Tja tijd voor veranderingquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:12 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Wel jammer dat je je onderschrift fluks veranderd hebt.
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:15 schreef Howl het volgende:
"Spring dan als je durft... "
Daarbij heb ik weer heel foute gedachten
Wat sterk dat die 'tijd' dan net nú kwam!quote:
Toeval treft je op iedere tijdstipquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:19 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Wat sterk dat die 'tijd' dan net nú kwam!
Dat is eigenlijk een nog veel beter onderschrift.quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:24 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk een nog veel beter onderschrift.
Zoek eens het hoogste gebouw in jouw omgeving op. Ga daar op het dak staan. Denk dan aan jouw zinnetje. Dat idee.quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:26 schreef Howl het volgende:
[..]
Zoek eens het hoogste gebouw in jouw omgeving op. Ga daar op het dak staan. Denk dan aan jouw zinnetje. Dat idee.
PS: Niet doen.
"toeval treft je op iedere tijd"quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:26 schreef Kuwaro het volgende:
![]()
Nee, ik laat het wel zo staan, anders krijg ik weer commentaar erop
Edit: veranderd![]()
Ik weet er alles vanafquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:35 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
"toeval treft je op iedere tijd"![]()
Als het er niet in een beetje beschoft ABN staat, boet je meteen enorm aan kracht in, merk je dat ook?
Ik heb altijd blanco gestemd...quote:
Ik ben er op het moment een beetje uit, uit de Nederlandsche politiek. Dus zo voor de vuist weg zou ik weer VVD zeggen, puur om het liberale beginsel. Dat staat me wel aan.quote:
Ik zou zeggen de VVD. Maar op het moment houd ik het allemaal niet zo nauwlettend in de gaten.quote:
Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten op dit moment. Heb me er niet echt in verdiept de laatste tijd.quote:
Dus singles zijn mindere burgersquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind dat het stemrecht voor singles afgeschaft moet worden
Het liberale aspect heeft de VVD al jaren geleden uit het oog verloren, dus D66 voor mij.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:48 schreef Garisson72 het volgende:
Ik ben er op het moment een beetje uit, uit de Nederlandsche politiek. Dus zo voor de vuist weg zou ik weer VVD zeggen, puur om het liberale beginsel. Dat staat me wel aan.
Waarom?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Goed punt. Eigenlijk moeten alleen stereotiepe modale godvrezende doorsnee hoeksteen-gezinnetjes met verhoogde kneuter-factor mogen stemmen. Representatief voor de samenleving, enzo.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:04 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Goed punt. Eigenlijk moeten alleen stereotiepe modale godvrezende doorsnee hoeksteen-gezinnetjes met verhoogde kneuter-factor mogen stemmen. Representatief voor de samenleving, enzo.
Da's ook weer zo, maar aangezien de VVD nog wel steeds mijn associatie is met dat liberalisme zou ik daar tóch op stemmen. Zo praat ik dat voor mezelf goed, en hoef ik niet verder te kijken. Lammeling dat ik er ben.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:02 schreef Techno het volgende:
Het liberale aspect heeft de VVD al jaren geleden uit het oog verloren, dus D66 voor mij.
Ja, dat vind ik altijd wel jammer. Veel mensen stemmen gewoon wat hun ouders stemden of hebben ooit een hele grove indeling gemaakt (VVD is liberaal, SP is ontzettend links etc.) en baseren daar hun keuze op. Terwijl partijen juist veranderen door de tijd heen en ook je soms in onverwachtse hoek aansluiting bij je ideeen kunt vinden.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:07 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Da's ook weer zo, maar aangezien de VVD nog wel steeds mijn associatie is met dat liberalisme zou ik daar tóch op stemmen. Zo praat ik dat voor mezelf goed, en hoef ik niet verder te kijken. Lammeling dat ik er ben.
Dat is wel een lam excuus inderdaad. En zonde bovendien, want als het je om het liberale aspect gaat, is D66 een betere keus omdat het de meest liberale partij is op dit moment.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:07 schreef Garisson72 het volgende:
Da's ook weer zo, maar aangezien de VVD nog wel steeds mijn associatie is met dat liberalisme zou ik daar tóch op stemmen. Zo praat ik dat voor mezelf goed, en hoef ik niet verder te kijken. Lammeling dat ik er ben.
Woord omhoog.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:10 schreef Ripley het volgende:
Ja, dat vind ik altijd wel jammer. Veel mensen stemmen gewoon wat hun ouders stemden of hebben ooit een hele grove indeling gemaakt (VVD is liberaal, SP is ontzettend links etc.) en baseren daar hun keuze op. Terwijl partijen juist veranderen door de tijd heen en ook je soms in onverwachtse hoek aansluiting bij je ideeen kunt vinden.
Ook jammer vind ik het als er 'amerikaans' gestemd wordt, op een persoon. Je kunt wouter bos stom vinden en het toch eens zijn met het programma van de PvdA. Of zoals hierboven, Pechtold okay vinden en toch geen D66 stemmen
Mogen nog wel. Verplichten die zooi!quote:
Klopt helemaal, maar feit blijft dat iedere persoon een eigen manier heeft om tot een mening te komen, en of dat wel/niet jouw manier is, staat er natuurlijk los van.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:10 schreef Ripley het volgende:
Ja, dat vind ik altijd wel jammer. Veel mensen stemmen gewoon wat hun ouders stemden of hebben ooit een hele grove indeling gemaakt (VVD is liberaal, SP is ontzettend links etc.) en baseren daar hun keuze op. Terwijl partijen juist veranderen door de tijd heen en ook je soms in onverwachtse hoek aansluiting bij je ideeen kunt vinden.
Ook jammer vind ik het als er 'amerikaans' gestemd wordt, op een persoon. Je kunt wouter bos stom vinden en het toch eens zijn met het programma van de PvdA. Of zoals hierboven, Pechtold okay vinden en toch geen D66 stemmen
Brazilie ookquote:
Genoeg allochtonen die op hem stemmen, want lang niet alle allochtonen zijn moslim.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:19 schreef rival het volgende:
nou we hebben er eentje die op Geert Wilders stemt hoor
Kijk dat wist ik dan weer niet, want zoals gezegd: op dit moment ben ik niet zo met 's Neerlands politieke besoignes bezig. Nu ik dit wel weet, zou ik dus moeiteloos kunnen (terug)switchen naar D66. Zo makkelijk gaat dat, ik ben een blad in de wind soms.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:13 schreef Techno het volgende:
Dat is wel een lam excuus inderdaad. En zonde bovendien, want als het je om het liberale aspect gaat, is D66 een betere keus omdat het de meest liberale partij is op dit moment.
Ach ja, die labeltjes kan ik sowieso niet echt van wakker liggen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:20 schreef Tegan het volgende:
Wel gelukkig tweede generatie, dus mijn kinderen niet meer.
don't be sad, T. Jij mag ook stemmen, van JB.quote:
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:22 schreef Garisson72 het volgende:
Kijk dat wist ik dan weer niet, want zoals gezegd: op dit moment ben ik niet zo met 's Neerlands politieke besoignes bezig. Nu ik dit wel weet, zou ik dus moeiteloos kunnen (terug)switchen naar D66. Zo makkelijk gaat dat, ik ben een blad in de wind soms.
Ik welquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:22 schreef Techno het volgende:
[..]
Ach ja, die labeltjes kan ik sowieso niet echt van wakker liggen.
niet?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:21 schreef Techno het volgende:
want lang niet alle allochtonen zijn moslim.
k denk ook dat het anders is als jij het (minder positieve) labeltje opgeduwt krijgtquote:
Ik vind het gewoon stom dat ik allochtoon ben hoewel ik in Nederland ben geboren, niet eens een andere taal spreek of andere cultuur ken, alleen omdat mijn vader 60 jaar geleden in het buitenland woonde en geboren is. Verder voel ik me 100% Nederlander.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:39 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
k denk ook dat het anders is als jij het (minder positieve) labeltje opgeduwt krijgt
Wat is je afkomst eigenlijk? En merk je wat van die vooroordelen bij het daten?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon stom dat ik allochtoon ben hoewel ik in Nederland ben geboren, niet eens een andere taal spreek of andere cultuur ken, alleen omdat mijn vader 60 jaar geleden in het buitenland woonde en geboren is. Verder voel ik me 100% Nederlander.
ik vind dat het stemrecht voor mensen met kinderen afgeschaft moet worden, die mensen zijn al bewezen niet wijsquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ja dat bedoel ikquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon stom dat ik allochtoon ben hoewel ik in Nederland ben geboren, niet eens een andere taal spreek of andere cultuur ken, alleen omdat mijn vader 60 jaar geleden in het buitenland woonde en geboren is. Verder voel ik me 100% Nederlander.
Mijn moeder is Surinaams (en dus wel altijd Nederlander geweest), mijn vader is Oost-Europees. Ik word op de Uni altijd aangesproken in het Engels omdat ze denken dat ik een buitenlandse student ben, gruwelijk irritant. Verder weten mensen nooit wat ze moeten verwachten met mijn achternaam, en moet ik hem standaard spellen, ook irritant. Vooral omdat ik gewoon hier geboren ben, dus eigenlijk gewoon precies zo ben als iedere andere standaard Nederlander. Verder qua daten zou ik het even niet weten. Er zijn wel mensen die meer op mijn donkere kleurtje vallen ofzo, maar dat heb ik verder toch zelf in de hand.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:45 schreef Ripley het volgende:
[..]
Wat is je afkomst eigenlijk? En merk je wat van die vooroordelen bij het daten?
Hmm, dan ben ik er dus ook een. Onzin criteriaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wat ik wel merk is dat de allochtone community meteen een band met je voelt. Op straat ofzo, dan word je veel sneller aangesproken door een mede-allochtoon. Of als ik ergens kom waar ik niemand ken dan komen alle allochtonen naar me toe. Vind ik eigenlijk alleen apart, omdat ik me niet zo voel, ik ben gewoon echt een Nederlander. Maarja. Misschien is een deel ook in mijn hoofd ofzoquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik
Dat ik het nooit kan begrijpen hoe het voelt maar dat het wel vervelend kan zjin voor jou om zo benaderd te worden
klinkt wel als een exotische mixquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:50 schreef Tegan het volgende:
[..]
Mijn moeder is Surinaams (en dus wel altijd Nederlander geweest), mijn vader is Oost-Europees. Ik word op de Uni altijd aangesproken in het Engels omdat ze denken dat ik een buitenlandse student ben, gruwelijk irritant. Verder weten mensen nooit wat ze moeten verwachten met mijn achternaam, en moet ik hem standaard spellen, ook irritant. Vooral omdat ik gewoon hier geboren ben, dus eigenlijk gewoon precies zo ben als iedere andere standaard Nederlander. Verder qua daten zou ik het even niet weten. Er zijn wel mensen die meer op mijn donkere kleurtje vallen ofzo, maar dat heb ik verder toch zelf in de hand.
En jij wilde geen kinderen tochquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:20 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wel gelukkig tweede generatie, dus mijn kinderen niet meer.
Voor mij? Mijn ouders zijn uit elkaar en ik heb geen contact meer met mijn vader. Mijn moeder maakt het echt niets uit (mijn vader ook niet hoor), maar ik heb wel ooms (van moeders kant) die van hun zoons verwachten alleen ook een Surinaamse te trouwen. Gelukkig is mijn moeder op dat gebied iig wel modern. Ze gelooft verder wel in geen seks voor het huwelijk enzo... Maarja.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
klinkt wel als een exotische mix
En je ouders? hebben die nog een voorkeur qua daten?
Of maakt het ze niets uit?
Ik ken hetquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:53 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wat ik wel merk is dat de allochtone community meteen een band met je voelt. Op straat ofzo, dan word je veel sneller aangesproken door een mede-allochtoon. Of als ik ergens kom waar ik niemand ken dan komen alle allochtonen naar me toe. Vind ik eigenlijk alleen apart, omdat ik me niet zo voel, ik ben gewoon echt een Nederlander. Maarja. Misschien is een deel ook in mijn hoofd ofzo.
Ja dat omgekeerde heb ik dus niet. Iets met hoe ik overkom ofzoquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:56 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ik ken hetIk heb het ook. Maar ook omgekeerd, ik ben de eerste die door een nederlander word aangesproken als ik me bevind in een groep allochtonen
"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics" --Benjamin Disraeliquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:50 schreef Belsezar het volgende:
Hmm, dan ben ik er dus ook een. Onzin criteria
Dat lijkt me inderdaad verschirkkelijk vervelend en lastigquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:59 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ja dat omgekeerde heb ik dus niet. Iets met hoe ik overkom ofzo. Mijn zus heeft dat bijvoorbeeld wel. Bij mij denken ze nog dat ik geen Nederlands spreek volgens mij. Moet ik toch wat meer aan hoe ik overkom werken. Want dat vind ik echt irritant.
heb je een bont kraagjequote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:59 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ja dat omgekeerde heb ik dus niet. Iets met hoe ik overkom ofzo. Mijn zus heeft dat bijvoorbeeld wel. Bij mij denken ze nog dat ik geen Nederlands spreek volgens mij. Moet ik toch wat meer aan hoe ik overkom werken. Want dat vind ik echt irritant.
Haha, nee. Ik denk dat het komt omdat ik heel gesloten ben. Dan lijkt het net alsof ik gewoon zo ben omdat ik het niet ken hier, dat ik zo kijk, dat is dus wel zo.quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:01 schreef Techno het volgende:
[..]
"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics" --Benjamin Disraeli
Tja, het CBS/CBP moet toch wat om alles in te delen.![]()
Kom maar langs.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:07 schreef dawg het volgende:
Teganchickie! Zullen wij een keer gaan daten?
Jij houdt wel van die meisjes die nooit verder dan de rand van hun dorp zijn gekomen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:07 schreef dawg het volgende:
Als jij het zegt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:08 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Jij houdt wel van die meisjes die nooit verder dan de rand van hun dorp zijn gekomen?
Dat was mijn tekst!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:07 schreef dawg het volgende:
Waar haal je dat nou weer vandaan?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:08 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Jij houdt wel van die meisjes die nooit verder dan de rand van hun dorp zijn gekomen?
school bijvoorbeeld. bij ons zitten de scholen vol met kinderen van omliggende dorpen!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:12 schreef rhubarbje het volgende:
Want je moet wel voor bepaalde dingen
Je neemt ook gewoon te weinig initiatief, dan gaat de player dawg er ook gewoon mee vandoor hequote:
Jij wilde gewoon er stiekem met Teganchickie vandoor gaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:13 schreef mrbox het volgende:
[..]
Je neemt ook gewoon te weinig initiatief, dan gaat de player dawg er ook gewoon mee vandoor he
iddquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:13 schreef rival het volgende:
[..]
school bijvoorbeeld. bij ons zitten de scholen vol met kids van omliggende dorpen!
dat is wel in nederland?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
idd
Wij hebben hier zelfs dorpjes zonder supermarkt
Jepquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |