Dat zou inderdaad nog makkelijker, en interessante voor clubs onderin, zijn. Maar het zal wel niet zover gaan komen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:39 schreef DaMart het volgende:
[..]
Kan het niet makkelijker, door gewoon geen club rechtstreeks te laten degraderen? Dan krijg je de #1 uit de Jupiler league erbij, en de nummer 16 en 17 spelen gewoon nacompetitie. In feite kun je Roda dan aanmerken als degradant, zij het uit het hele betaalde voetbal.
Als je het aan de binnenkant van je ogen bekijkt misschien.quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:14 schreef PogueMahone het volgende:
ik zie volendam wel winnen van nec
quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:49 schreef thewishmaster het volgende:
Vitesse is de laatste tijd goed bezig, die zullen zich door middel van een gelijkspel bij Feyenoord en een overwinning tegen Roda praktisch veilig spelen.
Zoveel achterstand hebben ze nog niet eens op NEC. Ze kunnen zelfs nog voor de play offs om uefa cup gaan inderdaad.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:26 schreef Elvislives het volgende:
[..]
En dan staan ze ineens toch waar iedereen ze dit seizoen verwachten, subtop. Welliswaar met 2 extra versterkingen in de winter. Maar goed, eerst maar es van RODA zien te winnen morgen!
Ik vond het voor de winterstop al onbegrijpelijk wat ze in de degradatiezone deden met al die spelers die toch wel het niveau subtop aankunnen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:34 schreef sjimz het volgende:
Vitesse doet nu wat NEC vorig jaar deed.
Tja deze trainerswissel heeft goed uitgepakt en met Stefanovic en Nilsson hebben ze natuurlijk 2 goede spelers erbij.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:37 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik vond het voor de winterstop al onbegrijpelijk wat ze in de degradatiezone deden met al die spelers die toch wel het niveau subtop aankunnen.
Alleen zou Vitesse beter moeten weten, nog geen jaar geleden is er een schuld vrijgesproken en nu is Vitesse alweer hard op weg naar een tekort, mede vanwege het niet verkopen van Verhaegh en het aantrekken van goede spelers in de winterstop.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:34 schreef sjimz het volgende:
Vitesse doet nu wat NEC vorig jaar deed.
Denk niet dat heel wel of niet verkopen van Verhaegh de oplossing is. Denk dat het bestuur meer gokt op de verkoop van Wolfswinkel/ Claudemir en in de toekomst van Stevanovic en Nilsson. Denk dat Van Wolfswinkel deze zomer gaat en daarvan Nilsson wordt vastgelegd (schijnt ong. 1 miljoen te zijn, de optie) en een deel van de schulden worden afbetaald. Link dat wel...quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:43 schreef Blawh het volgende:
[..]
Alleen zou Vitesse beter moeten weten, nog geen jaar geleden is er een schuld vrijgesproken en nu is Vitesse alweer hard op weg naar een tekort, mede vanwege het niet verkopen van Verhaegh en het aantrekken van goede spelers in de winterstop.
Zo'n club waant zich toch onaantastbaar, ze zullen toch nooit failliet worden verklaard, desnoods steekt de gemeente er weer wat geld in.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:43 schreef Blawh het volgende:
[..]
Alleen zou Vitesse beter moeten weten, nog geen jaar geleden is er een schuld vrijgesproken en nu is Vitesse alweer hard op weg naar een tekort, mede vanwege het niet verkopen van Verhaegh en het aantrekken van goede spelers in de winterstop.
Beenbreukje en de club gaat weer de verkeerde kant op, de verwachte transferinkomens van 1 of 2 spelers lijken me niet bepaald een veilige basis voor (een) flinke investering(en), zeker niet als je ziet waar Vitesse vandaan komt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:54 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Denk niet dat heel wel of niet verkopen van Verhaegh de oplossing is. Denk dat het bestuur meer gokt op de verkoop van Wolfswinkel/ Claudemir en in de toekomst van Stevanovic en Nilsson. Denk dat Van Wolfswinkel deze zomer gaat en daarvan Nilsson wordt vastgelegd (schijnt ong. 1 miljoen te zijn, de optie) en een deel van de schulden worden afbetaald. Link dat wel...
Ik denk dat Nilsson en Stevanovic over 1,5 jaar veel meer kunnen opleveren dan ze nu kosten. Stevanovic was notabene transfervrij, Nilsson is gehuurd. Ik vind het ook een linke tactiek, maar ze staan geen 20 miljoen meer in de min, maar 4. We zullen zien wat er gebeurt. Verwacht sowieso dat deze zomer van het drietal Velthuizen, Van Wolfswinkel en Claudemir, er 2 vertrekken.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:04 schreef Blawh het volgende:
[..]
Beenbreukje en de club gaat weer de verkeerde kant op, de verwachte transferinkomens van 1 of 2 spelers lijken me niet bepaald een veilige basis voor (een) flinke investering(en), zeker niet als je ziet waar Vitesse vandaan komt.
Dan moet Roda wel een stuk beter gaan spelen als vanavond, anders gaan die ploegen Roda nog inhalen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:34 schreef TvhN het volgende:
Na Vitesse - Roda JC is het voor mij duidelijk:
16. Roda JC
17. De Graafschap
18. FC Volendam
Heracles heeft een gat van vijf punten met Roda en zes met de Graafschap? Die gaan sowieso niet veel punten meer halen en FC Volendam speelt leuk, maar haalt er geen punten mee.quote:Op maandag 23 februari 2009 08:48 schreef Damzkieee het volgende:
Willem II +0
Feyenoord +3
Vitesse +3
Sparta +0
Heracles +0
Roda JC +0
Graafschap +0
Volendam +0
Pff komende vier wedstrijden gaan voor ons doorslaggevend zijn. Ik vond Volendam opnieuw niet slecht spelen, en maak me eerlijk gezegd nog best zorgen ook
We moeten nog uit tegen de Graafschap, dus dat verschil kan 3 worden bij verlies. En thuis tegen Volendam. Die kunnen we op 11 punten zetten bij winst.quote:Op maandag 23 februari 2009 08:49 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Heracles heeft een gat van vijf punten met Roda en zes met de Graafschap? Die gaan sowieso niet veel punten meer halen en FC Volendam speelt leuk, maar haalt er geen punten mee.
Als ik Volendam gisteren tegen Ajax zag spelen, heb je meer kans op een overwinning bij de Graafschap dan thuis tegen Volendam. De Graafschap is het scoren totaal verleerd.quote:Op maandag 23 februari 2009 09:03 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
We moeten nog uit tegen de Graafschap, dus dat verschil kan 3 worden bij verlies. En thuis tegen Volendam. Die kunnen we op 11 punten zetten bij winst.
Directe degradatie zie ik niet gebeuren, maar nacompetitie hou ik wel rekening mee.
Dan heb je onze thuis/uitwedstrijdenbalans nog niet gezienquote:Op maandag 23 februari 2009 09:05 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Als ik Volendam gisteren tegen Ajax zag spelen, heb je meer kans op een overwinning bij de Graafschap dan thuis tegen Volendam. De Graafschap is het scoren totaal verleerd.
Bovendien lijkt iedereen tegen Ajax goed te spelen tegenwoordig, al zegt dat veel over de huidige conditie van Ajax. Maar ja, Heracles heeft nog een kleine buffer en ik denk dat ze dat net gaat redden.quote:Op maandag 23 februari 2009 09:07 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dan heb je onze thuis/uitwedstrijdenbalans nog niet gezien
Ik zie Volendam ook nog wel over de Graafschap heengaan gezien het programma.quote:De Graafschap:
28 feb '09, 19:45 Roda JC -De Graafschap
7 mrt '09, 19:45 De Graafschap- Heracles Almelo
15 mrt '09, 14:30 Ajax- De Graafschap
20 mrt '09, 20:45 De Graafschap -SC Heerenveen
5 apr '09, 14:30 Vitesse- De Graafschap
11 apr '09, 18:45 De Graafschap- NEC
18 apr '09, 19:45 De Graafschap -FC Groningen
24 apr '09, 20:45 Sparta -De Graafschap
3 mei '09, 14:30 NAC Breda -De Graafschap
10 mei '09, 14:30 De Graafschap- FC Volendam
FC Volendam:
1 mrt '09, 14:30 FC Volendam NEC
8 mrt '09, 14:30 FC Volendam Vitesse
14 mrt '09, 20:45 Heracles Almelo FC Volendam
22 mrt '09, 14:30 FC Volendam FC Utrecht
5 apr '09, 14:30 FC Volendam Feyenoord
12 apr '09, 14:30 SC Heerenveen FC Volendam
19 apr '09, 14:30 FC Volendam Sparta
25 apr '09, 18:45 Roda JC FC Volendam
3 mei '09, 14:30 FC Volendam FC Groningen
10 mei '09, 14:30 De Graafschap FC Volendam
Op basis waarvan gun je het Volendam? Omdat ze de afgelopen tijd redelijk spelen tegen zwalkende teams?quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:46 schreef verleiding het volgende:
Ik betwijfel of Volendam gaat degraderen. Als ze zo doorspelen, komen ze er nog wel.
Ik gun Volendam een plek in de Eredivisie.
De Graafschap daarintegen bakt er de laatste tijd niks van en Roda ook niet echt..
Deze analyse kan ik wel inkomen. Willem II heeft zich denk ik al wel veilig gespeeld op het goede moment.quote:Op donderdag 26 februari 2009 08:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Op basis waarvan gun je het Volendam? Omdat ze de afgelopen tijd redelijk spelen tegen zwalkende teams?
Niet dat De Graafschap nou zo'n goed seizoen speelt, maar ben je het begin van het seizoen al weer vergeten. Volendam was helemaal nergens. Dat ze nu een paar wedstrijden in een goede flow zijn wil niet betekenen dat het een goede ploeg is.
Ik denk dat over het hele seizoen genomen het er om gaat tussen De Graafschap en Volendam. Ze stellen beiden weinig tot niks voor.
Roda heeft gewoon genoeg kwaliteit, maar op de een of andere manier komt het er niet uit. Alleen Willem II staat op een plek waar het niet hoort te staan. Die ploeg is ook een van de slechtste, maar met een superspits.
Qua begroting en dergelijke steken wij inderdaad schril af met de rest, maar moet je dan maar niet kampioen worden?quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:01 schreef thewishmaster het volgende:
Volendam roept waarschijnlijk sympathie op omdat ze als degradatiekandidaat nummer 1 gewoon aanvallend (lees naief) spelen. Een club als Volendam hoort qua aanhang, budget en stadion eigenlijk niet in de eredivisie thuis, zo eerlijk moeten we zijn.
Vandaar dat Ajax in en tegen Volendam uit de beker vliegt en Ajax in de competitie 2x door het oog van de naald gaat tegen Volendam.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
maar zoals tegen Ajax is natuurlijk niet alleen jullie verdienste.
Waarom ik dat hoop(te):quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vraag me toch echt af op basis waarvan je hoopte een ploeg onder je te houden. En welke ploeg je daar zag staan. Vooraf had ik jullie ingeschat op niet meer dan 10 punten. Jullie doen het aardig de laatste tijd dat geef ik toe, maar zoals tegen Ajax is natuurlijk niet alleen jullie verdienste. Nogmaal geen afbreuk aan hoe er nu bij jullie gespeeld wordt, maar kwalitatief staan jullie waar jullie horen te staan.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik sympathie heb voor FC Volendam, door onderstaande post van mij en mijn commentaar in het Ajax topic over Volendam zou daar misschien een verkeerd beeld over kunnen bestaan. Ik heb er zelfs respect voor dat Volendam zich niet in de schulden wenst te steken en het zonder versterkingen in de winterstop blijft proberen. Het mag wat mij betreft wel verwacht worden van clubs als de Graafschap en Roda dat je zo'n club behoorlijk achter je laat.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:42 schreef Maja het volgende:
Qua begroting en dergelijke steken wij inderdaad schril af met de rest, maar moet je dan maar niet kampioen worden?
Met deze beperkte begroting weten we ons aardig staande te houden als club uit een klein dorp. Dit in tegenstelling tot clubs uit grote steden die hun handje op moeten houden bij de gemeente (al is voor die discussie een ander topic...)
Dan denk ik dat je Volendam onderschat, niet meer dan 10 punten is belachelijk..quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vraag me toch echt af op basis waarvan je hoopte een ploeg onder je te houden. En welke ploeg je daar zag staan. Vooraf had ik jullie ingeschat op niet meer dan 10 punten. Jullie doen het aardig de laatste tijd dat geef ik toe, maar zoals tegen Ajax is natuurlijk niet alleen jullie verdienste. Nogmaal geen afbreuk aan hoe er nu bij jullie gespeeld wordt, maar kwalitatief staan jullie waar jullie horen te staan.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:14 schreef PogueMahone het volgende:
Moeten ze wel 3 potjes winnen, op zijn minst.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jammer van de pech van Volendam... Je zou ze nog bijna boven Roda en Willem II zien eindigen momenteel.
Close..quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:14 schreef PogueMahone het volgende:
Laten we het hopen, want Volendam is één van de weinige ploegen die leuk voetbal speelt na een promotie.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jammer van de pech van Volendam... Je zou ze nog bijna boven Roda en Willem II zien eindigen momenteel.
| 1 2 3 4 5 6 7 | 13. Heracles Almelo 26 14. ADO Den Haag 24 15. Sparta Rotterdam 24 16. Roda JC 22 17. De Graafschap 20 18. FC Volendam 19 |
Vandaag was wel een slechte wedstrijd met 10 man voor het eigen doel, maar toch creeeren we nog meer kans dan Vitesse.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:29 schreef RayMania het volgende:
De Graafschap wint van concurrent Heracles en Volendam wint knap van Vitesse. Van mij mag Volendam absoluut in de Eredivisie blijven, want in 2009 speelt het hartstikke leuk voetbal.
Aankomend weekend gaat Heracles zich veilig spelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:38 schreef Damzkieee het volgende:
Interessant. Maar vorm van de dag weegt natuurlijk ook zwaar mee.
Volgens de grafiek gaan wij het met gemak halen, maar in de praktijk krijgen we nog een zooitje lastige tegenstanders.
Laten we t hopenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Aankomend weekend gaat Heracles zich veilig spelen.
Dat kan niet. Als Volendam bij Heracles wint, dan is Heracles al de grootste verliezer.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:59 schreef Nicky_Rincon het volgende:
De graafschap wordt de grote verliezer komend weekend.... denk ik
Ik weet eigenlijk zeker dat De Graafschap 0 punten pakt dit weekeinde, Volendam en Heracles spelen in mijn optiek gelijk, waardoor De Graafschap de grote verliezer wordtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:08 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dat kan niet. Als Volendam bij Heracles wint, dan is Heracles al de grootste verliezer.
Plus het heeft de kunstgrasdiscussie wat doen verstommen. Nu Zwolle nog erbijquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:17 schreef Dos37 het volgende:
was ik aan het begin van het seizoen nog heel erg tegen Volendam, is dat wel omgekeerd nu, die mogen er wel in blijven. Die spelen best leuk voetbal.
Vitesse is trouwens de eerste tegenstander die er bij ons veel over gezeurd heeft na afloop.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:17 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Plus het heeft de kunstgrasdiscussie wat doen verstommen. Nu Zwolle nog erbij
En daar drinken we dan op!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:04 schreef Blawh het volgende:
De Graafschap, Sparta, Willem II en Roda JC zie ik geen punten pakken. ADO en Volendam of Heracles hebben de grootste mogelijkheden om de winnaars van het weekend te worden.
We horen er inderdaad rechtstreeks in te blijven.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hehe dat tering Hoeracles eindelijk waar ze horen op de ranglijst!!
Waarvan aktequote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:13 schreef Nicky_Rincon het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk zeker dat De Graafschap 0 punten pakt dit weekeinde, Volendam en Heracles spelen in mijn optiek gelijk, waardoor De Graafschap de grote verliezer wordt
Met als gevolg fortuna sittard en roda jc in de jupiler league waardoor de knvb een stap dichter bij hun plannen is; namelijk fc limburg.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Het zou wat zijn als Roda er rechtstreeks uitvliegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |