Opgeteld 9 in het slechtste scenario. In het beste geval 18. Zal er dus wel ergens tussenin zitten.quote:7 feb '09, 20:45 Heracles Almelo- NEC 1
15 feb '09, 14:30 FC Groningen -Heracles Almelo 0
21 feb '09, 19:45 Heracles Almelo- AZ 0
28 feb '09, 18:45 Willem II -Heracles Almelo 1
7 mrt '09, 19:45 De Graafschap -Heracles Almelo 1 of 3
14 mrt '09, 20:45 Heracles Almelo- FC Volendam 3
21 mrt '09, 20:45 Sparta- Heracles Almelo 0 of 1
4 apr '09, 19:45 Heracles Almelo- SC Heerenveen 1 of 3
12 apr '09, 14:30 Feyenoord- Heracles Almelo 0
17 apr '09, 20:45 Heracles Almelo -NAC Breda 1 of 3
25 apr '09, 20:45 Heracles Almelo -PSV 0
3 mei '09, 14:30 Vitesse -Heracles Almelo 0
10 mei '09, 14:30 Heracles Almelo -FC Utrecht 1 of 3
We hebben al een jaar geen uitwedstrijd gewonnen Blawh.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:12 schreef Blawh het volgende:
Bij Sparta, Willem II en Groningen geef ik ons best een kans. Daar zijn we nooit weggeveegd en hebben we ook al eens gewonnen of 2x gelijk weten te spelen.
Bij de Graafschap zie ik ons dan weer geen punten pakken. Vorig jaar nipt een punt gepakt daar, maar dat is typisch zo'n wedstrijd die we al jarenlang niet weten te winnen.
Paar seizoenen geleden had ik ons ook al afgeschreven. Toen haalden we tegen AZ thuis, NAC uit, Twente uit en Feyenoord thuis opeens 6 punten (3x gelijk, 1 overwinning).
Dat had de Graafschap volgens mij ook, toch wonnen ze opeens met 0-3 in de kuip. Roda heeft dit seizoen volgens mij ook slechts 1 uitwedstrijd gewonnen, bij PSV. Alles kan in voetbal.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:16 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
We hebben al een jaar geen uitwedstrijd gewonnen Blawh.
Inderdaad. Niemand had verwacht dat Volendam dit seizoen nog een uitwedstrijd zou winnen, na de tig dikke nederlagen zonder zelf te scoren. Maar zie hier: het tij kan gelukkig kerenquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:19 schreef Blawh het volgende: Alles kan in voetbal
Mijn conclusie: kunstgras afschaffen. Oneerlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:19 schreef Blawh het volgende:
[..]
Als we bij ADO hadden gewonnen waren al die uitspraken in de koelkast gegaan, je hebt een beetje geluk nodig om over dat punt heen te komen als team. Ik ben ervan overtuigd dat we nog een uitwedstrijd gaan winnen dit seizoen, vorig seizoen hadden we 18 maanden geen uitwedstrijd gewonnen en haalden we er 2 in hele korte tijd. Weliswaar met een ander elftal, maar met de strijd als tegen Ajax gaan we nog wel een uitwedstrijd winnen denk ik.
Moet nog wel het 1 en ander te halen zijn.. Thuis tegen De Graafschap en Sparta sowieso winnen. Tegen NAC, NEC, Ajax, Feyenoord en Vitesse gaan we ook nog wel punten halen denk ik, ligt een beetje aan hoe die tegenstanders op dat moment in vorm zijn. Dat weten we nu natuurlijk nog niet, maar een NAC in deze vorm kunnen we bijvoorbeeld hebben. Uit bij PSV, Twente, AZ en Heerenveen acht ik ons kansloos, maar bij Roda JC, Willem 2 (en heel eventueel) Utrecht valt er misschien ook wel wat te halen. Een punt of 12 zie ik ons dus echt wel halen met dit programma.quote:05-02-2009 PSV ADO Den Haag
08-02-2009 FC Utrecht ADO Den Haag
14-02-2009 ADO Den Haag De Graafschap
21-02-2009 ADO Den Haag NAC Breda
01-03-2009 FC Twente ADO Den Haag
08-03-2009 ADO Den Haag Ajax
15-03-2009 ADO Den Haag N.E.C.
22-03-2009 Roda JC ADO Den Haag
04-04-2009 AZ ADO Den Haag
11-04-2009 ADO Den Haag Sparta
19-04-2009 Willem II ADO Den Haag
26-04-2009 ADO Den Haag Feyenoord
03-05-2009 sc Heerenveen ADO Den Haag
10-05-2009 ADO Den Haag Vitesse
In de 1e divisie verloor Heracles op kunstgras vaker dan uit. Hoe verklaar je dat?quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:26 schreef TimDeVries het volgende:
[..]
Mijn conclusie: kunstgras afschaffen. Oneerlijk.
[..]
Nog niet gewend, en dan blijkt het lastig te zijn het spel te maken op een kunstgrasveld. Uit was het toch vaak de thuisspelende club die het spel wil maken voor eigen publiek, en daar kon Heracles goed gebruik van maken.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
In de 1e divisie verloor Heracles op kunstgras vaker dan uit. Hoe verklaar je dat?
1e jaar eredivisie haalden we 18 van de 39 punten in uitwedstrijden. Vorig seizoen presteerden we na de winterstop ook niet onaardig in uitwedstrijden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:45 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Nog niet gewend, en dan blijkt het lastig te zijn het spel te maken op een kunstgrasveld. Uit was het toch vaak de thuisspelende club die het spel wil maken voor eigen publiek, en daar kon Heracles goed gebruik van maken.
Zoiets?
Ja, dat van de gemeentesteun ben ik met je eens, maar dat is een hele andere discussie. Ook ben ik niet tegen het kunstgras van Heracles, maar er werd gevraagd om een verklaring, that's all.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Vitesse, 4 punten
Overigens hebben we het hele linkerrijtje al uit gehad, ik hoop en verwacht dat we nog wel een overwinning gaan boeken dit seizoen in een uitwedstrijd, met de strijd zoals tegen Ajax gaat dat wel lukken.
Overigens zijn de miljoenen die ADO tot 2x toe van de gemeente hebben gekregen en de vrijgesproken schuld van Vitesse zeker net zo oneerlijk, die clubs hadden anders wel opgedoekt kunnen worden terwijl ADO deze winterstop mede daardoor een miljoen of meer heeft kunnen investeren in nieuwe spelers.
Ik zat er aan te denken dat iedere degradatiekandidaat het uit moeilijk heeft en dat het kunstgras er maar bar weinig mee te maken heeft. Hoogstens een marginale rol.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:45 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Nog niet gewend, en dan blijkt het lastig te zijn het spel te maken op een kunstgrasveld. Uit was het toch vaak de thuisspelende club die het spel wil maken voor eigen publiek, en daar kon Heracles goed gebruik van maken.
Zoiets?
Je had het over het laatste jaar in de Eerste Divisie. Toen waren ze promotiekandidaat min of meer, dus krijg je dat ploegen zich in uitwedstrijden gaan ingraven.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:25 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik zat er aan te denken dat iedere degradatiekandidaat het uit moeilijk heeft en dat het kunstgras er maar bar weinig mee te maken heeft. Hoogstens een marginale rol.
Het was dan ook een retorische vraag.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:29 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Je had het over het laatste jaar in de Eerste Divisie. Toen waren ze promotiekandidaat min of meer, dus krijg je dat ploegen zich in uitwedstrijden gaan ingraven.
Wel erg verkapt dan hoorquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het was dan ook een retorische vraag.
Het is wel een relevant argument in de strijd tegen degradatie, daar gaat de algemene discussie over.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:21 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ja, dat van de gemeentesteun ben ik met je eens, maar dat is een hele andere discussie.
ADO heeft dankzij opnieuw bijspringen van de gemeente wederom flink kunnen investeren in de winterstop, lijkt me toch relevant in de degradatierace. Vitesse zie ik niet als concurrent eigenlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:11 schreef Elvislives het volgende:
Ik dacht dat het hier over de degradatiestrijd ging, niet over hoe ploegen daar terecht zijn gekomen en of het terecht is dat Vitesse nog bestaat of niet.
Goed, misschien heb ik het doel van dit topic niet goed begrepen. Je hebt geheel gelijk dat ADO, RODA en Vitesse zich flink hebben weten te versterken in de winterstop. Maar ik vind het voor dit topic irrelevant of dat met geld van de gemeente Arnhem is geweest, uit de achterzak van Nol Hendriks of Willem Alexander himself. Dit topic gaat om de strijd om degradatie, niet of de aankopen eerlijk of oneerlijk zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:13 schreef Blawh het volgende:
[..]
ADO heeft dankzij opnieuw bijspringen van de gemeente wederom flink kunnen investeren in de winterstop, lijkt me toch relevant in de degradatierace. Vitesse zie ik niet als concurrent eigenlijk.
ADO is actief in een grote gemeente, die gemeente springt nu al een paar keer bij om de club van de ondergang te redden. Andere clubs spelen in kleinere gemeentes en krijgen niet de hulp van gemeenten, of andere clubs voeren een verantwoord en verstandig beleid en hebben geen overheidsgeld nodig om te overleven. Die clubs krijgen ook geen extra geld.quote:Het is zonder meer waar dat de gemeente talloze miljoenen heeft geïnvesteerd waardoor ADO heeft weten te overleven, maar ik vind niet dat je dit daarom maar kan bestempelen als 'oneerlijk'. Sowieso als je geld als eerlijk of oneerlijk gaat zitten bestempelen dan kan je net zo goed een communistisch systeem invoeren, waarbij spelers at random ergens geplaatst worden. Ik vind dat een beetje zielig Calimero-gedrag om je daar achter te verschuilen eigenlijk.
Ik kopieerde uit een uit een post in het kunstgrastopic van 1 januari, had de overwinning in Volendam inderdaad niet meegerekend.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:11 schreef TimDeVries het volgende:
BLAWH, ik zou je toch adviseren om je wat meer te verdiepen voordat je allemaal onzin begint uit te blaten. Ten eerste heeft ADO dit seizoen 10 punten behaald in uitwedstrijden en niet 7
Natuurlijk hebben we er wel wat voordeel bij (verschil in gewenning), zeker tegen op papier gelijkwaardige teams, maar ik wil niet geloven dat het voordeel zo groot is als de media ons wil doen geloven. Clubs kunnen wel op kunstgras gaan trainen, maar dan is het maar de vraag of het hetzelfde kunstgras is als bij Heracles.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:15 schreef Elvislives het volgende:
ADO kan ook een kunstgrasveld plaatsen om op te trainen, AGOVV en naar ik meen nog een club gebruiken het al. Ook voor Ajax zou het een oplossing kunnen zijn. En dat het minder 'echt' is, is een beetje hetzelfde verhaal als DJ's die nog steeds met - overslaande - platen draaien, omdat dat geluid 'echter' is.
Oneerlijk? Wij spelen maar liefst 17x op echt gras en jullie maar 2x op kunstgras. Nadeel voor ons is dus veel groter.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:11 schreef TimDeVries het volgende:
Kunstgras vind ik een ander verhaal. Dat is gewoon oneerlijk. Het is een andere ondergrond en het ene team die daar iedere 2 weken op speelt is daar automatisch meer ervarener op dan de bezoekende club. ADO heeft afgelopen seizoen van de 7 kunstgraswedstrijden er geen enkele gewonnen. En dat was in de eerste divisie! Ik vind het gewoon verpesten van het voetbal. Er gaat niks boven echt gras.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:26 schreef Blawh het volgende:
[..]
ADO is actief in een grote gemeente, die gemeente springt nu al een paar keer bij om de club van de ondergang te redden. Andere clubs spelen in kleinere gemeentes en krijgen niet de hulp van gemeenten, of andere clubs voeren een verantwoord en verstandig beleid en hebben geen overheidsgeld nodig om te overleven. Die clubs krijgen ook geen extra geld.
Nu lijkt het er soms op dat wanbeleid beloond wordt. Je investeert als club veel te veel, je voert dus in principe wanbeleid en vervolgens weet je toch dat de gemeente bij gaat springen als het penibel wordt. Dat vind ik inderdaad oneerlijk ten opzichte van clubs als Sparta, Volendam, De Graafschap en Heracles. Clubs waar al wel jarenlang verantwoord beleid wordt gevoerd.
En veel geld hebben vind ik niet oneerlijk. Geld van een geldschieter als van Kallen of grote sponsoren heb ik geen problemen mee, ik heb alleen problemen met het feit dat bepaalde clubs jarenlang wanbeleid voeren, diep in de shit komen en vervolgens regelmatig hun handje ophouden bij de gemeente die er mede voor zorgen dat ze het hoofd boven water kunnen houden.
[..]
Ja, ga de boel lekker omdraaienquote:Oneerlijk? Wij spelen maar liefst 17x op echt gras en jullie maar 2x op kunstgras. Nadeel voor ons is dus veel groter.
Vrij weinig verschil dus. Ik denk dat als wij 2 of 3 uitwedstrijden gaan winnen, dat we dan veilig zijn.quote:Concurrenten in uitwedstrijden:
De Graafschap, 4 punten.
Sparta, 2 punten
Willem II, 8 punten
ADO, 10 punten
Volendam, 5 punten
Roda JC, 6 punten
Vitesse, 7 punten
En daar weiger is dus aan mee te doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:44 schreef Maja het volgende:
Ach, voetbal is nu eenmaal opportunisme!
Na verloren te hebben van ADO dacht ook elke Volendammer dat het doek echt al was gevallen, maar nu 2 aardig uitbeurten denkt men weer van PSV te kunnen winnen...
http://www.sportwereld.nl(...)hele_ADOstadion.htmlquote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:25 schreef TimDeVries het volgende:
Nogmaals: voordat je dit soort dingen zegt, zorg dat je informatie klopt.
quote:De gemeente Den Haag en investeerder Mark van der Kallen werpen ADO Den Haag opnieuw een force financiële reddingsboei toe. De gemeente koop vrijwel het gehele stadion van de voetbalclub voor 10 miljoen euro.
quote:Daarnaast krijgt de club drie miljoen om tekorten die ontstonden bij de inrichting en het beveiligen van het stadion weg te werken.
quote:ADO Den Haag huurt het stadion vervolgens weer terug van de gemeente voor vier ton per jaar. Maar omdat dit niet opweegt tegen de totale kosten, moet de gemeente ook nog eens geld uittrekken voor een zogenaamde 'onrendabele top'. Dat bedrag is 1,3 miljoen euro.
quote:De maatregelen zijn nodig omdat ADO bijna een jaar na de redding opnieuw in de financiële problemen was terechtgekomen. Dit omdat ADO vorig seizoen een 3,6 miljoen groter verlies leed dan verwacht, de club zelf 1,4 miljoen had geïnvesteerd in een beveiligingssysteem, terwijl was verwacht dat dit door subsidie zou worden gedekt. Ook leverde de crediteurensanering 1,4 miljoen minder op dan verwacht. In totaal was er dus weer een negatief verschil van 6 miljoen euro ten opzichte van eerdere ramingen.
quote:Daarnaast is de huisvesting van ADO nog eens jaarlijks een miljoen euro duurder dan eerder verwacht. Dit zijn structurele kosten.
Welke feiten kloppen niet?quote:Uit het koopbedrag, 10 miljoen euro, lost investeerder Mark van der Kallen de lening af die nog op het hoofdgebouw rust. Een eerdere gemeentelijke lening van 6,3 miljoen aan de stichting die het stadion bouwde, de SSO, komt met de deal van dinsdag te vervallen.
Wanbeleid mag in mijn optiek best tot een faillissement leiden ja, want ik vind de tekorten vanwege verkeerde begrotingen wel erg groot voor een club met een relatief kleine begroting. En wat is de meerwaarde van ADO voor Den Haag? Voor zo'n grote stad zitten er maar opmerkelijk weinig mensen op de tribune, de maatschappelijke belangen voor de stad vallen dus blijkbaar ook wel mee. Bij de Graafschap zitten er gemiddeld meer mensen op de tribune, dat terwijl de gemeente Doetinchem veel kleiner is. De maatschappelijke belangen voor zo'n gemeente bij een eredivisieclub zijn een stuk groter, toch krijgt de Graafschap ook geen miljoenen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:25 schreef TimDeVries het volgende:
Lees het artikel over v.d. Kallen in de VI van deze week en je weet al veel meer over hoe de situatie momenteel bij ADO is. In het verleden is de gemeente inderdaad meerdere malen in de bres gesprongen om de club van de ondergang te redden. Wat moet je dan? Die club failliet laten gaan zodat een stad als Den Haag gewoon profclub meer heeft, terwijl er bovendien een nieuw stadion in de bouw staat?
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:14 schreef Blawh het volgende:
[..]
http://www.sportwereld.nl(...)hele_ADOstadion.html
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Welke feiten kloppen niet?
[..]
