abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65459370
Oja mijn rug. Dat is wel een probleem.

Jammer Tijn van je gesprek. Maar blijven volhouden, doe ik ook.
pi_65459384
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Er zijn stapels websites die je voorbereiden op een sollicitatiegesprek, begin daar eens.
Of misschien wel beter, deelnemen aan een cursus.
pi_65459394
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:10 schreef Techno het volgende:

[..]

Precies, dan is het gelijk exit.
En dat slaat nergens op vind ik. Het is schijnbaar normaal in deze maatschappij. Dus daar kan ik toch niks aan veranderen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:17:29 #204
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_65459404
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:12 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nog nooit verteld tijdens een sollicitatiegesprek.
Maar wat zou ik dan volgens jou het beste kunnen vertellen?
Niets over je problemen. Niets.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:18:22 #205
141482 Q.
JurassiQ
pi_65459434
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:17 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En dat slaat nergens op vind ik. Het is schijnbaar normaal in deze maatschappij. Dus daar kan ik toch niks aan veranderen.
Verplaats je eens in hun. Zou jij iemand aannemen met problemen? En nee, de wereld is niet eerlijk maar daar kan je je op aanpassen.
For great justice!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:18:24 #206
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_65459437
Mogguh...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:18:41 #207
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_65459451
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:51 schreef Knuffelzacht het volgende:
Ok op veel verzoek een wazige foto met mijn korte haren gemaakt met een brakke webcam... morgen weer naar kapper en highlights erin kwakken en beetje bij te knippen
in je fobo toch?
zie ik meteen waar ik kom te slapen
maar er mogen inderdaad highlights in dat maakt t wat meer af!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:18:50 #208
141482 Q.
JurassiQ
pi_65459455
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:16 schreef Bengeltje het volgende:
Oja mijn rug. Dat is wel een probleem.
Probleem? Uitdaging!
For great justice!
pi_65459462
quote:

[..]

dat is toch logisch?
als jij een nieuwe computer of zo gaat kopen koop je toch ook niet degene waar bij ze zeggen ja hij is erg ingewikkeld ik weet niet of ie goed zal functioneren en gaat misschiene en stuk sneller kapot dan dit model hier

etc
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:19:32 #210
88139 JoeyT
pi_65459477
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:14 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat had ik ook bij het 2e gesprek voor de baan waar ik maandag aan ga beginnen. Het voelde af en toe heel akeling maar ik heb het wel overleefd. Maar als je dan niet sterk in je schoenen staat is dat erg moeilijk.
Ik heb er altijd wel vertrouwen in. Vind mezelf altijd heel spontaan en charmant overkomen . Morgen heb ik een sollicitatie, dus mn pak hangt weer netjes uit....
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:19:50 #211
141482 Q.
JurassiQ
pi_65459490
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:17 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Niets over je problemen. Niets.
Wat Joey zegt. Zie het als een reclamespotje, tijn. Als je een reclamespotje ziet voor een auto en ze zeggen er bij dat onderweg misschien de stuurkolom af zou kunnen breken, zou jij die auto dan nog kopen?
For great justice!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:20:32 #212
141482 Q.
JurassiQ
pi_65459512
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:19 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik heb er altijd wel vertrouwen in. Vind mezelf altijd heel spontaan en charmant overkomen . Morgen heb ik een sollicitatie, dus mn pak hangt weer netjes uit....
Je kan het leren, vond het vroeger ook vreselijk maar mijn eerste gesprek bij mijn nieuwe job was gewoon echt superleuk en gezellig.
For great justice!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:20:50 #213
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_65459524
quote:

[..]

Oeee spannend!
Zolang je dat ding er maar in laat!

ik moet daar nu de hele tijd aan denken als ik jouw nickname zie
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:21:02 #214
238120 Duimelot
pi_65459531
quote:

[..]

maar tijn jij geeft daan dat het om een functie gaat waarbij je stevig in je schoenen moet staan
daar krijg je dus een gesprek naar
je hebt laten zien dat je niet stevig (genoeg) in je schoenen staat voor die functie
probeer t positief te zien dat je in iedergeval je 'verhaal' wel op orde hebt en dit in een volgend gesprek dus het probleem niet zal zijn en zoek gewoon verder.
de komende 2 maanden heb je iets en dan met goede moed en 2 maanden aan jezelf werken verder zie je dan hoe het dan gaat!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:21:18 #215
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_65459541
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:18 schreef Ludootje het volgende:
Mogguh...
Zuiplap!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_65459560
quote:
Daar valt helaas weinig aan te doen. Of het ethisch gezien wenselijk is, is een discussie op zich.
pi_65459581
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:10 schreef JonKeL het volgende:
http://www.dovajobs.nl/ba(...)acatures.html?r=true

http://www.careerbuilder.nl/JobSeeker/Jobs/RecommendedJobs.aspx?IPath=JELX&exjob=true&job_did=J3G11M64YH7XR37Q2W4

Daar staan er nog wat Tijn. Al zal je die al wel gehad hebben.

Enne stuur je ook open sollicitaties?

Edit: er zijn er aardig wat te vinden. Ben je te kieskeurig? En vind jij zelf dat je niet bij elke vacature aan de eisen voldoet?
De meeste vacatures kende ik al. En sommige zijn wel erg gedateerd.
Open sollicitaties is op dit moment zinloos als er geen vacatures zijn en bedrijven geen mensen mogen aannemen. Verder reageren grote bedrijven daar niet op. Zo'n sollicitatie gaat gelijk de prullenbak in.

Je wordt vanzelf kieskeurig als je al zo vaak bent afgewezen en onzeker bent.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65459595
quote:

[..]

Hahaha, spontaan en charmant, dat zijn de steekwoorden
Ik word meestal getypeerd als spontaan en enthousiast. Ow ja, en "zeer gemotiveerd".
You're never fully dressed until you wear a smile
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:22:49 #219
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_65459597
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:21 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Zuiplap!
Shhht!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:23:20 #220
88139 JoeyT
pi_65459613
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:18 schreef Q. het volgende:

[..]

Verplaats je eens in hun. Zou jij iemand aannemen met problemen? En nee, de wereld is niet eerlijk maar daar kan je je op aanpassen.
Inderdaad. In een gesprek verkoop je jezelf als de ideale werknemer. Daar gaat het om. Enthousiast over het bedrijf, enthousiast over de functie etc..

Q vraagje voor jou. Bij de sollicitaties die ik heb gehad liet ik meestal doorschemeren dat ik nog andere dingen had lopen. Vaak werden ze daardoor happiger. Heb jij dat gevoel ook? En dan vooral kijkend naar functies op een wat hoger niveau.
pi_65459620
Je kunt zeggen open solicitaties zijn nutteloos en nog wat doorposten op fok en dan denken bah ik wil een nieuwe baan of je kunt het gewoon proberen

Jeetje

En volgens mij ben je niet echt in de positie kieskeurig te zijn
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_65459711
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Er zijn stapels websites die je voorbereiden op een sollicitatiegesprek, begin daar eens.
Dat was niet het antwoord waar naar ik op zoek was. Maar toch bedankt voor de tip.
14 SHADES OF GREY
pi_65459750
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:16 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Of misschien wel beter, deelnemen aan een cursus.
Ik ga maar eens bij het CWI vragen wat voor mogelijkheden er zijn. Want daar is het CWI er tenslotte voor.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:27:37 #224
238120 Duimelot
pi_65459786
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:22 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Open sollicitaties is op dit moment zinloos als er geen vacatures zijn en bedrijven geen mensen mogen aannemen. Verder reageren grote bedrijven daar niet op. Zo'n sollicitatie gaat gelijk de prullenbak in.

sorry met die instelling ga je ook niets vinden nee
je kan altijd een open sollicitatie sturen, wel belangrijk om dan een goeie te sturen
het is een FEIT dat meer dan de helft van de vacatures niet op de markt komen omdat ze intern en via open sollicitaties vervuld worden.
Als ergens WEL een vacature vrijkomt kijken ze toch eerst in de bak met open sollicitaties omdat deze mensen 1) al hebben laten zien er echt voor te willen gaan en ws in het bedrijf geintresseerd zijn en 2) het hun enorm in de kosten scheelt als ze geen hele sollicitatie procedure hoeven te doorlopen!

nee de kand is klein dat je binnen 2 dagen aangenomen bent, kan even duren maar niet geschoten is altijd mis!

Verder hoef je niet 100% aan de eisen te voldoen om ergens op te solliciteren, vaak zijn de eisen ook gewoonweg veel te hoog (18 jarige met 4 jaar werkervaring en minimaal een hbodiploma op zak ) als JIJ denkt dat de vacature wat voor je is kan je het op zijn minst proberen en aangeven waarom!.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:28:00 #225
88139 JoeyT
pi_65459799
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:22 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is zeker niet waar. Netwerken is het woord. Zo heb ik 2 weken geleden gereageerd op een vacature waarvan ik al wist dat die ingevuld was. Ik kreeg een reactie terug dat de vacature al ingevuld was, maar ze vroegen me ook meteen of ze mij in het bestand mochten houden.

Eerste positieve daarnaan is dat ze jou al in het bestand hebben. Tweede positieve is dat je dan persoonlijk contact hebt met iemand van HR. Waardoor je de volgende keer dat je een leuke vacature ziet, je direct contact opnemen met diegene ipv van het te sturen naar het algemene (email) adres.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')