quote:Op maandag 19 januari 2009 10:17 schreef leonieke het volgende:
[..]
Wat liefThx
Silktie ook van hieruit: proficiat![]()
Ondertussen zit ik hier op het werk serieus te dolen van de koorts, dus ik heb het topic helemaal niet aandachtig gelezen. Ik had eerst gedacht van naar de dokter te gaan, maar had schrik dat hij me een paar dagen ging thuis geven en dan zag ik die afspraak van morgen in het water vallen. Dus even afzien.
Vannacht een beetje een paniekaanval gehadIk ben al niet de grootste optimist en toen passeerden alle mogelijke scenario's en in geen enkele zou er ook maar iets positiefs uitkomen. Het is dus maar om te zeggen dat mijn schrik er niet kleiner is op geworden
Hopelijk morgen een beter gevoel dus.
En dan ga ik straks misschien toch proberen om een lijstje met vragen op te schrijven. Maar het is gewoon zo moeilijk omdat ik totaal niet weet wat ik moet verwachten.
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:07 schreef Saffier het volgende:
Koorts is heel vervelend Leonieke, hou moed hoor! Succes met je gesprek morgen, ik zal voor je duimen![]()
Wilmadonna ook of juist als je er doorheen zit hier blijven posten hoor! Heb je al uitslag over je doorverwijzing? Kop op meid!(al begrijp ik dóndersgoed dat het gewoon hartstikke zwaar is
)
Niettus goede instelling om je aan te sluiten bij de babyboom, ik doe meeheb er zin in
Volgens de gyn uit het andere zh was met die testuitslagen de kans om zelfstandig zwanger te worden nihiel (de zwemmers zijn eigenwijs er zijn er te weinig en ze zwemmen niet, hebben peper nodig denk ik
) maar er hoeft er maar 1 te zijn natuurlijk
En ik heb net gehoord dat ik géén endometriose heb
maar waarschijnlijk een milde vorm van PCOS. De ene eierstok liet 12 follikels zien en de andere 13 en de linker waren wat groter, kans dus dat die kant springt rond volgend weekend. De bloeduitslagen moeten vertellen hoe mild maar aan de echo te zien zo mild dat het geen belemmering geeft om zwanger te worden
Over 6 weken dus de echte uitslag hiervan en hoogstwaarschijnlijk het behandelplan
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:40 schreef happyme28 het volgende:
Saffier, wat een mooi nieuws!![]()
Leonieke![]()
Verder hoop ik dat jullie allemaal mee kunnen doen aan de babyboom
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:20 schreef Saffier het volgende:
Rottdog jou eerst hier ook nog eens van harte feliciteren met je kleine wondertjewat heerlijk
Hoe voel je je?
Keep de spirit!. We maken dit jaar gewoon een einde aan deze reeksquote:.........
En verder heb ik er gewoon helemaal zin in
Ow...quote:Op maandag 19 januari 2009 21:20 schreef Saffier het volgende:
Ik antwoord op iedereen even tegelijk (hoop ik) Bij mij vallt het dus als het goed is alles mee, wachten is nog op de bloeduitslagen maar daar wordt niets raars uit verwacht dus dat doe ik ook niet. De 'trosjes' follikels BE zijn eik niet goed
dat is een teken van PCOS nl
maar wel prettig dat je gewoon follikels kan zien zitten, ze zijn er dus wel gewoon
da's mooi
![]()
Voorzover ik begrepen heb blijft IVF/ICSI wel gewoon het plan, dus hormonen zal ik hoe dan ook wel aan gaan Leonieke. De vorige uitslagen van de zwemmers waren gewoon té slecht. Binnenkort in dit zh ook zwemmers testen en die uitslag krijgen we dan over 6 weken. De onderzoeker was een heel aardige arts die me ook meteen dingen vertelde en liet zien, erg fijn dat ze je niet zo in het ongewisse latenEn verder heb ik er gewoon helemaal zin in
Ga ik zeker en vast doenquote:Op maandag 19 januari 2009 19:17 schreef mefke79 het volgende:
Leonieke: heel veel succes morgen! En denk aan de tips: vraag of je achteraf, via telefoon of mail, nog vragen mag stellen. Dat geeft je even de tijd om alles op een rijtje te zetten.
quote:
quote:Op maandag 19 januari 2009 18:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
SilkTie, een tweeling![]()
De aanhouder wint
Hoe is het met je vrouw? Behalve blij, hoe voelt ze zich?
[..]
Bedankt allemaal!quote:Op maandag 19 januari 2009 21:27 schreef Poppedein het volgende:
[..]
En nog 2 blije![]()
voor de kuikens van Silktie!
Same herequote:Op maandag 19 januari 2009 22:15 schreef Mariposa het volgende:
[..]
OMG! Dit geweldige nieuws heb ik gemist. Rottdog gefeliciteerd, is het er gelukkig toch nog van gekomen
![]()
[..]
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:20 schreef miss_sly het volgende:
SilkTie, mijn beste vriendinnetje noemt mij vaak Silly, dus het leest erg vreemd voor me
Ik zou SHE eens PM-men Leonieke. Zij weet vast raad. Misschien hoef je alleen een volgorde te veranderen o.i.d.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:11 schreef leonieke het volgende:
Minstens 5 à 6 kg, op 2 à 3 maand...
Ah, ik ben 8 jaar bij diëtisten geweest en hoe erg ik ook op mijn voeding lette, ik mocht blij zijn als er eens een kg of twee van af ging. Maar dat krijg je natuurlijk ook als je standaard gezond eet. Het is gewoon zo frustrerend om te zien dat andere mensen echt ongezond eten en magerder zijn dan ik terwijl ik er bv van huiver om eens een pitta ofzo te eten (dat is dan 1x om het half jaar ofzo) omdat ik weet dat het niet gezond is.
Het is in mijn ogen ook 'gemakkelijker' om aan een dieet te beginnen als je dingen kunt laten. Maar wat moet ik laten? Die ene boterham met choco in de week? Dat ene potje pudding in het weekend? Of die cola light? (want echte cola drink ik niet meer sinds mijn 11 jaar). Fijne vooruitzichten. Het is nog niet lastig genoeg heel dat proces
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:17 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik zou SHE eens PM-men Leonieke.
[..]
klote he, al die bijwerkingen..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:35 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ha sproet, wat een fijn nieuws. Hopelijk kan je poging doorgaan.
Ik heb idd nog steeds een kramperig gevoel en prikkende boobies. Ei kan het niet zijn, het is dag 23 vandaag. Maar ik had ook een temperatuur van 36,5 vanmorgen. Ik kan er geen chocola van maken dus. Nog afwachten maar. Lief dat je het vraagt.
Happy me, als je geen brood en aardappelen, pasta en rijst eet, waarmee 'vervang' je die produkten dan`quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:28 schreef happyme28 het volgende:
Ja hier ook overgewicht. Maar geen betere motivatie dan mijn kinderwens. Zonder al te veel moeite heb ik een koolhydraten arm dieet gevolgd en in 5 maanden tijd 25 kilo afgevallen. Nu had ik ook genoeg over, maar Leonieke, misschien werkt het? Het is niet zozeer minder eten, maar anders.
Dus veel groente, vlees, vis, kaas en ongezoete zuivel (zonder beperking) en 2 stuks fruit (niet meer) en geen alcohol, vla of zoete toetjes, suikers/zoetstof, zoet beleg, brood, muesli, rijst, aardappelen, pasta, paneermeel.
Het is vervelend, ik vond het vreselijk dat ik dat te horen kreeg (met de zelfde argumenten als ik hierboven lees) maar je word er fitter van, veel meer energie en ook ik ben na anderhalf jaar zo ineens zwanger. Ik zie ook een relatie tussen de 2 zaken
Bij deze:quote:
Slaapmeisje, kom jij ook al uit de buurt? Niettus en ik kwamen er via de pm achter dat de wereld soms wel erg klein is.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Niettus: Laat me raden, die derde gyn werkt er al heel lang op de poli (was zelfs de eerste gyn op de fertipoli) en haar achternaam begint met een K.Ik heb toen een hele preek van haar moeten aanhoren direct na mijn eerste punctie. Alsof je daar op zit te wachten als je vergaat van de pijn en het liefst je bedje inkruipt van ellende
Vergeet niet dat die forse dames mss wel tijdens of na die zwangerschappen zo fors geworden zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:12 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ben ook te zwaar, maar al van kinds af aan. Ja, ik krijg er heus wat af, maar onder de 75 ben ik nog nooit gekomen... Als datafvallen een voorwaarde is kan ik het wel op mijn buik schrijven. Ook zonder pcos. Waarom zie ik dan ook overal van die forse dames met een hele kinderschare. En in Amerika worden ze ook 'allemaal' zwanger. Maargoed, als het nu weer niet raak is moet ik toch maar weer een poging wagen, misschien is 5 kg eraf net de druppel.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:18 schreef sproet-je het volgende:
![]()
vanavond mag ik de spuit zetten, vrijdag dan eisprong en dinsdag terugplaatsing!!
![]()
Ik ben blij!
quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:18 schreef sproet-je het volgende:
![]()
vanavond mag ik de spuit zetten, vrijdag dan eisprong en dinsdag terugplaatsing!!
![]()
Ik ben blij!
Fijn meis!quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:33 schreef NieTTus het volgende:
En hier ziet het er naar uit dat ik voor het eerst in ruim 1.5 jaar (!!!!!) weer eens na 28 dagen ongesteld wordt(ipv een cyclus tussen de 30 en 36 dagen!) Dus wellicht kan ik morgen alvast bellen om een echo in te plannen
Acupunctuur rocks(reminds me dat ik nog een afspraak moet maken!)
Zullen we daar gewoon 6 streepjes van maken!!quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jullie zijn heel griezelig gelijk op aan het gaan inderdaad dames, tijd voor 4 streepjes!
En dan wel hele gesprekken met elkaar voeren in dit topic. Gespleten persoonlijkheidquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:51 schreef NieTTus het volgende:
Ja dat je erachter komt dat één van beide een kloon van de ander is
quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:07 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
En dan wel hele gesprekken met elkaar voeren in dit topic. Gespleten persoonlijkheid
Ik denk dat m'n man ook wel heel blij gaat zijn als ik het uiteindelijk zelf ga doen. Maar wij vrouwen moeten al al die hormoononzin doorstaan, dus dan mag manlief ook wel het een en ander doorstaan hequote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:18 schreef miss_sly het volgende:
Ach CrazyPrincess, dat klinkt heel bekend hoor. Het is ook een barriere om jezelf te prikken, eigenlijk iedere keer weer een beetje, ook al went het. Wel heel lief dat je man je geprikt heeft, hoorSchaap vond het maar niets en was erg blij dat ik zelf, na lang aarzelen, doorzette
Ik heb niet geprobeerd het zelf te doen. M'n man heeft het weer gedaan en dat ging heel snel. Tot nu toe heb ik niet eens durven kijken, maar vanavond ga ik mezelf verplichten dat wel te doen. Steeds een klein stapje dichterbij het zelf doenquote:Op zondag 25 januari 2009 10:57 schreef sproet-je het volgende:
Niettus is ongesteld, ole ole![]()
crazy: ging het spuiten gisteravond wat beter??
Ik leef met je man mee ... wens hem maar veel sterkte namens mijquote:Op zondag 25 januari 2009 11:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik heb niet geprobeerd het zelf te doen. M'n man heeft het weer gedaan en dat ging heel snel. Tot nu toe heb ik niet eens durven kijken, maar vanavond ga ik mezelf verplichten dat wel te doen. Steeds een klein stapje dichterbij het zelf doen
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:22 schreef wilmadonna het volgende:
....
Maar goed, maandag bel ik naar het ziekenhuis in de andere stad direct, dus ik hoop dan meer te weten.
Het is onze laatste kans en ik word nu wel heel erg op de proef gesteld.
Dus ik geef niet op.... onze kinderwens is groter dan het gevoel voor opgeven omdat de ziekenhuizen hier zo langzaam te werk gaan...
quote:Op zondag 25 januari 2009 21:53 schreef Brighteyes het volgende:
Gewoon omdat je zo heerlijk hieperdepiep bent! Leuk om te lezen!
QEDquote:Op zondag 25 januari 2009 22:05 schreef NieTTus het volgende:
Dan ist goed BE!!!! Ben niet gek hoor, ben een helicopter met duikbootneigingen!!!!(of een spuitbus prrrrrrrtttt!!!!)
Ik heb al de taak van 'moedereend' op me genomen, de 'kuikentjes' worden verzocht me te volgen voor de zwemlessen. *Hup*quote:Op zondag 25 januari 2009 16:24 schreef Saffier het volgende:
[..]
SilkTie jij hebt inderdaad het goede voorbeeld gegeven, dat we maar massaal mogen volgen en het liefst een beetje snel(wanneer is je vrouw nu uitgereken? augustus?)
quote:Op maandag 26 januari 2009 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
U staat erbij in de OP Mevr, Kuiken.
quote:Op maandag 26 januari 2009 10:49 schreef sproet-je het volgende:
Je gaat lekker het nieTTus!! Hahahaa, als je al die posts achter elkaar aan leest begin ik toch te twijfelen of je niet aan de drugs zit.
It giet oanquote:Maar ik ga lekker optimistisch met je mee doen. lalalalalaaaa vandaag is de dag dat mijn![]()
![]()
weer het licht zien, na bijna een jaar in een koud rietje te hebben gezeten. Nu maar hopen dat ze het ook echt leuk vinden hier en lekker door gaan delen.
Dat is Milo's verjaardag, dus dat moet wel een goed teken zijnquote:Op zondag 25 januari 2009 08:44 schreef NieTTus het volgende:
Mijn beslissing heeft geholpenVandaag is dag 1! Dinsdag 3 feb eerste meting!!
![]()
(en nu ga ik nog even proberen te slapen, tis natuurlijk te gek voor woorden, 6 uur slaap... of niet eens, want heb net nog was staan vouwenben net een stuiterballetje!!)
Mijn kat heet Sillyquote:
Spannend Spannend lieve NieTTus... zet hem op, dit is HET moment, alles zit meequote:Op maandag 26 januari 2009 09:33 schreef NieTTus het volgende:
* NieTTus Moedereend volgt!
4 feb mag ik me melden..(toch vannacht
)
Kwakwakquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:12 schreef sproet-je het volgende:
Ik meld me weer met
![]()
in mijn buik!!
Alle 3 de cryo's waren goed ontdooid en ze hebben twee teruggeplaats. Ze zagen er hartstikke goed uit, erg ver gedeeld, je zag de aparte cellen niet meer. Eentje had ook al een holte, dus dat is nog een stadium verder. Prima dus!
Ik mag maandag 9 februari voor het bloedprikken komen. Maar ik kan me vast niet inhouden om eerder te testen.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:45 schreef NieTTus het volgende:
Sproet!!!! LIGGEN JIJ! Benen omhoog, en de komende 1.5 week niet naar het toilet, niet opstaan. Gewoon niets. Alleen maar op de bank met je benen omhoog. Wat een goed bericht ditdit gaat echt goedkomen!!!! Ik voel het (zie je mail
het klopt echt!!!)
Dat rijmtquote:
Waarom is PGD in Nederland niet mogelijk?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hallo allemaal ik ben _NIKKI_, ik lees al geruime tijd mee in OUD, maar heb nog nooit eerder gepost. Ik zal proberen kort iets uit te leggen over mijn situatie.
In mijn familie komt een erfelijke ziekte voor, genaamd Huntington. Een ziekte die je niemand toewenst en zeker je toekomstige kindje niet. Aangezien mijn vriend en ik zelf niet willen weten of ik drager ben van het Huntingtongen is het voor ons niet mogelijk om PGD (selectie van embryo's voordat deze teruggeplaatst worden in de baarmoeder) in Nederland te doen. Vandaar dat we voor de behandeling naar het UZ in België gaan. Ik wil via deze weg graag mijn verhaal delen en hoop ik steun te geven en krijgen van de mensen die min of meer in hetzelfde schuitje zitten. Indien jullie vragen hebben... be my guest.
_NIKKI_
p.s. heel veel sterkte en succes allemaal!
Mooi dat je geen last had van het uitstrijkje. Ik heb er nooit een gehad, dus weet niet of het normaal is om pijn te hebben of juist niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
NieTTus, jouw verhaal is ook niet niks. Hopen op goed nieuws volgende week!
Ik sta nu nog helemaal aan het begin van de behandeling en alle ziekenhuisbezoeken, veel van jullie zijn er al een hele tijd mee bezig. Op dit moment bekijk ik het allemaal nog erg (misschien wel te) optimistisch.
Voorlopig gaan wij er in ieder geval wel vanuit dat er verder niets mis is. Dit zal komende maanden allemaal getest gaan worden. Op dit moment loopt er een onderzoek dat moet uitwijzen of wij uberhaupt in aanmerking komen voor PGD, het kan dat de genen teveel op elkaar lijken en dan is PGD niet mogelijk. Onderzoeken die gepland staan zijn: een echo bij mij om naar de afmeting en ligging van de baarmoeder te kijken (en nog wat dingen die ze met de echo kunnen zien) en een zaadtest voor mijn vriend.
Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven een uitstrijkje gehad inclusief SOA test en dat viel me alles mee, voelde er niets van (ik was bang gemaakt door een collega die zei dat ze lag te kermen van de pijn)
Afgelopen vrijdag voor het eerst in UZ Brussel geweest en wel al een voorlopige startdatum voor de IVF behandeling gekregen, 1 juli 2009. Superaardige mensen daar, alleen wel een soort tja... hoe moet je het zeggen... lopende band werk, zo druk. Op 1 juli 2009 zou ik moeten starten met het spuiten van 150 eenheden Puregon per dag. Mochten alle onderzoeksresultaten eerder binnen zijn kan de behandeling wellicht al eerder beginnen met de behandeling, daar hopen we natuurlijk op.
Wauw sproet-je wat een prachtig nieuws. Heb je ze nog op het beeldscherm kunnen bewonderenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:12 schreef sproet-je het volgende:Ik meld me weer met
![]()
in mijn buik!!
Alle 3 de cryo's waren goed ontdooid en ze hebben twee teruggeplaats. Ze zagen er hartstikke goed uit, erg ver gedeeld, je zag de aparte cellen niet meer. Eentje had ook al een holte, dus dat is nog een stadium verder. Prima dus!
Ik mag maandag 9 februari voor het bloedprikken komen. Maar ik kan me vast niet inhouden om eerder te testen.
Eigenlijk vinden wij dat hier allemaal hoor sombie. Deze maand moet het gewoon raak zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:19 schreef sombie het volgende:
Ik heb het deze keer heel moeilijk gevonden dat het niet was gelukt en ben 2 weken aardig door van slag geweest. Het einde van de IUI's komt in zicht. Nog 1 keer en dan gaan we door met IVF. Voor mijn gevoel is dat veel heftiger dus dat moet ik nu weer een plaats geven. Komt allemaal wel goed maar heeft even tijd nodig. Ach, en eigenlijk vind ik dat het niet nodig moet zijn en dat het deze maand gewoon spontaan moet zijn gelukt!
Was vergeten hierop te antwoorden:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:36 schreef McLaura het volgende:
[..]
Mijn kat heet SillyEn ik vind het een goede naam voor de vrouw van SilkTie
Wat spreekt Silly zelf eigenlijk?
Welkom in de MMM, waar de klok een eigen leven leidtquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wel moet ik zeggen dat ze niet echt haast hadden... we hadden om 10 uur de eerste afspraak en dat werd zomaar kwart over 11. En om half 12 hadden we de volgende afspraak eigenlijk en dat werd half 1. Maarja beter dat ze netjes de tijd voor iemand nemen dan dat ze het afraffelen en diegene nog steeds met veel vragen naar huis gaat.
Mijn vrouw vond het ongemakkelijk en redelijk pijnlijk.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:50 schreef Basimah het volgende:
Ze gaan een baarmoederfoto maken
iemand ervaring ???
Verder voor dit moment doorprikken met een iets verhoogde dosis
dinsdag tergukomen
Wat fijn dat je zo'n prettig gesprek hebt gehad. Ik denk dat het ook wel scheelt dat ik 'alleen maar' een arts heb gesproken. Ik had gelezen op de site dat ze met een counsellor werken, maar die hebben wij nog niet gezien. Misschien dat dat voor één van de volgende keren zal zijn. Over behandelschema's hebben ze nog niets gezegd dus daarom dat we die nog niet gesproken hebben. En we bleven inderdaad met heel wat vragen zitten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Leonieke, de gyn waarmee ik heb gesproken was Verpoest en de counsellor Eline (geloof ik). Wij hebben juist een heel prettig gesprek gehad met de counsellor, dat was eigenlijk het gesprek waar we het minst van verwachtten vooraf. Ik had zoiets van: dat is iemand die gaat ons toch weer proberen om te praten, zoals inmiddels al 2 andere artsen ook geprobeerd hebben.
Zeggen ze... theoretisch gezien heb je op dit moment 25% kans op een kindje met HD, zou je het er niet gewoon op wagen en proberen gewoon zwanger te worden... en dan abortus plegen met minstens 13 weken zwangerschap als het niet goed is. Kijk als er echt iets mis is met een kindje begrijp ik het misschien, maar dit kindje zou 40 jaar lang een normaal leven kunnen leiden en wellicht dat er tegen die tijd zelfs medicijnen voor zijn.
En ik ga ervan uit dat ik HD heb en dan is er toch echt 50% kans dat het kindje het ook heeft.
Maar... dit werd dus een goed gesprek waarin het hele behandelschema besproken is en waarin ze heeft voorgedaan hoe de medicijnen ingespoten moeten worden en wij konden er ook met al onze vragen terecht.
Wel moet ik zeggen dat ze niet echt haast hadden... we hadden om 10 uur de eerste afspraak en dat werd zomaar kwart over 11. En om half 12 hadden we de volgende afspraak eigenlijk en dat werd half 1. Maarja beter dat ze netjes de tijd voor iemand nemen dan dat ze het afraffelen en diegene nog steeds met veel vragen naar huis gaat.
Ach ja, het einde van de IUI's, dat is ook een heel beladen mijlpaal. Je daar goed op voorbereiden (emotioneel) is zeker belangrijk. Zomaar klakkeloos in het volgende rondje van de mallemolen stappen gaat je later zeker opbreken. Ik hoop in ieder geval ook heel erg dat het deze maand spontaan gelukt is. Zou het zooo fijn vinden voor jequote:Op woensdag 28 januari 2009 17:19 schreef sombie het volgende:
Hier gaat het nu weer wat beter (lief dat je het vraagt, miss_sly). Ik heb het deze keer heel moeilijk gevonden dat het niet was gelukt en ben 2 weken aardig door van slag geweest. Het einde van de IUI's komt in zicht. Nog 1 keer en dan gaan we door met IVF. Voor mijn gevoel is dat veel heftiger dus dat moet ik nu weer een plaats geven. Komt allemaal wel goed maar heeft even tijd nodig. Ach, en eigenlijk vind ik dat het niet nodig moet zijn en dat het deze maand gewoon spontaan moet zijn gelukt!
6 keer is dubbel scheepsrecht hequote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:57 schreef Vlindur het volgende:
Hier zijn de duivels weer geland.. De 6e ronde is begonnen.
Ik hoop dat er iets werkt bij je zeg! Mag ook wel tijd worden!!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:51 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
6 keer is dubbel scheepsrecht he
Ik heb vanmorgen controle gehad in het ziekenhuis. Er lijkt zowaar iets te gebeuren, maar we gaan nog even vrolijk door met dezelfde dosis en dan dinsdag weer controle. Zou er dan eindelijk iets bij me werken???
De fertiliteitsassistente vertelde nog een verhaal van een dame die een puregon-ampul van 900 eenheden had en per keer 225 eenheden moest gebruiken. Heeft die doos de ampul 1 keer gebruikt en daarna weggegooidZe wist niet dat ze'em meerdere keren kon gebruiken
Zo even 300 euro in de prullebak gegooid
![]()
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:46 schreef sproet-je het volgende:
Crazy:super dat er al wat te zien is, wanneer moet je weer?
Vlindur: Succes deze ronde, mocht je nou na ronde 6 weer naar de gyn, of was het pas in april..??
Hier alles nog goed. Borsten gaan zeer doen, maar alleen maar omdat ik er de hele tijd tegen aan zit te duwen om te kijken of ze al zeer doen![]()
En dan duphaston oid?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Vlindur, balen weer joh. Dan maar een
Hier dag 33, nog niks te zien. Ik vrees voor geen effect van de clomid weer, maar test van het weekend wel even. Dan na volgende week de gyn maar weer bellen... Pfft. Fijn zo.
*knuffel*quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hier dag 33, nog niks te zien. Ik vrees voor geen effect van de clomid weer, maar test van het weekend wel even. Dan na volgende week de gyn maar weer bellen... Pfft. Fijn zo.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:01 schreef CrazyPrincess het volgende:
Jeeeeee, wilmadonna. Da's nog minder dan een maandje. Ik ga ook voor je duimen dat je meteen met de behandeling mag beginnen
Ik heb trouwens het eerste blauwe plekje sinds ik begonnen ben met spuiten. Komt door de prik van gisteren. Voelde al wat naar en kwam ook een druppeltje bloed uit toen de naald eruit kwam (de andere keren kwam dat pas nadat de naald al eruit was). Vind het overigens wel typisch dat links prettig prikt en rechts juist niet. Komt dat meer mensen bekend voor?
quote:
quote:Op maandag 2 februari 2009 12:29 schreef SilkTie het volgende:
Sproet-je:![]()
![]()
Omdat wij het net meegemaakt hebben, kan ik me heel levendig voorstellen hoe je je voelt
. Sterkte voor de komende wachtperiode
. Denk eraan: gebruik die energie om te broeden, niet om je zorgen te maken. Het is zo al vermoeiend genoeg
.
Hoe gaat je vent eigenlijk met je gestuiter om?
Bron: NU.nlquote:Groot onderzoek naar onvruchtbaarheid dikke vrouwen
Uitgegeven: 3 februari 2009 12:11
Laatst gewijzigd: 3 februari 2009 12:26
GRONINGEN - Twintig ziekenhuizen en klinieken in Nederland starten in juni van dit jaar een onderzoek naar de relatie tussen overgewicht en vruchtbaarheidsproblemen. De klinieken willen onder meer weten of vrouwen met overgewicht die afvallen, makkelijker in verwachting raken en of zij minder complicaties krijgen tijdens de zwangerschap.
Vruchtbaarheidsproblemen
Volgens gynaecoloog Annemieke Hoek van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG), leider van het onderzoek, staat al vast dat vrouwen met ernstig overgewicht vaker vruchtbaarheidsproblemen hebben. Ook krijgen zij vaker ernstige aandoeningen als zwangerschapssuiker en -vergiftiging.
Lifestyleprogramma
De Nederlandse gynaecologen willen nu weten of de merendeels jonge vrouwen geholpen kunnen worden met een lifestyleprogramma, dat onder meer bewegen en afvallen behelst. Hoek zoekt in totaal zeshonderd vrouwen bij wie sprake is van zwaarlijvigheid. Zij hebben een zogenoemde body mass index (BMI) van 30 of hoger.
Vruchtbaarheidsbehandeling
''In veel klinieken krijgen vrouwen met een BMI van rond de 35 geen vruchtbaarheidsbehandeling, omdat ze te zwaar zijn. Niet omdat zij dan geen goede moeder kunnen zijn, maar omdat de risico's voor moeder en kind te groot zijn'', zegt Hoek. ''Maar in de hele wereld is nog nooit eerder onderzocht of afvallen afdoende helpt."
Extreem overgewicht
De Groningse gynaecoloog erkent dat er steeds meer voorwaarden worden gesteld aan vrouwen die zich melden voor een vruchtbaarheidsbehandeling. ''We weten steeds meer over het ongunstige effect van onder meer roken, drinken en dik zijn op de voortplanting. " ''Aan de andere kant zijn er ook nog nooit zo veel jonge mensen met extreem overgewicht geweest als de laatste tien, vijftien jaar.'' Het landelijke onderzoek is naar verwachting in 2013 afgerond.
Spannend hoorquote:Op woensdag 4 februari 2009 08:13 schreef sproet-je het volgende:
BE: vrijdag is het twee weken na mijn eisprong en waarschijnlijk gaan we dan thuis testen. Maandag moet ik een bloedtest in het ziekenhuis doen....
Basimah! Succes vrijdag!
En nu ga ik aan het werk!
Eindelijk goed nieuwsquote:Op woensdag 4 februari 2009 08:47 schreef NieTTus het volgende:
Ik kan wel janken.....
VAN BLIJDSCHAP!!!!![]()
Mijn baarmoederslijmvlies is gewoon al 7 mm, en ik heb al 2 eieren van 12.5 mm![]()
![]()
OP DAG 10!!!!!
Dit is me nog nooit gebeurd en ik ben echt méga trots op mijn lichaam... Al gaat deze ronde toch niet door, dan ben ik al mega blij dat na al die jaren mijn lichaam op 'schema' loopt. Ik droom van sigaretten, maar nog steeds gestopt en dit is echt een mega goede stimulans...
Vrijdagochtend nog een meting, ze hoopt/verwacht dat mijn ei dan rond de 16 mm zit en dan gaan we VU e.d. bellen, om te bepalen wanneer ik pregnyl kan gaan prikken... (ze zijn nu het VU al aan het bellen dat ik eraan kom) ALS die terugplaatsing maar komt, heb echt het gevoel dat dit hem dan gaat worden....! (en zo mag ik weer niet denken, want dan wordt de klap weer groot als het niet doorgaat.. ZUCHT!)
Op mijn afdeling hebben ze net even megegilt, en nu ga ik weer mijn rust terugkrijgen. Beide benen op de grond. Tis toch niet te merken hè, dat ik loop te stuiteren
quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:35 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik heb vanavond voor het eerst zelf geprikt en het viel me erg mee. Morgen weer proberen
Ieder klikje is 37,5 IE. Ik weet nog dat ik iedere keer zat mee te tellen als mijn vrouw zich prikte, zodat ik daarna kon zeggen dat inderdaad alles erin was gegaan; altijd een beetje onzeker over dat soort dingen.quote:Dan het slechte nieuws: we hebben niet goed opgelet hoeveel er nog in de pen zat en nu heb ik gisteren waarschijnlijk minder dan de voorgeschreven dosis genomen (37,5 ipv 75). En omdat het de eerste keer 75 was wisten we niet of het nou hoorde dat er maar 1 klikje was te horen (hoewel we wel twijfelde). Het pijltje dat de dosis aanwijst leek ook wel zichtbaar genoeg (hoewel we ook hierover twijfels hadden). En we hebben glad geen erg gehad om even in het 'logboek' dat we bijhouden te kijken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan mezelf wel voor m'n kop slaan
![]()
Nou ja, op zich geen ramp, maar wel jammer, want vrijdag hebben we weer een controle en dan is het misschien lastig bepalen of de verhoogde dosis nut heeft gehad. Ik bel morgen wel even met het ziekenhuis...
Tsja, de baas in Europa kan goedkoper in Noord-Afrika produceren dan hier, dus gaat de tent hier dicht. En het is nu niet makkelijk iets anders te vinden ...quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:03 schreef Saffier het volgende:
SilkTie zonder werk???? Wat ongelooflijk balen zeghoop dat je snel weer (leuk) werk hebt
Hoe is het met je vrouw?
[..]
quote:
Duim duim duim duimquote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:21 schreef NieTTus het volgende:
Ik sta te stuiteren... Ik ben gewoon harstikke aan het ovuleren
(met een stuk of 4, 5 eieren!!!! Als ik 'normaal' zwanger had kunnen worden, had ik nu kans op een 5-ling gehad)
Niet met pregnyl dus... ze zijn me aan het aanmelden, ik hoor na 2 uur meer...
(als het doorgaat heb ik woensdag de terugplaatsing.....)
DUIM MEE!!!!!!!!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |