abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65362777
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:58 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik twijfel er niet aan, maar ik vind Israelische NGO's minder relevant dan de VN, Arabische of Europese landen. Ik snap best dat Israel omwille van de propaganda deze move maakt, Ze maken geen enkele kans, maar dat is alweer een volkenrechterlijke kwestie.
Het lijkt me een teken aan de wand dat er zelfs wetgeving voorbereid wordt om IDF officieren met alle middelen te beschermen tegen alle aanklachten en mogelijke veroordelingen. Teken aan de wand...
Israël is niet aangesloten bij het Internationaal Strafhof, dus ik geef geen enkele aanklacht enige kans.
Daarnaast is de roep er wel voor onderzoek door vooral Arabische landen en de V.N., maar dat lijkt me niet verkeerd. In dit conflict wordt de publieke opinie vaker op het verkeerde been gezet, dus het is mijn inziens geen overbodige luxe precieze aantallen en precieze toedrachten in kaar te brengen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:05:30 #77
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65362947
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het Jenin rapport was vooral om de beschuldigingen van het 'bloedbad' te staven. Daarin bleek het IDF gelijk te hebben.
Naast dat het IDF niet geheel wordt vrijgepleit wordt ook duidelijk gemaakt dat de Palestijnen strijders zich onder de burgers verstopte en hen dus extra in gevaar bracht, meteen melding makend dat dit een duidelijke overtreding van de Geneefse Conventie is.
De human shields zijn derhalve geen onbekend fenomeen en het is zeer aannemelijk dat Hamas ook in dit conflict zich daaraan schuldig heeft gemaakt.
We hadden het over het Amnesty rapport over Jenin toch? Dan moet je een nieuwe bril hebben Niet geheel vrijgepleit? Zwaar beschuldigd. De human shields zijn daar inderdaad aan de kaak gesteld, maar het was het IDF die ze gebruikte.

"There is "clear evidence" that Israeli soldiers and their commanders committed war crimes against Palestinian civilians, including unlawful killings and torture, during a three-month campaign last spring in two Palestinian cities in the West Bank, Amnesty International charges in a report today.

In a study of the Israeli army's operations in the cities of Jenin and Nablus from April to June, the human rights group cites the killing of Palestinian women and children, the "wanton" destruction of houses, the torture of Palestinian prisoners and the use of Palestinians civilians by Israeli soldiers as "human shields" during military operations.

The group says in the report that these constitute violations of the Geneva Conventions."

Bron

Zeer aannemelijk dus dat het IDF dat weer gedaan heeft of geldt de overeenkomst tussen toen en nu alleen als het over Palestijnen gaat?
Here we are now, entertain us.
pi_65363005
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:57 schreef Refragmental het volgende:

Je laat nu eenmaal geen mensen toe tot een oorlogsgebied. Veel te gevaarlijk.
Dit meen je toch niet? Je bent echt een voorstander van censuur?????????
pi_65363043
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:07 schreef SCH het volgende:

[..]

??

Waar zeg ik dat?
pi_65363046
quote:
Buitenlandse pers wil toegang Gaza

donderdag 27 november 2008

De Foreign Press Association, een vereniging van journalisten die in Israël werken, organiseert donderdagochtend een persconferentie over de voortdurende blokkade van toegang tot de Gazastrook. Israël verbiedt journalisten al weken om de Gazastrook te bezoeken. Enkel humanitaire hulpgoederen worden doorgelaten. Internationale nieuws- en persorganisaties, waaronder de NVJ, hebben bij Israël geprotesteerd. Het Hooggerechtshof in Jeruzalem heeft de Israëlische staat vijftien dagen de tijd gegeven met een gegronde verklaring te komen waarom toegang wordt ontzegd, meldt verslaggever Conny Mus vanuit Israël. De persconferentie in Tel Aviv moet de druk op regering Olmert opvoeren de blokkade op te heffen.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:08:47 #81
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65363062
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Israël is niet aangesloten bij het Internationaal Strafhof, dus ik geef geen enkele aanklacht enige kans.
Daarnaast is de roep er wel voor onderzoek door vooral Arabische landen en de V.N., maar dat lijkt me niet verkeerd. In dit conflict wordt de publieke opinie vaker op het verkeerde been gezet, dus het is mijn inziens geen overbodige luxe precieze aantallen en precieze toedrachten in kaar te brengen.
De veiligheidsraad van de VN kan er toe besluiten ook zonder dat Israel lid is van het hof. Onderzoek ijkt mij ook prima; maar het IDF heeft het nu al tot een staatsgeheim verklaard welke officier deelnam aan deze oorlog om strafvervolging te bemoeilijken. Dat belemmert elk onderzoek; ben je het daar dus mee oneens en vind je ook dat er openheid van zaken gegeven moet worden?
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:11:37 #82
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65363139
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Laten we het omdraaien... waar haal jij vandaan dat het om censuur ging?

Dat journalistenvakbonden aandringen kan me geen zak boeien overigens. Wij van WC-eend.
Je laat nu eenmaal geen mensen toe tot een oorlogsgebied. Veel te gevaarlijk.
Het Israelisch hooggerechtshof vond het onterecht dat er geen buitenlandse journalisten toegelaten zouden worden en heeft geoordeeld dat er iets van 10 toegang moesten krijgen. Daar is door de Israelische overheid geen gehoor aan gegeven.
pi_65363147
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:07 schreef SCH het volgende:

[..]

"Vreemd" ook dat je mijn vraag niet quote en beantwoord.
Nouja, zo vreemd is dat niet, het is altijd al gebleken dat je heel erg selectief en ontwijkend bent.
pi_65363182
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:08 schreef voyeur het volgende:

[..]

De veiligheidsraad van de VN kan er toe besluiten ook zonder dat Israel lid is van het hof. Onderzoek ijkt mij ook prima; maar het IDF heeft het nu al tot een staatsgeheim verklaard welke officier deelnam aan deze oorlog om strafvervolging te bemoeilijken. Dat belemmert elk onderzoek; ben je het daar dus mee oneens en vind je ook dat er openheid van zaken gegeven moet worden?
Nee, of denk je dat Hamas gaat aangeven welke strijders met kinderen als schild inzetten?
pi_65363220
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:12 schreef Refragmental het volgende:

[..]

"Vreemd" ook dat je mijn vraag niet quote en beantwoord.
Nouja, zo vreemd is dat niet, het is altijd al gebleken dat je heel erg selectief en ontwijkend bent.
Het niet toestaan van berichtgeving en het niet toelaten van journalisten is een vorm van censuur. Je doet de kritiek van de journalistenvakbonden (gesteund door de politiek trouwens) wel heel gemakkelijk af.
pi_65363222
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:54 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je weet dat je citeert van een secundaire bron?

Het originele rapport van het Rode Kruis zegt dit over het gebombardeerde ziekenhuis"
[..]

De rest verzint jouw 'bron' gewoon. Ze doen alleen alsof ze zich baseren op een Rode Kruis (ICRC) bron. Check zelf maar dat het gewoon propaganda is van een anti Palestina web site.
Sorry hoor, maar er zit toch wel licht tussen de berichtgeving van de Associated Press en het rapport van het ICRC aangaande dat ziekenhuis.
De AP:
quote:
On Friday, health workers went through the smoldering wreckage of the five-story Al Quds hospital run by the Palestinian Red Crescent Society, which was hit by three Israeli shells the day before.

There was nothing left to salvage inside the blackened hulk.
En dan het ICRC:
quote:
Repair work at Al-Quds Hospital, which is run by the Palestine Red Crescent Society (PRCS), is under way after a quick assessment jointly carried out with ICRC staff. Water pipes supplying the facility were badly damaged by the shelling. Hospital services are expected to be back to normal in three to five days.

Wat is hier nu precies anti-Palestijns aan, volgens jou, dat dit verschil wordt geduid?
pi_65363255
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:11 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het Israelisch hooggerechtshof vond het onterecht dat er geen buitenlandse journalisten toegelaten zouden worden en heeft geoordeeld dat er iets van 10 toegang moesten krijgen. Daar is door de Israelische overheid geen gehoor aan gegeven.
Kwalijk, maar nog steeds niet onbegrijpelijk gezien het feit dat het een zeer gevaarlijk gebied was.
Met, inderdaad zoals eerder aangegeven, milities waar je niet van weet hoe ze de journalisten gaan behandelen.
Dezelfde milities die niet schuwen om vanuit scholen en hospitaals te operen met kinderen en vrouwen als menselijk schild.
pi_65363304
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:16 schreef Refragmental het volgende:

Dezelfde milities die niet schuwen om vanuit scholen en hospitaals te operen met kinderen en vrouwen als menselijk schild.
Dat had ik nou zo graag door journalisten geregistreerd zien worden. Nu blijft het bij suggestie.
pi_65363358
quote:

[..]

Daar moet ik me eerst over inlezen, maar het verleden heeft al uitgewezen dat onderzoeken van HRW, afgevaardigden van de Veiligheidsraad of de V.N. een evenwichtiger beeld geven dan in de loop van het conflict in de media is weergegeven.
Ik wil niet al te cynisch klinken, maar bij de meeste willekeurige terroristische zelfmoordacties stijgt het dodenaantal in de loop van de dagen na de aanslag en meestal worden de dodenaantallen die beweerd zijn door de Palestijnen (of Hezbollah of gelijk welke andere factie) in de loop van de dagen meestal juist minder.
pi_65363378
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Het niet toestaan van berichtgeving en het niet toelaten van journalisten is een vorm van censuur.
Hoe komen we dan aan alle berichten? Lijkt me niet op censuur.
Verder vind ik het niet onbegrijpelijk om niet zomaar jan en allemaal een oorlogsgebied in te laten.
quote:
Je doet de kritiek van de journalistenvakbonden wel heel gemakkelijk af.
Jah sorry, ik heb het niet zo op de meeste "journalisten", zo subjectief als de pest dat ze zijn
quote:
(gesteund door de politiek trouwens)
En om politici geef ik nog minder
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:21:33 #91
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65363396
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar er zit toch wel licht tussen de berichtgeving van de Associated Press en het rapport van het ICRC aangaande dat ziekenhuis.
De AP:
[..]

En dan het ICRC:
[..]

Wat is hier nu precies anti-Palestijns aan, volgens jou, dat dit verschil wordt geduid?
Het ziekenhuis is getroffen en er zijn zestig patienten geevacueerd stelt het Rode Kruis. Het blogje waar de oorspronkelijke post op gebaseerd is doet alsof er niets aan de hand is. Het Franse persbureau heeft abusievelijk de verwoesting van het pakhuis met hulpgoederen naast het ziekenhuis vermengd met de serieuze schade aan het ziekenhuis zelf. Niet correct, maar niet de big deal waar dat blogje en de poster zo triomfantelijk overdoet.
pi_65363437
quote:

[..]

Ik lees nu dat aangesloten bij de Geneefse Conventie ieder land iedere oorlogsmisdadiger kan aanklagen.
pi_65363460
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hoe komen we dan aan alle berichten? Lijkt me niet op censuur.
Verder vind ik het niet onbegrijpelijk om niet zomaar jan en allemaal een oorlogsgebied in te laten.
Hoe weet jij dat van het menselijk schild bijvoorbeeld?
  † In Memoriam † zaterdag 24 januari 2009 @ 00:25:05 #94
230491 Zith
pls tip
pi_65363511
Goh he, HAMAS claimen x, en alle pro-hamas geloven het, ISR claimt y, en alle pro-ISr geloven het - maar geen van beide ziet dat ze in dezelfde onzin trappen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:25:50 #95
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65363527
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Daar moet ik me eerst over inlezen, maar het verleden heeft al uitgewezen dat onderzoeken van HRW, afgevaardigden van de Veiligheidsraad of de V.N. een evenwichtiger beeld geven dan in de loop van het conflict in de media is weergegeven.
Ik wil niet al te cynisch klinken, maar bij de meeste willekeurige terroristische zelfmoordacties stijgt het dodenaantal in de loop van de dagen na de aanslag en meestal worden de dodenaantallen die beweerd zijn door de Palestijnen (of Hezbollah of gelijk welke andere factie) in de loop van de dagen meestal juist minder.
Prima als je inleest, maar oordeel dan niet vooraf. Je maakt grove vergissingen en legt de schuld voor de menselijke schilden bij Hamas op basis van een rapport over Jenin van Amnesty waar Hamas niet aan de orde was en bovenal het rapport duidelijk stelt dat het Israelisch leger Palestijnse burgers als schild gebruikte.

Vanzelfsprekend zullen we meer weten over een paar maanden, maar nogmaals sta je dan achter het besluit dat het IDF alle details over verantwoordelijke officieren tot staatsgeheim heeft verklaard waardoor onderzoek heel moeilijk wordt.
pi_65363534
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat had ik nou zo graag door journalisten geregistreerd zien worden. Nu blijft het bij suggestie.
Suggestie?

etc

Er is genoeg geregistreerd om te zien hoe deze honden werken. Daar hoef je geen journalisten voor in gevaar te brengen.
pi_65363559
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat van het menselijk schild bijvoorbeeld?
Dat weet iedereen die verder kijkt dat de anti-israel media die we zowat overal in de westerse wereld zien.
Zie voorbeelden hierboven.
pi_65363587
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Suggestie?

etc

Er is genoeg geregistreerd om te zien hoe deze honden werken. Daar hoef je geen journalisten voor in gevaar te brengen.
Geen van de filmpjes geeft overtuigend bewijs maar los daarvan, wie heeft deze beelden gemaakt?
pi_65363589
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:21 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het ziekenhuis is getroffen en er zijn zestig patienten geevacueerd stelt het Rode Kruis. Het blogje waar de oorspronkelijke post op gebaseerd is doet alsof er niets aan de hand is. Het Franse persbureau heeft abusievelijk de verwoesting van het pakhuis met hulpgoederen naast het ziekenhuis vermengd met de serieuze schade aan het ziekenhuis zelf. Niet correct, maar niet de big deal waar dat blogje en de poster zo triomfantelijk overdoet.
Times of Londen heeft ook een bericht de wereld in geholpen waaruit nog sterker blijkt dat het wel degelijk het ziekenhuis betrof, net zoals de AP klip en klaar naam en toenaam van het ziekenhuis vermeld;
quote:
Worst hit was the al-Quds hospital in Tel al-Hawa. Hospital staff had to remove 500 patients in the middle of the night as fire raged.

“I was sitting on the ground floor when suddenly there was a huge explosion,” said Mohammed al-Helou, an ambulance worker.

“I rushed to help carry some of the patients down to the lower floor, and I heard another explosion. That was when I realised the hospital itself was under fire.”
Sowieso al andere getallen.
Hoe jij er dan vervolgens bij komt dat het een abusievelijkheid van het AP betreft is mij een raadsel, maar misschien heb jij wel de rectificatie die ik nog niet heb?
pi_65363627
Natuurlijk zijn er veel minder doden dan gemeld, die had je kunnen zien aankomen van 100 km.

Niet dat het wat uitmaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')