In het Nederlands is het volgens een docent van mij altijd -ste, ook al klinkt meest -e beter, dat is geen correct Nederlands :Squote:Op woensdag 4 februari 2009 01:54 schreef Yi-Long het volgende:
Is 'invloedrijkste' een echt woord, of moet het niet 'meest invloedrijke' zijn!?
Anyway, fantastische voetballer, maar tegelijkertijd ene gigantische etter. Gemengde gevoelens dus, alhoewel iemand die de boel loopt te belazeren dmv schwalbes enzo wat mij betreft best een keer doormidden geschopt mag worden.
Ik dacht het van niet, maar ik vind het wel een leuke voetballer, hij mist het inzicht om echt supertop te worden, maar ik ben blij dat hij (nog) bij Ajax speelt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:54 schreef reem het volgende:
Deze jongen heeft het in zich om net zo groot te worden als Enzo Francescoli.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 02:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Interview Suarez.
Als je hem dan Nederlands hoort praten is alles ook wel weer gelijk vergeten en vergeven hoor.
Je merkt hier wel dat hij echt wel bezig is met Nederlands, wel netjes trouwens dat hij na 2x de vraag dan toch in het Spaans krijgt, om vervolgens in het Nederlands te (proberen te) antwoorden. (dus van 2 kanten netjes)quote:Op woensdag 4 februari 2009 02:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Interview Suarez.
Als je hem dan Nederlands hoort praten is alles ook wel weer gelijk vergeten en vergeven hoor.
Nee.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:54 schreef reem het volgende:
Deze jongen heeft het in zich om net zo groot te worden als Enzo Francescoli.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 04:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Nee.
Maar hij is wel goed.
En veel te goedkoop verkocht.![]()
![]()
Het is en blijft een held.quote:Op woensdag 4 februari 2009 02:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Interview Suarez.
Die twee kansen had hij gewoon moeten maken natuurlijk. Vond hem tegen Heracles niet heel slecht spelen, je hebt ook een beetje geluk nodig. Pieckenhagen pakte een bal met een mooie redding in het begin van de wedstrijd, Cvitanich valt achterover na een mooie actie en prima voorzet van Suárez. Alsnog Ajax op gelijke hoogte gebracht en de pech dat de 3-2 wordt afgekeurd.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:22 schreef Tarado het volgende:
Hij had vandaag z'n dag niet echt of eigenlijk echt niet
Ja wie haalt het nu in zn kop om Suarez uit te schelden. Benieuwd of hij tegen Vitesse zn oude vorm weer kan oppakken.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:25 schreef kevin6188 het volgende:
Waarom hij ook weer uitgescholden wordt. Onbegrijpelijk . Hij is de beste van allemaal.![]()
Zo geniaal is dat niet, een lobje.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Supergoed gespeeld vandaag. Jammer dat hij het toch altijd mooi wil doen ipv makkelijk, maar als ze er in gaan staat iedereen op zijn hoofd van de genialiteit.
Ik hoop echt dat ie nog een jaar blijft, maar hij is al rijp voor een topploeg in een topcompetitie, op het afwerken na.
Tuurlijk niet alleen met geluk te maken. Bij die 1-op-1 bijvoorbeeld, maakt hij de verkeerde keuze door zo nonchalant proberen te stiften.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:12 schreef RayMania het volgende:
Heb genoten van hem vandaag. Hij blijft maar gaan, is ontzettend balvast. Had alleen het geluk niet aan zijn zijde met twee keer paal, maar wat een held.
ja, maar iedereen kotste hem uit door die lobjes bij een 1-0 stand. Schiet er dan 1 snoeihard binnen..quote:Op zondag 15 februari 2009 18:47 schreef BAAZ. het volgende:
Eerste helft vond ik hem super matig, de inzet was er wel maar hij is duidelijk geen centrumspits, het was illustrerend hoe fantastisch hij de tweede helft ging spelen toen hij opde flank geposteerd werd, fantastische tweede helft!!
Yup.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Zo geniaal is dat niet, een lobje.
En met dat laatste bedoel je dat hij nu gewoon zo in de basis kan starten bij Manchester United, Real Madrid, Barcelona of Internazionale?
Ik kan me eerlijk gezegd geen goal herinneren van Suarez nadat hij 1-op-1 met de keeper stond. Wel genoeg missers. Dat kan en moet dus beter. Maar dat is ook het enige.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:37 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Tuurlijk niet alleen met geluk te maken. Bij die 1-op-1 bijvoorbeeld, maakt hij de verkeerde keuze door zo nonchalant proberen te stiften.
Maar goed een centimentertje links, rechts of onder hier en daar en hij had er 2 of 3 gemaakt.
Idd tegen Heracles miste hij er ook al 2 dat moet er gewoon uit dan is het een klasse speler.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:15 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik kan me eerlijk gezegd geen goal herinneren van Suarez nadat hij 1-op-1 met de keeper stond. Wel genoeg missers. Dat kan en moet dus beter. Maar dat is ook het enige.
quote:Suarez over vertrouwen, afronden en het missen van een centraal punt
Marco van Basten sprak na de slechte start na de winterstop niet alleen met directie en supporters, hij ging ook volop in discussie met zijn spelers. Er werd hem door verschillende spelers voorgelegd meer vertrouwen in hen uit te stralen, zo vertelt Luis Suarez deze week in Sportweek. "Ik wilde té graag scoren. Daardoor lukte het een tijdje niet," zegt de Ajacied in gesprek met het sportblad.
Door het vertrek van voormalig topscorer Klaas-Jan Huntelaar en de absentie van Dario Cvitanich staat Suarez er veelal alleen voor in de spits van Ajax. "Het is goed voor mijn ontwikkeling en op zich maakt het me niet uit waar ik speel. We hebben veel intuďtieve spelers."
Suarez geeft daarmee aan dat Ajax nog geregeld met te veel spelers naar voren wil. "Als Dario geblesseerd is, missen we een centraal punt. De andere aanvallers zijn altijd onderweg. Ikzelf ook. Plus, bij Ajax hebben we geen aanvaller met heel veel ervaring."
Voor zijn eigen spel ziet de Uruguayaan eveneens nog genoeg verbeterpunten. "Ik besef heus dat ik nog veel moet leren. Ik moet meer mijn tijd nemen bij het afronden, ik schiet te snel. En ik draai soms te snel naar het doel. De trainer geeft aan dat ik moet proberen de bal vast te houden zodat anderen kunnen aansluiten."
quote:Luis Suarez grijpt elke kans
Luis Suarez is dit seizoen de belangrijkste aanvaller van Ajax. Waar de scherpte in duels met clubs als Volendam soms ontbreekt, is hij gedreven tot op het bot voor het Uefa-Cupduel met Marseille. 'Ik ken de Franse verdedigers niet, ze moeten mij kennen.'
De lange Nederlandse winter kent voor Luis Alberto Suarez (22) aangename onderbrekingen. Vandaag vliegt hij met Ajax naar Marseille, waar Ajax morgen tegen Olympique speelt, en in de weken van de zwaarste Hollandse vrieskou nam hij het vliegtuig naar een bestemming die slechts een half uurtje verder ligt: Barcelona. "Het is al bijna lente in Spanje," zegt Suarez over zijn bezoek aan Catalonië van vorige week. "Lekker warm."
Zijn bezoeken aan Spanje zijn voor de Uruguayaan een soort reis naar huis. Niet alleen vindt hij er de sfeer die hem aan zijn vaderland doen denken, ook de ouders van zijn vriendin Sofia wonen in Barcelona. "Ze zijn vanuit Uruguay naar Europa gekomen en werken er nu voor een betere toekomst."
Ook Suarez heeft Zuid-Amerika verlaten om hogerop te komen. Hij was negentien jaar toen hij ja zei tegen FC Groningen en hij aarzelde geen seconde om na één seizoen via een arbitragezaak de overgang naar Ajax te bewerkstelligen. "Toen ik Uruguay verliet, heb ik me voorgenomen elke kans te grijpen om mijn droom te verwezenlijken. Ik wil naar een Spaanse topclub. Liefst Barcelona."
Voor de straatjongen uit Montevideo staat alles in het teken van zijn zelfverkozen missie en daarbij ontwaart hij een cultuurverschil met veel Nederlanders. "Ik grijp elke kans, maar jullie niet. Er komt nog wel een tweede kans, denken veel Nederlanders. In Uruguay denkt niemand zo."
Suarez heeft het naar zijn zin in Nederland, maar het is de bedoeling dat hij er ooit weer vertrekt. Om die reden is hij gestopt met Nederlandse les. "Ik spreek genoeg Nederlands om op en rondom het veld te communiceren, dus het is wel goed zo. Privé praat ik toch alleen maar Spaans."
De ontwikkelingscurve die Suarez in zijn hoofd had bij vertrek uit Montevideo, komt aardig overeen met de realiteit. Op z'n 22ste is hij met achttien goals topscorer van een bekende Europese club én hij is een betere voetballer geworden. Ook is hij een vaste waarde bij het nationale elftal.
"Luis heeft zich spectaculair ontwikkeld," zegt Ron Jans, oud-trainer van Groningen. "Zijn traptechniek was heel matig toen hij bij ons kwam, maar inmiddels scoort hij ook van buiten de zestien. Hij neemt tegenwoordig zelfs vrije trappen. Als Luis ervan overtuigd is dat lesstof hem verder kan brengen, leert hij heel snel."
Maar Suarez bijbrengen dat hij tijdens de trainingen hard en geconcentreerd moest werken, ging anders dan bij het dozijn Scandinaviërs dat Groningen telt, merkte Jans. "Ik sprak Luis ooit eens voor de hele groep aan op zijn lichtzinnige houding en toen keek hij me aan alsof hij me wilde vermoorden. Naderhand hebben we het bijgelegd. Hij beloofde trainingsinzet en ik beloofde kritiek een-op-een te uiten. Maar af en toe mag je Luis wel laten merken wie de baas is."
Bij Ajax doet Marco van Basten dat soms, maar Suarez kan leven met de kritiek die hij op zijn spel heeft. "Toen ik tegen Volendam zoveel kansen had gemist, was ik bozer op mezelf dan Van Basten op me was."
Naar het duel met Olympique Marseille leeft Suarez erg toe. Waar hij tegen kleine clubs niet altijd even scherp oogt, mag hij zich in het Uefa-Cuptoernooi graag laten zien. "De laatste tijd voel ik me het beste in moeilijke wedstrijden," zegt hij. "Dan speel ik ook beter dan in wedstrijden die we eigenlijk makkelijk moeten winnen. Iedereen kijkt, daar houd ik van."
Dat Suarez zich lekker voelt tegen aansprekende tegenstanders, komt ook door de ervaring bij het nationale elftal van Uruguay. Zo speelde hij voor de kwalificatie van de WK 2010 al tegen Argentinië en tegen Brazilië. "Elke interland is in Zuid-Amerika een topwedstrijd."
De ambiance morgen in het Stade Vélodrome prikkelt Suarez. Ook de tegenstander is een club van naam. Van Basten speelde in 1993 met AC Milan de verloren finale van het Europacup 1 toernooi tegen Marseille; het was zijn laatste wedstrijd. Marcel Desailly en de andere verdedigers hielden de nul.
"Ik heb het huidige elftal een paar keer zien spelen, maar ik ken hun laatste linie niet," zegt Suarez. "Ik analyseer verdedigers nooit." Grijnzend: "Ze moeten mij kennen, dat is veel belangrijker." (JOP VAN KEMPEN)
Zekerquote:
Dat hij weer een fopduik maakt of wat?quote:Op zondag 15 maart 2009 20:44 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Zeker![]()
Eigenlijk hoop ik woensdag wel heel veel op hem
Als je zo de scheidsrechter kan beinvloeden is dat toch briljant? Zoiets heb ik je donderdag nog zien schrijven!quote:Op zondag 15 maart 2009 20:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat hij weer een fopduik maakt of wat?
Nee, maar ik hoop op een goede wedstrijd van hem omdat hij Ajax met zijn individuele kwaliteiten een ronde verder kan helpenquote:Op zondag 15 maart 2009 20:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat hij weer een fopduik maakt of wat?
Vond hem in 2008 wel goed spelen, had die man me nog actiesquote:Op zondag 15 maart 2009 22:30 schreef Cyberia18 het volgende:
15 doelpunten en hoeveel assists? 12?
In productief opzicht is hij er wel aanzienlijk op vooruit gegaan. 25 wedstrijden, 15 doelpunten. Vorig seizoen scoorde hij 17 keer in 33 wedstrijden.
Desondanks ik hem vorig seizoen veel beter vond spelen zijn dit toch mooie cijfers. Wat als hij nou eens beter ging spelen...
Overall was 2008 een heel goed jaar ja.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:35 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Vond hem in 2008 wel goed spelen, had die man me nog acties
Van zijn lengte?quote:Op zondag 15 maart 2009 22:45 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Overall was 2008 een heel goed jaar ja.
Ik blijf het trouwens een verrassend goede kopper vinden. Voor iemand van zijn lengte weet hij de bal toch vaak erg goed te raken met zijn koppie.
Als hij zijn scherpte weer terugkrijgt legt hij ze met gemak wel weer in het netje. Heeft vaak genoeg aangetoond een veelscorende speler te zijn (zie vorige seizoen).quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:51 schreef Jojoortje het volgende:
Enige punt is dat hij meer moet scoren.
Komt vast wel weer goed.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:05 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Als hij zijn scherpte weer terugkrijgt legt hij ze met gemak wel weer in het netje. Heeft vaak genoeg aangetoond een veelscorende speler te zijn (zie vorige seizoen).
Buiten dat, ik denk niet dat Suarez al klaar is voor een buitenlandse topclub. Hij kan zichzelf nog genoeg ontwikkelen bij Ajax. En naar een middenmoter moet hij niet gaan. Gewoon nog een jaartje blijven en leren een-op-een te scoren. Held!quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat is ie ook goed, slim en sterk he..
Maar goed dat ie niet twee keer scoorde, nu blijft ie nog een jaar.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat een acties gister, echt top.
Begin nu al te balen dat je gewoon weet dat hij vroeg of laat weer vertrekt bij Ajax.
Dan is dat er ook uit. Ik kan weer opgelucht ademhalen!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij zegt dat ie nog een jaar wil blijven*O
![]()
![]()
.
Bij Groningen wou hij zelfs een Groningen tatoeage nemen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij zegt dat ie nog een jaar wil blijven![]()
![]()
![]()
![]()
.
Luis beseft kennelijk ook dat Champions League met Ajax niet mogelijk is.quote:Suárez: 'Ik heb een contract, dus ik blijf'
Luis Suárez heeft aangegeven volgend seizoen bij Ajax te willen voetballen. De Uruguayaanse aanvaller beweerde dat stellig tegenover AT5, kort na de uitschakeling in de UEFA Cup door Olympique Marseille.
Suárez was woensdag opnieuw de uitblinker aan Amsterdamse zijde. Hoewel het niet voldoende was voor een vervolg in het Europese toernooi, maakte hij wel indruk met twee assists. Dat de belangstelling vanuit Europa alleen maar toeneemt, is voor hem geen reden om al over een transfer te dromen.
"Ik heb nog een contract voor drie jaar, dus ik speel volgend seizoen gewoon bij Ajax", zei de Zuid-Amerikaan voor de camera van het Amsterdamse televisiestation. "Ik ben tevreden met de mensen en met het team hier en ik kan nog genoeg leren."
"Natuurlijk wil iedereen Champions League spelen met een groot team", tekende Suárez daarbij aan. "Maar ik heb nog een contract."
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:56 schreef Prosac het volgende:
[..]
Luis beseft kennelijk ook dat Champions League met Ajax niet mogelijk is.![]()
quote:Ajax wil binnenkort een poging doen om het nog drie jaar doorlopende contract van Luis Suárez open te breken en te verlengen. Dit bevestigt technisch directeur Danny Blind tegenover Sportweek.
Blind vertelt aan het sportblad: "Logisch dat Luis voor veel clubs een interessante speler is. Maar officieel heeft zich nog niet één club gemeld. We zitten daar ook niet op te wachten. Luis heeft nog een driejarig contract, we hopen dat hij nog één ŕ twee jaar bij ons speelt."
De technisch directeur vindt dat zijn pupil nog het één en ander kan leren bij de club uit Amsterdam: "Ik heb het idee dat Luis het naar zijn zin heeft. Hij ontwikkelt zich prima, al beseft hij ook dat hij nog dingen moet bijleren. Bij Ajax kan dat perfect. Natuurlijk wil Ajax niets liever dan Suárez’ contract openbreken. Daar zullen we best een keer een poging toe wagen. Maar we weten ook dat Luis een jongen is met gezonde ambitie, die niet vijf, zes jaar bij ons zal blijven."
Denk het ook ja...quote:Op zondag 12 april 2009 18:21 schreef Garudo het volgende:
Die gaat volgend seizoen naar het buitenland...te goed voor de Eredivisie.
Wou het net zeggen.. en best aardig ook. En dat terwijl zijn hoofd niet echt een gigantische intelligentie uitstraalt. Maar schijn bedriegt.quote:
Moge duidelijk zijn welke club hem de eerste europese kans gaf.quote:Op zondag 12 april 2009 18:20 schreef venomsnake het volgende:
Gewoon een toppertje.
Voor veel te weinig geld aan Ajax verkocht natuurlijk..quote:Op zondag 12 april 2009 18:25 schreef Prosac het volgende:
[..]
Moge duidelijk zijn welke club hem de eerste europese kans gaf.
Dan halen we Douglas en Elia voor 5 miljoen van dat geld en houden de rest overquote:Op zondag 12 april 2009 18:41 schreef Dos37 het volgende:
Mooi dat ie het op het eind van de competitie zo goed doet. Gaat ie mooi weg van het zomer.
Die doet het volgens mij wel zonder penals, als ik me niet vergis.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |