abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65360896
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:55 schreef -jos- het volgende:

[..]

Haha, de fosforgranaten kon je bijna elke avond door de lucht zien vliegen op de livestream
Hij zegt toch ook niet dat dat niet zo was?
pi_65360941
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is goede propaganda waar de internationale gemeenschap en de publieke opinie telkens intrapt.
De publieke opinie en internationale gemeenschap heeft in dit conflict toch minstens zoveel of meer naar de Israelische propaganda geluisterd. En is beknot door Israel omdat ze het gebied niet in mochten.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:03:34 #23
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_65360964
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:39 schreef Refragmental het volgende:
Haha hoe typisch.
Na pallywood geloof ik geen zak meer van wat er uit die streek komt.

Bij zowat iedere beschieting van israel wordt gemeld dat er 100+ doden zijn gevallen waarvan 576361830313947354 kinderen.

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=pallywood&aq=f
Vergeet niet de honderden kittens en puppy's
pi_65360987
- knip -

Jenin is een goed voorbeeld van overdrijven.

VN rapport weerlegt bloedbad Jenin

Ook de Palestijnse terreurgroepen kregen kritiek:
quote:
De ruim 200 Palestijnse strijders waarnaar het Israëlische leger op zoek was, verborgen zich juist onder burgers en brachten hen zodoende extra in gevaar. Het gebruik van burgers als een menselijk schild is een duidelijke overtreding van de Geneefse Conventie.
Het gebruik van menselijke schilden werd ook al veroordeeld in de Libanon oorlog:
quote:
LARNACA, Cyprus — The U.N. humanitarian chief accused Hezbollah on Monday of "cowardly blending" among Lebanese civilians and causing the deaths of hundreds during two weeks of cross-border violence with Israel.

The militant group has built bunkers and tunnels near the Israeli border to shelter weapons and fighters, and its members easily blend in among civilians.

Jan Egeland spoke with reporters at the Larnaca airport in Cyprus late Monday after a visit to Lebanon on his mission to coordinate an international aid effort. On Sunday he had toured the rubble of Beirut's southern suburbs, a once-teeming Shiite district where Hezbollah had its headquarters.

During that visit he condemned the killing and wounding of civilians by both sides, and called Israel's offensive "disproportionate" and "a violation of international humanitarian law."

On Monday he had strong words for Hezbollah, which crossed into Israel and captured two Israeli soldiers on July 12, triggering fierce fighting from both sides.

"Consistently, from the Hezbollah heartland, my message was that Hezbollah must stop this cowardly blending ... among women and children," he said. "I heard they were proud because they lost very few fighters and that it was the civilians bearing the brunt of this. I don't think anyone should be proud of having many more children and women dead than armed men."

"We need a cessation of hostilities because this is a war where civilians are paying the price," said Egeland, who was heading to Israel.
bron

En ook door Amnesty:
quote:
De mensenrechtenorganisatie Amnesty International trekt in een woensdag gepresenteerd rapport fel van leer tegen de Palestijnse facties Fatah en Hamas, vanwege het hoge aantal burgerslachtoffers dat eerder dit jaar viel tijdens hun bloedige machtsstrijd in de Gazastrook.

Een kind dat naar een snoepwinkel rende werd dodelijk getroffen door granaatscherven. Een jonge vrouw onderweg naar een examen, kwam om door de kogel van een scherpschutter. Zelfs een vredesmars door Gazastad om een einde aan het geweld af te dwingen kwam onder vuur te liggen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van onnodige burgerslachtoffers die de organisatie in het rapport aanhaalt. Volgens Amnesty kwamen in de eerste maanden van 2007 in de Gazastrook rond de 350 Palestijnen om het leven, onder wie een groot aantal onschuldige burgers.

De gevechten, die in juni hun hoogtepunt bereikten, brachten in de Gazastrook een machtswisseling teweeg. Hamas zwaait hier nu de scepter terwijl de Fatah-partij van president Mahmoud Abbas het door Hamas gedomineerde parlement op de Westelijke Jordaanoever buiten spel zette en met internationale steun een eigen regering vormde.

In het heetst van de strijd gebruikten Hamas-strijders appartementencomplexen en ziekenhuizen als uitvalsbases voor hun aanvallen en werden aanhangers van de tegenpartij zelfs in hun ziekenhuisbed doodgeschoten. Er werd zwaar gevochten in dichtbevolkte buurten, waarbij kogels en granaten vanuit de ramen werden afgeschoten.
bron

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 23-01-2009 23:35:36 ]
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:05:40 #25
192617 Opus_Iustitiae
Opus Iustitiae Pax
pi_65361041
Is dit geen holocaustontkenning?
Mundus vult decipi
pi_65361057
Sowieso neem ik de berichtgeving aangaande het Palestijns-Israëlisch conflict met een korreltje zout...
pi_65361136
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:02 schreef SCH het volgende:

[..]

De publieke opinie en internationale gemeenschap heeft in dit conflict toch minstens zoveel of meer naar de Israelische propaganda geluisterd. En is beknot door Israel omdat ze het gebied niet in mochten.
De enige berichtgeving vanuit Gaza zelf werd geleverd door Ramatan en al Jazeera, volgens mij, want die verslaggevers waren immers tijdens het uitbreken van het conflict reeds daar.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:13:04 #28
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65361243
De enige burgerdoden die er gevallen zijn, als er überhaupt doden gevallen zijn, komen volgens mij allemaal op het conto van Hamas. Je moet ook geen raketten afvuren vanaf een schoolplein of een ziekenhuis.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65361262
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:39 schreef Refragmental het volgende:
Haha hoe typisch.
Na pallywood geloof ik geen zak meer van wat er uit die streek komt.

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=pallywood&aq=f

pi_65361330
- knip -
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:13 schreef Lemmeb het volgende:
De enige burgerdoden die er gevallen zijn, als er überhaupt doden gevallen zijn, komen volgens mij allemaal op het conto van Hamas. Je moet ook geen raketten afvuren vanaf een schoolplein of een ziekenhuis.
Heb jij de afgelopen maand in coma gelegen?

[ Bericht 30% gewijzigd door sp3c op 23-01-2009 23:36:37 ]
pi_65361348
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:13 schreef Lemmeb het volgende:
En secundaire explosies door de opslag van wapens en munitie en boobytraps in bewoonde gebieden, niet te vergeten.
pi_65361417
kan me eigenlijk niet voorstellen dat het er 500 zijn.
Dan geloof ik nooit meer een woord van wat de Palestijnen ons willen doen geloven
(geloof ze nu ook al niet met hun in elk kaar gedraaide "documentaires")
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_65361426
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De enige berichtgeving vanuit Gaza zelf werd geleverd door Ramatan en al Jazeera, volgens mij, want die verslaggevers waren immers tijdens het uitbreken van het conflict reeds daar.
Dat is ook zo kwalijk. Israel heeft geen buitenlandse journalisten toegelaten. Dat is natuurlijk niet voor niks.
pi_65361459
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:06 schreef Lekiamh het volgende:
Sowieso neem ik de berichtgeving aangaande het Palestijns-Israëlisch conflict met een korreltje zout...
Ik ook. Ik vermoed eigenlijk dat het veel en veel erger is dan we weten want er is eigenlijk geen echte verslaggeving mogelijk geweest.
pi_65361493
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is ook zo kwalijk. Israel heeft geen buitenlandse journalisten toegelaten. Dat is natuurlijk niet voor niks.
Met andere woorden was de publieke opinie nogal afhankelijk van bronnen buiten de traditionele westerse.
pi_65361568
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Met andere woorden was de publieke opinie nogal afhankelijk van bronnen buiten de traditionele westerse.
Inderdaad, vooral van de Israelische. Israel heeft heel bewust voor een enorme censuur gezorgd. Die hadden er blijkbaar alle belang bij dat we niet precies wisten wat er gebeurde.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:24:11 #38
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65361615
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:16 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Heb jij de afgelopen maand in coma gelegen?
Nee, maar ik snap hoe die Palestijnen denken en te werk gaan. Hun idee van propaganda is enkele tientallen kindertjes bijeen drijven in een school, die tot ontploffing brengen en dan heel hard "schuld van de Zionisten!" roepen en stenen gooien. De geschiedenis herhaalt zich keer op keer.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65361667
Dat Hamas en passant nog wat politieke tegenstanders uit de weg ruimden hoor je ook niet veel meer over ..of was dat ook niet waar ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_65361677
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad, vooral van de Israelische. Israel heeft heel bewust voor een enorme censuur gezorgd. Die hadden er blijkbaar alle belang bij dat we niet precies wisten wat er gebeurde.
Of wilden ze de westerse media behoeden van alle propaganda die men daar steeds uitpoept.
Zoals KEER OP KEER maar weer blijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')