Ik denk dat m'n man ook wel heel blij gaat zijn als ik het uiteindelijk zelf ga doen. Maar wij vrouwen moeten al al die hormoononzin doorstaan, dus dan mag manlief ook wel het een en ander doorstaan hequote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:18 schreef miss_sly het volgende:
Ach CrazyPrincess, dat klinkt heel bekend hoor. Het is ook een barriere om jezelf te prikken, eigenlijk iedere keer weer een beetje, ook al went het. Wel heel lief dat je man je geprikt heeft, hoorSchaap vond het maar niets en was erg blij dat ik zelf, na lang aarzelen, doorzette
Ik heb niet geprobeerd het zelf te doen. M'n man heeft het weer gedaan en dat ging heel snel. Tot nu toe heb ik niet eens durven kijken, maar vanavond ga ik mezelf verplichten dat wel te doen. Steeds een klein stapje dichterbij het zelf doenquote:Op zondag 25 januari 2009 10:57 schreef sproet-je het volgende:
Niettus is ongesteld, ole ole![]()
crazy: ging het spuiten gisteravond wat beter??
Ik leef met je man mee ... wens hem maar veel sterkte namens mijquote:Op zondag 25 januari 2009 11:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik heb niet geprobeerd het zelf te doen. M'n man heeft het weer gedaan en dat ging heel snel. Tot nu toe heb ik niet eens durven kijken, maar vanavond ga ik mezelf verplichten dat wel te doen. Steeds een klein stapje dichterbij het zelf doen
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:22 schreef wilmadonna het volgende:
....
Maar goed, maandag bel ik naar het ziekenhuis in de andere stad direct, dus ik hoop dan meer te weten.
Het is onze laatste kans en ik word nu wel heel erg op de proef gesteld.
Dus ik geef niet op.... onze kinderwens is groter dan het gevoel voor opgeven omdat de ziekenhuizen hier zo langzaam te werk gaan...
quote:Op zondag 25 januari 2009 21:53 schreef Brighteyes het volgende:
Gewoon omdat je zo heerlijk hieperdepiep bent! Leuk om te lezen!
QEDquote:Op zondag 25 januari 2009 22:05 schreef NieTTus het volgende:
Dan ist goed BE!!!! Ben niet gek hoor, ben een helicopter met duikbootneigingen!!!!(of een spuitbus prrrrrrrtttt!!!!)
Ik heb al de taak van 'moedereend' op me genomen, de 'kuikentjes' worden verzocht me te volgen voor de zwemlessen. *Hup*quote:Op zondag 25 januari 2009 16:24 schreef Saffier het volgende:
[..]
SilkTie jij hebt inderdaad het goede voorbeeld gegeven, dat we maar massaal mogen volgen en het liefst een beetje snel(wanneer is je vrouw nu uitgereken? augustus?)
quote:Op maandag 26 januari 2009 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
U staat erbij in de OP Mevr, Kuiken.
quote:Op maandag 26 januari 2009 10:49 schreef sproet-je het volgende:
Je gaat lekker het nieTTus!! Hahahaa, als je al die posts achter elkaar aan leest begin ik toch te twijfelen of je niet aan de drugs zit.
It giet oanquote:Maar ik ga lekker optimistisch met je mee doen. lalalalalaaaa vandaag is de dag dat mijn![]()
![]()
weer het licht zien, na bijna een jaar in een koud rietje te hebben gezeten. Nu maar hopen dat ze het ook echt leuk vinden hier en lekker door gaan delen.
Dat is Milo's verjaardag, dus dat moet wel een goed teken zijnquote:Op zondag 25 januari 2009 08:44 schreef NieTTus het volgende:
Mijn beslissing heeft geholpenVandaag is dag 1! Dinsdag 3 feb eerste meting!!
![]()
(en nu ga ik nog even proberen te slapen, tis natuurlijk te gek voor woorden, 6 uur slaap... of niet eens, want heb net nog was staan vouwenben net een stuiterballetje!!)
Mijn kat heet Sillyquote:
Spannend Spannend lieve NieTTus... zet hem op, dit is HET moment, alles zit meequote:Op maandag 26 januari 2009 09:33 schreef NieTTus het volgende:
* NieTTus Moedereend volgt!
4 feb mag ik me melden..(toch vannacht
)
Kwakwakquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:12 schreef sproet-je het volgende:
Ik meld me weer met
![]()
in mijn buik!!
Alle 3 de cryo's waren goed ontdooid en ze hebben twee teruggeplaats. Ze zagen er hartstikke goed uit, erg ver gedeeld, je zag de aparte cellen niet meer. Eentje had ook al een holte, dus dat is nog een stadium verder. Prima dus!
Ik mag maandag 9 februari voor het bloedprikken komen. Maar ik kan me vast niet inhouden om eerder te testen.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:45 schreef NieTTus het volgende:
Sproet!!!! LIGGEN JIJ! Benen omhoog, en de komende 1.5 week niet naar het toilet, niet opstaan. Gewoon niets. Alleen maar op de bank met je benen omhoog. Wat een goed bericht ditdit gaat echt goedkomen!!!! Ik voel het (zie je mail
het klopt echt!!!)
Dat rijmtquote:
Waarom is PGD in Nederland niet mogelijk?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hallo allemaal ik ben _NIKKI_, ik lees al geruime tijd mee in OUD, maar heb nog nooit eerder gepost. Ik zal proberen kort iets uit te leggen over mijn situatie.
In mijn familie komt een erfelijke ziekte voor, genaamd Huntington. Een ziekte die je niemand toewenst en zeker je toekomstige kindje niet. Aangezien mijn vriend en ik zelf niet willen weten of ik drager ben van het Huntingtongen is het voor ons niet mogelijk om PGD (selectie van embryo's voordat deze teruggeplaatst worden in de baarmoeder) in Nederland te doen. Vandaar dat we voor de behandeling naar het UZ in België gaan. Ik wil via deze weg graag mijn verhaal delen en hoop ik steun te geven en krijgen van de mensen die min of meer in hetzelfde schuitje zitten. Indien jullie vragen hebben... be my guest.
_NIKKI_
p.s. heel veel sterkte en succes allemaal!
Mooi dat je geen last had van het uitstrijkje. Ik heb er nooit een gehad, dus weet niet of het normaal is om pijn te hebben of juist niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
NieTTus, jouw verhaal is ook niet niks. Hopen op goed nieuws volgende week!
Ik sta nu nog helemaal aan het begin van de behandeling en alle ziekenhuisbezoeken, veel van jullie zijn er al een hele tijd mee bezig. Op dit moment bekijk ik het allemaal nog erg (misschien wel te) optimistisch.
Voorlopig gaan wij er in ieder geval wel vanuit dat er verder niets mis is. Dit zal komende maanden allemaal getest gaan worden. Op dit moment loopt er een onderzoek dat moet uitwijzen of wij uberhaupt in aanmerking komen voor PGD, het kan dat de genen teveel op elkaar lijken en dan is PGD niet mogelijk. Onderzoeken die gepland staan zijn: een echo bij mij om naar de afmeting en ligging van de baarmoeder te kijken (en nog wat dingen die ze met de echo kunnen zien) en een zaadtest voor mijn vriend.
Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven een uitstrijkje gehad inclusief SOA test en dat viel me alles mee, voelde er niets van (ik was bang gemaakt door een collega die zei dat ze lag te kermen van de pijn)
Afgelopen vrijdag voor het eerst in UZ Brussel geweest en wel al een voorlopige startdatum voor de IVF behandeling gekregen, 1 juli 2009. Superaardige mensen daar, alleen wel een soort tja... hoe moet je het zeggen... lopende band werk, zo druk. Op 1 juli 2009 zou ik moeten starten met het spuiten van 150 eenheden Puregon per dag. Mochten alle onderzoeksresultaten eerder binnen zijn kan de behandeling wellicht al eerder beginnen met de behandeling, daar hopen we natuurlijk op.
Wauw sproet-je wat een prachtig nieuws. Heb je ze nog op het beeldscherm kunnen bewonderenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:12 schreef sproet-je het volgende:Ik meld me weer met
![]()
in mijn buik!!
Alle 3 de cryo's waren goed ontdooid en ze hebben twee teruggeplaats. Ze zagen er hartstikke goed uit, erg ver gedeeld, je zag de aparte cellen niet meer. Eentje had ook al een holte, dus dat is nog een stadium verder. Prima dus!
Ik mag maandag 9 februari voor het bloedprikken komen. Maar ik kan me vast niet inhouden om eerder te testen.
Eigenlijk vinden wij dat hier allemaal hoor sombie. Deze maand moet het gewoon raak zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:19 schreef sombie het volgende:
Ik heb het deze keer heel moeilijk gevonden dat het niet was gelukt en ben 2 weken aardig door van slag geweest. Het einde van de IUI's komt in zicht. Nog 1 keer en dan gaan we door met IVF. Voor mijn gevoel is dat veel heftiger dus dat moet ik nu weer een plaats geven. Komt allemaal wel goed maar heeft even tijd nodig. Ach, en eigenlijk vind ik dat het niet nodig moet zijn en dat het deze maand gewoon spontaan moet zijn gelukt!
Was vergeten hierop te antwoorden:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:36 schreef McLaura het volgende:
[..]
Mijn kat heet SillyEn ik vind het een goede naam voor de vrouw van SilkTie
Wat spreekt Silly zelf eigenlijk?
Welkom in de MMM, waar de klok een eigen leven leidtquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wel moet ik zeggen dat ze niet echt haast hadden... we hadden om 10 uur de eerste afspraak en dat werd zomaar kwart over 11. En om half 12 hadden we de volgende afspraak eigenlijk en dat werd half 1. Maarja beter dat ze netjes de tijd voor iemand nemen dan dat ze het afraffelen en diegene nog steeds met veel vragen naar huis gaat.
Mijn vrouw vond het ongemakkelijk en redelijk pijnlijk.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:50 schreef Basimah het volgende:
Ze gaan een baarmoederfoto maken
iemand ervaring ???
Verder voor dit moment doorprikken met een iets verhoogde dosis
dinsdag tergukomen
Wat fijn dat je zo'n prettig gesprek hebt gehad. Ik denk dat het ook wel scheelt dat ik 'alleen maar' een arts heb gesproken. Ik had gelezen op de site dat ze met een counsellor werken, maar die hebben wij nog niet gezien. Misschien dat dat voor één van de volgende keren zal zijn. Over behandelschema's hebben ze nog niets gezegd dus daarom dat we die nog niet gesproken hebben. En we bleven inderdaad met heel wat vragen zitten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Leonieke, de gyn waarmee ik heb gesproken was Verpoest en de counsellor Eline (geloof ik). Wij hebben juist een heel prettig gesprek gehad met de counsellor, dat was eigenlijk het gesprek waar we het minst van verwachtten vooraf. Ik had zoiets van: dat is iemand die gaat ons toch weer proberen om te praten, zoals inmiddels al 2 andere artsen ook geprobeerd hebben.
Zeggen ze... theoretisch gezien heb je op dit moment 25% kans op een kindje met HD, zou je het er niet gewoon op wagen en proberen gewoon zwanger te worden... en dan abortus plegen met minstens 13 weken zwangerschap als het niet goed is. Kijk als er echt iets mis is met een kindje begrijp ik het misschien, maar dit kindje zou 40 jaar lang een normaal leven kunnen leiden en wellicht dat er tegen die tijd zelfs medicijnen voor zijn.
En ik ga ervan uit dat ik HD heb en dan is er toch echt 50% kans dat het kindje het ook heeft.
Maar... dit werd dus een goed gesprek waarin het hele behandelschema besproken is en waarin ze heeft voorgedaan hoe de medicijnen ingespoten moeten worden en wij konden er ook met al onze vragen terecht.
Wel moet ik zeggen dat ze niet echt haast hadden... we hadden om 10 uur de eerste afspraak en dat werd zomaar kwart over 11. En om half 12 hadden we de volgende afspraak eigenlijk en dat werd half 1. Maarja beter dat ze netjes de tijd voor iemand nemen dan dat ze het afraffelen en diegene nog steeds met veel vragen naar huis gaat.
Ach ja, het einde van de IUI's, dat is ook een heel beladen mijlpaal. Je daar goed op voorbereiden (emotioneel) is zeker belangrijk. Zomaar klakkeloos in het volgende rondje van de mallemolen stappen gaat je later zeker opbreken. Ik hoop in ieder geval ook heel erg dat het deze maand spontaan gelukt is. Zou het zooo fijn vinden voor jequote:Op woensdag 28 januari 2009 17:19 schreef sombie het volgende:
Hier gaat het nu weer wat beter (lief dat je het vraagt, miss_sly). Ik heb het deze keer heel moeilijk gevonden dat het niet was gelukt en ben 2 weken aardig door van slag geweest. Het einde van de IUI's komt in zicht. Nog 1 keer en dan gaan we door met IVF. Voor mijn gevoel is dat veel heftiger dus dat moet ik nu weer een plaats geven. Komt allemaal wel goed maar heeft even tijd nodig. Ach, en eigenlijk vind ik dat het niet nodig moet zijn en dat het deze maand gewoon spontaan moet zijn gelukt!
6 keer is dubbel scheepsrecht hequote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:57 schreef Vlindur het volgende:
Hier zijn de duivels weer geland.. De 6e ronde is begonnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |