abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65626497
ik ben er nog hoor! Wil jullie alleen niet vervelen met elk steekje, of krampje die ik voel.... Ik begin al een beetje gek te worden van mezelf, ben eigenlijk wel blij dat ik morgen weer moet werken. Dan kan ik in ieder geval niet elke 5 minuten naar de wc.

Wilmadonna: Fijn dat je zo (redelijk) snel terecht kan!! Dit wordt hem hoor!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_65626645
Daar zijn we hier toch voor doos!

Maar kan me voorstellen dat je jezelf niet nóg gekker wilt maken!! Als je wilt spuien je weet me te vinden
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_65646317
WIlmadonna; wat fijn!! Super dat je daar al zo snel terecht kunt! Succes!!

Sproetje; spannend, hoor!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_65648164
O, sproetje, zenuwslopend he? Veel sterkte en ik duim nog steeds.
pi_65649119
oh wat zijn jullie reakties lief en warm! Bedankt dat doet me goed.
En ja, ik hoop ook echt dat dit em gaat worden!

Diaan: leuk om weer 's wat van je te horen: GEFELICITEERD!!!
  maandag 2 februari 2009 @ 12:29:38 #231
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65652074
Diaan: gefeliciteerd !

Wilmadonna: mooi zo , er zit eindelijk schot in .
* SilkTie zet positive-vibes-projector weer aan.

CrazyPrincess: ben je al zover dat je zelf de spuit zet? Mijn vrouw vond ook altijd een kant makkelijker/minder pijnlijk dan de andere, is dus heel gewoon (voor zover je wat mijn vrouw vindt "gewoon" kunt noemen ; wanneer ze a-typisch kán zijn, is ze dat ook ). En die blauwe plekken gaan vanzelf wel weer weg.

Sproet-je: Omdat wij het net meegemaakt hebben, kan ik me heel levendig voorstellen hoe je je voelt . Sterkte voor de komende wachtperiode . Denk eraan: gebruik die energie om te broeden, niet om je zorgen te maken. Het is zo al vermoeiend genoeg .
Hoe gaat je vent eigenlijk met je gestuiter om ?

Ook voor alle anderen een dikke . Wat NieTTus al zei:
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 18:17 schreef NieTTus het volgende:
Soms zou ik zó graag kunnen toveren!!
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_65658685
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:29 schreef SilkTie het volgende:

Sproet-je: Omdat wij het net meegemaakt hebben, kan ik me heel levendig voorstellen hoe je je voelt . Sterkte voor de komende wachtperiode . Denk eraan: gebruik die energie om te broeden, niet om je zorgen te maken. Het is zo al vermoeiend genoeg .
Hoe gaat je vent eigenlijk met je gestuiter om ?

Mijn lieve vent heeft het er deze keer ook moeilijk mee. We slapen allebei niet heel denderend. Maar gelukkig heeft hij nog wel geduld met me! Ik ben sinds het weekend eigenlijk voornamelijk heel bang om weer te horen te krijgen dat het niet gelukt is.... Ik zou zo graag vreselijk zere borsten willen hebben en elke ochtend kotsend boven de wc willen hangen, dan heb ik in ieder geval wat meer hoop. Genoeg gezeur van mij weer! Ik ben in ieder geval nog niet ongesteld geworden!!
pi_65688247
quote:
Groot onderzoek naar onvruchtbaarheid dikke vrouwen
Uitgegeven: 3 februari 2009 12:11
Laatst gewijzigd: 3 februari 2009 12:26

GRONINGEN - Twintig ziekenhuizen en klinieken in Nederland starten in juni van dit jaar een onderzoek naar de relatie tussen overgewicht en vruchtbaarheidsproblemen. De klinieken willen onder meer weten of vrouwen met overgewicht die afvallen, makkelijker in verwachting raken en of zij minder complicaties krijgen tijdens de zwangerschap.

Vruchtbaarheidsproblemen

Volgens gynaecoloog Annemieke Hoek van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG), leider van het onderzoek, staat al vast dat vrouwen met ernstig overgewicht vaker vruchtbaarheidsproblemen hebben. Ook krijgen zij vaker ernstige aandoeningen als zwangerschapssuiker en -vergiftiging.

Lifestyleprogramma

De Nederlandse gynaecologen willen nu weten of de merendeels jonge vrouwen geholpen kunnen worden met een lifestyleprogramma, dat onder meer bewegen en afvallen behelst. Hoek zoekt in totaal zeshonderd vrouwen bij wie sprake is van zwaarlijvigheid. Zij hebben een zogenoemde body mass index (BMI) van 30 of hoger.

Vruchtbaarheidsbehandeling

''In veel klinieken krijgen vrouwen met een BMI van rond de 35 geen vruchtbaarheidsbehandeling, omdat ze te zwaar zijn. Niet omdat zij dan geen goede moeder kunnen zijn, maar omdat de risico's voor moeder en kind te groot zijn'', zegt Hoek. ''Maar in de hele wereld is nog nooit eerder onderzocht of afvallen afdoende helpt."

Extreem overgewicht

De Groningse gynaecoloog erkent dat er steeds meer voorwaarden worden gesteld aan vrouwen die zich melden voor een vruchtbaarheidsbehandeling. ''We weten steeds meer over het ongunstige effect van onder meer roken, drinken en dik zijn op de voortplanting. " ''Aan de andere kant zijn er ook nog nooit zo veel jonge mensen met extreem overgewicht geweest als de laatste tien, vijftien jaar.'' Het landelijke onderzoek is naar verwachting in 2013 afgerond.
Bron: NU.nl

Zouden ze onderscheid maken tussen vrouwen met en vrouwen zonder PCOS? En hebben 'dikke' vrouwen zonder PCOS ook meer problemen dan 'dunne' vrouwen zonder PCOS?

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 03-02-2009 17:04:40 ]
pi_65698748
Ik vind het wel een goed idee, zo'n onderzoek. Ik wacht iig niet op de uitslag, ik heb Sonja maar weer opgedoken. Probeer in elk geval zsm onder die 30 te komen. Is nu 32 ruim bij mij.
pi_65698929
Even snel voordat ik de deur weer uit ga: NieTTus veel plezier/succes morgen met de echo!
pi_65706214
Thank you Voor jou alwéér een dagje voorbij!!

Verwacht er nog niet veel van heur, dag 10. Mijn eisprong zit meestal rond dag 16, dus denk dat het vrijdag opnieuw meten wordt, en hopelijk dan kijken of en wanneer het VU plek heeft!!!! Vooral omdat er dan 3 dagen tussen zit tot maandag, en het dan te kort dag wordt.. als ze morgen baarmoederslijmvlies meten en dan vrijdag kunnen we wel inschatten wanneer dat goed moet zijn! Denk ik
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:55:44 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65707130
Sproetje, wanneer is jouw d-day ook alweer?
pi_65714884
ik mag vrijdag op de foto
en terugkomen voor meting
pi_65720724
BE: vrijdag is het twee weken na mijn eisprong en waarschijnlijk gaan we dan thuis testen. Maandag moet ik een bloedtest in het ziekenhuis doen....

Basimah! Succes vrijdag!

En nu ga ik aan het werk!
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:25:36 #240
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65720884
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:13 schreef sproet-je het volgende:
BE: vrijdag is het twee weken na mijn eisprong en waarschijnlijk gaan we dan thuis testen. Maandag moet ik een bloedtest in het ziekenhuis doen....

Basimah! Succes vrijdag!

En nu ga ik aan het werk!
Spannend hoor

Bedankt nog voor alle felicitaties hier
Make love, not war ☮
pi_65721182
Ik kan wel janken.....

VAN BLIJDSCHAP!!!!

Mijn baarmoederslijmvlies is gewoon al 7 mm, en ik heb al 2 eieren van 12.5 mm
OP DAG 10!!!!!

Dit is me nog nooit gebeurd en ik ben echt méga trots op mijn lichaam... Al gaat deze ronde toch niet door, dan ben ik al mega blij dat na al die jaren mijn lichaam op 'schema' loopt. Ik droom van sigaretten, maar nog steeds gestopt en dit is echt een mega goede stimulans...

Vrijdagochtend nog een meting, ze hoopt/verwacht dat mijn ei dan rond de 16 mm zit en dan gaan we VU e.d. bellen, om te bepalen wanneer ik pregnyl kan gaan prikken... (ze zijn nu het VU al aan het bellen dat ik eraan kom) ALS die terugplaatsing maar komt, heb echt het gevoel dat dit hem dan gaat worden....! (en zo mag ik weer niet denken, want dan wordt de klap weer groot als het niet doorgaat.. ZUCHT!)

Op mijn afdeling hebben ze net even megegilt, en nu ga ik weer mijn rust terugkrijgen. Beide benen op de grond. Tis toch niet te merken hè, dat ik loop te stuiteren
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:53:36 #242
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65721284
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:47 schreef NieTTus het volgende:
Ik kan wel janken.....

VAN BLIJDSCHAP!!!!

Mijn baarmoederslijmvlies is gewoon al 7 mm, en ik heb al 2 eieren van 12.5 mm
OP DAG 10!!!!!

Dit is me nog nooit gebeurd en ik ben echt méga trots op mijn lichaam... Al gaat deze ronde toch niet door, dan ben ik al mega blij dat na al die jaren mijn lichaam op 'schema' loopt. Ik droom van sigaretten, maar nog steeds gestopt en dit is echt een mega goede stimulans...

Vrijdagochtend nog een meting, ze hoopt/verwacht dat mijn ei dan rond de 16 mm zit en dan gaan we VU e.d. bellen, om te bepalen wanneer ik pregnyl kan gaan prikken... (ze zijn nu het VU al aan het bellen dat ik eraan kom) ALS die terugplaatsing maar komt, heb echt het gevoel dat dit hem dan gaat worden....! (en zo mag ik weer niet denken, want dan wordt de klap weer groot als het niet doorgaat.. ZUCHT!)

Op mijn afdeling hebben ze net even megegilt, en nu ga ik weer mijn rust terugkrijgen. Beide benen op de grond. Tis toch niet te merken hè, dat ik loop te stuiteren
Eindelijk goed nieuws het is je zooooo gegund!!
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 4 februari 2009 @ 09:26:15 #243
5428 crew  miss_sly
pi_65721970
sproetje, spannende dagen! Ik hoop het zo voor je!

Basimah, succes vrijdag!

NieTTus, stuiterballetje Wat een goed nieuws Ow, dit moet hem worden!! Als jij dat nou niet gaat denken uit zelfbescherming, denk ik het gewoon heel erg hard, ok? Ik duim zo ontzettend hard voor je
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:29:30 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65722062
Hihi, ik wilde precies hetzelfde zeggen over dat stuiterballetje. Wat gaat het goed zeg! Alles lijkt nu mee te werken, laten we hopen dat het dan ook echt tot een terugplaatsing komt. Dat moet haast wel!

Sproetje, nog 2 spannende dagen dus! Ik duim voor je!
pi_65722506
Even een feestje bouwen voor NieTTus Deze terugplaatsing gaat door!! Ik weet het zeker!
pi_65730984
Wauw NieTTus! Dit moet hem zijn hoor!

En een mini-jompel voor mezelf: ik heb een cyclus! Vandaag op dag 38 zowaar uit mezelf (zonder primolut) ongesteld geworden. Mijn cyclus was dus 37 dagen, wel op het randje qua lengte maar toch... ovulatietest ga ik nu toch maar bestellen, kan van die temperatuur echt geen wijs worden. Joepie!
pi_65735859
He NieTTus wat een goed nieuws zeg. Dat is weer even afwachten, maar hopelijk gaat het dit keer lekker soepeltjes.

En Sproetje ook jij succes, ik ben benieuwd en hoopvol

Wilma, fijn trouwens dat je eindelijk die brief gekregen hebt. Wat een moeite heb je moeten doen, ik kan er met mijn hoofd niet bij

En nog voor iedereen een paar , op de een of andere manier heb ik het gevoel dat er hier een positieve flow is. Hopelijk zet het door bij iedereen
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_65736549
Ik word ook onwijs blij van die flow hier
Hopelijk levert het ons allemaal hyperende, stuiterende kindjes op!
pi_65738848
NieTTus dat is geweldig nieuws!
Ik zal voor je duimen!
pi_65744532
NieTTus wat goed Wat heb je ze te eten gegeven?
Ik ga zo hard voor je duimen dat dit'em inderdaad gaat worden

sproet-je, wat ontzettend spannend zeg. Ik zit hier al te zenuwen op m'n stoel. Kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen Speciaal voor jou een stuiterbal (hoewel hij niet zo heftig stuitert als jij ):

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws van het front. Eerst het goede nieuws: Ik heb vanavond voor het eerst zelf geprikt en het viel me erg mee. Morgen weer proberen

Dan het slechte nieuws: we hebben niet goed opgelet hoeveel er nog in de pen zat en nu heb ik gisteren waarschijnlijk minder dan de voorgeschreven dosis genomen (37,5 ipv 75). En omdat het de eerste keer 75 was wisten we niet of het nou hoorde dat er maar 1 klikje was te horen (hoewel we wel twijfelde). Het pijltje dat de dosis aanwijst leek ook wel zichtbaar genoeg (hoewel we ook hierover twijfels hadden). En we hebben glad geen erg gehad om even in het 'logboek' dat we bijhouden te kijken Kan mezelf wel voor m'n kop slaan

Nou ja, op zich geen ramp, maar wel jammer, want vrijdag hebben we weer een controle en dan is het misschien lastig bepalen of de verhoogde dosis nut heeft gehad. Ik bel morgen wel even met het ziekenhuis...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')