Ik zou best wel iemand aannmen met een probleem als hij/zij geschikt is. En hoe zou ik mij dan moeten aanpassen volgens jou?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Verplaats je eens in hun. Zou jij iemand aannemen met problemen? En nee, de wereld is niet eerlijk maar daar kan je je op aanpassen.
Enthousiast en ambitieus zijn altijd mijn kernwoorden in mijn motivatiebrief.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:22 schreef MNR het volgende:
[..]
Hahaha, spontaan en charmant, dat zijn de steekwoorden
Ik word meestal getypeerd als spontaan en enthousiast. Ow ja, en "zeer gemotiveerd".
You no good lush. You are like a parched dry piece of papyrus trying to suck up any liquids in the vicinityquote:
Het lastige aan een probleem is, dat die persoon dus niet als geschikt wordt gezien.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik zou best wel iemand aannmen met een probleem als hij/zij geschikt is. En hoe zou ik mij dan moeten aanpassen volgens jou?
Ik vraag me af of mensen dat soort termen nog serieus nemen tegenwoordig. Volgens mij is iedereen in zijn brief naar eigen zeggen spontaan, enthousiast en gemotiveerd, en denkt iedereen in uitdagingen en oplossingen en persoonlijke ontwikkelingquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Enthousiast en ambitieus zijn altijd mijn kernwoorden in mijn motivatiebrief.
Weinig creatief denk ik vervolgens als lezer van jouw brief.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:28 schreef JoeyT het volgende:
Enthousiast en ambitieus zijn altijd mijn kernwoorden in mijn motivatiebrief.
lees de vacature goed. Neem de website van het bedrijf dor. Denk na over wat voor soort persoon ze zullen zoeken. Pas je daar op aanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik zou best wel iemand aannmen met een probleem als hij/zij geschikt is. En hoe zou ik mij dan moeten aanpassen volgens jou?
Misschien wel. Maar toch nodig je me even uit om te kijken hoe die inspiratieloze lamlul eruit zal zien. En dan ben je verkochtquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:32 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Weinig creatief denk ik vervolgens als lezer van jouw brief.
je moet het dan ook wel kunnen uitstralen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:31 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of mensen dat soort termen nog serieus nemen tegenwoordig. Volgens mij is iedereen in zijn brief naar eigen zeggen spontaan, enthousiast en gemotiveerd, en denkt iedereen in uitdagingen en oplossingen en persoonlijke ontwikkeling
Ik hou het nu even bij water...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:30 schreef Belsezar het volgende:
[..]
You no good lush. You are like a parched dry piece of papyrus trying to suck up any liquids in the vicinity
Om eerlijk te zijn vind ik de inhoud van de brief nauwelijks van belang. Bij de brieven die ik beoordeelde keek ik vooral of het in grammaticaal goed Nederlands was geschreven. Als het cv goed aansloot dan was dat de reden om iemand uit te nodigen. Uit het gesprek blijkt dan wel welke indruk de persoon maakt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:33 schreef JoeyT het volgende:
Misschien wel. Maar toch nodig je me even uit om te kijken hoe die inspiratieloze lamlul eruit zal zien. En dan ben je verkocht.
moeten ze wel door die inspiratieloosheid heen kijken en je uitnodigenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
je moet het dan ook wel kunnen uitstralen.
Hey, hey, hey! You should meet me, dan merk je het verschil welquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:31 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of mensen dat soort termen nog serieus nemen tegenwoordig. Volgens mij is iedereen in zijn brief naar eigen zeggen spontaan, enthousiast en gemotiveerd, en denkt iedereen in uitdagingen en oplossingen en persoonlijke ontwikkeling
mij is toen eens gezegd toen ik aan t solliciteren was dat ik er een foto van mezelf bij moest doen, helpt dat nou??quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:35 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik de inhoud van de brief nauwelijks van belang. Bij de brieven die ik beoordeelde keek ik vooral of het in grammaticaal goed Nederlands was geschreven. Als het cv goed aansloot dan was dat de reden om iemand uit te nodigen. Uit het gesprek blijkt dan wel welke indruk de persoon maakt.
Dat is ok. Lees het later maar gewoon terugquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:34 schreef tijnbrein het volgende:
Dankje allemaal voor jullie reacties. Maar het kost mij nu even te veel moeite om te reageren.
Alleen als je decolleté goed in beeld is...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:36 schreef Duimelot het volgende:
mij is toen eens gezegd toen ik aan t solliciteren was dat ik er een foto van mezelf bij moest doen, helpt dat nou??
Ligt een beetje aan de foto, lijkt mequote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:36 schreef Duimelot het volgende:
[..]
mij is toen eens gezegd toen ik aan t solliciteren was dat ik er een foto van mezelf bij moest doen, helpt dat nou??
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:38 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Alleen als je decolleté goed in beeld is...
Nou ja, het kan nooit kwaad. Maar dan wel gewoon een klein fotootje op je CV.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:36 schreef Duimelot het volgende:
[..]
Verstandig. Ik heb je "ramblings" gezien van gisterenquote:
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Hoe kan ik nou over open sollicitaties beginnenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
De meeste vacatures kende ik al. En sommige zijn wel erg gedateerd.![]()
Open sollicitaties is op dit moment zinloos als er geen vacatures zijn en bedrijven geen mensen mogen aannemen. Verder reageren grote bedrijven daar niet op. Zo'n sollicitatie gaat gelijk de prullenbak in.
Je wordt vanzelf kieskeurig als je al zo vaak bent afgewezen en onzeker bent.
Inderdaad. Dat vind ik ook meestal het 'enge'. Je moet maar het 'geluk' hebben dat je uitgenodigd wordt. Daarna heb je het zelf in de hand.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:35 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik de inhoud van de brief nauwelijks van belang. Bij de brieven die ik beoordeelde keek ik vooral of het in grammaticaal goed Nederlands was geschreven. Als het cv goed aansloot dan was dat de reden om iemand uit te nodigen. Uit het gesprek blijkt dan wel welke indruk de persoon maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |