De westerse media is enorm op Israel gebaseerd, dat kan je best weten.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:27 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat weet iedereen die verder kijkt dat de anti-israel media die we zowat overal in de westerse wereld zien.
Zie voorbeelden hierboven.
Ik had niet anders verwacht dan dat je dit allemaal zou wegwuiven als onzin, het past namelijk niet in je straatje.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Geen van de filmpjes geeft overtuigend bewijs maar los daarvan, wie heeft deze beelden gemaakt?
Ik vraag om zekerheid, ik heb er namelijk nog nooit concrete voorbeelden van gezien en nu weer niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:31 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht dan dat je dit allemaal zou wegwuiven als onzin, het past namelijk niet in je straatje.
Beelden zijn gemaakt door journalisten en UAV's.
Wacht even: het is zeer aannemelijk dat Hamas ook in dit conflict zich daaraan schuldig heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:25 schreef voyeur het volgende:
[..]
Prima als je inleest, maar oordeel dan niet vooraf. Je maakt grove vergissingen en legt de schuld voor de menselijke schilden bij Hamas op basis van een rapport over Jenin van Amnesty waar Hamas niet aan de orde was en bovenal het rapport duidelijk stelt dat het Israelisch leger Palestijnse burgers als schild gebruikte.
Vanzelfsprekend zullen we meer weten over een paar maanden, maar nogmaals sta je dan achter het besluit dat het IDF alle details over verantwoordelijke officieren tot staatsgeheim heeft verklaard waardoor onderzoek heel moeilijk wordt.
Vreemd, ik ervaar het juist andersom. En omdat ik verder kijk weet ik ook van het feit dat Hamas burgers gebruikt als human shields. Iets wat voor jou blijkbaar iets nieuws wasquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:31 schreef SCH het volgende:
[..]
De westerse media is enorm op Israel gebaseerd, dat kan je best weten.
Mortiervuur vanaf een school vind je geen concreet voorbeeld? Het gebruik van Ambulances voor vervoer van wapens en strijders vind je ook geen concreet voorbeeld?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vraag om zekerheid, ik heb er namelijk nog nooit concrete voorbeelden van gezien en nu weer niet.
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Mortiervuur vanaf een school vind je geen concreet voorbeeld? Het gebruik van Ambulances voor vervoer van wapens en strijders vind je ook geen concreet voorbeeld?
Ik durf te wedden dat je nog niet 1 filmpje hebt aangeklikt
Kijk dit ff.
Uiteraard vind je dit ook niet concreet en wuif je het ook weer weg. Maar ik heb hoop dat je opeens een "suddenoutbreakofcommonsense" krijgt
Dus jij vind het afvuren van een mortier vanaf een school geen concreet voorbeeld van het gebruiken van human shields?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:40 schreef SCH het volgende:
[..]Jij verwacht dat ik plak en knipwerk op youtube een concreet voorbeeld vind? Ik heb ze allemaal aangeklikt en op geen 1 zijn menselijke schilden te zien.
Een gebouw is een gebouw, het is belangrijker wie er in zit.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dus jij vind het afvuren van een mortier vanaf een school geen concreet voorbeeld van het gebruiken van human shields?
Knap ook dat je een filmpje van 8:35 in minder dan 3 minuten hebt bekekenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:40 schreef SCH het volgende:
[..]Jij verwacht dat ik plak en knipwerk op youtube een concreet voorbeeld vind? Ik heb ze allemaal aangeklikt en op geen 1 zijn menselijke schilden te zien.
Een school?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Een gebouw is een gebouw, het is belangrijker wie er in zit.
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Knap ook dat je een filmpje van 8:35 in minder dan 3 minuten hebt bekeken![]()
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Een school?
Wat voor soort mensen zouden er in een school zitten denk je?
Tja, we hebben het wel over SCH.quote:
We hebben ongeveer 52 delen besteed aan de menselijke schilden, dus ik zou hem lekker in zijn sop laten gaar koken.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Tja, we hebben het wel over SCH.
Ik had niet anders verwacht.
Ik geloof niet eens dat hij ook maar 1 filmpje heeft aangeklikt, dan stort z'n happy happy joy joy wereldje helemaal in
Dat zeggen mensen die het niet belangrijk vinden dat er journalisten toegang hebben tot zo'n conflictgebied. Je moet wel durven.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
We hebben ongeveer 52 delen besteed aan de menselijke schilden, dus ik zou hem lekker in zijn sop laten gaar koken.
En voor hem lijkt het te komen als een donderslag bij heldere hemel.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
We hebben ongeveer 52 delen besteed aan de menselijke schilden, dus ik zou hem lekker in zijn sop laten gaar koken.
Ik zeg niet dat de Hamas niks verkeerds doet, integendeel. Beide partijen gebruiken walgelijke middelen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En voor hem lijkt het te komen als een donderslag bij heldere hemel.
Ben benieuwd aan welke medicatie hij zit
Alleen al het feit dat ze UN ambulaunces gebruiken voor vervoer van strijders en wapens is al een teken aan de wand.
Maar daar hoor je SCH niet over, niet concreet genoeg
Het is toch echt zo, melkmuil: Israel-Hamas #52 - Hier verderquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen die het niet belangrijk vinden dat er journalisten toegang hebben tot zo'n conflictgebied. Je moet wel durven.
Ach, ze gaat schelden. Waarom verlagen rechtse mensen zich altijd zo snel?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is toch echt zo, melkmuil: Israel-Hamas #52 - Hier verder
waarom zeg je dat je de filmpjes hebt bekeken terwijl dat niet zo is ?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, ze gaat schelden. Waarom verlagen rechtse mensen zich altijd zo snel?
Waarom ga je op hem in?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is toch echt zo, melkmuil: Israel-Hamas #52 - Hier verder
Hoe kan jij nou weten dat ik die filmpjes niet heb gezien? Die staan er toch niet sinds vanavond 23.00 op ofzo?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:07 schreef qonmann het volgende:
[..]
waarom zeg je dat je de filmpjes hebt bekeken terwijl dat niet zo is ?
Je trollt alleen maar hier
Veel plezier nog, zie morgen wel hoe het afgelopen is![]()
Het conflict is voorbij en de journalisten worden toegelaten. En nee, als ik zeg dat in sommige conflicten journalisten niet tot bepaalde gebieden worden toegelaten ben ik niet voor Israël of voor censuur of voor bombardementen of tegen vrije meningsuiting.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:02 schreef SCH het volgende:
En daarom snap ik juist die opmerkingen over journalisten niet, die zouden dit soort verhalen kunnen onderstrepen of ontkrachten of whatever. Dat is toch hartstikke belangrijk?
Veroordeel je dat dan?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:08 schreef Refragmental het volgende:
Hij zegt nu ook opeens dat ik blijkbaar vind dat Isreal het recht heeft om burgers te doden.
Geen idee waar hij dat vandaan heeft
Van hogerhand was juist besloten dat het wel moest, maar het werd toch niet gedaan. Dat is geen novum maar gebeurt wel vooral in regimes waar jij doorgaans enorm tegen ageert, en terecht.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het conflict is voorbij en de journalisten worden toegelaten. En nee, als ik zeg dat in sommige conflicten journalisten niet tot bepaalde gebieden worden toegelaten ben ik niet voor Israël of voor censuur of voor bombardementen of tegen vrije meningsuiting.
Dan betekent dat dat er soms vanuit hogerhand wordt besloten om journalisten niet toe te laten; dit is ook geen novum.
Om hem te verdedigen... hij zegt dat hij ze heeft "aangeklikt"... wat niet betekent dat hij ze bekeken heeftquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:07 schreef qonmann het volgende:
[..]
waarom zeg je dat je de filmpjes hebt bekeken terwijl dat niet zo is ?
Je trollt alleen maar hier
Veel plezier nog, zie morgen wel hoe het afgelopen is![]()
In dit conflict wel, maar in andere conflicten is het geen novum dat van hogerhand, niet per sé op gerechtelijk niveau, wordt bepaald dat journalisten geen vrije doorgang hebben.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Van hogerhand was juist besloten dat het wel moest, maar het werd toch niet gedaan. Dat is geen novum maar gebeurt wel vooral in regimes waar jij doorgaans enorm tegen ageert, en terecht.
Iedereen weet van die menselijke schilden sinds dat Amnesty rapport waarin het Israelisch leger daarvan beschuldigd werd die gebruikt te hebben in Jenin.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:27 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat weet iedereen die verder kijkt dat de anti-israel media die we zowat overal in de westerse wereld zien.
Zie voorbeelden hierboven.
Klopt. En ook dan is dat heel erg kwalijjk en is er doorgaans protest tegen en belemmert het de informatievoorziening. Het is meestal een teken aan de wand als men besluit om journalisten te weren en ik denk dat je toch ook wel inziet dat veiligheid in dit geval niet het belangrijkste motief was.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In dit conflict wel, maar in andere conflicten is het geen novum dat van hogerhand, niet per sé op gerechtelijk niveau, wordt bepaald dat journalisten geen vrije doorgang hebben.
Nogmaals, ik kan niet in de hoofden kijken van de desbetreffende politici en hoge militairen die deze afweging hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Klopt. En ook dan is dat heel erg kwalijjk en is er doorgaans protest tegen en belemmert het de informatievoorziening. Het is meestal een teken aan de wand als men besluit om journalisten te weren en ik denk dat je toch ook wel inziet dat veiligheid in dit geval niet het belangrijkste motief was.
Ik 'volg' het IDF in geen enkele bewering. Ik vertrouw geen enkele strijdende partij dus ik baseer me voornamelijk op onafhankelijke bronnen. Ik citeer de cijfers van het IDF omdat veel pro-Israel fanaten alles dat het Rode Kruis, Amnesty of de VN zegt niet geloven en daar ze het deze keer eens zijn over de cijfers citeer ik die. Pragmatisme ipv opportunisme.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wacht even: het is zeer aannemelijk dat Hamas ook in dit conflict zich daaraan schuldig heeft gemaakt.
Het waren beweringen van het IDF die stelde dat Hamas human shields gebruikte. Ik zeg dat het zeer aannemelijk is.
Bovendien wil ik jou erop wijzen dat jij als het gaat om de aantallen slachtoffers de beweringen van het IDF wel wilt volgen, maar als zij beweringen doen over de human shields weer niet.
Dat is wat opportuun, vind ik.
Plagiaat van hier: Israel-Hamas #52 - Hier verderquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:29 schreef buachaille het volgende:
Zoals te verwachten viel is de hele heisa in Gaza door krachten in de wereld die er "hun eigen agenda" op na houden opgeblazen tot ongekende proporties. Maar liefst 1500 doden, waaronder uiteraard zeer veel vrouwen en kinderen, zouden er te betreuren zijn en dan nog hebben veel slachtoffers de zieken- en lijkenhuizen nog niet bereikt.
Langzaam aan beginnen via de onafhankelijke internet sites andere verhalen binnen te druppelen. Het daadwerkelijk aantal zou onder de 500 slachtoffers liggen. Nou is 500 slachtoffers natuurlijk verschrikkelijk maar laten we wel zijn, dat komt toch aardig bij het drama in Mumbai in de buurt.
[..]
Oftewel, alle israel-haters hebben zich weer volop uit kunnen leven met hun leugens en bedrog. Nu kijken of men in staat is eerlijk te zijn en de waarheid onder ogen te zien.![]()
![]()
![]()
![]()
Bron: http://www.manna-vandaag.nl/?post=4708
Winston Churchill: "A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on".
Dat laatste citaat slaat NIET op Jenin, maar op rotzooi in de Gazastrook tussen Hamas en Fatah.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:04 schreef Mylene het volgende:
- knip -
Jenin is een goed voorbeeld van overdrijven.
VN rapport weerlegt bloedbad Jenin
Ook de Palestijnse terreurgroepen kregen kritiek:
[..]
Het gebruik van menselijke schilden werd ook al veroordeeld in de Libanon oorlog:
[..]
bron
En ook door Amnesty:
[..]
bron
Dat ook, maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:35 schreef TC03 het volgende:
Alhoewel ik pro-Israël ben, vind ik de toon van de OP enorm kenmerkend voor veel andere pro-Israëlische users. TS is bijna uitzinnig van vreugde dat er maar 500 doden zijn gevallen, want nu zijn heeft hij bewijs dat de pro-Palestijnse users fout zitten!
Een grote fout die veel voorkomt op Fok, de discussie draait om het discussieonderwerp, niet om de discussiedeelnemers.
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:35 schreef TC03 het volgende:
Alhoewel ik pro-Israël ben, vind ik de toon van de OP enorm kenmerkend voor veel andere pro-Israëlische users. TS is bijna uitzinnig van vreugde dat er maar 500 doden zijn gevallen, want nu zijn heeft hij bewijs dat de pro-Palestijnse users fout zitten!
Een grote fout die veel voorkomt op Fok, de discussie draait om het discussieonderwerp, niet om de discussiedeelnemers.
Off topic!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Een volk krijgt de leiders die ze verdienen. Als die leiders voor de reden zorgen dat Israel zichzelf moet verdedigen moeten ze niet raar gaan opkijken dat er burgerdoden vallen.
Volgens mij quote je de verkeerde persoon.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Een volk krijgt de leiders die ze verdienen. Als die leiders voor de reden zorgen dat Israel zichzelf moet verdedigen moeten ze niet raar gaan opkijken dat er burgerdoden vallen.
Wat doe jij nou ineens rationeel?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de Hamas niks verkeerds doet, integendeel. Beide partijen gebruiken walgelijke middelen.
Maar jij doet alsof iedere raket vanachter een menselijk schild wordt afgeschoten en dat het Israel dus alle recht geeft burgers te doden.
Het is allemaal neit zo zwart/wit als jij en damian het voorstellen. En daarom snap ik juist die opmerkingen over journalisten niet, die zouden dit soort verhalen kunnen onderstrepen of ontkrachten of whatever. Dat is toch hartstikke belangrijk?
Projectie?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, maar ik snap hoe die Palestijnen denken en te werk gaan. Hun idee van propaganda is enkele tientallen kindertjes bijeen drijven in een school, die tot ontploffing brengen en dan heel hard "schuld van de Zionisten!" roepen en stenen gooien. De geschiedenis herhaalt zich keer op keer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |