In dit conflict wel, maar in andere conflicten is het geen novum dat van hogerhand, niet per sé op gerechtelijk niveau, wordt bepaald dat journalisten geen vrije doorgang hebben.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Van hogerhand was juist besloten dat het wel moest, maar het werd toch niet gedaan. Dat is geen novum maar gebeurt wel vooral in regimes waar jij doorgaans enorm tegen ageert, en terecht.
Iedereen weet van die menselijke schilden sinds dat Amnesty rapport waarin het Israelisch leger daarvan beschuldigd werd die gebruikt te hebben in Jenin.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:27 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat weet iedereen die verder kijkt dat de anti-israel media die we zowat overal in de westerse wereld zien.
Zie voorbeelden hierboven.
Klopt. En ook dan is dat heel erg kwalijjk en is er doorgaans protest tegen en belemmert het de informatievoorziening. Het is meestal een teken aan de wand als men besluit om journalisten te weren en ik denk dat je toch ook wel inziet dat veiligheid in dit geval niet het belangrijkste motief was.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In dit conflict wel, maar in andere conflicten is het geen novum dat van hogerhand, niet per sé op gerechtelijk niveau, wordt bepaald dat journalisten geen vrije doorgang hebben.
Nogmaals, ik kan niet in de hoofden kijken van de desbetreffende politici en hoge militairen die deze afweging hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Klopt. En ook dan is dat heel erg kwalijjk en is er doorgaans protest tegen en belemmert het de informatievoorziening. Het is meestal een teken aan de wand als men besluit om journalisten te weren en ik denk dat je toch ook wel inziet dat veiligheid in dit geval niet het belangrijkste motief was.
Ik 'volg' het IDF in geen enkele bewering. Ik vertrouw geen enkele strijdende partij dus ik baseer me voornamelijk op onafhankelijke bronnen. Ik citeer de cijfers van het IDF omdat veel pro-Israel fanaten alles dat het Rode Kruis, Amnesty of de VN zegt niet geloven en daar ze het deze keer eens zijn over de cijfers citeer ik die. Pragmatisme ipv opportunisme.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wacht even: het is zeer aannemelijk dat Hamas ook in dit conflict zich daaraan schuldig heeft gemaakt.
Het waren beweringen van het IDF die stelde dat Hamas human shields gebruikte. Ik zeg dat het zeer aannemelijk is.
Bovendien wil ik jou erop wijzen dat jij als het gaat om de aantallen slachtoffers de beweringen van het IDF wel wilt volgen, maar als zij beweringen doen over de human shields weer niet.
Dat is wat opportuun, vind ik.
Plagiaat van hier: Israel-Hamas #52 - Hier verderquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:29 schreef buachaille het volgende:
Zoals te verwachten viel is de hele heisa in Gaza door krachten in de wereld die er "hun eigen agenda" op na houden opgeblazen tot ongekende proporties. Maar liefst 1500 doden, waaronder uiteraard zeer veel vrouwen en kinderen, zouden er te betreuren zijn en dan nog hebben veel slachtoffers de zieken- en lijkenhuizen nog niet bereikt.
Langzaam aan beginnen via de onafhankelijke internet sites andere verhalen binnen te druppelen. Het daadwerkelijk aantal zou onder de 500 slachtoffers liggen. Nou is 500 slachtoffers natuurlijk verschrikkelijk maar laten we wel zijn, dat komt toch aardig bij het drama in Mumbai in de buurt.
[..]
Oftewel, alle israel-haters hebben zich weer volop uit kunnen leven met hun leugens en bedrog. Nu kijken of men in staat is eerlijk te zijn en de waarheid onder ogen te zien.![]()
![]()
![]()
![]()
Bron: http://www.manna-vandaag.nl/?post=4708
Winston Churchill: "A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on".
Dat laatste citaat slaat NIET op Jenin, maar op rotzooi in de Gazastrook tussen Hamas en Fatah.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:04 schreef Mylene het volgende:
- knip -
Jenin is een goed voorbeeld van overdrijven.
VN rapport weerlegt bloedbad Jenin
Ook de Palestijnse terreurgroepen kregen kritiek:
[..]
Het gebruik van menselijke schilden werd ook al veroordeeld in de Libanon oorlog:
[..]
bron
En ook door Amnesty:
[..]
bron
Dat ook, maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:35 schreef TC03 het volgende:
Alhoewel ik pro-Israël ben, vind ik de toon van de OP enorm kenmerkend voor veel andere pro-Israëlische users. TS is bijna uitzinnig van vreugde dat er maar 500 doden zijn gevallen, want nu zijn heeft hij bewijs dat de pro-Palestijnse users fout zitten!
Een grote fout die veel voorkomt op Fok, de discussie draait om het discussieonderwerp, niet om de discussiedeelnemers.
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:35 schreef TC03 het volgende:
Alhoewel ik pro-Israël ben, vind ik de toon van de OP enorm kenmerkend voor veel andere pro-Israëlische users. TS is bijna uitzinnig van vreugde dat er maar 500 doden zijn gevallen, want nu zijn heeft hij bewijs dat de pro-Palestijnse users fout zitten!
Een grote fout die veel voorkomt op Fok, de discussie draait om het discussieonderwerp, niet om de discussiedeelnemers.
Off topic!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Een volk krijgt de leiders die ze verdienen. Als die leiders voor de reden zorgen dat Israel zichzelf moet verdedigen moeten ze niet raar gaan opkijken dat er burgerdoden vallen.
Volgens mij quote je de verkeerde persoon.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Een volk krijgt de leiders die ze verdienen. Als die leiders voor de reden zorgen dat Israel zichzelf moet verdedigen moeten ze niet raar gaan opkijken dat er burgerdoden vallen.
Wat doe jij nou ineens rationeel?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de Hamas niks verkeerds doet, integendeel. Beide partijen gebruiken walgelijke middelen.
Maar jij doet alsof iedere raket vanachter een menselijk schild wordt afgeschoten en dat het Israel dus alle recht geeft burgers te doden.
Het is allemaal neit zo zwart/wit als jij en damian het voorstellen. En daarom snap ik juist die opmerkingen over journalisten niet, die zouden dit soort verhalen kunnen onderstrepen of ontkrachten of whatever. Dat is toch hartstikke belangrijk?
Projectie?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, maar ik snap hoe die Palestijnen denken en te werk gaan. Hun idee van propaganda is enkele tientallen kindertjes bijeen drijven in een school, die tot ontploffing brengen en dan heel hard "schuld van de Zionisten!" roepen en stenen gooien. De geschiedenis herhaalt zich keer op keer.
Je bron is duidelijk uit op propaganda. Dus hoe betrouwbaar is deze bron nou?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, het propagandakanaal van de Hamas. Reuters en CNN hebben een abonnement op de newsfeed van hen waar ze maandelijks grof geld voor betalen.
Nog een staaltje propaganda, het gebombardeerde ziekenhuis:
[..]
bron
Net als de shoah?quote:Op zondag 25 januari 2009 00:04 schreef trifko het volgende:
die hele Oorlog van een paar weken terug was een HOAX, was gewoon een nieuwe Hollywoodfilm, jullie zijn er allemaal ingetuind
Absoluut..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:05 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Is dit geen holocaustontkenning?
is dat afkorting voor Shoarma?quote:
Het gaat echter wel over de berichtgeving van onder andere de Associated Press waar toch duidelijk licht zit tussen hun verhaal en het rapport van de ICRC.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je bron is duidelijk uit op propaganda. Dus hoe betrouwbaar is deze bron nou?
Dit is geen cartoon, dit is propaganda.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:24 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Vind deze wel grappig
[ afbeelding ]
He, Meki heeft dit topic niet gestart!quote:Op zondag 25 januari 2009 00:18 schreef Specularium het volgende:
Zeg eens Meki, is het aantal doden een maatstaf voor hoe zielig een bepaald volk is?
quote:Op zondag 25 januari 2009 00:18 schreef Specularium het volgende:
Zeg eens Meki, is het aantal doden een maatstaf voor hoe zielig een bepaald volk is?
Nee,, dat is vooral gericht op jou soort-denkwijze mensen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:29 schreef Specularium het volgende:
Natuurlijk zijn er veel minder doden dan gemeld, die had je kunnen zien aankomen van 100 km.
Niet dat het wat uitmaakt.
Go Meki!quote:Op zondag 25 januari 2009 00:20 schreef Meki het volgende:
[..]
[..]
Nee,, dat is vooral gericht op jou soort-denkwijze mensen.
die al te graag voor Israel zijn maar intussen de tijd doden ontkennen en als er bron worden geleverd met bewijzen verdraai je nu de vraag en geef je geen antwoord.
Lees je wel wat erbij staat?quote:Op zondag 25 januari 2009 00:20 schreef Meki het volgende:
[..]
[..]
Nee,, dat is vooral gericht op jou soort-denkwijze mensen.
die al te graag voor Israel zijn maar intussen de tijd doden ontkennen en als er bron worden geleverd met bewijzen verdraai je nu de vraag en geef je geen antwoord.
Een botte lul tegen een gladde glibber dus? Dat had ik wel eens willen zien!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als je ziet hoe Jan Mulder tegen de voorzitter van het CIDI tekeer mag gaan zonder dat de tafelheer ingrijpt... Vooral de NOS is absoluut pro-palestijns of eigenlijk pro-moslim.
Yep.. en heb jij er een antwoord opquote:
Dank!quote:
Niet zeiken: er worden genoeg argumenten aangeleverd om in elk geval de OP af te doen als onzin.quote:
YouTubefilmpjes als bewijs?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Suggestie?
etc
Er is genoeg geregistreerd om te zien hoe deze honden werken. Daar hoef je geen journalisten voor in gevaar te brengen.
wat een onzin ..niet kenner zekerquote:Op zondag 25 januari 2009 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kreeg gisteren het commentaar dat het de saaiste avatar aller tijden was.
De borsten van Tatjana uit de clip Baila Baila.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand,quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:34 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Vreemd, ik ervaar het juist andersom. En omdat ik verder kijk weet ik ook van het feit dat Hamas burgers gebruikt als human shields. Iets wat voor jou blijkbaar iets nieuws was
En Pallywood raad ik je ook aan. Al denk ik niet dat je die gaat bekijken.
En als je em al bekijkt pas je met gemak doublethink toe en wuif je het weg als onzin, past wederom niet in jou straatje.
Een antwoord op een vraag die ik jou stel?quote:
Nou ja, ik ken ze helaas alleen ook maar van een afstand.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:49 schreef qonmann het volgende:
[..]
wat een onzin ..niet kenner zeker
(ff op you-tube gekeken, hoewel dat niets bewijst natuurlijk)
wie nietquote:Op zondag 25 januari 2009 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, ik ken ze helaas alleen ook maar van een afstand.
Er waren, bij de aanvang van de serie Israel vs Gaza diverse figuren die liepen te juichen bij elke Palestijnse dode.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een antwoord op een vraag die ik jou stel?![]()
Ik heb nergens ontkent dat er doden zijn, ik vind het alleen nogal kwalijk dat er mensen
zoals jij zijn die het in hun voordeel zien als er hoge slachtofferaantallen zijn.
En dan is Hamas ook weer in die opzet geslaagd.
Welke voordeel heb ik daaraan. ?quote:Op zondag 25 januari 2009 00:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een antwoord op een vraag die ik jou stel?![]()
Ik heb nergens ontkent dat er doden zijn, ik vind het alleen nogal kwalijk dat er mensen
zoals jij zijn die het in hun voordeel zien als er hoge slachtofferaantallen zijn.
En dan is Hamas ook weer in die opzet geslaagd.
Specularem was er een van.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er waren, bij de aanvang van de serie Israel vs Gaza diverse figuren die liepen te juichen bij elke Palestijnse dode.
Kwalijk, ja, dat vond ik ook Diverse mensen vonden dat Israel dit karwei maar moest afmaken en veel mensen vinden dat nog steeds.
Is Hamas dan in zijn opzet geslaagd?
Als bureaublad.quote:
Daar had Churchill dus groot gelijk in.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:29 schreef buachaille het volgende:
Winston Churchill: "A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on".
Bron?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:04 schreef qonmann het volgende:
BBC weigert uitzending donorfilm Gaza
LONDEN - De Britse tv-omroep BBC krijgt heftige kritiek te verduren, omdat het weigert een donorfilmpje uit te zenden ten behoeve van de Palestijnse bevolking in de Gazastrook dat drie weken lang werd gebombardeerd door Israël, waardoor 1300 mensen omkwamen.
Tweeduizend mensen betoogden zaterdag voor het hoofdkantoor van de omroep tegen het besluit, aldus de BBC zaterdag.
De BBC is bang zijn onpartijdigheid te verliezen als het de film wel uitzendt, waarin kijkers worden opgeroepen geld te storten.
Hulporganisaties, waaronder Oxfam, benadrukken echter dat de hulp geen politiek karakter heeft en dat het alleen is bedoeld om de zwaar getroffen bevolking te helpen. Ook de regering van premier Gordon Brown en islamitische groeperingen uitten scherpe kritiek op de BBC.
De BBC is nu de enige tv-zender in Groot-Brittannië die de donorfilm niet uitzendt. Eerder had de BBC met andere zenders zoals ITV, Channel en Five afgesproken de film niet te vertonen. Maar die zijn overstag gegaan en zenden de film alsnog uit.
Als de opzet van Hamas is om zelfdestructief bezig te zijn dan zijn ze daar zeker in geslaagd.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er waren, bij de aanvang van de serie Israel vs Gaza diverse figuren die liepen te juichen bij elke Palestijnse dode.
Kwalijk, ja, dat vond ik ook Diverse mensen vonden dat Israel dit karwei maar moest afmaken en veel mensen vinden dat nog steeds.
Is Hamas dan in zijn opzet geslaagd?
Is het echt? Laat mij eens een post zien waar ik heb lopen juichen om dodelijke slachtoffers?quote:
Het jongetjes dat mijn zijn hoofd boven het puin uit steeks staat er twee keer op.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:13 schreef Meki het volgende:
http://www.islamway.com/gaza/gallery
Schokkend bevalt schokkende beelden
ruim 1300 foto's van Gaza slachtoffers in Gaza.
Laat de dieptrieste ontkenners van Gaza ze allemaal gaan tellen. en tegelijkertijd hun excuces gaan aanbieden voor het ontkennen van doden.
quote:Op zondag 25 januari 2009 01:04 schreef qonmann het volgende:
BBC weigert uitzending donorfilm Gaza
LONDEN - De Britse tv-omroep BBC krijgt heftige kritiek te verduren, omdat het weigert een donorfilmpje uit te zenden ten behoeve van de Palestijnse bevolking in de Gazastrook dat drie weken lang werd gebombardeerd door Israël, waardoor 1300 mensen omkwamen.
Tweeduizend mensen betoogden zaterdag voor het hoofdkantoor van de omroep tegen het besluit, aldus de BBC zaterdag.
De BBC is bang zijn onpartijdigheid te verliezen als het de film wel uitzendt, waarin kijkers worden opgeroepen geld te storten.
Hulporganisaties, waaronder Oxfam, benadrukken echter dat de hulp geen politiek karakter heeft en dat het alleen is bedoeld om de zwaar getroffen bevolking te helpen. Ook de regering van premier Gordon Brown en islamitische groeperingen uitten scherpe kritiek op de BBC.
De BBC is nu de enige tv-zender in Groot-Brittannië die de donorfilm niet uitzendt. Eerder had de BBC met andere zenders zoals ITV, Channel en Five afgesproken de film niet te vertonen. Maar die zijn overstag gegaan en zenden de film alsnog uit.
http://www.telegraaf.nl/b(...)lm_Gaza__.html?p=4,1quote:Op zondag 25 januari 2009 01:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Bron?
En die bron moet wel even letten op de/het-fouten. Wat een onbenulligheid!
De BBC ... als het ...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh ja: en de media is meervoud. Dus: "De media zijn bevooroordeeld en pro-..."
Een krant die niet eens fatsoenlijk Nederlands kan schrijven?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:24 schreef qonmann het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)lm_Gaza__.html?p=4,1
quote:Op zondag 25 januari 2009 01:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een krant die niet eens fatsoenlijk Nederlands kan schrijven?
Maakt niet uit. Een krant wordt betaald voor goed taalgebruik in alle opzichten. De hele dag door.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:32 schreef qonmann het volgende:
[..]
het is maar internet en een laat tijdstip..
Nou, dan is het ANP dus onmachtig om fatsoenlijk Nederlands te schrijven. De/het-fouten! Hoe laag kun je zinken?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:43 schreef qonmann het volgende:
ANP is dus de bron
Op welke fouten doel je nou?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, dan is het ANP dus onmachtig om fatsoenlijk Nederlands te schrijven. De/het-fouten! Hoe laag kun je zinken?
Lees even hierboven. De BBC ... hetquote:
Dus onderstaande quote is volgens jou compleet fout?quote:Op zondag 25 januari 2009 02:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lees even hierboven. De BBC ... het
Elementair Nederlands. Niet eens het verschil tussen mannelijk, vrouwelijk en onzijdig, maar alleen al het verschil tussen geslachtelijk en onzijdig. De en het. Deze en dit. Die en dat.
quote:
Sorry, ik lees hier niks. Dus ook niks fouts.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dus onderstaande quote is volgens jou compleet fout?
[..]
Muisknopje kapot?quote:Op zondag 25 januari 2009 02:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Sorry, ik lees hier niks. Dus ook niks fouts.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |