| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 11. Heracles Al. 20 5 6 9 21 21-33 12. Feyenoord 20 5 5 10 20 32-31 13. Sparta Rott. 20 5 5 10 20 34-47 14. ADO Den Haag 20 5 4 11 19 22-29 15. Vitesse 20 4 7 9 19 18-32 16. Roda JC 20 4 6 10 18 25-38 17. Graafschap 20 4 4 12 16 13-39 18. FC Volendam 20 3 3 14 12 20-49 |
Hij is in ieder geval verdomd cryptisch.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:56 schreef MaxPower het volgende:
Niemand is nog lang niet veilig? Dus iedereen is veilig?
Vitesse heeft sowieso een aardige spelersgroep. Met Kolk en talent van Wolfswinkel in de aanval zie ik het best nog wel goed komen met Vitesse.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Vitesse is met Bos wel beter gaan presteren, twee keer op rij de nul gehouden en die Stevanovic is wel een aardige speler. Dus ik zie Vitesse niet meer echt in gevaar komen.
Goede spel tegen NAC geeft weer hoop. Dinsdag tegen Willem II mag Volendam laten zien dat het ook in uitwedstrijden punten kan pakken. Als dat niet lukt wordt het erg lastig, zeker gezien de komende wedstrijden.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:38 schreef DeTolk het volgende:
Volendam is al gedegradeerd.
Ik snap je frustratie maar Jenner en Molhoek zijn door de vrienden van vitesse betaald en Stevanovic was transfervrij , iedereen wil het niet zien of begrijpt het nietquote:Op maandag 2 februari 2009 10:54 schreef Blawh het volgende:
Vitesse kocht nog even Stevanovic, Jenner, Molhoek en ADO haalde Derijck, Buijs en Powel voor een klein miljoen (of meer?) op terwijl beide clubs zo goed als failliet waren. Clubs als Heracles, Roda en De Graafschap hebben zich ook wel enigzins versterkt, maar die kregen geen injectie van miljoenen van de gemeente.
Jullie hebben natuurlijk ook goeie nieuwe spelers gekregen in de winterstop. Die Stevanovic vind ik echt een aanwinst en Nilsson was bij Heerenveen altijd een erg goede voetballer vond ik.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:04 schreef vitessezuid113 het volgende:
worden spannende weken in iedergeval .
En hopelijk leuke weken voor Vitesse
Transfervrije spelers krijgen vaak ook een flinke tekensom natuurlijk, bovendien heb je ook nog de salarispost. Het kost toch waarschijnlijk een 200k voor een half jaar.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:04 schreef vitessezuid113 het volgende:
worden spannende weken in iedergeval .
En hopelijk leuke weken voor Vitesse
[..]
Ik snap je frustratie maar Jenner en Molhoek zijn door de vrienden van vitesse betaald en Stevanovic was transfervrij , iedereen wil het niet zien of begrijpt het niet
Omdat er 1 keer iemand tegen een gransrechter opbostst? Wij gedragen ons verder altijd keurig.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:00 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ado en de Graafschap mogen van mij alleen al om de supporters degraderen
Hij komt in iedergeval uit Europa dus dat scheelt alweer maar ga er maar vanuit dat de optie gelicht wordt en dat hij voor 2 jaar zijn contract verlengd en of die die 2 jaar dan vol maakt is de vraag.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:10 schreef Blawh het volgende:
[..]
Transfervrije spelers krijgen vaak ook een flinke tekensom natuurlijk, bovendien heb je ook nog de salarispost. Het kost toch waarschijnlijk een 200k voor een half jaar.
Ook de wedstrijd tegen Ajax was het publiek om te kotsen. Superzeurpieten zijn hetquote:Op maandag 2 februari 2009 12:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Omdat er 1 keer iemand tegen een gransrechter opbostst? Wij gedragen ons verder altijd keurig.
90 minuten lang fluiten. Moord en brand schreeuwen na een lichte overtreding, en maar niet accepteren dat Ajax die dag gewoon een klasse beter was.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:24 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Om te kotsen? Verklaar je nader. Wat hebben we in hemelsnaam gedaan wat niet in elk ander stadion gedaan wordt?
We hebben echt niet 90 minuten lag gefloten, op het eind werd er zelfs uit meligheid mee gezongen met Ajax. Natuurlijk waren niet alle overtredeingen van Ajax harde overtredingen, maar je zou voor de gein eens een zeizon mee moeten lopen met elke willekeurige degradatiekandidaat. Knappe jongen die dan de trainers van topclubs nog serieus neemt als ze klagen dat ze benadeeld worden door de scheids. Ook tegen PSV floot Nijhuis weer meer met PSV mee dan met De Graafschap. Dat wordt zelfs door PSV-ers toegegeven.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:40 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
90 minuten lang fluiten. Moord en brand schreeuwen na een lichte overtreding, en maar niet accepteren dat Ajax die dag gewoon een klasse beter was.
En probeer je nu de aanval op de grens te rechtvaardigen?de goal werd zelfs terecht afgekeurd
De grensrechter had steeds gelijk ondanks zijn treuzelende optredenquote:Op maandag 2 februari 2009 13:12 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Oh ja, die goal werd inderdaad terecht afgekeurd. Maar iemand die alleen een samenvatting heeft gezien kan niet oordelen over de prestatie van de grensrechter over de hele wedstrijd. Vlak daarna werden ook tweee acties wegens 'buitenspel' afgekeurd die ik graag nog eens terug zou willen zien. Verder vlaagde hij naast heel laat ook nog eens erg twijfelachtig.
Dat was niet op elk moment bij deze wedstrijd en zeker niet bij AZ uit en Dordrecht uit. Daar zijn twee doelpunten absoluut ten onrechte afgekeurd.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:20 schreef dndiek het volgende:
[..]
De grensrechter had steeds gelijk ondanks zijn treuzelende optreden
Welk moment dan niet tegen PSV?quote:Op maandag 2 februari 2009 13:22 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Dat was niet op elk moment bij deze wedstrijd en zeker niet bij AZ uit en Dordrecht uit.
Het waren er flink wat. In een samenvatting heb je altijd een beperkt beeld van datgene wat zich in werkelijkheid op het veld afspeelt.quote:
Eredivisie Live laat altijd een mooi lijntje zien hoor, dus houd maar op over een samenvattingquote:Op maandag 2 februari 2009 13:44 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Het waren er flink wat. In een samenvatting heb je altijd een beperkt beeld van datgene wat zich in werkelijkheid op het veld afspeelt.
De kopbal van Keller, De actie daarna, en het balletje waarbij Steve de Ridder daarna op de grond lag was sowieso niet over de lijn.quote:
Nick & Simon? Jan(tje) Shimit?quote:Op maandag 2 februari 2009 13:51 schreef Bobooo het volgende:
Van mij mag Volendam degraderen. Geen idee waarom, maar ik heb iets tegen die club.
Ik zie niets in Roda. Zou het ook niet erg vinden als ze de strijd tegen het degradatiespook verliezen.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:00 schreef sjimz het volgende:
Ik zie Roda en Vitesse nog wel plaatjes stijgen.
Nee, dan is er namelijk geen Eredivisie licentie meer.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:11 schreef TC03 het volgende:
Als Roda degradeert zal FC Limburg ook wel een feit zijn, denk ik.
Maar een Eerste Divisie club met grote sponsor kan toch wel promoveren binnen 2 jaar lijkt me? Neemt niet weg dat een voetbalclub iets van één stad is, niet van een stadsregio. F.C Limburgquote:Op maandag 2 februari 2009 20:25 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Nee, dan is er namelijk geen Eredivisie licentie meer.
Ja hoor jongen. Van ADO werd er in de eerst helft ook ten onrechte een doelpunt afgekeurd en bovendien ging er aan de 1-1 een overtreding vooraf. Daarbij werden jullie bijna de gehele wedstrijd weggespeeld. Wees maar gewoon blij met dat punt.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:54 schreef Blawh het volgende:
Tel daarbij op het ontbreken van geluk met scheidsrechterlijke beslissingen (2-3 niet goedgekeurd in Den Haag, Braafheid die geen 2e gele kaart krijgt).
Jammer dat we niemand achter de hand hebben anders had je die Knopper er makkelijk helemaal uit kunnen gooien.. Samen met Yuri. Die 2 bakken er al maanden helemaal niks van.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:21 schreef JeffreyADO het volgende:
Wij hebben wel redelijke spelers nu, alleen er zit geen tactiek in.
Het kan een redelijk draaiend elftal worden als het op de juiste manier gebruikt wordt, dus niet Knopper in de voorhoede, je moet een flankspeler neerzetten voorin om Powel te bedienen. En niet Knopper die steeds ballen van het middenveld moet komen halen :S
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:49 schreef TimDeVries het volgende:
We hebben een erg sterke verdediging
Omdat Feyenoord niet gaat degraderen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:39 schreef Robinhoo het volgende:
Waarom komen hier geen feyenoordsupporters om te vertellen hoe zij tegen degradatie gaan strijden ?
Zullen ze toch wel iets anders moeten gaan doen dan nu.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:45 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Omdat Feyenoord niet gaat degraderen.![]()
En nee, ben geen Feyenoord supporter
O, dat wil ik best doen, maar ik vrees dat de spelers het niet echt in hun hoofd hebben. Voor de supporters is het wel een echt doemscenario. De beste manier tegen degradatie lijkt me dat er maar eens spelers fit moeten wordenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:39 schreef Robinhoo het volgende:
Waarom komen hier geen feyenoordsupporters om te vertellen hoe zij tegen degradatie gaan strijden ?
Dat was dus niet onterecht, lichaamscontact met de keeper is niet toegestaan in het 5-meter gebied, Hagenees en oud-scheidsrechter Jol bijvoorbeeld heeft dit in Studio Voetbal ook duidelijk aangegeven.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:44 schreef TimDeVries het volgende:
[..]
Ja hoor jongen. Van ADO werd er in de eerst helft ook ten onrechte een doelpunt afgekeurd en bovendien ging er aan de 1-1 een overtreding vooraf. Daarbij werden jullie bijna de gehele wedstrijd weggespeeld. Wees maar gewoon blij met dat punt.
Ik ga in op het feit dat hij vindt dat ADO Den Haag een sterke verdediging zou hebben. Daar ben ik het niet mee eens en ik geef aan dat die verdedigers geen versterkingen voor Groningen zouden zijn. Een speler die uitstekend speelt bij ADO Den Haag, zou toch wel in beeld moeten zijn van een club als Groningen? Om het dan maar af te ronden en on-topc verder te gaan: ik vind dat ADO Den Haag geen ijzersterke verdediging heeft.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:36 schreef Damzkieee het volgende:
En waar staat Groningen in het lijstje waar we het hier over hebben?
Hagenezen zijn toch allemaal kampers die geen belasting betalen?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:19 schreef Damzkieee het volgende:
Waar halen jullie dat geld vandaan voor die versterkingen Timdevries?
Dat zou echt belachelijk zijn.quote:De Superboeren moeten zelfs vrezen voor puntenaftrek. "Dat behoort tot de mogelijkheden," zegt voorlichter Frank Huizinga van de KNVB in de Gelderlander.
Wie meld zich aan om in Alkmaar of Amsterdam even tegen de grens aan te lopen?quote:
Is inderdaad cruciaal in de degradatiestrijd wanneer Ajax of AZ een paar punten verliest.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:51 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
Wie meld zich aan om in Alkmaar of Amsterdam even tegen de grens aan te lopen?
Powel 5 ton en meen dat het 7 ton wordt als ze erin blijven. Buijs verdiende bij Feyenoord een aardig salaris, die zal nu ook niet voor een appel en een ei gaan spelen. Club Brugge kwam niet rond met Feyenoord over Derijck, daar zal het waarschijnlijk ook niet om een fooi gaan. Dan zit je al snel aan een miljoen of meer.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:44 schreef TimDeVries het volgende:
Maar sowieso denk ik niet dat de aanwinsten veel geld hebben gekost. Alle drie de spelers waren bij hun club op een zijspoor en konden, lijkt mij, voor niet al teveel weg.
Dan heb je de beelden niet goed bekeken. Je ziet dat Pieckenhagen de bal met beide armen vast heeft, Knoppers zwaaiende arm zorgt ervoor dat Pieckenhagen (die met 2 benen los van de grond is) uit balans raakt. Verder is het 5-metergebied een deel van het strafschopgebied waarin de keeper sterk beschermd wordt volgens de regels.quote:Als ik het goed herinner sprong Knopper niet tegen Pieckenmof aan maar andersom.
Knap dat je niets kunt creëren en toch 3x scoort, want dat doelpunt 3e doelpunt was natuurlijk wel een duidelijke goal.quote:Dat eerste helft/93e minuut verhaal is ook onzinnig, omdat Heracles immers totaal niet bij machte was om wat te creëren.
Je argument dat een overtreding niet zwaar zou zijn omdat het niet in de samenvatting te zien was slaat echt helemaal als een lul op een drumstel, iedere voetballiefhebber weet dat er gek genoeg regelmatig cruciale momenten in een wedstrijd niet worden uitgezonden in de samenvatting.quote:Van die overtredingen staat me niks meer bij, maar dat zal ook allemaal wel meegevallen hebben anders had ik het heus nog wel terug gezien in de samenvatting naderhand.
Verdienen is een relatief begrip. Qua overwicht (1 uur, daarna was de pijp leeg en Heracles de aanvallende ploeg) verdienden jullie misschien meer, maar wij scoorden een goal meer en verdienden wij 'gewoon' 3 punten. Het is maar hoe je het begrip verdienen interpreteert.quote:Wees maar gewoon blij met het punt, meer verdienden jullie niet.
Salaris van de spelers zal ook betaald moeten worden en dat ADO dan ook steun krijgt van de gemeente, blijft een vreemd verhaal.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:44 schreef TimDeVries het volgende:Waar ADO het geld vandaan haalt voor de versterkingen? Ik heb geen idee, misschien de eigenaar v.d. Kallen? Maar sowieso denk ik niet dat de aanwinsten veel geld hebben gekost. Alle drie de spelers waren bij hun club op een zijspoor en konden, lijkt mij, voor niet al teveel weg.
Heel goed!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:44 schreef De_Hypotheker het volgende:
Voorspelling:
16. Heracles
17. Graafschap
18. Volendam
Zou me niets verbazen als Roda wel gaat degraderen. Ik denk niet dat de sfeer er de komende weken beter op gaat worden daar.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:18 schreef Damzkieee het volgende:
Ik zie Roda niet zo gauw degraderen trouwens, zou wel erg triest zijn met deze selectie.
Gaat nergens over!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:49 schreef Blawh het volgende:
[..]
Verder is het nogal een verschil of een doelpunt wordt afgekeurd in de 1e helft (in dit geval dus terecht afgekeurd) of in de 93e minuut. Een onterecht afgekeurd doelpunt in de 1e helft kan je nog 45+ minuten goedmaken, een onterecht afgekeurd doelpunt in blessuretijd geeft minder tijd om alsnog te scoren.
Dus jij gaat ontkennen dat het minder gunstig is 0 minuten te hebben om de score recht te trekken dan meer dan 45 minuten?quote:
Nee, maar de kans dat je in staat bent om te scoren in 45+ minuten is groter dan de kans dat je in staat bent om te scoren in 0 minuten. Je kunt je systeem omgooien, pinchitters inbrengen, etc. Het gaat dus wel degelijk ergens over.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:28 schreef Bobooo het volgende:
nee, maar als je nog 45 minuten hebt hoeft dat niet te betekenen dat je ook in staat bent om dat doelpunt te maken.
Tuurlijk gaat het wel ergens over.quote:
Ben je er vanavond ook zo blij mee dan dat Heracles een punt haalt door een onterecht afgekeurd doelpunt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:52 schreef Bobooo het volgende:
Een (afgekeurd) doelpunt blijft een (afgekeurd) doelpunt of het nou in de eerste helft is of in de blessuretijd. Die goal van Heracles was zeker wel een goal en dat die dan wordt afgekeurd is klote voor hun. maar ik ben er blij mee![]()
Denk ik ook niet. De eerste divisie is te slecht om de nacompetitie te overleven.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:39 schreef Damzkieee het volgende:
Gaat niet gebeuren. Geloof ik niks van.
Inderdaad, al is het voor de laatstgenoemde een nóg belangrijker duel denk ik zo.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:38 schreef vitessezuid113 het volgende:
Feyenoord - Sparta gaat een hele belangrijke wedstrijd worden vanavond.
Qua doelpogingen staan ze het hele seizoen al bij de ondersten, alleen in het begin hadden ze het geluk dat ieder schot op doel zo'n beetje in goud veranderde.quote:Ik hoop ook dat Willem 2 nog een flinke inzinking krijgt. Ik heb ze de laatste tijd een aantal maal zien spelen en ze bakken er werkelijk niks van, begrijp niet waar ze al die punten vandaan hebben.
Laatste drie thuiswedstrijden heeft Willem II verloren en ook gisteren was het spel niet veel belovend.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:52 schreef Blawh het volgende:Qua doelpogingen staan ze het hele seizoen al bij de ondersten, alleen in het begin hadden ze het geluk dat ieder schot op doel zo'n beetje in goud veranderde.
Met die leus wordt je ieder jaar wel kampioen in Nederlandquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:36 schreef Doezelhaar het volgende:
Rood wit is onze glorie, rood wit zit ons int bloed!
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 11. Feyenoord 21 6 5 10 23 33-31 12. Heracles Al. 21 5 7 9 22 23-35 13. Vitesse 21 5 7 9 22 19-32 14. Sparta Rott. 21 5 5 11 20 34-48 15. ADO Den Haag 20 5 4 11 19 22-29 16. Roda JC 21 4 6 11 18 25-39 17. Graafschap 21 4 4 13 16 13-42 18. FC Volendam 21 4 3 14 15 22-50 |
Opgeteld 9 in het slechtste scenario. In het beste geval 18. Zal er dus wel ergens tussenin zitten.quote:7 feb '09, 20:45 Heracles Almelo- NEC 1
15 feb '09, 14:30 FC Groningen -Heracles Almelo 0
21 feb '09, 19:45 Heracles Almelo- AZ 0
28 feb '09, 18:45 Willem II -Heracles Almelo 1
7 mrt '09, 19:45 De Graafschap -Heracles Almelo 1 of 3
14 mrt '09, 20:45 Heracles Almelo- FC Volendam 3
21 mrt '09, 20:45 Sparta- Heracles Almelo 0 of 1
4 apr '09, 19:45 Heracles Almelo- SC Heerenveen 1 of 3
12 apr '09, 14:30 Feyenoord- Heracles Almelo 0
17 apr '09, 20:45 Heracles Almelo -NAC Breda 1 of 3
25 apr '09, 20:45 Heracles Almelo -PSV 0
3 mei '09, 14:30 Vitesse -Heracles Almelo 0
10 mei '09, 14:30 Heracles Almelo -FC Utrecht 1 of 3
We hebben al een jaar geen uitwedstrijd gewonnen Blawh.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:12 schreef Blawh het volgende:
Bij Sparta, Willem II en Groningen geef ik ons best een kans. Daar zijn we nooit weggeveegd en hebben we ook al eens gewonnen of 2x gelijk weten te spelen.
Bij de Graafschap zie ik ons dan weer geen punten pakken. Vorig jaar nipt een punt gepakt daar, maar dat is typisch zo'n wedstrijd die we al jarenlang niet weten te winnen.
Paar seizoenen geleden had ik ons ook al afgeschreven. Toen haalden we tegen AZ thuis, NAC uit, Twente uit en Feyenoord thuis opeens 6 punten (3x gelijk, 1 overwinning).
Dat had de Graafschap volgens mij ook, toch wonnen ze opeens met 0-3 in de kuip. Roda heeft dit seizoen volgens mij ook slechts 1 uitwedstrijd gewonnen, bij PSV. Alles kan in voetbal.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:16 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
We hebben al een jaar geen uitwedstrijd gewonnen Blawh.
Inderdaad. Niemand had verwacht dat Volendam dit seizoen nog een uitwedstrijd zou winnen, na de tig dikke nederlagen zonder zelf te scoren. Maar zie hier: het tij kan gelukkig kerenquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:19 schreef Blawh het volgende: Alles kan in voetbal
Mijn conclusie: kunstgras afschaffen. Oneerlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:19 schreef Blawh het volgende:
[..]
Als we bij ADO hadden gewonnen waren al die uitspraken in de koelkast gegaan, je hebt een beetje geluk nodig om over dat punt heen te komen als team. Ik ben ervan overtuigd dat we nog een uitwedstrijd gaan winnen dit seizoen, vorig seizoen hadden we 18 maanden geen uitwedstrijd gewonnen en haalden we er 2 in hele korte tijd. Weliswaar met een ander elftal, maar met de strijd als tegen Ajax gaan we nog wel een uitwedstrijd winnen denk ik.
Moet nog wel het 1 en ander te halen zijn.. Thuis tegen De Graafschap en Sparta sowieso winnen. Tegen NAC, NEC, Ajax, Feyenoord en Vitesse gaan we ook nog wel punten halen denk ik, ligt een beetje aan hoe die tegenstanders op dat moment in vorm zijn. Dat weten we nu natuurlijk nog niet, maar een NAC in deze vorm kunnen we bijvoorbeeld hebben. Uit bij PSV, Twente, AZ en Heerenveen acht ik ons kansloos, maar bij Roda JC, Willem 2 (en heel eventueel) Utrecht valt er misschien ook wel wat te halen. Een punt of 12 zie ik ons dus echt wel halen met dit programma.quote:05-02-2009 PSV ADO Den Haag
08-02-2009 FC Utrecht ADO Den Haag
14-02-2009 ADO Den Haag De Graafschap
21-02-2009 ADO Den Haag NAC Breda
01-03-2009 FC Twente ADO Den Haag
08-03-2009 ADO Den Haag Ajax
15-03-2009 ADO Den Haag N.E.C.
22-03-2009 Roda JC ADO Den Haag
04-04-2009 AZ ADO Den Haag
11-04-2009 ADO Den Haag Sparta
19-04-2009 Willem II ADO Den Haag
26-04-2009 ADO Den Haag Feyenoord
03-05-2009 sc Heerenveen ADO Den Haag
10-05-2009 ADO Den Haag Vitesse
In de 1e divisie verloor Heracles op kunstgras vaker dan uit. Hoe verklaar je dat?quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:26 schreef TimDeVries het volgende:
[..]
Mijn conclusie: kunstgras afschaffen. Oneerlijk.
[..]
Nog niet gewend, en dan blijkt het lastig te zijn het spel te maken op een kunstgrasveld. Uit was het toch vaak de thuisspelende club die het spel wil maken voor eigen publiek, en daar kon Heracles goed gebruik van maken.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
In de 1e divisie verloor Heracles op kunstgras vaker dan uit. Hoe verklaar je dat?
1e jaar eredivisie haalden we 18 van de 39 punten in uitwedstrijden. Vorig seizoen presteerden we na de winterstop ook niet onaardig in uitwedstrijden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:45 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Nog niet gewend, en dan blijkt het lastig te zijn het spel te maken op een kunstgrasveld. Uit was het toch vaak de thuisspelende club die het spel wil maken voor eigen publiek, en daar kon Heracles goed gebruik van maken.
Zoiets?
Ja, dat van de gemeentesteun ben ik met je eens, maar dat is een hele andere discussie. Ook ben ik niet tegen het kunstgras van Heracles, maar er werd gevraagd om een verklaring, that's all.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Vitesse, 4 punten
Overigens hebben we het hele linkerrijtje al uit gehad, ik hoop en verwacht dat we nog wel een overwinning gaan boeken dit seizoen in een uitwedstrijd, met de strijd zoals tegen Ajax gaat dat wel lukken.
Overigens zijn de miljoenen die ADO tot 2x toe van de gemeente hebben gekregen en de vrijgesproken schuld van Vitesse zeker net zo oneerlijk, die clubs hadden anders wel opgedoekt kunnen worden terwijl ADO deze winterstop mede daardoor een miljoen of meer heeft kunnen investeren in nieuwe spelers.
Ik zat er aan te denken dat iedere degradatiekandidaat het uit moeilijk heeft en dat het kunstgras er maar bar weinig mee te maken heeft. Hoogstens een marginale rol.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:45 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Nog niet gewend, en dan blijkt het lastig te zijn het spel te maken op een kunstgrasveld. Uit was het toch vaak de thuisspelende club die het spel wil maken voor eigen publiek, en daar kon Heracles goed gebruik van maken.
Zoiets?
Je had het over het laatste jaar in de Eerste Divisie. Toen waren ze promotiekandidaat min of meer, dus krijg je dat ploegen zich in uitwedstrijden gaan ingraven.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:25 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik zat er aan te denken dat iedere degradatiekandidaat het uit moeilijk heeft en dat het kunstgras er maar bar weinig mee te maken heeft. Hoogstens een marginale rol.
Het was dan ook een retorische vraag.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:29 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Je had het over het laatste jaar in de Eerste Divisie. Toen waren ze promotiekandidaat min of meer, dus krijg je dat ploegen zich in uitwedstrijden gaan ingraven.
Wel erg verkapt dan hoorquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het was dan ook een retorische vraag.
Het is wel een relevant argument in de strijd tegen degradatie, daar gaat de algemene discussie over.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:21 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ja, dat van de gemeentesteun ben ik met je eens, maar dat is een hele andere discussie.
ADO heeft dankzij opnieuw bijspringen van de gemeente wederom flink kunnen investeren in de winterstop, lijkt me toch relevant in de degradatierace. Vitesse zie ik niet als concurrent eigenlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:11 schreef Elvislives het volgende:
Ik dacht dat het hier over de degradatiestrijd ging, niet over hoe ploegen daar terecht zijn gekomen en of het terecht is dat Vitesse nog bestaat of niet.
Goed, misschien heb ik het doel van dit topic niet goed begrepen. Je hebt geheel gelijk dat ADO, RODA en Vitesse zich flink hebben weten te versterken in de winterstop. Maar ik vind het voor dit topic irrelevant of dat met geld van de gemeente Arnhem is geweest, uit de achterzak van Nol Hendriks of Willem Alexander himself. Dit topic gaat om de strijd om degradatie, niet of de aankopen eerlijk of oneerlijk zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:13 schreef Blawh het volgende:
[..]
ADO heeft dankzij opnieuw bijspringen van de gemeente wederom flink kunnen investeren in de winterstop, lijkt me toch relevant in de degradatierace. Vitesse zie ik niet als concurrent eigenlijk.
ADO is actief in een grote gemeente, die gemeente springt nu al een paar keer bij om de club van de ondergang te redden. Andere clubs spelen in kleinere gemeentes en krijgen niet de hulp van gemeenten, of andere clubs voeren een verantwoord en verstandig beleid en hebben geen overheidsgeld nodig om te overleven. Die clubs krijgen ook geen extra geld.quote:Het is zonder meer waar dat de gemeente talloze miljoenen heeft geïnvesteerd waardoor ADO heeft weten te overleven, maar ik vind niet dat je dit daarom maar kan bestempelen als 'oneerlijk'. Sowieso als je geld als eerlijk of oneerlijk gaat zitten bestempelen dan kan je net zo goed een communistisch systeem invoeren, waarbij spelers at random ergens geplaatst worden. Ik vind dat een beetje zielig Calimero-gedrag om je daar achter te verschuilen eigenlijk.
Ik kopieerde uit een uit een post in het kunstgrastopic van 1 januari, had de overwinning in Volendam inderdaad niet meegerekend.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:11 schreef TimDeVries het volgende:
BLAWH, ik zou je toch adviseren om je wat meer te verdiepen voordat je allemaal onzin begint uit te blaten. Ten eerste heeft ADO dit seizoen 10 punten behaald in uitwedstrijden en niet 7
Natuurlijk hebben we er wel wat voordeel bij (verschil in gewenning), zeker tegen op papier gelijkwaardige teams, maar ik wil niet geloven dat het voordeel zo groot is als de media ons wil doen geloven. Clubs kunnen wel op kunstgras gaan trainen, maar dan is het maar de vraag of het hetzelfde kunstgras is als bij Heracles.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:15 schreef Elvislives het volgende:
ADO kan ook een kunstgrasveld plaatsen om op te trainen, AGOVV en naar ik meen nog een club gebruiken het al. Ook voor Ajax zou het een oplossing kunnen zijn. En dat het minder 'echt' is, is een beetje hetzelfde verhaal als DJ's die nog steeds met - overslaande - platen draaien, omdat dat geluid 'echter' is.
Oneerlijk? Wij spelen maar liefst 17x op echt gras en jullie maar 2x op kunstgras. Nadeel voor ons is dus veel groter.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:11 schreef TimDeVries het volgende:
Kunstgras vind ik een ander verhaal. Dat is gewoon oneerlijk. Het is een andere ondergrond en het ene team die daar iedere 2 weken op speelt is daar automatisch meer ervarener op dan de bezoekende club. ADO heeft afgelopen seizoen van de 7 kunstgraswedstrijden er geen enkele gewonnen. En dat was in de eerste divisie! Ik vind het gewoon verpesten van het voetbal. Er gaat niks boven echt gras.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:26 schreef Blawh het volgende:
[..]
ADO is actief in een grote gemeente, die gemeente springt nu al een paar keer bij om de club van de ondergang te redden. Andere clubs spelen in kleinere gemeentes en krijgen niet de hulp van gemeenten, of andere clubs voeren een verantwoord en verstandig beleid en hebben geen overheidsgeld nodig om te overleven. Die clubs krijgen ook geen extra geld.
Nu lijkt het er soms op dat wanbeleid beloond wordt. Je investeert als club veel te veel, je voert dus in principe wanbeleid en vervolgens weet je toch dat de gemeente bij gaat springen als het penibel wordt. Dat vind ik inderdaad oneerlijk ten opzichte van clubs als Sparta, Volendam, De Graafschap en Heracles. Clubs waar al wel jarenlang verantwoord beleid wordt gevoerd.
En veel geld hebben vind ik niet oneerlijk. Geld van een geldschieter als van Kallen of grote sponsoren heb ik geen problemen mee, ik heb alleen problemen met het feit dat bepaalde clubs jarenlang wanbeleid voeren, diep in de shit komen en vervolgens regelmatig hun handje ophouden bij de gemeente die er mede voor zorgen dat ze het hoofd boven water kunnen houden.
[..]
Ja, ga de boel lekker omdraaienquote:Oneerlijk? Wij spelen maar liefst 17x op echt gras en jullie maar 2x op kunstgras. Nadeel voor ons is dus veel groter.
Vrij weinig verschil dus. Ik denk dat als wij 2 of 3 uitwedstrijden gaan winnen, dat we dan veilig zijn.quote:Concurrenten in uitwedstrijden:
De Graafschap, 4 punten.
Sparta, 2 punten
Willem II, 8 punten
ADO, 10 punten
Volendam, 5 punten
Roda JC, 6 punten
Vitesse, 7 punten
En daar weiger is dus aan mee te doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:44 schreef Maja het volgende:
Ach, voetbal is nu eenmaal opportunisme!
Na verloren te hebben van ADO dacht ook elke Volendammer dat het doek echt al was gevallen, maar nu 2 aardig uitbeurten denkt men weer van PSV te kunnen winnen...
http://www.sportwereld.nl(...)hele_ADOstadion.htmlquote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:25 schreef TimDeVries het volgende:
Nogmaals: voordat je dit soort dingen zegt, zorg dat je informatie klopt.
quote:De gemeente Den Haag en investeerder Mark van der Kallen werpen ADO Den Haag opnieuw een force financiële reddingsboei toe. De gemeente koop vrijwel het gehele stadion van de voetbalclub voor 10 miljoen euro.
quote:Daarnaast krijgt de club drie miljoen om tekorten die ontstonden bij de inrichting en het beveiligen van het stadion weg te werken.
quote:ADO Den Haag huurt het stadion vervolgens weer terug van de gemeente voor vier ton per jaar. Maar omdat dit niet opweegt tegen de totale kosten, moet de gemeente ook nog eens geld uittrekken voor een zogenaamde 'onrendabele top'. Dat bedrag is 1,3 miljoen euro.
quote:De maatregelen zijn nodig omdat ADO bijna een jaar na de redding opnieuw in de financiële problemen was terechtgekomen. Dit omdat ADO vorig seizoen een 3,6 miljoen groter verlies leed dan verwacht, de club zelf 1,4 miljoen had geïnvesteerd in een beveiligingssysteem, terwijl was verwacht dat dit door subsidie zou worden gedekt. Ook leverde de crediteurensanering 1,4 miljoen minder op dan verwacht. In totaal was er dus weer een negatief verschil van 6 miljoen euro ten opzichte van eerdere ramingen.
quote:Daarnaast is de huisvesting van ADO nog eens jaarlijks een miljoen euro duurder dan eerder verwacht. Dit zijn structurele kosten.
Welke feiten kloppen niet?quote:Uit het koopbedrag, 10 miljoen euro, lost investeerder Mark van der Kallen de lening af die nog op het hoofdgebouw rust. Een eerdere gemeentelijke lening van 6,3 miljoen aan de stichting die het stadion bouwde, de SSO, komt met de deal van dinsdag te vervallen.
Wanbeleid mag in mijn optiek best tot een faillissement leiden ja, want ik vind de tekorten vanwege verkeerde begrotingen wel erg groot voor een club met een relatief kleine begroting. En wat is de meerwaarde van ADO voor Den Haag? Voor zo'n grote stad zitten er maar opmerkelijk weinig mensen op de tribune, de maatschappelijke belangen voor de stad vallen dus blijkbaar ook wel mee. Bij de Graafschap zitten er gemiddeld meer mensen op de tribune, dat terwijl de gemeente Doetinchem veel kleiner is. De maatschappelijke belangen voor zo'n gemeente bij een eredivisieclub zijn een stuk groter, toch krijgt de Graafschap ook geen miljoenen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:25 schreef TimDeVries het volgende:
Lees het artikel over v.d. Kallen in de VI van deze week en je weet al veel meer over hoe de situatie momenteel bij ADO is. In het verleden is de gemeente inderdaad meerdere malen in de bres gesprongen om de club van de ondergang te redden. Wat moet je dan? Die club failliet laten gaan zodat een stad als Den Haag gewoon profclub meer heeft, terwijl er bovendien een nieuw stadion in de bouw staat?
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:14 schreef Blawh het volgende:
[..]
http://www.sportwereld.nl(...)hele_ADOstadion.html
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Welke feiten kloppen niet?
[..]
Wanbeleid mag in mijn optiek best tot een faillissement leiden ja, want ik vind de tekorten vanwege verkeerde begrotingen wel erg groot voor een club met een relatief kleine begroting. En wat is de meerwaarde van ADO voor Den Haag? Voor zo'n grote stad zitten er maar opmerkelijk weinig mensen op de tribune, de maatschappelijke belangen voor de stad vallen dus blijkbaar ook wel mee. Bij de Graafschap zitten er gemiddeld meer mensen op de tribune, dat terwijl de gemeente Doetinchem veel kleiner is. De maatschappelijke belangen voor zo'n gemeente bij een eredivisieclub zijn een stuk groter, toch krijgt de Graafschap ook geen miljoenen.
Ik zal het hierbij laten, vrees dat we er toch niet over eens worden.Wou alleen even aantonen dat mijn uitspraken wel degelijk ergens op gebaseerd zijn.
We speelden zeker wel aardig, maar de individuele klasse van PSV gaf de doorslag.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:46 schreef Damzkieee het volgende:
Alles is weer in elkaar geschoven. Alleen Volendam en Willem II pakten geen punten, maar Volendam speelde ook zeker niet slecht naar wat ik heb gehoord. Uit tegen Grunn zullen we geen punten pakken, thuis tegen AZ misschien wel een puntje stiekem, en daarna 4 wedstrijden waar we elke keer de volle mep kunnen halen, met de juiste instelling.
Dat zie ik wel gebeuren. Net als dat jullie Heerenveen laatst op de billen gaven.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:06 schreef Stpan het volgende:
Dit jaar wordt de degradatiestrijd bevochten door clubs die allen aardige voetballers hebben, en allemaal vinden dat ze te vaak onnodig punten laten liggen.
Ik hoop dat Sparta nu de ban in uitwedstrijden eindelijk eens gebroken is zich snel veilig zal spelen. Te beginnen door zondag Vitesse te verslaan die hopelijk een beetje naast hun schoenen gaan lopen.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 11. Vitesse 22 6 7 9 25 23-33 12. Feyenoord 22 6 6 10 24 33-31 13. Heracles Al. 22 5 8 9 23 24-36 14. Sparta Rott. 22 6 5 11 23 35-48 15. ADO Den Haag 22 5 4 13 19 23-38 16. Roda JC 22 4 6 12 18 25-40 17. Graafschap 22 4 5 13 17 15-44 18. FC Volendam 22 4 3 15 15 25-55 |
Meestal laten we het wel liggen tegen lager geklasseerde ploegen. Sparta uit doen we het meestal wel redelijk, maar die ploeg is wel erg gegroeid dit jaar, vooral in thuiswedstrijden. Wordt nog lastig om daar 3 punten vandaan te halen, ook al zijn we zeer goed in vorm.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Vitesse is echt de goede weg ingeslagen lijkt het
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:54 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb gelukkig geen enkele reden om aan te nemen dat we niet van ADO gaan winnen
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 11. Willem II 23 7 4 12 25 27-37 12. Feyenoord 23 6 6 11 24 33-33 13. Sparta Rott. 23 6 6 11 24 35-48 14. Heracles Al. 23 5 8 10 23 24-38 15. ADO Den Haag 23 6 4 13 22 24-38 16. Roda JC 23 4 6 13 18 25-41 17. Graafschap 23 4 5 14 17 15-45 18. FC Volendam 23 4 3 16 15 26-57 |
Nee, jullie gaan iig winnen van AZquote:Op zondag 15 februari 2009 21:21 schreef Damzkieee het volgende:
Met een beetje pech staat Heracles na de komende 2 rondes 16e
Volgens mij ook nog zonder Jaliensquote:Op maandag 16 februari 2009 13:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
AZ zonder Schaars.
Ik zie mogelijkheden.
Ik ook. Uit alles behalve weggespeeld en AZ heeft het de laatste 3 seizoenen erg zwaar gehad in Almelo. Als Ricky een keer tegen de netten schiet ipv tegen het aluminium (al 6x dit seizoen) dan staan we denk ik net veilig aan het eind.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
AZ zonder Schaars.
Ik zie mogelijkheden.
Mwah, de 4 wedstrijden na AZ lijken me cruciaal. En in de voorgaande jaren kwam het telkens goed in de cruciale potjes. Alles wat we tegen AZ pakken is mooi meegenomen.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:32 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik ook. Uit alles behalve weggespeeld en AZ heeft het de laatste 3 seizoenen erg zwaar gehad in Almelo. Als Ricky een keer tegen de netten schiet ipv tegen het aluminium (al 6x dit seizoen) dan staan we denk ik net veilig aan het eind.
Jaliens is niet de motor waar AZ op draait.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:31 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Volgens mij ook nog zonder Jaliens
1-1 Twente uit, 1-1 NAC uit, 0-0 AZ thuis en 4-1 Feyenoord thuis was 2 jaar geleden in maart/ april de basis voor handhaving. Overal waar je een punt kunt pakken moet je er 100% voor gaan, om er maar weer eens een cliche tegenaan te gooien. Kan ook goed zijn om vertrouwen te kweken voor de cruciale weken daarna tegen directe concurrenten.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:34 schreef Damzkieee het volgende:
En in de voorgaande jaren kwam het telkens goed in de cruciale potjes. Alles wat we tegen AZ pakken is mooi meegenomen.
quote:Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jaliens is niet de motor waar AZ op draait.
daarom.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:29 schreef TimDeVries het volgende:
Ik denk dat we NAC wel kunnen pakken. Die gasten zijn hopeloos uit vorm.
Bovendien is NAC erg overrated, bij een paar blessures zakt het spelpeil daar naar het niveau van de gemiddelde degradatiekandidaat.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:24 schreef Jeffff het volgende:
[..]
daarom.
en omdat we daar ook dik wonnen
Zag je een paar jaar geleden ook al... Vorig jaar gewoon uit hun schoen geschoten nu pakt volendam er zelfs een puntjequote:Op maandag 16 februari 2009 18:25 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Bovendien is NAC erg overrated, bij een paar blessures zakt het spelpeil daar naar het niveau van de gemiddelde degradatiekandidaat.
Die gasten hebben ook gewoon geen enkele kwaliteit op de bank, er moeten bij 1/2 blessures al jeugdspelers in.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:29 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Zag je een paar jaar geleden ook al... Vorig jaar gewoon uit hun schoen geschoten nu pakt volendam er zelfs een puntje
quote:Ook lager op de ranglijst zorgt een mogelijke uitsluiting van Roda JC voor een aardverschuiving. NAC Breda is de klos. De ploeg van Robert Maaskant verliest zes punten en wordt ingehaald door NEC. Feyenoord ziet het degradatiespook nog dichterbij komen. De Rotterdammers stonden zes punten boven de gevreesde streep, maar dat verschil wordt verkleind tot drie. ADO Den Haag stijgt twee plaatsen en voor FC Volendam, dat drie punten verliest, is degradatie bijna een feit.
11. Willem II 22 punten, doelsaldo 25-36
12. Feyenoord 21 punten, doelsaldo 29-33
13. ADO Den Haag 21 punten, doelsaldo 23-37
14. Sparta Rotterdam 20 punten, doelsaldo 32-46
15. Heracles Almelo 20 punten, doelsaldo 21-35
16. De Graafschap 16 punten, doelsaldo 14-44
17. FC Volendam 12 punten, doelsaldo 23-56 (degradatie naar Jupiler League)
quote:Hoe de strijd tegen degradatie gaat verlopen zonder Roda JC, is binnen de KNVB nog onduidelijk. Het meest waarschijnlijk is dat nummer 15 van de ranglijst het nacompetitiestokje overneemt. Het ligt volgens de voetbalbond niet voor de hand om een ploeg uit de Jupiler League door te schuiven naar de play-offs voor eredivisievoetbal. © Sportweek
Maar ja, hoe moet het dan rechtgetrokken worden? Sommige clubs hebben al twee keer tegen Roda gespeeld, andere clubs pas 1 keer.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:22 schreef Blawh het volgende:
Leuke actie van de KNVB weer. Roda gaat misschien failliet en daar wordt ook nog eens een, financieel gezonde, club voor gestraft die boven Roda JC in de competitie stond. Lijkt me niet bepaald de meest eerlijke optie.
Wedstrijden tegen Roda JC schrappen, de stand daarop baseren en vervolgens gewoon een extra Jupiler League club mee laten doen aan de nacompetitie. Dan wordt er in ieder geval geen club gestraft doordat Roda niet kon voortbestaan. Lijkt me niet fair dat je gestraft wordt voor iets waar je zelf niet verantwoordelijk bent, als je een JL club een extra ticket geeft straf je tenminste geen enkele club.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:24 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Maar ja, hoe moet het dan rechtgetrokken worden? Sommige clubs hebben al twee keer tegen Roda gespeeld, andere clubs pas 1 keer.
Waarom heb jij een AGOVV-avatar?quote:Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jaliens is niet de motor waar AZ op draait.
weddenschapje verloren lijkt me.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom heb jij een AGOVV-avatar?
Kan het niet makkelijker, door gewoon geen club rechtstreeks te laten degraderen? Dan krijg je de #1 uit de Jupiler league erbij, en de nummer 16 en 17 spelen gewoon nacompetitie. In feite kun je Roda dan aanmerken als degradant, zij het uit het hele betaalde voetbal.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:27 schreef Blawh het volgende:
[..]
Wedstrijden tegen Roda JC schrappen, de stand daarop baseren en vervolgens gewoon een extra Jupiler League club mee laten doen aan de nacompetitie. Dan wordt er in ieder geval geen club gestraft doordat Roda niet kon voortbestaan. Lijkt me niet fair dat je gestraft wordt voor iets waar je zelf niet verantwoordelijk bent, als je een JL club een extra ticket geeft straf je tenminste geen enkele club.
Edit: Wat Damzkieee zegt dus.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom heb jij een AGOVV-avatar?
Nee, jorien vond het een slechte zaak dat er alleen maar Jodenmods hier waren.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:10 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
weddenschapje verloren lijkt me.
AGOVVquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
[..]
Nee, jorien vond het een slechte zaak dat er alleen maar Jodenmods hier waren.
Dus ik ben overgelopen van Ajax naar AGOVV.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
[..]
Nee, jorien vond het een slechte zaak dat er alleen maar Jodenmods hier waren.
Dus ik ben overgelopen van Ajax naar AGOVV.
Vitesse zie ik thuis wel winnen van Roda, Heracles maakt altijd kans thuis, maar zal lastig worden.quote:vr 20/2 Vitesse - Roda JC 20.45
za 21/2 Heracles Almelo - AZ 19.45
za 21/2 SC Heerenveen - Willem II 18.45
za 21/2 ADO Den Haag - NAC Breda 19.45
zo 22/2 Sparta Rotterdam - FC Twente 14.30
zo 22/2 De Graafschap - Feyenoord 14.30
zo 22/2 Ajax - FC Volendam 16.30
za 28/2 Roda JC - De Graafschap 19.45
za 28/2 Willem II - Heracles Almelo 18.45
za 28/2 NAC Breda - Sparta Rotterdam 19.45
zo 1/3 FC Volendam - NEC 14.30
zo 1/3 FC Twente - ADO Den Haag 14.30
zo 1/3 Feyenoord - Vitesse 14.30
Duidelijk 6 punten voor Feyenoord tegen De Graafschap en Vitessequote:Op donderdag 19 februari 2009 08:31 schreef Damzkieee het volgende:
Okay, Roda blijft dus. Terug naar de discussie:
[..]
Vitesse zie ik thuis wel winnen van Roda, Heracles maakt altijd kans thuis, maar zal lastig worden.
Willem II zal normaal gesproken niet winnen uit in Heerenveen, en ADO kan van NAC in de huidige samenstelling best winnen. Sparta gaat niet winnen van FC Twente en de Graafschap misschien best wel van Feyenoord. Volendam pakt geen punten als het goed is.
Feyenoord MOET thuis winnen van Vitesse.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:47 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Duidelijk 6 punten voor Feyenoord tegen De Graafschap en Vitesse.
Nee, ik ben blij met 2 punten uit die duels.
Tsja, dat moeten is niet echt een optie in deze periode. Elk puntje is meegenomen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:02 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Feyenoord MOET thuis winnen van Vitesse.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:55 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Tsja, dat moeten is niet echt een optie in deze periode. Elk puntje is meegenomen.
Alle komende wedstrijden zullen lastig worden voor Feyenoord. Tegen Vitesse MOETEN ze dus winnen eigenlijkquote:22 feb '09, 14:30 De Graafschap - Feyenoord
1 mrt '09, 14:30 Feyenoord - Vitesse
8 mrt '09, 14:30 NAC Breda - Feyenoord
15 mrt '09, 12:30 Feyenoord - PSV
22 mrt '09, 12:30 AZ - Feyenoord
5 apr '09, 14:30 FC Volendam - Feyenoord
Dat zou inderdaad nog makkelijker, en interessante voor clubs onderin, zijn. Maar het zal wel niet zover gaan komen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:39 schreef DaMart het volgende:
[..]
Kan het niet makkelijker, door gewoon geen club rechtstreeks te laten degraderen? Dan krijg je de #1 uit de Jupiler league erbij, en de nummer 16 en 17 spelen gewoon nacompetitie. In feite kun je Roda dan aanmerken als degradant, zij het uit het hele betaalde voetbal.
Als je het aan de binnenkant van je ogen bekijkt misschien.quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:14 schreef PogueMahone het volgende:
ik zie volendam wel winnen van nec
quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:49 schreef thewishmaster het volgende:
Vitesse is de laatste tijd goed bezig, die zullen zich door middel van een gelijkspel bij Feyenoord en een overwinning tegen Roda praktisch veilig spelen.
Zoveel achterstand hebben ze nog niet eens op NEC. Ze kunnen zelfs nog voor de play offs om uefa cup gaan inderdaad.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:26 schreef Elvislives het volgende:
[..]
En dan staan ze ineens toch waar iedereen ze dit seizoen verwachten, subtop. Welliswaar met 2 extra versterkingen in de winter. Maar goed, eerst maar es van RODA zien te winnen morgen!
Ik vond het voor de winterstop al onbegrijpelijk wat ze in de degradatiezone deden met al die spelers die toch wel het niveau subtop aankunnen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:34 schreef sjimz het volgende:
Vitesse doet nu wat NEC vorig jaar deed.
Tja deze trainerswissel heeft goed uitgepakt en met Stefanovic en Nilsson hebben ze natuurlijk 2 goede spelers erbij.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:37 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik vond het voor de winterstop al onbegrijpelijk wat ze in de degradatiezone deden met al die spelers die toch wel het niveau subtop aankunnen.
Alleen zou Vitesse beter moeten weten, nog geen jaar geleden is er een schuld vrijgesproken en nu is Vitesse alweer hard op weg naar een tekort, mede vanwege het niet verkopen van Verhaegh en het aantrekken van goede spelers in de winterstop.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:34 schreef sjimz het volgende:
Vitesse doet nu wat NEC vorig jaar deed.
Denk niet dat heel wel of niet verkopen van Verhaegh de oplossing is. Denk dat het bestuur meer gokt op de verkoop van Wolfswinkel/ Claudemir en in de toekomst van Stevanovic en Nilsson. Denk dat Van Wolfswinkel deze zomer gaat en daarvan Nilsson wordt vastgelegd (schijnt ong. 1 miljoen te zijn, de optie) en een deel van de schulden worden afbetaald. Link dat wel...quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:43 schreef Blawh het volgende:
[..]
Alleen zou Vitesse beter moeten weten, nog geen jaar geleden is er een schuld vrijgesproken en nu is Vitesse alweer hard op weg naar een tekort, mede vanwege het niet verkopen van Verhaegh en het aantrekken van goede spelers in de winterstop.
Zo'n club waant zich toch onaantastbaar, ze zullen toch nooit failliet worden verklaard, desnoods steekt de gemeente er weer wat geld in.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:43 schreef Blawh het volgende:
[..]
Alleen zou Vitesse beter moeten weten, nog geen jaar geleden is er een schuld vrijgesproken en nu is Vitesse alweer hard op weg naar een tekort, mede vanwege het niet verkopen van Verhaegh en het aantrekken van goede spelers in de winterstop.
Beenbreukje en de club gaat weer de verkeerde kant op, de verwachte transferinkomens van 1 of 2 spelers lijken me niet bepaald een veilige basis voor (een) flinke investering(en), zeker niet als je ziet waar Vitesse vandaan komt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:54 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Denk niet dat heel wel of niet verkopen van Verhaegh de oplossing is. Denk dat het bestuur meer gokt op de verkoop van Wolfswinkel/ Claudemir en in de toekomst van Stevanovic en Nilsson. Denk dat Van Wolfswinkel deze zomer gaat en daarvan Nilsson wordt vastgelegd (schijnt ong. 1 miljoen te zijn, de optie) en een deel van de schulden worden afbetaald. Link dat wel...
Ik denk dat Nilsson en Stevanovic over 1,5 jaar veel meer kunnen opleveren dan ze nu kosten. Stevanovic was notabene transfervrij, Nilsson is gehuurd. Ik vind het ook een linke tactiek, maar ze staan geen 20 miljoen meer in de min, maar 4. We zullen zien wat er gebeurt. Verwacht sowieso dat deze zomer van het drietal Velthuizen, Van Wolfswinkel en Claudemir, er 2 vertrekken.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:04 schreef Blawh het volgende:
[..]
Beenbreukje en de club gaat weer de verkeerde kant op, de verwachte transferinkomens van 1 of 2 spelers lijken me niet bepaald een veilige basis voor (een) flinke investering(en), zeker niet als je ziet waar Vitesse vandaan komt.
Dan moet Roda wel een stuk beter gaan spelen als vanavond, anders gaan die ploegen Roda nog inhalen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:34 schreef TvhN het volgende:
Na Vitesse - Roda JC is het voor mij duidelijk:
16. Roda JC
17. De Graafschap
18. FC Volendam
Heracles heeft een gat van vijf punten met Roda en zes met de Graafschap? Die gaan sowieso niet veel punten meer halen en FC Volendam speelt leuk, maar haalt er geen punten mee.quote:Op maandag 23 februari 2009 08:48 schreef Damzkieee het volgende:
Willem II +0
Feyenoord +3
Vitesse +3
Sparta +0
Heracles +0
Roda JC +0
Graafschap +0
Volendam +0
Pff komende vier wedstrijden gaan voor ons doorslaggevend zijn. Ik vond Volendam opnieuw niet slecht spelen, en maak me eerlijk gezegd nog best zorgen ook
We moeten nog uit tegen de Graafschap, dus dat verschil kan 3 worden bij verlies. En thuis tegen Volendam. Die kunnen we op 11 punten zetten bij winst.quote:Op maandag 23 februari 2009 08:49 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Heracles heeft een gat van vijf punten met Roda en zes met de Graafschap? Die gaan sowieso niet veel punten meer halen en FC Volendam speelt leuk, maar haalt er geen punten mee.
Als ik Volendam gisteren tegen Ajax zag spelen, heb je meer kans op een overwinning bij de Graafschap dan thuis tegen Volendam. De Graafschap is het scoren totaal verleerd.quote:Op maandag 23 februari 2009 09:03 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
We moeten nog uit tegen de Graafschap, dus dat verschil kan 3 worden bij verlies. En thuis tegen Volendam. Die kunnen we op 11 punten zetten bij winst.
Directe degradatie zie ik niet gebeuren, maar nacompetitie hou ik wel rekening mee.
Dan heb je onze thuis/uitwedstrijdenbalans nog niet gezienquote:Op maandag 23 februari 2009 09:05 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Als ik Volendam gisteren tegen Ajax zag spelen, heb je meer kans op een overwinning bij de Graafschap dan thuis tegen Volendam. De Graafschap is het scoren totaal verleerd.
Bovendien lijkt iedereen tegen Ajax goed te spelen tegenwoordig, al zegt dat veel over de huidige conditie van Ajax. Maar ja, Heracles heeft nog een kleine buffer en ik denk dat ze dat net gaat redden.quote:Op maandag 23 februari 2009 09:07 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dan heb je onze thuis/uitwedstrijdenbalans nog niet gezien
Ik zie Volendam ook nog wel over de Graafschap heengaan gezien het programma.quote:De Graafschap:
28 feb '09, 19:45 Roda JC -De Graafschap
7 mrt '09, 19:45 De Graafschap- Heracles Almelo
15 mrt '09, 14:30 Ajax- De Graafschap
20 mrt '09, 20:45 De Graafschap -SC Heerenveen
5 apr '09, 14:30 Vitesse- De Graafschap
11 apr '09, 18:45 De Graafschap- NEC
18 apr '09, 19:45 De Graafschap -FC Groningen
24 apr '09, 20:45 Sparta -De Graafschap
3 mei '09, 14:30 NAC Breda -De Graafschap
10 mei '09, 14:30 De Graafschap- FC Volendam
FC Volendam:
1 mrt '09, 14:30 FC Volendam NEC
8 mrt '09, 14:30 FC Volendam Vitesse
14 mrt '09, 20:45 Heracles Almelo FC Volendam
22 mrt '09, 14:30 FC Volendam FC Utrecht
5 apr '09, 14:30 FC Volendam Feyenoord
12 apr '09, 14:30 SC Heerenveen FC Volendam
19 apr '09, 14:30 FC Volendam Sparta
25 apr '09, 18:45 Roda JC FC Volendam
3 mei '09, 14:30 FC Volendam FC Groningen
10 mei '09, 14:30 De Graafschap FC Volendam
Op basis waarvan gun je het Volendam? Omdat ze de afgelopen tijd redelijk spelen tegen zwalkende teams?quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:46 schreef verleiding het volgende:
Ik betwijfel of Volendam gaat degraderen. Als ze zo doorspelen, komen ze er nog wel.
Ik gun Volendam een plek in de Eredivisie.
De Graafschap daarintegen bakt er de laatste tijd niks van en Roda ook niet echt..
Deze analyse kan ik wel inkomen. Willem II heeft zich denk ik al wel veilig gespeeld op het goede moment.quote:Op donderdag 26 februari 2009 08:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Op basis waarvan gun je het Volendam? Omdat ze de afgelopen tijd redelijk spelen tegen zwalkende teams?
Niet dat De Graafschap nou zo'n goed seizoen speelt, maar ben je het begin van het seizoen al weer vergeten. Volendam was helemaal nergens. Dat ze nu een paar wedstrijden in een goede flow zijn wil niet betekenen dat het een goede ploeg is.
Ik denk dat over het hele seizoen genomen het er om gaat tussen De Graafschap en Volendam. Ze stellen beiden weinig tot niks voor.
Roda heeft gewoon genoeg kwaliteit, maar op de een of andere manier komt het er niet uit. Alleen Willem II staat op een plek waar het niet hoort te staan. Die ploeg is ook een van de slechtste, maar met een superspits.
Qua begroting en dergelijke steken wij inderdaad schril af met de rest, maar moet je dan maar niet kampioen worden?quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:01 schreef thewishmaster het volgende:
Volendam roept waarschijnlijk sympathie op omdat ze als degradatiekandidaat nummer 1 gewoon aanvallend (lees naief) spelen. Een club als Volendam hoort qua aanhang, budget en stadion eigenlijk niet in de eredivisie thuis, zo eerlijk moeten we zijn.
Vandaar dat Ajax in en tegen Volendam uit de beker vliegt en Ajax in de competitie 2x door het oog van de naald gaat tegen Volendam.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
maar zoals tegen Ajax is natuurlijk niet alleen jullie verdienste.
Waarom ik dat hoop(te):quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vraag me toch echt af op basis waarvan je hoopte een ploeg onder je te houden. En welke ploeg je daar zag staan. Vooraf had ik jullie ingeschat op niet meer dan 10 punten. Jullie doen het aardig de laatste tijd dat geef ik toe, maar zoals tegen Ajax is natuurlijk niet alleen jullie verdienste. Nogmaal geen afbreuk aan hoe er nu bij jullie gespeeld wordt, maar kwalitatief staan jullie waar jullie horen te staan.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik sympathie heb voor FC Volendam, door onderstaande post van mij en mijn commentaar in het Ajax topic over Volendam zou daar misschien een verkeerd beeld over kunnen bestaan. Ik heb er zelfs respect voor dat Volendam zich niet in de schulden wenst te steken en het zonder versterkingen in de winterstop blijft proberen. Het mag wat mij betreft wel verwacht worden van clubs als de Graafschap en Roda dat je zo'n club behoorlijk achter je laat.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:42 schreef Maja het volgende:
Qua begroting en dergelijke steken wij inderdaad schril af met de rest, maar moet je dan maar niet kampioen worden?
Met deze beperkte begroting weten we ons aardig staande te houden als club uit een klein dorp. Dit in tegenstelling tot clubs uit grote steden die hun handje op moeten houden bij de gemeente (al is voor die discussie een ander topic...)
Dan denk ik dat je Volendam onderschat, niet meer dan 10 punten is belachelijk..quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vraag me toch echt af op basis waarvan je hoopte een ploeg onder je te houden. En welke ploeg je daar zag staan. Vooraf had ik jullie ingeschat op niet meer dan 10 punten. Jullie doen het aardig de laatste tijd dat geef ik toe, maar zoals tegen Ajax is natuurlijk niet alleen jullie verdienste. Nogmaal geen afbreuk aan hoe er nu bij jullie gespeeld wordt, maar kwalitatief staan jullie waar jullie horen te staan.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:14 schreef PogueMahone het volgende:
Moeten ze wel 3 potjes winnen, op zijn minst.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jammer van de pech van Volendam... Je zou ze nog bijna boven Roda en Willem II zien eindigen momenteel.
Close..quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:14 schreef PogueMahone het volgende:
Laten we het hopen, want Volendam is één van de weinige ploegen die leuk voetbal speelt na een promotie.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jammer van de pech van Volendam... Je zou ze nog bijna boven Roda en Willem II zien eindigen momenteel.
| 1 2 3 4 5 6 7 | 13. Heracles Almelo 26 14. ADO Den Haag 24 15. Sparta Rotterdam 24 16. Roda JC 22 17. De Graafschap 20 18. FC Volendam 19 |
Vandaag was wel een slechte wedstrijd met 10 man voor het eigen doel, maar toch creeeren we nog meer kans dan Vitesse.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:29 schreef RayMania het volgende:
De Graafschap wint van concurrent Heracles en Volendam wint knap van Vitesse. Van mij mag Volendam absoluut in de Eredivisie blijven, want in 2009 speelt het hartstikke leuk voetbal.
Aankomend weekend gaat Heracles zich veilig spelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:38 schreef Damzkieee het volgende:
Interessant. Maar vorm van de dag weegt natuurlijk ook zwaar mee.
Volgens de grafiek gaan wij het met gemak halen, maar in de praktijk krijgen we nog een zooitje lastige tegenstanders.
Laten we t hopenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Aankomend weekend gaat Heracles zich veilig spelen.
Dat kan niet. Als Volendam bij Heracles wint, dan is Heracles al de grootste verliezer.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:59 schreef Nicky_Rincon het volgende:
De graafschap wordt de grote verliezer komend weekend.... denk ik
Ik weet eigenlijk zeker dat De Graafschap 0 punten pakt dit weekeinde, Volendam en Heracles spelen in mijn optiek gelijk, waardoor De Graafschap de grote verliezer wordtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:08 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dat kan niet. Als Volendam bij Heracles wint, dan is Heracles al de grootste verliezer.
Plus het heeft de kunstgrasdiscussie wat doen verstommen. Nu Zwolle nog erbijquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:17 schreef Dos37 het volgende:
was ik aan het begin van het seizoen nog heel erg tegen Volendam, is dat wel omgekeerd nu, die mogen er wel in blijven. Die spelen best leuk voetbal.
Vitesse is trouwens de eerste tegenstander die er bij ons veel over gezeurd heeft na afloop.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:17 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Plus het heeft de kunstgrasdiscussie wat doen verstommen. Nu Zwolle nog erbij
En daar drinken we dan op!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:04 schreef Blawh het volgende:
De Graafschap, Sparta, Willem II en Roda JC zie ik geen punten pakken. ADO en Volendam of Heracles hebben de grootste mogelijkheden om de winnaars van het weekend te worden.
We horen er inderdaad rechtstreeks in te blijven.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hehe dat tering Hoeracles eindelijk waar ze horen op de ranglijst!!
Waarvan aktequote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:13 schreef Nicky_Rincon het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk zeker dat De Graafschap 0 punten pakt dit weekeinde, Volendam en Heracles spelen in mijn optiek gelijk, waardoor De Graafschap de grote verliezer wordt
Met als gevolg fortuna sittard en roda jc in de jupiler league waardoor de knvb een stap dichter bij hun plannen is; namelijk fc limburg.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Het zou wat zijn als Roda er rechtstreeks uitvliegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |