abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2009 @ 18:49:23 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65501535
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, geloven is geloven en in de meeste gevallen gaat het om een persoonlijk geloof.
Was dat maar zo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 28 januari 2009 @ 18:51:34 #202
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_65501612
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:02 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ongeacht of je verhaal inhoudelijk volledig waar is of op punten aangedikt, kan de belgische politiek, en eigenlijk meer de europese politiek, zich doodschamen dat er een groep is in de samenleving die erover denkt zoals je hier verwoord hebt.
trots moeten ze er iig niet op zijn, daar heb je volledig gelijk in. M'n heeft veel te lang het probleem genegeerd, nadien de verkeerde betuttelingsstrategie gevolgd, en dezer dagen is de puinhoop ononverzienlijk groot geworden.

gelukkig voor hen is de problematiek een beetje uit de picture, door de globale economische malaise; maar wees gerust; ze krijgen het nadien des te harder in het gezicht terug... Ik voorspel ook grote vooruitgang voor de "europeesnationalisten" bij de volgende EUverkiezingen. De mobilisatie gaat traag, maar ze is effectief.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_65501667
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:45 schreef Donstyle het volgende:

[..]

Ok, maar zullen we dan nu even naar de slechte gaan?
Waarom?
pi_65501759
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Deels geljik, de islam claimt de enige waarheid (christendom misschien ook, weet niet zeker).
Maar het boeddhisme claimt neit de enige waarheid. Mede daardoor (er zijn door meer verklaringen) zijn boeddhisten veel toleranter tegenover anders gelovigen en zijn minder op hun pikkie getrapt als hun religie/levenswijze wordt bekritiseerd.
Volgens mij is de claim dat islam de ware religie van Allah is en het daarom niet meer dan gepast is dat daar totale onderwerping aan God's wil bijhoort.
Het is ook de religie voor de gehele mensheid.

Dat het zou gaan om een waarheid heb nooit van iemand kunnen vernemen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65502224
Bedreiging is misschien een groot woord, maar wat betreft bovenstaande punten kan ik me toch wel vinden in die Vlamingen. Een bijdraging aan de Europese cultuur kan ik het ook niet bepaald noemen, en respect.... !
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:10:02 #206
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_65506785
Ik vind trouwens de discussie die hier inhoudelijk ingaat op de godsdienst totaal misplaatst. Het westen is seculier , en het kan de gemiddelde westerling geen bal schelen wat wie nu net in het hart draagt.

De frustratie is dat het islamgeloof te pas en te onpas misbruikt wordt om zich eigen rechten toe te eigenen, zich niet te moeten aanpassen aan westerse waarden,en zelfs de minste poging tot assimilatie weigeren onder dat mom.

Ze importeren hun problemen hier (ik denk dan aan de gewelddadige anti-geweld rellen in a'pen en bxl ; onbegrip omtrent het niet verkrijgen van exclusieve rechten; cultuurverschillen en wetteloosheid waardoor niemand durft in te grijpen)

ik vind het simpelweg genant en lachwekkend, de hoofddoek die maar al te graag in 'n mercedescabrio rondparadeert... Vreemd genoeg zijn dat dan weeral westerse symbolen die wel kunnen geaprecieerd worden... Ze shoppen er maar selectief op los, hetgeen hen baat accepteren ze, hetgeen hun waarden in de weg ligt , gaan ze vaak onbegripvol uit de weg....
hypocriet opportunisme, DAT is wat wij niet moeten accepteren !
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_65507149
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:10 schreef misteriks het volgende:
Ik vind trouwens de discussie die hier inhoudelijk ingaat op de godsdienst totaal misplaatst. Het westen is seculier , en het kan de gemiddelde westerling geen bal schelen wat wie nu net in het hart draagt.
Het westen seculier, waar baseer je dat op?
pi_65508371
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Het westen seculier, waar baseer je dat op?
Ik denk dat hij bedoelt de combinatie van secularisering en de vrijheid van godsdienst.
Een grondbeginsel van de meeste westerse staten is namelijk de scheiding van kerk en staat.
pi_65510180
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt de combinatie van secularisering en de vrijheid van godsdienst.
Een grondbeginsel van de meeste westerse staten is namelijk de scheiding van kerk en staat.
Oh zo. Het aantal gelovigen in het westen is enorm, dus in die zin lijkt seculier me niet zo'n goed begrip.
pi_65510337
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh zo. Het aantal gelovigen in het westen is enorm, dus in die zin lijkt seculier me niet zo'n goed begrip.
Veel mensen husselen de begrippen door elkaar. Ik ga daarmee ook weleens de mist in.
pi_65510345
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 29-01-2009 09:51:12 (niet nodig) ]
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_65510382
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:10 schreef misteriks het volgende:
Het westen is seculier , en het kan de gemiddelde westerling geen bal schelen wat wie nu net in het hart draagt.
Zeker nooit in de VS geweest.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_65512106
Jullie zijn weer naief. De Vlamingen zijn realistischer. Nederland, Frankrijk, Belgie, Engelend, Denemarken zijn al bezig te islamiseren, zij het nog heel langzaam. Maar dat proces wordt alleen maar versterkt doordat jullie zo naief zijn. Jullie concentreren je alleen maar op je eigen landje. Kijk eens buiten de grenzen. Landen in Oost- en Zuid-Azie zijn ook al aan het islamiseren. Zoals Thailand, Filipijnen, Maleisie, Indonesie, India. Bangladesh en Pakistanen zijn nu moslimstaten, 70 jaar geleden niet, nu wel.

Nederland zal geen moslimland worden. Wel een land waarin "de Islam" het steeds meer voor het zeggen zal hebben.
  woensdag 28 januari 2009 @ 23:57:28 #214
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65513414
Omdat de helft van een bevolking iets vind, hoeft het nog niet zo te zijn
Dasvidanja
pi_65513925
Verdiepen jullie je alsjeblieft even in de verspreiding van de Islam van de afgelopen paar 100 jaar. Kijk aub eens buiten de grenzen van Nederland en lees je in hoe de islam zich verspreid heeft over Azie. Nederlanders moeten hun droombril een keer af gaan doen.

Kijk, Wilders heeft veel gereisd in het Midden-Oosten. Hij weet veel over het Midden-Oosten. Jullie zouden je eens in het Midden-Oosten moeten verdiepen. Het is heel treurig dat alleen Wilders met de islamisering aankomt. Waarom verdiept Bos of Balkenende zich niet gewoon in dit onderwerp en doorbreekt de taboe die hangt rondom islamisering. Want Bos of Balkanende kan waarschijnlijk wél een goede en niet-discriminerende oplossing bedenken voor dit probleem of een discussie aanwakkeren rondom dit probleem. Nu kunnen mensen alleen bij Wilders terecht. Persoonlijk vind ik dat niet prettig. Wilders zal het probleem alleen maar erger zal maken, omdat hij neigt naar discriminatie.
pi_65518539
Bedankt voor het tonen van je ware aard.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 29 januari 2009 @ 09:50:11 #217
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_65518860
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
Zijn 'ware aard'?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_65518992
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 09:50 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zijn 'ware aard'?
Ja, zijn ware aard. Nu is het duidelijk waar hij staat in de discussie. Ik vind dat veel fijner dan dat mensen heel verkapt gaan posten om het zo maar eens te zeggen. Niets mis mee hoor, gewoon weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Helemaal als het om kloontjes gaat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65519204
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 09:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, zijn ware aard. Nu is het duidelijk waar hij staat in de discussie. Ik vind dat veel fijner dan dat mensen heel verkapt gaan posten om het zo maar eens te zeggen. Niets mis mee hoor, gewoon weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Helemaal als het om kloontjes gaat.
En wat zijn precies uitspraken waardoor je bij de 'duidelijke' groep hoort?
pi_65519254
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:02 schreef Specularium het volgende:

[..]

En wat zijn precies uitspraken waardoor je bij de 'duidelijke' groep hoort?
Ik deel niemand in groepen, ik zeg dat nu duidelijk is waar hij in het debat staat. Iemand die aan de lopende band onzin praat over de Islam, reeds vanaf de eerste post valt het dan op he. Doormiddel van overdrijvingen, leugens, verdraaiingen en revisie van geschiedenis. Op een gegeven moment valt een dergelijke "discussie-partner" gewoon af.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:09:22 #221
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_65519372
Dus jij beschuldigt 'Zienswijze' er van een kloon van een andere user te zijn en dus een leugenaar over zijn/haar achtergrond?

Ik ben benieuwd hoe je dit gaat bewijzen?
pi_65519432
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dus jij beschuldigt 'Zienswijze' er van een kloon van een andere user te zijn en dus een leugenaar over zijn/haar achtergrond?

Ik ben benieuwd hoe je dit gaat bewijzen?
Een leugenaar over zijn/haar achtergrond? Ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Dat het een kloon is - dat zegt mijn gut feeling en zijn posthistory, maar heb niet gezegd dat dit per definitie het geval is.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:26:04 #223
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65519917
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een leugenaar over zijn/haar achtergrond? Ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Dat het een kloon is - dat zegt mijn gut feeling en zijn posthistory, maar heb niet gezegd dat dit per definitie het geval is.
Tsjongejonge.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65519960
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tsjongejonge.
Niet zo aanstellen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:31:37 #225
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65520140
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet zo aanstellen.
Je bent de laatste dagen alleen maar aan het draaien. Denk je nou echt dat niemand dat ziet en dat de mods daar intrappen? Wel nazi, ohnee toch geen nazi. Wel kloon, ohnee toch geen kloon. Wat is het nou?
pi_65520212
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je bent de laatste dagen alleen maar aan het draaien. Denk je nou echt dat niemand dat ziet en dat de mods daar intrappen? Wel nazi, ohnee toch geen nazi. Wel kloon, ohnee toch geen kloon. Wat is het nou?
Wellicht dat lezen je veel goeds zal doen. Gister is al het een en ander weerlegd over dat nazi en geen nazi, - zie het vorige FB topic namelijk en dit is ook duidelijk, namelijk ik denk inderdaad dat het een kloon is - maar dat hoeft niet zo te zijn. Simpel toch.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:35:46 #227
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65520294
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wellicht dat lezen je veel goeds zal doen. Gister is al het een en ander weerlegd over dat nazi en geen nazi, - zie het vorige FB topic namelijk en dit is ook duidelijk, namelijk ik denk inderdaad dat het een kloon is - maar dat hoeft niet zo te zijn. Simpel toch.
Wel een kloon dus. Was dat nou zo moeilijk.
pi_65520319
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wel een kloon dus. Was dat nou zo moeilijk.
Als mensen leren lezen is het niet zo moeilijk. Net als gister trouwens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65520814
Mutant01 hoeft er toch niet zo ver naast te zitten met zijn zienswijze?
  Moderator donderdag 29 januari 2009 @ 11:07:47 #230
8781 crew  Frutsel
pi_65521346
Hmm... zou haast "Vlamingen" kunnen aanpassen in "Zienswijze" aangezien het daar nu voortdurend over gaat

Ontopic maar weer?
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:29:25 #231
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65522040
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als mensen leren lezen is het niet zo moeilijk. Net als gister trouwens.
Je beschuldigt andere users en draait er vervolgens omheen. Prima, moet je zelf weten, maar je wordt er echt niet geloofwaardiger door.
pi_65522138
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:29 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je beschuldigt andere users en draait er vervolgens omheen. Prima, moet je zelf weten, maar je wordt er echt niet geloofwaardiger door.
Jij beschuldigt mij van het "erom heen draaien", terwijl alles zeer helder uiteengezet is. Als jij iets niet begrijpt, betekend het niet dat de ander per definitie er omheen draait.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:32:33 #233
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65522165
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij beschuldigt mij van het "erom heen draaien"
Inderdaad. Heb je daar een probleem mee?
pi_65522219
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Inderdaad. Heb je daar een probleem mee?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:35:54 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65522288
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Goed zo! Relativeren is goed voor de bloeddruk!
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:38:07 #236
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_65522376
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zienswijze beweert dus een (van oorsprong) Aziaat te zijn met een boeddhistische of misschien wel hindoeistische achtergrond.

Als jij denkt dat Zienswijze een kloon is van een andere user, zou je dat dus kunnen beschouwen als iemand die zich anders voordoet dan dat hij/zij is. Jouw gedachtengang volgend zou dat kunnen zijn om zich als niet-islamitische Aziaat te kunnen voordoen om kritiek op de islam te kunnen leveren als soort van deskundige of 'uit onverdachte hoek'. Dus om de legitimiteit van zijn/haar beweringen te vergroten.
pi_65522582
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:38 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zienswijze beweert dus een (van oorsprong) Aziaat te zijn met een boeddhistische of misschien wel hindoeistische achtergrond.

Als jij denkt dat Zienswijze een kloon is van een andere user, zou je dat dus kunnen beschouwen als iemand die zich anders voordoet dan dat hij/zij is. Jouw gedachtengang volgend zou dat kunnen zijn om zich als niet-islamitische Aziaat te kunnen voordoen om kritiek op de islam te kunnen leveren als soort van deskundige of 'uit onverdachte hoek'. Dus om de legitimiteit van zijn/haar beweringen te vergroten.
Je impliceert hiermee dat ik mij bewust bezig houdt met de culturele of religieuze achtergrond van users. Een dergelijk logboek hou ik niet bij, dus ook al zou het een kloon zijn van een andere user, ik weet niet wat de achtergrond is van die user. Ik acht dat ook in zijn geheel irrelevant in discussies eigenlijk, het ging mij om de aangehaalde argumenten, voorbeelden en posts.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65522628
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik deel niemand in groepen, ik zeg dat nu duidelijk is waar hij in het debat staat. Iemand die aan de lopende band onzin praat over de Islam, reeds vanaf de eerste post valt het dan op he. Doormiddel van overdrijvingen, leugens, verdraaiingen en revisie van geschiedenis. Op een gegeven moment valt een dergelijke "discussie-partner" gewoon af.
Oftewel, is iemand eens duidelijk en ondubbelzinnig (een zeldzaamheid op dit forum).
En als je het niet eens bent met iemand anders, dan is het opeens geen "discussie-partner" meer.

Jezus, wat een hooghartig gelul dat je gewoon niet met andersdenkenden praat die gewoon sterk in hun schoenen staan.
Tja, het is natuurlijk wel weer wat anders dan die eeuwig wispelturige nederlanders.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_65522698
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:52 schreef SCH het volgende:
Mutant01 hoeft er toch niet zo ver naast te zitten met zijn zienswijze?
Nog een medestander in verdachtmakingen, alleen maar omdat iemand anders stellig is, en ook nog eens aan de andere kant staat van de discusie.

Stelligheid zou jou, SCH, niet vreemd moeten zijn, want zelf doe je niet anders......tenzij je weer op de "vermoorde onschuld"-toer gaat natuurlijk.
Faal van de eeuw.
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:48:45 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65522759
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je impliceert hiermee dat ik mij bewust bezig houdt met de culturele of religieuze achtergrond van users.
Nee dat impliceer je toch echt helemaal zelf, met je
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
  Moderator donderdag 29 januari 2009 @ 11:50:03 #241
8781 crew  Frutsel
pi_65522819
Nogmaals: Kan het weer ontopic gaan?
pi_65522977
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:48 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee dat impliceer je toch echt helemaal zelf, met je
[..]

Je ware aard ja? Wat heeft dat met culturele of religieuze achtergrond te maken? Ben je weer onzinnige verbanden aan het maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65523191
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:47 schreef huhggh het volgende:

[..]

Nog een medestander in verdachtmakingen, alleen maar omdat iemand anders stellig is, en ook nog eens aan de andere kant staat van de discusie.

Stelligheid zou jou, SCH, niet vreemd moeten zijn, want zelf doe je niet anders......tenzij je weer op de "vermoorde onschuld"-toer gaat natuurlijk.
Ik vraag of Mutant01 er zo ver vanaf zitten, en het was vooral een woordgrapje. Maar de geschiedenis leert dat nieuwe users die direct zo veel posten en zoveel beschuldigingen uiten, niet zelden een kloon zijn. Maar in dit geval zou het ook heel goed niet zo kunnen zijn. Ik ga er vanuit dat het niet zo is. Ik vind alleen het belerende toontje van zienswijze met zijn 'jullie zitten er allemaal naast' niet zo prettig. En hij heeft al een paar forse uitglijders gemaakt maar ook wel wat interessante dingen opgeworpen.
pi_65523280
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vraag of Mutant01 er zo ver vanaf zitten, en het was vooral een woordgrapje. Maar de geschiedenis leert dat nieuwe users die direct zo veel posten en zoveel beschuldigingen uiten, niet zelden een kloon zijn. Maar in dit geval zou het ook heel goed niet zo kunnen zijn. Ik ga er vanuit dat het niet zo is. Ik vind alleen het belerende toontje van zienswijze met zijn 'jullie zitten er allemaal naast' niet zo prettig. En hij heeft al een paar forse uitglijders gemaakt maar ook wel wat interessante dingen opgeworpen.
Exact. En het gaat ook niet om de ondubbelzinnigheid of duidelijkheid in zijn post, daar is niets mis mee. Het gaat om de stelselmatige verdraaiing van feiten en het posten van bepaalde onwaarheden. Wat zijn culturele achtergrond daarmee te maken heeft, is irrelevant.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:03:09 #245
3542 Gia
User under construction
pi_65523302
Ik zie de Islam op zich niet als bedreiging. Iedereen zijn eigen geloof.
Wel vind ik dat het te pas en te onpas beroepen op 'vrijheid van godsdienst', wanneer je weer eens ergens een uitzondering voor wil zijn, afgelopen moet zijn. Geloven dient een privé-aangelegenheid te zijn. Dat doe je thuis, en in je gebedshuis. Dat gezeik van Moslims "ja maar ik geloof de hele dag en dus moet ik.......mogen" slaat werkelijk nergens op.

Dus daarom vind ik o.a. dat zichtbare geloofsuitingen op basisscholen verboden moeten zijn en op middelbare scholen verboden moeten mogen zijn. En dat werkgevers ook op dit punt eigen regels moeten hanteren waar het zeurzinnetje "jamaar vrijheid van godsdienst" ondergeschikt moet blijven. Zoals bidden onder werktijd, hoofddoekjes dragen en andere aanverwante kleding enz...

Voor de rest uiteraard de rellende kutjeugd keihard aanpakken, ongeacht afkomst. Ik ben, zoals wel bekend is, heel erg voor heropvoedingsinstituten voor bepaalde gevallen. Als de ouders ze niet opvoeden, moet de staat het maar doen. Uiteraard heb ik het dan niet over de hangjeugd die een keer op de grond spuugt, of de radio wat te hard heeft staan. Daar kan de wijkagent of buurtwacht nog wel wat van zeggen. Maar jongeren, van de week een kind van 5!!!! die meedeed, die meiden mishandelen en verkrachten, bejaarden beroven, een buschauffeur terrorriseren enz..... enkeltje heropvoedingskamp.
pi_65523334
Ik meen dat Zienswijze ook openstaat voor andere inzichten en ook toegeeft als een counterpart een punt heeft.
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:04:53 #247
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_65523354
quote:

[..]

Ik vind alleen het belerende toontje van zienswijze met zijn 'jullie zitten er allemaal naast' niet zo prettig.
De pot verwijt de ketel
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:05:51 #248
3542 Gia
User under construction
pi_65523400
quote:
Ik vind alleen het belerende toontje van zienswijze met zijn 'jullie zitten er allemaal naast' niet zo prettig.
Goh, ik ben het zowaar eens een keer met je eens. Hij is wel heel enthousiast met zijn "mensen, luister eens naar mij......" Hij zou tv-dominee moeten worden!
pi_65523451
Lekker belangrijk.
pi_65523495
Ik vind eerder de generaliseringen over Nederlanders niet kunnen. Dat we allemaal naïef zijn, een droombril ophebben. Net alsof we niet zelf kritisch na kunnen denken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65523525
Such as?
pi_65523555
Net m'n post ge-edit .
Allah Al Watan Al Malik
pi_65523723
Eerlijk gezegd denk ik dat dit niet per sé met een 'aard' te maken hoeft te hebben. In het andere topic stelt hij zaken in soortgelijke termen, maar als je hem rustig van repliek bedient dan is hij niet te flauw om te erkennen dat sommige zaken anders liggen dan in zijn beleving worden bewerkelijkheid, is mijn ervaring.
pi_65523863
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:13 schreef damian5700 het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat dit niet per sé met een 'aard' te maken hoeft te hebben. In het andere topic stelt hij zaken in soortgelijke termen, maar als je hem rustig van repliek bedient dan is hij niet te flauw om te erkennen dat sommige zaken anders liggen dan in zijn beleving worden bewerkelijkheid, is mijn ervaring.
Dat zal best en dat geloof ik ook. Echter het is nogal dubieus om je voor te doen als voorvechter voor integratie, terwijl de posts niet echt wijzen op een duidelijke vereenzelviging met het land Nederland. Hij spreekt over "de Nederlanders", "jullie" en maakt gebruik van andere termen die het wij-zij gevoel benadrukken. Hij benadrukt eveneens het gelijk van onderbuikgevoelens van Vlamingen aan de hand van verdraaiing van feiten en het vertellen van onwaarheden. Dat zit mij dwars.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65523942
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal best en dat geloof ik ook. Echter het is nogal dubieus om je voor te doen als voorvechter voor integratie, terwijl de posts niet echt wijzen op een duidelijke vereenzelviging met het land Nederland. Hij spreekt over "de Nederlanders", "jullie" en maakt gebruik van andere termen die het wij-zij gevoel benadrukken. Hij benadrukt eveneens het gelijk van onderbuikgevoelens van Vlamingen aan de hand van verdraaiing van feiten en het vertellen van onwaarheden. Dat zit mij dwars.
Ik had de indruk dat hij/zij een Vlaming is.
pi_65524801
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind eerder de generaliseringen over Nederlanders niet kunnen. Dat we allemaal naïef zijn, een droombril ophebben. Net alsof we niet zelf kritisch na kunnen denken.
Zijn zwaar racistische posts over luie negers en andere bevolkingsgroepen zijn volgens mij weggehaald maar wel zorgwekkend.
pi_65524866
Enfin.

Vanochtend las ik de beschikking van het Gerechtshof van Amsterdam inzake Wilders nog even door en een passage daaruit geeft misschien wel een verklaring waarom bijna de helft van de inwoners van Vlaanderen negatieve gevoelens heeft over de islam:
quote:
In het algemeen stelt het hof vast dat de traditie binnen de Nederlandse debatcultuur is gebaseerd op een grote mate van tolerantie ten opzichte van elkaars opvattingen, terwijl van moslimimmigranten begrip mag worden verwacht voor de in Nederland heersende sentimenten ten aanzien van hun geloof, dat op enkele onderdelen op gespannen voet staat met Nederlandse en Europese waarden en normen.
Volgens mij heeft het Europese Hof, inzake Refah Partis vs Turkije overwogen dat de sharia (een element van het islamitisch geloof) onverenigbaar is met de waarden die besloten liggen in het Europese verdrag van de Rechten van de Mens.
Het Amsterdamse Hof erkent de sentimenten die in Nederland leven ten aanzien het moslimgeloof, omdat daarin aspecten zijn die 'op gespannen voet staan' met grondbeginselen in Nederland en in Europa.
Ik neem aan dat deze sentimenten dan ook bestaan en dus eenvoudig via een onderzoek in kaart gebracht kunnen worden. Ik moet daarbij wel erkennen dat het mij verbaasde dat het percentage wel heel erg hoog is.
pi_65524986
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Exact. En het gaat ook niet om de ondubbelzinnigheid of duidelijkheid in zijn post, daar is niets mis mee. Het gaat om de stelselmatige verdraaiing van feiten en het posten van bepaalde onwaarheden. Wat zijn culturele achtergrond daarmee te maken heeft, is irrelevant.
Goh, Mutant01 die het overduidelijk eens is met SCH...kan het nog meer 2 handen op 1 buik zijn?
Faal van de eeuw.
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:46:51 #259
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_65525023
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb gisteren wel hartelijk gelachen om je bewering dat alleen de monotheistische godsdiensten voor rellen en geweld zorgen of zorgden. En dat religies als hindoeisme en boeddhisme daar buiten vallen. Dat geld voor het boeddhisme wellicht maar dat is niet echt een religie. Voor het hindoeisme zeker niet.
Ik moet hard lachen om SCH vertel even de Thais hier dat boedhisme geen religie is. Dat is een geromantiseerd beeld dat ontstaan is in het westen. het is zeer zeker wel een religie.
mai pen rai
pi_65525046
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:42 schreef damian5700 het volgende:
Enfin.

Vanochtend las ik de beschikking van het Gerechtshof van Amsterdam inzake Wilders nog even door en een passage daaruit geeft misschien wel een verklaring waarom bijna de helft van de inwoners van Vlaanderen negatieve gevoelens heeft over de islam:
[..]

Volgens mij heeft het Europese Hof, inzake Refah Partis vs Turkije overwogen dat de sharia (een element van het islamitisch geloof) onverenigbaar is met de waarden die besloten liggen in het Europese verdrag van de Rechten van de Mens.
Het Amsterdamse Hof erkent de sentimenten die in Nederland leven ten aanzien het moslimgeloof, omdat daarin aspecten zijn die 'op gespannen voet staan' met grondbeginselen in Nederland en in Europa.
Ik neem aan dat deze sentimenten dan ook bestaan en dus eenvoudig via een onderzoek in kaart gebracht kunnen worden. Ik moet daarbij wel erkennen dat het mij verbaasde dat het percentage wel heel erg hoog is.
De Sharia als wettelijk stelsel is op delen onverenigbaar met het EVRM inderdaad (bijvoorbeeld de doodstraf). Net als het Amerikaanse stelsel dat zou zijn, of enig ander stelsel welke in de ogen van het EVRM onmenselijke straffen hanteert. Maar dat is niet van belang voor het geloof zelf natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65525081
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:45 schreef huhggh het volgende:

[..]

Goh, Mutant01 die het overduidelijk eens is met SCH...kan het nog meer 2 handen op 1 buik zijn?
Een homo en een moslim, dat is toch onmogelijk als ik bepaalde mensen moet geloven. Tja huhggh, zo kan ik het ook. Maar goed, weer terug naar de discussie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65525116
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Sharia als wettelijk stelsel is op delen onverenigbaar met het EVRM inderdaad (bijvoorbeeld de doodstraf). Net als het Amerikaanse stelsel dat zou zijn, of enig ander stelsel welke in de ogen van het EVRM onmenselijke straffen hanteert. Maar dat is niet van belang voor het geloof zelf natuurlijk.
Ik heb het niet over het geloof zelf, maar over de heersende sentimenten over dat geloof.
pi_65525134
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:46 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik moet hard lachen om SCH vertel even de Thais hier dat boedhisme geen religie is. Dat is een geromantiseerd beeld dat ontstaan is in het westen. het is zeer zeker wel een religie.
Het is geen monotheistische religie en je kan er inderdaad een discussie over voeren, over de definitie van een religie. Daar zijn inderdaad verschillende opvattingen over en als ik daar te stellig over was, dan klopt het neit. Net als jouw stelligheid met 'zeer zeker' niet klopt.
pi_65525148
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een homo en een moslim, dat is toch onmogelijk als ik bepaalde mensen moet geloven. Tja huhggh, zo kan ik het ook. Maar goed, weer terug naar de discussie.
Ben jij homo?
pi_65525153
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over het geloof zelf, maar over de heersende sentimenten over dat geloof.
Volgens mij zijn daar al meerdere onderzoeken en publicaties over geweest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65525164
Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd naar een van de achterliggende gedachten? Dat wil zeggen hoe kijkt Vlaams links naar rechts en hoeveel % ziet de ander als een belediging. hoeveel % van kapitalisten in Wallonië ziet communisme / socialisme als dreiging? Hoeveel % van de democraten zien de republikeinen als bedreiging etc %, om je in het vervolg maar even af te vragen waarom de berichten inzake de islam uitgebreider worden gedaan of meer in het nieuws komen zo selectief?
pi_65525174
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben jij homo?
Nee SCH.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65525226
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee SCH.
Oh, dan ben ik geen moslim, gelukkig maar
pi_65525286
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:50 schreef Triggershot het volgende:
Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd naar een van de achterliggende gedachten? Dat wil zeggen hoe kijkt Vlaams links naar rechts en hoeveel % ziet de ander als een belediging. hoeveel % van kapitalisten in Wallonië ziet communisme / socialisme als dreiging? Hoeveel % van de democraten zien de republikeinen als bedreiging etc %, om je in het vervolg maar even af te vragen waarom de berichten inzake de islam uitgebreider worden gedaan of meer in het nieuws komen zo selectief?
Sowieso is bij dit soort onderzoeken de vraagstelling zeer belangrijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65525358
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn daar al meerdere onderzoeken en publicaties over geweest.
Alleen 46% van de totale Vlaamse bevolking die negatieve sentimenten heeft vind ik uiterst opmerkelijk.
Om te zeggen dat zij allen laagopgeleid zijn of extreem-rechts, om het maar even te chargeren, is denk ik een kort door de bocht verklaring. Net zoals het zou gaan dat bijna de heft van alle Vlamingen lijdt aan een ziekelijke irreële angst.
pi_65525430
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sowieso is bij dit soort onderzoeken de vraagstelling zeer belangrijk.
'Denkt u dat de islam u kan beperken in uw handelingen? '
pi_65525624
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Alleen 46% van de totale Vlaamse bevolking die negatieve sentimenten heeft vind ik uiterst opmerkelijk.
Om te zeggen dat zij allen laagopgeleid zijn of extreem-rechts, om het maar even te chargeren, is denk ik een kort door de bocht verklaring. Net zoals het zou gaan dat bijna de heft van alle Vlamingen lijdt aan een ziekelijke irreële angst.
Dat hoeft niet nee, maar het gaat doorgaans om een combinatie van factoren zoals leeftijd, eigen religie, aantal moslims om je heen, weetjes die je hebt over de godsdienst en media. En je zal altijd een groep houden die per definitie negatief is, ook al neem je al deze factoren in ogenschouw. Maar dat is iets wat je nooit weg kan werken, ongeacht de mate van integratie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65526273
quote:

[..]

Ik doe veel mee aan dat soort onderzoeken, het hangt heel erg af van de vraagstelling en de verwerking van het onderzoek. Misschien zouden Triggershot en Mutant in dit onderzoek ook wel meetellen bij de mensen met een negatief sentiment bij de islam.
pi_65526600
quote:

[..]

Ach, als je het maar kan wegzetten als zijnde niet-relevant.
"Mensen met die mening, ach...niet relevant, niet belangrijk, over tot de orde van de dag.........wat vindt het "weldenkende deel van het volk" ervan....?"
Faal van de eeuw.
pi_65526687
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik doe veel mee aan dat soort onderzoeken, het hangt heel erg af van de vraagstelling en de verwerking van het onderzoek. Misschien zouden Triggershot en Mutant in dit onderzoek ook wel meetellen bij de mensen met een negatief sentiment bij de islam.
Ik heb de complete onderzoekgegevens in de OP erbij gepost. Dit onderzoek is op basis van postelectorale verkiezingsonderzoeken tussen 1991-2007 verricht. Hier de samenvatting:
quote:
SAMENVATTING 

‐  Rekening houdend met de afzonderlijke items over sociale zekerheid en cultuur zou 
men  kunnen  beweren  dat  de  gevoelens  van  economische  bedreiging  sinds  1991 
continu  zijn  afgenomen maar  dat  de  gevoelens  van  culturele  dreiging,  sinds  1991 
aanvankelijk afnemen om vervolgens in de jaren 2000 opnieuw toe te nemen. 
‐  Als  we  de  achterliggende  variabele,  negatieve  houding  ten  aanzien  van  etnische 
minderheden  in 1991 gelijk aan nul stellen dan zien we dat 1991 en 2007 aan elkaar 
gelijk zijn. Maar, we zien ook dat er gedurende de bestudeerde periode wel verande‐
ringen plaatsgrepen. In 1995 blijkt de negatieve houding tegenover etnische minder‐
heden iets te zijn toegenomen tegenover 1991. In 1999 is de negatieve houding tegen‐
over etnische minderheden echter beduidend gedaald en is er dus een meer positieve 
houding tegenover etnische minderheden. De Vlamingen voelen zich  in die periode 
minder  bedreigd.  In  2003  is  de  dalende  trend  inzake  de weerstand  tegen  etnische 
minderheden  compleet  omgekeerd  en  is  de  negatieve  houding  weer  statistisch 
beduidend gestegen, zelfs meer dan  in 1995.  In 2007  is het gemiddelde van de per‐
ceptie van dreiging door etnische minderheden weer gedaald tot op dezelfde hoogte 
van 1991. 
‐  In 2007 wijst de helft van de kiezers de stelling af dat de etnische minderheden een 
bedreiging  zouden  zijn  voor  de  tewerkstelling,  tegenover  27%  die  het  met  deze 
uitspraak  eens  is. Tegelijkertijd  is  40% van de kiezers de mening  toegedaan dat de 
etnische minderheden  geen  bijdrage  leveren  aan welvaart  van  het  land,  tegenover 
27% die van oordeel is dat dit wel het geval is. 
‐  In 2007 vindt 43% van de Vlaamse kiezers dat de etnische minderheden een bedrei‐
ging vormen voor onze cultuur en gebruiken. Een derde van de kiezers vindt dit niet 
zo. 41% van de kiezers vindt de  leefwijze van etnische minderheden onverenigbaar 
met de West‐Europese levenswijze (zoals door henzelf subjectief ingevuld). 
‐  Bijna de helft van de Vlaamse kiezer heeft een uitermate negatieve opvatting over de 
islam en de moslims. Wat betreft hun cultuur binnen een Europese context: Bijna de 
helft van de Vlaamse kiezers  is van mening dat de  islam geen bijdrage kan  leveren 
aan de Europese  cultuur  (46%)  en dat de  islamitische waarden  een bedreiging  zijn 
voor Europa (49%). Bijna 40% vindt dat de meeste moslims geen respect hebben voor 
de  Europese  cultuur  en  levenswijze  (37%)  en  dat  de  islamitische  cultuur meer  ge‐
welddadig  is  dan  andere  culturen  (42%). Wat  betreft  het  gezinsleven:  81%  van  de 
Vlaamse  kiezers  is de mening  toegedaan dat moslimmannen  hun  vrouwen  te  veel 
overheersen. 
‐  De houding van de Vlaamse kiezers  tegenover de  islam  is negatiever dan de nega‐
tieve houding tegenover etnische minderheden. Het is m.a.w. aannemelijk dat islam‐
fobie, de naar aanleiding van de verkiezingen van 2003 en 2007 vastgestelde  toege‐
nomen negatieve houding tegenover etnische minderheden verklaart. 3 
‐  De effecten van de structurele kenmerken op de houding tegenover etnische minder‐
heden en  tegenover de  islam zijn niet zoveel verschillend.  In  tegenstelling  tot vroe‐
gere  studies blijkt het effect van onderwijsniveau  sterk aan belang  ingeboet  te heb‐
ben. Leeftijd blijkt de belangrijkste verklaringskracht  te bezitten, met een uitgespro‐
ken negatief effect voor de  leeftijdscohorten boven de 55  jaar. Het milderende effect 
van de kerksheid  (meerdere malen per maand participeren  aan de kerkelijke dien‐
sten) blijkt  in 2007 uitgespeeld. Het participeren aan het verenigingsleven – een so‐
ciaal  uitgebouwde  levensloop  hebben  –  en  een  brede  (wereld)kennis  hebben  zijn 
milderende  effecten  op  zowel de negatieve houding  ten  aanzien  van minderheden 
als op de negatieve houding ten opzichte van de islam. 
‐ Meer  Vlaamse  kiezers  wijzen  nieuwe migratie  af  (47,2%)  dan  die  dit  aanvaarden 
(37,7%), zelfs indien dit tekorten op de arbeidsmarkt zou opvangen. De afwijzing om 
nieuwe migranten toe te  laten tot de arbeidsmarkt heeft te maken met de potentiële 
(economische/werkgelegenheid)  bedreiging  die  kan  uitgaan  van  deze  nieuwe  mi‐
granten. 
‐ Mogen racistische toespraken in het openbaar en op televisie gehouden worden? De 
Vlaams publieke opinie is hierover verdeeld. Er is weliswaar een meerderheid van de 
Vlaamse  kiezers  (50,3%)  die  van  oordeel  is  dat  een  spreker  die  op  een  publieke 
bijeenkomst of op televisie een racistische toespraak houdt moet verhinderd worden 
om dit te doen, maar daarentegen is 44,9% van mening dat zo’n spreker moet kunnen 
zeggen wat hij (of zij) wil.
pi_65527299
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb de complete onderzoekgegevens in de OP erbij gepost. Dit onderzoek is op basis van postelectorale verkiezingsonderzoeken tussen 1991-2007 verricht. Hier de samenvatting:
[..]

Ik heb het gezien, maar het probleem met dit soort onderzoeken is dat je nooit een genuanceerd antwoord kan geven op een vraag. In die zin ben je gewoon belemmerd. Daarnaast is het ook gewoon zo dat sinds 2000 de Islam een standaardpositie binnen de media heeft gekregen. Er wordt veel meer op gehamerd en de verschillen worden veel meer benadrukt.

Dit is dan ook wel opvallend bijvoorbeeld:- of nou ja, eerder logisch.
quote:
Het participeren aan het verenigingsleven – een so‐
ciaal uitgebouwde levensloop hebben – en een brede (wereld)kennis hebben zijn
milderende effecten op zowel de negatieve houding ten aanzien van minderheden
als op de negatieve houding ten opzichte van de islam.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65528109
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb het gezien, maar het probleem met dit soort onderzoeken is dat je nooit een genuanceerd antwoord kan geven op een vraag. In die zin ben je gewoon belemmerd. Daarnaast is het ook gewoon zo dat sinds 2000 de Islam een standaardpositie binnen de media heeft gekregen. Er wordt veel meer op gehamerd en de verschillen worden veel meer benadrukt.

Dit is dan ook wel opvallend bijvoorbeeld:- of nou ja, eerder logisch.
[..]
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat het een meerjarig onderzoek is van de universiteit van Leuven.
Nu kunnen we natuurlijk heel lacherig dat Belgen niet kunnen onderzoeken, maar ik denk niet dat het fair is het onderzoek zelf aan te vallen.
Er is geen enkele aanwijzing te suggereren, althans zoals ik heb kunnen overzien, dat er bevooroordeeld of op een andere manipulatieve wijze is onderzocht.
De Universiteit van Leuven is een vrij prestigieuze universiteit en staat hoog aangeschreven in Europa.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:12:02 #278
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65528269
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat het een meerjarig onderzoek is van de universiteit van Leuven.
Nu kunnen we natuurlijk heel lacherig dat Belgen niet kunnen onderzoeken, maar ik denk niet dat het fair is het onderzoek zelf aan te vallen.
Er is geen enkele aanwijzing te suggereren, althans zoals ik heb kunnen overzien, dat er bevooroordeeld of op een andere manipulatieve wijze is onderzocht.
De Universiteit van Leuven is een vrij prestigieuze universiteit en staat hoog aangeschreven in Europa.
Ik denk het meer dat ieder onderzoek in zulke wetenschappen discutabel is. Of het nu over verkiezingspeilingen gaat of het aantal masturberende 15jarigen.
pi_65528491
Ik zal dat onthouden.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:26:40 #280
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65528786
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:18 schreef damian5700 het volgende:
Ik zal dat onthouden.
Fijn.

Maar kijkende naar de titel van dit topic en het artikel uit de openingspost. Deze zijn geheel gebaseerd op de volgende stelling:
quote:
De islam kan iets bijdragen aan de Europese cultuur .
Helemaal oneens | Oneens | Noch eens, noch oneens | Eens | Helemaal Eens

Wat moet je daar nu concreet mee? Ik zou niet eens weten wat ik hier op zou moeten antwoorden. Wat is bijdragen? Wat is de Islam? Wat is de Europese cultuur, kinderen zonder verzorging in weeshuizen stoppen in Roemenie? Daarom trek ik mij meestal weinig aan van zulke onderzoeken.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:49:09 #281
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_65529788
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is geen monotheistische religie en je kan er inderdaad een discussie over voeren, over de definitie van een religie. Daar zijn inderdaad verschillende opvattingen over en als ik daar te stellig over was, dan klopt het neit. Net als jouw stelligheid met 'zeer zeker' niet klopt.
Ik kan je vertellen het wordt hier gezien als een religie. Er zijn monniken mensen bidden en geloven in bepaalde dingen. (wat precies hangt weer van de persoon af) ik weet niet wat jij onder religie verstaat hoor maar hier is het zeker een religie.

Ik zou zeggen kom eens kijken ze zijn hier erg homo vriendelijk, denk dat het het homo vriendelijkste land is ter wereld. (nu wil ik dit niet heel stellig stellen omdat ik niet overal geweest ben)
mai pen rai
pi_65529949
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:12 schreef pfaf het volgende:
of het aantal masturberende 15jarigen.
Dat is toch gewoon 100 procent 2 x per dag?
  donderdag 29 januari 2009 @ 15:19:30 #283
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_65531081
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:52 schreef SCH het volgende:
Dat is toch gewoon 100 procent 2 x per dag?
2x? Conservatieve schatting.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_65534290
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:26 schreef pfaf het volgende:

[..]

Fijn.

Maar kijkende naar de titel van dit topic en het artikel uit de openingspost. Deze zijn geheel gebaseerd op de volgende stelling:
[..]

Wat moet je daar nu concreet mee? Ik zou niet eens weten wat ik hier op zou moeten antwoorden. Wat is bijdragen? Wat is de Islam? Wat is de Europese cultuur, kinderen zonder verzorging in weeshuizen stoppen in Roemenie? Daarom trek ik mij meestal weinig aan van zulke onderzoeken.
Let wel dat wanneer het een onderzoek van Jan van Donselaar en zijn Monitor betreft het ineens allemaal niet zo heel erg discutabel is. Dan wordt het over het algemeen zijn 'wetenschap' en onderzoek als waarheid aangenomen.
  donderdag 29 januari 2009 @ 18:34:15 #285
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65538917
Sorry, mijn fout. Ik bedoelde Jaap van Donselaar.
Maby this sounds familiar: Monitor: PVV is extreemrechts
pi_65540000
Mutant01 heeft gelijk.
pi_65543801
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:49 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen het wordt hier gezien als een religie. Er zijn monniken mensen bidden en geloven in bepaalde dingen. (wat precies hangt weer van de persoon af) ik weet niet wat jij onder religie verstaat hoor maar hier is het zeker een religie.

Ik zou zeggen kom eens kijken ze zijn hier erg homo vriendelijk, denk dat het het homo vriendelijkste land is ter wereld. (nu wil ik dit niet heel stellig stellen omdat ik niet overal geweest ben)
Komt omdat het boeddhisme geen onverdraagzame teksten jegens homo's of homoseksualiteit in zijn geschriften heeft staan. Nergens staat in het boeddhisme dat homoseksualiteit een zonde is. Kunnen andere religies nog wat van leren vind ik.

Boeddhisme is een religie, maar ook tegelijkertijd een levenswijze.
pi_65544056
Heb ff de boel doorgelezen in dit topic en er wordt aardig wat over mij gepraat. Ben heus geen enge man hoor.

Maar ff ontopic.
Kijk, een godsdienst is een geloof.
Geloof ja, omdat mensen ergens in geloven. Je hebt geen 100% hard bewijs dat jouw geloof waar is, dat de wereld in elkaar steekt en ontstaan is op de manier hoe jouw geloof dat vertelt.

Omdat het een geloof is, hoeven andere mensen er niet in te geloven. Immers, zonder 100% hard bewijs hoef je het niet als waarheid te beschouwen, vind ik.
Naar mijn mening dien je daarom dan ook je geloof voor jezelf te houden. Binnenshuis houden of in je gebedshuis belijden. Zodat derest van de bevolking er geen last van heeft.

Als iedereen zijn geloof voor zichzelf houdt en niet andere mensen probeert te overtuigen hoe geweldig jouw geloof wel niet is, zullen er minder spanningen tussen mensen / culturen / landen zijn onderling.
Christenen en moslims (niet allemaal) vinden het leuk om anderen te overtuigen van hun geloof in de hoop dat andere mensen zich tot hun geloof zullen bekeren. Zie evangelisatie van het christendom bijvoorbeeld.
Het christendom en de islam streven naar uitbreiding van hun geloof.
De meeste religies in Oost- en Zuid- streven niet naar uitbreiding van geloof. Immers alle religies zijn gelijkwaardig zeggen deze religies, daarom hoef je geen mensen tot jouw religie te bekeren.

Kijk naar de huidige wereld. De bevolking van Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Afrika, Australie, het Midden-Oosten zijn bijna geheel christelijk of islamitisch. Komt het doordat de bevolking het zo prettig vind om christelijk of islamitisch te zijn? Voor een deel wel ja, maar voor een ander deel ook niet, omdat in het verleden sommige mensen onder dwang of geweld zijn bekeerd. Het Christendom een flink stuk meer dan de Islam overigens.
De enige landen die niet christelijk of islamitisch zijn, zijn de meeste landen in Azie (daar bedoel ik mee alles ten oosten van Pakistan / Afganistan. Omdat het christendom en de islam streven naar uitbreiding van hun geloof, zie je juist nu daar veel conflicten en botsingen tussen de oorspronkelijke religies enerzijds en christendom + islam anderzijds.

Als mensen hun geloof willen verspreiden of uitbreiden in een gebied, zal dat tot botsingen en conflicten leiden met het andere geloof wat zich in een bepaald gebied gevestigd heeft. Dát zie je heel vaak terug in de geschiedenis en het gebeurt hedendaags nog steeds.

Religies die niet aan uitbreiding van hun geloof doen, zullen veel en veel minder botsingen en conflicten hebben. Immers, die religies zeggen ik mijn religie en jij jouw religie. Ik ga jou niet proberen te bekeren of overtuigen van mijn godsdienst. Jouw religie is gelijkwaardig aan de mijne.

Religies in Zuid- en Oost-Azie hebben een heel stuk minder geweld aan hun geweten dan christendom en islam bijvoorbeeld. Bijgeteld het feit dat de meeste religies in Zuid- en Oost-Azie een stuk ouder zijn dan christendom en islam.

Persoonlijk vind ik het concept godsdienst niet verkeerd. Echter, is mijn mening dat het concept godsdienst zou moeten inhouden dat je je godsdienst / geloof niet zou moeten verspreiden onder anders-gelovigen omdat dat leidt tot botsingen en conflicten met anders-gelovigen.
pi_65544986
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:33 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Let wel dat wanneer het een onderzoek van Jan van Donselaar en zijn Monitor betreft het ineens allemaal niet zo heel erg discutabel is. Dan wordt het over het algemeen zijn 'wetenschap' en onderzoek als waarheid aangenomen.
Juist niet, dan gillen jullie toch bij voorbaat al dat het nonsens is?
Maar dat onderzoek is wel wat anders dan een peiling en in die zin niet te vergelijken.
pi_65564741
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar dat onderzoek is wel wat anders dan een peiling en in die zin niet te vergelijken.
Jullie? Dus van generaliseren ben jij ook niet vies....weten we dat ook weer.
Faal van de eeuw.
pi_65566999
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:26 schreef pfaf het volgende:

[..]

Fijn.

[..]

De studie was tweeledig. Allereerst is er een interview geëntameerd bij de respondenten thuis. Een face-to-face bevraging van ruim 60 minuten. Vervolgens werd een vragenlijst overhandigd die zij na invulling terug moesten sturen. Dit is waar jij naar verwijst.
Deze studie is dus meer gedegen als het beeld dat jij hier neerzette.
pi_65567285
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is niet verbazingwekkend dat jij een onderzoek dat gebaseerd is op eigen materiaal en onder andere de bijdragen van de CGB, Onderzoeksgroep Kafka, het Instituut voor multiculturele ontwikkeling forum, de Rotterdamse Anti Discriminatie Actie Raad en het Amsterdamse Meldpunt Discriminatie anders vindt (lees: hoogwaardiger acht) dan, zoals jij zegt een 'peiling', dat een analyse is over een schriftelijke en mondelinge enquête over een periode van zestien jaar.
Eigenlijk bewijst dat mijn punt al.
pi_65567865
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is niet verbazingwekkend dat jij een onderzoek dat gebaseerd is op eigen materiaal en onder andere de bijdragen van de CGB, Onderzoeksgroep Kafka, het Instituut voor multiculturele ontwikkeling forum, de Rotterdamse Anti Discriminatie Actie Raad en het Amsterdamse Meldpunt Discriminatie anders vindt (lees: hoogwaardiger acht) dan, zoals jij zegt een 'peiling', dat een analyse is over een schriftelijke en mondelinge enquête over een periode van zestien jaar.
Eigenlijk bewijst dat mijn punt al.
Hij heeft gelijk, er zat evenwel een Universiteit achter. Dus tis een beetje pot-ketel, maar goed. Het gaat om de methodiek en niet om de naam van een onderzoeksgroep. Where is your tin foil hat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65568154
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk, er zat evenwel een Universiteit achter. Dus tis een beetje pot-ketel, maar goed. Het gaat om de methodiek en niet om de naam van een onderzoeksgroep. Where is your tin foil hat.
Ik heb het juist over de methodiek. Als je aan Kafka materiaal vraagt voor een onderzoek om te bepalen of Wilders extreem-rechts is laat de uitkomst zich natuurlijk raden.
Ik heb het juist over de methodiek, zoals eerder de methodiek van deze studie in twijfel werd getrokken.
pi_65568965
Los van alle 'emoties' die er aanvast hangen. Als mensen openlijk toegeven dat zij Islam een bedreiging vinden moet de overheid daar gewoon naar luisteren en iets aan doen.

Is het zo raar dat de discussie hierover geopend wordt? Men wilt hier gewoon geen middeleeuwse religieen/gedachtegangen of het nou Islam of een andere religie die hiervoor in aanmerking komt...
pi_65569134
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb het juist over de methodiek. Als je aan Kafka materiaal vraagt voor een onderzoek om te bepalen of Wilders extreem-rechts is laat de uitkomst zich natuurlijk raden.
Ik heb het juist over de methodiek, zoals eerder de methodiek van deze studie in twijfel werd getrokken.
Dat vind ik nergens op slaan, je gaat er per definitie van uit dat het materiaal ingekleurd is door Kafka zelf.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')