Halcon, ik snap best dat je pro-rookverbod bent. Maar het gezonheidsargument voor de roker zelf is gewoon dikke lulkoek natuurlijk. Bovendien zijn er naast roken nog wel honderden middelen om jezelf te verneuken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Door niet te roken worden mensen in elk geval wel gezonder of minder ongezond.
Waarom zou het dikke lulkoek zijn? Omdat roken volgens jou gezond is? Dan tast het behalve de gezondheid ook de hersens aan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Halcon, ik snap best dat je pro-rookverbod bent. Maar het gezonheidsargument voor de roker zelf is gewoon dikke lulkoek natuurlijk. Bovendien zijn er naast roken nog wel honderden middelen om jezelf te verneuken.
Dat is geen reden voor een verbod. Vrije keuze, eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Door niet te roken worden mensen in elk geval wel gezonder of minder ongezond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Zo bedoelde ik het niet. Jij doet overkomen alsof jij begaan bent met het lot van de roker, dat zal wel meevallen, denk ikquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou het dikke lulkoek zijn? Omdat roken volgens jou gezond is? Dan tast het behalve de gezondheid ook de hersens aan.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is geen reden voor een verbod. Vrije keuze, eigen verantwoordelijkheid.Op het moment dat jouw vrije keuze overlast oplevert is een verbod zeker wel gepast. Eigen verantwoordelijkheid neem je niet, je rookt immers nog steeds en sterker nog: alles wijst erop dat je zo nog stoer denkt te zijn ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vervelende ziektes gun ik niemand, ook rokers niet. Ik heb geen moeite met rokers als persoon, ik heb moeite met een asociale gewoonte die ze er op nahouden.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet. Jij doet overkomen alsof jij begaan bent met het lot van de roker, dat zal wel meevallen, denk ik
Als je vrijwillig een kroeg binnen stapt waar gerookt mag worden kan je niet van overlast spreken. Rookverbod afschaffen, Klink aftreden.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op het moment dat jouw vrije keuze overlast oplevert is een verbod zeker wel gepast. Eigen verantwoordelijkheid neem je niet, je rookt immers nog steeds en sterker nog: alles wijst erop dat je zo nog stoer denkt te zijn ook.
Dan blijft het overlast.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je vrijwillig een kroeg binnen stapt waar gerookt mag worden kan je niet van overlast spreken. Rookverbod afschaffen, Klink aftreden.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is geen reden voor een verbod. Vrije keuze, eigen verantwoordelijkheid.Het is niet verboden hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Thuis of in een rookhok mag je lekker stoer jezelf doodroken, alleen niet op plekken waar je er ook anderen mee belast, zoals in het OV, op je werk, of in de kroeg.
Want meeroken is schadelijk.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Daar is geen bewijs voor.quote:
Als ik naar een concert ga heb ik altijd geluidsoverlast.quote:
Daarom is het maximaal te produceren aantal decibel ook aan regels gebonden. Bedankt voor de bevestiging.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik naar een concert ga heb ik altijd geluidsoverlast.
Spijtig alleen als je dicht naast de speakers staat.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:23 schreef Halcon het volgende:
Daarom is het maximaal te produceren aantal decibel ook aan regels gebonden. Bedankt voor de bevestiging.
De bevestiging dat overlast weleens reden is voor het invoeren van bepaalde regels, net zoals regels voor het produceren van geluid.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:26 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Spijtig alleen als je dicht naast de speakers staat.
Bovendien wordt er geen luchtkwaliteit gemeten in kroegen, roken is gewoon verboden. Welke bevestiging bedoel je?
Oke, maar de decibels worden beperkt zodat het concert niet in een omtrek van 10 kilometer ook nog te horen is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:33 schreef Halcon het volgende:
De bevestiging dat overlast weleens reden is voor het invoeren van bepaalde regels, net zoals regels voor het produceren van geluid.
De decibels worden beperkt om gehoorschade te voorkomen. Geluidsoverlast in de wijde omtrek is een tweede, andere vorm van overlast. Indirect is het ook schadelijk omdat het een slechte nachtrust veroorzaakt, maar dat is wat ver gezocht en een concert is op een en dezelfde plek waarschijnlijk niet een gebeurtenis die dagelijks plaatsvindt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:37 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Oke, maar de decibels worden beperkt zodat het concert niet in een omtrek van 10 kilometer ook nog te horen is.
Overlast in kroegen is van een andere orde, dus niet echt vergelijkbaar. Even los van de vraag of roken ook een overlast is.
Anyway, ik ga nu de kroeg in, kroegentocht hier in de stad, vriend van me moet spelen. Hopelijk met een peuk erbij.
Dat "argument" van je is al diverse malen onderuitgehaald.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat een gelul, ik bepaal zelf wel of ik gehoorschade wil oplopen.
Dan mag je me dat laten zien.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat "argument" van je is al diverse malen onderuitgehaald.
De vorige topics. Jij bepaalt dat soort dingen niet. Helemaal niet als jouw vrijheid overlast oplevert voor andere mensen. Maar goed, jij bent asociaal en een Tokkie, dus ik vermoed dat je dit niet begrijpt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan mag je me dat laten zien.
Dat bepaal ik juist wel. Ik bepaal helemaal zelf wat ik met mezelf doe. Harde muziek, drugs sex, zelfmoord, allemaal persoonlijke beslissingen waar jij of een overheid geen invloed op hebben. Daar helpt geen wet tegen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
De vorige topics. Jij bepaalt dat soort dingen niet.
Een aantal van die zaken zijn zelfs al verboden. Je praat dus gewoon poep.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat bepaal ik juist wel. Ik bepaal helemaal zelf wat ik met mezelf doe. Harde muziek, drugs sex, zelfmoord, allemaal persoonlijke beslissingen waar jij of een overheid geen invloed op hebben. Daar helpt geen wet tegen.
Jij kiest er vervolgens zelf voor om daar last van te hebben, maar verbieden kan je het niet.
Dat ze verboden zijn betekend helemaal niets. Het blijven persoonlijke beslissingen waar niemand anders iets over te zeggen heeft. Het feit dat mensen massaal (illegale) drugs gebruiken bewijst dat.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een aantal van die zaken zijn zelfs al verboden. Je praat dus gewoon poep.
Het betekent dat je je aan dat verbod te houden hebt, anders loop je kans om tegen een verbaal op te lopen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat ze verboden zijn betekend helemaal niets. Het blijven persoonlijke beslissingen waar niemand anders iets over te zeggen heeft. Het feit dat mensen massaal (illegale) drugs gebruiken bewijst dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |