SpeedyRich | maandag 26 januari 2009 @ 17:44 |
Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
SpeedyRich | maandag 26 januari 2009 @ 17:45 |
quote:ff een quote van mij in het vorige topic | |
#ANONIEM | maandag 26 januari 2009 @ 17:56 |
tvp | |
Socios | maandag 26 januari 2009 @ 17:56 |
Sepo. ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 januari 2009 @ 17:58 |
Ik heb het idee dat een aantal treinen van Arriva in het nieuwe jaar rustiger zijn geworden dan voorheen. Is met name maandagochtend het geval tussen Leeuwarden en Groningen rond 9.00 | |
ReisT | maandag 26 januari 2009 @ 18:11 |
quote:NSFC bezit 70 stellen Plan V, dat is serie 801-870. Het leasecontract daarvan loopt af in juni (volgens bericht op Somda) en wordt waarschijnlijk niet verlengd. Dus die stellen gaan dan buiten dienst. De rest van mat '64 zal wel van NSR zijn dan neem ik aan. | |
Peterselieman | maandag 26 januari 2009 @ 18:21 |
Ze hebben nog genoeg rondkarren van NSFS: http://www.nsfsc.com/rolling_stock/default.asp?NCID=197 | |
dennistd | maandag 26 januari 2009 @ 18:21 |
de Trein Van connexxion is een Protos | |
TommyGun | maandag 26 januari 2009 @ 18:25 |
quote: ![]() | |
ghizzer | maandag 26 januari 2009 @ 18:33 |
Tilburg Van Brabant-plaats | |
Dr_Flash | maandag 26 januari 2009 @ 19:00 |
Zijn we er allemaal ja, terugvindhomo's? ![]() ![]() Multimodaal vervoer ftw ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 26 januari 2009 @ 19:14 |
Stavoren is poep | |
eer-ik | maandag 26 januari 2009 @ 19:15 |
ja, banaan dus. | |
bork | maandag 26 januari 2009 @ 19:42 |
AsaldoNieuwegein is definitief van de baan ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 januari 2009 @ 19:44 |
quote:De Efteling Stoomtrein Maatschappij kan sneller materieel leveren voor minder geld ![]() | |
James1988 | maandag 26 januari 2009 @ 19:49 |
quote:He? Wat? | |
von_Preussen | maandag 26 januari 2009 @ 20:09 |
Van wie zijn eigenlijk het ICMm. ICRm, DD-AR, 1700's etc.? Want die staan niet op de site van NSFS? | |
SpeedyRich | maandag 26 januari 2009 @ 20:09 |
quote:ik wist niet dat die NS ICE 3 van NS FSC was, zelfs 64/6500 zijn van NS FSC ben er eigenlijk verbaasd over | |
SpeedyRich | maandag 26 januari 2009 @ 20:09 |
quote:NSR | |
Dichterbijer | maandag 26 januari 2009 @ 20:35 |
TVP... was dat? En DD-AR op de stoptreintjes... brrrr | |
Ofyles2 | maandag 26 januari 2009 @ 20:37 |
quote:Handelsembargo instellen voor Italiaanse bedrijven! Net zolang procederen totdat iedere betrokkene bij dat bedrijf er kapot aan gaat! ![]() IRL zou ik ook net zo hevig foeteren. | |
James1988 | maandag 26 januari 2009 @ 20:46 |
Kan iemand me even uitleggen waar dit in hemelsnaam over gaat? Ik snap er niets van namelijk. | |
Dr_Flash | maandag 26 januari 2009 @ 20:50 |
quote:Iedereen dropt hier even een terugvindkeutel. Bork zwetst ![]() check die PI dan ![]() | |
James1988 | maandag 26 januari 2009 @ 20:52 |
Ahhh... ik bekijk PI's eigenlijk nooit. Ik was al blij... | |
Roelzz | maandag 26 januari 2009 @ 20:53 |
quote:Een tijdje geleden zat ik in een Syntus trein die een ree aan had gereden. De trein heeft ongeveer een kwartier stilgestaan. Machinist en conducteur (die zo maar eens een keer aan boord was in deze Syntus trein) zijn buiten gaan kijken wat het was, en zijn toen weer doorgereden. Geen circus erbij dus... | |
Dr_Flash | maandag 26 januari 2009 @ 21:01 |
![]() ![]() | |
Duvel | maandag 26 januari 2009 @ 21:02 |
Kut TT. | |
Duvel | maandag 26 januari 2009 @ 21:07 |
Ik vind dat gedoe met NSFSC trouwens stinken. Nederlandse treinen zijn verkocht aan een Iers bedrijf (dat 100% in Nederlandse handen is) en worden vervolgens van dat bedrijf geleased. ![]() Zal belastingtechnisch wel het handigste zijn. | |
Dr_Flash | maandag 26 januari 2009 @ 21:12 |
quote:Eigenlijk zou ik treinkaartjes ook via mijn Luxemburgse BV moeten leasen | |
veldmuis | maandag 26 januari 2009 @ 21:13 |
quote:Ik wou dat ik elke dag met de trein moest, dan zou ik elke dag de stoptrein pakken ![]() | |
Duvel | maandag 26 januari 2009 @ 21:13 |
Ik beheer de Stichting Duvel, aangesloten bij CBF, die geld ophaalt voor mijn goede doelen. | |
Dr_Flash | maandag 26 januari 2009 @ 21:19 |
Sympathisanten in Hoorn las ik ![]() | |
Duvel | maandag 26 januari 2009 @ 21:24 |
quote:Open www.duvel.be en kijk rechtsonder ![]() Dit dus: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 januari 2009 @ 21:31 |
WTF??!! ![]() ![]() | |
veldmuis | maandag 26 januari 2009 @ 21:33 |
Bedankt voor het omcirkelen. Nu is het me duidelijk. Om even ontopic te blijven: Ik zag laatst een VIRM naast een ICK en ICRM staan. Groetjes, veldmuis | |
veldmuis | maandag 26 januari 2009 @ 21:33 |
Oh, en ![]() ![]() ![]() ![]() | |
eer-ik | maandag 26 januari 2009 @ 21:38 |
![]() | |
veldmuis | maandag 26 januari 2009 @ 21:40 |
quote:Lelijke kleur ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 januari 2009 @ 21:41 |
quote:homo ![]() | |
eer-ik | maandag 26 januari 2009 @ 21:41 |
Ja, maar ik vind dat interieur wel het meest chill van alle treinen. Sowieso die treinen zijn het meest relaxed imo. Dat nieuwe interieur van die dingen is al helemaal kut ![]() ![]() | |
bork | maandag 26 januari 2009 @ 21:44 |
Ik doe mee (dankzij het vorige topic en Cothen) © ANP | |
dennistd | maandag 26 januari 2009 @ 21:50 |
Even een raadseltje:![]() 1. Waar ben ik? 1a. Wat is er 'bijzonder' aan dit station? 2. In welk materieel zit ik? 3. Welk gebouw zie je op de achtergrond? | |
veldmuis | maandag 26 januari 2009 @ 21:50 |
quote:wiE, iCk???? | |
#ANONIEM | maandag 26 januari 2009 @ 21:52 |
quote:1. Enschede 1a. Treinen worden daar schoongemaakt ![]() 2. Buffel 3. Een zorgverzekeraar volgens mij, of het is saxion! [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 21:56:18 ] | |
Peterselieman | maandag 26 januari 2009 @ 21:54 |
op 1a zou ik zeggen dat er altijd op de CTA's staat: niet instappen trein wordt gereinigd ![]() | |
ReisT | maandag 26 januari 2009 @ 21:54 |
quote:Lelijke kleur ![]() ![]() Doe mij deze maar: ![]() | |
dennistd | maandag 26 januari 2009 @ 21:56 |
quote:dat ook, maar dat bedoelde ik in die geval niet ![]() | |
veldmuis | maandag 26 januari 2009 @ 21:56 |
quote:Die groene zijn de bom! ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 januari 2009 @ 21:57 |
Wel opvallend dat de Buffel op 4 stond. Daar staat normaal alleen ICM(m) | |
dennistd | maandag 26 januari 2009 @ 22:00 |
quote:nummer 1 en 3 kloppen (enschede en saxion) | |
#ANONIEM | maandag 26 januari 2009 @ 22:02 |
quote:Dan is 2 een ICMm [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 22:03:48 ] | |
dennistd | maandag 26 januari 2009 @ 22:02 |
quote:en wederom fout ![]() | |
#ANONIEM | maandag 26 januari 2009 @ 22:03 |
quote:Ik had hem al hersteld:) zag pas later de weerspiegeling [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 22:04:03 ] | |
dennistd | maandag 26 januari 2009 @ 22:04 |
het is inderdaad een ICMm nu alleen vraag 1a nog | |
Peterselieman | maandag 26 januari 2009 @ 22:08 |
Het was vroeger geen kopstation maar een doorgaand station. Het rode sein aan het eind van perron 4 doet nog mee in de beveiliging? Er mist een hele hap uit spoor 5? Het vijfde perron is alleen via een om/overweg te bereiken? Er wordt te veel gerangeerd? | |
#ANONIEM | maandag 26 januari 2009 @ 22:08 |
Tja, die cta's daar die heb ik nog nooit eerder gezien op Enschede. Maar ben er al zo lang niet meer geweest... Voor de rest geen flauw idee ![]() | |
#ANONIEM | maandag 26 januari 2009 @ 22:08 |
quote: ![]() | |
dennistd | maandag 26 januari 2009 @ 22:08 |
het goede antwoord: het is een dubbel kopstation | |
#ANONIEM | maandag 26 januari 2009 @ 22:10 |
quote:Zaten we allebei toch warm ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 januari 2009 @ 22:11 |
Dat zijn Leeuwarden en Groningen ook ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 26 januari 2009 @ 22:13 |
quote:ja, maar daar kun je nog doorrijden over andere sporen ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 januari 2009 @ 22:15 |
True en dat kan in Enschede niet | |
#ANONIEM | maandag 26 januari 2009 @ 22:16 |
quote:Wat niet kan, die stootjuk aan de kant rammen... ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 22:16:55 ] | |
Peterselieman | maandag 26 januari 2009 @ 22:16 |
Er mist een hap spoor uit hoor ![]() | |
#ANONIEM | maandag 26 januari 2009 @ 22:17 |
Is dat ook nieuw? Of was het altijd al zo? Dr staat toch alleen maar een stootjuk tussen? Dan zit je zo bij t perron waar die trein naar duitsland staat? [ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 22:19:45 ] | |
Duvel | maandag 26 januari 2009 @ 22:22 |
quote:380 7508! ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 januari 2009 @ 22:22 |
Nope, er mist echt een stukje spoorrails uit. | |
sander89 | maandag 26 januari 2009 @ 22:26 |
Deze trekt veel sneller op dan de gemiddelde Skoda. ![]() | |
eer-ik | maandag 26 januari 2009 @ 22:31 |
Ik wil graag dit tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn ![]() | |
Roelzz | maandag 26 januari 2009 @ 22:33 |
quote:Dat ding klinkt een beetje als een voorbij vliegende fluitketel... Of ligt dat aan mij? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 januari 2009 @ 22:57 |
quote:Dat ding is wel vrij vet ja ![]() ![]() | |
sander89 | maandag 26 januari 2009 @ 23:07 |
quote:Staat er iedergeval niet tussen op wiki: http://en.wikipedia.org/w(...)d_between_two_trains | |
RealZeus | dinsdag 27 januari 2009 @ 00:51 |
quote:Maar ze zitten wel goed. ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 27 januari 2009 @ 07:43 |
quote:Het is wel zo. Ze gaan weer gezamelijk de verkeersleiding doen. quote:NS leased van NS ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 27 januari 2009 @ 07:50 |
quote:de NS 1600 kan dat ook via via kan de ie van 0 km/u naar 100km/u in 6 sec | |
Duvel | dinsdag 27 januari 2009 @ 08:08 |
quote:Moet je er eerst spoor neerleggen op een zwaar onderheide betonplaat. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 januari 2009 @ 08:51 |
quote:Ja alleen hebben die wat moeite met het zich houden aan het baanprofiel ![]() ![]() (Foto van zondag ![]() | |
eer-ik | dinsdag 27 januari 2009 @ 08:58 |
quote:Oh, da's prima. Duurt m'n reis nog maar iets van een paar minuten | |
Duvel | dinsdag 27 januari 2009 @ 09:07 |
quote:Ik zie het probleem niet zo, DD? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 januari 2009 @ 09:18 |
quote: Afgebroken muurtje... dit is het eerste "smallere" gedeelte wat je tegenkomt na de remise. De signaalpaal voor de overgang is wel snel hersteld.. dus die staat er op de foto dan ook wel bij. Maar waar de hekken staan daar was muur met hekken zoals helemaal rechts wel te zien is ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 27 januari 2009 @ 09:19 |
quote:Mooi ook hoe die machinist net voor vertrek z'n mouwen even opstroopt, zo van, ik zal dit klusje wel even klaren. | |
Duvel | dinsdag 27 januari 2009 @ 09:26 |
quote:Oh wacht! Is daar een trein uit gehobbeld of een autotje de weg kwijt geraakt? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 januari 2009 @ 10:09 |
quote:Het gesloopte lijkt me wat veel voor een spykstaal wagentje... | |
James1988 | dinsdag 27 januari 2009 @ 11:07 |
Zojuist te 's-Hertogenbosch een 1700 + ICL voorbij zien rijden, en daarachter hing een roodwit DB NachtZug-rijtuig... apart ![]() | |
James-Hetfield | dinsdag 27 januari 2009 @ 11:37 |
Hoe heten trouwens die auto's die ze op de rails laten rijden i.v.m. onderhoud? Dus die wagens die en op de weg en op de rails kunnen. | |
ReisT | dinsdag 27 januari 2009 @ 11:54 |
quote:Zal wel een overbrengingsritje zijn geweest, zijn beide rijtuigen met standplaats Watergraafsmeer die worden onderhouden in Duitsland, en gaan daarvoor altijd in Venlo de grens over. | |
Duvel | dinsdag 27 januari 2009 @ 12:06 |
quote:Railauto, stormobiel, hefbordesauto, automontagewagen, you name it. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 januari 2009 @ 12:30 |
quote: | |
James1988 | dinsdag 27 januari 2009 @ 13:27 |
quote:Hij reed in zuidelijke richting, richting TIlburg/Maastricht zegmaar (kon niet zien waarheen precies, ik kijk uit op het station), niet op de andere kant. | |
ReisT | dinsdag 27 januari 2009 @ 14:01 |
NS heeft een adviesaanvraag ingediend voor dienstregeling 2010 (zie hier) Met daarin de plannen voor de 'Oude Lijn' wanneer de HSL in gebruik is. Ze verwachten zelf ook niet dat dat komende december al zal zijn, wordt dus dec. 2010 (drgl 2011). De enige doorgaande verbinding Rotterdam-Den Haag-Amsterdam zal dus de (tot IC omgedoopte) sneltrein via Haarlem zijn. quote: Geen doorgaande stoptrein Rotterdam-Leiden meer: Den Haag wordt overal het eindpunt: quote: | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 januari 2009 @ 14:10 |
ehm Die intercity vlissingen Amsterdam , vanaf wel punt tot roosendaal is het dan een stoptrein? | |
WebHawkjuh | dinsdag 27 januari 2009 @ 14:34 |
quote:Nee, een wadloper. | |
Charango | dinsdag 27 januari 2009 @ 14:34 |
quote:Willem Wilmink | |
James1988 | dinsdag 27 januari 2009 @ 14:37 |
quote:Wat ik begrijp is het traject Vlissingen - Roosendaal stoptrein, verder als Intercity. Al is het gewoon een sneltrein gezien het aantal stations, imho. Verder is die dienstregeling wel acceptabel, maar het kan beter - ik vind niet dat de HST's de gewone IC's moeten verdringen, alleen maar om ervoor te zorgen dat NS Hispeed een beetje kostendekkend kan zijn. Dat is gewoon niet acceptabel, imho. | |
Duvel | dinsdag 27 januari 2009 @ 14:42 |
quote:Dode dichter... ![]() | |
dennistd | dinsdag 27 januari 2009 @ 14:45 |
Overigens ook opvallend om te lezen: de nachttrein naar Schiphol vanaf Enschede wordt geen gewone nachttrein, maar een besloten rit met kaartjes via reisbureaus | |
Peterselieman | dinsdag 27 januari 2009 @ 14:45 |
quote:Een Scheldeloper zul je bedoelen ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 januari 2009 @ 14:52 |
quote:What the hell? Wat heeft dát nou voor nut? ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 januari 2009 @ 15:14 |
Die Locov-aanvraag is wel weer interessant leesvoer. | |
dennistd | dinsdag 27 januari 2009 @ 15:22 |
quote:Het enige dat ik me kan bedenken is dat ze bang zijn dat ie te vol raakt met alle koffers e.d. (zal wel een los drietje worden) Of dat ze de mensen niet lastig willen vallen met het volk dat normaal in nachttreinen zit (uitgaansvolk dus) | |
brandsrus | dinsdag 27 januari 2009 @ 15:34 |
Ik mis toch een betere verbinding van Leeuwarden/Heerenveen met Amsterdam/Rotterdam. Nu is dat 2x in het uur maar erg druk, waarom niet naar ontwerp van Groningen zoals: 2 x Stoptrein (Grou - Jirnsum, Akkrum, Heerenveen, Wolvega, Steenwijk, Meppel en Zwolle en dan verder als IC naar wisselende bestemmingen in de randstad) 2 x Intercity (Heerenveen, Steenwijk en Zwolle en dan verder als IC naar de randstad) Nu worden de beide treinseries onterecht als IC aangemerkt terwijl ze dat niet zijn en deze lijn wordt steeds drukker, vooral in de spits (getuige de extra slagen tussen Leeuwarden en Wolvega in de ochtend en avondspits) | |
SNArky | dinsdag 27 januari 2009 @ 17:04 |
quote:Niet alleen onacceptabel, ik vind het bijna crimineel... | |
eer-ik | dinsdag 27 januari 2009 @ 17:58 |
OK, NS.nl failure. Het schijnt echt moeilijk te zijn om de oude kaart te vervangen met een nieuwe. ![]() | |
Peter | dinsdag 27 januari 2009 @ 18:39 |
Sinds wanneer rijden die nieuwe dubbeldekker eigenlijk al rond? Ik zit in de 9548, maar vind het maar een kille boel. en harde stoelen...![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 januari 2009 @ 18:55 |
quote:Ja, wat nou? ![]() ![]() | |
eer-ik | dinsdag 27 januari 2009 @ 18:57 |
quote:Ik dacht het wel effe te kunnen fixen. Maar het moet eerst langs legal, dan nog bij iemand die de kaart heeft, die moet 't weer doorsturen naar iemand anders, dan zegt die tegen weer iemand anders: jo zet dat ding online. Maar deze week moet het geregeld zijn ![]() | |
dennistd | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:01 |
quote:volgens mij sinds augustus al | |
Dr_Flash | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:12 |
quote:Schiet lekker op zo ja ![]() ![]() | |
eer-ik | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:13 |
quote:Ik laat het wel weten als ie er eindelijk op staat ![]() Controleer het 2 keer per dag, en elke keer dat ie er niet op staat, stuur ik een mail naar betreffende medewerker ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:40 |
quote:Bwahaha IC halte Steenwijk ![]() | |
dennistd | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:51 |
Kennen jullie station Hengelo Drienerlo al? Vanaf 8 februari vertrekt vanaf daar elke zondag om 11.10u een trein naar Enschede! klik | |
#ANONIEM | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:53 |
quote:Haha, wat een grote fout ![]() | |
dennistd | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:54 |
quote:mja, in de adviesaanvraag voor 2010 staat ook dat de eerste intercity van Enschede naar het westen ook stopt te Enschede Drienerloo. Doe het dan tenminste meteen goed met 5 o's ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 januari 2009 @ 20:26 |
quote: ![]() | |
Fixers | dinsdag 27 januari 2009 @ 20:39 |
quote:Mischien moet je even mailen naar de indier aan wie het website beheer is ge-offshored. Ik vind het ook maar krom. Een bedrijf in Ierland oprichten, daar je vloot aan verkopen om ze vervolgens weer terug te leasen. OK het sell&leaseback principe is me wel bekend. Maar omdat nu helemaal in ierland te doen. Van de week weer eens in mijn eigen heimwee-express gezeten: een benelux stuurstand. Kan ik toch nog een beetje in de rode koploperbankjes hangen. Ik moet eigenlijk eens een foto maken van de waarschuwingsposter voor zwartrijden. Die is nog helemaal origineel in NS-International huisstijl en in goede staat. | |
James1988 | dinsdag 27 januari 2009 @ 20:47 |
quote:Vraag of je dat ding mag hebben ![]() Die Bs'en worden straks toch gesloopt, dus... | |
#ANONIEM | dinsdag 27 januari 2009 @ 20:56 |
quote:Wat een onzin om daar ic's te laten stoppen ![]() | |
Roelzz | dinsdag 27 januari 2009 @ 21:11 |
Alleen de eerste trein van de dag hè. ![]() | |
Fixers | dinsdag 27 januari 2009 @ 21:13 |
quote:Nah zo'n treinfappert ben ik ook weer niet. Opvallender is dat die dingen nog niet zijn ondergekalkt/afgescheurd/overplakt. | |
James1988 | dinsdag 27 januari 2009 @ 21:16 |
Gewoon vragen en meenemen als stukje nostalgie. ![]() | |
JeePee83 | dinsdag 27 januari 2009 @ 21:37 |
quote:Die Wolvega pendel rijdt alleen omdat ie (zwaar overpriced) gekocht is door de provincie Fryslân. De reizigersaantallen geven geen aanleiding voor die extra trein. Het verlengen van een aantal treinen is best zat eigenlijk. Die extra trein wordt trouwens nog een leukigheidje, vanaf DRGL 2010 loopt het contract af voor deze extra treinen. Als er niet weer wat wordt ingekocht, dan zal ie er heel rap weer uit gaan... Als je dan toch een extra trein inzet, laat m dan naar Zwolle rijden. Dan heeft ie nog iets nut. De bezetting van de treinen is redelijk, maar zeker niet overvol. Ook bij de traditioneel drukke treinen om 6.45 en 7.04 uit Leeuwarden is het alleen staan vanaf Meppel en een enkele keer vanaf Steenwijk. Terug is vanaf Zwolle al jaren de trein van 17.20 een probleempje, die moet met 3 stellen rijden en dan is het probleem ook opelost. Dit is even planmatig geweest. Ik kan alleen niet zo goed zien of dat nog steeds zo is. Enfin, het toekomstbeeld is 2x p.u. Leewarden - Heerenveen stoppert en 2x p.u. Leeuwarden - Heerenveen - Wolvega - Steenwijk - Meppel - Zwolle en dan verder naar Rotterdam. Dit slaat ook nergens op, maar dat NS de laatste jaren steeds meer planken mis gaat slaan is al langer duidelijk... | |
Peterselieman | dinsdag 27 januari 2009 @ 21:46 |
Een stoptrein laten rijden voor 3 stations ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 27 januari 2009 @ 22:11 |
quote: ![]() ![]() Maar Hengelo en Enschede liggen echt dicht tegen elkaar aan. | |
Ofyles2 | dinsdag 27 januari 2009 @ 22:12 |
Maar dit is een stille hint naar de problemen van het nieuwe Spoorboekje. | |
JeePee83 | dinsdag 27 januari 2009 @ 22:15 |
quote:Daar is niets mis meer heur: Zwolle - Kampen (0 stops); Sittard - Heerlen (4 stops); Arnhem - Ede (2 stops); Utrecht - Breukelen (2 stops); Wel allemaal niets naar nergens stukjes trouwens... | |
dennistd | dinsdag 27 januari 2009 @ 22:28 |
quote:neuh, valt best mee intercity doet er officieel 8 minuten over (hoewel ie het ook wel in 6 kan ![]() | |
Roelzz | dinsdag 27 januari 2009 @ 22:46 |
quote:Ook Eindhoven - Weert: 2 stops. Sittard - Heerlen is overigens 5 stops. Lang leve 2 spoorkaarten op A0 formaat boven je computer. ![]() | |
sander89 | dinsdag 27 januari 2009 @ 22:52 |
Utrecht CS - Utrecht Maliebaan (1 stop) | |
Socios | dinsdag 27 januari 2009 @ 23:13 |
Amsterdam CS - Venlo (tientallen stops) | |
thats-me | dinsdag 27 januari 2009 @ 23:15 |
quote:Nee nee ontbreekt echt een stukje spoor Foto van December 2008 | |
Dr_Flash | dinsdag 27 januari 2009 @ 23:16 |
dat is gewoon een ruime las. Komt door de winter. Van t zomer past het weer keurig aan elkaar ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 januari 2009 @ 23:23 |
quote:Hé, eentje die het begrijpt! Kijk je weleens bij de vacatures op www.prorail.nl? Er staat vast iets voor je bij! | |
brandsrus | dinsdag 27 januari 2009 @ 23:27 |
quote:Ik vind het karig de bezetting ten opzichte van de ruimte. Er rijdt hier vaak maar een drietje naar Leeuwarden terwijl hij bij Heerenveen bomvol zit. Ik durf te wedden dat de reizigersaantallen door de jaren heen tussen Leeuwarden / Randstad veel gegroeid is en mijn beeld van deze route is dat het bommetjevol is zowel in de spits als overdag buiten de spits. Dit wordt overigens bevestigd dor mijn medestudenten die elke dag op en neer treinen. Twee keer in een uur een verbinding met het zuiden is naar mijn idee karig qua reizigersaantal. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 januari 2009 @ 23:36 |
quote:Prorail is helaas nog niet toe aan zoveel genialiteit ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 27 januari 2009 @ 23:42 |
quote:Dankje ![]() | |
Roelzz | dinsdag 27 januari 2009 @ 23:50 |
quote:Dat is geen bestaande verbinding. ![]() | |
Socios | woensdag 28 januari 2009 @ 00:16 |
Helaas niet meer, nee. ![]() | |
Fixers | woensdag 28 januari 2009 @ 08:16 |
http://www.nu.nl/algemeen(...)kaart-jaren-uit.html En ik heb net gister eens een mailtje gestuurd om te vragen hoe dat nu zou moeten gaan met internationaal reizen. ![]() | |
James1988 | woensdag 28 januari 2009 @ 08:42 |
Wat doet een Thalys in Breda? Met passagiers erin, wachtend op spoor 2, iemand enig idee? | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 08:44 |
quote:nu op dit moment? Gisteren is ie wel omgeleid wegens een aanrijding tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe | |
James1988 | woensdag 28 januari 2009 @ 08:51 |
Ik zag 'm zojuist staan, nadat ik in mijn VIRM op spoor 3 was gestapt. Zo rond 8.40 was dat. Kan het misschien een testtrein zijn voor de HSL-Zuid? Op ns.nl staan nu geen verstoringen gemeld namelijk, dus een omleiding lijkt me ook niet. | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 08:52 |
Dan lijkt het me inderdaad een HSL-test, hoewel daarbij voor zover ik weet geen passagiers aanwezig zijn. | |
James1988 | woensdag 28 januari 2009 @ 08:55 |
Ik zag ook niet veel passagiers, slechts een paar. De betonplaten tussen spoor 2 en 3 verhinderden een goed uitzicht op die Thalys, kon 't dus niet goed zien ![]() Maar mystery solved dus ![]() | |
De_Hertog | woensdag 28 januari 2009 @ 09:21 |
quote:Van uitstel komt... | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 09:59 |
quote:laten we het hopen | |
Duvel | woensdag 28 januari 2009 @ 10:10 |
quote:Ze zijn wel druk aan het testen idd, waarbij ze ook in Bd komen. Zou goed kunnen. De passagiers zijn dan meetmuizen. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 januari 2009 @ 10:23 |
groeten uit de gestrande 4067 | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 10:25 |
quote:ik neem aan ICM 4067? aangezien het nog geen tijd is voor trein 4067 ![]() edit: tussen Zwolle en Amersfoort? Oorzaak Rond t Harde rijden geen treinen in opdracht van de brandweer. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. Reisadvies Reizigers tussen Zwolle en Amersfoort reizen via Deventer. | |
Ou-Tannu | woensdag 28 januari 2009 @ 10:37 |
klopt staan bijna een uur stil al | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 10:38 |
quote:de brandweer meldt via p2000 tis 2.4, wat overeenkomt met een zeer grote brand in een trein op een station, of het station zelf edit: quote:aldus omroep gelderland | |
TommyGun | woensdag 28 januari 2009 @ 10:43 |
quote:Niks spannends dus Edit; spuit 11 | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 10:44 |
quote:nouja, de brandweer meldt het als een grote brand, dus het zal wel niet alleen de wc staan die in de hens staat ofzo | |
Duvel | woensdag 28 januari 2009 @ 10:45 |
Misschien weer een Plan V waarvan een motor verbrand is? | |
Ou-Tannu | woensdag 28 januari 2009 @ 10:53 |
informatie in de trein is bererd | |
Intrepidity | woensdag 28 januari 2009 @ 10:54 |
quote:Het concept informatie kennen ze ook geheel niet bij de NS. | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 11:01 |
brand ontstond in een defecte schakelkast, en werd ontdekt toen er rook uit de trein kwam bron: radio 2 nieuws | |
Intrepidity | woensdag 28 januari 2009 @ 11:05 |
quote:Bron: de stentor.. Zo leeg was die trein dus niet zoals in een eerder bericht werd verteld.. Zal wel een DDAR zijn gok ik | |
Duvel | woensdag 28 januari 2009 @ 11:05 |
Yes, weer een minder! | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 11:09 |
quote:mja, je moet hopen op een stuurstand dan, want de rest is er nog over van de aanrijding in leidschendam vrees ik | |
Intrepidity | woensdag 28 januari 2009 @ 11:11 |
quote:Hadden ze daar niet gewoon een | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 11:14 |
quote:er kan niet aan de ene kant een mDDM en aan de andere kant een loc zitten volgens mij oh ja: DDAR rijdt met 1700-locs, DDM-1 rijdt wel met 1800-locs | |
Ou-Tannu | woensdag 28 januari 2009 @ 11:16 |
nog steeds vast zit :p | |
Intrepidity | woensdag 28 januari 2009 @ 11:17 |
quote:* Intrepidity aait Ou-Tannu over z'n bol | |
Peterselieman | woensdag 28 januari 2009 @ 11:17 |
Het is een V'tje volgens een foto op de site van Omroep Gelderland en een foto op Nu.nl | |
Peterselieman | woensdag 28 januari 2009 @ 11:19 |
De nummerfapperts op Somda zeggen dat het om de 960 gaat, een stel voor de Emmerlijn en het schijnt mee te vallen allemaal. | |
Intrepidity | woensdag 28 januari 2009 @ 11:20 |
quote:Nog beter ![]() Maar wat doet een V op dit tijdstip als stopper zwolle-amersfoort ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 januari 2009 @ 11:22 |
James, ik zag gisteren ook een/die Thalys op Lombardijen ![]() Wat is er trouwen aan de hand als je van hier naar antwerpen wil? Daar waren ze gisteren al met stopbussen aan het kloten en dat is nu niet anders | |
Peterselieman | woensdag 28 januari 2009 @ 11:23 |
quote:Was een onderhoudsslag naar Amsterdam toe. | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 januari 2009 @ 11:27 |
quote:Dat is nu wel nodig dan ![]() | |
Intrepidity | woensdag 28 januari 2009 @ 11:29 |
Ze hadden een voorgevoel ![]() | |
Duvel | woensdag 28 januari 2009 @ 11:31 |
quote: ![]() | |
Duvel | woensdag 28 januari 2009 @ 11:32 |
quote:Je hebt de stuurstand nodig voor de voeding van de laagspanning in de hele stam, want daar zit de statische omzetter. Dus met die botsing in Leidschendam is een complete stam buiten werking gesteld. | |
TommyGun | woensdag 28 januari 2009 @ 11:46 |
quote: ![]() Als een melding binnenkomt is het al gauw 'grote brand' of wat dan ook. Zodra er mannen aanwezig zijn en dus de situatie bekend word er meestal afgeschaald. (Of juist niet in geval van daadwerkelijk een grote brand oid maar dat is weer een ander verhaal). Zie ook http://www.hulpverlenings(...)p/topic,28015.0.html | |
Intrepidity | woensdag 28 januari 2009 @ 11:50 |
quote:Volgensmij geven ze geen grip af voordat er iemand aanwezig is.. | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 11:51 |
quote:In dit geval was ie juist opgeschaald na de eerste melding | |
TommyGun | woensdag 28 januari 2009 @ 11:56 |
quote:Het begon dan ook met TIS 2.2 zonder GRIP quote:Yup maar ook snel weer terug naar GRIP 0. | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 12:02 |
Nog wat meer nieuws erover: de machinist ontdekte de brand toen ie stil stond op het station, en heeft toen eerst de trein nog 300 meter verder gereden. | |
TommyGun | woensdag 28 januari 2009 @ 12:13 |
quote:Respect ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 28 januari 2009 @ 12:27 |
quote:Die onderhoudsslag rijdt elke werkdag tussen Zwolle en Amsterdam. | |
James1988 | woensdag 28 januari 2009 @ 13:17 |
Hmm, ik moet morgen rond 11.00 op Schiphol zijn, volgens NS moet ik dan om 9.20 vanuit Breda vertrekken om in Dordrecht over te stappen op de intercity naar Amsterdam Centraal. De Beneluxtrein dus. Ik zie wel of hij rijdt, ik hoop het wel (en op tijd), tijdje terug dat ik in de Benelux heb gezeten ![]() | |
Brembo | woensdag 28 januari 2009 @ 13:39 |
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)geling-2-februari-id De verbeteringen vanaf 2 februari, met het meest opvallende in mijn ogen de direct spits-sprinter (IC) van Veenendal-C naar Utrecht C met geen overstap in Driebergen-Zeist. Oftewel een IC-station dat overgeslagen wordt door een snelle sprinter ![]() | |
Socios | woensdag 28 januari 2009 @ 13:42 |
Rail Magazine heeft nieuwe lay-out. | |
SNArky | woensdag 28 januari 2009 @ 13:44 |
quote:Ook geen stop in Veenendaal-West, begrijp ik? | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 13:48 |
quote:het is zo dat ie in de tegenspits-richting die stations overslaat dus 's morgen stopt ie er wel van veenendaal naar utrecht, maar niet van utrecht naar veenendaal 's avonds is het precies andersom: ri. veeneldaal wel stopt, maar ri. utrecht niet | |
SNArky | woensdag 28 januari 2009 @ 13:56 |
quote:Dus puur een maatregel om nu wel op tijd te rijden, de spitstrein reed namelijk "planmatig" met +5 vanaf Veenendaal 's ochtends. | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 14:07 |
quote:ik weet niet of meneer de gedeputeerde wel eens van de randstadrail gehoord heeft, maar dat was toch ook echt een spoorlijn die omgebouwd is tot een tramlijn... ![]() | |
von_Preussen | woensdag 28 januari 2009 @ 14:12 |
Bah, trams zijn saai en bovenal kut, treinen zijn lief. | |
eer-ik | woensdag 28 januari 2009 @ 14:16 |
trams ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 januari 2009 @ 14:19 |
Heeft die gedeputeerde of journalist wel leren tellen ![]() | |
Fred2 | woensdag 28 januari 2009 @ 14:22 |
quote:Tis eerder een metrolijn geworden (waar dan materieel overheen rijdt dat ook over tramsporen kan) Bij het plan van Kampen-Zwolle zal de lijn ook niet meer op het station stoppen, maar ervoor. (als een echte tram). Overigens heb je wel punt dat het niet de eerste keer is, het lijntje Gouda - Alphen a/d Rijn (-Leiden) is ook een vertramming, waarvoor in Gouda de tram binnen enkele maanden ook echt voor het station gaat stoppen. quote:Het gaat om de tegenspits, treinen waar sowieso bijna niemand inzit. Verder is Driebergen=Zeist geen IC-station, maar een station waar 1:2 van de IC's stopt. | |
dennistd | woensdag 28 januari 2009 @ 14:24 |
quote:de tekst komt van de telegraaf, het plaatje van tv oost quote:Ik doel met name op de zoetermeer stadslijn, dat vind ik toch meer trams dan metro's die erop rijden | |
Fred2 | woensdag 28 januari 2009 @ 14:27 |
quote:De grens is inderdaad enigzins vervaagd, maar de baan is volgens de defintie een metro-traject. Het materieel is inderdaad te bestempelen als een tram. (Maar wel 30cm breder dan het standaard trammaterieel in Den Haag) | |
Nightshadow | woensdag 28 januari 2009 @ 14:31 |
![]() ![]() Op deze foto's lijkt de brand wel wat erger... [ Bericht 27% gewijzigd door Nightshadow op 28-01-2009 14:38:00 ] | |
Brembo | woensdag 28 januari 2009 @ 14:35 |
quote:Misschien meer tijd voor viersporig vanaf Veenendal-aansluiting tot Utrecht Centraal of inhaalspoor bij station Maarn. Daarnaast kan prorail ook beter gebruik maken van het derde perron te Driebergen-Zeist. | |
bork | woensdag 28 januari 2009 @ 14:37 |
31 januari Utrecht-Gent Dampoort. Mag ik met een enkeltje 2e klas met korting a 14,70 (essen) en een SHOPPINGBILJET (essen-gent retour) van 8 eurovan Utrecht naar Gent in een reguliere trein, m.a.w. niet stoppen in Essen ![]() Is goedkoper dan gewoon enkeltje met korting (27.30) | |
James1988 | woensdag 28 januari 2009 @ 14:41 |
Volgens mij mag dat niet, juist omdat je je reis niet te Essen onderbreekt. Het mag wel als je naar Roosendaal reist, en daar overstapt op het stoppertje. Of je dat wilt is een tweede natuurlijk. ICRm zit toch wel een stuk beter dan een AM75, vind ik ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 januari 2009 @ 14:51 |
quote:Met een Rail Pass mag dit soort dingen altijd wel gewoon, maar ik kan me voorstellen dat het door de productvoorwaarden van het shoppingbiljet expliciet uitgesloten wordt. | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 januari 2009 @ 15:02 |
Faalhazen in Rotterdam met de uitgifte van de tijdelijke student OV chipkaart ![]() Ik heb er al 3 ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 januari 2009 @ 16:20 |
quote:wou al zeggen.. we reden er stapvoets langs op het andere spoor.. maar dr was weinig te zien ![]() | |
ReisT | woensdag 28 januari 2009 @ 16:21 |
quote:Er is wel een definitie "een stadsspoorweg (lees: metro) is ongelijkvloers" maar dat impliceert nog niet "als een (stedelijke) raillijn ongelijkvloers is, is het een metro" (anders moet je bijv. de Flevolijn ook metro gaan noemen). Er is niks vervaagd aan de Zoetermeerlijn: het is gewoon een lokaalspoorweg waar trams op rijden. | |
Ou-Tannu | woensdag 28 januari 2009 @ 16:22 |
quote:met een langzame krot snelheid ![]() | |
Socios | woensdag 28 januari 2009 @ 16:34 |
Tram is leuk voor vervoer door de stad maar niet voor verkeer tussen verschillende plaatsen/ steden. | |
Ou-Tannu | woensdag 28 januari 2009 @ 17:09 |
quote: ze willen zeker die DM90's kwijt? nou. how about.. hang er waslijn boven ( moet je toch ook voor een tram :p ) en zet er een SLTtje op? of een SGMm ? | |
James1988 | woensdag 28 januari 2009 @ 17:24 |
Paardentram, anyone? Moet je alleen wel iemand hebben die poep scheppen wel ok vindt ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 januari 2009 @ 17:33 |
quote:Ze hebben tegenwoordig toch ook gesloten toiletsystemen? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 januari 2009 @ 17:42 |
quote:Wel een leuk baantje voor wat overtollige vingerverfterroristen natuurlijk ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 januari 2009 @ 18:37 |
quote:ja je moet ze wel bezig houden natuurlijk.. dat mario figuurtje bij steenwijk kan ik dan wel weer waarderen.. alleen wat er naast zit vind ik weer niks :p | |
Brembo | woensdag 28 januari 2009 @ 19:03 |
quote:Als gemeente tel je niet mee als je geen plan hebt voor Lightrail, daarbij zou het aantal reizigers toenemen vooral voor de noordelijke kant van zwolle. Eigenlijk moeten ze het doortrekken tot zwolle-zuid of oost, dat je een totaal lijn krijgt die om het kwartier kan rijden. | |
Fixers | woensdag 28 januari 2009 @ 19:12 |
quote:Wat ik uit de voorwaarden kan opmaken mag het inderdaad niet. Als je een shopping biljet van/naar Essen neemt dan moet je ook een trein hebben die daadwerkelijk daar stopt. Zie hier: http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/shopping/index.php De infrabel is overigens ook wakker geworden: www.railtime.be Actuele vertrektijden en vertragingen op het belgische net. | |
James1988 | woensdag 28 januari 2009 @ 19:18 |
Nieuwe website, yay. Ik vraag me wel af waarom die vertrektijden op het station bij een Infrabel-site staan, en niet bij de NMBS (zoals bij de NS). Iets als ActuRail (www.acturail.nl) is dan toch weer ietsjes handiger, imho. Infrabel's nieuwe website (www.infrabel.be) is wel nice, beter dan die van ProRail (www.prorail.nl) if you ask me ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 januari 2009 @ 19:31 |
quote:Noem dan ook nog even www.traphic.nl en we zijn weer compleet ![]() | |
James1988 | woensdag 28 januari 2009 @ 19:32 |
Traphic.nl is niet van ProRail afaik ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 januari 2009 @ 19:32 |
quote:Des te beter ![]() Is van Vialis idd | |
Duvel | woensdag 28 januari 2009 @ 20:01 |
quote:Vialis doet veel opdrachten voor ProRail volgens mij, onder andere de systemen die vertrektijden bijhouden. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom het treinendeel van traphic.nl niet onder ProRail valt. | |
Dr_Flash | woensdag 28 januari 2009 @ 20:02 |
quote:Vialis is 1 van de zoveelduizendmiljoenmiljardontelbaar onderaannemers van prorail | |
Duvel | woensdag 28 januari 2009 @ 20:06 |
quote:Lage schatting. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 januari 2009 @ 20:12 |
ja sorry ik ben nog niet over op het 64-bit spoorboekje. | |
Dr_Flash | woensdag 28 januari 2009 @ 20:42 |
quote:we gaan het zien ![]() | |
TommyGun | woensdag 28 januari 2009 @ 21:10 |
Ik voorzie een fiasco ![]() | |
Socios | woensdag 28 januari 2009 @ 21:21 |
Obv. | |
bork | woensdag 28 januari 2009 @ 21:30 |
quote:thx, d8 het al maar wist het niet zeker. In de kerstvakantie wel gedaan: brussel Noord -> Vise met shoppingkaartje en enkeltje vise-maastricht (via internet ![]() Het stoptreintje van Luik naar Maastricht stopt natuurlijk wel in het o zo pittoresque Vise ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 januari 2009 @ 21:31 |
op een slagje Mt - Vise kan ik met RailPlus trouwens nog zomaar 1,40 besparen zag ik ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 28 januari 2009 @ 21:39 |
quote:tijd om die hack toe te passen.. ![]() ![]() | |
De_Hertog | woensdag 28 januari 2009 @ 21:51 |
quote:Ja. Maar dan ben je in Vise. Liggen leukere plaatsjes daar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 januari 2009 @ 21:54 |
quote:Ja, zoals Bressoux? ![]() | |
De_Hertog | woensdag 28 januari 2009 @ 21:59 |
quote:Niet aan het spoor inderdaad. Althans, niet aan het normaal bereikbare spoor. Ik ben ooit op een open dag in Montzen geweest. Met een stoomtrein over Het Viaduct gereden en zo, erg leuk. Maar Moresnet, Teuven, Voeren, en al die andere kleine dorpjes daar zijn sowieso wel de moeite waard. Helaas alleen niet die industriestrook aan de maas ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 januari 2009 @ 22:02 |
Klopt ja, er is daar nog een hoop te zien, bijvoorbeeld het complex van Hombourg. Maar daar kom je dus eigenlijk nooit ![]() | |
De_Hertog | woensdag 28 januari 2009 @ 22:05 |
quote:Ik ben zo'n beetje overal daar wel geweest, op fietstochten toen ik daar nog in de buurt woonde. Niet alleen spoorgerelateerde zaken ook. Maar al die foto's zijn nog analoog, wat online zetten lastig maakt. Eigenlijk een keer een negatiefscanner aanschaffen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 januari 2009 @ 22:09 |
quote:Mja dat heb ik ook een beetje, alleen dan zonder foto's ![]() In 1988 had ik met mijn school een werkweek daar in de buurt, super vet allemaal en zo ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 januari 2009 @ 22:33 |
Hebben jullie het nu over die enorme staalfabriek in Wallonie? | |
De_Hertog | woensdag 28 januari 2009 @ 23:22 |
quote:We hebben het grofweg over het gebied tussen Vise en Aachen, en ik had het meer specifiek over de open dag in Aachen en Montzen waar ik ooit geweest ben, waar een enorme materieelshow was en dus een stoomtreinrit over het viaduct van Moresnet. Spoortechnisch gezien zijn dat de interessantste stukken, maar voor de rest is het sowieso een erg leuk gebied. Zolang je maar uit het Maasdal kruipt in ieder geval ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 januari 2009 @ 23:54 |
Hmm ok, ik weet iig dat ik het ritje Aachen Pepinster eigenlijk en hele leuke vond ![]() ![]() | |
von_Preussen | donderdag 29 januari 2009 @ 08:15 |
Supertoll, ik ga weer eens met de trein naar Duitsland, staken ze WEER (net als in 2007, en in 2008 de LH). ![]() | |
dennistd | donderdag 29 januari 2009 @ 08:28 |
De loc die de pimpel uit Bentheim ophaalt is vanmorgen iig gewoon vertrokken vanaf spoor 11 in Hengelo, wat gepaard ging met een hele grote vonkenregen (maarja, daar heeft ook nog niks gereden vandaag). Maar volgens mij staat de stam met de rijtuigen voor de eerste pimpel naar Schiphol 's nachts gewoon in Bentheim, aangezien de laatste trein daar ook eindigt. | |
von_Preussen | donderdag 29 januari 2009 @ 08:33 |
Klopt ja, (Duits) personeel slaapt regelmatig in Bad Bentheim, en dan lijkt het me dat "hun" trein daar ook overnacht. | |
Duvel | donderdag 29 januari 2009 @ 08:34 |
quote:Vonken zijn tof. ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 29 januari 2009 @ 08:36 |
quote:Vandaag slapen ze extra lang, want staking (alweer). ![]() | |
von_Preussen | donderdag 29 januari 2009 @ 08:42 |
En sta ik dus extra lang op een station in Duitsland te wachten (moet Groningen - Leer - Bremen - Hamburg Hbf) doen. | |
Ofyles2 | donderdag 29 januari 2009 @ 08:50 |
Vreemd, volgens mij kun je alleen bij de regionale treinen vertragingen verwachten. | |
von_Preussen | donderdag 29 januari 2009 @ 09:00 |
Het verschilt, want in het nieuws wordt gezegd dat men in bepaalde grote steden het verkeer (alles behalve S-Bahn) plat wil leggen. Naja, ik zie wel hoe en wat, de Metronom tussen Bremen en Hamburg is niet van de DB, dus als die wel zou rijden (ga weliswaar met de IC) dan kom ik iig op de bestemming aan. Jongens, het ga jullie goed, ik zal jullie wel laten weten of ik het gered heb of dat ik ben gesneuveld in het stakingsvuur. ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 29 januari 2009 @ 09:02 |
Het wordt tijd dat vakbonden gemuilkorfd worden. | |
James1988 | donderdag 29 januari 2009 @ 09:41 |
Ik sta nu op Breda, op spoor 8, te wachten op de trein naar Den Haag. Ik keek achter me en zag op spoor 2 weer een Thalys staan. Aangezien ik nog wel even tijd had, wilde ik naar spoor 3 lopen om een foto te maken. Kom ik op spoor 3, Thalys weg! Keek ik in de richting Tilburg, en ja hoor, daar reed hij net weg... Wtf? ![]() | |
Duvel | donderdag 29 januari 2009 @ 09:51 |
quote:Dus de Thalys vertrok richting Tilburg?? | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 januari 2009 @ 10:04 |
quote:\ ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 29 januari 2009 @ 10:07 |
Zal zeker weer een omleiding zijn, hè? | |
James1988 | donderdag 29 januari 2009 @ 10:09 |
quote:Nee richting Schubbekutteveen-West. Hij reed in de richting van Tilburg ja, geen idee waarvoor alleen. Wel typisch dat hij precies wegreed toen ik 'm op de foto wilde zetten. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 januari 2009 @ 10:10 |
quote:Ik zie het zo voor me, komt je die trap op rennen "Huh!?!" ![]() | |
JDude | donderdag 29 januari 2009 @ 10:12 |
Desbetreffende Thalys staat hier al bijna een half uur voor de deur geparkeerd (iets ten oosten van station Breda). | |
JDude | donderdag 29 januari 2009 @ 10:17 |
Thalys rijdt weer richting station Breda. Gauw, James. | |
De_Hertog | donderdag 29 januari 2009 @ 10:35 |
quote:Bron | |
Dichterbijer | donderdag 29 januari 2009 @ 10:36 |
quote:Verrassend...ze hebben nu soms al moeilijkheden om de treinen op tijd te laten rijden... als je dit wil doen moet je een dedicated spoorlijn hebben. | |
James1988 | donderdag 29 januari 2009 @ 10:38 |
quote:Exact. Overigens, ik moest om 9.20 vertrekken om om 9.54 te Ddr over te stappen op de Benelux naar Schiphol. Ik haalde 9.20 niet, dus werd het om 9.40 de IC naar Den Haag om daar over te stappen. Die IC had +10, uiteindelijk dus om 9.50 vertrokken. Bij Dordrecht hoorde ik de NS Hispeed-jingle, en werd er omgeroepen dat de internationale trein wat later was... dus ik op m.ns.nl gekeken, had hij +17. Mijn trein vertrok inmiddels, maar ik ben in Rotterdam uitgestapt en daar in de Benelux gestapt, die had +25. Ik zit nu dus lekker comfortabel in ICRm ipv in ICK en wie-weet-wat-nog-meer. ICRm ![]() Vertraagde Beneluxen ![]() Vertraagde Beneluxen zodat ik in ICRm kan zitten = ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 januari 2009 @ 10:45 |
Beneluxen moet je mijden als de pest | |
James1988 | donderdag 29 januari 2009 @ 10:55 |
Als je ergens precies op tijd moet zijn, kun je de Benelux inderdaad beter mijden. Verder vind ik het wel een van het betere materieel - ICRm, en dan ook nog in flashy blauw ![]() Uiteindelijk ga ik met +20 aankomen te Schiphol, een vertraging die ik ook zou hebben gehad als ik i.p.v. de Benelux de gewone IC vanaf Den Haag HS had gepakt. | |
Duvel | donderdag 29 januari 2009 @ 11:02 |
quote:Ah, dan zijn ze dus gewoon bezig met testritten. | |
James1988 | donderdag 29 januari 2009 @ 11:03 |
JDude, je bedoelt op dat kopspoor tussen het station en de Kapittelweg? Dan weet ik waar jij ongeveer woont ![]() | |
dennistd | donderdag 29 januari 2009 @ 11:03 |
Seinstoring tussen Enschede en Hengelo: 60 minuten vertraging volgens NS Met de bus ben je er in 15-20 minuten, das een keer zo lang als de trein, maar toch echt geen 60 minuten ![]() | |
JDude | donderdag 29 januari 2009 @ 11:06 |
quote: | |
#ANONIEM | donderdag 29 januari 2009 @ 11:52 |
-Laat maar- [ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2009 11:53:46 ] | |
#ANONIEM | donderdag 29 januari 2009 @ 11:54 |
quote:Ben ik blij dat ik in Hengelo dr uit moet ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2009 11:55:37 ] | |
Nightshadow | donderdag 29 januari 2009 @ 12:03 |
quote:Reken maar dat je de bus niet kan nemen, al eens eerder gehad in Enschede, stonden toen zo'n 100-200 mensen op bus 9 te wachten ![]() | |
dennistd | donderdag 29 januari 2009 @ 12:07 |
quote:mja, maar inmiddels rijden er ook extra bussen die hoeven ook nog eens niet te stoppen onderweg, dus die rijden er een kwartier over stel dat in het slechtste geval net alle bussen weg zijn, dan duur het dus een half uur voor ze terug zijn... dan heb je dus maar 30 min vertaging, en echt geen 45 | |
Palmboom313 | donderdag 29 januari 2009 @ 12:30 |
quote:In 2010 zijn de aanpassingen bij utrecht en s'herthogenbosch ook nog niet klaar. Dat duurt nog wel tot 2015 | |
ReisT | donderdag 29 januari 2009 @ 12:40 |
Eind 2010 is de eerste fase van de spoorverdubbeling klaar: dan liggen er inhaalsporen in Houten, dat scheelt toch al weer wat in capaciteit. Kan je de IC vanuit Utrecht een paar minuten na de stoptrein laten vertrekken (zit nu standaard 10 minuten tussen) en die in Houten weer inhalen. Dan heb je natuurlijk wel maar zes treinen per uur, en geen twaalf. | |
Palmboom313 | donderdag 29 januari 2009 @ 12:47 |
quote: ![]() | |
dennistd | donderdag 29 januari 2009 @ 13:22 |
quote:mja, interessant, maar wat heeft de gemiddelde reiziger eraan dat er zo'n oorzaak vermeld wordt? ![]() na even googelen: dit is een lijmlas ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 januari 2009 @ 13:24 |
quote:Op teletekst staat nu herstelwerkzaamheden Tevens ook dat er om logistieke redenen minder treinen van en naar schiphol gaan.. | |
dennistd | donderdag 29 januari 2009 @ 13:26 |
quote:ns.nl quote:ook al zo'n leuke melding, maar wat heeft de reiziger hier nu aan? laat ze er dan van maken: "Doorr een rangeerprobleem rijden er minder treinen" | |
Peterselieman | donderdag 29 januari 2009 @ 13:27 |
Tsja, het is wel de waarheid. | |
Palmboom313 | donderdag 29 januari 2009 @ 13:27 |
http://www.acturail.nl/acturail/ Hey rijden al treinen op de HSL ofzo ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 januari 2009 @ 13:28 |
quote:Idioot trouwens.. als je naar de actuele vertrektijden kijkt op schiphol nu is het echt een onregelmatige gatenkaas, niet alleen bepaalde series vallen uit, echt overal iets.. | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 januari 2009 @ 13:29 |
quote:Ze zijn toch niet op tijd klaar? Dikke rode streep dus ![]() | |
Duvel | donderdag 29 januari 2009 @ 13:31 |
quote:Was er een treintje uitgehobbeld? Een defecte lijmlas zorgt trouwens voor een seinstoring, misschien hadden ze dat beter neer kunnen zetten. | |
Peterselieman | donderdag 29 januari 2009 @ 13:33 |
quote:Geen idee, maar bijvoorbeeld een defect wissel op Hoofddorp Opstel kan al voor heel wat problemen zorgen. | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 januari 2009 @ 13:40 |
Next problem, Groningen Leer, ook al de 2e dag op rij ![]() | |
Peterselieman | donderdag 29 januari 2009 @ 13:44 |
Mja, daar is het dubbelspoor nog, dus die gevolgen blijven redelijk beperkt. Wel hopen dat het op het rechterspoor is tussen Groningen en Zuidbroek, anders hou je slechts enkelspoor over tussen Groningen en Zuidbroek. Mocht het op het rechterspoor zijn, dan kun je tussen Waterhuizen aansluitng en Zuidbroek nog linkerspoor rijden. | |
Dr_Flash | donderdag 29 januari 2009 @ 13:45 |
Dat gezanik ook iedere keer. Word je niet geïnformeerd, is het niet goed, word je zo uitgebreid mogelijk geïnformeerd, WEER wat te zeiken. Stelletje Nederlanders ![]() | |
dennistd | donderdag 29 januari 2009 @ 13:59 |
quote:nouja, ik moest lijmlas al googelen (ik had al wel door dat het een las tussen sporen was, maar wat precies...) ik denk dat een gemiddelde reiziger denkt van: WTF ![]() | |
dennistd | donderdag 29 januari 2009 @ 14:08 |
Enschede-Hengelo net weer twee uur heel:quote: ![]() edit: en alweer heel, zal wel een loszittende bout zijn geweest ofzo ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door dennistd op 29-01-2009 14:21:50 ] | |
dennistd | donderdag 29 januari 2009 @ 14:29 |
quote:Tsja, met de trein drugs vervoeren is niet zo heel erg handig, de pakkans is volgens mij veel groter dan met de auto. En de trein van Oldenzaal naar Bentheim is trouwens ook gaan rijden zie ik ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 januari 2009 @ 14:31 |
[somda-nerd] Volgens mij kan je helemaal niet met de internationale trein van Oldenzaal naar Bad bentheim reizen [/somda-nerd] | |
#ANONIEM | donderdag 29 januari 2009 @ 14:36 |
quote:Ik ben ook een keer naar Duitsland geweest met die internationale trein. Werd me tas ook doorzocht in Bentheim toen we stil stonden.. | |
Duvel | donderdag 29 januari 2009 @ 14:56 |
quote:Treinsurfers kunnen alles. | |
Nightshadow | donderdag 29 januari 2009 @ 16:04 |
Ik vraag mij af hoe lang het nog blijft doorgaan dat ze 15 keer per dag omroepen in Zutphen dat de intercity naar Zwolle vanaf spoor 2 vertrekt i.p.v. 2b ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 januari 2009 @ 16:27 |
Godverdomme ![]() quote: | |
Palmboom313 | donderdag 29 januari 2009 @ 16:27 |
quote:Mocht ook wel eens tijd worden | |
Dr_Flash | donderdag 29 januari 2009 @ 16:38 |
VET op tijd aangekondigd ook. | |
Zug-Chef | donderdag 29 januari 2009 @ 17:11 |
Stond al twee weken op ns.nl dus. | |
Novus | donderdag 29 januari 2009 @ 17:12 |
Uh, dat staat al een weekje of 2 op ns.nl dacht ik. *edit: ^ dat ja ^ | |
Dr_Flash | donderdag 29 januari 2009 @ 17:31 |
oh ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 29 januari 2009 @ 17:37 |
Want je wilde nét naar een van die kutstations tussen Amsterdam en Utrecht dit weekend? | |
Dr_Flash | donderdag 29 januari 2009 @ 17:39 |
quote:Nee, maar zo'n beetje heel Noord-Holland wordt dus alweer afgesneden als optie voor een rondje. Scheelt: Daar ben ik vorige week al een paar keer naartoe geweest ![]() | |
Duvel | donderdag 29 januari 2009 @ 17:41 |
Ja, is er een weekend (behalve rond kerst) dat je nog eens gewoon zónder werkzaamheden door Nederland kunt reizen? | |
Zug-Chef | donderdag 29 januari 2009 @ 17:44 |
Jahoor, over 2 weken zijn er alleen werkzaamheden op dode eindjes: Hoorn - Schiphol, Lelystad - Almere en Rotterdam - Hoek v Holland. | |
Dr_Flash | donderdag 29 januari 2009 @ 17:50 |
quote:Dus daar mag ik me niet over opwinden of zo? | |
Ofyles2 | donderdag 29 januari 2009 @ 18:07 |
quote:De verhalen over 'den zuinige Hollander' kunnen we nu inruilen voor 'den gierige Belg'. Is het die prutsers teveel gevraagd om de TRAXX volledig goed te keuren? | |
von_Preussen | donderdag 29 januari 2009 @ 18:09 |
Zo mensen, ik heb het gehaald, met slechts 5 minuten vertraging. In Noord-Duitsland heb ik iig geen staking of wat dan ook gezien. | |
Ou-Tannu | donderdag 29 januari 2009 @ 18:09 |
quote:denk het ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 29 januari 2009 @ 18:11 |
quote:Bedankt voor de tip, ik heb hem als bookmark. | |
Ofyles2 | donderdag 29 januari 2009 @ 18:12 |
quote:Dan was het een kortstondige staking. De prikacties van DB zijn in ieder geval net afgelopen. | |
Ofyles2 | donderdag 29 januari 2009 @ 18:13 |
quote:Over adequate planning gesproken. ![]() ![]() |