Goed geredeneerd. Omdat de ondernemer nalatig en lui is moet de roker worden verbannen uit het uitgaanscentrum, wat jou betreft. Ik had het toegejuicht wanneer horeca-ondernemers iets hadden ondernomen, maar ik vind niet niet dat de roker daar verantwoordelijk voor is. En die wordt uiteindelijk de dupe van zo'n maatregel.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Als die cafés allemaal een paar jaar geleden terrasverwarming (met rookverbod voor het terras)hadden aangelegd voor de nietroker die graag uit de rook wil zitten, dan was dat hele rookverbod er wellicht niet gekomen. Er werd totaal NIETS gedaan voor de nietroker. Uit het oogpunt "ze zitten al jaren zonder klagen in de rook, dus hoef ik niets voor ze te doen".
Waarom zou je een terrasverwarming aanleggen voor iemand die af en toe 1 biertje komt bestellen en dan over de prijs gaat zitten klagen? Stonden er heel veel rookvrijen voor de kroeg te blauwbekken? Ik heb ze nooit gezien. Je gaat natuurlijk geen verwarming aanleggen voor mensen die liever thuis blijven.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:19 schreef Gia het volgende:
Als die cafés allemaal een paar jaar geleden terrasverwarming (met rookverbod voor het terras)hadden aangelegd voor de nietroker die graag uit de rook wil zitten, dan was dat hele rookverbod er wellicht niet gekomen. Er werd totaal NIETS gedaan voor de nietroker. Uit het oogpunt "ze zitten al jaren zonder klagen in de rook, dus hoef ik niets voor ze te doen".
De roker wordt helemaal niet geweerd, net zoals de nietroker voorheen niet geweerd werd.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed geredeneerd. Omdat de ondernemer nalatig en lui is moet de roker worden verbannen uit het uitgaanscentrum, wat jou betreft. Ik had het toegejuicht wanneer horeca-ondernemers iets hadden ondernomen, maar ik vind niet niet dat de roker daar verantwoordelijk voor is. En die wordt uiteindelijk de dupe van zo'n maatregel.
Er was een verplichting voor een nietrokers gedeelte, waar ook niet aan voldaan werd. De nietroker had geen keuze dan thuis blijven.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je een terrasverwarming aanleggen voor iemand die af en toe 1 biertje komt bestellen en dan over de prijs gaat zitten klagen? Stonden er heel veel rookvrijen voor de kroeg te blauwbekken? Ik heb ze nooit gezien. Je gaat natuurlijk geen verwarming aanleggen voor mensen die liever thuis blijven.
Maar ze bleven wel komen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de maatregelen die (geheel terecht) worden getroffen voor de roker. Maar over de wens van CAN om de terassen eveneens rookvrij te maken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
De roker wordt helemaal niet geweerd, net zoals de nietroker voorheen niet geweerd werd.
Sterker nog, voor de roker wordt nu vanalles gedaan, zodat ze toch kunnen roken, wat voorheen voor de nietroker niet werd gedaan om uit de rook te kunnen zitten.
Nee hoor, er was helemaal geen verplichting. Er was de suggestie dat als je ingrijpend zou verbouwen en investeren, en een heleboel andere horecaondernemers dat ook zouden doen, dat de overheid dan misschien in zijn goedheid zou besluiten om met de horeca geen antirookbeleid te gaan voeren.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:30 schreef Gia het volgende:
Er was een verplichting voor een nietrokers gedeelte, waar ook niet aan voldaan werd.
De antiroker is kennelijk niet zo goed in kiezen. Je kunt ook voor de kroeg gaan staan, als je dat stelselmatig doet en het wordt koud dan komt die verwarming er wel. De rokers tonen dat aan. Jij vindt dat cafe's verwarming hadden moeten aanleggen voor mensen die er niet zijn.quote:De nietroker had geen keuze dan thuis blijven.
quote:Ingediend door Otto Braackenssieck op wo, 21/01/2009 - 13:28.
Ik kom alleen nog bij café's waar gerookt mag worden Dinie. Het worden er gelukkig steeds meer. Ik ga trouwens, als het mag, een posting van jou in een brief aan de comissie van volksgezondheid verwerken. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen, die comissie hopelijk ook. Het gaat om:
Ingediend door Dinie op za, 17/01/2009 - 02:21.
Hoi Elly, ook nog op? Kan je net als ik ook niet slapen omdat je geen afzakkertje kan nemen in je stamkroeg? Ik ben mijn hele ritme kwijt, heb jij daar geen last van? Af en toe denk ik dat we in een nachtmerrie beland zijn. Morgen worden we wakker en is alles weer gezellig zoals het was. Truste
quote:Ingediend door Dinie op wo, 21/01/2009 - 13:35.
Is okay hoor Otto. Klink wil minder zelfmoorden? Nou, dan moet hij vooral zo doorgaan. Niet dat ik daar persoonlijk mee bezig ben maar echt leuker wordt het leven er allemaal niet op. Het is nu: werken en verder je bek houden want de dingen die het leven leuk maken zijn er voor rokers niet meer.
quote:Ingediend door elly op wo, 21/01/2009 - 13:37.
waar kan ik nu naar toe mailen? ik vind dat een goed idee om die posting van dinie te verwerken, heb jij een e-mailadres voor me, waar ik naar toe kan schrijven en mijn woede kan uitten, trouwens sinds het rookverbod ben ik in geen horecagelegenheid meer geweest en dat zouden alle rokers eens een tijdje moeten doen.
quote:Ingediend door Otto Braackenssieck op wo, 21/01/2009 - 13:58.
@Mikey. Ik vrees van niet Mik, voor zeer veel, vooral eenzame mensen is het café tje op de hoek(waar 90% van de gasten plus de eigenaar rookt) als een tweede huiskamer. Daar ontmoet je en communiceer je met andere mensen. Dat kun je iemand toch niet afpakken?
Veel problemen lossen zich zelf op?quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:43 schreef MikeyMo het volgende:
Oh mensen, jullie moeten hier even meelezen!
http://www.hiermaghetwel.(...)n-binnen-naar-buiten
[..]
[..]
[..]
Ja het rookverbod werkt nu ook al zelfmoorden in de hand
En dan denken ze aan de andere kant dat even een mailtje sturen genoeg is om de boel op de politieke agenda te krijgen..quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
Toegegeven, overdrijven is ook een vak
quote:Aan mevrouw L. Bouwmeester(PVDA)
Deze volkomen absurde wetgeving, in eerste instantie uitsluitend bedoeld ter bescherming van niet rokend personeel, is inmiddels uitgegroeid tot een aan dictatuur grenzende ingreep op vele persoonlijke belevingswerelden.. En dat waar een bordje “roken”, of “niet roken” voldoende zou moeten zijn om grote volwassen mensen, bezoekers zowel als personeel, zelf hun keus te kunnen laten maken. Zo bespaart men ook nog eens een, op zijn minst, honderden miljoenen verslindende, strenge controle van de overheid op naleving van deze dictatoriale wetgeving. Als de bedenkers van dit absurde rookverbod willen ontdekken wat echt ongezond, ja zelfs dodelijk is, dan moeten ze eens een kwartiertje met lopende motor in een afgesloten garage verblijven. (Niet doen natuurlijk, dit is maar bij wijze van spreken) Wacht maar af in korte tijd zijn de cafetariahouders aan de beurt. Het zal beginnen met een sticker op iedere kroket “DEZE KROKET KAN DODELIJK ZIJN”.
Omdat minister Klink de brutale arrogantie had, uiteraard over het algemeen , volledig gesteund door totaal wereldvreemde figuren van uw statuur, om op 4 juli te verklaren: “Nederland moet gezonder gaan eten,” staat ons wellicht nog veel meer te wachten. Uiteraard steunt u deze van god verlaten figuur door dik en dun, maar het zal toch moeilijk zijn deze uitspraak uit te leggen aan, bijvoorbeeld, bijstandsmoeders.
Om niet teveel van het onderwerp af te dwalen, wil ik u er aan herinneren dat de term “Passivrauchen” afkomstig is van Adolf Hitler en zijn trawanten. U vereenzelvigt zich met deze term, volledig gebaseerd op leugens(ook nu nog) bijzonder snel. Meelopen met de kennelijk steeds meer Amerikaans georiënteerde massa, “dineren” in een fastfood restaurant, volschrokken, wegwezen. Koffie, cognac, sigaartje, genieten, wat is dat ?
Het is te hopen, en ik kan u verzekeren, ik zal er alles aan doen, dat niemand meer een partij steunt, die een groep van ruim 3 miljoen mensen, door u kennelijk beschouwd als een verwerpelijke groep junks, op een dergelijke manier bejegent. Ik weet niet hoe het u vergaat als u dit leest:
Ingediend door Dinie op za, 17/01/2009 - 02:21.
Hoi Elly, ook nog op? Kan je net als ik ook niet slapen omdat je geen afzakkertje kan nemen in je stamkroeg? Ik ben mijn hele ritme kwijt, heb jij daar geen last van? Af en toe denk ik dat we in een nachtmerrie beland zijn. Morgen worden we wakker en is alles weer gezellig zoals het was. Truste.
U en uw medestanders in deze, hadden in de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw furore kunnen maken. U geeft verder een goed voorbeeld aan de jeugd, over hoe een democratie met minderheden omgaat. Het zijn kortzichtige figuren van uw kaliber, die in het verleden maar ook in de toekomst verantwoordelijk waren cq zijn voor grote conflicten tussen verschillende bevolkingsgroepen.
Daarom zijn we burgerlijk ongehoorzaam en negeren we dit soort belachelijke wetten. Hoe denk je dat ze op het idee gekomen zijn om het verbod op godslastering te schrappen.? Omdat iedereen zich massaal braaf aan die wet hield en rustig het democratisch proces afwachtte?quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En dan denken ze aan de andere kant dat even een mailtje sturen genoeg is om de boel op de politieke agenda te krijgen..
Ondertussen wordt iedereen die het niet met ze eens is ervan beschuldigd wereldvreemd te zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En dan denken ze aan de andere kant dat even een mailtje sturen genoeg is om de boel op de politieke agenda te krijgen..
Tuurlijk werkt dat.quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Tja, alsof de eigenaren van dat tehuis de deuren op slot hebben gedaanquote:Ingediend door Dinie op wo, 21/01/2009 - 14:06.
Goede brief Otto! Hopelijk dringt het eens in die hersens door. Het zijn trouwens niet alleen de café'tjes op de hoek waar men niet meer naar toe kan, vergeet ook de bejaardenhuizen niet. Mijn ouders wonen er in een in Zoetermeer maar zitten nu alleen nog maar op hun kamer omdat er in de gezamenlijke ruimtes nu ook een verbod is om te roken. Mijn moeder deed graag mee aan de bingo en mijn vader legde graag een biljartje maar dat is ze nu ook afgenomen.
Tja, dat dringt op de een of andere manier niet tot de hersens van die zeurpieten door: ze mogen gerust nog naar hun kroeg/café/bistro/bingozaal en wat dan ook, er mag enkel niet meer gerookt worden.quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Tja, alsof de eigenaren van dat tehuis de deuren op slot hebben gedaanDie mensen kiezen er zelf voor om binnen te blijven zitten...
quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:25 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Tja, dat dringt op de een of andere manier niet tot de hersens van die zeurpieten door: ze mogen gerust nog naar hun kroeg/café/bistro/bingozaal en wat dan ook, er mag enkel niet meer gerookt worden.
quote:Ingediend door Dinie op wo, 21/01/2009 - 14:15.
Een borrel zonder peuk is hetzelfde als neuken zonder klaarkomen.
hey jij was gestopt!quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik snap die figuren trouwen ook niet. Ik rook gewoon nog rustig door in de kroeg.
dat is weer slecht voor het millieuquote:Nieuwe proef terrasverwarming Amsterdam
Alle horecaondernemers in het Amsterdamse stadsdeel Centrum mogen meedoen met een nieuwe proef met terrasverwarming. Eerder mochten alleen cafés in één postcodegebied van de binnenstad experimenteren met verwarmde terrassen. Nu is gekozen voor een nieuwe, langere en uitgebreidere variant.
Dat komt volgens de gemeente omdat er geen conclusies konden worden getrokken uit de eerste pilot. Minister van Milieubeheer Jacqueline Cramer spoorde gemeenten nog vóór het rookverbod aan maatregelen te nemen om het gebruik van terrasverwarming terug te dringen. Gemeenten zouden afspraken moeten maken met de lokale horeca om het energieverbruik terug te dringen.
De proef moet leiden tot ‘klimaatneutrale’ verwarming van terrassen. De voorwaarden waaraan de terraskachels, warmtezuilen en hittestralen van deelnemende kroegen moeten voldoen, worden nog uitgewerkt. Met de nieuwe proef gaat een wens van veel horecaondernemers in vervulling.
quote:GroenLinks: Milieubelasting op terrasverwarming
Centrum - Vandaag vond ik in onze mailbox een persbericht van de GroenLinks-fractie in Stadsdeel Centrum. De fractie dient vandaag een Raadsinitiatief in om milieubelasting te heffen op terrasverwarming.
Deze kwestie is meteen een aardig voorbeeld van hoe verschillende overheden elkaar in het vaarwater kunnen zitten.
Omdat ze bij GroenLinks niet weten hoe ze korte en bondige persberichten moeten schrijven, vat ik de situatie even voor u samen.
Want voor de burger wordt het er allemaal niet duidelijker op.
In de binnenstad van Amsterdam is er een verbod op terrasverwarming. Dat wordt niet zo best gehandhaafd, maar dit terzijde.
De Gemeenteraad van Amsterdam heeft besloten om ondanks dat verbod een proef met terrasverwarming te houden voor een periode van twee jaar.
Dat vinden ze in de bestuurslaag daaronder, in het Stadsdeel Centrum, niet zo leuk.
Want die proef is in strijd met het klimaatneutrale beleid in de stad en met het eerder genoemde terrasverwarmingsverbod.
En daarom dient de fractie van GroenLinks van Stadsdeel Centrum nu een Raadsinitiatief in om milieubelasting te gaan heffen op terrasverwarming.
Wat moeten wij als inwoners en terrashangers hiervan denken?
Blijkbaar is er in het verleden democratisch besloten tot een verbod.
Vervolgens wordt er democratisch besloten tot een proef die het verbod ondermijnt.
De volgende democratisch besloten maatregel is om dan maar belasting te gaan heffen.
Want de vervuiler moet betalen. Belasting is een goede 'prikkel'. Belasting is makkelijk. Want je hoeft niks beters te verzinnen.
De kwestie wordt nog extra bizar als je bedenkt dat die terrasverwarming het gevolg is van nog een ander democratisch genomen besluit: het rookverbod dat de rokers het terras op jaagt.
Wie weet komt er straks nog wel een proef waarbij roken weer wordt toegestaan in kleine café's. Daar zal dan een maatregel op moeten volgen die milieubelasting heft op het roken in die kleine café's. Immers, de vervuiler moet blijven betalen.
Ja, zo ziet u maar: onze overheden zijn lekker transparant en consistent bezig.
Maar gelukkig verloopt dat allemaal bijzonder democratisch.
Laat ik daarom van mijn kant uit eens een paar fijne dictatoriale suggesties doen.
Verbied terrasverwarming. Handhaven wat je eerder hebt besloten en niet lopen zeiken met halfslachtige proefjes. Terrasverwarming is onzin en verspilt energie.
Verplicht de uitbaters van een terras om per stoel een heerlijk warme deken beschikbaar te hebben. Laat de handhavers goed natellen of er voldoende dekens zijn!
Hef een milieubelasting op de koffieautomaten in Stopera en Stadsdeelkantoren. Al die warme dranken kosten enorm veel energie en veroorzaken een CO2-uitstoot van minstens tientallen tonnen per jaar. Koffieautomaten passen niet in het klimaatneutrale beleid van de gemeente. Laat dus ook hier de vervuiler maar betalen.
lastig al die klagende mensen, die moeten maar thuis blijven. Voor astmaten is geen plaats in de horeca!quote:'De zaal stond blauw van de rook'
RIJEN - Tijdens een tienerfeest in partycentrum 't Boerke in Rijen konden de jeugdige bezoekers afgelopen zaterdag tegen betaling van één euro roken. Diverse bronnen hebben dit tegenover deze krant bevestigd.
Eigenaar van de horecagelegenheid, Hans Glissenaar, ontkent resoluut de beweringen.
Afgelopen zaterdag trok het feest The Seré on tour volgens de organisatie ruim achthonderd bezoekers. Vooral jongeren bezochten het feest. Er werd volop gerookt. "Ik schat zeker door de helft van de aanwezigen", zegt een 16-jarige. "Het stond blauw van de rook."
De 16-jarige die verder niet met naam in de krant wil, verbaast zich over dit 'rookbeleid' van de horecagelegenheid. "Het feest kost normaal 5 euro. Bij de entree vroegen ze of je rookte. Als dat zo was, moest je een euro extra betalen en kreeg je een stempel en mocht je overal roken. Raar natuurlijk."
Een ouder van een tiener uit Rijen is totaal niet te spreken over deze gang van zaken. "Dit is natuurlijk belachelijk. Mijn dochter was er ook. Ze belde om halftien dat ze naar huis wilde. Niet omdat het niet gezellig was, maar omdat er zoveel gerookt werd. Ze is zwaar astmatisch. Mijn dochter was blij dat er eindelijk het rookverbod was. Dan kon ze ook gewoon uit. Zoals het zaterdag bij 't Boerke was, is van de zotte."
De overtredingen van het rookverbod gebeuren volgens deze Rije- naar vaker. "Bij het sauwelen werd er ook volop in het café gerookt. De andere kant van het café was amper zichtbaar. Veel mensen klaagden er toen ook al over."
Ook jongerenwerker Jeroen van Baardewijk heeft diverse signalen over het 'rookbeleid' bij de Rijense horecagelegenheid binnengekregen. "Dit is slecht. De horeca hoort rookvrij te zijn, zeker als het om de jeugd gaat."
De gemeente Gilze en Rijen zegt niet te kunnen optreden tegen 't Boerke. "Wij kunnen hier niet tegen optreden, zolang er geen klachten zijn", meldt woordvoerder Jeroen Leemans. "De Voedsel en Waren Autoriteit controleert het rookbeleid."
De VWA kan niet zeggen of ze 't Boerke in het vizier heeft. "Daar doen we geen mededelingen over", meldt woordvoerder Esther Filon. "Het signaal wordt in ieder geval opgepakt. In de horeca mag niet gerookt worden, ook niet op een creatieve manier."
Eigenaar Hans Glissenaar ontkent dat er tegen betaling in zijn etablissement wordt gerookt. "Er mag niet gerookt worden. Wij laten niet betalen voor roken. We doen ons best om het te handhaven. Afgelopen zaterdag heeft de beveiliging drie of vier mensen op de vingers getikt. We kunnen niet alles in de gaten houden."
De organisatie achter The Seré on tour wil geen commentaar geven. "Het feest valt onder de verantwoordelijkheid van 't Boerke."
Dan richten ze hun eigen horeca maar op.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:08 schreef MikeyMo het volgende:
weer eentje waar het VWA zijn pijlen op kan richten
[..]
lastig al die klagende mensen, die moeten maar thuis blijven. Voor astmaten is geen plaats in de horeca!
Dat doen de rokers toch met "illegale rokerskroegen" waar jij graag komt?quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan richten ze hun eigen horeca maar op.
Dat is inderdaag grappig, heel overwacht ook. Natuurlijk willen de rokers ook per se een peuk roken bij het eten. De discussie in dit topic gaat over de kroeg, niet over het restaurant. Het zal me werkelijk mn reet roesten of die rookvrij zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:20 schreef maartena het volgende:
Ook grappig is dat mijn familie hier in Canada rookt, maar dat ze toch liever rookvrij eten![]()
Hoe is dat nou voor jou, contact met mensen die zelf keuzes kunnen maken in hoe ze hun avond doorbrengen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:20 schreef maartena het volgende:
Ook grappig is dat mijn familie hier in Canada rookt, maar dat ze toch liever rookvrij eten
Kroegen zijn in Ontario ook rookvrij. En zelfs met de -23 graden die hier afgelopen week gemeten is maakt men er niet veel problemen van. Heb met een neef van me (die rookt) al diverse malen wat gebiljart hier in een kroeg, en dan rookt ie gewoon een tijdje niet.... 1 keer even naar buiten in de 2 uur dat we er waren.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is inderdaag grappig, heel overwacht ook. Natuurlijk willen de rokers ook per se een peuk roken bij het eten. De discussie in dit topic gaat over de kroeg, niet over het restaurant. Het zal me werkelijk mn reet roesten of die rookvrij zijn.
Ze gaan gewoon naar de kroeg, rookverbod of niet. Men vindt de gezelligheid die de kroeg brengt belangrijker dan de sigaret, en de keuze is dus voor de rookvrije kroeg, en zelfs bij -23 buiten kan het ze geen reet schelen dat ze even naar buiten moeten voor een peuk...quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe is dat nou voor jou, contact met mensen die zelf keuzes kunnen maken in hoe ze hun avond doorbrengen?
Waar maar weer uit blijkt dat rokers Übermenschen zijn die wél voor zichzelf kunnen zorgen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat doen de rokers toch met "illegale rokerskroegen" waar jij graag komt?
Nou prima, jij en je maten gaan in een drankkeet lekker roken, en de rest van Nederland maakt gebruik van de horecaquote:Op woensdag 21 januari 2009 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waar maar weer uit blijkt dat rokers Übermenschen zijn die wéll voor zichzelf kunnen zorgen.
Ik vind het prima. Moet je niet weer gaan zeuren als je in je eentje in de "horeca" zit en iedereen gezellig gaat stappen op plekken die officieel niet bestaan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nou prima, jij en je maten gaan in een drankkeet lekker roken, en de rest van Nederland maakt gebruik van de horeca
Oh dus roken was al slecht voor de roker, maar ivm stress is (gedwongen) niet roken ook slecht voor de roker. Nou, daar hebben de rokers alleen zichzelf mee, met het roken zelf vallen ze ook andere lastig dus dan is het rookverbod de lesser of two evilsquote:Rookverbod schaadt de gezondheid
Het rookverbod is slecht voor de gezondheid. Want gedwongen niet roken, terwijl het motief om sigaret op te steken juist plezier en ontspanning is, veroorzaakt een continue belasting om tegemoet te komen aan het rookverbod. Dit belast de roker met schuldgevoelens die stress veroorzaken. En stress is niet goed voor de mens.
Dat stelt Jan Snel, Psychofysioloog aan de Universiteit van Amsterdam. Volgens Snel richt de overheid zich te veel op de negatieve aspecten van het roken, terwijl er ook positieve effecten zijn: "Mensen roken voor hun plezier. Plezier maakt mensen weerbaarder tegen ziekte en verhoogt de levenskwaliteit".
Snel spreekt hierover op 27 januari op de TICAP (The International Coalition Against Prohibition) conferentie "Smoking Bans and Lies" in Brussel. De hoogleraar, zelf geen roker, zal in zijn betoog met wetenschappelijke argumenten aantonen dat het rookverbod slecht is voor de mens.
Tijdens de TICAP conferentie worden onder meer de gevolgen van rookverboden, de wetenschappelijke achtergronden van de meeroken onderzoeken, de farmaceutische lobby en de 'verbodspolitiek' besproken.
De doelen die gesteld zijn voor de conferentie zijn ertoe gericht de gevolgen van het rookverbod in te perken en effectieve participatie van het bedrijfsleven en consumenten in de politieke beslissingen die hen aangaan.
Tuurlijk, elk land is anders. Maar het kan er bij mij niet in dat het in Nederland onmogelijk zou zijn om een compleet rookvrije horeca te hebben die toch succesvol draait.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
Een rookverbod is maatwerk. Wij hebben een heel andere kroegcultuur dan de Canadezen. Het frappante is dat wanneer de rokers verwijzen naar een land waar het verbod niet werkt, dan is de situatie plotseling compleet anders dan in Nederland.
Vervolgens verwijzen niet rokers met hetzelfde gemak naar een land waar het rookverbod ogenschijnlijk wel werkt en beweert dat het dus ook in ons land kan. Dat is natuurlijk een beetje selectief redeneren.
Weer een argument tegen het rookverbod.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:55 schreef maartena het volgende:
Tuurlijk, elk land is anders. Maar het kan er bij mij niet in dat het in Nederland onmogelijk zou zijn om een compleet rookvrije horeca te hebben die toch succesvol draait.
quote:Ingediend door Dinie op wo, 21/01/2009 - 17:06.
Geachte heer Snel,
dank u voor uw begrip voor ons rokers. Ik ben maar een leek maar ik weet wel dat het psychisch heel moeilijk is dat we bijna nergens meer mogen roken. Ik begrijp niet dat daar geen rekening mee wordt gehouden. Ik ben hierdoor al gestopt met werken (omdat ik nou eenmaal niet goed kan nadenken met gebrek aan nicotine). Nu is mijn sociale leven ook nog afgepakt. Ook mijn vrijwilligerswerk achter de bar in een bejaardenhuis was ook niet meer te doen. Terwijl ik nog veel had kunnen betekenen voor de maatschappij zit ik nu met mijn 55e achter de geraniums. De heer Klink wil minder zelfmoorden? Nou, dan moet hij vooral zo doorgaan.
Succes en vriendelijke groet
Had je rook in je ogen, of stond je toevallig even buiten een peukie te doen tijdens 'Begrijpend lezen 101'?quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weer een argument tegen het rookverbod.
Dat de gezondheid zelfs wordt geschaad bij het eventjes niet roken geeft de ernst van de verslaving wel aan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Oh dus roken was al slecht voor de roker, maar ivm stress is (gedwongen) niet roken ook slecht voor de roker. Nou, daar hebben de rokers alleen zichzelf mee, met het roken zelf vallen ze ook andere lastig dus dan is het rookverbod de lesser of two evils
Ja, dat wordt weer pijnlijk duidelijk:quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waar maar weer uit blijkt dat rokers Übermenschen zijn die wél voor zichzelf kunnen zorgen.
Sneue stinkende hoestende puffende ruggegraatarme verslaafde conditiearme übermenschen bedoel je zeker?quote:Ingediend door Dinie op wo, 21/01/2009 - 17:06.
Geachte heer Snel,
dank u voor uw begrip voor ons rokers. Ik ben maar een leek maar ik weet wel dat het psychisch heel moeilijk is dat we bijna nergens meer mogen roken. Ik begrijp niet dat daar geen rekening mee wordt gehouden. Ik ben hierdoor al gestopt met werken (omdat ik nou eenmaal niet goed kan nadenken met gebrek aan nicotine). Nu is mijn sociale leven ook nog afgepakt. Ook mijn vrijwilligerswerk achter de bar in een bejaardenhuis was ook niet meer te doen. Terwijl ik nog veel had kunnen betekenen voor de maatschappij zit ik nu met mijn 55e achter de geraniums. De heer Klink wil minder zelfmoorden? Nou, dan moet hij vooral zo doorgaan.
Succes en vriendelijke groet
Er speelt meer: de horeca is al jaren een aflopende zaak in Nederland en nu wordt alles teruggevoerd op het rookverbod.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Tuurlijk, elk land is anders. Maar het kan er bij mij niet in dat het in Nederland onmogelijk zou zijn om een compleet rookvrije horeca te hebben die toch succesvol draait.
En daarna breken we de pretparken afquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er speelt meer: de horeca is al jaren een aflopende zaak in Nederland en nu wordt alles teruggevoerd op het rookverbod.
Begin een handtekeningenactie zou ik zeggen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En daarna breken we de pretparken af
Ik las laatst ergens dat mensen plezier hebben in pretparken. Dat zal dus wel een aflopende zaak zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Begin een handtekeningenactie zou ik zeggen.
Heb je je bron al?
Daar draait het niet om. Nederland kent gewoon een heel andere kroegcultuur. Dus je kunt niet stellen dat het hier ook wel werkt simpelweg omdat het verbod in de VS wel wordt nageleefd.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er speelt meer: de horeca is al jaren een aflopende zaak in Nederland en nu wordt alles teruggevoerd op het rookverbod.
Dat zou best kunnen met de liquiditeitscrisis. Kroegen zijn in elk geval al jaren een aflopende zaak.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik las laatst ergens dat mensen plezier hebben in pretparken. Dat zal dus wel een aflopende zaak zijn.
Daar draait het wel om. De horeca zeurt over teruglopende omzetten en kroegen die moeten sluiten. Dat is echter al jaren aan de gang en is dus niet terug te voeren op het rookverbod.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar draait het niet om. Nederland kent gewoon een heel andere kroegcultuur. Dus je kunt niet stellen dat het hier ook wel werkt simpelweg omdat het verbod in de VS wel wordt nageleefd.
Dat is geen argument voor een rookverbod.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar draait het wel om. De horeca zeurt over teruglopende omzetten en kroegen die moeten sluiten. Dat is echter al jaren aan de gang en is dus niet terug te voeren op het rookverbod.
Het is een reactie op het gejank van de horeca.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is geen argument voor een rookverbod.
We zijn het eens!quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is een reactie op het gejank van de horeca.
We zijn het niet eens.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We zijn het eens!
Rookverbod afschaffen, klink aftreden.
Jawel, je bent alleen maar moeilijk aan het doen. Je snapt best dat het rookverbod onzin is, maar je bent gewoon aan het puberen.quote:
Argumenten leveren is voor jou dus moeilijk doen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jawel, je bent alleen maar moeilijk aan het doen. Je snapt best dat het rookverbod onzin is, maar je bent gewoon aan het puberen.
Geeft niets hoor.
Voor jou is het duidelijk onmogelijk.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Argumenten leveren is voor jou dus moeilijk doen.
Ik heb er al meer dan genoeg geleverd in deze topics. Jij echter niet eentje.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor jou is het duidelijk onmogelijk.
De vraag is of ze het beter weten, het intelligentieniveau van de meeste kroegeigenaren is niet bijster hoog volgens mij. Daarnaast is het de vraag of ze alles wat ze weten ook zeggen. Het is makkelijker om het te gooien op het rookverbod, dan te roepen dat je een niet-rendabele zaak hebt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:56 schreef KoosVogels het volgende:
Jij kunt wel roepen dat er geen verband bestaat tussen het rookverbod en de teloorgang van bepaalde kroegen, maar ik denk dat de cafe-eigenaren dat zelf wel beter weten. Als zij echt niet in de problemen kwamen dan was er ook geen reden tot klagen. Geld stinkt immers niet, ook als je niet mag roken.
Spiegeltje spiegeltjequote:Op woensdag 21 januari 2009 19:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb er al meer dan genoeg geleverd in deze topics. Jij echter niet eentje.
Dat kan wel wezen, maar je IQ hoeft niet bijster hoog te zijn om te constateren dat je kroeg leeg blijft. Jij komt waarschijnlijk niet vaak in dergelijke kleine volkskroegen. Het vaste klantenbestand bestaat vaak uit een groepje oude baasjes die elke dag een borrel komen drinken, deze club wordt aangevuld door bouwvakkers die na het werk een biertje komen doen. Als deze mensen geen peukie mogen roken dan is de lol er voor hen gewoon af. Klinkt heel kleinzerig, maar zo is het wel.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
De vraag is of ze het beter weten, het intelligentieniveau van de meeste kroegeigenaren is niet bijster hoog volgens mij. Daarnaast is het de vraag of ze alles wat ze weten ook zeggen. Het is makkelijker om het te gooien op het rookverbod, dan te roepen dat je een niet-rendabele zaak hebt.
Ach gut, de kleine kroeg. Het aantal kroegen in Nederland neemt al jaren af en die trend was allang in gang gezet voor dat ook maar iemand had gehoord van het rookverbod.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen, maar je IQ hoeft niet bijster hoog te zijn om te constateren dat je kroeg leeg blijft. Jij komt waarschijnlijk niet vaak in dergelijke kleine volkskroegen. Het vaste klantenbestand bestaat vaak uit een groepje oude baasjes die elke dag een borrel komen drinken, deze club wordt aangevuld door bouwvakkers die na het werk een biertje komen doen. Als deze mensen geen peukie mogen roken dan is de lol er voor hen gewoon af. Klinkt heel kleinzerig, maar zo is het wel.
aan de wand, wie is de meest kortzichtige poster van Nederland? Dat is Papierversnipperaar, meneer.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Spiegeltje spiegeltje
Waar baseer je dat op? Ik woon in een middelgrote stad (50.000 inwoners) en hier zijn nog verschillende kleine kroegen te vinden. Loop maar eens door Amsterdam, daar vind je talloze kroegjes.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach gut, de kleine kroeg. Het aantal kroegen in Nederland neemt al jaren af en die trend was allang in gang gezet voor dat ook maar iemand had gehoord van het rookverbod.
Nee hoor, ik vecht indirect voor jouw vrijheden. Maar dat krijg je pas door als het te laat is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
aan de wand, wie is de meest kortzichtige poster van Nederland? Dat is Papierversnipperaar, meneer.
Het rookverbod heeft een positieve invloed op kroegen, zonder die stank is het er een stuk fijner.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:47 schreef KoosVogels het volgende:
Want hoe je het ook wendt of keert, het rookverbod heeft een negatieve invloed op kroegen.
Ik baseer dat op bronnen die ik in een vorig topic heb gepost, maar waar geen enkele rookfundamentalist een zinnig weerwoord op had.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik woon in een middelgrote stad (50.000 inwoners) en hier zijn nog verschillende kleine kroegen te vinden. Loop maar eens door Amsterdam, daar vind je talloze kroegjes.
Wat maakt het nou voor een verschil om die mensen een rooklicentie te geven? Net of jij en de rest van het anti-rookfront in dergelijke kroegen komen.
Oh ja, verzetsheld. Wil je een standbeeld?quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vecht indirect voor jouw vrijheden. Maar dat krijg je pas door als het te laat is.
Ik vecht direct voor onder andere jouw gezondheid, maar dat snap je pas als er een vervelende diagnose is gesteld.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vecht indirect voor jouw vrijheden. Maar dat krijg je pas door als het te laat is.
Als er niemand is, stinkt het idd niet.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:17 schreef Pinball het volgende:
[..]
Het rookverbod heeft een positieve invloed op kroegen, zonder die stank is het er een stuk fijner.
Van het verbieden van alles worden mensen niet gezonder.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vecht direct voor onder andere jouw gezondheid, maar dat snap je pas als er een vervelende diagnose is gesteld.
Door niet te roken worden mensen in elk geval wel gezonder of minder ongezond.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Van het verbieden van alles worden mensen niet gezonder.
Halcon, ik snap best dat je pro-rookverbod bent. Maar het gezonheidsargument voor de roker zelf is gewoon dikke lulkoek natuurlijk. Bovendien zijn er naast roken nog wel honderden middelen om jezelf te verneuken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Door niet te roken worden mensen in elk geval wel gezonder of minder ongezond.
Waarom zou het dikke lulkoek zijn? Omdat roken volgens jou gezond is? Dan tast het behalve de gezondheid ook de hersens aan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Halcon, ik snap best dat je pro-rookverbod bent. Maar het gezonheidsargument voor de roker zelf is gewoon dikke lulkoek natuurlijk. Bovendien zijn er naast roken nog wel honderden middelen om jezelf te verneuken.
Dat is geen reden voor een verbod. Vrije keuze, eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Door niet te roken worden mensen in elk geval wel gezonder of minder ongezond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Zo bedoelde ik het niet. Jij doet overkomen alsof jij begaan bent met het lot van de roker, dat zal wel meevallen, denk ikquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou het dikke lulkoek zijn? Omdat roken volgens jou gezond is? Dan tast het behalve de gezondheid ook de hersens aan.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is geen reden voor een verbod. Vrije keuze, eigen verantwoordelijkheid.Op het moment dat jouw vrije keuze overlast oplevert is een verbod zeker wel gepast. Eigen verantwoordelijkheid neem je niet, je rookt immers nog steeds en sterker nog: alles wijst erop dat je zo nog stoer denkt te zijn ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vervelende ziektes gun ik niemand, ook rokers niet. Ik heb geen moeite met rokers als persoon, ik heb moeite met een asociale gewoonte die ze er op nahouden.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet. Jij doet overkomen alsof jij begaan bent met het lot van de roker, dat zal wel meevallen, denk ik
Als je vrijwillig een kroeg binnen stapt waar gerookt mag worden kan je niet van overlast spreken. Rookverbod afschaffen, Klink aftreden.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op het moment dat jouw vrije keuze overlast oplevert is een verbod zeker wel gepast. Eigen verantwoordelijkheid neem je niet, je rookt immers nog steeds en sterker nog: alles wijst erop dat je zo nog stoer denkt te zijn ook.
Dan blijft het overlast.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je vrijwillig een kroeg binnen stapt waar gerookt mag worden kan je niet van overlast spreken. Rookverbod afschaffen, Klink aftreden.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is geen reden voor een verbod. Vrije keuze, eigen verantwoordelijkheid.Het is niet verboden hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Thuis of in een rookhok mag je lekker stoer jezelf doodroken, alleen niet op plekken waar je er ook anderen mee belast, zoals in het OV, op je werk, of in de kroeg.
Want meeroken is schadelijk.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Daar is geen bewijs voor.quote:
Als ik naar een concert ga heb ik altijd geluidsoverlast.quote:
Daarom is het maximaal te produceren aantal decibel ook aan regels gebonden. Bedankt voor de bevestiging.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik naar een concert ga heb ik altijd geluidsoverlast.
Spijtig alleen als je dicht naast de speakers staat.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:23 schreef Halcon het volgende:
Daarom is het maximaal te produceren aantal decibel ook aan regels gebonden. Bedankt voor de bevestiging.
De bevestiging dat overlast weleens reden is voor het invoeren van bepaalde regels, net zoals regels voor het produceren van geluid.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:26 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Spijtig alleen als je dicht naast de speakers staat.
Bovendien wordt er geen luchtkwaliteit gemeten in kroegen, roken is gewoon verboden. Welke bevestiging bedoel je?
Oke, maar de decibels worden beperkt zodat het concert niet in een omtrek van 10 kilometer ook nog te horen is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:33 schreef Halcon het volgende:
De bevestiging dat overlast weleens reden is voor het invoeren van bepaalde regels, net zoals regels voor het produceren van geluid.
De decibels worden beperkt om gehoorschade te voorkomen. Geluidsoverlast in de wijde omtrek is een tweede, andere vorm van overlast. Indirect is het ook schadelijk omdat het een slechte nachtrust veroorzaakt, maar dat is wat ver gezocht en een concert is op een en dezelfde plek waarschijnlijk niet een gebeurtenis die dagelijks plaatsvindt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:37 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Oke, maar de decibels worden beperkt zodat het concert niet in een omtrek van 10 kilometer ook nog te horen is.
Overlast in kroegen is van een andere orde, dus niet echt vergelijkbaar. Even los van de vraag of roken ook een overlast is.
Anyway, ik ga nu de kroeg in, kroegentocht hier in de stad, vriend van me moet spelen. Hopelijk met een peuk erbij.
Dat "argument" van je is al diverse malen onderuitgehaald.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat een gelul, ik bepaal zelf wel of ik gehoorschade wil oplopen.
Dan mag je me dat laten zien.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat "argument" van je is al diverse malen onderuitgehaald.
De vorige topics. Jij bepaalt dat soort dingen niet. Helemaal niet als jouw vrijheid overlast oplevert voor andere mensen. Maar goed, jij bent asociaal en een Tokkie, dus ik vermoed dat je dit niet begrijpt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan mag je me dat laten zien.
Dat bepaal ik juist wel. Ik bepaal helemaal zelf wat ik met mezelf doe. Harde muziek, drugs sex, zelfmoord, allemaal persoonlijke beslissingen waar jij of een overheid geen invloed op hebben. Daar helpt geen wet tegen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
De vorige topics. Jij bepaalt dat soort dingen niet.
Een aantal van die zaken zijn zelfs al verboden. Je praat dus gewoon poep.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat bepaal ik juist wel. Ik bepaal helemaal zelf wat ik met mezelf doe. Harde muziek, drugs sex, zelfmoord, allemaal persoonlijke beslissingen waar jij of een overheid geen invloed op hebben. Daar helpt geen wet tegen.
Jij kiest er vervolgens zelf voor om daar last van te hebben, maar verbieden kan je het niet.
Dat ze verboden zijn betekend helemaal niets. Het blijven persoonlijke beslissingen waar niemand anders iets over te zeggen heeft. Het feit dat mensen massaal (illegale) drugs gebruiken bewijst dat.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een aantal van die zaken zijn zelfs al verboden. Je praat dus gewoon poep.
Het betekent dat je je aan dat verbod te houden hebt, anders loop je kans om tegen een verbaal op te lopen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat ze verboden zijn betekend helemaal niets. Het blijven persoonlijke beslissingen waar niemand anders iets over te zeggen heeft. Het feit dat mensen massaal (illegale) drugs gebruiken bewijst dat.
En dat mag je ook zelf weten.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat een gelul, ik bepaal zelf wel of ik gehoorschade wil oplopen.
Nou, ik wacht nog steeds.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het betekent dat je je aan dat verbod te houden hebt, anders loop je kans om tegen een verbaal op te lopen.
Sjezus, jij bent echt wereld vreemd, niet? Denk je dat een miljardenimperium als het Medallin kartel geld verdient aan een paar 100 junks?quote:Waaruit blijkt dat mensen massaal illegale drugs gebruiken?
Het zou een persoonlijke keuze zijn als je jezelf op je neus zou slaan, discussie-n00b.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:23 schreef Halcon het volgende:
Mijn persoonlijke keuze is om jou een gebroken neus te slaan.
Idd, als rokers gezamenlijk een club oprichten om te roken en een biertje.. oh nee. Dat mag niet. Het is dus niet zo simpel. Blijkbaar mogen rokers er ook niet voor kiezen om anderen NIET lastig te vallen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:26 schreef Pinball het volgende:
[..]
En dat mag je ook zelf weten.
En je mag jezelf ook doodroken. Ik denk niet dat er iemand is die daar bezwaar tegen heeft, denk jij wel?
Serieus. Zou iemand dat erg vinden?
Maar je mag er anderen niet onnodig mee lastigvallen.
Eigenlijk is het allemaal zo simpel.
Dus als jij met je recht op zelfmoord voor de trein springt kiest de machinist er zelf voor om daar last van te hebben?quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat bepaal ik juist wel. Ik bepaal helemaal zelf wat ik met mezelf doe. Harde muziek, drugs sex, zelfmoord, allemaal persoonlijke beslissingen waar jij of een overheid geen invloed op hebben. Daar helpt geen wet tegen.
Jij kiest er vervolgens zelf voor om daar last van te hebben, maar verbieden kan je het niet.
Jij bent hier de n00b. Ik sla jou op je neus. Dat jij er last van hebt is jouw keuze, net zoals het mijn keuze zou zijn volgens jou als ik last zou hebben van jouw sigarettenrook.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, ik wacht nog steeds.
[..]
Sjezus, jij bent echt wereld vreemd, niet? Denk je dat een miljardenimperium als het Medallin kartel geld verdient aan een paar 100 junks?
[..]
Het zou een persoonlijke keuze zijn als je jezelf op je neus zou slaan, discussie-n00b.
Ik hoef toch niet persé voor de trein te springen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:42 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dus als jij met je recht op zelfmoord voor de trein springt kiest de machinist er zelf voor om daar last van te hebben?
Nee, jij gooit mijn persoonlijke keuze meteen bij iemand anders op het bord om net te doen of mijn persoonlijke keuze altijd overlast veroorzaakt.quote:Volgens mij heb jij wat moeite met het verschil tussen jouw persoonlijke vrijheid en de rechten van anderen.
Het egoïsme van rokers is al eens eerder aangestipt hier, maar jij maakt het wel erg bont.
Voor zover ik weet mag dat best, als het maar geen werkplek is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Idd, als rokers gezamenlijk een club oprichten om te roken en een biertje.. oh nee. Dat mag niet. Het is dus niet zo simpel. Blijkbaar mogen rokers er ook niet voor kiezen om anderen NIET lastig te vallen.
Dat is geen persoonlijke keuze.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij bent hier de n00b. Ik sla jou op je neus.
Volgens jouw redenatie is het jouw recht op zelfmoord en jouw recht om te kiezen op welke manier je dat ten uitvoer wilt brengen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoef toch niet persé voor de trein te springen?![]()
[..]
Nee, jij gooit mijn persoonlijke keuze meteen bij iemand anders op het bord om net te doen of mijn persoonlijke keuze altijd overlast veroorzaakt.
Jawel hoor. Kijk eens:quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is geen persoonlijke keuze.
Vrijwilligers mocht ook niet.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:46 schreef Pinball het volgende:
[..]
Voor zover ik weet mag dat best, als het maar geen werkplek is.
Zuipketenquote:Als jij thuis met je eventuele vrienden wilt roken en er een biertje bij wilt drinken houdt niemand je tegen.
Dat was maar een voorbeeld.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoef toch niet persé voor de trein te springen?![]()
Nee. Maar als het overlast veroorzaakt, perkt dat vaak jouw vrijheid in, of je dat nou leuk vindt of niet.quote:Nee, jij gooit mijn persoonlijke keuze meteen bij iemand anders op het bord om net te doen of mijn persoonlijke keuze altijd overlast veroorzaakt.
Het heet niet voor niets vrijwilligerswerk.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vrijwilligers mocht ook niet.
Leef je uit.quote:[..]
Zuipketen
Alleen in jouw kromme wereld.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens jouw redenatie is het jouw recht op zelfmoord en jouw recht om te kiezen op welke manier je dat ten uitvoer wilt brengen.
Jij bent een achterlijke verbodsgek.quote:Je bent gewoon volkomen asociaal trouwens.
Bedankt voor de bevestiging dat jouw redenatie inderdaad zo krom als een hoepel is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen in jouw kromme wereld.
[..]
Jij bent een achterlijke verbodsgek.
Slecht voorbeeld dus.quote:
Als je een groot bord aan de gevel hangt met "ROOKKROEG" hoe kan je dan als anti-roker met goed fatsoen naar binnen stappen om over overlast te klagen?quote:Nee. Maar als het overlast veroorzaakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging dat het rookverbod in de horeca inderdaad zo krom als een hoepel is.
Nee, flapdrol, dat was een perfect voorbeeld.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld dus.
[..]
Niemand heeft last van rook in een explicite rookkroeg.quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:03 schreef Pinball het volgende:
[..]
Nee, flapdrol, dat was een perfect voorbeeld.![]()
Jij mag zelfmoord plegen wat je wilt, maar zonder dat anderen er last van hebben.
Iedereen heeft last van rook.quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niemand heeft last van rook in een explicite rookkroeg.
Ik kan je verzekeren dat rokers geen last hebben van tabaksrook.quote:
damn die moet echt hulp zoekenquote:Ingediend door Dinie op wo, 21/01/2009 - 22:59.
Wat ik erg mis zijn de feesten. Ik was vorig jaar op een bruiloft en heb alles wat er binnen gebeurde niet mee kunnen maken omdat ik de hele tijd buiten heb gezeten. Toen heb ik mij voorgenomen nergens meer naar toe te gaan als er met mij als roker geen rekening gehouden wordt.
quote:Ingediend door kees op wo, 21/01/2009 - 23:45.
Die mensen die hier een beetje zitten te leedvermaken, zoals Joepie en Mickey moeten wel een heel droevig leven hebben.
Sinds er in de sportschool niet meer gerookt kan worden sport ik niet meer.
Sinds er op het werk niet meer gerookt kan worden, werk ik alleen nog maar in mijn eigen bedrijfje: dat kost me de helft van mijn inkomen.
En sinds er in de horeca niet meer gerookt kan worden ben ik niet meer uit eten geweest en ook niet meer naar een cafe.
Waar ik niet welkom ben (gewoon rokend dus) kom ik niet.
Inderdaad. Ik kan niet zonder sigaret. En dat wil ik ook niet.
En hoe harder er gedramd, getreiterd en gediscrimineerd wordt, hoe zekerder ik ben dat ze pas op mijn zerk kunnen melden dat ik eindelijk gestopt ben.
Ik rook. Wie dat niet bevalt kan doodvallen.
Ondanks de voortdurende verzuring van mijn eigen leven gun ik hoerenlopers hun temeier, vetkleppen hun ranzige vreten en paddoliefhebbers moeten wat mij betreft fijn van hun vergifitgingsverschijnselen kunnen genieten. Religieus gehandicapten gun ik hun tsjesis of whatever van ganser harte.
Zelfs anti rokers gun ik hun zuurpruimensoos. En van hun lange, gezonde en saaie leven mogen ze van mij welverdiend genieten.
Wat voor zieke vrucht moet je dan wezen om rokers dan een beetje de les te gaan zitten lezen en leedvermakende opmerkingen te gaan maken ?
Jammer dat deze opmerking weer weggezakt is. Want dit is precies het punt waarom ik (als niet roker!) zo ontzettend tegen het rookverbod ben.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik woon in een middelgrote stad (50.000 inwoners) en hier zijn nog verschillende kleine kroegen te vinden. Loop maar eens door Amsterdam, daar vind je talloze kroegjes.
Wat maakt het nou voor een verschil om die mensen een rooklicentie te geven? Net of jij en de rest van het anti-rookfront in dergelijke kroegen komen.
Jij denkt echt dat in kleine kroegen geen niet-rokers komen? Denk je dat echt?quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:24 schreef Casos het volgende:
[..]
Jammer dat deze opmerking weer weggezakt is. Want dit is precies het punt waarom ik (als niet roker!) zo ontzettend tegen het rookverbod ben.
Maar goed, tegen de argumenten van onze grote Amerikaanse vriend Halcon kan natuurlijk niemand op. (of misschien is deze beter van toepassing
)
Het gaat er niet om of er niet-rokers komen, het gaat erom of die het roken als overlast ervaren en aangezien iedereen vrijwillig de kroeg binnenkomt, is dat er niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:15 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat in kleine kroegen geen niet-rokers komen? Denk je dat echt?
oeh complottenquote:Anti-rook organisaties saboteren conferentie
Europese anti-rook organisaties hebben de TICAP conferentie "Smoking bans and lies" gesaboteerd. Dat meldt de stichting Red de Kleine Horeca (KHO) vandaag. De organisatie maakt deel uit van de TICAP, The International Coaloition Against Prohibition.
De conferentie zou volgende week worden gehouden in het gebouw van het Europarlement in Brussel. Volgens KHO, die zich baseert op een "onderschepte e-mail" waaruit blijkt dat een groot aantal anti-rook organisaties bij het Europarlement met succes bezwaar heeft gemaakt tegen het verlenen van onderdak aan de TICAP. Dit tot grote verrassing van de organisatie.
Navraag bij het beheer van het Europarlement door HierMagHetWel leert dat over de conferentie helemaal niets bekend is. "We hebben hier niet van de conferentie gehoord, het staat ook nergens ingepland. Ook de naam TICAP zegt me niks. En als iemand het zou moeten weten dan ben ik het", aldus de verantwoordelijk medewerkster van het 'meetings office'.
Opmerkelijk genoeg staat de conferentie nog wel gewoon aangekondigd op de publieke site www.european-agenda.com.
Smoke Free Partnership
De actie tegen de conferentie lijkt in gang gezet door de lobbygroep Smoke Free Partnership, die vorig jaar een protestbrief verspreidde naar andere Europese anti-rokenorganisaties, met het verzoek deze te sturen aan de president van het Bureau van het Europarlement.
Volgens de KHO blijkt uit een "onderschepte e-mail" dat de actie inderdaad is uitgevoerd en geslaagd:
"I was informed last Thursday (from one of the European Parliament Bureau member) that, following discussions, the Bureau decided to CANCEL the conference. (...) It would seem that the conference will NOT TAKE PLACE"
Geadresseerden en afzender van deze mail zijn niet bekend.
Inmiddels heeft de conferentie op de valreep een nieuw onderkomen in Brussel gevonden, op een steenworp afstand van het gebouw van de Europese Commissie. Nadere gegevens ontbreken nog.
Als je consequent was zou je daar niet heen gaan. Maar consequent zijn is iets waar ik anti-rokers nog nooit op heb kunnen betrappen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:31 schreef Gia het volgende:
Ik ga nu niet naar kroegen waarvan ik weet dat er gerookt mag worden. Zou ik daartoe gedwongen worden, door bijvoorbeeld een verjaardag of, in geval van een restaurant, een georganiseerd etentje en ik zit daar in de rook, dan geef ik ze aan.
Ik ken verschillende cafés waarvan ik weet dat er gerookt wordt. Ook enkele restaurants. In principe kom ik daar niet meer, tenzij het niet anders kan. Maar goed, dan ben ik ook consequent en geef ik ze aan.
Ik ga er ook niet heen, zeg ik toch, tenzij het niet anders kan.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je consequent was zou je daar niet heen gaan. Maar consequent zijn is iets waar ik anti-rokers nog nooit op heb kunnen betrappen.
Fraude en corruptie!quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:36 schreef MikeyMo het volgende:
Voor PV en Weltschie:
[..]
oeh complotten
Wel emails onderscheppen maar daar dan geen adres of naam bij hebben
En dan schermen met 'de' publieke site terwijl de genoemde site helemaal niet van de EU is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:36 schreef MikeyMo het volgende:
Voor PV en Weltschie:
[..]
oeh complotten
Heb je de reacties van Halcon gelezen?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:46 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En alweer iemand die zijn (geloof)waardigheid verliest.
Jij zoekt echt smoezen om niet op argumenten in te hoeven gaan.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:46 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En alweer iemand die zijn (geloof)waardigheid verliest.
Stel, mijn hele familie rookt niet, aan mijn mans' zijde is dat ook zo. Mijn schoonouders zijn zoveel jaar getrouwd en organiseren een etentje in een gerenommeerd restaurant. Wij gaan er, terecht, vanuit dat er niet gerookt wordt. Maar.....dan wordt er wél gerookt, met asbakken erbij!quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:39 schreef Casos het volgende:
Als jouw familie een avondje organiseert en er wordt gerookt op die avond, zegt dat heel veel over jouw familie, maar helemaal niets over rokers in het algemeen. Ik ga er vanuit, gezien alle cijfers in deze topicreeks, dat er een kleine groep is die rookt. Lijkt me niet zo moeilijk om dan als familie zijnde af te spreken niet te roken.
In hoeveel restaurants wordt er nog gerookt op het moment? Een enkele, en uitgerekend daar moet niet-rokers familie Gia een feestje houden. En zeker een gerenommeerd restaurant zal rookvrij zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel, mijn hele familie rookt niet, aan mijn mans' zijde is dat ook zo. Mijn schoonouders zijn zoveel jaar getrouwd en organiseren een etentje in een gerenommeerd restaurant. Wij gaan er, terecht, vanuit dat er niet gerookt wordt. Maar.....dan wordt er wél gerookt, met asbakken erbij!
Dat je zelf niet rookt en je hele gezelschap niet, wil niet zeggen dat er dan dus niet gerookt wordt.
Je kunt daar niet wegblijven, het is immers gereserveerd. En vragen of die andere mensen niet willen roken zolang jullie daar zijn, zal geen vriendelijke blikken opleveren, denk ik.
Vantevoren vragen of er gerookt wordt, is waarschijnlijk geen oplossing. Ik verwacht niet dat een restaurant, met al die controles, door de telefoon zal toegeven dat er gerookt mag worden.
Dat krijg je met het huidige totaalverbod.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel, mijn hele familie rookt niet, aan mijn mans' zijde is dat ook zo. Mijn schoonouders zijn zoveel jaar getrouwd en organiseren een etentje in een gerenommeerd restaurant. Wij gaan er, terecht, vanuit dat er niet gerookt wordt. Maar.....dan wordt er wél gerookt, met asbakken erbij!
QFT!quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu is het een zooitje en dat is de schuld van de anti-rokers die geen enkel redelijk compromis dulden. Als je anderen niets gunt krijg je zelf ook niets.
Eh, gesteld dat we vantevoren navragen of er gerookt wordt en ze ontkennen dit?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:59 schreef Casos het volgende:
[..]
In hoeveel restaurants wordt er nog gerookt op het moment? Een enkele, en uitgerekend daar moet niet-rokers familie Gia een feestje houden. En zeker een gerenommeerd restaurant zal rookvrij zijn.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:36 schreef MikeyMo het volgende:
Voor PV en Weltschie:
[..]
oeh complotten
Beetje kinderachtig hoor. Zijn ze bang dat de conferentie leugens van o.a. stivoro naar voren zal brengen?quote:In Nederland stuurde Lies van Gennip, directeur van Stivoro, een brief naar Prof. Onno van Schaijck (Universiteit Maastricht en ontwikkelaar van een anti-rokenvaccin), baas van Prof. Rein Vos, één van de presentatoren van een lezing op de conferentie met daarin de volgende tekst:
"Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de tabaksindustrie is weer bezig. Dit keer gebruiken ze weer het Europesen Parlement als platform, en een nieuwe invalshoek. Zie http://www.anti-prohibition.org/ticap_pages.php?q=6 voor het uitgebreide programma.
De conferentie veronderstelt dat tabaksontmoedigingsmaatregelen zijn gebaseerd op misleidende wetenschap. Direct wordt ook de link gelegd met pharmaceutische industrie. De sprekers zijn bekende namen, o.a. Wiel Maessen. Wat mij opvalt is dat Prof. Rein Vos van de universiteit Maastricht ook optreedt, en dat is voor mij een nieuwe naam. Kennen jullie hem? Is het wellicht de moeite waard hem te waarschuwen dat hij zich voor het karretje van de tabaksindustrie laat spannen?"
Wah!! Dit is kinderachtig? Maar foto's van controleurs van de VWA plaatsen, niet?quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:27 schreef Vito_Rozzo het volgende:
[..]
[..]
Beetje kinderachtig hoor. Zijn ze bang dat de conferentie leugens van o.a. stivoro naar voren zal brengen?
Ten eerste, in welke wereld denk jij te leven. Als jij een restaurant kunt vinden waar nog wordt gerookt dan zou ik dat reteknap vinden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar er zijn meer redenen waarom ik, in gezelschap van anderen, ergens zou moeten zijn.
Als dat horeca is, en het rookverbod is gewoon nog steeds van kracht voor elke zaak, dan moet er niet gerookt mogen worden als ik binnen ben, anders is het ...... mailtje naar de VWA.
Nee, dat is een logische reactie op een kinderachtige wet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Wah!! Dit is kinderachtig? Maar foto's van controleurs van de VWA plaatsen, niet?
quote:De conferentie veronderstelt dat tabaksontmoedigingsmaatregelen zijn gebaseerd op misleidende wetenschap. Direct wordt ook de link gelegd met pharmaceutische industrie. De sprekers zijn bekende namen, o.a. Wiel Maessen. Wat mij opvalt is dat Prof. Rein Vos van de universiteit Maastricht ook optreedt, en dat is voor mij een nieuwe naam. Kennen jullie hem? Is het wellicht de moeite waard hem te waarschuwen dat hij zich voor het karretje van de tabaksindustrie laat spannen?"
Een farmacoloog die zich met ethica bezighoudt, dat kan natuurlijk niet. Meteen de mond snoeren die man.quote:Prof. Rein Vos (1955), MD, PhD, studied medicine and philosophy (cum laude) at the University of Groningen. In 1989 he received his PhD (cum laude) with his dissertation ‘Drugs Looking for Diseases – Innovative Drug Research and the Development of the Beta Blockers and Calcium Antagonists’ (Dordrecht: Kluwer Academic Publishers, 1991). He is University Professor Theory of Health Sciences at the University of Maastricht. He holds the Chair of the Department of Health Ethics and Philosophy at the Faculty of Health Sciences and Faculty of Medicine, University of Maastricht. He was previously (1982-1997) Associate Professor Social Pharmacy, Pharmacoepidemiology and Drug Policy and Special Professor of History of Pharmacy and Pharmaceutical Research at the University of Groningen.
He has a research interest in ethical and cultural aspects of health care and medical technology. The political, social and ethical aspects of genetics in clinical medicine, public health and social security practices are an important research theme.
He has completed more than twenty research projects, has over 200 (inter)national publications and is involved in many research projects funded by the Dutch Research Foundation and the EU. He is participant and co-contractor of the EU-projects EuroPHEN and GenderBasic, and formerly of the EVIBASE and Gender in Research.
Key publications
• Vos R, Willems D, Houtepen R. Coordinating the norms and values of medical research, medical practice and patient worlds – the ethics of evidence based medicine in ‘orphaned fields of medicine’. Journal of Medical Ethics 2004; 30(2):166-170.
• Wieringa NF, Denig P, Graeff PA de, Vos R. Connecting pre-marketing clinical research and medical practice: opinion-based study of core issues and possible changes in drug regulation. Int. J. Technology Assessment in Health Care. 2003; 19(1):202-219.
• Benschop R, Horstman K, Vos R. Voice beyond choice – hesitant voice in public debates about genetics in health care. Health Care Analysis 2003; 11(2):141-150.
• Vos R, Houtepen R, Horstman K. Evidence based medicine and power shifts in health care systems. Health Care Analysis 2002; 10:319-328.
• Vos R, Willems DL. Technology in medicine: ontology, epistemology, ethics and social philosophy at the crossroads. Theoretical Medicine and Bioethics. 2000; 21(1):1-6
Achievements
• Visiting professor at the centre for Medical Ethics, University of Oslo, Norway.
• Research Fellow on behalf of the Dutch Science Foundation at the Centre for Philosophy of Science, University of Pittsburgh and the Department of Medical Humanities, George Washington University, Washington D.C.
• Senior investigator and secretary to the Commission on Orphan Drugs, Dutch Council for HealthCare Research, at the Dutch Ministry of Welfare, Health Care and sports.
• Member of Directory Board of Dutch Research School on Science, Technology and Modern Culture (WTMC).
• Member of the Editorial Board of the International Journal Theoretical Medicine and Bioethics.
De mond snoeren? Je fantasie gaat weer met je aan de haal. Hem wordt op geen manier de mond gesnoerd.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Een farmacoloog die zich met ethica bezighoudt, dat kan natuurlijk niet. Meteen de mond snoeren die man.
Je hebt het steeds over een totaalverbod. Welk totaalverbod bedoel je?quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:Als je anderen niets gunt krijg je zelf ook niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |