Of misschien wel beter, deelnemen aan een cursus.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Er zijn stapels websites die je voorbereiden op een sollicitatiegesprek, begin daar eens.
En dat slaat nergens op vind ik. Het is schijnbaar normaal in deze maatschappij. Dus daar kan ik toch niks aan veranderen.quote:
Niets over je problemen. Niets.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog nooit verteld tijdens een sollicitatiegesprek.
Maar wat zou ik dan volgens jou het beste kunnen vertellen?
Verplaats je eens in hun. Zou jij iemand aannemen met problemen? En nee, de wereld is niet eerlijk maar daar kan je je op aanpassen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En dat slaat nergens op vind ik. Het is schijnbaar normaal in deze maatschappij. Dus daar kan ik toch niks aan veranderen.![]()
in je fobo toch?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:51 schreef Knuffelzacht het volgende:
Ok op veel verzoek een wazige foto met mijn korte haren gemaakt met een brakke webcam... morgen weer naar kapper en highlights erin kwakken en beetje bij te knippen
Probleem? Uitdaging!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:16 schreef Bengeltje het volgende:
Oja mijn rug. Dat is wel een probleem.
dat is toch logisch?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En dat slaat nergens op vind ik. Het is schijnbaar normaal in deze maatschappij. Dus daar kan ik toch niks aan veranderen.![]()
Ik heb er altijd wel vertrouwen in. Vind mezelf altijd heel spontaan en charmant overkomenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat had ik ook bij het 2e gesprek voor de baan waar ik maandag aan ga beginnen. Het voelde af en toe heel akeling maar ik heb het wel overleefd. Maar als je dan niet sterk in je schoenen staat is dat erg moeilijk.
Wat Joey zegt. Zie het als een reclamespotje, tijn. Als je een reclamespotje ziet voor een auto en ze zeggen er bij dat onderweg misschien de stuurkolom af zou kunnen breken, zou jij die auto dan nog kopen?quote:
Je kan het leren, vond het vroeger ook vreselijk maar mijn eerste gesprek bij mijn nieuwe job was gewoon echt superleuk en gezellig.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:19 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik heb er altijd wel vertrouwen in. Vind mezelf altijd heel spontaan en charmant overkomen. Morgen heb ik een sollicitatie, dus mn pak hangt weer netjes uit....
Oeee spannend!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:19 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik heb er altijd wel vertrouwen in. Vind mezelf altijd heel spontaan en charmant overkomen. Morgen heb ik een sollicitatie, dus mn pak hangt weer netjes uit....
maar tijn jij geeft daan dat het om een functie gaat waarbij je stevig in je schoenen moet staanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar valt helaas weinig aan te doen. Of het ethisch gezien wenselijk is, is een discussie op zich.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:17 schreef tijnbrein het volgende:
De meeste vacatures kende ik al. En sommige zijn wel erg gedateerd.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:10 schreef JonKeL het volgende:
http://www.dovajobs.nl/ba(...)acatures.html?r=true
http://www.careerbuilder.nl/JobSeeker/Jobs/RecommendedJobs.aspx?IPath=JELX&exjob=true&job_did=J3G11M64YH7XR37Q2W4
Daar staan er nog wat Tijn. Al zal je die al wel gehad hebben.
Enne stuur je ook open sollicitaties?
Edit: er zijn er aardig wat te vinden. Ben je te kieskeurig? En vind jij zelf dat je niet bij elke vacature aan de eisen voldoet?
Hahaha, spontaan en charmant, dat zijn de steekwoordenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:19 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Inderdaad. In een gesprek verkoop je jezelf als de ideale werknemer. Daar gaat het om. Enthousiast over het bedrijf, enthousiast over de functie etc..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Verplaats je eens in hun. Zou jij iemand aannemen met problemen? En nee, de wereld is niet eerlijk maar daar kan je je op aanpassen.
Dat was niet het antwoord waar naar ik op zoek was. Maar toch bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Er zijn stapels websites die je voorbereiden op een sollicitatiegesprek, begin daar eens.
Ik ga maar eens bij het CWI vragen wat voor mogelijkheden er zijn. Want daar is het CWI er tenslotte voor.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:16 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Of misschien wel beter, deelnemen aan een cursus.
sorry met die instelling ga je ook niets vinden neequote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
De meeste vacatures kende ik al. En sommige zijn wel erg gedateerd.![]()
Open sollicitaties is op dit moment zinloos als er geen vacatures zijn en bedrijven geen mensen mogen aannemen. Verder reageren grote bedrijven daar niet op. Zo'n sollicitatie gaat gelijk de prullenbak in.
Je wordt vanzelf kieskeurig als je al zo vaak bent afgewezen en onzeker bent.
Dat is zeker niet waar. Netwerken is het woord. Zo heb ik 2 weken geleden gereageerd op een vacature waarvan ik al wist dat die ingevuld was. Ik kreeg een reactie terug dat de vacature al ingevuld was, maar ze vroegen me ook meteen of ze mij in het bestand mochten houden.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
De meeste vacatures kende ik al. En sommige zijn wel erg gedateerd.![]()
Open sollicitaties is op dit moment zinloos als er geen vacatures zijn en bedrijven geen mensen mogen aannemen. Verder reageren grote bedrijven daar niet op. Zo'n sollicitatie gaat gelijk de prullenbak in.
Je wordt vanzelf kieskeurig als je al zo vaak bent afgewezen en onzeker bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |