abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65254454
Waar ik me dus gruwelijk aan irriteer: de jonge ouders waarvan de kinderen zo gezegd ADHD hebben!!
Wat is dit nou voor een flauwekul???
Ik ben nu 26.......en in mijn basisschool tijd was er 1 jongen op de hele school die ADHD leek te hebben.
Als je nu naar een basisschool gaat of jonge ouders hoort......al die kinders hebben ADHD!!!!

Wat is dit???
Een nieuwe rage??
Mooi woord voor kutjong??
Ik snap er niks van!!

Volgens mij spelen die kinderen gewoon te weinig buiten en moeten daardoor op een andere wijze hun energie kwijt?!
Lekker makkelijk om je kind voor de tv te dumpen!

Wat vinden jullie hier nu van???
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:32:24 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_65254537
Volgens mij wil 2005 zijn topic terug!

Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_65254621
lol XD
nog meer topics in deze trant dus
was te verwachten
pi_65254623
*ADHD'er meldt
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:34:33 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_65254641
ADHD is een modeverschijnsel, als een kind druk is moet het beestje gelijk een naam hebben.

Net als dyslectie trouwens
pi_65254668
hmm zijn ongetwijfeld mensen die dat hebben..............maar niet 75% van alle kinders!!!
pi_65254670
Rage.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_65254731
ADHD is zoooo 2006. Tegenwoordig zijn kinder hoog sensitief als nieuwste rage.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_65254741
oeh mooi onderwerp voor het volgende topic: dyslectie
pi_65254751
Net zoals een fuckbuddy en een burnout. Drie jaren geleden wist niemand wat ze waren, tegenwoordig heeft iedereen ze.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 januari 2009 @ 18:37:29 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_65254754
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:34 schreef BasEnAad het volgende:
ADHD is een modeverschijnsel, als een kind druk is moet het beestje gelijk een naam hebben.

Net als dyslectie trouwens
Dyslectie is zo 2008 voor Christus
Dycalculie is het nu .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_65254852
petato petato borisz
pi_65254899
Ik heb geen ADHD. Ik word tegenwoordig gewoon uitgelachen op werk
pi_65254941
Iedereen swaffelt ook ineens.
pi_65255013
quote:
Mooi woord voor kutjong??
Precies.
pi_65255267
suiker, kleurstoffen en internet
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_65255367
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:30 schreef bibedibabs het volgende:
Waar ik me dus gruwelijk aan irriteer:
Je irriteert je, of je ergert je aan. Je ergens aan irriteren kan niet, en dat irriteert mij.
pi_65255407
goh bedweter
nog wat spannends te melden??
pi_65255412
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:51 schreef Thomass het volgende:

[..]

Je irriteert je, of je ergert je aan. Je ergens aan irriteren kan niet, en dat irriteert mij.
Daar kan ik het niet meer dan mee eens zijn!!
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_65255432
Dat was 5 jaar geleden ook al aan de hand. Of van die ouders die denken dat hun kind niet tegen suiker kan omdat ze zichzelf inbeelden dat het kind wat drukker gaat doen als 't een snoepje opheeft.
pi_65255477
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:37 schreef Tuvai.net het volgende:
Net zoals een fuckbuddy en een burnout. Drie jaren geleden wist niemand wat ze waren, tegenwoordig heeft iedereen ze.
Tegenwoordig ben je ook niet werkloos, maar dan zit je tussen twee banen in.
pi_65255508
Vergelijk eens 1980 met 2009.

Nuff' said.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_65255575
We zijn nou eenmaal gek op hokjes en zeggen liever dat onze kinderen aan ADHD lijden dan dat we toegeven dat ze gewoon strontvervelend en irritant zijn.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_65255612
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:57 schreef Misstique het volgende:
We zijn nou eenmaal gek op hokjes en zeggen liever dat onze kinderen aan ADHD lijden dan dat we toegeven dat ze gewoon strontvervelend en irritant zijn.
uhu alles van de ''positieve'' kant bekijken he
pi_65255618
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:55 schreef CantFazeMe het volgende:

Nuff' said.
In 1980 had iedereen een eetstoornis. Zo is er elk decennium wel een modegril die ons door de heren doktoren wordt opgelegd.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_65255668
ADHD is een excuus voor slechte ouders
Ga weg
pi_65255875
Ik denk dat je ADHD niet moet onderschatten maar dat er te veel ouders zijn die er een soort van zelfdiagnose op na houden want het is natuurlijk wel een volkomen geaccepteerd kapstokje.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:07:43 #28
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_65255945
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:05 schreef SpiekerJozef het volgende:
Ik denk dat je ADHD niet moet onderschatten maar dat er te veel ouders zijn die er een soort van zelfdiagnose op na houden want het is natuurlijk wel een volkomen geaccepteerd kapstokje.
pi_65256005
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:05 schreef SpiekerJozef het volgende:
Zoals ik al zei:
Er zullen ongetwijfeld kinderen zijn die het hebben...........maar niet een 75% van alle kinders!!!

Kinderen spelen toch niet meer buiten?!
Ze zitten achter de tv en computer........worden vol gestouwd met diepvriesrommel........een hoop ongezonde troep terwijl ze gewoon lekker buiten moeten rondrennen!
Als dat weer zoals vroeger was............zou opeens de rust wedergekeerd zijn!
pi_65256302
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:51 schreef Thomass het volgende:

[..]

jij kan goed citeren. (Javier guzman)
pi_65256329
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:09 schreef bibedibabs het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:
Er zullen ongetwijfeld kinderen zijn die het hebben...........maar niet een 75% van alle kinders!!!

Kinderen spelen toch niet meer buiten?!
Ze zitten achter de tv en computer........worden vol gestouwd met diepvriesrommel........een hoop ongezonde troep terwijl ze gewoon lekker buiten moeten rondrennen!
Als dat weer zoals vroeger was............zou opeens de rust wedergekeerd zijn!
Ik val je ook niet aan maar wou het even nuanceren.

Heb er zelf geen last van en mijn kinderen ook niet. Die hoef ik ook niet te dwingen om buiten te spelen maar wel af en toe bij de computer weg sleuren. Want dat ding is voor iedereen verslavend. En gelukkig heb ik een vrouw die geweldig kan koken en kinderen die geweldig kunnen eten. Dan hoeven ze ook niet zoveel te snoepen.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  Redactie Frontpage dinsdag 20 januari 2009 @ 19:22:31 #32
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_65256421
Ik heb al 18 jaar ADHD. Heb het dus zo'n beetje uitgevonden...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:29:07 #33
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_65256658
ik ben gewoon al 24 jaar een kutkind!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_65256761
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:22 schreef Djeez het volgende:
Ik heb al 18 jaar ADHD. Heb het dus zo'n beetje uitgevonden...
je moeder... heeft het eigk uitgevonden en aan jou kado gegeven. wat lief.
“Cruel Leonidas demanded that you stand, I only require that you kneel.”
pi_65256771
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:19 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Ik val je ook niet aan maar wou het even nuanceren.

Heb er zelf geen last van en mijn kinderen ook niet. Die hoef ik ook niet te dwingen om buiten te spelen maar wel af en toe bij de computer weg sleuren. Want dat ding is voor iedereen verslavend. En gelukkig heb ik een vrouw die geweldig kan koken en kinderen die geweldig kunnen eten. Dan hoeven ze ook niet zoveel te snoepen.
Ik voel me niet aangevallen hoor
En ik denk dat je jezelf dan gelukkig mag prijzen
pi_65256912
ADHD is een stempel die wordt gedrukt op kids wanneer (meestal) hun leerkracht een concentratiestoornis constateert.
In de afgelopen duizenden jaren, wanneer mensen een concentratiestoornis hadden, dan duidde dat op een instabiele thuissituatie.
Het is pas sinds kort dat het zogenaamd iets lichamelijk is, wat te verhelpen is met vieze meuk als Ritalin.

Ahhhhh. Wake up & smell the fascism.
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 19:39:27 #37
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_65257040
Degenen die echt ADHD hebben, dát zijn degenen die last hebben van dit modeverschijnsel. Zij worden namelijk nauwelijks meer serieus genomen.
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:43:11 #38
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_65257196
Vroeger toen iedereen kinderen nog sloeg durfden ze niet druk te zijn.
Tegenwoordig wordt dat vervelende gedrag beloond door te zeggen dat ze er toch niets aan doen kunnen.
Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:46:02 #39
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_65257305
Het lijkt idd iets van de laatste jaren.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:46:22 #40
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_65257322
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:39 schreef SuperwormJim het volgende:
Degenen die echt ADHD hebben, dát zijn degenen die last hebben van dit modeverschijnsel. Zij worden namelijk nauwelijks meer serieus genomen.

En ADHD is meer dan druk zijn of niet kunnen concentreren. Dat wordt ook aan de kant geschoven.
pi_65257517
Ik kende iemand die echt ADHD had. Alle kinderen die ik daarna heb gezien die ADHD zouden hebben zijn gewoon irritante rotkinderen.

Met ADHD betekent het niet dat je direct vervelend bent, hoogstens erg druk. De kids van tegenwoordig zijn gewoon hopeloos vervelend + druk.

Sad but true, ADHD is nu gewoon (net als dyslexie, dyscalculie enz) een modeverschijnsel. Jammer voor de mensen die er wel echt last van hebben.
pi_65257911
Wij hadden vroeger zo'n kutkind in de klas en als ie weer eens vervelend deed, zei de lerares altijd dat we het hem niet kwalijk moesten nemen omdat ie ADHD had
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:12:23 #43
3185 Adelante
To let it go now
pi_65258250
Vaak ook een schreeuw om aandacht van een kind, omdat pa en ma beiden 40 uur werken en daarnaast een leuk sociaal leven willen blijven leiden en dan moet zo'n kind ook nog ergens tussen worden gepropt. Natuurlijke zal er bij velen een medische oorzaak zijn, maar gebrek aan fatsoenlijke opvoeding zal wmb ook redelijk wat gevallen verklaren.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_65259076
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:18 schreef Schut85 het volgende:

[..]

jij kan goed citeren. (Javier guzman)
Ik heb het niet van hem hoor, maargoed. Toch bedankt voor het compliment.

Je wordt inderdaad doodgegooid met dat soort 'aandoeningen', dyscalculie en dyslectie zijn ook twee van die dingen. Het is volgens mij ook niet zo zwart/wit en binair, je hebt niet dyslectie of geen dyslectie. Het is eerder een glijdende schaal, denk ik.

En dat zal voor ADHD en allerlei andere dingen ook wel gelden.
pi_65259204
Eerst de buisjes, toen de beugel... Nu heeft ieder kind ADHD.
pi_65259266
Modeziekte, net als Dyslexie en al zijn varianten.
pi_65272430
quote:
Precies.
Bovendien hoef je je dan ook niet schuldig te voelen dat je opvoeding heeft gefaald.
Verantwoording nemen, ho maar.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_65272976
Pffffff, ik heb zelf eerder het idee dat het een modeverschijnsel is om ADHD als modeverschijnsel te zien
pi_65273128
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:37 schreef Queque het volgende:
Modeziekte, net als Dyslexie en al zijn varianten.
Inderdaad. Tegenwoordig is ieder gebrek aan opvoeding, sociaal gedrag, kennis etc. een verklaarbare ziekte wat makkelijk als excuus gebruikt kan worden voor het falen van de ouders.

Vroeger als je druk of irritant was, of je liep constant te janken, werd er wat gezegd van je gedrag door 1 van je ouders, broers, tantes, ooms e.d. en als je dan nog niet luisterde kreeg je gewoon een dreun.

Tegenwoordig laat men kinderen gewoon schreeuwen en uiteindelijk krijgt het zijn zin. Als ik in de stad loopt kom je in iedere winkel wel zo'n tering ouder+kind tegen die de hele winkel bij elkaar jankt, maar geen ouder die er wat van zegt. Laat staan een dreun verkoopt, want dan is dat meteen kindermishandeling.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 21 januari 2009 @ 09:46:03 #50
222937 crazy987
KROEPOEK!!!!!
pi_65273173
ADHD is iets wat sommige mensen als excuus gebruiken.
Ik heb het zelf wel en dat is soms ook echt te merken.
onderandere drukte had ik vroeger, dat heb ik nu wel redelijk onder controle.
maar zoals zwaardere emoties is iets wat je niet zomaar onder controle hebt.
Net als dat ik vroeger zware woedeaanvallen had. heb ik nu gelukkig al een tijdje niet meer.
maar kan me slecht concentreren (ik hoor nu eigenlijk nog wat verslagen te tikken) lezen is me ook nooit goed gelukt ect.

dus het ligt zomaar aan de ouders.
hoewel sommige het wel als excuus gebruiken
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
pi_65273237
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:43 schreef BobbyB het volgende:
Inderdaad. Tegenwoordig is ieder gebrek aan opvoeding, sociaal gedrag, kennis etc. een verklaarbare ziekte wat makkelijk als excuus gebruikt kan worden voor het falen van de ouders.

Vroeger als je druk of irritant was, of je liep constant te janken, werd er wat gezegd van je gedrag door 1 van je ouders, broers, tantes, ooms e.d. en als je dan nog niet luisterde kreeg je gewoon een dreun.

Tegenwoordig laat men kinderen gewoon schreeuwen en uiteindelijk krijgt het zijn zin. Als ik in de stad loopt kom je in iedere winkel wel zo'n tering ouder+kind tegen die de hele winkel bij elkaar jankt, maar geen ouder die er wat van zegt. Laat staan een dreun verkoopt, want dan is dat meteen kindermishandeling.
Prima voorbeeld van mijn vorige reactie. Gewoon brullen dat het een modeverschijnsel is en dat het vroeger veel beter behandeld werd door middel van eruit rammen. Ze lullen elkaar allemaal na maar niemand die ook maar enige meetbare cijfers hierover heeft.
pi_65273628
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Prima voorbeeld van mijn vorige reactie. Gewoon brullen dat het een modeverschijnsel is en dat het vroeger veel beter behandeld werd door middel van eruit rammen. Ze lullen elkaar allemaal na maar niemand die ook maar enige meetbare cijfers hierover heeft.
Prima voorbeeld van een plank voor de kop. Prima, hou die oogkleppies lekker op. Vind jij het normaal dat een kind een hele winkel bij elkaar schreeuwt en dat geen ouder er wat van zegt? Nee, want het kind heeft vast ADHD.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_65273877
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:03 schreef BobbyB het volgende:
Prima voorbeeld van een plank voor de kop. Prima, hou die oogkleppies lekker op. Vind jij het normaal dat een kind een hele winkel bij elkaar schreeuwt en dat geen ouder er wat van zegt? Nee, want het kind heeft vast ADHD.
BobbyB: "Oh het kind schreeuwt alles bij elkaar. Nou dan denken de ouders vast dat dat kind ADHD heeft."

En dan zou ik oogkleppen moeten hebben als jij degene bent die ZELF de link met ADHD legt bij die kinderen.

Rot toch een eind op zeg, jij maakt het hiermee OVERDUIDELIJK dat ADHD als modeverschijnsel zien ook een modeverschijnsel is. Is namelijk lekker makkelijk: kun je gelijk de schuld aan de ouders geven als hun kind te druk is. Of het kind ook echt ADHD of niet heeft, boeit BobbyB niet: als hij maar lekker de ouders de schuld kan geven...
pi_65274052
Het probleem met kinderen tegenwoordig is dat ze wéten dat ze er hooguit met een "foei" vanaf komen als ze iets uitgevreten hebben dat absoluut niet door de beugel kan. Heck, als ik vroeger iets buitengewone proporties had geflikt dan kreeg ik een slipper op m'n klauwen; dan bedenk je jezelf nog wel een keer voordat je het nog eens doet

Het gebrek aan gezag en autoriteit is de oorzaak van het feit dat er zoveel kutjeugd-terrorisme heerst, zowel thuis als op straat.
pi_65274251
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

BobbyB: "Oh het kind schreeuwt alles bij elkaar. Nou dan denken de ouders vast dat dat kind ADHD heeft."

En dan zou ik oogkleppen moeten hebben als jij degene bent die ZELF de link met ADHD legt bij die kinderen.

Rot toch een eind op zeg, jij maakt het hiermee OVERDUIDELIJK dat ADHD als modeverschijnsel zien ook een modeverschijnsel is. Is namelijk lekker makkelijk: kun je gelijk de schuld aan de ouders geven als hun kind te druk is. Of het kind ook echt ADHD of niet heeft, boeit BobbyB niet: als hij maar lekker de ouders de schuld kan geven...
In 90% van de gevallen is het ook de schuld van de ouders. Dat jij het blijkbaar normaal vind dat ouders hun kind maar laten schreeuwen zegt alweer genoeg over hoe makkelijk mensen tegenwoordig denken over de opvoeding. Het maakt mij wel degelijk uit of een kind wel of geen ADHD heeft, maar het word tegenwoordig veel te makkelijk gezegd zonder dat er daadwerkelijk onderzoek naar gedaan is.

Daarbij heb je ook wel gelijk dat mensen het elkaar aanpraten, maar ik ken genoeg echte ADHD patiënten en weet dus wel degelijk het verschil tussen een kind wat daadwerkelijk ADHD heeft en een kind wat gewoon niet word opgevoed.

Maar goed, maak jij jezelf vooral wijs dat ik maar uit mijn nek lul. Maar begin dan zelf niet over dat niemand met feiten komt, want je lult zelf net zo dom.
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:27:27 #56
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_65274333
quote:
Door te zeggen dat je kind ADHD heeft pleit dat jezelf als ouder vrij van je (falende, niet strak genoeg zijnde) opvoeding. Want immers nu zou al dat drukke niet meer alleen aan foute opvoeding liggen maar heeft het andere oorzaken.
Lekker makkelijk.
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:18 schreef Tuvai.net het volgende:
Het gebrek aan gezag en autoriteit is de oorzaak van het feit dat er zoveel kutjeugd-terrorisme heerst, zowel thuis als op straat.
Stimmt.
How can I make this topic about me?
pi_65274843
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:24 schreef BobbyB het volgende:
In 90% van de gevallen is het ook de schuld van de ouders. Dat jij het blijkbaar normaal vind dat ouders hun kind maar laten schreeuwen zegt alweer genoeg over hoe makkelijk mensen tegenwoordig denken over de opvoeding. Het maakt mij wel degelijk uit of een kind wel of geen ADHD heeft, maar het word tegenwoordig veel te makkelijk gezegd zonder dat er daadwerkelijk onderzoek naar gedaan is.

Daarbij heb je ook wel gelijk dat mensen het elkaar aanpraten, maar ik ken genoeg echte ADHD patiënten en weet dus wel degelijk het verschil tussen een kind wat daadwerkelijk ADHD heeft en een kind wat gewoon niet word opgevoed.
Juist ja. En omdat het kind druk is, besluit jij maar even voor de ouders dat zij het label ADHD aan hun kind opplakken. Dat ze niet goed opgevoed worden, is dan ook een heel ander verhaal.
quote:
Maar goed, maak jij jezelf vooral wijs dat ik maar uit mijn nek lul. Maar begin dan zelf niet over dat niemand met feiten komt, want je lult zelf net zo dom.
Man, ik kom amper mensen tegen die hun kind het label ADHD geven. Ik lees nergens op Internet verhalen van ouders die hun kind ADHD geven zonder diagnose.

Wat ik wel lees zijn figuren zoals jij die klagen over ouders die denken dat hun kind ADHD heet, echter zonder voorbeelden. En dan moet ik uit mijn nek lullen.

Het zal wel, modepopje.
pi_65275120
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Juist ja. En omdat het kind druk is, besluit jij maar even voor de ouders dat zij het label ADHD aan hun kind opplakken. Dat ze niet goed opgevoed worden, is dan ook een heel ander verhaal.
[..]

Man, ik kom amper mensen tegen die hun kind het label ADHD geven. Ik lees nergens op Internet verhalen van ouders die hun kind ADHD geven zonder diagnose.

Wat ik wel lees zijn figuren zoals jij die klagen over ouders die denken dat hun kind ADHD heet, echter zonder voorbeelden. En dan moet ik uit mijn nek lullen.

Het zal wel, modepopje.
Waar het mij omgaat is dat ouders bij de psychiater aankomen met "Mijn kind heeft vast ADHD bladiebla" en aan het eind van het verhaal blijkt het gewoon aan de opvoeding te liggen. Dat label plak ik ze dus niet op, dat doen ze zelf.
pi_65275426
Je draait het om Mutsdinges, de ouders roepen tegenwoordig juist zélf allemaal dat hun kinderen last van ADHD, PDD NOS en nog meer mooie afkortingen hebben. .
pi_65275449
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:49 schreef BobbyB het volgende:
Waar het mij omgaat is dat ouders bij de psychiater aankomen met "Mijn kind heeft vast ADHD bladiebla" en aan het eind van het verhaal blijkt het gewoon aan de opvoeding te liggen. Dat label plak ik ze dus niet op, dat doen ze zelf.
Ja, dat het jou daar om gaat, snap ik nou wel. Dat heb je de afgelopen 5 reacties van je wel duidelijk gemaakt. Dat jij vervolgens niet snapt dat het mij juist gaat om zulk soort compleet-uit-de-lucht-gegrepen-beweringen gaat...daar kan ik ook weinig aan doen zo te zien.

Maar goed, blijf maar brullen dat ouders te vaak de status ADHD aan hun kinderen meegeven. Herhaal het vaak genoeg en je gelooft het zelf wel (Zoals nu blijkt) Schijnbaar ken jij honderden ouders die dat doen. Prima hoor, je doet maar. Daag.
pi_65275469
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:57 schreef Misstique het volgende:
Je draait het om Mutsdinges, de ouders roepen tegenwoordig juist zélf allemaal dat hun kinderen last van ADHD, PDD NOS en nog meer mooie afkortingen hebben. .
Ja, maar hij komt amper die mensen tegen, dus is het niet zo.
pi_65275478
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:57 schreef Misstique het volgende:
Nou, dan ga ik zeker alleen maar met slimme ouders om en treffen jullie net de opvoedjosti's. Natuurlijk.
pi_65275495
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:58 schreef BobbyB het volgende:
Ja, maar hij komt amper die mensen tegen, dus is het niet zo.
Klopt ja, dat is niet zo.
pi_65275584
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Nou, dan ga ik zeker alleen maar met slimme ouders om en treffen jullie net de opvoedjosti's. Natuurlijk.
Schitterend, de standaard OUDreactie. "Ik ken niemand die dat doet/zegt/denkt, dus jij bent raar en bevind je in kringen die niet representatief zijn voor deze kwestie."

Puhlease. .
pi_65275680
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja, dat het jou daar om gaat, snap ik nou wel. Dat heb je de afgelopen 5 reacties van je wel duidelijk gemaakt. Dat jij vervolgens niet snapt dat het mij juist gaat om zulk soort compleet-uit-de-lucht-gegrepen-beweringen gaat...daar kan ik ook weinig aan doen zo te zien.

Maar goed, blijf maar brullen dat ouders te vaak de status ADHD aan hun kinderen meegeven. Herhaal het vaak genoeg en je gelooft het zelf wel (Zoals nu blijkt) Schijnbaar ken jij honderden ouders die dat doen. Prima hoor, je doet maar. Daag.
Waar volg jij die timmercursus? Die plank voor je kop blijft namelijk ontzettend goed zitten.

Ik doe niet zomaar uit de lucht gegrepen beweringen (in tegenstelling tot jij), ik ken inderdaad niet honderden ouders persoonlijk die dat beweren nee, wel een tante die (kinder)psych is en regelmatig mensen over de vloer krijgt met lastige kinderen die "ADHD" hebben.

Maar goed, ga jij maar lekker van je tunnelvisie genieten.
pi_65275716
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

We wonen niet allemaal in elite wijken.
pi_65275729
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:55 schreef CantFazeMe het volgende:
Schaamhaar is verdwenen.
Maar dat lijkt me hier off-topic.
pi_65275742
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:05 schreef BobbyB het volgende:

[..]

We wonen niet allemaal in elite wijken.
Dat vind ik zo makkelijk, verhuis dan!
pi_65275766
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Klopt ja, dat is niet zo.
Dit is dus al net zo dom lullen als waarvan jij anderen beschuldigd. Schitterend. Jij kent niemand, dus is het niet zo! Mooi als je in zo'n klein wereldje kan leven.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:07:48 #70
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_65275795
Ik ben gestopt met roken en heb nu ADHD.

Wel meegaan met de tijd he..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_65275803
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:06 schreef zovty het volgende:

[..]

Dat vind ik zo makkelijk, verhuis dan!
Waarom moet ik verhuizen? Misschien even lezen. Of is het niet kunnen/willen lezen tegenwoordig ook al een ziekte?
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:08:23 #72
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_65275814
Ik kan hier wel gaan reageren maar jullie zullen het niet snappen als ik dit allemaal zo lees
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_65275846
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:08 schreef Robinhoo het volgende:
Ik kan hier wel gaan reageren maar jullie zullen het niet snappen als ik dit allemaal zo lees
same here
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
pi_65275896
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:08 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Waarom moet ik verhuizen? Misschien even lezen. Of is het niet kunnen/willen lezen tegenwoordig ook al een ziekte?
Niet willen lezen is een keuze. Ik reageer op wat ik tegenkom, ik ga het niet in een context plaatsen en achtergronden proberen te begrijpen. Je bent m'n energie niet waard.
pi_65275975
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:10 schreef zovty het volgende:

[..]

Niet willen lezen is een keuze. Ik reageer op wat ik tegenkom, ik ga het niet in een context plaatsen en achtergronden proberen te begrijpen. Je bent m'n energie niet waard.
Waarom reageer je dan überhaupt?
pi_65275988
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:13 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan überhaupt?
Verveling.
pi_65276887
Volgens de huidige inzichten komt ADHD bij 3 tot 5% van de kinderen voor en bij zeker 1% van de volwassenen. Bij ADHD spelen ook erfelijke elementen een rol. Het komt dan ook regelmatig voor, dat er ook bij een van de ouders sprake is van ADHD, vaak zonder dat ooit de diagnose is gesteld.

De grote toename van het aantal gevallen van ADHD en ADD doet soms denken aan een "mode-diagnose". Onderzoek toont echter aan dat de diagnose van wat nu ADHD wordt genoemd, minstens teruggaat tot het begin van de vorige eeuw. In die tijd bestonden dergelijke kinderen ook wel maar dit werd nog niet als een medisch probleem gezien. Destijds werden veel kinderen slechts bestempeld met het etiket: lastig, druk, moeilijk handelbaar, agressief, kan zich niet concentreren. Later werden dergelijke kinderen tot ongeveer 1990 aangeduid met de diagnose MBD (minimal brain damage - minimale hersenbeschadiging). Omdat een beschadiging echter niet kon worden gevonden werd de betekenis veranderd naar minimal brain dysfunction waarmee meer de nadruk op het disfunctioneren werd gelegd dan op een veronderstelde onderliggende oorzaak, waar ook tot op heden overigens nog geen enkele duidelijke afwijking voor gevonden is. De diagnose MBD is inmiddels vervangen door ADHD en komt daarmee ook niet meer voor. In die zin is er wel sprake van een mode - de diagnosen voor dezelfde soort problemen veranderen in de loop der tijd met verschuivende inzichten en andere nadruk op verschijnselen en veronderstelde oorzaken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/ADHD

Wat ik hier dus mee wil aangeven: het bestaat wel degelijk! Maar 3 tot 5 % van de kinderen!!
Dat is dus bij lange na niet het percentage die je tegenwoordig op scholen ziet!!

Nouja check de link en oordeel zelf
pi_65277065
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:01 schreef Misstique het volgende:
Schitterend, de standaard OUDreactie. "Ik ken niemand die dat doet/zegt/denkt, dus jij bent raar en bevind je in kringen die niet representatief zijn voor deze kwestie."

Puhlease. .
Puhlease........jij doet godsamme exact hetzelfde bij mij
pi_65277167
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:37 schreef bibedibabs het volgende:

-knip-

http://nl.wikipedia.org/wiki/ADHD

Nouja check de link en oordeel zelf
Maar nu komen ze dadelijk aan met dat wikipedia niet betrouwbaar is en zo.
pi_65277276
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:07 schreef BobbyB het volgende:
Dit is dus al net zo dom lullen als waarvan jij anderen beschuldigd. Schitterend. Jij kent niemand, dus is het niet zo! Mooi als je in zo'n klein wereldje kan leven. [ afbeelding ]
En jij kent ze wel en dus is het wel zo. Want ja, je tante zegt dat dat met enige regelmaat voorkomt en dus is komt het nu zo vaak voor dat het een modeverschijnsel is om je kinderen ADHD-patienten te nomen.

Man, zeg dan gewoon dat zulk soort ouders je irriteren i.p.v. te brullen dat he een modeverschijnsel is
pi_65277308
hahahahaha.......Als er iets is waar ik met hart en ziel in geloof op internet..............dan is het wel wikipedia!!!

Klopt echt wel heure wat daar staat
pi_65277355
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:44 schreef BobbyB het volgende:
Maar nu komen ze dadelijk aan met dat wikipedia niet betrouwbaar is en zo.
Man, die link zegt niks over ouders die aan hun kind onterecht ADHD toekennen hoor..
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:52:55 #83
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_65277476
Ook zo'n gast die autist scheen te zijn.

Komt er zo'n jongen naar me toe die ik niet kende maar waar we wel mee naar de kroeg gingen. "Die gast die spoort echt niet.. ik ken hem niet eens... het eerste wat ie zegt: 'ik ben woensdag bij de psychiater geweest ne ik ben autistisch' "

Lijdend voorwerp staat dan ook wel de hele avond met zn iPhone te spelen. Daar word je ook wel een beetje autistisch van.

Ik zie het als een verslaving aan bewegende beelden, waardoor de echte ziektegevallen raken ondergesneeuwd.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:56:32 #84
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_65277620
Ik heb ook ADHD
quote:
Bij ADHD is het vermogen om onbelangrijke prikkels weg te filteren gestoord, waardoor de ADHD'er wordt overspoeld met teveel uiterlijke prikkels. Daardoor is het niet goed mogelijk om de aandacht bij één ding tegelijk te houden. Ook bij de eigen gedachten wordt geen onderscheid gemaakt tussen belangrijk en minder belangrijk, waardoor de aandacht niet goed bij één onderwerp gehouden kan worden. Dit leidt tot gebrek aan concentratie.
pi_65277679
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En jij kent ze wel en dus is het wel zo. Want ja, je tante zegt dat dat met enige regelmaat voorkomt en dus is komt het nu zo vaak voor dat het een modeverschijnsel is om je kinderen ADHD-patienten te nomen.

Man, zeg dan gewoon dat zulk soort ouders je irriteren i.p.v. te brullen dat he een modeverschijnsel is
Omdat mensen nu eenmaal die term hebben opgevangen en meteen denken dat hun kind dat dan ook wel heeft. Net als die mensen die al over griep spreken terwijl ze gewoon verkouden zijn.

En zo kan ik nog wel meer van dit soort modeverschijnselen opnoemen. Probleem is gewoon dat ADHD te vaak word gebruikt als excuus voor een slechte opvoeding oid. Maar goed, jij kan blijkbaar niet gewoon iets van een ander aannemen en vind alleen maar wat je zelf denkt waar is. Prima verder, maar daar doe je jezelf te kort mee.
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:48 schreef bibedibabs het volgende:
hahahahaha.......Als er iets is waar ik met hart en ziel in geloof op internet..............dan is het wel wikipedia!!!

Klopt echt wel heure wat daar staat
Ja, maar dat is altijd standaard op FOK! als ze geen gelijk kunnen krijgen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:58:29 #86
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_65277692
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:43 schreef error32 het volgende:
Vroeger toen iedereen kinderen nog sloeg durfden ze niet druk te zijn.
Tegenwoordig wordt dat vervelende gedrag beloond door te zeggen dat ze er toch niets aan doen kunnen.
Nee, toen kreeg je van die frustraties die zich opkropten, waardoor een hoop ouderen vandaag de dag zo gefrustreerd zijn. Alles heeft z'n voor- en nadelen .
Krekker is de bom!
pi_65277798
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Man, die link zegt niks over ouders die aan hun kind onterecht ADHD toekennen hoor..

Klopt, maar daar staan dus wel de feiten op een rij!!
En wil jij dan beweren dat er idd maar een 3 tot 5 % daar last van heeft??
Dat wil dus zeggen: gemiddeld maximaal een 1 a 2 kindertjes in een klasje van 30???
Ik denk dat in zo'n klasje minstens de helft ADHD schijnt te hebben
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:02:26 #88
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_65277824
Sorry voor de mensen die ik hiermee eventueel kwets, maar ik vind het zulke bullshit.

Je concentratie kan je trainen. Vroeger kon ik ook geen bladzijde uit een boek lezen zonder afgeleid te raken. Nu na veel oefening kan het makkelijk. Ik kan nú zelfs nog steeds veel dingen niet doen zonder om de minuut toch weer andere dingen er doorheen te doen.

Het is een kwestie van prioriteiten stellen en denken "ik ben nu hier mee bezig en nergens anders". Dat sommige mensen dat niet kunnen zegt meer over hun instelling dan over hun geestesgesteldheid...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65277922
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:58 schreef BobbyB het volgende:
Omdat mensen nu eenmaal die term hebben opgevangen en meteen denken dat hun kind dat dan ook wel heeft. Net als die mensen die al over griep spreken terwijl ze gewoon verkouden zijn.

En zo kan ik nog wel meer van dit soort modeverschijnselen opnoemen. Probleem is gewoon dat ADHD te vaak word gebruikt als excuus voor een slechte opvoeding oid. Maar goed, jij kan blijkbaar niet gewoon iets van een ander aannemen en vind alleen maar wat je zelf denkt waar is. Prima verder, maar daar doe je jezelf te kort mee.
Prima, blijf jij dan maar lekker denken dat omdat je iets van je tante gehoord hebt, het wel een modeverschijnsel moet zijn. Blijkbaar verschillen wij van mening wat betreft de definitie van "modeverschijnsel". Mijn definitie daarvan bestaat wel uit iets meer gevallen dan de paar die jouw tante opnoemt.
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:05:53 #90
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_65277936
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:02 schreef wallofdolls het volgende:
Sorry voor de mensen die ik hiermee eventueel kwets, maar ik vind het zulke bullshit.

Je concentratie kan je trainen. Vroeger kon ik ook geen bladzijde uit een boek lezen zonder afgeleid te raken. Nu na veel oefening kan het makkelijk. Ik kan nú zelfs nog steeds veel dingen niet doen zonder om de minuut toch weer andere dingen er doorheen te doen.

Het is een kwestie van prioriteiten stellen en denken "ik ben nu hier mee bezig en nergens anders". Dat sommige mensen dat niet kunnen zegt meer over hun instelling dan over hun geestesgesteldheid...
SPOILER
SPOILER
haha wtf weet jij daar van jonge, dat je als je ADHD hebt je concentratie kan trainen?

zulke bullshit heb ik nog nooit gehoord. Je kan het misschien heeeeel iets trainen, maar veel verschil maakt het niet.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_65277975
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:58 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee, toen kreeg je van die frustraties die zich opkropten, waardoor een hoop ouderen vandaag de dag zo gefrustreerd zijn. Alles heeft z'n voor- en nadelen .

De huidige maatschappelijke veranderingen dragen mede bij aan een toename van het aantal diagnoses ADHD. Belangrijk voor iemand met ADHD is de aanwezigheid van structuur, regel en regelmaat, aandacht en waardering. In deze tijd zien we dat de structuur die de kerk, de school en de maatschappij vroeger dwingend oplegden, vervaagd is of voortdurend verandert. In een maatschappij waar het verband tussen persoonlijke inzet en beloning meer en meer vervaagt en ook uitgesproken (bijvoorbeeld politiek) beleid en maatregelen vaak niet met elkaar in overeenstemming zijn, zal dit bij iemand met ADHD bewust of onbewust tot onbegrip en vervolgens tot onvrede leiden.

nogsteeds wikipedia
pi_65278028
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:01 schreef bibedibabs het volgende:
Klopt, maar daar staan dus wel de feiten op een rij!!
En wil jij dan beweren dat er idd maar een 3 tot 5 % daar last van heeft??
Dat wil dus zeggen: gemiddeld maximaal een 1 a 2 kindertjes in een klasje van 30???
Ik denk dat in zo'n klasje minstens de helft ADHD schijnt te hebben
Ik denk dat je uit je nek lult met je laatste zin en dat dat meer jouw eigen perceptie is.

En ik beweer nergens of 3 a 5 % veel of weinig is; ik beweer alleen dat onterecht ADHD toekennen geen modeverschijnsel is.
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:08:30 #93
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_65278039
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:05 schreef Robinhoo het volgende:

[..]

haha wtf weet jij daar van jonge, dat je als je ADHD hebt je concentratie kan trainen?

zulke bullshit heb ik nog nooit gehoord. Je kan het misschien heeeeel iets trainen, maar veel verschil maakt het niet.
Vooral doorgaan met denken dat het niet kan. Dan lukt het je ook nooit
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:12:19 #94
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_65278164
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:08 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Jij kan dat inderdaad goed beoordelen
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:13:08 #95
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_65278203
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Er zijn gewoon mensen met ADHD én er zullen ongetwijfeld mensen met kinderen zijn die druk/niet opgevoed zijn en uit zelfdiagnose ADHD bestempeld worden.
Het probleem is echter wat al vaker hier geopperd is, dat mensen die écht ADHD hebben hier de dupe van worden. Zowel van de zelf diagnosticerende ouders/mensen als van de mensen die, zoals een aantal hier, ongenuanceerd hard schreeuwen dat het een hoax is.

Daarbij heb ik het idee dat straattuig hier door sommige gelijkgesteld wordt met ADHD'ers.
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:13:42 #96
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_65278224
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:08 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat mensen met ADHD hun concentratie kunnen weg trainen?
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:14:33 #97
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_65278253
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:06 schreef bibedibabs het volgende:

[..]

De huidige maatschappelijke veranderingen dragen mede bij aan een toename van het aantal diagnoses ADHD. Belangrijk voor iemand met ADHD is de aanwezigheid van structuur, regel en regelmaat, aandacht en waardering. In deze tijd zien we dat de structuur die de kerk, de school en de maatschappij vroeger dwingend oplegden, vervaagd is of voortdurend verandert. In een maatschappij waar het verband tussen persoonlijke inzet en beloning meer en meer vervaagt en ook uitgesproken (bijvoorbeeld politiek) beleid en maatregelen vaak niet met elkaar in overeenstemming zijn, zal dit bij iemand met ADHD bewust of onbewust tot onbegrip en vervolgens tot onvrede leiden.

nogsteeds wikipedia
Wikipedia staat niet altijd perfect op hoe het zit, maar iets weg wuiven ómdat het op wikipedia staat is nogal kortzichtig.
pi_65278277
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik denk dat je uit je nek lult met je laatste zin en dat dat meer jouw eigen perceptie is.

En ik beweer nergens of 3 a 5 % veel of weinig is; ik beweer alleen dat onterecht ADHD toekennen geen modeverschijnsel is.
Ik denk dat die laatste zin van mij juist de spijker op de kop slaat.
En dat noem ik dan inderdaad een modeverschijnsel.
En 3 tot 5 % is in mijn ogen dus weinig in vergelijking met de aantal gevallen dat je ervan hoort!

Maar goed als je het niet met me eens bent...........leg me dan eens uit hoe je het dan wel ziet??
Het is dus geen modeverschijnsel?? Wat is het dan wel??
pi_65278293
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Prima, blijf jij dan maar lekker denken dat omdat je iets van je tante gehoord hebt, het wel een modeverschijnsel moet zijn. Blijkbaar verschillen wij van mening wat betreft de definitie van "modeverschijnsel". Mijn definitie daarvan bestaat wel uit iets meer gevallen dan de paar die jouw tante opnoemt.
En mijn tante heeft ook helemaal geen contact met doktoren, artsen en andere psychiaters en zo. Die constateren namelijk precies hetzelfde. Misschien 1 tot 2 op die 10 kinderen gaat ook daadwerkelijk door met de diagnose ADHD, de rest is gewoon niet of slecht opgevoed of gewoon drukker dan normaal. Maar geloof wat je wil geloven, is prima, maar ik heb van jouw kant geen feiten gehoord, behalve dat jij ze in jouw omgeving niet tegen komt.

Maar goed, ignorance is bliss. Zal over een paar jaar ook wel een modeverschijnsel worden.
pi_65278300
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:13 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat mensen met ADHD hun concentratie kunnen weg trainen?
http://www.balansdigitaal.nl/sitemanager.asp?oproep=28801
(ze praten daar iig over verbetering van de concentratie...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')