Wanbeleid mag in mijn optiek best tot een faillissement leiden ja, want ik vind de tekorten vanwege verkeerde begrotingen wel erg groot voor een club met een relatief kleine begroting. En wat is de meerwaarde van ADO voor Den Haag? Voor zo'n grote stad zitten er maar opmerkelijk weinig mensen op de tribune, de maatschappelijke belangen voor de stad vallen dus blijkbaar ook wel mee. Bij de Graafschap zitten er gemiddeld meer mensen op de tribune, dat terwijl de gemeente Doetinchem veel kleiner is. De maatschappelijke belangen voor zo'n gemeente bij een eredivisieclub zijn een stuk groter, toch krijgt de Graafschap ook geen miljoenen.
Ik zal het hierbij laten, vrees dat we er toch niet over eens worden.Wou alleen even aantonen dat mijn uitspraken wel degelijk ergens op gebaseerd zijn.
We speelden zeker wel aardig, maar de individuele klasse van PSV gaf de doorslag.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:46 schreef Damzkieee het volgende:
Alles is weer in elkaar geschoven. Alleen Volendam en Willem II pakten geen punten, maar Volendam speelde ook zeker niet slecht naar wat ik heb gehoord. Uit tegen Grunn zullen we geen punten pakken, thuis tegen AZ misschien wel een puntje stiekem, en daarna 4 wedstrijden waar we elke keer de volle mep kunnen halen, met de juiste instelling.
Dat zie ik wel gebeuren. Net als dat jullie Heerenveen laatst op de billen gaven.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:06 schreef Stpan het volgende:
Dit jaar wordt de degradatiestrijd bevochten door clubs die allen aardige voetballers hebben, en allemaal vinden dat ze te vaak onnodig punten laten liggen.
Ik hoop dat Sparta nu de ban in uitwedstrijden eindelijk eens gebroken is zich snel veilig zal spelen. Te beginnen door zondag Vitesse te verslaan die hopelijk een beetje naast hun schoenen gaan lopen.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 11. Vitesse 22 6 7 9 25 23-33 12. Feyenoord 22 6 6 10 24 33-31 13. Heracles Al. 22 5 8 9 23 24-36 14. Sparta Rott. 22 6 5 11 23 35-48 15. ADO Den Haag 22 5 4 13 19 23-38 16. Roda JC 22 4 6 12 18 25-40 17. Graafschap 22 4 5 13 17 15-44 18. FC Volendam 22 4 3 15 15 25-55 |
Meestal laten we het wel liggen tegen lager geklasseerde ploegen. Sparta uit doen we het meestal wel redelijk, maar die ploeg is wel erg gegroeid dit jaar, vooral in thuiswedstrijden. Wordt nog lastig om daar 3 punten vandaan te halen, ook al zijn we zeer goed in vorm.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Vitesse is echt de goede weg ingeslagen lijkt het
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:54 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb gelukkig geen enkele reden om aan te nemen dat we niet van ADO gaan winnen
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 11. Willem II 23 7 4 12 25 27-37 12. Feyenoord 23 6 6 11 24 33-33 13. Sparta Rott. 23 6 6 11 24 35-48 14. Heracles Al. 23 5 8 10 23 24-38 15. ADO Den Haag 23 6 4 13 22 24-38 16. Roda JC 23 4 6 13 18 25-41 17. Graafschap 23 4 5 14 17 15-45 18. FC Volendam 23 4 3 16 15 26-57 |
Nee, jullie gaan iig winnen van AZquote:Op zondag 15 februari 2009 21:21 schreef Damzkieee het volgende:
Met een beetje pech staat Heracles na de komende 2 rondes 16e
Volgens mij ook nog zonder Jaliensquote:Op maandag 16 februari 2009 13:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
AZ zonder Schaars.
Ik zie mogelijkheden.
Ik ook. Uit alles behalve weggespeeld en AZ heeft het de laatste 3 seizoenen erg zwaar gehad in Almelo. Als Ricky een keer tegen de netten schiet ipv tegen het aluminium (al 6x dit seizoen) dan staan we denk ik net veilig aan het eind.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
AZ zonder Schaars.
Ik zie mogelijkheden.
Mwah, de 4 wedstrijden na AZ lijken me cruciaal. En in de voorgaande jaren kwam het telkens goed in de cruciale potjes. Alles wat we tegen AZ pakken is mooi meegenomen.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:32 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik ook. Uit alles behalve weggespeeld en AZ heeft het de laatste 3 seizoenen erg zwaar gehad in Almelo. Als Ricky een keer tegen de netten schiet ipv tegen het aluminium (al 6x dit seizoen) dan staan we denk ik net veilig aan het eind.
Jaliens is niet de motor waar AZ op draait.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:31 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Volgens mij ook nog zonder Jaliens
1-1 Twente uit, 1-1 NAC uit, 0-0 AZ thuis en 4-1 Feyenoord thuis was 2 jaar geleden in maart/ april de basis voor handhaving. Overal waar je een punt kunt pakken moet je er 100% voor gaan, om er maar weer eens een cliche tegenaan te gooien. Kan ook goed zijn om vertrouwen te kweken voor de cruciale weken daarna tegen directe concurrenten.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:34 schreef Damzkieee het volgende:
En in de voorgaande jaren kwam het telkens goed in de cruciale potjes. Alles wat we tegen AZ pakken is mooi meegenomen.
quote:Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jaliens is niet de motor waar AZ op draait.
daarom.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:29 schreef TimDeVries het volgende:
Ik denk dat we NAC wel kunnen pakken. Die gasten zijn hopeloos uit vorm.
Bovendien is NAC erg overrated, bij een paar blessures zakt het spelpeil daar naar het niveau van de gemiddelde degradatiekandidaat.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:24 schreef Jeffff het volgende:
[..]
daarom.
en omdat we daar ook dik wonnen
Zag je een paar jaar geleden ook al... Vorig jaar gewoon uit hun schoen geschoten nu pakt volendam er zelfs een puntjequote:Op maandag 16 februari 2009 18:25 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Bovendien is NAC erg overrated, bij een paar blessures zakt het spelpeil daar naar het niveau van de gemiddelde degradatiekandidaat.
Die gasten hebben ook gewoon geen enkele kwaliteit op de bank, er moeten bij 1/2 blessures al jeugdspelers in.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:29 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Zag je een paar jaar geleden ook al... Vorig jaar gewoon uit hun schoen geschoten nu pakt volendam er zelfs een puntje
quote:Ook lager op de ranglijst zorgt een mogelijke uitsluiting van Roda JC voor een aardverschuiving. NAC Breda is de klos. De ploeg van Robert Maaskant verliest zes punten en wordt ingehaald door NEC. Feyenoord ziet het degradatiespook nog dichterbij komen. De Rotterdammers stonden zes punten boven de gevreesde streep, maar dat verschil wordt verkleind tot drie. ADO Den Haag stijgt twee plaatsen en voor FC Volendam, dat drie punten verliest, is degradatie bijna een feit.
11. Willem II 22 punten, doelsaldo 25-36
12. Feyenoord 21 punten, doelsaldo 29-33
13. ADO Den Haag 21 punten, doelsaldo 23-37
14. Sparta Rotterdam 20 punten, doelsaldo 32-46
15. Heracles Almelo 20 punten, doelsaldo 21-35
16. De Graafschap 16 punten, doelsaldo 14-44
17. FC Volendam 12 punten, doelsaldo 23-56 (degradatie naar Jupiler League)
quote:Hoe de strijd tegen degradatie gaat verlopen zonder Roda JC, is binnen de KNVB nog onduidelijk. Het meest waarschijnlijk is dat nummer 15 van de ranglijst het nacompetitiestokje overneemt. Het ligt volgens de voetbalbond niet voor de hand om een ploeg uit de Jupiler League door te schuiven naar de play-offs voor eredivisievoetbal. © Sportweek
Maar ja, hoe moet het dan rechtgetrokken worden? Sommige clubs hebben al twee keer tegen Roda gespeeld, andere clubs pas 1 keer.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:22 schreef Blawh het volgende:
Leuke actie van de KNVB weer. Roda gaat misschien failliet en daar wordt ook nog eens een, financieel gezonde, club voor gestraft die boven Roda JC in de competitie stond. Lijkt me niet bepaald de meest eerlijke optie.
Wedstrijden tegen Roda JC schrappen, de stand daarop baseren en vervolgens gewoon een extra Jupiler League club mee laten doen aan de nacompetitie. Dan wordt er in ieder geval geen club gestraft doordat Roda niet kon voortbestaan. Lijkt me niet fair dat je gestraft wordt voor iets waar je zelf niet verantwoordelijk bent, als je een JL club een extra ticket geeft straf je tenminste geen enkele club.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:24 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Maar ja, hoe moet het dan rechtgetrokken worden? Sommige clubs hebben al twee keer tegen Roda gespeeld, andere clubs pas 1 keer.
Waarom heb jij een AGOVV-avatar?quote:Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jaliens is niet de motor waar AZ op draait.
weddenschapje verloren lijkt me.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom heb jij een AGOVV-avatar?
Kan het niet makkelijker, door gewoon geen club rechtstreeks te laten degraderen? Dan krijg je de #1 uit de Jupiler league erbij, en de nummer 16 en 17 spelen gewoon nacompetitie. In feite kun je Roda dan aanmerken als degradant, zij het uit het hele betaalde voetbal.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:27 schreef Blawh het volgende:
[..]
Wedstrijden tegen Roda JC schrappen, de stand daarop baseren en vervolgens gewoon een extra Jupiler League club mee laten doen aan de nacompetitie. Dan wordt er in ieder geval geen club gestraft doordat Roda niet kon voortbestaan. Lijkt me niet fair dat je gestraft wordt voor iets waar je zelf niet verantwoordelijk bent, als je een JL club een extra ticket geeft straf je tenminste geen enkele club.
Edit: Wat Damzkieee zegt dus.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom heb jij een AGOVV-avatar?
Nee, jorien vond het een slechte zaak dat er alleen maar Jodenmods hier waren.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:10 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
weddenschapje verloren lijkt me.
AGOVVquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
[..]
Nee, jorien vond het een slechte zaak dat er alleen maar Jodenmods hier waren.
Dus ik ben overgelopen van Ajax naar AGOVV.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
[..]
Nee, jorien vond het een slechte zaak dat er alleen maar Jodenmods hier waren.
Dus ik ben overgelopen van Ajax naar AGOVV.
Vitesse zie ik thuis wel winnen van Roda, Heracles maakt altijd kans thuis, maar zal lastig worden.quote:vr 20/2 Vitesse - Roda JC 20.45
za 21/2 Heracles Almelo - AZ 19.45
za 21/2 SC Heerenveen - Willem II 18.45
za 21/2 ADO Den Haag - NAC Breda 19.45
zo 22/2 Sparta Rotterdam - FC Twente 14.30
zo 22/2 De Graafschap - Feyenoord 14.30
zo 22/2 Ajax - FC Volendam 16.30
za 28/2 Roda JC - De Graafschap 19.45
za 28/2 Willem II - Heracles Almelo 18.45
za 28/2 NAC Breda - Sparta Rotterdam 19.45
zo 1/3 FC Volendam - NEC 14.30
zo 1/3 FC Twente - ADO Den Haag 14.30
zo 1/3 Feyenoord - Vitesse 14.30
Duidelijk 6 punten voor Feyenoord tegen De Graafschap en Vitessequote:Op donderdag 19 februari 2009 08:31 schreef Damzkieee het volgende:
Okay, Roda blijft dus. Terug naar de discussie:
[..]
Vitesse zie ik thuis wel winnen van Roda, Heracles maakt altijd kans thuis, maar zal lastig worden.
Willem II zal normaal gesproken niet winnen uit in Heerenveen, en ADO kan van NAC in de huidige samenstelling best winnen. Sparta gaat niet winnen van FC Twente en de Graafschap misschien best wel van Feyenoord. Volendam pakt geen punten als het goed is.
Feyenoord MOET thuis winnen van Vitesse.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:47 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Duidelijk 6 punten voor Feyenoord tegen De Graafschap en Vitesse.
Nee, ik ben blij met 2 punten uit die duels.
Tsja, dat moeten is niet echt een optie in deze periode. Elk puntje is meegenomen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:02 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Feyenoord MOET thuis winnen van Vitesse.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:55 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Tsja, dat moeten is niet echt een optie in deze periode. Elk puntje is meegenomen.
Alle komende wedstrijden zullen lastig worden voor Feyenoord. Tegen Vitesse MOETEN ze dus winnen eigenlijkquote:22 feb '09, 14:30 De Graafschap - Feyenoord
1 mrt '09, 14:30 Feyenoord - Vitesse
8 mrt '09, 14:30 NAC Breda - Feyenoord
15 mrt '09, 12:30 Feyenoord - PSV
22 mrt '09, 12:30 AZ - Feyenoord
5 apr '09, 14:30 FC Volendam - Feyenoord
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |