Het analytisch inzicht wat je verschaft door het oefenen van wiskunde is universeel toepasbaar op de samenleving.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:42 schreef Wooldoor het volgende:
Damn als je die shit allemaal later moet gaan oplossen en berekenen heb je denk ik wel de meest suffe kutbaan die er bestaat. Cijferneukers²
Yup maar ik heb behalve voor programmeren nog nooit zulke shit hoeven berekenen. Maar programmeren is al dodelijk saai en kansloos.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je bent bekend met het fenomeen 'computers'?
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:46 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Yup maar ik heb behalve voor programmeren nog nooit zulke shit hoeven berekenen. Maar programmeren is al dodelijk saai en kansloos.
Er zijn toch mensen die ooit eens die berekeningen moeten inkloppen voordat het apparaat ermee aan de slag kan.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat er niemand is die dit soort dingen voor zijn beroep 'uitrekent', omdat computers miljoenen van dit soort stappen per seconde kunnen doen.
Dat doe je één keer en de wereld kan een eeuwigheid vooruit.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:51 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Er zijn toch mensen die ooit eens die berekeningen moeten inkloppen voordat het apparaat ermee aan de slag kan.
Bovendien is het nuttig om te oefenen. Hoe meer je oefent, hoe meer gevoel je gaat krijgen voor wat eruit zou moeten komen. Daardoor kan je intuïtief al bepalen wat de uitkomst zal zijn. Dat is handig want dan hoef je niet eerst alles in de computer in te voeren.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:51 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Er zijn toch mensen die ooit eens die berekeningen moeten inkloppen voordat het apparaat ermee aan de slag kan.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat doe je één keer en de wereld kan een eeuwigheid vooruit.
als je het begrijpt kost, het verder geen enkele moeitequote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:46 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Yup maar ik heb behalve voor programmeren nog nooit zulke shit hoeven berekenen. Maar programmeren is al dodelijk saai en kansloos.
Niks mis met wiskunde, het is zo mooi als je je er een beetje in verdiept (en er ook nog wat vanaf weet).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:42 schreef Wooldoor het volgende:
Damn als je die shit allemaal later moet gaan oplossen en berekenen heb je denk ik wel de meest suffe kutbaan die er bestaat. Cijferneukers²
Onzin, er bestaat ook nog zoiets als taalgevoel.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:19 schreef Merkie het volgende:
Talen moet je stampen, wiskunde moet je begrijpen. Gewoon dom dus. Next.
ik niet eens hebben jou mening metquote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:51 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Onzin, er bestaat ook nog zoiets als taalgevoel.
Natuurlijk kan je er wat beter in zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:51 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Dat klopt wel ..als je wiskunde op wat voor nivo niet begrijpt word het nooit wat op dat nivo.quote:Op zondag 1 februari 2009 09:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je er wat beter in zijn.
Een exact vak als wiskunde is niet voor iedereen weggelegd om goed in te worden, maar een taal kan je zelfs een aap leren.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:51 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 februari 2009 09:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Een exact vak als wiskunde is niet voor iedereen weggelegd om goed in te worden, maar een taal kan je zelfs een aap leren.
Dat dus BKquote:Op zondag 1 februari 2009 11:16 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat klopt wel ..als je wiskunde op wat voor nivo niet begrijpt word het nooit wat op dat nivo.
Woordjes stampen kan iedereen..
Gast, je hoeft niet eens te rekenen hier, het is alleen maar omschrijven.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:31 schreef MacorgaZ het volgende:
In wat voor maatschappij leven we als je als zielige 16-jarige jongen deze nutteloze wiskunde moet kunnen, en als je ouder bent nooit toepassen? Wat boeit het mij dat y gelijk is aan ax^n?
Hier gaat het dus om:
[ afbeelding ]
Klacht: Wiskunde
Klacht 2: Wiskunde zoals dit maakt me depressief
Klacht 3: VWO is kut, was ik maar een simpele VMBO'er.
Wiskunde ook.quote:Op zondag 1 februari 2009 09:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee dat gaat wsl. niet lukken..weinig vakken zijn zo onderscheidend als Wiskunde ( en Natuurkunde).quote:
Ik ben zelf niet goed in wiskunde, en wel in talen. Maar als ik gewoon een x aantal keer (HAHAHA X AANTAL SNAP JE HEMquote:Op zondag 1 februari 2009 11:32 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nee dat gaat wsl. niet lukken..weinig vakken zijn zo onderscheidend als Wiskunde ( en Natuurkunde).
Begrijp je de wiskunde niet dan wordt het niets.
.Of je moet dat begrip kunnen leren ik weet niet of dat kan, ik verwacht dat niet iedereen dat kan.
Iedereen kan wel woordjes stampen.
En dat is wiskunde op welk niveau?quote:Op zondag 1 februari 2009 11:36 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet goed in wiskunde, en wel in talen. Maar als ik gewoon een x aantal keer (HAHAHA X AANTAL SNAP JE HEM![]()
![]()
) hetzelfde doe, begrijp ik het na een tijdje wel.
En ik schat dat mijn intelligentie gelijkwaardig is aan die van de gemiddelde aap.
Een aap kan je ook leren optellen. Maar dat noemt men ook geen wiskundequote:Op zondag 1 februari 2009 09:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zal een voorbeeld geven (op basis nivo)quote:Op zondag 1 februari 2009 11:36 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet goed in wiskunde, en wel in talen. Maar als ik gewoon een x aantal keer (HAHAHA X AANTAL SNAP JE HEM![]()
![]()
) hetzelfde doe, begrijp ik het na een tijdje wel.
En ik schat dat mijn intelligentie gelijkwaardig is aan die van de gemiddelde aap.
Basisschool lijkt me wel erg overdreven, maar het zijn wel elementaire algebra opgaven. Kan me niet voorstellen dat ieder Duits kind van een jaar of 10 deze stof moet kunnen beheersen (dus ook de kinderen die naar het vmbo of iets gelijkwaardigs gaan).quote:Op zondag 1 februari 2009 12:56 schreef Ixnay het volgende:
Ben maar blij dat je geen Duitser bent. Dan moet je zoiets als in de OP al op de basisschool kunnen.
In het geval 1/(x-8) is er geen oneindig bereik. Dus links of rechts van x=8.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:16 schreef McGilles het volgende:
[..]
Het naderen van de limiet van links of van rechts inderdaad.
WIj leerden dit op het eerste jaar middelbare school, ik vind het maar raar dat je dit als 16 jarige pas krijgt.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:56 schreef Ixnay het volgende:
Ben maar blij dat je geen Duitser bent. Dan moet je zoiets als in de OP al op de basisschool kunnen.
Geloof ik niks van.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:37 schreef Chimay het volgende:
[..]
WIj leerden dit op het eerste jaar middelbare school, ik vind het maar raar dat je dit als 16 jarige pas krijgt.
En dan nog op het VWO (dat is toch vergelijkbaar met ASO in België?).
Waarom haal je de integraal erbij? Weet je wat een oneigenlijke integraal is? Zoja, wat heeft dat te maken met 'het totale limiet niet te berekenen valt'? En wat is een limiet van min oneindig naar oneindig eigenlijk?quote:Op zondag 1 februari 2009 14:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar in het geval 1/(x-8) hebben we te maken met een oneigenlijke integraal omdat het totale limiet (van min oneindig naar oneindig) niet te berekenen valt.
Ik bedoel bereik, sorry.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:40 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Waarom haal je de integraal erbij? Weet je wat een oneigenlijke integraal is? Zoja, wat heeft dat te maken met 'het totale limiet niet te berekenen valt'? En wat is een limiet van min oneindig naar oneindig eigenlijk?
Maak er eens een goed kloppende zin van, want er is niets van te maken.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik bedoel bereik, sorry.
Was weer te haastig.
Maar dan nog, wat heeft het bereik ermee te maken?quote:Op zondag 1 februari 2009 16:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik bedoel bereik, sorry.
Was weer te haastig.
De laatste tijd ben ik in ieder geval niet meer zo geniaal als vroeger.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:20 schreef McGilles het volgende:
Ofyles2 is minder slim dan hij zelf denkt
Wat heb ik nu aan Algebra ...quote:Op maandag 2 februari 2009 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De laatste tijd ben ik in ieder geval niet meer zo geniaal als vroeger.
Bedankt voor de opbouwende kritieken, ik ga nu mijn best doen.
En- en decoderen ervan zijn bijvoorbeeld onmogelijk zonder algebra.quote:
Laat staan de hardware waar hij op wordt afgespeeldquote:Op maandag 2 februari 2009 19:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
En- en decoderen ervan zijn bijvoorbeeld onmogelijk zonder algebra.
Lineair Programmeren, in het kader van een zo groot mogelijk winstoogmerk of zo min mogelijke kosten.quote:
OK .dacht even dat het je om het woordje nu ging van de titel (dat moest nou zijn)quote:Op maandag 2 februari 2009 19:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
En- en decoderen ervan zijn bijvoorbeeld onmogelijk zonder algebra.
Niets, je moet het kunnen, veel oefenen dus. Maar dan zijn de mogelijkheden eindeloos.quote:
6vwo.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:12 schreef McGilles het volgende:
[..]
En dat is wiskunde op welk niveau?
ok, kunnen dan.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:42 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Niets, je moet het kunnen, veel oefenen dus. Maar dan zijn de mogelijkheden eindeloos.
Dat is voor mensen die te slim zijn voor wiskunde A1, maar te stom zijn voor wiskunde B1.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:39 schreef TheGuy het volgende:
Whaha sorry hoor maar dit is wiskunde A2 ofzo
Het begrip 'oneindig bereik' bestaat niet. Daarnaast is je tweede zin zeer onlogisch (dus? Wat nou dus, trek je een conclusie? En wat heb ik aan die conclusie?).quote:Op zondag 1 februari 2009 14:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
In het geval 1/(x-8) is er geen oneindig bereik. Dus links of rechts van x=8.
Glowmouse laat die arme jongen nouquote:Op maandag 2 februari 2009 20:12 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zie dat je je bericht hebt aangepast
[..]
Het begrip 'oneindig bereik' bestaat niet. Daarnaast is je tweede zin zeer onlogisch (dus? Wat nou dus, trek je een conclusie? En wat heb ik aan die conclusie?).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |