Ik hoop dat er iets werkt bij je zeg! Mag ook wel tijd worden!!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:51 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
6 keer is dubbel scheepsrecht he
Ik heb vanmorgen controle gehad in het ziekenhuis. Er lijkt zowaar iets te gebeuren, maar we gaan nog even vrolijk door met dezelfde dosis en dan dinsdag weer controle. Zou er dan eindelijk iets bij me werken???
De fertiliteitsassistente vertelde nog een verhaal van een dame die een puregon-ampul van 900 eenheden had en per keer 225 eenheden moest gebruiken. Heeft die doos de ampul 1 keer gebruikt en daarna weggegooidZe wist niet dat ze'em meerdere keren kon gebruiken
Zo even 300 euro in de prullebak gegooid
![]()
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:46 schreef sproet-je het volgende:
Crazy:super dat er al wat te zien is, wanneer moet je weer?
Vlindur: Succes deze ronde, mocht je nou na ronde 6 weer naar de gyn, of was het pas in april..??
Hier alles nog goed. Borsten gaan zeer doen, maar alleen maar omdat ik er de hele tijd tegen aan zit te duwen om te kijken of ze al zeer doen![]()
En dan duphaston oid?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Vlindur, balen weer joh. Dan maar een
Hier dag 33, nog niks te zien. Ik vrees voor geen effect van de clomid weer, maar test van het weekend wel even. Dan na volgende week de gyn maar weer bellen... Pfft. Fijn zo.
*knuffel*quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hier dag 33, nog niks te zien. Ik vrees voor geen effect van de clomid weer, maar test van het weekend wel even. Dan na volgende week de gyn maar weer bellen... Pfft. Fijn zo.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:01 schreef CrazyPrincess het volgende:
Jeeeeee, wilmadonna. Da's nog minder dan een maandje. Ik ga ook voor je duimen dat je meteen met de behandeling mag beginnen
Ik heb trouwens het eerste blauwe plekje sinds ik begonnen ben met spuiten. Komt door de prik van gisteren. Voelde al wat naar en kwam ook een druppeltje bloed uit toen de naald eruit kwam (de andere keren kwam dat pas nadat de naald al eruit was). Vind het overigens wel typisch dat links prettig prikt en rechts juist niet. Komt dat meer mensen bekend voor?
quote:
quote:Op maandag 2 februari 2009 12:29 schreef SilkTie het volgende:
Sproet-je:![]()
![]()
Omdat wij het net meegemaakt hebben, kan ik me heel levendig voorstellen hoe je je voelt
. Sterkte voor de komende wachtperiode
. Denk eraan: gebruik die energie om te broeden, niet om je zorgen te maken. Het is zo al vermoeiend genoeg
.
Hoe gaat je vent eigenlijk met je gestuiter om?
Bron: NU.nlquote:Groot onderzoek naar onvruchtbaarheid dikke vrouwen
Uitgegeven: 3 februari 2009 12:11
Laatst gewijzigd: 3 februari 2009 12:26
GRONINGEN - Twintig ziekenhuizen en klinieken in Nederland starten in juni van dit jaar een onderzoek naar de relatie tussen overgewicht en vruchtbaarheidsproblemen. De klinieken willen onder meer weten of vrouwen met overgewicht die afvallen, makkelijker in verwachting raken en of zij minder complicaties krijgen tijdens de zwangerschap.
Vruchtbaarheidsproblemen
Volgens gynaecoloog Annemieke Hoek van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG), leider van het onderzoek, staat al vast dat vrouwen met ernstig overgewicht vaker vruchtbaarheidsproblemen hebben. Ook krijgen zij vaker ernstige aandoeningen als zwangerschapssuiker en -vergiftiging.
Lifestyleprogramma
De Nederlandse gynaecologen willen nu weten of de merendeels jonge vrouwen geholpen kunnen worden met een lifestyleprogramma, dat onder meer bewegen en afvallen behelst. Hoek zoekt in totaal zeshonderd vrouwen bij wie sprake is van zwaarlijvigheid. Zij hebben een zogenoemde body mass index (BMI) van 30 of hoger.
Vruchtbaarheidsbehandeling
''In veel klinieken krijgen vrouwen met een BMI van rond de 35 geen vruchtbaarheidsbehandeling, omdat ze te zwaar zijn. Niet omdat zij dan geen goede moeder kunnen zijn, maar omdat de risico's voor moeder en kind te groot zijn'', zegt Hoek. ''Maar in de hele wereld is nog nooit eerder onderzocht of afvallen afdoende helpt."
Extreem overgewicht
De Groningse gynaecoloog erkent dat er steeds meer voorwaarden worden gesteld aan vrouwen die zich melden voor een vruchtbaarheidsbehandeling. ''We weten steeds meer over het ongunstige effect van onder meer roken, drinken en dik zijn op de voortplanting. " ''Aan de andere kant zijn er ook nog nooit zo veel jonge mensen met extreem overgewicht geweest als de laatste tien, vijftien jaar.'' Het landelijke onderzoek is naar verwachting in 2013 afgerond.
Spannend hoorquote:Op woensdag 4 februari 2009 08:13 schreef sproet-je het volgende:
BE: vrijdag is het twee weken na mijn eisprong en waarschijnlijk gaan we dan thuis testen. Maandag moet ik een bloedtest in het ziekenhuis doen....
Basimah! Succes vrijdag!
En nu ga ik aan het werk!
Eindelijk goed nieuwsquote:Op woensdag 4 februari 2009 08:47 schreef NieTTus het volgende:
Ik kan wel janken.....
VAN BLIJDSCHAP!!!!![]()
Mijn baarmoederslijmvlies is gewoon al 7 mm, en ik heb al 2 eieren van 12.5 mm![]()
![]()
OP DAG 10!!!!!
Dit is me nog nooit gebeurd en ik ben echt méga trots op mijn lichaam... Al gaat deze ronde toch niet door, dan ben ik al mega blij dat na al die jaren mijn lichaam op 'schema' loopt. Ik droom van sigaretten, maar nog steeds gestopt en dit is echt een mega goede stimulans...
Vrijdagochtend nog een meting, ze hoopt/verwacht dat mijn ei dan rond de 16 mm zit en dan gaan we VU e.d. bellen, om te bepalen wanneer ik pregnyl kan gaan prikken... (ze zijn nu het VU al aan het bellen dat ik eraan kom) ALS die terugplaatsing maar komt, heb echt het gevoel dat dit hem dan gaat worden....! (en zo mag ik weer niet denken, want dan wordt de klap weer groot als het niet doorgaat.. ZUCHT!)
Op mijn afdeling hebben ze net even megegilt, en nu ga ik weer mijn rust terugkrijgen. Beide benen op de grond. Tis toch niet te merken hè, dat ik loop te stuiteren
quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:35 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik heb vanavond voor het eerst zelf geprikt en het viel me erg mee. Morgen weer proberen
Ieder klikje is 37,5 IE. Ik weet nog dat ik iedere keer zat mee te tellen als mijn vrouw zich prikte, zodat ik daarna kon zeggen dat inderdaad alles erin was gegaan; altijd een beetje onzeker over dat soort dingen.quote:Dan het slechte nieuws: we hebben niet goed opgelet hoeveel er nog in de pen zat en nu heb ik gisteren waarschijnlijk minder dan de voorgeschreven dosis genomen (37,5 ipv 75). En omdat het de eerste keer 75 was wisten we niet of het nou hoorde dat er maar 1 klikje was te horen (hoewel we wel twijfelde). Het pijltje dat de dosis aanwijst leek ook wel zichtbaar genoeg (hoewel we ook hierover twijfels hadden). En we hebben glad geen erg gehad om even in het 'logboek' dat we bijhouden te kijken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan mezelf wel voor m'n kop slaan
![]()
Nou ja, op zich geen ramp, maar wel jammer, want vrijdag hebben we weer een controle en dan is het misschien lastig bepalen of de verhoogde dosis nut heeft gehad. Ik bel morgen wel even met het ziekenhuis...
Tsja, de baas in Europa kan goedkoper in Noord-Afrika produceren dan hier, dus gaat de tent hier dicht. En het is nu niet makkelijk iets anders te vinden ...quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:03 schreef Saffier het volgende:
SilkTie zonder werk???? Wat ongelooflijk balen zeghoop dat je snel weer (leuk) werk hebt
Hoe is het met je vrouw?
[..]
quote:
Duim duim duim duimquote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:21 schreef NieTTus het volgende:
Ik sta te stuiteren... Ik ben gewoon harstikke aan het ovuleren
(met een stuk of 4, 5 eieren!!!! Als ik 'normaal' zwanger had kunnen worden, had ik nu kans op een 5-ling gehad)
Niet met pregnyl dus... ze zijn me aan het aanmelden, ik hoor na 2 uur meer...
(als het doorgaat heb ik woensdag de terugplaatsing.....)
DUIM MEE!!!!!!!!!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |