abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2009 @ 14:21:08 #201
230491 Zith
pls tip
pi_65283040
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:16 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als je haatzaaien en discrimineren kon opmeten met een meetlatje dat je precies aangaf waar het haatzaaien begint en waar de vrijheid van meningsuiting ophoudt, dan is dat een goed idee. Idem voor discriminatie. Het probleem is echter dat dit niet zo goed gaat. En daarnaast dat dit nog eens vertroebeld wordt door aspecten als ‘vrijheid van godsdienst’, die maken dat je in sommige gevallen wel iets ongestraft kunt zeggen wat een ander niet kan zeggen.
Precies, en daar hebben we de wijze rechters voor, waar ik eigenlijk veel meer vertrouwen in heb dan 2de kamerleden. Is dit ooit anders geweest dan? Er zijn zo veel wetten die op meerdere manieren bekeken kunnen worden, daar zijn de rechters voor.
quote:
Kortom, het is hét ideale instrument om anderen de mond mee (proberen) te snoeren die iets zeggen wat jou tegen het zere been is. En dat lijkt sommigen heel mooi als het tegen Wilders is, maar vergeet niet dat omgekeerd hij dit ook zal gebruiken om te proberen te verbieden wat volgens zijn maatstaf haatzaaiend is.
Met anderen bedoel je iedereen behalve de rechters he? Dit is in principe het fundament van een goede rechtstaat: iedereen kan aanklagen wat ze willen, maar een onafhankelijke, wijze en rationele groep beslist.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_65283042
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het gaat niet om een groepsverband maar om een organisatorisch verband. Een verband dus waar je bijvoorbeeld lid van bent en waar je bijvoorbeeld wekelijks samen komt. Als een imam met een vast groepje bij elkaar komt om hen via verzen uit de Koran aan te zetten tot het opblazen van stations, dan is dat een heel andere situatie dan als een imam in een interview zegt dat alle homo's van het dak gegooid moeten worden.
Ik vind dat beide ontoelaatbaar is, uit hoofde van zijn verantwoordelijke maatschappelijke positie. Je hebt als (politiek of geestelijk) leider een groep volgelingen waarvan je kunt verwachten dat ze je uitsrpaken serieus nemen, anders waren het je volgelingen niet. Of je die uitsrpaken in beperkte kring doet of via landelijke media maakt in mijn ogen niets uti. Het gaat verder als je met je volgelingen aan tafel gaat zitten om concrete plannen op te stellen hoe je iets kunt bewerkstelligen, maar dat lijkt me logisch. Uiten = uiten in mijn optiek.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:22:12 #203
3542 Gia
User under construction
pi_65283069
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:10 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ah, hetzelfde verhaal dus maar bij geweldadige spelletjes en films? Of als iemand uit naam van een Nederlandse politieke partij iets in de fik steekt/bekladt of iemand molesteert, dan ook maar verbieden? Weet je wat, laten we internet verbieden omdat je daarop kan vinden dat er bepaalde groeperingen zijn die anderen het licht in de ogen niet gunnen. En je kan er vinden hoe je bommen moet maken. Walgelijk.

Weg met dat alles!
Lang leve Wilders!
Lange leve vrijheid!
Driewerf hoezee!

Oja, ook weg met auto's, want er zijn mensen die overtredingen maken!
En weg met keukenmessen, want er is eens iemand neergestoken met een keukenmes!
En weg met aanstekers, want....

etc
etc
etc
Uh, AL deze zaken worden aangepakt. Websites worden, indien nodig, uit de lucht gehaald. Iemand neersteken is verboden.

Maar een boekje wat zoiets aan een groep volgelingen voorschrijft, zou dus net zo goed verboden moeten kunnen worden. En dat is dus het hele punt.
pi_65283091
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:19 schreef venomsnake het volgende:
Mooi zo.. Flink straffen die nazi .
Wil je nu jezelf voor de rechter zien? Frappant.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:24:12 #205
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_65283147
Belachelijk. Als ik het goed begrijp wordt hij vervolgd omdat hij de Koran wou verbieden? Als dat zo is, is de vrijheid van meningsuiting ernstig in het geding, ook al heeft de rechter nog geen uitspraak gedaan. Wat een idioterie.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:24:37 #206
3542 Gia
User under construction
pi_65283169
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat de rechter het zo niet gaat verwoorden.
Wilders staat terecht en niet de Koran.

Mocht je dat willen, zal er een afzonderlijke rechtzaak opgestart moeten worden.
Als Wilders zegt dat de Koran opruiende teksten bevat en dus verboden moet worden, en hij wordt om deze uitspraak aangeklaagd, dan zal toch vastgesteld moeten worden in hoeverre die uitspraak terecht is.
pi_65283183
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:10 schreef Zith het volgende:
Willen alle users ook eerst even bedenken dat wilders nog niet schuldig is bevonden aan wat dan ook. Men gaat nu pas bekijken waar de grenzen van meningsuiting over de grenzen van discriminatie/haat zaaien heen gaat, en dan pas of wilders ergens schuldig aan is.

-Al ben ik wel van gedachte dat haat zaaien en discriminatie verboden moet zijn: meningsuiting of niet (en nee ik zeg niet gelijk dat Wilders hier schuldig aan is, dat is nog de vraag).
Haat zaaien of oproepen tot haat is wat mij betreft idd fout, ik weet alleen niet in hoeverre het haatzaaien is, of generalisatie. Wanneer hij oproept om de moslims het land uit te gooien, is het wel discriminatie. Racisme is het dus niet.

Zoals ik eerder al zei, de lijn tussen discriminatie en generalisatie is erg dun. Een bijbel of koran vergelijken met het boek van hitler? Vreemd genoeg snap ik die niet, want er staan ook stukken in die dat weer tegenspreken, maar of dat strafbaar is? Lijkt me niet, maar ik kijk nergens meer van op in Nederland
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_65283199
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:11 schreef t-8one het volgende:
Dat mensen Wilders (die van alles wil verbieden) en vrijheid van meningsuiting trouwens in een zin durven te noemen.
Dat dus .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 14:26:04 #209
236264 crew  capricia
pi_65283236
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:24 schreef TC03 het volgende:
Belachelijk. Als ik het goed begrijp wordt hij vervolgd omdat hij de Koran wou verbieden? Als dat zo is, is de vrijheid van meningsuiting ernstig in het geding, ook al heeft de rechter nog geen uitspraak gedaan. Wat een idioterie.
Nee, hij wordt vervolgd vanwege een aantal uitspraken die hij bij herhaling heeft gedaan. Die uitspraken zouden haatzaaiend zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65283259
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:24 schreef Gia het volgende:

Als Wilders zegt dat de Koran opruiende teksten bevat en dus verboden moet worden, en hij wordt om deze uitspraak aangeklaagd, dan zal toch vastgesteld moeten worden in hoeverre die uitspraak terecht is.
Juist! en dat gaat nog lachen worden straks met Wilders voor de rechter
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:27:09 #211
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_65283280
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee. Hier sla je de plank goed mis. Het gaat niet om of die uitspraken waar zijn, het is immers een mening. Het gaat erom of hij door die mening te verkondigen strafbare feiten heeft gepleegd. Of die mening waar is of niet, staat niet ter discussie, omdat het slechts een mening is.
Laffe huichelaar
pi_65283287
Och, we zullen zien. Ik denk dat Wilders gelijk heeft en dat hij zich geen zorgen hoeft te maken.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:27:41 #213
53267 TC03
pi_65283311
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:25 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat dus .
Hoezo 'dat dus'? Die uitspraak is nergens op gebaseerd. Hoe kom je erbij dat dat een goede uitspraak is? Ik snap het echt niet.

Het is toegestaan om voorstellen te doen om dingen te verbieden, dus dit 'argument' heeft geen enkele betekenis. Je kan net zo goed zeggen: "Dat mensen Wilders (die graag pasta eet) en vrijheid van meningsuiting in een zin durven te te noemen". Net zo 'relevant'.
pi_65283316
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Uh, AL deze zaken worden aangepakt. Websites worden, indien nodig, uit de lucht gehaald. Iemand neersteken is verboden.

Maar een boekje wat zoiets aan een groep volgelingen voorschrijft, zou dus net zo goed verboden moeten kunnen worden. En dat is dus het hele punt.
We moeten een boek gaan verbieden omdat er malloten zijn die, geïnspireerd door dat boek, misdrijven plegen?
We hebben hele mooie wetgeving die misdrijven niet toestaat en daar een strafmaat aan toegekent heeft. Het lijkt me de verantwoordelijkheid van individuele personen om te beoordelen of een duizenden jaren oud boek richtinggevend/sturend is in je leven en of je omwille van dat boek wetten gaat overtreden of niet. Verder wil ik wel eens een lijstje zien met overtredingen van "radicale moslims" die daadwerkelijk teruggrijpen naar de Koran en niet naar een interpretatie van een imam. Is het gerechtvaardigt op basis daarvan een boek te verbieden? Dat zijn pas nazi-praktijken. Boekverbrandingen FTW.
Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedragingen, welke overwegingen daar ook aan ten grondslag liggen.

En ja, van mij mag Mein Kampf ook gewoon weer beschikbaar gesteld worden.
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 14:28:08 #215
236264 crew  capricia
pi_65283326
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Haat zaaien of oproepen tot haat is wat mij betreft idd fout, ik weet alleen niet in hoeverre het haatzaaien is, of generalisatie. Wanneer hij oproept om de moslims het land uit te gooien, is het wel discriminatie. Racisme is het dus niet.

Zoals ik eerder al zei, de lijn tussen discriminatie en generalisatie is erg dun. Een bijbel of koran vergelijken met het boek van hitler? Vreemd genoeg snap ik die niet, want er staan ook stukken in die dat weer tegenspreken, maar of dat strafbaar is? Lijkt me niet, maar ik kijk nergens meer van op in Nederland
Mwa, die grens is dun. Daarom is het goed dat de rechter er eens naar kijkt. Ik kan je wel een aantal uitspraken geven waarbij hij op het randje zit hoor!

"De islam is een gewelddadige religie. (…) Het zit in die gemeenschap zelf."
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65283359
Ach een belangrijk deel uit de uitspraak:
quote:
Ten aanzien van groepsbelediging maakt het hof een onderscheid. In het algemeen stelt het hof vast dat de traditie binnen de Nederlandse debatcultuur is gebaseerd op een grote mate van tolerantie ten opzichte van elkaars opvattingen, terwijl van moslimimmigranten begrip mag worden verwacht voor de in Nederland heersende sentimenten ten aanzien van hun geloof, dat op enkele onderdelen op gespannen voet staat met Nederlandse en Europese waarden en normen. Als het om beledigende uitingen gaat geeft het hof de voorkeur aan politieke, maatschappelijke en andere juridische tegenkrachten dan het strafrecht, waardoor een actieve participatie aan het maatschappelijk debat, ook door moslims, wordt bevorderd.
Verder ben ik voor vrijspraak, het hof heeft immers alleen gezegd dat de (straf)rechter er naar moet kijken, niet dat Wilders schuldig is.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:29:01 #217
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65283367
quote:

[..]

Als je haatzaaien en discrimineren kon opmeten met een meetlatje dat je precies aangaf waar het haatzaaien begint en waar de vrijheid van meningsuiting ophoudt, dan is dat een goed idee. Idem voor discriminatie. Het probleem is echter dat dit niet zo goed gaat. En daarnaast dat dit nog eens vertroebeld wordt door aspecten als ‘vrijheid van godsdienst’, die maken dat je in sommige gevallen wel iets ongestraft kunt zeggen wat een ander niet kan zeggen.

Kortom, het is hét ideale instrument om anderen de mond mee (proberen) te snoeren die iets zeggen wat jou tegen het zere been is. En dat lijkt sommigen heel mooi als het tegen Wilders is, maar vergeet niet dat omgekeerd hij dit ook zal gebruiken om te proberen te verbieden wat volgens zijn maatstaf haatzaaiend is.
Dat iets moeilijk met een meetlatje vast te leggen is, vind ik nou niet bepaald een argument om het verbod achterwege te laten. Recht blijft nu eenmaal in hoge mate subjectief.

Dat het een instrument kan worden om mensen de mond te snoeren is een gevaar natuurlijk, maar dan kan je beter zorgen dat je dat gevaar een beetje indamt, dan dat je alles maar loslaat met de verzuchting 'dat het toch niet objectief vast te stellen is'. Volgens mij doen rechters dat ook trouwens, wat precies de reden is dat El Moumni niet veroordeeld is, en wat (in mijn verwachting) ook de reden zal zijn dat Wilders wordt vrijgesproken.
quote:
]De Hoge Raad stelt verder dat een veroordeling op grond van artikel 137
alleen mogelijk is als een uiting niet gezien kan worden als relevant voor
het maatschappelijke debat.
Hieruit blijkt dat rechters zich terecht zowel
terughoudend opstellen tegenover uitspraken die kwetsend zijn voor
mensen met een religieuze achtergrond als tegenover kwetsende
uitspraken op grond van een godsdienstige overtuiging. Een voorbeeld
van dit laatste is de uitspraak van imam El Mundi dat homoseksualiteit
een ziekelijke afwijking is die schadelijk is voor de samenleving. Hij is
hiervoor niet veroordeeld, omdat hij daarmee uiting zou hebben geven
aan zijn godsdienstige overtuiging.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:29:06 #218
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65283373
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:21 schreef Zith het volgende:
Precies, en daar hebben we de wijze rechters voor, waar ik eigenlijk veel meer vertrouwen in heb dan 2de kamerleden. Is dit ooit anders geweest dan? Er zijn zo veel wetten die op meerdere manieren bekeken kunnen worden, daar zijn de rechters voor.

Met anderen bedoel je iedereen behalve de rechters he? Dit is in principe het fundament van een goede rechtstaat: iedereen kan aanklagen wat ze willen, maar een onafhankelijke, wijze en rationele groep beslist.
De groep is niet onafhankelijk. Ook nooit helemaal geweest. Berucht is natuurlijk Roland Freisler, alhoewel ik onze rechters daar niet mee wil vergelijken: het punt blijft staan dat ook door rechters niet objectief te maken is wat niet objectief is. Het politieke klimaat speelt mee, zie bijvoorbeeld de tijd van Janmaat, maar ook in het geval van Freisler, persoonlijke overtuigingen van rechters zijn nooit uit te sluiten (zie de verloren zaak van de vereniging tegen kwakzalverij), enz.

Wat jij zegt, zou iemand in Afghanistan ook precies zo kunnen zeggen, maar daaronder verstaan dat je bijvoorbeeld niet de profeet mag kritiseren. Dat het een rationele beslissing is om kritiek op hem te verbieden. Dat zoiets belediging en haatzaaien is.

Dat is het punt, ondanks dat de rechters heel goed hun best doen, daar twijfel ik niet aan, probeer je hier iets veel te subjectiefs en glijdends concreet te maken. En zodra je dat toestaat dat er hier en daar aan getornd wordt, open je de deuren om er steeds verder aan te tornen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:29:36 #219
3542 Gia
User under construction
pi_65283397
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:27 schreef DivineJester het volgende:

[..]

We moeten een boek gaan verbieden omdat er malloten zijn die, geïnspireerd door dat boek, misdrijven plegen?
We hebben hele mooie wetgeving die misdrijven niet toestaat en daar een strafmaat aan toegekent heeft. Het lijkt me de verantwoordelijkheid van individuele personen om te beoordelen of een duizenden jaren oud boek richtinggevend/sturend is in je leven en of je omwille van dat boek wetten gaat overtreden of niet. Verder wil ik wel eens een lijstje zien met overtredingen van "radicale moslims" die daadwerkelijk teruggrijpen naar de Koran en niet naar een interpretatie van een imam. Is het gerechtvaardigt op basis daarvan een boek te verbieden? Dat zijn pas nazi-praktijken. Boekverbrandingen FTW.
Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedragingen, welke overwegingen daar ook aan ten grondslag liggen.

En ja, van mij mag Mein Kampf ook gewoon weer beschikbaar gesteld worden.
Er worden ook websites uit de lucht gehaald, omdat ze mensen aanzetten tot misdaden.
Waarom zou zoiets in boekvorm dan wel mogen?
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:31:28 #220
53267 TC03
pi_65283482
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Mwa, die grens is dun. Daarom is het goed dat de rechter er eens naar kijkt. Ik kan je wel een aantal uitspraken geven waarbij hij op het randje zit hoor!

"De islam is een gewelddadige religie. (…) Het zit in die gemeenschap zelf."
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004
Mwuah, op het randje misschien. Maar die eerste uitspraak kan ondersteund worden met de hoge criminaliteit onder moslims en de agressiviteit van islamitische landen in het Midden-Oosten.

De tweede uitspraak is niks mis mee.
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2009 @ 14:33:45 #221
230491 Zith
pls tip
pi_65283565
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Mwuah, op het randje misschien.
En dat gaan men nu dus onderzoeken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_65283573
quote:

[..]

Mwuah, op het randje misschien. Maar die eerste uitspraak kan ondersteund worden met de hoge criminaliteit onder moslims en de agressiviteit van islamitische landen in het Midden-Oosten.

Nou, die laatste uitspraak is toch behoorlijk fout hoor.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:34:22 #223
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65283593
quote:

[..]

Suggereren dat rassenrellen niet negatief hoeven te zijn Nee, ik zie het ook zonnig in!
pi_65283596
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Er worden ook websites uit de lucht gehaald, omdat ze mensen aanzetten tot misdaden.
Waarom zou zoiets in boekvorm dan wel mogen?
Nee, de vraag is: Waarom moeten die websites uit de lucht?
pi_65283613
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:07 schreef capricia het volgende:

“De islam is Het Kwaad zelf.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007
Ach, zullen we eens alle gelovigen opsommigen die zich in soortgelijke bewoordingen uitlaten over bijvoorbeeld homo's?
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 14:35:57 #226
236264 crew  capricia
pi_65283657
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:34 schreef TNA het volgende:

[..]

Suggereren dat rassenrellen niet negatief hoeven te zijn Nee, ik zie het ook zonnig in!
Propageren dat geweld tegen een bepaalde bevolkingsgroep niet negatief is, lijkt met wel dicht in de buurt komen van aanzetten tot haat..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65283669
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ach, zullen we eens alle gelovigen opsommigen die zich in soortgelijke bewoordingen uitlaten over bijvoorbeeld homo's?
Nogmaals, doe maar en klaag de betreffende personen aan. Het staat je vrij in NL!
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:36:53 #228
53267 TC03
pi_65283699
quote:

[..]

De uitkomst hoeft niet negatief te zijn zegt hij. WO2 is ook niet negatief geweest voor de VS, afgezien van een paar dode soldaten.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:37:00 #229
3542 Gia
User under construction
pi_65283707
quote:

[..]

Hij bedoelt daar waarschijnlijk mee dat dit tot iets positiefs zou kunnen leiden, namelijk een oplossing.....
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 14:37:11 #230
236264 crew  capricia
pi_65283713
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volgens mij is die betreffende Imam al lang het land uit (gelukkig).
Maar dan nog staat het je vrij om aangifte te doen, toch?
Wat is je probleem?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:37:44 #231
3542 Gia
User under construction
pi_65283739
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:34 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Nee, de vraag is: Waarom moeten die websites uit de lucht?
Tja, dan hoeft Wilders natuurlijk ook niet vervolgd te worden. Dan moet alles gewoon kunnen.
pi_65283755
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:28 schreef HarryP het volgende:
Ach een belangrijk deel uit de uitspraak:
[..]

Verder ben ik voor vrijspraak, het hof heeft immers alleen gezegd dat de (straf)rechter er naar moet kijken, niet dat Wilders schuldig is.
Ah, verstand. Frisse lucht
pi_65283766
Heb ff een doekje over scherm gehaald, de politieke correctheid sijpelt erlangs.
Als we eerst eens afwachten wat de uitkomst is, en dan eens verder praten.

Sommige willen Wilders al zien hangen op het dorpsplein.
Anderen willen een standbeeld voor hem.

Zolang er nog geen gerechtelijke uitspraak is, al dan niet na een hoger beroep, heeft Wilders geen enkele wet overtreden.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:38:36 #234
3542 Gia
User under construction
pi_65283783
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Propageren dat geweld tegen een bepaalde bevolkingsgroep niet negatief is, lijkt met wel dicht in de buurt komen van aanzetten tot haat..
Wat als de rassenrellen beginnen vanuit de hoek van die bepaalde bevolkingsgroep? En dat daardoor duidelijk wordt dat het zo niet verder kan?
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 14:38:53 #235
236264 crew  capricia
pi_65283797
Hij doet ook wel grappige uitspraken:
"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks
toeschrijven aan migranten."
Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 14:40:11 #236
236264 crew  capricia
pi_65283846
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat als de rassenrellen beginnen vanuit de hoek van die bepaalde bevolkingsgroep? En dat daardoor duidelijk wordt dat het zo niet verder kan?
Dan is het even fout, imo. Het gaat mij ook niet om Wilders.
Het gaat mij om hoever je mag gaan in je uitspraken, en dat vind ik wel interessant!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65283896
Vind het wel terecht sommige uitspraken gingen gewoon te ver, zeker omdat die uitspraken helemaal niet kon onderbouwen of iets.
Maar om nu hem een celstraf te geven gaat te ver vind ik, geef hem maar een geld boete ofzo.
Door dit gedoe zal de achterban van PVV alleen nog meer een aparte groep worden in de maatschappij.
............................
pi_65283916
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:38 schreef capricia het volgende:
"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks
Grappig? Daarmee zie je maar weer dat die gast echt te veel doordraaft in z'n denkbeelden. En niet zo snugger is.
pi_65283923
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, dan hoeft Wilders natuurlijk ook niet vervolgd te worden. Dan moet alles gewoon kunnen.
Het is wat mij betreft aan het hof om te bepalen wat wel en niet kan, en in mijn ogen moet er veel kunnen. Het staat mensen echter ook vrij dit aan de kaak te stellen enproberen iemand die in hun ogen te ver gaat aan te klagen. Mochten er gronden zijn vanuit de Nederlandse rechtstaat om Wilders te veroordelen, dan zal dat gebeuren, zo niet, dan niet.
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2009 @ 14:43:54 #240
230491 Zith
pls tip
pi_65283970
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:36 schreef TC03 het volgende:

[..]

De uitkomst hoeft niet negatief te zijn zegt hij. WO2 is ook niet negatief geweest voor de VS, afgezien van een paar dode soldaten.
Niets mis met een goede zuivering toch!
pi_65284032
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:41 schreef sander89 het volgende:
Vind het wel terecht sommige uitspraken gingen gewoon te ver, zeker omdat die uitspraken helemaal niet kon onderbouwen of iets.
Maar om nu hem een celstraf te geven gaat te ver vind ik, geef hem maar een geld boete ofzo.
Door dit gedoe zal de achterban van PVV alleen nog meer een aparte groep worden in de maatschappij.
Aha...je bent rechter en weet de uitspraak al.
Wat jij vind is ondergeschikt aan het Nederlandse recht.
Maar goed ook, anders staat binnen de kortste keren de schandpaal er weer.
En dat jij neerkijkt op mensen die zich aangesproken voelen door de punten die Wilders aanhaalt is jouw goed recht.
Maar hou dat dan voor je en duw ze dan niet in dezelfde hoek waar anderen de moslims induwen, anders heb je weer dat verhaal met die pot en de ketel....
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:45:34 #242
3542 Gia
User under construction
pi_65284036
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:42 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Het is wat mij betreft aan het hof om te bepalen wat wel en niet kan, en in mijn ogen moet er veel kunnen. Het staat mensen echter ook vrij dit aan de kaak te stellen enproberen iemand die in hun ogen te ver gaat aan te klagen. Mochten er gronden zijn vanuit de Nederlandse rechtstaat om Wilders te veroordelen, dan zal dat gebeuren, zo niet, dan niet.
M.a.w. Wilders moet aangeklaagd kunnen worden op het feit dat hij de Koran wil aanklagen?

Als Wilders zegt: Ik wil door een rechter de koran laten verbieden. Dan is dat een uitspraak die hij niet mag doen en waar hij voor vervolgd moet worden?

Vreemd.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:45:59 #243
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_65284043
quote:

[..]

De balans tussen vrijheden is altijd lastig en complex. Dat moet niet betekenen dat je maar 1 onderdeel moet weghalen in de balans zodat het simpelel wordt, want het gaat gewoon betekenen dat er ergens anders een grijs gebied komt.

Haatzaaien is het creeeren van spanningen onder de bevolking met mogelijke gevolgen van dien. Met een wapen op straat in het wilde weg gaan zwaaien zorgt ook niet voor lichamelijk letsel of persoonlijke intimidatie, maar het is te naief om te zeggen dat je het dan maar moet toelaten, omdat de gevoelens van omstanders niet langs een meetlat te leggen is.

<Niet meer als reactie op jouw post>
Het is gewoon onterecht dat men normale onafhankelijke rechtsspraak zoals in Nederland als bedreiging ziet voor de vrijheid van meningsuiting. De mogelijkheid om iemand te vervolgen is ook een grondrecht.

Het is zeker een goede zelfreflectie voor Wilders en aanhangers die alle juridische procedures willen gebruiken tegen imams en de Islam in het algemeen.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:46:25 #244
53267 TC03
pi_65284063
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:43 schreef Zith het volgende:

[..]

Niets mis met een goede zuivering toch!
Wie heeft het over zuivering? Volgens mij heb je de verkeerde persoon gequote.
pi_65284091
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:37 schreef capricia het volgende:
Volgens mij is die betreffende Imam al lang het land uit (gelukkig).
Maar dan nog staat het je vrij om aangifte te doen, toch?
Wat is je probleem?
Wie zegt dat ik het over imams had? Ooit gehoord van de Paus?

Of dit (bron: De Pers)
quote:
De ChristenUnie betreurt de commotie die onder homoseksuelen is ontstaan nadat een raadslid uit Amsterdam schreef dat de 'zonde' homoseksualiteit de 'geestelijke dood' verdient. Yvette Lont, lid van de deelraad Amsterdam Zuidoost, heeft vrijdag haar excuses aangeboden over de 'onduidelijke' uitdrukking en voor het kwetsen van homo's.
Weliswaar excuses, maar er lopen meer van dit soort idioten rond in Nederland.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:47:18 #246
53267 TC03
pi_65284105
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Grappig? Daarmee zie je maar weer dat die gast echt te veel doordraaft in z'n denkbeelden. En niet zo snugger is.
Als hij niet het woord 'rechtstreeks' had gebruikt en met meer onderbouwing was gekomen had ie misschien nog een punt.
pi_65284195
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij bedoelt daar waarschijnlijk mee dat dit tot iets positiefs zou kunnen leiden, namelijk een oplossing.....
Ik geloof niet dat rassenrellen tot een substantiele oplossing leiden. Inzien dat je het toch echt met elkaar moet rooien, dat misschien wel, maar dat lijkt me het tegenovergestelde...

Rassenrellen leidt tot een bredere scheuring in de samenleving, zet bestaande relaties op spanning, heeft financieel negatieve consequenties, leidt tot uitsluiting van groepen, nee, echt allemaal positief!

Grote denker die Wilders!
pi_65284227
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
De aantijging van haatzaaien vind ik belachelijk, Wilders heeft alleen kritiek op de islam.
Dit is een argument dat steeds weer wordt gebruikt, dat het zogenaamd alleen om kritiek gaat maar ik kan er eigenlijk niet bij dat mensen dat nog serieus menen. Hij voert een campagne tegen de islam, hij ziet het als het grote kwaad en wil het weg hebben. Hoe kun je dat nou afdoen met het woordje: kritiek.

Misschien dat kritiek een veel ruimere betekenis gekregen heeft maar als ik kritiek op iemand heb dan heb ik inhoudelijke kritiek met argumenten en dan zeg ik niet: "hey jij engerd, jij klootzak, ik vind jou gevaarlijk en jij moet hier zo snel mogelijk weg". Is dat kritiek? Nee, dat is belediging en meer. En dat is precies wat Wilders doet.
pi_65284260
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:38 schreef capricia het volgende:
Wat is daar niet aan waar dan?

Als je immigratie hebt wordt het drukker en dus ook meer files, huisvestingsproblemen etc.
Daarnaast geven de statistieken aan dat migranten minder vaak een baan hebben en dus een bovengemiddeld beroep doen op de verzorgingsstaat die al duur genoeg is.
pi_65284268
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:16 schreef DS4 het volgende:

Je noemde de aangifte zelf al een verspilling van energie, dus het lijkt mij wat al te dol om te veronderstellen dat je daadwerkelijke vervolging dan wel een goed idee vindt.
Een advocaat met een groot ego als Moskowicz die een andere aandachtstrekker gebruikt om samen in de media een robbertje te vechten, dat noemde ik verspilling van energie, zeker tegen de achtergrond van eht grote conflict waar het over gaat.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:51:33 #251
3542 Gia
User under construction
pi_65284272
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:49 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat rassenrellen tot een substantiele oplossing leiden. Inzien dat je het toch echt met elkaar moet rooien, dat misschien wel, maar dat lijkt me het tegenovergestelde...

Rassenrellen leidt tot een bredere scheuring in de samenleving, zet bestaande relaties op spanning, heeft financieel negatieve consequenties, leidt tot uitsluiting van groepen, nee, echt allemaal positief!

Grote denker die Wilders!
Wat ik later al aangaf: Wat als die rassenrellen ontstaan vanuit het Islamitisch 'kamp'? Dan wordt toch wel duidelijk dat de regering niet zo moet gaan zitten slapen, maar dat er wetten moeten komen om bepaalde zaken aan de kaak te kunnen stellen.
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 14:51:42 #252
236264 crew  capricia
pi_65284277
Deze is ook zo mooi:
quote:
“De Tweede Kamer verzoekt de regering een immigratiestop in te voeren voor migranten uit
moslimlanden, geen nieuwe moskeeën meer toe te staan, alle islamitische scholen te sluiten, de
boerka te verbieden en criminele moslims – indien nodig na denaturalisatie – het land uit te zetten.”
PVV Tweede-Kamermotie 30 800 VI Vaststelling van de begrotingsstaten Nr. 127, en diverse
interviews in de media, 6 september 2007 – tevens gepubliceerd op de PVV-website
Gewoon Nederlanders die als geloof de Islam aanhangen, na een overtreding denaturaliseren.
Nederlanders met een ander geloof niet.

Ik vraag me af hoe dat moet met bekeerde Moslims van NL origine...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65284303
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit is een argument dat steeds weer wordt gebruikt, dat het zogenaamd alleen om kritiek gaat maar ik kan er eigenlijk niet bij dat mensen dat nog serieus menen. Hij voert een campagne tegen de islam, hij ziet het als het grote kwaad en wil het weg hebben.
Ja en? Hij is niet de enige, zelfs vooraanstaande arabisten delen deze mening.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_65284342
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en? Hij is niet de enige, zelfs vooraanstaande arabisten delen deze mening.
Ja und? De meeste dan weer niet trouwens, eigenlijk alleen Hans Jansen.
pi_65284378
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit is een argument dat steeds weer wordt gebruikt, dat het zogenaamd alleen om kritiek gaat maar ik kan er eigenlijk niet bij dat mensen dat nog serieus menen. Hij voert een campagne tegen de islam, hij ziet het als het grote kwaad en wil het weg hebben. Hoe kun je dat nou afdoen met het woordje: kritiek.

Misschien dat kritiek een veel ruimere betekenis gekregen heeft maar als ik kritiek op iemand heb dan heb ik inhoudelijke kritiek met argumenten en dan zeg ik niet: "hey jij engerd, jij klootzak, ik vind jou gevaarlijk en jij moet hier zo snel mogelijk weg". Is dat kritiek? Nee, dat is belediging en meer. En dat is precies wat Wilders doet.
En in jouw voorbeeld zit nu net het grote verschil.
Jij = een persoon, de Islam is een groep.

En wat Wilders doet is een debat houden over een groep en volgens het Nederlandse recht moet dat kunnen.
Hij gaat volgens deze rechter alleen over de schreef met het vergelijken van de Koran met Mein Kampf.

We moeten nog even kijken of de andere ook daadwerkelijk tot veroordeling overgaat en wilders een boete geeft.
pi_65284414
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:54 schreef HarryP het volgende:

[..]

En in jouw voorbeeld zit nu net het grote verschil.
Jij = een persoon, de Islam is een groep.

En wat Wilders doet is een debat houden over een groep en volgens het Nederlandse recht moet dat kunnen.
Hij gaat volgens deze rechter alleen over de schreef met het vergelijken van de Koran met Mein Kampf.

We moeten nog even kijken of de andere ook daadwerkelijk tot veroordeling overgaat en wilders een boete geeft.
Bron?
pi_65284452
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:51 schreef capricia het volgende:
Deze is ook zo mooi:
[..]

Gewoon Nederlanders die als geloof de Islam aanhangen, na een overtreding denaturaliseren.

Dat mag hij toch als volksvertegenwoordiger in de Tweede Kamer gewoon als idee en plan aankaarten? Dit staat los van de beschuldingen aan zijn persoon die op dit moment behandelt gaan worden door de rechtbank.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:56:27 #258
3542 Gia
User under construction
pi_65284454
quote:
Deze is ook zo mooi:
[..]

Tja, dat voorstel zal nog wat verduidelijkt moeten worden, lijkt me. Ook Christenen met twee nationaliteit, van buitenlandse origine moeten onder die wet vallen, zoals ook elke andersgelovige en ongelovige.

Er mag wmb een mogelijkheid komen om iemand met 2 nationaliteiten, die zich in Nederland zeer crimineel gedraagt, het nederlanderschap te ontnemen en uit te zetten naar het land dat de andere nationaliteit aangeeft. Of de betrokkene vertrekt vrijwillig naar waar hij wil.
pi_65284507
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron?
Gerechtelijke uitspraak:
http://www.rechtspraak.nl(...)id+Geert+Wilders.htm
quote:
Ten aanzien van groepsbelediging maakt het hof een onderscheid. In het algemeen stelt het hof vast dat de traditie binnen de Nederlandse debatcultuur is gebaseerd op een grote mate van tolerantie ten opzichte van elkaars opvattingen, terwijl van moslimimmigranten begrip mag worden verwacht voor de in Nederland heersende sentimenten ten aanzien van hun geloof, dat op enkele onderdelen op gespannen voet staat met Nederlandse en Europese waarden en normen. Als het om beledigende uitingen gaat geeft het hof de voorkeur aan politieke, maatschappelijke en andere juridische tegenkrachten dan het strafrecht, waardoor een actieve participatie aan het maatschappelijk debat, ook door moslims, wordt bevorderd.

Het hof maakt echter een uitzondering voor beledigende uitlatingen waarin een relatie met het nazisme wordt gelegd (door onder meer de Koran met ”Mein Kampf” te vergelijken). Dit vindt het hof dermate beledigend voor de bevolkingsgroep van moslimgelovigen dat een algemeen belang aanwezig wordt geacht om Wilders daarvoor te vervolgen.
pi_65284527
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:51 schreef HarryP het volgende:

[..]

Als je immigratie hebt wordt het drukker en dus ook meer files, huisvestingsproblemen etc.
Daarnaast geven de statistieken aan dat migranten minder vaak een baan hebben en dus een bovengemiddeld beroep doen op de verzorgingsstaat die al duur genoeg is.
Maar aan de andere kant weer zeuren dat allochtonen uitkeringen trekken en thuis zitten te niksen. Hoe kunnen ze dan toch samen met ons in de spits in de file staan?
En heb ook al vaak genoeg geklaag gehoord dat moslims hun zieken liever zelf verzorgen dan de zorg uit handen geven aan proffesionele hulpverleners. Ik geloof dat de vergrijzing in deze het grootste probleem is, en dat dat niet weg is als we alle moslims er vanaf trekken.
pi_65284555
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:57 schreef HarryP het volgende:

[..]

Gerechtelijke uitspraak:
http://www.rechtspraak.nl(...)id+Geert+Wilders.htm
[..]
Dus je mag wel zeggen dat alle Joden achterlijke stinkerds zijn maar je mag het niet over 1 jood zeggen, zoiets?
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 15:00:20 #262
236264 crew  capricia
pi_65284598
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant weer zeuren dat allochtonen uitkeringen trekken en thuis zitten te niksen. Hoe kunnen ze dan toch samen met ons in de spits in de file staan?
En heb ook al vaak genoeg geklaag gehoord dat moslims hun zieken liever zelf verzorgen dan de zorg uit handen geven aan proffesionele hulpverleners. Ik geloof dat de vergrijzing in deze het grootste probleem is, en dat dat niet weg is als we alle moslims er vanaf trekken.
Sterker nog: Volgens mij hebben we alle Nederlanders (dus ook Moslims hier) nodig om de vergrijzing te kunnen betalen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65284653
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:51 schreef HarryP het volgende:

[..]

Ik zou wel eens willen zien hoe de immigratie heeft geleid tot toename van de fileproblematiek bijvoorbeeld. en of dit in verhouding staat tot het beleid in de jaren '70 waarin wonen en werken gescheiden moest worden. Of het achterstallige onderhoud aan het Nederlandse snelwegennet. Ik gok dat immigratie dan een verwaarloosbare factor wordt. Net als met huisvesting waar de oorzaken van de problemen eerder liggen in het ondermaatse (kwantitatief) aanbod van nieuwe huizen, overspannen prijzen en beperkte mogelijkheden voor doorstroming dan de overweldigende bevolkingsaanwas uit migratie. De verzorgingsstaat heeft verder natuurlijk nauwelijks te leiden onder vergrijzing en (op dit moment) de internationale crisis. Dit punt is misschien nog wel het meest valide, maar om het nu rechtstreeks toe te schrijven aan immigranten (Je weet wat rechtstreeks is?)
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 15:01:49 #264
236264 crew  capricia
pi_65284656
quote:
"De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed
zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran."
Geert Wilders, Volkskrant, 8 augustus 2007
Wat vind je van zo'n uitspraak, mag dat of niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65284666
quote:
Deze is ook zo mooi:
[..]

Er is vanzelfsprekend een verschil tussen een overtreding of een delict. Of wil jij door rood licht rijden gelijk stellen aan een gewapende overval, moord en verkrachting?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65284695
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:59 schreef SCH het volgende:

Dus je mag wel zeggen dat alle Joden achterlijke stinkerds zijn maar je mag het niet over 1 jood zeggen, zoiets?
Zeer onverstandig deze opmerking SCH, dat moet jij toch wel beseffen zou ik denken.
pi_65284709
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Omdat diegenen die wel werken en de auto gebruiken aan de filevorming toevoegen. God, ga nou niet op een basisschool niveau debatteren en discussiëren bitte schön. Of de impact van deze immigranten groot is op de filevorming is dan <wel iets> wat je kan aankaarten.
pi_65284722
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:02 schreef buachaille het volgende:

[..]

Zeer onverstandig deze opmerking SCH, dat moet jij toch wel beseffen zou ik denken.
Waarom? Dit moet toch kunnen volgens Wilders-adepten.
pi_65284733
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Hij zegt er namelijk niet bij: 'Ik vind dat... ',enz
Hij presenteert het nu als een feit, terwijl het zijn mening is.
pi_65284734
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:17 schreef BasEnAad het volgende:
Vaarwel vrijheid van meningsuiting!

Vrijheid van meningsuiting wil niet zeggen dat je mensen mag beledigen hoor.

Dus ook een beetje tragisch om je daar achter te verschuilen
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:04:03 #271
3542 Gia
User under construction
pi_65284742
quote:

[..]

Ja mag. Hij heeft het niet over de gehele Islam, maar alleen over de ziekelijke, fascistische islam zoals neergelegd in de Koran.
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 15:04:43 #272
236264 crew  capricia
pi_65284765
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er is vanzelfsprekend een verschil tussen een overtreding of een delict. Of wil jij door rood licht rijden gelijk stellen aan een gewapende overval, moord en verkrachting?
Waar zeg ik dan dat door rood licht rijden hetzelfde is als moord???
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65284768
quote:

Dom.

Tegen de goede smaak.

Maar niet iets voor het strafrecht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_65284783
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:03 schreef SCH het volgende:

Nee want hij heeft het niet over moslims maar over de islam. Daar zit toch een wezelijk verschil tussen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:05:21 #275
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_65284790
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja mag. Hij heeft het niet over de gehele Islam, maar alleen over de ziekelijke, fascistische islam zoals neergelegd in de Koran.
...die de basis is voor de islam...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_65284791
quote:
Het hof maakt echter een uitzondering voor beledigende uitlatingen waarin een relatie met het nazisme wordt gelegd (door onder meer de Koran met ”Mein Kampf” te vergelijken). Dit vindt het hof dermate beledigend voor de bevolkingsgroep van moslimgelovigen dat een algemeen belang aanwezig wordt geacht om Wilders daarvoor te vervolgen.
Toch is het een hellend vlak zo'n uitspraak, want waarom is die uitspraak nou meer beledigend dan een andere uitspraak, waarin het nazisme niet wordt aangehaald maar bijvoorbeeld het fascisme.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:05:37 #277
3542 Gia
User under construction
pi_65284803
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Wilders heeft het nergens over alle Moslims, maar over dé Islam.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:05:52 #278
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65284815
quote:

[..]

... en hij zegt zelf dat er geen gematigde islam mogelijk is....
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:06:47 #279
3542 Gia
User under construction
pi_65284847
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:05 schreef Verbal het volgende:

[..]

...die de basis is voor de islam...

V.
Nee, niet iedere moslim doet iets met de fascistische opruiende passages uit de Koran.
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 15:07:04 #280
236264 crew  capricia
pi_65284858
quote:

[..]

Er is toch geen andere Islam dan die van de Koran?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:07:17 #281
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65284864
Het einde van de vrijheid van meningsuiting .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:07:29 #282
136 V.
pi_65284871
Met een tekst als "de bijbel is een fascistisch boek" beledig je geen christenen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:07:32 #283
3542 Gia
User under construction
pi_65284877
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

... en hij zegt zelf dat er geen gematigde islam mogelijk is....
Dat vind ik een verkeerde conclusie, maar ja, dat is dan weer niet strafbaar.
pi_65284896
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:03 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Omdat diegenen die wel werken en de auto gebruiken aan de filevorming toevoegen. God, ga nou niet op een basisschool niveau debatteren en discussiëren bitte schön. Of de impact van deze immigranten groot is op de filevorming is dan <wel iets> wat je kan aankaarten.
Anders lees jij even Devinejester's reactie, en ga je daar inhoudelijk op in. Eens kijken wie hier een basisschoolniveau beheerst.
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 15:08:46 #285
236264 crew  capricia
pi_65284910
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:07 schreef Verbal het volgende:
Met een tekst als "de bijbel is een fascistisch boek" beledig je geen christenen?

V.
Lijkt me dat je die claim kunt onderbouwen...zou me daar niet door beledigd voelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:08:47 #286
136 V.
pi_65284912
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, niet iedere moslim doet iets met de fascistische opruiende passages uit de Koran.
Niet iedere christen is bereid zijn kind open te snijden voor God. Maar als je de bijbel leest...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_65284935
quote:
Je beledigt ze wel, maar de rechter zal zeggen dat het valt binnen de vrijheid van meningsuiting. zoals we weten sinds het Reve-proces, en sinds Theo van Gogh die ook Christenen zeer hardhandig op hun donder gaf.
pi_65284948
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:03 schreef X. het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting wil niet zeggen dat je mensen mag beledigen hoor.

Dus ook een beetje tragisch om je daar achter te verschuilen
vrijheid van meningsuiting wilt precies zeggen dat je mensen mag beledigen.

we leven hier in een vrij land, we hebben het recht onze mening te uiten en we hebben niet het recht om 'niet beledigd' te worden.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:09:56 #289
3542 Gia
User under construction
pi_65284968
quote:

V.
Nee, althans, mij niet. Ik zou dan wel naar een onderbouwing vragen.
Als iemand zou stellen dat, op grond van onze wetten, bepaalde passages uit de bijbel geschrapt zouden moeten worden, dan gaf ik hem misschien nog gelijk ook. Tenzij het gaat om een vertelsel uit vroegere tijd. Als iets als regel/wet in een religieus boek is opgenomen, kunnen mensen dit als handleiding gaan gebruiken.

De bijbel is over het algemeen niet voorschrijvend, maar meer verhalend.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:10:34 #290
3542 Gia
User under construction
pi_65285002
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Niet iedere christen is bereid zijn kind open te snijden voor God. Maar als je de bijbel leest...

V.
Waar staat in de bijbel dat dat zou moeten?
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:10:45 #291
136 V.
pi_65285007
Ik vind overigens deze vervolging een slechte zaak. Het was beter geweest om Wilders in zijn sop gaar te laten koken. Nu laaien de discussies weer op en wordt die kuif ineens weer het boegbeeld van de vrije meningsuiting

En als hij wordt vrijgesproken, wat waarschijnlijk gebeurt, dan zegeviert meneer dubbel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_65285011
Kwounetzeggeuhhhh.... Broers die elkaar killen, mensen die hun baby killen.... als je daar zin in hebt kan je aanstoot nemen uit heel veel passages uit de bijbel. In Amerika heb je genoeg enge groepjes die geloven in de eindtijd en bizarre bijbelteksten op nog gekkere manieren vertalen.

Heb je geen Koran voor nodig.
pi_65285029
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:08 schreef Verbal het volgende:

V.
In de geschiedenis van het koninkrijk der nederlander worden ook kinderen afgeslacht, lees maar eens een willekeurig geschiedenisboek door.
pi_65285059
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Waar zeg ik dan dat door rood licht rijden hetzelfde is als moord???
Jij zegt: Gewoon Nederlanders die als geloof de Islam aanhangen, na een overtreding denaturaliseren.
, terwijl in het citaat van jouw bericht staat criminele moslims.

Voor mij wek je de indruk dat in het citaat het gebruik van het begrip criminele moslims een synoniem is voor plegen van overtredingen dat al een basis zou moeten zijn van denaturalisatie. Anders zou je niet zo met twee verschillende termen goochelen.
Het kan natuurlijk ook een staaltje opportunisme zijn, bedenk ik me ineens.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:12:29 #295
3542 Gia
User under construction
pi_65285068
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:10 schreef NiksTeVerbergen het volgende:
Kwounetzeggeuhhhh.... Broers die elkaar killen, mensen die hun baby killen.... als je daar zin in hebt kan je aanstoot nemen uit heel veel passages uit de bijbel. In Amerika heb je genoeg enge groepjes die geloven in de eindtijd en bizarre bijbelteksten op nog gekkere manieren vertalen.

Heb je geen Koran voor nodig.
Er staat in de bijbel dat Kaïn Abel doodt. Er staat niet dat je je broer moet doden.
pi_65285113
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Maar is er ook vanzelfsprekend een onderscheid te maken tussen iemand die de Nederlandse nationaliteit heeft en iemand die de Nederlandse nationaliteit heeft, maar moslim is? Oftewel: Moet iemand die moslim is en iemand vermoord maar statenloos gemaakt worden en iemand die een ander vermoordt, maar christen is niet?
quote:
Some animals are more equal than others...
pi_65285133
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:07 schreef Mikkie het volgende:
Het einde van de vrijheid van meningsuiting .
Onzin, dit is een overwinning van die vrijheid.

Maar ben het wel met Verbal eens dat het ws. in het voordeel van Wilders is allemaal.
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 15:14:31 #298
236264 crew  capricia
pi_65285141
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:09 schreef Adamo144 het volgende:

[..]

vrijheid van meningsuiting wilt precies zeggen dat je mensen mag beledigen.

we leven hier in een vrij land, we hebben het recht onze mening te uiten en we hebben niet het recht om 'niet beledigd' te worden.
Helaas ben je dan niet helemaal goed geinformeerd.
Vrijheid van meningsuiting heeft een aantal grenzen zoals geformuleerd in de wet.
Hier noem ik er eentje:
quote:
Artikel 137d Wetboek van Strafrecht, tekst per 11 november 2004:

Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Etc.
Dus als jij bijv. mondeling aanzet tot haat of discriminatie enzo, dan ben je wel degelijk strafbaar...ook al is het jouw mening dat je gelijk hebt met wat je roept.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65285155
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:05 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nee want hij heeft het niet over moslims maar over de islam. Daar zit toch een wezelijk verschil tussen.
Nee hoor.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:15:06 #300
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65285162
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:36 schreef TC03 het volgende:

[..]

Elk voordeel heeft zijn nadeel, ook bij rassenrellen? Tsja, als je zo redeneert..
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 15:16:26 #301
236264 crew  capricia
pi_65285215
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jij zegt: Gewoon Nederlanders die als geloof de Islam aanhangen, na een overtreding denaturaliseren.
, terwijl in het citaat van jouw bericht staat criminele moslims.

Voor mij wek je de indruk dat in het citaat het gebruik van het begrip criminele moslims een synoniem is voor plegen van overtredingen dat al een basis zou moeten zijn van denaturalisatie. Anders zou je niet zo met twee verschillende termen goochelen.
Het kan natuurlijk ook een staaltje opportunisme zijn, bedenk ik me ineens.
Oh, dus het gaat je om de definitie van het woord "crimineel". Zeg dat dan...
Zelf denk ik dat inbrekers en winkeldieven daar ook onder vallen. Dat lijkt me ook crimineel gedrag.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')