Ja, maar morgen tijdens de herkansingen nietquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:32 schreef Discovery. het volgende:
Jezus man, de antwoorden staan er al in, wat loop je nou te zeiken?
Ach, Eenmaal je op Havo zit hoef je nooit meer dan een uur te leren voor ietsquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:33 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ja, maar morgen tijdens de herkansingen niet![]()
.
Zet het in je GR ofzoquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:33 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ja, maar morgen tijdens de herkansingen niet![]()
.
Sterker nog, het is er maar 1. Als je c snapt, dan hoort de rest totaal geen probleem te zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:35 schreef MASD het volgende:
Het zijn gewoon een zestal regelsWat is daar moeilijk aan?
Morgen krijg ik zo'n 8-tal sommen met allemaal van zulke a t/m f'jes, en dan alleen alles wat voor het eerste =-teken staat. Het antwoord met berekening moet ik zelf uitvinden.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:35 schreef MASD het volgende:
Het zijn gewoon een zestal regelsWat is daar moeilijk aan?
Ik zeg wel gewoon grafische rekenmachine, maar ben te lui om te typenquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:39 schreef GasTurbine het volgende:
GR. Wat is er nou moeilijk aan grafische rekenmachine, vraag ik me dan af. Vandaag ook. Ik zit gewoon, komt er een meisje aangehuppeld 'Magk jullie GR?'
Heb 6 keer 'wad' gezegd.
Dit ís wiskunde Aquote:
En wat doe je dan dagelijks?quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:44 schreef Kurolon het volgende:
[..]
Wiskunde B pas ik dagelijks toe in tegenstelling tot Wiskunde A.
Les geven ofzo.quote:
quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:45 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dit ís wiskunde A
En er staat al redelijk wat in mijn grafische rekenmachine ja, maar het is zo veel, dat gaat morgen niet goed.
Kutproefwerk ook, haalde voor het eerste proefwerk een 7,4, en voor het tweede een 4,3. Morgen dus de herkansing, maar ach, het hoofdstuk dat we nu behandelen is makkelijk en dus haal ik wel weer een 7 voor het derde proefwerk, waardoor ik wel weer redelijk sta.
Ja, dit zijn van die "schrijf zonder negatieve exponenten", "schrijf als macht van a", etc, maar sommen zitten er ook in.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:48 schreef Wackyduck het volgende:
Waarom krijg je eigenlijk geen echte sommen?
Dit zijn gewoon wat simpele schrijfmanieren...
hboquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:53 schreef punkjunk het volgende:
Ik had ook weer een 3,9 voor me wiskunde tentamen
Opschepperquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:31 schreef MacorgaZ het volgende:
In wat voor maatschappij leven we als je als zielige 16-jarige jongen deze nutteloze wiskunde moet kunnen, en als je ouder bent nooit toepassen? Wat boeit het mij dat y gelijk is aan ax^n?
Hier gaat het dus om:
[ afbeelding ]
Klacht: Wiskunde
Klacht 2: Wiskunde zoals dit maakt me depressief
Klacht 3: VWO is kut, was ik maar een simpele VMBO'er.
tentamens op de middelbare schoolquote:
Wat, dat ik een zielige jongen ben die van iets wat blijkbaar simpel is niks snapt? Nee, een opschepper ben ik nietquote:
Nee, tentamens. Ik heb al sinds 4 vwo tentamens, dat is me SE. Aan het eind van dit jaar heb ik examens, dat is me CE. Het SE cijfer + het CE cijfer / 2 is me uiteindelijke diploma cijfer.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:04 schreef zquing het volgende:
[..]
tentamens op de middelbare school
proefwerken noem je die
quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:06 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Nee, tentamens. Ik heb al sinds 4 vwo tentamens, dat is me SE. Aan het eind van dit jaar heb ik examens, dat is me CE. Het SE cijfer + het CE cijfer / 2 is me uiteindelijke diploma cijfer.
Ahh zit dat zo!quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:06 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Nee, tentamens. Ik heb al sinds 4 vwo tentamens, dat is me SE. Aan het eind van dit jaar heb ik examens, dat is me CE. Het SE cijfer + het CE cijfer / 2 is me uiteindelijke diploma cijfer.
Ok primaquote:Op donderdag 29 januari 2009 23:09 schreef zquing het volgende:
[..]dit is precies 't zelfde als een HBO'er die zegt dat hij student is
Je maakt proefwerken welke tellen voor je SE
Beetje zonde van 6 jaar VWO vind je niet?quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:10 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ok prima![]()
Ik ga volgend jaar wel HBO doen, kun je nu nog meer bijdehante opmerkingen maken?
Nee, je maakt SE's. Die tellen allemaal voor een bepaald percentage mee en alle SE's bij elkaar = 100%.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:09 schreef zquing het volgende:
Zo zagen wij het ook ja. Maar toen we een keer de toets uit de koffer van een leraar gejat hadden (they found out) hing ons uitsluiting van het examen boven ons hoofd omdat het officieel een onderdeel van het examen is. Dit gebeurde in 4 VWO he.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:09 schreef zquing het volgende:
Sommige opleidingen heb je nou eenmaal niet in WOquote:Op donderdag 29 januari 2009 23:11 schreef zquing het volgende:
[..]
Beetje zonde van 6 jaar VWO vind je niet?
Er is geen WO opleiding akkerbouw die mij aanspreekt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:11 schreef zquing het volgende:
[..]
Beetje zonde van 6 jaar VWO vind je niet?
Niets vergelijkbaars in wageningen? Maar opzich de enige goede reden om van 't VWO naar het HBO te gaanquote:Op donderdag 29 januari 2009 23:15 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Er is geen WO opleiding akkerbouw die mij aanspreekt.
Je leeft van een uitkering?quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:17 schreef Cmonv het volgende:
TS, al zijn dit vreselijk simpele vergelijkingen, ik leef met je mee. Ik heb namelijk ook vakken gehad waar ik geen reet aan had, waaronder:
Maatschappijleer, economie, frans, duits, nog een paar talen, lichamelijke opvoeding, GESCHIEDENIS, aardrijkskunde, levensbeschouwing, verzorging, ckv, tekenen, informatica.
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:18 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Je leeft van een uitkering?
mensen die algemene ontwikkeling niet kunnen waarderen....... Heb er nogsteeds spijt van dan ik geen geschiedenis had gekozen als keuze vakquote:Op donderdag 29 januari 2009 23:17 schreef Cmonv het volgende:
TS, al zijn dit vreselijk simpele vergelijkingen, ik leef met je mee. Ik heb namelijk ook vakken gehad waar ik geen reet aan had, waaronder:
Maatschappijleer, economie, frans, duits, nog een paar talen, lichamelijke opvoeding, GESCHIEDENIS, aardrijkskunde, levensbeschouwing, verzorging, ckv, tekenen, informatica.
Nee, wageningen is meer op innoveren gericht en de VHI in Leeuwarden meer op uitvoeren. Daarnaast zijn ze in wageningen veel technischer en wetenschappelijker terwijl ik gewoon mooi wil boeren zeg maar.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:17 schreef zquing het volgende:
[..]
Niets vergelijkbaars in wageningen? Maar opzich de enige goede reden om van 't VWO naar het HBO te gaan
Waarom zouden basisregels wiskunde niet als algemene ontwikkeling gezien mogen worden?quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:20 schreef zquing het volgende:
[..]
mensen die algemene ontwikkeling niet kunnen waarderen....... Heb er nogsteeds spijt van dan ik geen geschiedenis had gekozen als keuze vak
Omdat ik ontzettend veel vakken zie die van groot belang zijn in het dagelijks leven/bij studies/uitoefenen van een beroep waar [insert naam van die ene] beweert niets aan te hebbenquote:
zeg ik dat ergens?quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom zouden basisregels wiskunde niet als algemene ontwikkeling gezien mogen worden?
Ja, en er zijn ook ontzettend veel studies die geen direct belang bij die vakken hebben.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:22 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Omdat ik ontzettend veel vakken zie die van groot belang zijn in het dagelijks leven/bij studies/uitoefenen van een beroep waar [insert naam van die ene] beweert niets aan te hebben
je hoeft geen communicatiewetenschappen te doen om te beseffen dat zonder intonatie ongeveer het grootste deel van de informatieoverdracht wegvalt. Daarom is smiley/PI gebruik belangerijkquote:Op donderdag 29 januari 2009 23:25 schreef Cmonv het volgende:
Jammer dat m'n sarcasme niet voor iedereen duidelijk was.
Maar voor de duidelijkheid, ik doe een technische studie en zal al die dingen van genoemde vakken dus nooit toepassen in dat vakgebied. TS zegt nooit wiskunde toe te hoeven passen. Dus als je 't zo bekijkt ben ik het met 'm eens.
Qua ontwikkeling heb je er wel degelijk wat aan, maarja dit is de klaagbaak dus ik dacht laat ik het simpel houden voor al die HBOers hier.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:27 schreef zquing het volgende:
[..]
je hoeft geen communicatiewetenschappen te doen om te beseffen dat zonder intonatie ongeveer het grootste deel van de informatieoverdracht wegvalt. Daarom is smiley/PI gebruik belangerijk
Je hoeft ook geen communicatiewetenschappen te studeren om te zien dat Cmonv de klacht van de TS kopieert en overdrijft, een duidelijke kenmerk van sarcasme.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:27 schreef zquing het volgende:
[..]
je hoeft geen communicatiewetenschappen te doen om te beseffen dat zonder intonatie ongeveer het grootste deel van de informatieoverdracht wegvalt. Daarom is smiley/PI gebruik belangerijk
Nou ben ik toch wel heel benieuwd naar jouw geniale methode.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:30 schreef Onbegrijpelijk_Haribo het volgende:
Ik vond dat soort systematische shit ruk. Ik zag daar nooit echt het verband in..
Maar bčtawiskunde, berekenen van afstanden e.d., hoeken berekenen en dat soort dingen had ik mijn eigen methode die sneller was dan de standaard methode van de leraar. En daarin pwnde ik, want mijn leraar snapte mijn berekening niet, al klopte de uitkomst altijd
Heb toch N+T gehaald
Ik heb helaas te vaak op fok gezien dat mensen het menen als ze dergelijke uitspraken doenquote:Op donderdag 29 januari 2009 23:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen communicatiewetenschappen te studeren om te zien dat Cmonv de klacht van de TS kopieert en overdrijft, een duidelijke kenmerk van sarcasme.
Maakt niet uit hoor, ik hou nog steeds van je.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:33 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik heb helaas te vaak op fok gezien dat mensen het menen als ze dergelijke uitspraken doen
maar opzich had ik 't idd moeten opmerken aan de eerste paar woorden
Ook opmerkelijk, iemand die op Fok gewoon toegeeft fout te zitten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:33 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik heb helaas te vaak op fok gezien dat mensen het menen als ze dergelijke uitspraken doen
maar opzich had ik 't idd moeten opmerken aan de eerste paar woorden
ik ook van jouquote:Op donderdag 29 januari 2009 23:34 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoor, ik hou nog steeds van je.
Speciaal voor jou, zodat je begrijpt wat ik bedoel:
Dan zal ik me er even weer in moeten verdiepen want eigenlijk heb ik N+T voor niks gehaald. Doe nu nml iets waarbij ik net zo goed C&M had kunnen doen, en daarom heb me sinds de examens niet meer in wiskunde verdiept. Alhoewel, ik heb nog even werktuigbouwkunde gedaan, maar dat was erg saai..quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nou ben ik toch wel heel benieuwd naar jouw geniale methode.
Omdat WTB vooral veel standaard berekeningen zijn. Sterkteberekeningen bijvoorbeeld. Verder moet je veel weten over materialen, hoe het verloopt als je er bv koolstof bij doet en weet ik veel watquote:Op donderdag 29 januari 2009 23:41 schreef Cmonv het volgende:
Hoe kan je nou weer werktuigbouwkunde doen als je de systematische verbanden tussen die vergelijkingen in OP niet ziet?
krijg je geen calculus/analyse?quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:54 schreef Onbegrijpelijk_Haribo het volgende:
[..]
Omdat WTB vooral veel standaard berekeningen zijn. Sterkteberekeningen bijvoorbeeld. Verder moet je veel weten over materialen, hoe het verloopt als je er bv koolstof bij doet en weet ik veel wat. Wat voor krachten zulke materialen aankunnen en bla.
Niet zover ik het heb gedaan, heb het een half jaartje gevolgd. Mogelijk gebeurde het daarna wel, maar heb alle boeken die ik had gekocht destijds direct weer verkocht. Dus die heb ik (aan de ene kant helaas) niet meer. Bepaalde boeken had ik zelfs nooit gebruiktquote:
Toch komt bij WTB ook veel inzicht kijken, zeker als het om niet-standaard werk gaat zoals bijvoorbeeld machines. Dan is het toch wel verdraaid handig als je bepaalde verbanden kunt leggen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:54 schreef Onbegrijpelijk_Haribo het volgende:
[..]
Omdat WTB vooral veel standaard berekeningen zijn. Sterkteberekeningen bijvoorbeeld. Verder moet je veel weten over materialen, hoe het verloopt als je er bv koolstof bij doet en weet ik veel wat. Wat voor krachten zulke materialen aankunnen en bla. Verder nog wat drukverschillen. Hoe druk te berekenen, andere meetsystemen. Bluh..
Same herequote:Op donderdag 29 januari 2009 23:59 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
Toch komt bij WTB ook veel inzicht kijken, zeker als het om niet-standaard werk gaat zoals bijvoorbeeld machines. Dan is het toch wel verdraaid handig als je bepaalde verbanden kunt leggen.
Erg lang geleden voor me, tegenwoordig zit ik in de ICT
Ow, dan doe je een andere werktuigbouwkunde als ik.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:54 schreef Onbegrijpelijk_Haribo het volgende:
[..]
Omdat WTB vooral veel standaard berekeningen zijn. Sterkteberekeningen bijvoorbeeld. Verder moet je veel weten over materialen, hoe het verloopt als je er bv koolstof bij doet en weet ik veel wat. Wat voor krachten zulke materialen aankunnen en bla. Verder nog wat drukverschillen. Hoe druk te berekenen, andere meetsystemen. Bluh..
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:05 schreef credendo_vides het volgende:
Altijd handig om je toekomstige uitkering te berekenen.
Maar jij had vast geen 9,1 voor Nederlands.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:06 schreef Rbnn het volgende:
Voor hetzelfde examen als jou had ik een 9,1
Dat klopt, voor Nederlands sta ik slechts een 7.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:07 schreef Onbegrijpelijk_Haribo het volgende:
[..]
Maar jij had vast geen 9,1 voor Nederlands.
HBO dan denk ik? Werktuigbouwkunde aan de TU Delft is in ieder geval niets van wat jij omschrijft. In ieder geval zeker geen standaardberekeningen. Het heeft in ieder geval bijna niets met machines te maken, op een verdwaalde thermodynamica-vraag na.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:02 schreef Onbegrijpelijk_Haribo het volgende:
[..]
Same here. Van WTB naar ICT gegaan
![]()
Naja ik heb een paar apparaten moeten analyseren, op welke krachten ze gebouwd waren, of het veilig was en dat soort zooi. Eigenlijk kon die fietspomp me helemaal niks schelen. Man, dat ding werkt, er komt zoveel lucht uit, dat komt door dat en dat ringetje. Of help, die ring sluit niet goed af, kutfietspomp.
Of de drukpers. Ontwerp een betere drukpers. Waarom is de jouwe beter? Geef er een gehele krachten analyse bij. Vertel welke materialen je gebruikt. Etc..
Geef mij maar ICT
Vind ik niet, als je dit niet van voor naar achter kan opschrijven aan de TU Delft kan je net zo goed iets anders gaan studeren. Voor technische studies is dit echt basiskennis.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:00 schreef Drijfzand het volgende:
Bij nader inzien is het toch een kutoefening.![]()
Ze geven je een formule in de eenvoudigste vorm en vragen om er een rommeltje van te maken. Moet je vooral aanleren, als het een beetje complex wordt krijg je van die formules met worteltekens die 2 of 3 regels doorlopen, tien cm hoog gestapelde breuken op breuken in breuken...
yep, erg nuttig.
Gelukkig kan 'ie wel op Fok, want ik had na het lezen van die domme opmerking van je zin om hem te gebruiken!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:41 schreef BlackStar2k het volgende:
Zo zei een vriend van me,
"Dom dat wiskunde"
Waarop ik reageerd
"Heel dom ja, als een vliegtuig ineens uit de lucht valt"
Jammer dat deniet in het echt kan
ikquote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:08 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Gelukkig kan 'ie wel op Fok, want ik had na het lezen van die domme opmerking van je zin om hem te gebruiken!
net kunst(ja ik vind 't geweldig als er bewijzen worden uitgelegd), maar net zoals kunst bak ik er niets van als ik 't zelf moet makenquote:
Van je zin?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:08 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Gelukkig kan 'ie wel op Fok, want ik had na het lezen van die domme opmerking van je zin om hem te gebruiken!
Ik niet, ik kijk op Wikipedia.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:20 schreef zquing het volgende:
[..]
mensen die algemene ontwikkeling niet kunnen waarderen....... Heb er nogsteeds spijt van dan ik geen geschiedenis had gekozen als keuze vak
Is dit wiskunde A?quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:45 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dit ís wiskunde A
En er staat al redelijk wat in mijn grafische rekenmachine ja, maar het is zo veel, dat gaat morgen niet goed.
Kutproefwerk ook, haalde voor het eerste proefwerk een 7,4, en voor het tweede een 4,3. Morgen dus de herkansing, maar ach, het hoofdstuk dat we nu behandelen is makkelijk en dus haal ik wel weer een 7 voor het derde proefwerk, waardoor ik wel weer redelijk sta.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:24 schreef BigKahuna het volgende:
Ik zit in 6vwo en ik snap die dingen in de OP niet.
Ja, wiskunde Aquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:04 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Is dit wiskunde A?
Je bent 16, dus dan zit je waarschijnlijk in 4 of 5 VWO. Ik heb dat niet gehad hoor
Wiskunde A is wat Wiskunde 1 was ofzo. (Wiskunde A is zeg maar het wiskunde voor mensen die de stroming niet aankunnen, kansen berekenen en zulks.)quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:04 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Is dit wiskunde A?
Je bent 16, dus dan zit je waarschijnlijk in 4 of 5 VWO. Ik heb dat niet gehad hoor
Wat valt er niet aan te snappen? a-b = 1/ab enquote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:24 schreef BigKahuna het volgende:
Ik zit in 6vwo en ik snap die dingen in de OP niet.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:30 schreef Fetai het volgende:
Wiskunde is samen met seks en drank één van de grootste genotten van het leven.
Dat wordt 3i als het goed is.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:54 schreef Cmonv het volgende:
Wat is daar nou moeilijk aan? Beetje wortels en machten ombouwen. Ik vondt D of DT altijd lastiger![]()
![]()
En nu de wortel van -9?
Doet me dan weer goed aangezien dat onderhand appeltje eitje is.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:35 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Zet het in je GR ofzoniet moeilijk doen. En het is zoooooo fucking makkelijk
wacht maar tot de 5e en 6e.
Als je dit al lastig vind kan je beter gelijk stoppen met je studie.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:31 schreef MacorgaZ het volgende:
In wat voor maatschappij leven we als je als zielige 16-jarige jongen deze nutteloze wiskunde moet kunnen, en als je ouder bent nooit toepassen? Wat boeit het mij dat y gelijk is aan ax^n?
Hier gaat het dus om:
[ afbeelding ]
3i is ook een imaginair getal.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat wordt 3i als het goed is.
i=imaginair getal
Er zit een vrij grote fout in dat plaatjequote:
Nee joh je kan geen wortel trekken van een negatief getal.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat wordt 3i als het goed is.
i=imaginair getal
Strikt genomen niet, maar je kunt wel een getal vinden waarvan het kwadraat -9 isquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:54 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Nee joh je kan geen wortel trekken van een negatief getal.
nog nooit van complexe getallen gehoord?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:54 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Nee joh je kan geen wortel trekken van een negatief getal.
dat dusquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:56 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Strikt genomen niet, maar je kunt wel een getal vinden waarvan het kwadraat -9 is
werkelijk?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:40 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
3i is ook een imaginair getal.
[..]
Er zit een vrij grote fout in dat plaatje
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:25 schreef Core2 het volgende:
Uiteraard snapt 90% van fok deze sommen, daarnaast hebben ze een grote penis, een vriendin en een sociaal leven
Sorry hoor, maar dat is toch echt gewoon simpele wiskunde. Als je dit niet snapt heb je of geen wiskunde gedaan of ben je een dombo.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:25 schreef Core2 het volgende:
Uiteraard snapt 90% van fok deze sommen, hebben ze een grote penis, een vriendin en een sociaal leven
Zoiets 'kicken' vindenquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:34 schreef credendo_vides het volgende:
Het leert je op een bepaalde manier denken. Je zal ook nooit de wet van Archimedes hoeven te gebruiken tenzij je schepen gaat bouwen, maar het gaat om begripsvorming.
Goniometrie vind ik daarentegen weer kicken
Dan ben je gewoon dom. Ieder persoon met een beetje intelligentie hoeft niks voor wiskunde te doen op de middelbare school.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:12 schreef Bellic het volgende:
[..]
Zoiets 'kicken' vinden-> nerd-alert. Weet niet eens wat het is maar het klinkt saai, wiskunde is kut hoef voor de rest van mijn vakken niks te doen maar wiskunde elke week 5 uur werk
:r:r:r
Bedoel je dat het -oneindig moet zijn? Anders weet ik het niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:40 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
3i is ook een imaginair getal.
[..]
Er zit een vrij grote fout in dat plaatje
Het naderen van de limiet van links of van rechts inderdaad.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bedoel je dat het -oneindig moet zijn? Anders weet ik het niet.
Talen hoef je niet te begrijpen om fatsoenlijk te communiceren? Goh wat ben jij slim zeg!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:19 schreef Merkie het volgende:
Talen moet je stampen, wiskunde moet je begrijpen. Gewoon dom dus. Next.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:24 schreef LadyBugLydia het volgende:
[..]
Talen hoef je niet te begrijpen om fatsoenlijk te communiceren? Goh wat ben jij slim zeg!
Je bent bekend met het fenomeen 'computers'?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:42 schreef Wooldoor het volgende:
Damn als je die shit allemaal later moet gaan oplossen en berekenen heb je denk ik wel de meest suffe kutbaan die er bestaat. Cijferneukers˛
Het analytisch inzicht wat je verschaft door het oefenen van wiskunde is universeel toepasbaar op de samenleving.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:42 schreef Wooldoor het volgende:
Damn als je die shit allemaal later moet gaan oplossen en berekenen heb je denk ik wel de meest suffe kutbaan die er bestaat. Cijferneukers˛
Yup maar ik heb behalve voor programmeren nog nooit zulke shit hoeven berekenen. Maar programmeren is al dodelijk saai en kansloos.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je bent bekend met het fenomeen 'computers'?
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:46 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Yup maar ik heb behalve voor programmeren nog nooit zulke shit hoeven berekenen. Maar programmeren is al dodelijk saai en kansloos.
Er zijn toch mensen die ooit eens die berekeningen moeten inkloppen voordat het apparaat ermee aan de slag kan.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat er niemand is die dit soort dingen voor zijn beroep 'uitrekent', omdat computers miljoenen van dit soort stappen per seconde kunnen doen.
Dat doe je één keer en de wereld kan een eeuwigheid vooruit.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:51 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Er zijn toch mensen die ooit eens die berekeningen moeten inkloppen voordat het apparaat ermee aan de slag kan.
Bovendien is het nuttig om te oefenen. Hoe meer je oefent, hoe meer gevoel je gaat krijgen voor wat eruit zou moeten komen. Daardoor kan je intuďtief al bepalen wat de uitkomst zal zijn. Dat is handig want dan hoef je niet eerst alles in de computer in te voeren.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:51 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Er zijn toch mensen die ooit eens die berekeningen moeten inkloppen voordat het apparaat ermee aan de slag kan.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat doe je één keer en de wereld kan een eeuwigheid vooruit.
als je het begrijpt kost, het verder geen enkele moeitequote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:46 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Yup maar ik heb behalve voor programmeren nog nooit zulke shit hoeven berekenen. Maar programmeren is al dodelijk saai en kansloos.
Niks mis met wiskunde, het is zo mooi als je je er een beetje in verdiept (en er ook nog wat vanaf weet).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:42 schreef Wooldoor het volgende:
Onzin, er bestaat ook nog zoiets als taalgevoel.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:19 schreef Merkie het volgende:
Talen moet je stampen, wiskunde moet je begrijpen. Gewoon dom dus. Next.
ik niet eens hebben jou mening metquote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:51 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Onzin, er bestaat ook nog zoiets als taalgevoel.
Natuurlijk kan je er wat beter in zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:51 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Dat klopt wel ..als je wiskunde op wat voor nivo niet begrijpt word het nooit wat op dat nivo.quote:Op zondag 1 februari 2009 09:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je er wat beter in zijn.
Een exact vak als wiskunde is niet voor iedereen weggelegd om goed in te worden, maar een taal kan je zelfs een aap leren.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:51 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 februari 2009 09:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Een exact vak als wiskunde is niet voor iedereen weggelegd om goed in te worden, maar een taal kan je zelfs een aap leren.
Dat dus BKquote:Op zondag 1 februari 2009 11:16 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat klopt wel ..als je wiskunde op wat voor nivo niet begrijpt word het nooit wat op dat nivo.
Woordjes stampen kan iedereen..
Gast, je hoeft niet eens te rekenen hier, het is alleen maar omschrijven.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:31 schreef MacorgaZ het volgende:
Hier gaat het dus om:
[ afbeelding ]
Wiskunde ook.quote:Op zondag 1 februari 2009 09:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee dat gaat wsl. niet lukken..weinig vakken zijn zo onderscheidend als Wiskunde ( en Natuurkunde).quote:
Ik ben zelf niet goed in wiskunde, en wel in talen. Maar als ik gewoon een x aantal keer (HAHAHA X AANTAL SNAP JE HEMquote:Op zondag 1 februari 2009 11:32 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nee dat gaat wsl. niet lukken..weinig vakken zijn zo onderscheidend als Wiskunde ( en Natuurkunde).
Begrijp je de wiskunde niet dan wordt het niets.
.Of je moet dat begrip kunnen leren ik weet niet of dat kan, ik verwacht dat niet iedereen dat kan.
Iedereen kan wel woordjes stampen.
En dat is wiskunde op welk niveau?quote:Op zondag 1 februari 2009 11:36 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet goed in wiskunde, en wel in talen. Maar als ik gewoon een x aantal keer (HAHAHA X AANTAL SNAP JE HEM![]()
![]()
) hetzelfde doe, begrijp ik het na een tijdje wel.
En ik schat dat mijn intelligentie gelijkwaardig is aan die van de gemiddelde aap.
Een aap kan je ook leren optellen. Maar dat noemt men ook geen wiskundequote:Op zondag 1 februari 2009 09:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zal een voorbeeld geven (op basis nivo)quote:Op zondag 1 februari 2009 11:36 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet goed in wiskunde, en wel in talen. Maar als ik gewoon een x aantal keer (HAHAHA X AANTAL SNAP JE HEM![]()
![]()
) hetzelfde doe, begrijp ik het na een tijdje wel.
En ik schat dat mijn intelligentie gelijkwaardig is aan die van de gemiddelde aap.
Basisschool lijkt me wel erg overdreven, maar het zijn wel elementaire algebra opgaven. Kan me niet voorstellen dat ieder Duits kind van een jaar of 10 deze stof moet kunnen beheersen (dus ook de kinderen die naar het vmbo of iets gelijkwaardigs gaan).quote:Op zondag 1 februari 2009 12:56 schreef Ixnay het volgende:
Ben maar blij dat je geen Duitser bent. Dan moet je zoiets als in de OP al op de basisschool kunnen.
In het geval 1/(x-8) is er geen oneindig bereik. Dus links of rechts van x=8.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:16 schreef McGilles het volgende:
[..]
Het naderen van de limiet van links of van rechts inderdaad.
WIj leerden dit op het eerste jaar middelbare school, ik vind het maar raar dat je dit als 16 jarige pas krijgt.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:56 schreef Ixnay het volgende:
Ben maar blij dat je geen Duitser bent. Dan moet je zoiets als in de OP al op de basisschool kunnen.
Geloof ik niks van.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:37 schreef Chimay het volgende:
[..]
WIj leerden dit op het eerste jaar middelbare school, ik vind het maar raar dat je dit als 16 jarige pas krijgt.
En dan nog op het VWO (dat is toch vergelijkbaar met ASO in België?).
Waarom haal je de integraal erbij? Weet je wat een oneigenlijke integraal is? Zoja, wat heeft dat te maken met 'het totale limiet niet te berekenen valt'? En wat is een limiet van min oneindig naar oneindig eigenlijk?quote:Op zondag 1 februari 2009 14:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar in het geval 1/(x-8) hebben we te maken met een oneigenlijke integraal omdat het totale limiet (van min oneindig naar oneindig) niet te berekenen valt.
Ik bedoel bereik, sorry.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:40 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Waarom haal je de integraal erbij? Weet je wat een oneigenlijke integraal is? Zoja, wat heeft dat te maken met 'het totale limiet niet te berekenen valt'? En wat is een limiet van min oneindig naar oneindig eigenlijk?
Maak er eens een goed kloppende zin van, want er is niets van te maken.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik bedoel bereik, sorry.
Was weer te haastig.
Maar dan nog, wat heeft het bereik ermee te maken?quote:Op zondag 1 februari 2009 16:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik bedoel bereik, sorry.
Was weer te haastig.
De laatste tijd ben ik in ieder geval niet meer zo geniaal als vroeger.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:20 schreef McGilles het volgende:
Ofyles2 is minder slim dan hij zelf denkt
Wat heb ik nu aan Algebra ...quote:Op maandag 2 februari 2009 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De laatste tijd ben ik in ieder geval niet meer zo geniaal als vroeger.
Bedankt voor de opbouwende kritieken, ik ga nu mijn best doen.
En- en decoderen ervan zijn bijvoorbeeld onmogelijk zonder algebra.quote:
Laat staan de hardware waar hij op wordt afgespeeldquote:Op maandag 2 februari 2009 19:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
En- en decoderen ervan zijn bijvoorbeeld onmogelijk zonder algebra.
Lineair Programmeren, in het kader van een zo groot mogelijk winstoogmerk of zo min mogelijke kosten.quote:
OK .dacht even dat het je om het woordje nu ging van de titel (dat moest nou zijn)quote:Op maandag 2 februari 2009 19:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
En- en decoderen ervan zijn bijvoorbeeld onmogelijk zonder algebra.
Niets, je moet het kunnen, veel oefenen dus. Maar dan zijn de mogelijkheden eindeloos.quote:
6vwo.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:12 schreef McGilles het volgende:
[..]
En dat is wiskunde op welk niveau?
ok, kunnen dan.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:42 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Niets, je moet het kunnen, veel oefenen dus. Maar dan zijn de mogelijkheden eindeloos.
Dat is voor mensen die te slim zijn voor wiskunde A1, maar te stom zijn voor wiskunde B1.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:39 schreef TheGuy het volgende:
Whaha sorry hoor maar dit is wiskunde A2 ofzo
Het begrip 'oneindig bereik' bestaat niet. Daarnaast is je tweede zin zeer onlogisch (dus? Wat nou dus, trek je een conclusie? En wat heb ik aan die conclusie?).quote:Op zondag 1 februari 2009 14:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
In het geval 1/(x-8) is er geen oneindig bereik. Dus links of rechts van x=8.
Glowmouse laat die arme jongen nouquote:Op maandag 2 februari 2009 20:12 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zie dat je je bericht hebt aangepast
[..]
Het begrip 'oneindig bereik' bestaat niet. Daarnaast is je tweede zin zeer onlogisch (dus? Wat nou dus, trek je een conclusie? En wat heb ik aan die conclusie?).
Dus? Want? Hoezo? En nu?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:15 schreef koffiegast het volgende:
wiskunde was nog enigszins interessant op middelbaar
Ik gebruik de wiskunde nu bij mijn studie.quote:
Je suggereert dat je het nu niet meer leuk vindt of zit ik ernaast?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:04 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ik gebruik de wiskunde nu bij mijn studie.
Verder was wiskunde veel interessanter dan geschiedenis of talen.
Ik zie niet hoe je daar op komt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:09 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Je suggereert dat je het nu niet meer leuk vindt of zit ik ernaast?
Hij dacht dat je het nog enigsinds interessant vergeleken met nu, maar je bedoelde (natuurlijk) t.o.v. de andere vakkenquote:Op woensdag 4 februari 2009 15:50 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe je daar op komt?
doordat je dit zei:quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:50 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe je daar op komt?
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:15 schreef koffiegast het volgende:
wiskunde was nog enigszins interessant op middelbaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |