Dan richten ze hun eigen horeca maar op.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:08 schreef MikeyMo het volgende:
weer eentje waar het VWA zijn pijlen op kan richten
[..]
lastig al die klagende mensen, die moeten maar thuis blijven. Voor astmaten is geen plaats in de horeca!
Dat doen de rokers toch met "illegale rokerskroegen" waar jij graag komt?quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan richten ze hun eigen horeca maar op.
Dat is inderdaag grappig, heel overwacht ook. Natuurlijk willen de rokers ook per se een peuk roken bij het eten. De discussie in dit topic gaat over de kroeg, niet over het restaurant. Het zal me werkelijk mn reet roesten of die rookvrij zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:20 schreef maartena het volgende:
Ook grappig is dat mijn familie hier in Canada rookt, maar dat ze toch liever rookvrij eten![]()
Hoe is dat nou voor jou, contact met mensen die zelf keuzes kunnen maken in hoe ze hun avond doorbrengen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:20 schreef maartena het volgende:
Ook grappig is dat mijn familie hier in Canada rookt, maar dat ze toch liever rookvrij eten
Kroegen zijn in Ontario ook rookvrij. En zelfs met de -23 graden die hier afgelopen week gemeten is maakt men er niet veel problemen van. Heb met een neef van me (die rookt) al diverse malen wat gebiljart hier in een kroeg, en dan rookt ie gewoon een tijdje niet.... 1 keer even naar buiten in de 2 uur dat we er waren.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is inderdaag grappig, heel overwacht ook. Natuurlijk willen de rokers ook per se een peuk roken bij het eten. De discussie in dit topic gaat over de kroeg, niet over het restaurant. Het zal me werkelijk mn reet roesten of die rookvrij zijn.
Ze gaan gewoon naar de kroeg, rookverbod of niet. Men vindt de gezelligheid die de kroeg brengt belangrijker dan de sigaret, en de keuze is dus voor de rookvrije kroeg, en zelfs bij -23 buiten kan het ze geen reet schelen dat ze even naar buiten moeten voor een peuk...quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe is dat nou voor jou, contact met mensen die zelf keuzes kunnen maken in hoe ze hun avond doorbrengen?
Waar maar weer uit blijkt dat rokers Übermenschen zijn die wél voor zichzelf kunnen zorgen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat doen de rokers toch met "illegale rokerskroegen" waar jij graag komt?
Nou prima, jij en je maten gaan in een drankkeet lekker roken, en de rest van Nederland maakt gebruik van de horecaquote:Op woensdag 21 januari 2009 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waar maar weer uit blijkt dat rokers Übermenschen zijn die wéll voor zichzelf kunnen zorgen.
Ik vind het prima. Moet je niet weer gaan zeuren als je in je eentje in de "horeca" zit en iedereen gezellig gaat stappen op plekken die officieel niet bestaan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nou prima, jij en je maten gaan in een drankkeet lekker roken, en de rest van Nederland maakt gebruik van de horeca
Oh dus roken was al slecht voor de roker, maar ivm stress is (gedwongen) niet roken ook slecht voor de roker. Nou, daar hebben de rokers alleen zichzelf mee, met het roken zelf vallen ze ook andere lastig dus dan is het rookverbod de lesser of two evilsquote:Rookverbod schaadt de gezondheid
Het rookverbod is slecht voor de gezondheid. Want gedwongen niet roken, terwijl het motief om sigaret op te steken juist plezier en ontspanning is, veroorzaakt een continue belasting om tegemoet te komen aan het rookverbod. Dit belast de roker met schuldgevoelens die stress veroorzaken. En stress is niet goed voor de mens.
Dat stelt Jan Snel, Psychofysioloog aan de Universiteit van Amsterdam. Volgens Snel richt de overheid zich te veel op de negatieve aspecten van het roken, terwijl er ook positieve effecten zijn: "Mensen roken voor hun plezier. Plezier maakt mensen weerbaarder tegen ziekte en verhoogt de levenskwaliteit".
Snel spreekt hierover op 27 januari op de TICAP (The International Coalition Against Prohibition) conferentie "Smoking Bans and Lies" in Brussel. De hoogleraar, zelf geen roker, zal in zijn betoog met wetenschappelijke argumenten aantonen dat het rookverbod slecht is voor de mens.
Tijdens de TICAP conferentie worden onder meer de gevolgen van rookverboden, de wetenschappelijke achtergronden van de meeroken onderzoeken, de farmaceutische lobby en de 'verbodspolitiek' besproken.
De doelen die gesteld zijn voor de conferentie zijn ertoe gericht de gevolgen van het rookverbod in te perken en effectieve participatie van het bedrijfsleven en consumenten in de politieke beslissingen die hen aangaan.
Tuurlijk, elk land is anders. Maar het kan er bij mij niet in dat het in Nederland onmogelijk zou zijn om een compleet rookvrije horeca te hebben die toch succesvol draait.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
Een rookverbod is maatwerk. Wij hebben een heel andere kroegcultuur dan de Canadezen. Het frappante is dat wanneer de rokers verwijzen naar een land waar het verbod niet werkt, dan is de situatie plotseling compleet anders dan in Nederland.
Vervolgens verwijzen niet rokers met hetzelfde gemak naar een land waar het rookverbod ogenschijnlijk wel werkt en beweert dat het dus ook in ons land kan. Dat is natuurlijk een beetje selectief redeneren.
Weer een argument tegen het rookverbod.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:55 schreef maartena het volgende:
Tuurlijk, elk land is anders. Maar het kan er bij mij niet in dat het in Nederland onmogelijk zou zijn om een compleet rookvrije horeca te hebben die toch succesvol draait.
quote:Ingediend door Dinie op wo, 21/01/2009 - 17:06.
Geachte heer Snel,
dank u voor uw begrip voor ons rokers. Ik ben maar een leek maar ik weet wel dat het psychisch heel moeilijk is dat we bijna nergens meer mogen roken. Ik begrijp niet dat daar geen rekening mee wordt gehouden. Ik ben hierdoor al gestopt met werken (omdat ik nou eenmaal niet goed kan nadenken met gebrek aan nicotine). Nu is mijn sociale leven ook nog afgepakt. Ook mijn vrijwilligerswerk achter de bar in een bejaardenhuis was ook niet meer te doen. Terwijl ik nog veel had kunnen betekenen voor de maatschappij zit ik nu met mijn 55e achter de geraniums. De heer Klink wil minder zelfmoorden? Nou, dan moet hij vooral zo doorgaan.
Succes en vriendelijke groet
Had je rook in je ogen, of stond je toevallig even buiten een peukie te doen tijdens 'Begrijpend lezen 101'?quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weer een argument tegen het rookverbod.
Dat de gezondheid zelfs wordt geschaad bij het eventjes niet roken geeft de ernst van de verslaving wel aan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Oh dus roken was al slecht voor de roker, maar ivm stress is (gedwongen) niet roken ook slecht voor de roker. Nou, daar hebben de rokers alleen zichzelf mee, met het roken zelf vallen ze ook andere lastig dus dan is het rookverbod de lesser of two evils
Ja, dat wordt weer pijnlijk duidelijk:quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waar maar weer uit blijkt dat rokers Übermenschen zijn die wél voor zichzelf kunnen zorgen.
Sneue stinkende hoestende puffende ruggegraatarme verslaafde conditiearme übermenschen bedoel je zeker?quote:Ingediend door Dinie op wo, 21/01/2009 - 17:06.
Geachte heer Snel,
dank u voor uw begrip voor ons rokers. Ik ben maar een leek maar ik weet wel dat het psychisch heel moeilijk is dat we bijna nergens meer mogen roken. Ik begrijp niet dat daar geen rekening mee wordt gehouden. Ik ben hierdoor al gestopt met werken (omdat ik nou eenmaal niet goed kan nadenken met gebrek aan nicotine). Nu is mijn sociale leven ook nog afgepakt. Ook mijn vrijwilligerswerk achter de bar in een bejaardenhuis was ook niet meer te doen. Terwijl ik nog veel had kunnen betekenen voor de maatschappij zit ik nu met mijn 55e achter de geraniums. De heer Klink wil minder zelfmoorden? Nou, dan moet hij vooral zo doorgaan.
Succes en vriendelijke groet
Er speelt meer: de horeca is al jaren een aflopende zaak in Nederland en nu wordt alles teruggevoerd op het rookverbod.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Tuurlijk, elk land is anders. Maar het kan er bij mij niet in dat het in Nederland onmogelijk zou zijn om een compleet rookvrije horeca te hebben die toch succesvol draait.
En daarna breken we de pretparken afquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er speelt meer: de horeca is al jaren een aflopende zaak in Nederland en nu wordt alles teruggevoerd op het rookverbod.
Begin een handtekeningenactie zou ik zeggen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En daarna breken we de pretparken af
Ik las laatst ergens dat mensen plezier hebben in pretparken. Dat zal dus wel een aflopende zaak zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Begin een handtekeningenactie zou ik zeggen.
Heb je je bron al?
Daar draait het niet om. Nederland kent gewoon een heel andere kroegcultuur. Dus je kunt niet stellen dat het hier ook wel werkt simpelweg omdat het verbod in de VS wel wordt nageleefd.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er speelt meer: de horeca is al jaren een aflopende zaak in Nederland en nu wordt alles teruggevoerd op het rookverbod.
Dat zou best kunnen met de liquiditeitscrisis. Kroegen zijn in elk geval al jaren een aflopende zaak.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik las laatst ergens dat mensen plezier hebben in pretparken. Dat zal dus wel een aflopende zaak zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |