abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65371772
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:29 schreef buachaille het volgende:
Zoals te verwachten viel is de hele heisa in Gaza door krachten in de wereld die er "hun eigen agenda" op na houden opgeblazen tot ongekende proporties. Maar liefst 1500 doden, waaronder uiteraard zeer veel vrouwen en kinderen, zouden er te betreuren zijn en dan nog hebben veel slachtoffers de zieken- en lijkenhuizen nog niet bereikt.

Langzaam aan beginnen via de onafhankelijke internet sites andere verhalen binnen te druppelen. Het daadwerkelijk aantal zou onder de 500 slachtoffers liggen. Nou is 500 slachtoffers natuurlijk verschrikkelijk maar laten we wel zijn, dat komt toch aardig bij het drama in Mumbai in de buurt.
[..]

Oftewel, alle israel-haters hebben zich weer volop uit kunnen leven met hun leugens en bedrog. Nu kijken of men in staat is eerlijk te zijn en de waarheid onder ogen te zien. Bron: http://www.manna-vandaag.nl/?post=4708

Winston Churchill: "A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on".
Plagiaat van hier: Israel-Hamas #52 - Hier verder
En daar gefileerd: uiteindelijk blijken de cijfers van allerlei bronnen, inclusief het IDF te liggen rond de 1200 of 1300 doden. Diverse goed geïnformeerde opponenten moest het daar uiteindelijk mee eens zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65372049
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:04 schreef Mylene het volgende:
- knip -

Jenin is een goed voorbeeld van overdrijven.

VN rapport weerlegt bloedbad Jenin

Ook de Palestijnse terreurgroepen kregen kritiek:
[..]

Het gebruik van menselijke schilden werd ook al veroordeeld in de Libanon oorlog:
[..]

bron

En ook door Amnesty:
[..]

bron
Dat laatste citaat slaat NIET op Jenin, maar op rotzooi in de Gazastrook tussen Hamas en Fatah.

En je vergeet te vertellen, dat in Jenin ook het IDF Palestijnen als menselijk schild gebruikte. Letterlijk, door de loop van het geweer te laten steunen op de schouder van een burger.

Dat Jan Egeland gelijk heeft in zijn veroordeling van de vrijheidsstrijders, is dat ergens een verontschuldiging voor?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:35:24 #143
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_65372469
Alhoewel ik pro-Israël ben, vind ik de toon van de OP enorm kenmerkend voor veel andere pro-Israëlische users. TS is bijna uitzinnig van vreugde dat er maar 500 doden zijn gevallen, want nu zijn heeft hij bewijs dat de pro-Palestijnse users fout zitten!

Een grote fout die veel voorkomt op Fok, de discussie draait om het discussieonderwerp, niet om de discussiedeelnemers.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_65372585
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:35 schreef TC03 het volgende:
Alhoewel ik pro-Israël ben, vind ik de toon van de OP enorm kenmerkend voor veel andere pro-Israëlische users. TS is bijna uitzinnig van vreugde dat er maar 500 doden zijn gevallen, want nu zijn heeft hij bewijs dat de pro-Palestijnse users fout zitten!

Een grote fout die veel voorkomt op Fok, de discussie draait om het discussieonderwerp, niet om de discussiedeelnemers.
Dat ook, maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen.
Bovendien is de vermelding al volledig onderuitgehaald op het andere topic, en dat weet hij!
Dus het echte nut van dit tpoic ontgaat me: 300 berichten over iets wat bij voorbaat al ontmaskerd is als onzin.
pi_65372959
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:35 schreef TC03 het volgende:

Een volk krijgt de leiders die ze verdienen. Als die leiders voor de reden zorgen dat Israel zichzelf moet verdedigen moeten ze niet raar gaan opkijken dat er burgerdoden vallen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_65373127
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Een volk krijgt de leiders die ze verdienen. Als die leiders voor de reden zorgen dat Israel zichzelf moet verdedigen moeten ze niet raar gaan opkijken dat er burgerdoden vallen.
Off topic!
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:56:17 #147
53267 TC03
pi_65373158
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Volgens mij quote je de verkeerde persoon.
pi_65373184
Israël heeft nog geen officiële cijfers meegedeeld over het totaal aantallen slachtoffers. Tot nog toe zijn de cijfers geleverd door de Hamas Ministerie van Gezondheid.
Wat ik wel heb begrepen heb is dat het IDF vooralsnog vasthoudt aan de eigen schattingen.

Ik denk echter dat het niet onbegrijpelijk is dat er een slag om de arm wordt gemaakt over de precieze cijfers. Enerzijds is het zo vlak na het einde van dit conflict lastig deze gegevens accuraat in kaart te brengen en anderzijds is in het verleden vaker voorgekomen dat de Palestijnen de cijfers bewust overdrijven, zoals bijvoorbeeld van het 'bloedbad van Jenin' en in de strijd met Hezbollah het 'bloedbad van Qana'.

Ik had, overigens, vandaag nog gelezen dat de Israëli onderzoeksteams hebben opgezet die complete lijsten met naam en toenaam af gaat leveren voor de officiële cijfers, binnen twee weken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 25 januari 2009 @ 00:00:51 #149
53267 TC03
pi_65373283
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de Hamas niks verkeerds doet, integendeel. Beide partijen gebruiken walgelijke middelen.

Maar jij doet alsof iedere raket vanachter een menselijk schild wordt afgeschoten en dat het Israel dus alle recht geeft burgers te doden.

Het is allemaal neit zo zwart/wit als jij en damian het voorstellen. En daarom snap ik juist die opmerkingen over journalisten niet, die zouden dit soort verhalen kunnen onderstrepen of ontkrachten of whatever. Dat is toch hartstikke belangrijk?
Wat doe jij nou ineens rationeel? Bizar.
pi_65373315
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, maar ik snap hoe die Palestijnen denken en te werk gaan. Hun idee van propaganda is enkele tientallen kindertjes bijeen drijven in een school, die tot ontploffing brengen en dan heel hard "schuld van de Zionisten!" roepen en stenen gooien. De geschiedenis herhaalt zich keer op keer.
Projectie?
  zondag 25 januari 2009 @ 00:04:48 #151
239053 trifko
One Minute!
pi_65373389
die hele Oorlog van een paar weken terug was een HOAX, was gewoon een nieuwe Hollywoodfilm, jullie zijn er allemaal ingetuind
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65373448
Dit topic is een grote overwinning voor de steunende kindermoordenaars
Veel succes met jullie ontkenningen... veel succes met jullie feiten verdraaien

Veel succes met jullie achterlijke gevaarlijke denkwijze over burgerslachtoffers.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65373495
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:26 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, het propagandakanaal van de Hamas. Reuters en CNN hebben een abonnement op de newsfeed van hen waar ze maandelijks grof geld voor betalen.

Nog een staaltje propaganda, het gebombardeerde ziekenhuis:
[..]

bron
Je bron is duidelijk uit op propaganda. Dus hoe betrouwbaar is deze bron nou?
pi_65373522
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:04 schreef trifko het volgende:
die hele Oorlog van een paar weken terug was een HOAX, was gewoon een nieuwe Hollywoodfilm, jullie zijn er allemaal ingetuind
Net als de shoah?
pi_65373574
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:05 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Is dit geen holocaustontkenning?
Absoluut..
Ze weigeren en ontkennen doden..
Als het aan hun gaat heeft Israel niks gedaan en geen burgers vermoordt.

zondag 25 januari 2009 @ 00:10:47 #156
239053 trifko
One Minute!
pi_65373579
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Net als de shoah?
is dat afkorting voor Shoarma?
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65373649
http://www.islamway.com/gaza/gallery

Schokkend bevalt schokkende beelden

ruim 1300 foto's van Gaza slachtoffers in Gaza.
Laat de dieptrieste ontkenners van Gaza ze allemaal gaan tellen. en tegelijkertijd hun excuces gaan aanbieden voor het ontkennen van doden.
pi_65373781
Zeg eens Meki, is het aantal doden een maatstaf voor hoe zielig een bepaald volk is?
  zondag 25 januari 2009 @ 00:18:17 #159
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_65373784
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je bron is duidelijk uit op propaganda. Dus hoe betrouwbaar is deze bron nou?
Het gaat echter wel over de berichtgeving van onder andere de Associated Press waar toch duidelijk licht zit tussen hun verhaal en het rapport van de ICRC.
Dat val niet te ontkennen. En of die duiding propaganda is? Ik zou zeggen first things first.
Een beetje raar dat het beeld dat de media heeft gevormd en daarmee de publieke opinie aangaande de beschieting van een hospitaal niet strookt met de werkelijkheid.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65373793
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:24 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Vind deze wel grappig

[ afbeelding ]
Dit is geen cartoon, dit is propaganda.
En dat vind ik niet omdat ik het er niet mee eens ben.

Een cartoon legt een ongerijmdheid bloot of legt een onverwacht verband of overdrijft.
Deze prent probeert alleen te bevestigen, brengt alleen in beeld, wat veel Isareli al geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')