abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:47:53 #51
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_65683408
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:45 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Omdat Feyenoord niet gaat degraderen.

En nee, ben geen Feyenoord supporter
Zullen ze toch wel iets anders moeten gaan doen dan nu.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_65683439
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:39 schreef Robinhoo het volgende:
Waarom komen hier geen feyenoordsupporters om te vertellen hoe zij tegen degradatie gaan strijden ?
O, dat wil ik best doen, maar ik vrees dat de spelers het niet echt in hun hoofd hebben. Voor de supporters is het wel een echt doemscenario. De beste manier tegen degradatie lijkt me dat er maar eens spelers fit moeten worden
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_65683448
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 01:44 schreef TimDeVries het volgende:

[..]

Ja hoor jongen. Van ADO werd er in de eerst helft ook ten onrechte een doelpunt afgekeurd en bovendien ging er aan de 1-1 een overtreding vooraf. Daarbij werden jullie bijna de gehele wedstrijd weggespeeld. Wees maar gewoon blij met dat punt.
Dat was dus niet onterecht, lichaamscontact met de keeper is niet toegestaan in het 5-meter gebied, Hagenees en oud-scheidsrechter Jol bijvoorbeeld heeft dit in Studio Voetbal ook duidelijk aangegeven.

Pieckenhagen hing in de lucht, als je benen niet op de grond staan ben je met een klein tikje uit balans te brengen.

Klikken maakt het duidelijker.

1. In het 5 meter gebied
2. Je ziet dat de arm/ elleboog van de ADO speler doorzwaait en Pieckenhagen duidelijk raakt. Kijk de bewegende beelden nog maar eens goed na in de herhaling in je zult het ook zien.

Bovendien kun je nog twijfels hebben of Buijs en Powel nog wel op het veld mochten staan, met name die tackle van Powel (met gestrekt been half van achteren) op de enkels van Wuytens was best smerig.

Verder is het nogal een verschil of een doelpunt wordt afgekeurd in de 1e helft (in dit geval dus terecht afgekeurd) of in de 93e minuut. Een onterecht afgekeurd doelpunt in de 1e helft kan je nog 45+ minuten goedmaken, een onterecht afgekeurd doelpunt in blessuretijd geeft minder tijd om alsnog te scoren.

Het maakt ook niet uit dat ADO de betere ploeg was, de beste ploeg wint namelijk niet altijd, het gaat er gewoon om dat wij 3 punten hadden moeten hebben. Dat is gewoon een feit. Bijna ieder team wint weleens een wedstrijd waarin de tegenstander beter was, dit had voor ons zo'n wedstrijd moeten zijn, helaas ook nog eens een belangrijke 6-puntenwedstrijd.

Over de 1-1 kan je discusseren inderdaad, maar Heerkes gaf in het interview aan dat aan het begin van de aanval waar de 2-1 uitkwam ook gefloten werd door de scheidsrechter, dan is dat doelpunt ook niet reglementair. Ik heb het zelf niet gehoord, maar Gert kennende zuigt hij niet zoiets uit z'n duim.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 03-02-2009 09:56:09 ]
pi_65683516
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:36 schreef Damzkieee het volgende:
En waar staat Groningen in het lijstje waar we het hier over hebben?
Ik ga in op het feit dat hij vindt dat ADO Den Haag een sterke verdediging zou hebben. Daar ben ik het niet mee eens en ik geef aan dat die verdedigers geen versterkingen voor Groningen zouden zijn. Een speler die uitstekend speelt bij ADO Den Haag, zou toch wel in beeld moeten zijn van een club als Groningen? Om het dan maar af te ronden en on-topc verder te gaan: ik vind dat ADO Den Haag geen ijzersterke verdediging heeft.

Mijn voorspelling:

16. ADO Den Haag
17. De Graafschap
18. FC Volendam
pi_65683708
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:19 schreef Damzkieee het volgende:
Waar halen jullie dat geld vandaan voor die versterkingen Timdevries?
Hagenezen zijn toch allemaal kampers die geen belasting betalen?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_65684946
quote:
De Superboeren moeten zelfs vrezen voor puntenaftrek. "Dat behoort tot de mogelijkheden," zegt voorlichter Frank Huizinga van de KNVB in de Gelderlander.
Dat zou echt belachelijk zijn.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 10:51:10 #57
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_65685031
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:48 schreef Blawh het volgende:

[..]

Dat zou echt belachelijk zijn.
Wie meld zich aan om in Alkmaar of Amsterdam even tegen de grens aan te lopen?
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_65685124
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:51 schreef Robinhoo het volgende:

[..]

Wie meld zich aan om in Alkmaar of Amsterdam even tegen de grens aan te lopen?
Is inderdaad cruciaal in de degradatiestrijd wanneer Ajax of AZ een paar punten verliest.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 10:58:36 #59
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65685198
Laat Roda maar degraderen.

Roda naar de klote, de nieuwe fusieclub ook!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_65685631
Zo, een supporter die hoopt dat zijn eigen club degradeert
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:14:54 #61
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65685672
Te lang in de mijnen gewerkt denk ik.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_65685720
De fusie is er zo goed als door, hij heeft geen eigen club meer. Tenminste, denk dat hij daar op doelt.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:18:12 #63
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65685758
Ik zie Roda niet zo gauw degraderen trouwens, zou wel erg triest zijn met deze selectie.
29.10 Novastar HMH
pi_65686020
Benieuwd wat er vandaag weer allemaal naar buiten gaat komen, maar ik gok dat roda kandidaat nummer 1 voor heel nederland gaat worden. Niet qua resultaat, maar wie gunt die fusiekots nou een eredivisieplek
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:10:10 #65
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65689237
Gunnen is wat anders dan verdienen. Denk dat de club gewoon doorgaat onder de licentie van Roda, die zie ik er wel inblijven.
29.10 Novastar HMH
pi_65694742
ADO's verdediging is zeker wel sterk. Centrale duo Kum Derijck laat erg weinig door en Ammi en Pique zijn goede opkomende backs.

Waar ADO het geld vandaan haalt voor de versterkingen? Ik heb geen idee, misschien de eigenaar v.d. Kallen? Maar sowieso denk ik niet dat de aanwinsten veel geld hebben gekost. Alle drie de spelers waren bij hun club op een zijspoor en konden, lijkt mij, voor niet al teveel weg.

Leuk Blawh, maar gelul. Als ik het goed herinner sprong Knopper niet tegen Pieckenmof aan maar andersom. Dat eerste helft/93e minuut verhaal is ook onzinnig, omdat Heracles immers totaal niet bij machte was om wat te creëren. Ze mochten van geluk spreken dat dat zondagsschotvan Boakye er zo maar invloog. Van die overtredingen staat me niks meer bij, maar dat zal ook allemaal wel meegevallen hebben anders had ik het heus nog wel terug gezien in de samenvatting naderhand. Dat wat Heerkes zegt weet ik ook niet meer. Wees maar gewoon blij met het punt, meer verdienden jullie niet.
pi_65695506
Gelul
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:44 schreef TimDeVries het volgende:
Maar sowieso denk ik niet dat de aanwinsten veel geld hebben gekost. Alle drie de spelers waren bij hun club op een zijspoor en konden, lijkt mij, voor niet al teveel weg.
Powel 5 ton en meen dat het 7 ton wordt als ze erin blijven. Buijs verdiende bij Feyenoord een aardig salaris, die zal nu ook niet voor een appel en een ei gaan spelen. Club Brugge kwam niet rond met Feyenoord over Derijck, daar zal het waarschijnlijk ook niet om een fooi gaan. Dan zit je al snel aan een miljoen of meer.
quote:
Als ik het goed herinner sprong Knopper niet tegen Pieckenmof aan maar andersom.
Dan heb je de beelden niet goed bekeken. Je ziet dat Pieckenhagen de bal met beide armen vast heeft, Knoppers zwaaiende arm zorgt ervoor dat Pieckenhagen (die met 2 benen los van de grond is) uit balans raakt. Verder is het 5-metergebied een deel van het strafschopgebied waarin de keeper sterk beschermd wordt volgens de regels.
quote:
Dat eerste helft/93e minuut verhaal is ook onzinnig, omdat Heracles immers totaal niet bij machte was om wat te creëren.
Knap dat je niets kunt creëren en toch 3x scoort, want dat doelpunt 3e doelpunt was natuurlijk wel een duidelijke goal.

En al creërde Heracles niet veel, het leuke aan voetbal is dat er uit het niets gescoord kan worden. Als je in de eerste helft onterecht een goal tegen krijgt dan heb je nog 45 minuten of meer om (al dan niet uit het niets) een goal te scoren, als je in de laatste minuut een goal scoort die niet wordt goedgekeurd dan heb je 0 minuten meer om alsnog te scoren. Dat is dus wel degelijk een heel verschillig, totaal niet onzinnig dus.
quote:
Van die overtredingen staat me niks meer bij, maar dat zal ook allemaal wel meegevallen hebben anders had ik het heus nog wel terug gezien in de samenvatting naderhand.
Je argument dat een overtreding niet zwaar zou zijn omdat het niet in de samenvatting te zien was slaat echt helemaal als een lul op een drumstel, iedere voetballiefhebber weet dat er gek genoeg regelmatig cruciale momenten in een wedstrijd niet worden uitgezonden in de samenvatting.

De overtreding van Buijs was overigens wel in de samenvatting te zien. Die vond ik overigens een stuk minder zwaar dan die van Powel.
quote:
Wees maar gewoon blij met het punt, meer verdienden jullie niet.
Verdienen is een relatief begrip. Qua overwicht (1 uur, daarna was de pijp leeg en Heracles de aanvallende ploeg) verdienden jullie misschien meer, maar wij scoorden een goal meer en verdienden wij 'gewoon' 3 punten. Het is maar hoe je het begrip verdienen interpreteert.

Edit: Over de 1-1 zei Buijs overigens ook dat het volgens hem geen overtreding was.

[Video] Bekijk: Dubieuze momenten ADO - Heracles.
[Video] Download: Dubieuze momenten ADO - Heracles.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 03-02-2009 17:27:27 ]
  dinsdag 3 februari 2009 @ 16:07:26 #68
497 Maja
Ja denk!?!
pi_65695654
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:44 schreef TimDeVries het volgende:Waar ADO het geld vandaan haalt voor de versterkingen? Ik heb geen idee, misschien de eigenaar v.d. Kallen? Maar sowieso denk ik niet dat de aanwinsten veel geld hebben gekost. Alle drie de spelers waren bij hun club op een zijspoor en konden, lijkt mij, voor niet al teveel weg.
Salaris van de spelers zal ook betaald moeten worden en dat ADO dan ook steun krijgt van de gemeente, blijft een vreemd verhaal.
pi_65696721
Ik vind al die aankopen van ADO ook een beetje twijfelachtig. Alle clubs moeten rustig aan doen en halen spelers als Wuytens, Wau, Drost en ADO haalt gewoon spelers van het kaliber Powle en Buijs. qua salaris en qua afkoop een stuk duurder en aan het begin van het seizoen waren de aankopen ook al niet de goedkoopste.
pi_65697034
Voorspelling:

16. Heracles
17. Graafschap
18. Volendam
pi_65697234
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:44 schreef De_Hypotheker het volgende:
Voorspelling:

16. Heracles
17. Graafschap
18. Volendam
Heel goed!
pi_65697530
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:18 schreef Damzkieee het volgende:
Ik zie Roda niet zo gauw degraderen trouwens, zou wel erg triest zijn met deze selectie.
Zou me niets verbazen als Roda wel gaat degraderen. Ik denk niet dat de sfeer er de komende weken beter op gaat worden daar.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65697818
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:49 schreef Blawh het volgende:

[..]

Verder is het nogal een verschil of een doelpunt wordt afgekeurd in de 1e helft (in dit geval dus terecht afgekeurd) of in de 93e minuut. Een onterecht afgekeurd doelpunt in de 1e helft kan je nog 45+ minuten goedmaken, een onterecht afgekeurd doelpunt in blessuretijd geeft minder tijd om alsnog te scoren.

Gaat nergens over!
pi_65697930
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:06 schreef Bobooo het volgende:

[..]

Gaat nergens over!
Dus jij gaat ontkennen dat het minder gunstig is 0 minuten te hebben om de score recht te trekken dan meer dan 45 minuten?
pi_65698610
nee, maar als je nog 45 minuten hebt hoeft dat niet te betekenen dat je ook in staat bent om dat doelpunt te maken.
pi_65699268
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:28 schreef Bobooo het volgende:
nee, maar als je nog 45 minuten hebt hoeft dat niet te betekenen dat je ook in staat bent om dat doelpunt te maken.
Nee, maar de kans dat je in staat bent om te scoren in 45+ minuten is groter dan de kans dat je in staat bent om te scoren in 0 minuten. Je kunt je systeem omgooien, pinchitters inbrengen, etc. Het gaat dus wel degelijk ergens over.
pi_65699351
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:06 schreef Bobooo het volgende:

[..]

Gaat nergens over!
Tuurlijk gaat het wel ergens over.
Het doelpunt van heracles wat afgekeurd is heeft ze 100% zeker de overwinning gekost.
pi_65699510
Een (afgekeurd) doelpunt blijft een (afgekeurd) doelpunt of het nou in de eerste helft is of in de blessuretijd. Die goal van Heracles was zeker wel een goal en dat die dan wordt afgekeurd is klote voor hun. maar ik ben er blij mee
pi_65701719
Op welke resultaten hopen jullie bij de wedstrijden van vanavond?
pi_65711837
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:52 schreef Bobooo het volgende:
Een (afgekeurd) doelpunt blijft een (afgekeurd) doelpunt of het nou in de eerste helft is of in de blessuretijd. Die goal van Heracles was zeker wel een goal en dat die dan wordt afgekeurd is klote voor hun. maar ik ben er blij mee
Ben je er vanavond ook zo blij mee dan dat Heracles een punt haalt door een onterecht afgekeurd doelpunt?
pi_65712584
Whehe, ik had had liever 2 punten meer tegen ADO gehad dan 1 tegen Ajax.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:38:34 #82
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_65713345
Timdevries, hier inhoudelijk posten zou wel fijn zijn.

zeker als crew zijnde
pi_65714385
Ik heb het niet echt gevolgd vanavond. Jammer dat ajax niet heeft gewonnen, maar gelukkig nog wel 2 punten van Heracles weggenomen. Dat volendam heeft gewonnen is dan weer klote.
En ja, jammer dat dat doelpunt is afgekeurd.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bobooo op 04-02-2009 08:34:17 ]
pi_65719043
Feyenoord - Sparta gaat een hele belangrijke wedstrijd worden vanavond.
pi_65723344
Ik hou mijn vingers gekruist, maar Utrecht uit heeft De Graafschap nooit veel goed gedaan.
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:37:28 #86
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65723990
Ga er niet van uit dat een der concurrenten vandaag punten pakt.
29.10 Novastar HMH
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:38:12 #87
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65724017
En toch lijkt me dat best interessant om mee te maken als een Roda JC of Feyenoord degradeert.
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:39:13 #88
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65724055
Gaat niet gebeuren. Geloof ik niks van.
29.10 Novastar HMH
pi_65724131
Roda is wel slecht vind ik, kan maar zo gebeuren als die zo blijven spelen als tegen ons. Helaas zijn wij dat in bepaalde wedstrijden ook. Het kan dus alle kanten op, ik blijf hopen op een exit van ADO en Vitesse, al zie ik die laatste club wel stijgen.
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:42:02 #90
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65724166
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:39 schreef Damzkieee het volgende:
Gaat niet gebeuren. Geloof ik niks van.
Denk ik ook niet. De eerste divisie is te slecht om de nacompetitie te overleven.
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:43:47 #91
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65724217
Die nacompetitie nieuwe stijl is mijns inziens wel in het voordeel van de eerste divisieclubs.
29.10 Novastar HMH
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:46:29 #92
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65724285
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:38 schreef vitessezuid113 het volgende:
Feyenoord - Sparta gaat een hele belangrijke wedstrijd worden vanavond.
Inderdaad, al is het voor de laatstgenoemde een nóg belangrijker duel denk ik zo.
Sparta presteert over de gehele linie naar behoren voor hun doen en Feyenoord zwaar ondermaats en die zie ik dan ook wel punten pakken in de loop van de competitie.
Maar Feyenoord mag dit duel natuurlijk niet verliezen, sterker nog, 3 punten moeten het uitgangspunt zijn tegen een club die normaliter enkel in de schaduw staat.
Anderzijds natuurlijk wel hét moment voor Sparta om Feyenoord te verslaan, op Het Kasteel was het gewoon een dramatische pot voetbal met veel gemiste kansen van Zuid-kant en nu zijn we defensief nog zwakker, voor zover dat mogelijk is.

Ik hoop een solide overwinning, maar ik verwacht een zwaarbevochte 2-1.
pi_65735129
Sorry, maar wat was er niet inhoudelijk aan mijn post? De bewoordingen die ik gebruikte voor Heracles? Hier nogmaals mijn post in een mildere versie dan:

Ik heb niet die ellenlange post gelezen van blawh, maar Heracles heeft niks tekort gehad bij ADO qua arbitrale dwalingen en zeker niet qua spelbeeld. Mochten ze dat toch zo voelen dan is dat gister tegen Ajax rechtgezet. Ik hoop overigens zelf dat Heracles degradeert, die club zit er volgens mij alleen nog maar in door dat hockeyveld. Dat geeft een gigantisch thuisvoordeel. Je ziet ook dat ze nauwelijks punten buiten huis hebben gehaald dit seizoen. Ik vind ook niet dat ze een erg sterke ploeg hebben. Ik hoop ook dat Willem 2 nog een flinke inzinking krijgt. Ik heb ze de laatste tijd een aantal maal zien spelen en ze bakken er werkelijk niks van, begrijp niet waar ze al die punten vandaan hebben.

Mijn prognose:
16. Sparta
17. De Graafschap
18. FC Volendam
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:36:30 #94
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_65736154
Rood wit is onze glorie, rood wit zit ons int bloed!

Hup Sparta!
pi_65736603
Oke, mijn voorspelling:

Willem II (zou qua kwaliteit en vertoond spel zeker terecht zijn)
Roda JC (Door de fusie zal daar een hoop gezeik komen)
Volendam (Kwalitatief de slechtste ploeg)
pi_65736765
quote:
Ik hoop ook dat Willem 2 nog een flinke inzinking krijgt. Ik heb ze de laatste tijd een aantal maal zien spelen en ze bakken er werkelijk niks van, begrijp niet waar ze al die punten vandaan hebben.
Qua doelpogingen staan ze het hele seizoen al bij de ondersten, alleen in het begin hadden ze het geluk dat ieder schot op doel zo'n beetje in goud veranderde.
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:31:36 #97
497 Maja
Ja denk!?!
pi_65738050
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:52 schreef Blawh het volgende:Qua doelpogingen staan ze het hele seizoen al bij de ondersten, alleen in het begin hadden ze het geluk dat ieder schot op doel zo'n beetje in goud veranderde.
Laatste drie thuiswedstrijden heeft Willem II verloren en ook gisteren was het spel niet veel belovend.

Volendam heeft weer een beetje de aansluiting gevonden , maar we hebben wel lastige weken voor de boeg met PSV, Twente, Ajax en NEC op het programma.
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:42:46 #98
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_65740290
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:36 schreef Doezelhaar het volgende:
Rood wit is onze glorie, rood wit zit ons int bloed!
Met die leus wordt je ieder jaar wel kampioen in Nederland
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_65749803
Vitesse 1 sc Heerenveen 0
Willem II 1 FC Volendam 2
Ajax 2 Heracles Almelo 2
Feyenoord 1 Sparta R'dam 0
FC Utrecht 3 De Graafschap 0
AZ 1 Roda JC 0

1
2
3
4
5
6
7
8
9
 10. Willem II    21  7  4 10  25  26-32
 11. Feyenoord    21  6  5 10  23  33-31
 12. Heracles Al. 21  5  7  9  22  23-35
 13. Vitesse      21  5  7  9  22  19-32
 14. Sparta Rott. 21  5  5 11  20  34-48
 15. ADO Den Haag 20  5  4 11  19  22-29
 16. Roda JC      21  4  6 11  18  25-39
 17. Graafschap   21  4  4 13  16  13-42
 18. FC Volendam  21  4  3 14  15  22-50

Er vanuitgaande dat ADO geen punten pakt morgen tegen PSV is het na deze speelronde alleen maar interessanter geworden :o.

Komend weekend is op Roda - Sparta na geen enkel onderling duel en kunnen de clubs met een stunt dus nog weer sprongen maken. Heracles, Vitesse en Volendam hebben allemaal onverwachte punten binnengehaald, dus wel de winnaars van deze ronde.

Feyenoord boekt ook weer een overwinning, maar met Groningen thuis en Ajax uit op komst lijkt het nog zeker niet uit de zorgen.
pi_65753010
Alhoewel ik het graag zie gebeuren zie ik niet nog 6 ploegen Willem 2 passeren, maar ja je weet het nooit. Ik hoop dat ADO in de uitwedstrijden tegen PSV en Utrecht minimaal een punt uit het vuur weet te slepen. Thuis tegen De Graafschap de 14e moeten we sowieso winnen, verwacht ook wel dat dat gaat gebeuren. Die gasten moeten we kunnen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')