Het is wel vaker gewoon dat in conflictgebieden geen journalisten worden toegelaten of onder zeer heftige restricties embedded. Dus dit wordt telkens onafhankelijk gewogen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom liet Israel geen pers toe? Wat zegt dat volgens jou?
Het probleem is dat we de feiten nog steeds niet kennen.
1100 is ook geen 1500 dus..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:43 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik kan hier vandaan niet tellen, maar het IDF houdt het op zeker 1100; het Rode Kruis en de VN denken dat het hoger zal liggen Wat er onder het puin vandaan komt is nog onbekend.
Je praat de Israelische censuur nu goed? Ongelooflijk, dan zijn we wel uitgeluld. Enorme kritiek op de andere partij maar van Israel is het ineens logisch dat ze journalisten weren. Onvoorstelbaar, wat een dubbele maatstaven er je weer op nahoudtquote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is wel vaker gewoon dat in conflictgebieden geen journalisten worden toegelaten of onder zeer heftige restricties embedded. Dus dit wordt telkens onafhankelijk gewogen.
Geef even antwoord op mijn vraag, want het is wel van belang waarop jij jouw beweringen staaft.
De Nederlandse pers is behoorlijk pro-Israel hoor. Ik weet niet hoe je het volgt hier maar die reflex zit er nog van vroeger behoorlijk in.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:47 schreef Fastmatti het volgende:
De kern van het probleem is dat met name de Nederlandse pers pro-Palestijns/anti-Israel is. Als je alleen al naar het Belgische nieuws zou kijken dan zie je al een heel ander verhaal.
Wat is er censuur aan het niet in gevaar willen brengen van buitenlandse journalisten?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Je praat de Israelische censuur nu goed? Ongelooflijk, dan zijn we wel uitgeluld. Enorme kritiek op de andere partij maar van Israel is het ineens logisch dat ze journalisten weren. Onvoorstelbaar, wat een dubbele maatstaven er je weer op nahoudt
Je weet dat je citeert van een secundaire bron?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, het propagandakanaal van de Hamas. Reuters en CNN hebben een abonnement op de newsfeed van hen waar ze maandelijks grof geld voor betalen.
Nog een staaltje propaganda, het gebombardeerde ziekenhuis:
[..]
bron
De rest verzint jouw 'bron' gewoon. Ze doen alleen alsof ze zich baseren op een Rode Kruis (ICRC) bron. Check zelf maar dat het gewoon propaganda is van een anti Palestina web site.quote:"Horrific blast injuries
Although Shifa Hospital continues to function in a well-organized and effective manner, its capacity to cope with the high number of patients is stretched to the limit. Apart from receiving and treating the newly injured, it has had to care for 60 patients evacuated from Al-Quds Hospital and a rehabilitation centre in Gaza City, both damaged by shelling on 15 January. The medical personnel of the hospital are themselves under increasing strain. Because of the intense fighting in the area in the past two days, many have not been able to return home to rest.
In the meantime, the influx of injured people goes on without let-up. "Most of the wounds we're treating have been caused by blast," said Dr Samir Kazkaz, a Qatari Red Crescent surgeon who recently joined the ICRC surgical team at Shifa Hospital. "They are horrific and often require amputations. Twelve seriously injured people have had limbs amputated over the past 48 hours."
Repair work at Al-Quds Hospital, which is run by the Palestine Red Crescent Society (PRCS), is under way after a quick assessment jointly carried out with ICRC staff. Water pipes supplying the facility were badly damaged by the shelling. Hospital services are expected to be back to normal in three to five days. The PRCS warehouse, which was also shelled on Thursday, was reduced to ashes. Very substantial stocks of relief goods were destroyed."
Het Jenin rapport was vooral om de beschuldigingen van het 'bloedbad' te staven. Daarin bleek het IDF gelijk te hebben.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:40 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je weet dat het Amnesty rapport over Jenin vaststelt dat Israel oorlogsmisdaden gepleegd heeft?
Alsof het om het gevaar ging, dat was helemaal niet aan de orde. Veel journalistenvakbonden hebben aangedrongen op het toelaten van journalisten. Waar haal jij vandaan dat het om de veiligheid ging?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat is er censuur aan het niet in gevaar willen brengen van buitenlandse journalisten?
Het lijkt mij juist uitermate verstandig dat je geen onschuldige mensen een oorlogsgebied laat betreden. Eens of niet?
Als je ziet hoe Jan Mulder tegen de voorzitter van het CIDI tekeer mag gaan zonder dat de tafelheer ingrijpt... Vooral de NOS is absoluut pro-palestijns of eigenlijk pro-moslim.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:50 schreef SCH het volgende:
[..]
De Nederlandse pers is behoorlijk pro-Israel hoor. Ik weet niet hoe je het volgt hier maar die reflex zit er nog van vroeger behoorlijk in.
Ik spreek in algemene termen, aangezien ik niet in de hoofden van de Israëlische politici en hoge officieren kan kijken waarom zij besloten hebben geen journalisten toe te laten tot het conflictgebied.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Je praat de Israelische censuur nu goed? Ongelooflijk, dan zijn we wel uitgeluld. Enorme kritiek op de andere partij maar van Israel is het ineens logisch dat ze journalisten weren. Onvoorstelbaar, wat een dubbele maatstaven er je weer op nahoudt
Laten we het omdraaien... waar haal jij vandaan dat het om censuur ging?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof het om het gevaar ging, dat was helemaal niet aan de orde. Veel journalistenvakbonden hebben aangedrongen op het toelaten van journalisten. Waar haal jij vandaan dat het om de veiligheid ging?
Ik twijfel er niet aan, maar ik vind Israelische NGO's minder relevant dan de VN, Arabische of Europese landen. Ik snap best dat Israel omwille van de propaganda deze move maakt, Ze maken geen enkele kans, maar dat is alweer een volkenrechterlijke kwestie.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het al weet dat in een reactie op het vermoeden dat de Verenigde Naties, Arabische landen of de E.U. zullen proberen IDF officieren proberen te vervolgen Israëlische NGO erop hebben aangedrongen gevangen genomen Hamas strijders ook voor oorlogsmisdaden, misdaden tegen de menselijkheid en schendingen van de Geneefse Conventie te laten vervolgen.
Vooral niet in een gebied waar milities de dienst uitmaken. Één keer raden wie de schuld krijgt als er een journalist omkomt of één keer raden wie er een bevrijdingsactie moet uitvoeren als er weer eens een journalist ontvoerd wordt. Dan kan ik best begrijpen dat de grens dicht blijft.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Laten we het omdraaien... waar haal jij vandaan dat het om censuur ging?
Dat journalistenvakbonden aandringen kan me geen zak boeien overigens. Wij van WC-eend.
Je laat nu eenmaal geen mensen toe tot een oorlogsgebied. Veel te gevaarlijk.
Israël is niet aangesloten bij het Internationaal Strafhof, dus ik geef geen enkele aanklacht enige kans.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:58 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet aan, maar ik vind Israelische NGO's minder relevant dan de VN, Arabische of Europese landen. Ik snap best dat Israel omwille van de propaganda deze move maakt, Ze maken geen enkele kans, maar dat is alweer een volkenrechterlijke kwestie.
Het lijkt me een teken aan de wand dat er zelfs wetgeving voorbereid wordt om IDF officieren met alle middelen te beschermen tegen alle aanklachten en mogelijke veroordelingen. Teken aan de wand...
We hadden het over het Amnesty rapport over Jenin toch? Dan moet je een nieuwe bril hebben Niet geheel vrijgepleit? Zwaar beschuldigd. De human shields zijn daar inderdaad aan de kaak gesteld, maar het was het IDF die ze gebruikte.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het Jenin rapport was vooral om de beschuldigingen van het 'bloedbad' te staven. Daarin bleek het IDF gelijk te hebben.
Naast dat het IDF niet geheel wordt vrijgepleit wordt ook duidelijk gemaakt dat de Palestijnen strijders zich onder de burgers verstopte en hen dus extra in gevaar bracht, meteen melding makend dat dit een duidelijke overtreding van de Geneefse Conventie is.
De human shields zijn derhalve geen onbekend fenomeen en het is zeer aannemelijk dat Hamas ook in dit conflict zich daaraan schuldig heeft gemaakt.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:57 schreef Refragmental het volgende:
Je laat nu eenmaal geen mensen toe tot een oorlogsgebied. Veel te gevaarlijk.
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet? Je bent echt een voorstander van censuur?????????
quote:Buitenlandse pers wil toegang Gaza
donderdag 27 november 2008
De Foreign Press Association, een vereniging van journalisten die in Israël werken, organiseert donderdagochtend een persconferentie over de voortdurende blokkade van toegang tot de Gazastrook. Israël verbiedt journalisten al weken om de Gazastrook te bezoeken. Enkel humanitaire hulpgoederen worden doorgelaten. Internationale nieuws- en persorganisaties, waaronder de NVJ, hebben bij Israël geprotesteerd. Het Hooggerechtshof in Jeruzalem heeft de Israëlische staat vijftien dagen de tijd gegeven met een gegronde verklaring te komen waarom toegang wordt ontzegd, meldt verslaggever Conny Mus vanuit Israël. De persconferentie in Tel Aviv moet de druk op regering Olmert opvoeren de blokkade op te heffen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |