quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:28 schreef happyme28 het volgende:Ja hier ook overgewicht. Maar geen betere motivatie dan mijn kinderwens. Zonder al te veel moeite heb ik een koolhydraten arm dieet gevolgd en in 5 maanden tijd 25 kilo afgevallen. Nu had ik ook genoeg over, maar Leonieke, misschien werkt het? Het is niet zozeer minder eten, maar anders.
Dus veel groente, vlees, vis, kaas en ongezoete zuivel (zonder beperking) en 2 stuks fruit (niet meer) en geen alcohol, vla of zoete toetjes, suikers/zoetstof, zoet beleg, brood, muesli, rijst, aardappelen, pasta, paneermeel.
Het is vervelend, ik vond het vreselijk dat ik dat te horen kreeg (met de zelfde argumenten als ik hierboven lees) maar je word er fitter van, veel meer energie en ook ik ben na anderhalf jaar zo ineens zwanger. Ik zie ook een relatie tussen de 2 zaken
Happy me, als je geen brood en aardappelen, pasta en rijst eet, waarmee 'vervang' je die produkten dan`
En ja, ik ben ook te zwaar. Ook nog 's klein, dus nog een klein dikkertje hier, haha

Toen ik naar Zweden verhuisde in 2004 woog ik 75 kg, (in NL was mijn hoogste gewicht zelfs 80 kg) en nu weeg ik 60 kg. Ik eet nog steeds hetzelfde, maar hier zijn niet zoveel toegevoegde stoffen en zoetmiddelen in de etenswaren. Dat merk ik nu heel goed.
maar ik heb ook het idee dat de puregon of pregnylspuiten hun steentje hebben bijgedragen met het verminderen van gewicht.
Wil proberen er nog meer af te krijgen, maar ik ben allang blij dat ik al stukken lichter weeg.
Ben altijd een dikkertje geweest, kon zelfs niet kruipen als baby zijnde, zo dik was ik...
In '90 ben ik met behulp van een dietiste 13 kg afgevallen, maar ik mocht haast niks eten.... daarna weer aangekomen en dubbel zoveel...
Zo streng dieeten lukt me niet meer en ik wil dat ook niet meer. Ik voelde me er helemaal niet goed bij toen.
Toch wel een opmerkelijk feit dat veel dames hier met overgewicht kampen... maar ook... ik zie ook om me heen volslanke dames met heel veel kinders.... ??? Volgens mij heeft het dus niet alleen met gewicht te maken, maar ook met genen.
Vanmorgen heeft mijn man boos aan de telefoon gehangen met het ziekenhuis en ik werd kort daarna teruggebeld. Mijn eigen gyn is dus afwezig tot april/mei en ik zal dus morgen naar het ziekenhuis in de andere stad moeten bellen om te weten te komen wanneer en of ik uberhaupt nog wel geholpen ga worden.
Dus ik hoop jullie snel meer te kunnen vertellen over mijn laatste IUI behandeling die ik zo snel mogelijk wil doen!!!
Hier doen ze zowieso geen behandelingen vlak achter elkaar, want hier vinden ze dat slecht voor het lichaam... en de kwaliteit van de bevruchte eitjes...
Ach ja, elk land zo zijn eigen wetenschappen.... maar de verloren tijd haal ik er niet meer bij in...
Duim voor me!!!