Tja tijd voor veranderingquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:12 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Wel jammer dat je je onderschrift fluks veranderd hebt.
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:15 schreef Howl het volgende:
"Spring dan als je durft... "
Daarbij heb ik weer heel foute gedachten
Wat sterk dat die 'tijd' dan net nú kwam!quote:
Toeval treft je op iedere tijdstipquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:19 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Wat sterk dat die 'tijd' dan net nú kwam!
Dat is eigenlijk een nog veel beter onderschrift.quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:24 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk een nog veel beter onderschrift.
Zoek eens het hoogste gebouw in jouw omgeving op. Ga daar op het dak staan. Denk dan aan jouw zinnetje. Dat idee.quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:26 schreef Howl het volgende:
[..]
Zoek eens het hoogste gebouw in jouw omgeving op. Ga daar op het dak staan. Denk dan aan jouw zinnetje. Dat idee.
PS: Niet doen.
"toeval treft je op iedere tijd"quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:26 schreef Kuwaro het volgende:
![]()
Nee, ik laat het wel zo staan, anders krijg ik weer commentaar erop
Edit: veranderd![]()
Ik weet er alles vanafquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:35 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
"toeval treft je op iedere tijd"![]()
Als het er niet in een beetje beschoft ABN staat, boet je meteen enorm aan kracht in, merk je dat ook?
Ik heb altijd blanco gestemd...quote:
Ik ben er op het moment een beetje uit, uit de Nederlandsche politiek. Dus zo voor de vuist weg zou ik weer VVD zeggen, puur om het liberale beginsel. Dat staat me wel aan.quote:
Ik zou zeggen de VVD. Maar op het moment houd ik het allemaal niet zo nauwlettend in de gaten.quote:
Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten op dit moment. Heb me er niet echt in verdiept de laatste tijd.quote:
Dus singles zijn mindere burgersquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind dat het stemrecht voor singles afgeschaft moet worden
Het liberale aspect heeft de VVD al jaren geleden uit het oog verloren, dus D66 voor mij.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:48 schreef Garisson72 het volgende:
Ik ben er op het moment een beetje uit, uit de Nederlandsche politiek. Dus zo voor de vuist weg zou ik weer VVD zeggen, puur om het liberale beginsel. Dat staat me wel aan.
Waarom?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Goed punt. Eigenlijk moeten alleen stereotiepe modale godvrezende doorsnee hoeksteen-gezinnetjes met verhoogde kneuter-factor mogen stemmen. Representatief voor de samenleving, enzo.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:04 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Goed punt. Eigenlijk moeten alleen stereotiepe modale godvrezende doorsnee hoeksteen-gezinnetjes met verhoogde kneuter-factor mogen stemmen. Representatief voor de samenleving, enzo.
Da's ook weer zo, maar aangezien de VVD nog wel steeds mijn associatie is met dat liberalisme zou ik daar tóch op stemmen. Zo praat ik dat voor mezelf goed, en hoef ik niet verder te kijken. Lammeling dat ik er ben.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:02 schreef Techno het volgende:
Het liberale aspect heeft de VVD al jaren geleden uit het oog verloren, dus D66 voor mij.
Ja, dat vind ik altijd wel jammer. Veel mensen stemmen gewoon wat hun ouders stemden of hebben ooit een hele grove indeling gemaakt (VVD is liberaal, SP is ontzettend links etc.) en baseren daar hun keuze op. Terwijl partijen juist veranderen door de tijd heen en ook je soms in onverwachtse hoek aansluiting bij je ideeen kunt vinden.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:07 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Da's ook weer zo, maar aangezien de VVD nog wel steeds mijn associatie is met dat liberalisme zou ik daar tóch op stemmen. Zo praat ik dat voor mezelf goed, en hoef ik niet verder te kijken. Lammeling dat ik er ben.
Dat is wel een lam excuus inderdaad. En zonde bovendien, want als het je om het liberale aspect gaat, is D66 een betere keus omdat het de meest liberale partij is op dit moment.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:07 schreef Garisson72 het volgende:
Da's ook weer zo, maar aangezien de VVD nog wel steeds mijn associatie is met dat liberalisme zou ik daar tóch op stemmen. Zo praat ik dat voor mezelf goed, en hoef ik niet verder te kijken. Lammeling dat ik er ben.
Woord omhoog.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:10 schreef Ripley het volgende:
Ja, dat vind ik altijd wel jammer. Veel mensen stemmen gewoon wat hun ouders stemden of hebben ooit een hele grove indeling gemaakt (VVD is liberaal, SP is ontzettend links etc.) en baseren daar hun keuze op. Terwijl partijen juist veranderen door de tijd heen en ook je soms in onverwachtse hoek aansluiting bij je ideeen kunt vinden.
Ook jammer vind ik het als er 'amerikaans' gestemd wordt, op een persoon. Je kunt wouter bos stom vinden en het toch eens zijn met het programma van de PvdA. Of zoals hierboven, Pechtold okay vinden en toch geen D66 stemmen
Mogen nog wel. Verplichten die zooi!quote:
Klopt helemaal, maar feit blijft dat iedere persoon een eigen manier heeft om tot een mening te komen, en of dat wel/niet jouw manier is, staat er natuurlijk los van.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:10 schreef Ripley het volgende:
Ja, dat vind ik altijd wel jammer. Veel mensen stemmen gewoon wat hun ouders stemden of hebben ooit een hele grove indeling gemaakt (VVD is liberaal, SP is ontzettend links etc.) en baseren daar hun keuze op. Terwijl partijen juist veranderen door de tijd heen en ook je soms in onverwachtse hoek aansluiting bij je ideeen kunt vinden.
Ook jammer vind ik het als er 'amerikaans' gestemd wordt, op een persoon. Je kunt wouter bos stom vinden en het toch eens zijn met het programma van de PvdA. Of zoals hierboven, Pechtold okay vinden en toch geen D66 stemmen
Brazilie ookquote:
Genoeg allochtonen die op hem stemmen, want lang niet alle allochtonen zijn moslim.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:19 schreef rival het volgende:
nou we hebben er eentje die op Geert Wilders stemt hoor
Kijk dat wist ik dan weer niet, want zoals gezegd: op dit moment ben ik niet zo met 's Neerlands politieke besoignes bezig. Nu ik dit wel weet, zou ik dus moeiteloos kunnen (terug)switchen naar D66. Zo makkelijk gaat dat, ik ben een blad in de wind soms.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:13 schreef Techno het volgende:
Dat is wel een lam excuus inderdaad. En zonde bovendien, want als het je om het liberale aspect gaat, is D66 een betere keus omdat het de meest liberale partij is op dit moment.
Ach ja, die labeltjes kan ik sowieso niet echt van wakker liggen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:20 schreef Tegan het volgende:
Wel gelukkig tweede generatie, dus mijn kinderen niet meer.
don't be sad, T. Jij mag ook stemmen, van JB.quote:
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:22 schreef Garisson72 het volgende:
Kijk dat wist ik dan weer niet, want zoals gezegd: op dit moment ben ik niet zo met 's Neerlands politieke besoignes bezig. Nu ik dit wel weet, zou ik dus moeiteloos kunnen (terug)switchen naar D66. Zo makkelijk gaat dat, ik ben een blad in de wind soms.
Ik welquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:22 schreef Techno het volgende:
[..]
Ach ja, die labeltjes kan ik sowieso niet echt van wakker liggen.
niet?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:21 schreef Techno het volgende:
want lang niet alle allochtonen zijn moslim.
k denk ook dat het anders is als jij het (minder positieve) labeltje opgeduwt krijgtquote:
Ik vind het gewoon stom dat ik allochtoon ben hoewel ik in Nederland ben geboren, niet eens een andere taal spreek of andere cultuur ken, alleen omdat mijn vader 60 jaar geleden in het buitenland woonde en geboren is. Verder voel ik me 100% Nederlander.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:39 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
k denk ook dat het anders is als jij het (minder positieve) labeltje opgeduwt krijgt
Wat is je afkomst eigenlijk? En merk je wat van die vooroordelen bij het daten?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon stom dat ik allochtoon ben hoewel ik in Nederland ben geboren, niet eens een andere taal spreek of andere cultuur ken, alleen omdat mijn vader 60 jaar geleden in het buitenland woonde en geboren is. Verder voel ik me 100% Nederlander.
ik vind dat het stemrecht voor mensen met kinderen afgeschaft moet worden, die mensen zijn al bewezen niet wijsquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ja dat bedoel ikquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon stom dat ik allochtoon ben hoewel ik in Nederland ben geboren, niet eens een andere taal spreek of andere cultuur ken, alleen omdat mijn vader 60 jaar geleden in het buitenland woonde en geboren is. Verder voel ik me 100% Nederlander.
Mijn moeder is Surinaams (en dus wel altijd Nederlander geweest), mijn vader is Oost-Europees. Ik word op de Uni altijd aangesproken in het Engels omdat ze denken dat ik een buitenlandse student ben, gruwelijk irritant. Verder weten mensen nooit wat ze moeten verwachten met mijn achternaam, en moet ik hem standaard spellen, ook irritant. Vooral omdat ik gewoon hier geboren ben, dus eigenlijk gewoon precies zo ben als iedere andere standaard Nederlander. Verder qua daten zou ik het even niet weten. Er zijn wel mensen die meer op mijn donkere kleurtje vallen ofzo, maar dat heb ik verder toch zelf in de hand.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:45 schreef Ripley het volgende:
[..]
Wat is je afkomst eigenlijk? En merk je wat van die vooroordelen bij het daten?
Hmm, dan ben ik er dus ook een. Onzin criteriaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wat ik wel merk is dat de allochtone community meteen een band met je voelt. Op straat ofzo, dan word je veel sneller aangesproken door een mede-allochtoon. Of als ik ergens kom waar ik niemand ken dan komen alle allochtonen naar me toe. Vind ik eigenlijk alleen apart, omdat ik me niet zo voel, ik ben gewoon echt een Nederlander. Maarja. Misschien is een deel ook in mijn hoofd ofzoquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik
Dat ik het nooit kan begrijpen hoe het voelt maar dat het wel vervelend kan zjin voor jou om zo benaderd te worden
klinkt wel als een exotische mixquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:50 schreef Tegan het volgende:
[..]
Mijn moeder is Surinaams (en dus wel altijd Nederlander geweest), mijn vader is Oost-Europees. Ik word op de Uni altijd aangesproken in het Engels omdat ze denken dat ik een buitenlandse student ben, gruwelijk irritant. Verder weten mensen nooit wat ze moeten verwachten met mijn achternaam, en moet ik hem standaard spellen, ook irritant. Vooral omdat ik gewoon hier geboren ben, dus eigenlijk gewoon precies zo ben als iedere andere standaard Nederlander. Verder qua daten zou ik het even niet weten. Er zijn wel mensen die meer op mijn donkere kleurtje vallen ofzo, maar dat heb ik verder toch zelf in de hand.
En jij wilde geen kinderen tochquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:20 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wel gelukkig tweede generatie, dus mijn kinderen niet meer.
Voor mij? Mijn ouders zijn uit elkaar en ik heb geen contact meer met mijn vader. Mijn moeder maakt het echt niets uit (mijn vader ook niet hoor), maar ik heb wel ooms (van moeders kant) die van hun zoons verwachten alleen ook een Surinaamse te trouwen. Gelukkig is mijn moeder op dat gebied iig wel modern. Ze gelooft verder wel in geen seks voor het huwelijk enzo... Maarja.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
klinkt wel als een exotische mix
En je ouders? hebben die nog een voorkeur qua daten?
Of maakt het ze niets uit?
Ik ken hetquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:53 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wat ik wel merk is dat de allochtone community meteen een band met je voelt. Op straat ofzo, dan word je veel sneller aangesproken door een mede-allochtoon. Of als ik ergens kom waar ik niemand ken dan komen alle allochtonen naar me toe. Vind ik eigenlijk alleen apart, omdat ik me niet zo voel, ik ben gewoon echt een Nederlander. Maarja. Misschien is een deel ook in mijn hoofd ofzo.
Ja dat omgekeerde heb ik dus niet. Iets met hoe ik overkom ofzoquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:56 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ik ken hetIk heb het ook. Maar ook omgekeerd, ik ben de eerste die door een nederlander word aangesproken als ik me bevind in een groep allochtonen
"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics" --Benjamin Disraeliquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:50 schreef Belsezar het volgende:
Hmm, dan ben ik er dus ook een. Onzin criteria
Dat lijkt me inderdaad verschirkkelijk vervelend en lastigquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:59 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ja dat omgekeerde heb ik dus niet. Iets met hoe ik overkom ofzo. Mijn zus heeft dat bijvoorbeeld wel. Bij mij denken ze nog dat ik geen Nederlands spreek volgens mij. Moet ik toch wat meer aan hoe ik overkom werken. Want dat vind ik echt irritant.
heb je een bont kraagjequote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:59 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ja dat omgekeerde heb ik dus niet. Iets met hoe ik overkom ofzo. Mijn zus heeft dat bijvoorbeeld wel. Bij mij denken ze nog dat ik geen Nederlands spreek volgens mij. Moet ik toch wat meer aan hoe ik overkom werken. Want dat vind ik echt irritant.
Haha, nee. Ik denk dat het komt omdat ik heel gesloten ben. Dan lijkt het net alsof ik gewoon zo ben omdat ik het niet ken hier, dat ik zo kijk, dat is dus wel zo.quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:01 schreef Techno het volgende:
[..]
"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics" --Benjamin Disraeli
Tja, het CBS/CBP moet toch wat om alles in te delen.![]()
Kom maar langs.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:07 schreef dawg het volgende:
Teganchickie! Zullen wij een keer gaan daten?
Jij houdt wel van die meisjes die nooit verder dan de rand van hun dorp zijn gekomen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:07 schreef dawg het volgende:
Als jij het zegt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:08 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Jij houdt wel van die meisjes die nooit verder dan de rand van hun dorp zijn gekomen?
Dat was mijn tekst!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:07 schreef dawg het volgende:
Waar haal je dat nou weer vandaan?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:08 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Jij houdt wel van die meisjes die nooit verder dan de rand van hun dorp zijn gekomen?
school bijvoorbeeld. bij ons zitten de scholen vol met kinderen van omliggende dorpen!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:12 schreef rhubarbje het volgende:
Want je moet wel voor bepaalde dingen
Je neemt ook gewoon te weinig initiatief, dan gaat de player dawg er ook gewoon mee vandoor hequote:
Jij wilde gewoon er stiekem met Teganchickie vandoor gaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:13 schreef mrbox het volgende:
[..]
Je neemt ook gewoon te weinig initiatief, dan gaat de player dawg er ook gewoon mee vandoor he
iddquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:13 schreef rival het volgende:
[..]
school bijvoorbeeld. bij ons zitten de scholen vol met kids van omliggende dorpen!
dat is wel in nederland?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
idd
Wij hebben hier zelfs dorpjes zonder supermarkt
Jepquote:
Ach dat laatste is in veel steden ook zo.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:17 schreef Tegan het volgende:
Mijn dorp is best wel groot. Alleen voor de bioscoop moet je ergens anders zijn. En om goed te stappen.
Als je tussen de 16 jarigen wilt lopen wel ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:18 schreef Techno het volgende:
[..]
Ach dat laatste is in veel steden ook zo.
Doel meer op tenten als Basement, Waterfront, Paard en Doornroosje. Daar zijn er niet zoveel van, en bovendien kom je die zestienjarigen daar juist niet tegen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:20 schreef dawg het volgende:
Als je tussen de 16 jarigen wilt lopen wel ja.
Box? Al jaren.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:15 schreef dawg het volgende:
[..]
Jij wilde gewoon er stiekem met Teganchickie vandoor gaan.
Hey! Hoe is het met je?quote:
2008 called, it wants its joke backquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:15 schreef dawg het volgende:
[..]
Jij wilde gewoon er stiekem met Teganchickie vandoor gaan.
Gister is de expert geweest en ze gaan er nu mee beginnenquote:
Beetje brak en koppijn. Verkeerd gelegen ofzo. Mijn nek doet ook pijn. Verder alles goed.quote:
Nee ok, in de Effenaar in Eindhoven kom je die 16 jarigen ook niet echt tegen inderdaad.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:24 schreef Techno het volgende:
[..]
Doel meer op tenten als Basement, Waterfront, Paard en Doornroosje. Daar zijn er niet zoveel van, en bovendien kom je die zestienjarigen daar juist niet tegen.
Oo balen. Ik heb ook nog wat spierpijn, maar daar loop ik al een hele tijd mee. Geen idee waar door het komtquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:28 schreef Techno het volgende:
[..]
Beetje brak en koppijn. Verkeerd gelegen ofzo. Mijn nek doet ook pijn. Verder alles goed.
En hoe is het met jou verder?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:30 schreef Tegan het volgende:
Ja, ja. Iedereen geilt op mij. Volgend onderwerp.
Dan is hij snel gemaakt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:28 schreef automatic_ het volgende:
Gister is de expert geweest en ze gaan er nu mee beginnen
Misschien heb ik hem eind van de week terug
Gaat wel weer over. Zo zo, dus je bent tegenwoordig god?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:31 schreef automatic_ het volgende:
Oo balen. Ik heb ook nog wat spierpijn, maar daar loop ik al een hele tijd mee. Geen idee waar door het komt
Verder met mij alles god!
Jammer zeg. Klikte het niet ofzo?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:37 schreef tijnbrein het volgende:
Dat sollicitatiegesprek was een ramp.Ik ben voor niks naar Amsterdam gereden.
Goede middag
Daar ga ik in me.quote:
Jammer voor je, tijn. Ging het gesprek zelf niet goed? Of was je al bij voorbaat kansloos?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:37 schreef tijnbrein het volgende:
Goede middag
Wat was er zo erg aan?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:37 schreef tijnbrein het volgende:
Goede middag
Ja, wist je dat nog niet?!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:37 schreef Techno het volgende:
[..]
Gaat wel weer over. Zo zo, dus je bent tegenwoordig god?![]()
Ja hè! Hij mist mij gewoonquote:
Nou ik ben toch wel van mening dat de gem. mens uit een klein dorp niet echt wereldwijs is.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer vandaan?
Als je uit een klein dorp komt kom je er ook nooit buiten?
Juist wel lijkt me
Want je moet wel voor bepaalde dingen
Altjid al geweten dat, als er een god bestaat, het een vrouw is.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:39 schreef automatic_ het volgende:
Ja, wist je dat nog niet?!
En ja, gaat wel over. Afgelopen vrijdag met mijn ongelukje gewoon een extra duw gekregen
Ik kom uit een heel klein dorp, maar om te zeggen dat ik niet wereldwijs ben...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:40 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nou ik ben toch wel van mening dat de gem. mens uit een klein dorp niet echt wereldwijs is.
Leuk generaliserend weer.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:40 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nou ik ben toch wel van mening dat de gem. mens uit een klein dorp niet echt wereldwijs is.
Ja...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:41 schreef Techno het volgende:
[..]
Altjid al geweten dat, als er een god bestaat, het een vrouw is.
Hoiquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:38 schreef Techno het volgende:
[..]
Jammer zeg. Klikte het niet ofzo?
En hoi
Ik was waarschijnlijk bij voorbaat toch al kansloos. Al is het alleen maar omdat voor die functie je redelijk sterk in je schoenen moet staan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:39 schreef Howl het volgende:
[..]
Jammer voor je, tijn. Ging het gesprek zelf niet goed? Of was je al bij voorbaat kansloos?
Voor mijn gevoel heb ik niet eens de mogelijkheid gehad om mijzelf goed te verkopen. Het gesprek nam een dusdanige wending dat het al snel duidelijk was dat het bedrijf mij niet wilde.quote:
Kijk, dat is altijd lekker. Geen gezeur dusquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:46 schreef Techno het volgende:
[..]
Goed, het is lekker rustig op het moment.
Zo te horen kreeg je dus een "laten we proberen hem in de hoek te drijven" gesprek. Ja, nogal wiedus dat als je dan niet sterk in je schoenen staat, je het idee krijgt een verkeerde indruk achter te laten.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik was waarschijnlijk bij voorbaat toch al kansloos. Al is het alleen maar omdat voor die functie je redelijk sterk in je schoenen moet staan.
Hoi Tijn, dat is jammer voor je man. Maar nu op naar het volgende gesprek?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Hoi
Ik had het gesprek met een vrouw en die kreeg een totaal verkeerd beeld van mij. Zij kreeg het beeld van mij dat als iets niet aan mijn verwachting voldoet dat ik dan weg ga. Maar dat is helemaal niet zo. Dus daarom vond zij het ook niet nodig om het gesprek nog verder af te maken.
Misschien als ik wat pro-actiever was dan had ik dat nog wel recht kunnen breien maar dat ben ik helaas niet. Dus dan houdt het op.
Heeft dat nog een reden? Of is het gewoon altijd rustig?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:46 schreef Techno het volgende:
[..]
Goed, het is lekker rustig op het moment.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:30 schreef Tegan het volgende:
Ja, ja. Iedereen geilt op mij. Volgend onderwerp.
En dat terwijl ik nu eindelijk een keer zoiets had dat ik mijn verhaal goed deed.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:48 schreef Howl het volgende:
[..]
Zo te horen kreeg je dus een "laten we proberen hem in de hoek te drijven" gesprek. Ja, nogal wiedus dat als je dan niet sterk in je schoenen staat, je het idee krijgt een verkeerde indruk achter te laten.
Een sollicitatiegesprek is geen spreekbeurt hoor.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En dat terwijl ik nu eindelijk een keer zoiets had dat ik mijn verhaal goed deed.![]()
zoiets heb ik nog nooit meegemaakt tijdens een sollicitatie.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel heb ik niet eens de mogelijkheid gehad om mijzelf goed te verkopen. Het gesprek nam een dusdanige wending dat het al snel duidelijk was dat het bedrijf mij niet wilde.
laat die jongens lekker "vechten" om je!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:51 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nee, de discussie komt om de paar topics terug. Beetje veel.
Welk volgende gesprek? Afgelopen maand heb ik nauwelijks nieuwe vacatures gezien. En de vacatures die er nog wel zijn daar ben ik al voor afgewezen of daar voldoe ik niet aan de eisen voor.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:49 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Hoi Tijn, dat is jammer voor je man. Maar nu op naar het volgende gesprek?
Ambtenaar he.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:49 schreef tijnbrein het volgende:
Heeft dat nog een reden? Of is het gewoon altijd rustig?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:52 schreef rival het volgende:
[..]
laat die jongens lekker "vechten" om je!
Anders reageer je niet ofzo.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Een sollicitatiegesprek is geen spreekbeurt hoor.
Diegene waarmee ik het gesprek had kreeg een bepaald beeld van mij wat niet al te positief was en daarom zei ze dit wordt toch niks dus het gesprek is hiermee ten einde.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:51 schreef rival het volgende:
[..]
zoiets heb ik nog nooit meegemaakt tijdens een sollicitatie.
wat ging er precies mis?
Het gaat niet om het vertellen van een verhaal, het gaat er om dat je een goed gesprek hebt. En dat is veel meer dan het vertellen van een verhaaltje. Of wil je altijd werkloos blijven? Prima, dan reageer ik wel niet.quote:
niet zo boosquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:51 schreef Knuffelzacht het volgende:
Ok op veel verzoek een wazige foto met mijn korte haren gemaakt met een brakke webcam... morgen weer naar kapper en highlights erin kwakken en beetje bij te knippen
De economie wordt er niet beter op momenteel...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:53 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vanaf volgende week ga ik productiewerk doe voor ongeveer twee maanden en dan hoop dat er na die tijd wel weer vacatures zijn.
Misschien is dat een idee. Ik word gewoon ambtenaar.quote:
dat begreep ik net ook.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Diegene waarmee ik het gesprek had kreeg een bepaald beeld van mij wat niet al te positief was en daarom zei ze dit wordt toch niks dus het gesprek is hiermee ten einde.
heb er al een ander bij geplaatst voor jequote:
Natuurlijk wil ik aan het werk. Wat ik bedoelde was dat ik mijn verhaal over mijzelf voor mij gevoel nu een keer goed op orde had.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Het gaat niet om het vertellen van een verhaal, het gaat er om dat je een goed gesprek hebt. En dat is veel meer dan het vertellen van een verhaaltje. Of wil je altijd werkloos blijven? Prima, dan reageer ik wel niet.
je kan et wel!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:59 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
heb er al een ander bij geplaatst voor je
Dat is helaas een feit. Ik weet namelijk zeker dat als dit jaar geleden was gebeurd ik al lang weer aan het werk zou zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:57 schreef Q. het volgende:
[..]
De economie wordt er niet beter op momenteel...
ja goed he!quote:
Vast wel. Wat zoek je?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:02 schreef Bengeltje het volgende:
Valt er hier nog iets te bespringen?
doe je wel voorzichtigquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:02 schreef Bengeltje het volgende:
Immer.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:02 schreef Bengeltje het volgende:
Hij's leukquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:02 schreef Bengeltje het volgende:
Ik kan niet goed duidelijk maken wat ik wil en waarom ik dat. Verder twijfelde zij aan mijn redenen dat ik van baan wilden veranderen. En dan heb ik al mijn problemen nog achterwege gelaten ook.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:57 schreef rival het volgende:
[..]
dat begreep ik net ook.
je hebt het er liever niet over?
Dat klinkt best eng.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:02 schreef Bengeltje het volgende:
Chemisch laborant.quote:
zonde dat het meteen zo liep man.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik kan niet goed duidelijk maken wat ik wil en waarom ik dat. Verder twijfelde zij aan mijn redenen dat ik van baan wilden veranderen. En dan heb ik al mijn problemen nog achterwege gelaten ook.
Dat is dan wel weer verstandig.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En dan heb ik al mijn problemen nog achterwege gelaten ook.
Pas je wel op met je rug.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:02 schreef Bengeltje het volgende:
Het lijkt me sowieso niet handig om over problemen te beginnen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:04 schreef tijnbrein het volgende:
En dan heb ik al mijn problemen nog achterwege gelaten ook.
Nee inderdaad.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:06 schreef Techno het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso niet handig om over problemen te beginnen.
Dat hoop ik niet dat ik pas over een paar maanden weer een sollicitatiegesprek heb.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:05 schreef rival het volgende:
[..]
zonde dat het meteen zo liep man.
succes weer met de volgende over enkele maanden!
Voorzichtig he.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:02 schreef Bengeltje het volgende:
Heb je dat bij vorige gesprekken wel gedaan, tijn?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:06 schreef Techno het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso niet handig om over problemen te beginnen.
Gebruik deze tijd om aan jezelf te werken!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet dat ik pas over een paar maanden weer een sollicitatiegesprek heb.
Precies, dan is het gelijk exit.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:07 schreef automatic_ het volgende:
Nee inderdaad.
Je moet niet gaan zeggen dat je op autisme getest gaat worden...
Nou, dat is fijn dat je daar achter bent.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik kan niet goed duidelijk maken wat ik wil en waarom ik dat. Verder twijfelde zij aan mijn redenen dat ik van baan wilden veranderen. En dan heb ik al mijn problemen nog achterwege gelaten ook.
Dat heb ik ook nog nooit verteld tijdens een sollicitatiegesprek.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:07 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee inderdaad.
Je moet niet gaan zeggen dat je op autisme getest gaat worden...
oh, dacht dat ik dat net las....quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet dat ik pas over een paar maanden weer een sollicitatiegesprek heb.
Als het een functie is waarvoor je sterk in je schoenen moet staan kan je verwachten dat je aan de tand gevoeld wordtquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:48 schreef Howl het volgende:
[..]
Zo te horen kreeg je dus een "laten we proberen hem in de hoek te drijven" gesprek. Ja, nogal wiedus dat als je dan niet sterk in je schoenen staat, je het idee krijgt een verkeerde indruk achter te laten.
Nee.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Heb je dat bij vorige gesprekken wel gedaan, tijn?
Dat had ik ook bij het 2e gesprek voor de baan waar ik maandag aan ga beginnen. Het voelde af en toe heel akeling maar ik heb het wel overleefd. Maar als je dan niet sterk in je schoenen staat is dat erg moeilijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:12 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Als het een functie is waarvoor je sterk in je schoenen moet staan kan je verwachten dat je aan de tand gevoeld wordt.
Daar ben ik al een hele tijd mee bezig. Alleen het kost mij erg veel moeite.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Gebruik deze tijd om aan jezelf te werken!
Er zijn stapels websites die je voorbereiden op een sollicitatiegesprek, begin daar eens.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog nooit verteld tijdens een sollicitatiegesprek.
Maar wat zou ik dan volgens jou het beste kunnen vertellen?
Of misschien wel beter, deelnemen aan een cursus.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Er zijn stapels websites die je voorbereiden op een sollicitatiegesprek, begin daar eens.
En dat slaat nergens op vind ik. Het is schijnbaar normaal in deze maatschappij. Dus daar kan ik toch niks aan veranderen.quote:
Niets over je problemen. Niets.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog nooit verteld tijdens een sollicitatiegesprek.
Maar wat zou ik dan volgens jou het beste kunnen vertellen?
Verplaats je eens in hun. Zou jij iemand aannemen met problemen? En nee, de wereld is niet eerlijk maar daar kan je je op aanpassen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En dat slaat nergens op vind ik. Het is schijnbaar normaal in deze maatschappij. Dus daar kan ik toch niks aan veranderen.![]()
in je fobo toch?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:51 schreef Knuffelzacht het volgende:
Ok op veel verzoek een wazige foto met mijn korte haren gemaakt met een brakke webcam... morgen weer naar kapper en highlights erin kwakken en beetje bij te knippen
Probleem? Uitdaging!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:16 schreef Bengeltje het volgende:
Oja mijn rug. Dat is wel een probleem.
dat is toch logisch?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En dat slaat nergens op vind ik. Het is schijnbaar normaal in deze maatschappij. Dus daar kan ik toch niks aan veranderen.![]()
Ik heb er altijd wel vertrouwen in. Vind mezelf altijd heel spontaan en charmant overkomenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat had ik ook bij het 2e gesprek voor de baan waar ik maandag aan ga beginnen. Het voelde af en toe heel akeling maar ik heb het wel overleefd. Maar als je dan niet sterk in je schoenen staat is dat erg moeilijk.
Wat Joey zegt. Zie het als een reclamespotje, tijn. Als je een reclamespotje ziet voor een auto en ze zeggen er bij dat onderweg misschien de stuurkolom af zou kunnen breken, zou jij die auto dan nog kopen?quote:
Je kan het leren, vond het vroeger ook vreselijk maar mijn eerste gesprek bij mijn nieuwe job was gewoon echt superleuk en gezellig.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:19 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik heb er altijd wel vertrouwen in. Vind mezelf altijd heel spontaan en charmant overkomen. Morgen heb ik een sollicitatie, dus mn pak hangt weer netjes uit....
Oeee spannend!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:19 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik heb er altijd wel vertrouwen in. Vind mezelf altijd heel spontaan en charmant overkomen. Morgen heb ik een sollicitatie, dus mn pak hangt weer netjes uit....
maar tijn jij geeft daan dat het om een functie gaat waarbij je stevig in je schoenen moet staanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar valt helaas weinig aan te doen. Of het ethisch gezien wenselijk is, is een discussie op zich.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:17 schreef tijnbrein het volgende:
De meeste vacatures kende ik al. En sommige zijn wel erg gedateerd.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:10 schreef JonKeL het volgende:
http://www.dovajobs.nl/ba(...)acatures.html?r=true
http://www.careerbuilder.nl/JobSeeker/Jobs/RecommendedJobs.aspx?IPath=JELX&exjob=true&job_did=J3G11M64YH7XR37Q2W4
Daar staan er nog wat Tijn. Al zal je die al wel gehad hebben.
Enne stuur je ook open sollicitaties?
Edit: er zijn er aardig wat te vinden. Ben je te kieskeurig? En vind jij zelf dat je niet bij elke vacature aan de eisen voldoet?
Hahaha, spontaan en charmant, dat zijn de steekwoordenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:19 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Inderdaad. In een gesprek verkoop je jezelf als de ideale werknemer. Daar gaat het om. Enthousiast over het bedrijf, enthousiast over de functie etc..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Verplaats je eens in hun. Zou jij iemand aannemen met problemen? En nee, de wereld is niet eerlijk maar daar kan je je op aanpassen.
Dat was niet het antwoord waar naar ik op zoek was. Maar toch bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Er zijn stapels websites die je voorbereiden op een sollicitatiegesprek, begin daar eens.
Ik ga maar eens bij het CWI vragen wat voor mogelijkheden er zijn. Want daar is het CWI er tenslotte voor.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:16 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Of misschien wel beter, deelnemen aan een cursus.
sorry met die instelling ga je ook niets vinden neequote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
De meeste vacatures kende ik al. En sommige zijn wel erg gedateerd.![]()
Open sollicitaties is op dit moment zinloos als er geen vacatures zijn en bedrijven geen mensen mogen aannemen. Verder reageren grote bedrijven daar niet op. Zo'n sollicitatie gaat gelijk de prullenbak in.
Je wordt vanzelf kieskeurig als je al zo vaak bent afgewezen en onzeker bent.
Dat is zeker niet waar. Netwerken is het woord. Zo heb ik 2 weken geleden gereageerd op een vacature waarvan ik al wist dat die ingevuld was. Ik kreeg een reactie terug dat de vacature al ingevuld was, maar ze vroegen me ook meteen of ze mij in het bestand mochten houden.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Open sollicitaties is op dit moment zinloos als er geen vacatures zijn en bedrijven geen mensen mogen aannemen. Verder reageren grote bedrijven daar niet op. Zo'n sollicitatie gaat gelijk de prullenbak in.
Ik zou best wel iemand aannmen met een probleem als hij/zij geschikt is. En hoe zou ik mij dan moeten aanpassen volgens jou?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Verplaats je eens in hun. Zou jij iemand aannemen met problemen? En nee, de wereld is niet eerlijk maar daar kan je je op aanpassen.
Enthousiast en ambitieus zijn altijd mijn kernwoorden in mijn motivatiebrief.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:22 schreef MNR het volgende:
[..]
Hahaha, spontaan en charmant, dat zijn de steekwoorden
Ik word meestal getypeerd als spontaan en enthousiast. Ow ja, en "zeer gemotiveerd".
You no good lush. You are like a parched dry piece of papyrus trying to suck up any liquids in the vicinityquote:
Het lastige aan een probleem is, dat die persoon dus niet als geschikt wordt gezien.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik zou best wel iemand aannmen met een probleem als hij/zij geschikt is. En hoe zou ik mij dan moeten aanpassen volgens jou?
Ik vraag me af of mensen dat soort termen nog serieus nemen tegenwoordig. Volgens mij is iedereen in zijn brief naar eigen zeggen spontaan, enthousiast en gemotiveerd, en denkt iedereen in uitdagingen en oplossingen en persoonlijke ontwikkelingquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Enthousiast en ambitieus zijn altijd mijn kernwoorden in mijn motivatiebrief.
Weinig creatief denk ik vervolgens als lezer van jouw brief.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:28 schreef JoeyT het volgende:
Enthousiast en ambitieus zijn altijd mijn kernwoorden in mijn motivatiebrief.
lees de vacature goed. Neem de website van het bedrijf dor. Denk na over wat voor soort persoon ze zullen zoeken. Pas je daar op aanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik zou best wel iemand aannmen met een probleem als hij/zij geschikt is. En hoe zou ik mij dan moeten aanpassen volgens jou?
Misschien wel. Maar toch nodig je me even uit om te kijken hoe die inspiratieloze lamlul eruit zal zien. En dan ben je verkochtquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:32 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Weinig creatief denk ik vervolgens als lezer van jouw brief.
je moet het dan ook wel kunnen uitstralen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:31 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of mensen dat soort termen nog serieus nemen tegenwoordig. Volgens mij is iedereen in zijn brief naar eigen zeggen spontaan, enthousiast en gemotiveerd, en denkt iedereen in uitdagingen en oplossingen en persoonlijke ontwikkeling
Ik hou het nu even bij water...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:30 schreef Belsezar het volgende:
[..]
You no good lush. You are like a parched dry piece of papyrus trying to suck up any liquids in the vicinity
Om eerlijk te zijn vind ik de inhoud van de brief nauwelijks van belang. Bij de brieven die ik beoordeelde keek ik vooral of het in grammaticaal goed Nederlands was geschreven. Als het cv goed aansloot dan was dat de reden om iemand uit te nodigen. Uit het gesprek blijkt dan wel welke indruk de persoon maakt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:33 schreef JoeyT het volgende:
Misschien wel. Maar toch nodig je me even uit om te kijken hoe die inspiratieloze lamlul eruit zal zien. En dan ben je verkocht.
moeten ze wel door die inspiratieloosheid heen kijken en je uitnodigenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
je moet het dan ook wel kunnen uitstralen.
Hey, hey, hey! You should meet me, dan merk je het verschil welquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:31 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of mensen dat soort termen nog serieus nemen tegenwoordig. Volgens mij is iedereen in zijn brief naar eigen zeggen spontaan, enthousiast en gemotiveerd, en denkt iedereen in uitdagingen en oplossingen en persoonlijke ontwikkeling
mij is toen eens gezegd toen ik aan t solliciteren was dat ik er een foto van mezelf bij moest doen, helpt dat nou??quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:35 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik de inhoud van de brief nauwelijks van belang. Bij de brieven die ik beoordeelde keek ik vooral of het in grammaticaal goed Nederlands was geschreven. Als het cv goed aansloot dan was dat de reden om iemand uit te nodigen. Uit het gesprek blijkt dan wel welke indruk de persoon maakt.
Dat is ok. Lees het later maar gewoon terugquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:34 schreef tijnbrein het volgende:
Dankje allemaal voor jullie reacties. Maar het kost mij nu even te veel moeite om te reageren.
Alleen als je decolleté goed in beeld is...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:36 schreef Duimelot het volgende:
mij is toen eens gezegd toen ik aan t solliciteren was dat ik er een foto van mezelf bij moest doen, helpt dat nou??
Ligt een beetje aan de foto, lijkt mequote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:36 schreef Duimelot het volgende:
[..]
mij is toen eens gezegd toen ik aan t solliciteren was dat ik er een foto van mezelf bij moest doen, helpt dat nou??
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:38 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Alleen als je decolleté goed in beeld is...
Nou ja, het kan nooit kwaad. Maar dan wel gewoon een klein fotootje op je CV.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:36 schreef Duimelot het volgende:
[..]
Verstandig. Ik heb je "ramblings" gezien van gisterenquote:
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Hoe kan ik nou over open sollicitaties beginnenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat vind ik ook meestal het 'enge'. Je moet maar het 'geluk' hebben dat je uitgenodigd wordt. Daarna heb je het zelf in de hand.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:35 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik de inhoud van de brief nauwelijks van belang. Bij de brieven die ik beoordeelde keek ik vooral of het in grammaticaal goed Nederlands was geschreven. Als het cv goed aansloot dan was dat de reden om iemand uit te nodigen. Uit het gesprek blijkt dan wel welke indruk de persoon maakt.
Ik bedoelde dat meer omdat mensen dat altijd standaard in een brief zetten, ik kan vooralsnog niet uit eigen ervaring spreken over jouw sprankelende persoonlijkheidquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:35 schreef MNR het volgende:
[..]
Hey, hey, hey! You should meet me, dan merk je het verschil wel![]()
Ja, je hebt gelijk, het komt een beetje saai en eentonig over.. maar ja, ik krijg het ook altijd te horen: "jij bent zo positief, jij bent zo spontaan, jij laat je niet uit het veld slaan". Dan denk ik op mijn beurt: voor mij is het normaal, maar het is leuk om te weten dat ik zo op een ander over kom.
Maar ja.. het is wel waar.. bij solliciataties is het vaak hiellikkerij. Ik houd er absoluut niet van. Ik lik ook geen hielen. Geef wel oprechte complimenten. Hoe dan ook Tijn, je komt altijd fijn over als je goed van jezelf weet hoe de vork in elkaar steekt en goed voorbereid bent.
^^quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:39 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Verstandig. Ik heb je "ramblings" gezien van gisterenJe had hem goed geraakt amigo.
Het CWI is vooral voor het CWIquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ga maar eens bij het CWI vragen wat voor mogelijkheden er zijn. Want daar is het CWI er tenslotte voor.
gewoon je brief op een knalgeel papier zetten en dus een foto mét decoletequote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:40 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat vind ik ook meestal het 'enge'. Je moet maar het 'geluk' hebben dat je uitgenodigd wordt. Daarna heb je het zelf in de hand.
Nee man, daar is helemaal niets engs aan. Als je een functie echt leuk vindt, komt dat echt wel over in je brief. Als je dan niet wordt uitgenodigd moet je gewoon denken: "dat komt vast omdat er een nog leukere job voorbij komt". Een nòg leukere job als die je nu op het oog hebt, dat is toch gaaf?!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:40 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat vind ik ook meestal het 'enge'. Je moet maar het 'geluk' hebben dat je uitgenodigd wordt. Daarna heb je het zelf in de hand.
Hahahaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:40 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat meer omdat mensen dat altijd standaard in een brief zetten, ik kan vooralsnog niet uit eigen ervaring spreken over jouw sprankelende persoonlijkheid
spannend, heb je er een gevoel bij?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:43 schreef Feitosa het volgende:
Krijg deze week ook te horen of m,n contract word verlengd of niet.
Spannend! Wat denk je zelf wat het gaat worden?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:43 schreef Feitosa het volgende:
Krijg deze week ook te horen of m,n contract word verlengd of niet.
Ik ben nog student, maar had wat leuke dingen gezien. Daarop gereageerd en uitgenodigd. Dit is een baan wat ik na mijn studie wilde gaan doen, maar als ik nu de kans krijg zal ik niet twijfelen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:35 schreef Duimelot het volgende:
[..]
moeten ze wel door die inspiratieloosheid heen kijken en je uitnodigen
maar waarom heb je een sollicitatiegesprek, geen werk of op zoek naar ander werk?
je bent iig zeker van jezelf
Sollicitatiebrieven zijn net als datingprofielen, iedereen doet zich beter voor dan hij / zij is. Ik heb een hoop sollicitatiebrieven gelezen in mijn leven en heb nooit één brief op originaliteit kunnen betrappen. Wat ook maar goed is ook, ik verwacht namelijk een zakelijke brief.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:43 schreef MNR het volgende:
Nee man, daar is helemaal niets engs aan. Als je een functie echt leuk vindt, komt dat echt wel over in je brief. Als je dan niet wordt uitgenodigd moet je gewoon denken: "dat komt vast omdat er een nog leukere job voorbij komt". Een nòg leukere job als die je nu op het oog hebt, dat is toch gaaf?!
Ligt niet aan mij. Ligt aan de orderintake en het management.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:44 schreef Duimelot het volgende:
[..]
spannend, heb je er een gevoel bij?
Jij gaat dan ook anders met dat soort spanningen op dan mensen die problemen hebben met sollicitaties.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:45 schreef JoeyT het volgende:
Ik vind het iig heel erg spannend, de zenuwen gieren door mijn lichaam. Maar ik weet dat ik dan op mijn best ben. Ik zie het als een soort examen. 1 uurtje je best doen en dan ben je geslaagd of niet.
O tietenmans is er .quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:38 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Alleen als je decolleté goed in beeld is...
One-liners roepen zonder te weten waar het over gaat?quote:
Wat Q al zei, je kan het leren.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Jij gaat dan ook anders met dat soort spanningen op dan mensen die problemen hebben met sollicitaties.
Hehe inderdaad. Maar er zijn er zat die het ook weleens hebben gedaan. Ik heb ook straalbezopen op fok gezetenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:42 schreef Ludootje het volgende:
[..]
^^
Ik heb het net ook even teruggelezen... 't is best ernstig
Dat was te verwachten...quote:
Je hebt al een koosnaampje voor mij?quote:
In een brief goed overkomen is niet zo moeilijk. Zelfs als je de functie niets vindt. Bovendien lijken alle brieven toch op elkaar. Pas face to face heb je de kans om er echt uit te springen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:43 schreef MNR het volgende:
[..]
Nee man, daar is helemaal niets engs aan. Als je een functie echt leuk vindt, komt dat echt wel over in je brief. Als je dan niet wordt uitgenodigd moet je gewoon denken: "dat komt vast omdat er een nog leukere job voorbij komt". Een nòg leukere job als die je nu op het oog hebt, dat is toch gaaf?!
Ik nog nooit. Hoe voelt dat?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:49 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Hehe inderdaad. Maar er zijn er zat die het ook weleens hebben gedaan. Ik heb ook straalbezopen op fok gezeten
Dat is in theorie waar, in de praktijk leert niet iedereen voldoende uit eigen ervaringen. Evenals bij je voorbeeld hieronder.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:49 schreef JoeyT het volgende:
Wat Q al zei, je kan het leren.
Het voornaamste verschil is dat ik bij onvrede met mijn baan niet de oude opzeg voor ik weer ga solliciterenquote:Er zit m.i. weinig verschil tussen het verleiden van een vrouw en solliciteren, om de link naar singles maar ff te leggen.
Ach en het was nog best gezellig, zo om 04:00 met Teganquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:49 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Hehe inderdaad. Maar er zijn er zat die het ook weleens hebben gedaan. Ik heb ook straalbezopen op fok gezeten
't gaat nu trouwens al een stuk beterquote:
Het opruimen van zijn acties? Jaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:49 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Je laat alles maar weer aan Q over?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het voornaamste verschil is dat ik bij onvrede met mijn baan niet de oude opzeg voor ik weer ga solliciteren.
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:53 schreef Ludootje het volgende:
't gaat nu trouwens al een stuk beter
Misschien niet zo goed idee. Ik heb mijzelf namelijk voorgenomen om niet te drinken als ik mij kut voel. Dus doe maar niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:53 schreef Duimelot het volgende:
[..]
begin NU met drinken en dan ga je er vanzelf achter komen!?
En dat je voor het een geld krijgt en dat het andere geld kostquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is in theorie waar, in de praktijk leert niet iedereen voldoende uit eigen ervaringen. Evenals bij je voorbeeld hieronder.
[..]
Het voornaamste verschil is dat ik bij onvrede met mijn baan niet de oude opzeg voor ik weer ga solliciteren.
Nog wel veel meer.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:50 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Je hebt al een koosnaampje voor mij?
Kan je daar een cursus voor geven?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:50 schreef Techno het volgende:
Mijn sollicitatiebrieven zijn i.i.g. altijd goed voor een uitnodiging geweest. Wat AirwiN al aanhaalde, zorg ervoor dat het grammaticaal allemaal perfect in elkaar zit. De rest hangt dan af van jezelf tijdens de gesprekken.
euh ja misschien wel verstandigquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien niet zo goed idee. Ik heb mijzelf namelijk voorgenomen om niet te drinken als ik mij kut voel. Dus doe maar niet.
Dan moet je dus eerst leren hoe je leert van je eigen ervaringenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is in theorie waar, in de praktijk leert niet iedereen voldoende uit eigen ervaringen. Evenals bij je voorbeeld hieronder.
[..]
Zie Duimelotquote:
Beide niet noodzakelijk. Ja, ik ben mensen tegengekomen die toelegden op hun werkquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:55 schreef Ludootje het volgende:
[..]
En dat je voor het een geld krijgt en dat het andere geld kost
Ow, vertel...quote:
Ja, ja, ik ben het ook wel met je eens. Maar iemand die dat niet vanzelf doet heeft weinig aan deze summiere handleidingquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:56 schreef JoeyT het volgende:
Dan moet je dus eerst leren hoe je leert van je eigen ervaringen. >Kritisch naar jezelf leren kijken.
Bij mij helpt het juist altijd, word ik weer vrolijk vanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien niet zo goed idee. Ik heb mijzelf namelijk voorgenomen om niet te drinken als ik mij kut voel. Dus doe maar niet.
alcoholistquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:57 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Bij mij helpt het juist altijd, word ik weer vrolijk van
Was het maar zo makkelijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:56 schreef Duimelot het volgende:
[..]
euh ja misschien wel verstandig
nou dan ga je je NU beter voelen en over een uurtje begin je met drinken
Valt op zich ook nogal mee, hoor. Ik drink echt niet dagelijks. Maar als ik drink, dan drink ik meestal ook stevig doorquote:
Leuk voor jou. Maar voor mij werkt dat niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:57 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Bij mij helpt het juist altijd, word ik weer vrolijk van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |