Gezien de al jaren bestaande problemen die niet worden opgelost maar wel de overstap maken naar het afschaffen van de strippenkaart lijkt het er niet op dat ze de test ooit zullen beeindigen. Misschien zie jij dat anders, maar je zegt er niet veel over.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
wat snap je niet aan het feit dat Rotterdam test gebied is voor de OV kaart in heel Nederland?
Je legt verschillende mensen hier woorden in de mond, verdraait uitspraken, negeert opmerkingen, feiten en logisch nadenken, maar ik ben snel geïrriteerd?quote:Zozo. Snel geirriteerd dat als je iemand op zijn fouten aanspreken al "op de man spelen" noemt.
Als je eens probeert te begrijpen wat er staat, dan hoef je deze vraag niet te stellen.quote:Zijn dat problemen die er al vanaf het begin zijn, of zijn het nieuwe problemen?
Hoe had jij dat voorgesteld als enkel de chipkaart gebruikt kan worden?quote:En tja, een automaat valt wel eens uit. Dat zal niet veel anders zijn dan nu het geval is. Maar als je het een beetje goed plant hoef je niet zo vaak van die apparaten gebruik te maken.
Ik denk dat de problemen zoals die hier geschetst worden over het algemeen overdreven zijn. Tuurlijk zullen er wel eens automaten stuk zijn. Maar als je goed gebruik van maakt (automatisch opladen, abbo er op zetten) van de OV chipkaart zul je daar weinig hinder van hebben.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:40 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Gezien de al jaren bestaande problemen die niet worden opgelost maar wel de overstap maken naar het afschaffen van de strippenkaart lijkt het er niet op dat ze de test ooit zullen beeindigen. Misschien zie jij dat anders, maar je zegt er niet veel over.
[..]
Je legt verschillende mensen hier woorden in de mond, verdraait uitspraken, negeert opmerkingen, feiten en logisch nadenken, maar ik ben snel geïrriteerd?
[..]
Als je eens probeert te begrijpen wat er staat, dan hoef je deze vraag niet te stellen.
[..]
Hoe had jij dat voorgesteld als enkel de chipkaart gebruikt kan worden?
Nee, dat is niet dwangmatig. Als er geen positieve dingen op te noemen zijn, verlegt de focus zich automatisch naar de negatieve dingen. Nogal wiedes.quote:Is het een dwangmatig iets dat er alleen maar gekeken kan worden naar de negatieve dingen?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, dat is niet dwangmatig. Als er geen positieve dingen op te noemen zijn, verlegt de focus zich automatisch naar de negatieve dingen. Nogal wiedes.
Nou, noem maar dan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je niks positief aan de chipkaart ziet kijk je wel heel erg selectief.
Zonesysteem afgeschaft, nooit meer betalen voor 2 zones terwijl je maar 2 haltes overschrijd.quote:
Wat zijn de voordelen van de OV bedrijven dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:20 schreef Hukkie het volgende:
Het lijkt erop dat de voordelen zich vooral beperken tot de ov- bedrijven, en dat de voordelen voor de klant slechts marginaal zijn. Zeker als het straks ook nog landelijk ingevoerd gaat worden.
Leuk voor je dat jij (nog) geen problemen hebt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik denk dat de problemen zoals die hier geschetst worden over het algemeen overdreven zijn.
Dat kan gebeuren, met elk systeem. Waar het hier om gaat is dat niet aan 1 poortje dat toevallig stuk is, maar aan tig poortjes die met enige regelmaat dezelfde fouten hebben.quote:Tuurlijk zullen er wel eens automaten stuk zijn.
Misschien wel. Probeer het eens uit of meld het bij een gebruikersgroep, dan kan het op grote schaal getest worden.quote:Maar als je goed gebruik van maakt (automatisch opladen, abbo er op zetten) van de OV chipkaart zul je daar weinig hinder van hebben.
Waarom zijn die fouten er dan nog steeds?quote:In deze situatie heb ik ook nog nooit kaarten gekocht in de bus of op de kleine stations maar er altijd voor gezorgd dat ik een strippenkaart had of die op een groot station kocht.
Ik probeer al 2 dagen te begrijpen wat je zegt maar ik zie jou en anderen geen problemen aandragen die niet opgelost kunnen worden.
quote:Meeste problemen zijn verzonnen, komen maar zelden voor of hebben te maken met de 2 systemen die nu naast elkaar lopen.
Ik vergis me met 1 week, als jij dat een fout noemt, tsja, veel plezier ermee.quote:Jij kunt er niet tegen dat iemand jou op een duidelijke fout betrapt. Dat kwam op mij als geirriteerd over.
Hoevaak kom jij in Rotterdam vanuit Zuid Limburg?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:28 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Leuk voor je dat jij (nog) geen problemen hebt.
[..]
Dat kan gebeuren, met elk systeem. Waar het hier om gaat is dat niet aan 1 poortje dat toevallig stuk is, maar aan tig poortjes die met enige regelmaat dezelfde fouten hebben.
[..]
Misschien wel. Probeer het eens uit of meld het bij een gebruikersgroep, dan kan het op grote schaal getest worden.
[..]
Waarom zijn die fouten er dan nog steeds?
[..]
![]()
[..]
Ik vergis me met 1 week, als jij dat een fout noemt, tsja, veel plezier ermee.
Maar wel om de haverklap naar een saldo oplader moeten lopen om je saldo bij te laden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:23 schreef snowgoon het volgende:
Zonesysteem afgeschaft, nooit meer betalen voor 2 zones terwijl je maar 2 haltes overschrijd.[quote]
Hmm, met de bus naar het station, dat was hemelsbreed 1,5 km en 2 strippen. Die bus rijdt wel een paar kilometer om om alle haltes te pakken, grote kans dat ik nu duurder uit ben.
[quote]Nooit meer zorgen hoeven te maken of je genoeg strippen bij je hebt.
Geen ervaring met de metro.quote:In de metro minder last van zwart reizigers.
En voor iedere maatschappij verschillende tarieven. Dus stel dat je naar het oosten van het land wil, dan moet je eerst een reisplan opstellen van waar en wanneer je je ovchip moet opladen.quote:Uiteindelijk 1 pas voor alle OV bedrijven.
quote:En wat zijn de nadelen voordelen?
De ene keer zal je duurder uit zijn, de andere keer goedkoper. Het is sowieso eerlijker, je betaalt alleen voor de gereden kilometers en niet teveel omdat je toevallig in de buurt van een zonegrens instapt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:34 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar wel om de haverklap naar een saldo oplader moeten lopen om je saldo bij te laden.
[..]
Geen ervaring met de metro.
[..]
En voor iedere maatschappij verschillende tarieven. Dus stel dat je naar het oosten van het land wil, dan moet je eerst een reisplan opstellen van waar en wanneer je je ovchip moet opladen.
[..]
Uiterst subjectief, zeker ook omdat de overstaptijd wordt teruggebracht naar een schandalige 35 minuten en je niet meer terugkunt op dezelfde strippen. En bovendien kan het hectometertarief juist in veel gevallen bijzonder ongunstig uitvallen. Lees bijvoorbeeld eens de stukken van Frans Mensonides.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zonesysteem afgeschaft, nooit meer betalen voor 2 zones terwijl je maar 2 haltes overschrijd.
quote:Desondanks lijken veel Amsterdamse reizigers erop achteruit te gaan bij het gebruik van de chipkaart. De drukste metrostations, zoals Amsterdam CS, Sloterdijk en Amstel, bevinden zich aan het eind van een zone (het eerste zelfs letterlijk aan het eind van de tunnel); het kost doorgaans veel kilometers om er te geraken. De inwoners van Amstelveen zijn in ieder geval de klos. De smalle en langgerekte gemeente vormt één zone. Voor een ritje van Amstelveen Westwijk naar het hart van Amsterdam betaal je met de chipkaart tientallen procenten meer dan met de strippenkaart.
En je hoeft je geen zorgen te maken of je je ov-chipkaart wel bij je hebt?quote:Nooit meer zorgen hoeven te maken of je genoeg strippen bij je hebt.
Bron? Dat moet allemaal nog maar blijken natuurlijk. En bovendien heb ik nog nooit last gehad 'in de metro' van een zwartreiziger. Van die poortjes daarentegen heb ik wel degelijk last.quote:In de metro minder last van zwart reizigers.
Waar je nog steeds bij elke vervoerder een ander tarief aantreft en/of reisproducten moet laden. Wat schiet ik daarmee op dan? Ik koop liever twee keer een kaartje en dat ik dan vantevoren weet wat het gaat kosten, dan dat ik de godganse dag sta in- en uit te checken en iedere keer moet controleren wat ik betaald heb en of dat wel klopt.quote:Uiteindelijk 1 pas voor alle OV bedrijven.
Lees bijvoorbeeld mijn andere reacties in de ov-chipkaarttopics eens. Maar als ik echt alles zou moeten opnoemen, dan ben je over drie uur nog niet klaar met lezen.quote:En wat zijn de nadelen?
Tracking, gerichte marketing, uitchecken wat mislukt, hogere inkomsten bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:23 schreef snowgoon het volgende:
Wat zijn de voordelen van de OV bedrijven dan?
Nou, als je nu eens braaf gaat lezen wat er wordt gezegd ipv de bal telkens bij de ander neer te leggen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoevaak kom jij in Rotterdam vanuit Zuid Limburg?
En bij tientallen poortjes in gebruik zullen er vast wel een aantal regelmatig stuk zijn. Ook dat zijn dingen die in de test naar voren komen en dan aangepast kunnen worden.
Welke fouten van 3 jaar terug zijn er nog steeds? Wees eens concreet.
Ik denk ook niet dat de huidige apparatuur nooit fouten vertoonden en ook regelmatig buiten gebruik waren. Wat dat betreft zal de oude situatie echt niet beter zijn dan de nieuwe situatie.
Ik hoef het niet aan te melden op een gebruiksersgroep, over 2 weken gaat het gewoon gebeuren.
Hogere inkomsten waardoor dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:39 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Tracking, gerichte marketing, uitchecken wat mislukt, hogere inkomsten bijvoorbeeld.
Ik lees prima wat er gezegd wordt. Telkens wordt gezegd dat ik iets anders moet gaan lezenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nou, als je nu eens braaf gaat lezen wat er wordt gezegd ipv de bal telkens bij de ander neer te leggen.
Tot die tijd veel plezier en wijsheid![]()
(goh, dejavu van Houtworm, ook zo'n persoon met oogkleppen, zou het besmettelijk zijn?)
Nee, nu koop ik hier op het statio een kaartje tot ergens in het oosten. Dan ben ik klaar.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:35 schreef snowgoon het volgende:
Je hoeft helemaal niet om de haverklap naar een saldo oplader, je kunt dat automatisch laten doen.
Ga je nu al gewoon op de bonnefooi ineens naar het oosten van het land zonder te kijken hoe dat moet?
Nogmaals, wat zijn de nadelen?
oude situatie is wel beter, nu zijn er geen poortjes voor de strippenkaart, dus ook geen storingenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nou, als je nu eens braaf gaat lezen wat er wordt gezegd ipv de bal telkens bij de ander neer te leggen.
Tot die tijd veel plezier en wijsheid![]()
(goh, dejavu van Houtworm, ook zo'n persoon met oogkleppen, zou het besmettelijk zijn?)
Daar is NIKS subjectiefs aan. Dat is gewoon een feit dat het zonesysteem verdwijnt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Uiterst subjectief, zeker ook omdat de overstaptijd wordt teruggebracht naar een schandalige 35 minuten en je niet meer terugkunt op dezelfde strippen. En bovendien kan het hectometertarief juist in veel gevallen bijzonder ongunstig uitvallen. Lees bijvoorbeeld eens de stukken van Frans Mensonides.
[..]
[..]
En je hoeft je geen zorgen te maken of je je ov-chipkaart wel bij je hebt?
Zo'n strippenkaart haal je nog bij de sigarenboer op de hoek als het moet. De ov-chipkaart zal echter maar zeer beperkt verkrijgbaar zijn.
En stel dat je nu met je vrouw met vier kinderen even een keer de stad in wil. Dan moet je dus opletten of je echt wel alle zes mensen de ov-chipkaart bij zich hebben. Dan neem ik toch echt liever één 45-strippenkaart mee waarbij je heel makkelijk de stad door kan crossen.
[..]
Bron? Dat moet allemaal nog maar blijken natuurlijk. En bovendien heb ik nog nooit last gehad 'in de metro' van een zwartreiziger. Van die poortjes daarentegen heb ik wel degelijk last.
[..]
Waar je nog steeds bij elke vervoerder een ander tarief aantreft en/of reisproducten moet laden. Wat schiet ik daarmee op dan? Ik koop liever twee keer een kaartje en dat ik dan vantevoren weet wat het gaat kosten, dan dat ik de godganse dag sta in- en uit te checken en iedere keer moet controleren wat ik betaald heb en of dat wel klopt.
Achteraf pas weten wat je reis kostte, kan het nog achterlijker?
[..]
Lees bijvoorbeeld mijn andere reacties in de ov-chipkaarttopics eens. Maar als ik echt alles zou moeten opnoemen, dan ben je over drie uur nog niet klaar met lezen.
dus zwartrijden daalt naar 0 % ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Daar is NIKS subjectiefs aan. Dat is gewoon een feit dat het zonesysteem verdwijnt.
Het systeem zal nu de ene keer goedkoper uitvallen en de andere keer duurder. In alle gevallen is het eerlijker.
De OV chipkaart is op allerlei verschillende locaties verkrijgbaar. In Rotterdam in ieder geval bij de Postkantoren, Primera zaken en bij een andere sigaren keten.
Blijkbaar ben je niet goed op de hoogte.
Als je al moeite hebt met het meenemen van een kaartjes, is het OV denk ik wel een grote uitdaging voor je.
Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.
Saldo blijft saldo. De 5 euro uit Rotterdam is evenveel waard als de 5 euro in Amsterdam. Je kunt ook vooraf kijken wat je reis kost via internet als je dat zo graag wilt weten.
Wel grappig dat je om voordelen vraag maar die compleet negeert en met allerlei andere dingen komt.
Kom maar op met al die andere nadelen, print ik ze wel uit en ga ik ze in bed lezen.
Met de OV chipkaart kun je ook gewoon een kaartje tot in het oosten kopen hoor. Geen probleem.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee, nu koop ik hier op het statio een kaartje tot ergens in het oosten. Dan ben ik klaar.
Omdat ik tegenwoordig (gelukkig) weer in de auto zit ga ik dus geen ovchip abbo nemen, maar ik vind het wel leuk om af en toe tijdens de gratis reisdag (dat is een NS 'reisproduct') van mijn moeder met haar mee te gaan.
Dus dan heb ik de keuze tussen óf de maximale hoofdprijs betalen óf niet met haar meegaan.
Kun je niet lezen ofzo?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus zwartrijden daalt naar 0 % ?
saldo blijft saldo maar hoezo moet ik in de ene stad meer betalen per km dan in de andere ?
hogere slijtage bussen ofzo ?
quote:In de metro minder last van zwart reizigers.
quote:In de metro minder last van zwart reizigers.
Let vooral op het woordje MINDER. Ik herhaal Let vooral op het woordje MINDERquote:In de metro minder last van zwart reizigers.
ja minder zeg jequote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kun je niet lezen ofzo?
Ik zal het maar vast een paar keer herhalen
[..]
[..]
[..]
Let vooral op het woordje MINDER. Ik herhaal Let vooral op het woordje MINDER
Nu betaal je in de ene stad ook al een andere bedrag per km. Alleen is dat niet duidelijk door het zonesysteem.
Zie eerdere reacties.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:41 schreef snowgoon het volgende:
Hogere inkomsten waardoor dan?
Zeker, maar hoeveel halen ze binnen van mensen die het erbij laten zitten?quote:RET moet 70.000 betalen om teveel gekregen geld terug te geven aan de reizigers.
Waarom worden reisgegevens 7 jaar vastgehouden? Daar zal vast wel een reden voor zijn.quote:Wat is het voordeel van tracking?
marketing van de ns wel ja.quote:Gerichte marketing kun je bij de NS laten blokkeren.
Ja maar beetje lullig als de apparatuur weigert, waardoor er 4 euro wordt afgeschreven en je vervolgens zelf achter je geld aan moet.quote:Checken wat mislukt lijkt me een prima voordeel.
Het zal moeilijker worden om naar binnen te komen. Niemand kan garanderen dat er niemand meer gratis naar binnen komt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja minder zeg je
maar mensen die niet betalen kunnen niet meer binnen toch ? Hoe kan je dan zwartrijden ?
Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het zal moeilijker worden om naar binnen te komen. Niemand kan garanderen dat er niemand meer gratis naar binnen komt.
Er zijn 8927809734089712983479827459872 eerdere reacties over dit onderwerp. Het zou fijn zijn als je wat duidelijker bent.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:54 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zie eerdere reacties.
[..]
Zeker, maar hoeveel halen ze binnen van mensen die het erbij laten zitten?
[..]
Waarom worden reisgegevens 7 jaar vastgehouden? Daar zal vast wel een reden voor zijn.
[..]
marketing van de ns wel ja.
[..]
Ja maar beetje lullig als de apparatuur weigert, waardoor er 4 euro wordt afgeschreven en je vervolgens zelf achter je geld aan moet.
Ow sorry. Heb ik 1 van jouw vele opmerkingen over het hoofd gezien. Mijn excuses.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:56 schreef macca728 het volgende:
geen reactie op de blijvende nadelen van de chipkaart ?
oh nee dat vind je geen nadelen he,
Denk jij echt dat er op alle stations een feilloos systeem te maken is waar niemand ongewenst naar binnen kan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.
eigen woorden
hoe kom je dan binnen zonder chipkaart ? dat gaat niet meer, dus betaal je
Tuurlijk kan dat, waarom niet ? Hoeven alleen maar poortjes geplaats te worden, hoeft niet eens bij de ingang zelf, kan ook verderopquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Denk jij echt dat er op alle stations een feilloos systeem te maken is waar niemand ongewenst naar binnen kan?
Ben je echt zo naïef?
Herhaling van zetten....quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
oude situatie is wel beter, nu zijn er geen poortjes voor de strippenkaart, dus ook geen storingen
nadelen van de chipkaart ?
zijn al gezegd
- kost meer tijd door in-en uitchecken , ook dubbele handeling kopen kaartjes NS
- duurder reizen voor 95% van de mensen door verhogen instaptarief (van 0,40 naar 0,70) en kortere geldigheid, ook verdwijnen retours
- grotere kans op storingen automaten, poortjes
- slechtere verkrijgbaarheid chipkaarten, zeker persoonlijke
de laatste zal wel opgelost worden, de eerste 3 zijn blijvende nadelen
Wat ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:
je wilde nadelen hebben
dan geef ik ze
zijn legitieme nadelen hoor, meer handelingen gaat meer tijd kosten. Als jij denkt dat iedereeen alles goed gaat doen. Dat is na 25 jaar met de strippenkaart niet eens het geval.
Ah oke. Dus jij zegt dat het zwartrijden wel tot 0% zal dalen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, waarom niet ? Hoeven alleen maar poortjes geplaats te worden, hoeft niet eens bij de ingang zelf, kan ook verderop
Ja hoor vouw jij je strippenkaart maarquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Herhaling van zetten....
- Strippenkaart op de juiste manier vouwen kost meer tijd dan je pasje langs een lezer halen. Tijd verschil is echt nihil.
- Dat de reizen in 95 van de gevallen duurder zijn is een bewering die je niet kunt onderbouwen, zoals de meeste van je beweringen.
- Kans op storingen is net zo groot. Nu zijn er ook al veel apparaten nodig om in OV te komen.
- Chipkaarten zijn net zo makkelijk te krijgen als nu strippenkaarten en abbo's.
Maar weer eens de vraag aan jou, waarom MOET jij alles tot in den treure herhalen?
zeg jij eerder, als je niet betaalt kom je niet binnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ah oke. Dus jij zegt dat het zwartrijden wel tot 0% zal dalen.
Ook goed.
Waarom moet alles tot in den treure herhaald worden bij jou?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
zeg jij eerder, als je niet betaalt kom je niet binnen.
Hoe kan je dan zwartrijden ? Poortje inbeuken ? ja dat kan
Waarom moet alles tot in den treure herhaald worden bij jou?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor vouw jij je strippenkaart maar
Dan loop ik gauw langs je want geen poortjes en ik heb al gestempeld of een abonnement
Maar ja maar 10 mensen hebben een abonnement, de rest vouwt zijn strippenkaart
Nu moet je op iedereen wachten, zie jij NL in de rij lopen ?
welke apparaten heb je nu nodig dan ? kaartjesautomaat van de NS, zijn munt apparaten en/of pin,
nogmaals 2 of 4 handelingen gaat meer tijd kosten dan 1 of 0
ja chipkaarten zullen OP TERMIJN makkelijk verkrijgbaar zijn ja
NU NIET
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Daar is NIKS subjectiefs aan. Dat is gewoon een feit dat het zonesysteem verdwijnt.
Gast, daarom is het dus juist niet objectief. Jij wilt beweren dat het een algemeen voordeel is als iemand tientallen procenten meer moet betalen om in Amsterdam Centraal te komen?quote:Het systeem zal nu de ene keer goedkoper uitvallen en de andere keer duurder.
Niet mee eens. De hemelsbrede afstand zou eerlijker zijn, niet het afgelegde traject dat met veel passen en meten in polderend Nederland is vastgesteld en verre van ideaal is. Waarom zou ik moeten betalen als de bus drie kilometer omrijdt om een afgelegen halte te bereiken? Ik zie daar helemaal niets eerlijks aan.quote:In alle gevallen is het eerlijker.
Ja, alleen anonieme ov-chipkaarten.quote:De OV chipkaart is op allerlei verschillende locaties verkrijgbaar. In Rotterdam in ieder geval bij de Postkantoren, Primera zaken en bij een andere sigaren keten.
Blijkbaar ben je niet goed op de hoogte.
Ja lul er maar mooi omheen. Jij noemt het als voordeel dat je niet meer druk hoeft te maken om het vergeten van de strippenkaart, terwijl je dan nog steeds je ov-chipkaart kunt vergeten. Geen enkel voordeel dus.quote:Als je al moeite hebt met het meenemen van een kaartjes, is het OV denk ik wel een grote uitdaging voor je.
Ja, want het wordt absoluut onmogelijk om het systeem te omzeilen.quote:Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.
Ik zie het al helemaal voor me. Ik ga naar de supermarkt en nergens staan prijskaartjes. Als ik wil afrekenen wordt mij de prijs niet duidelijk. Terwijl ik mijn pincode intik, verschijnt nergens het bedrag. Op mijn klacht bij de servicebalie nadat ik mijn bankafschrift bekeken heb krijg ik te horen dat ik de prijs vantevoren op internet had kunnen nakijken en dat de vijf euro die ik voor de boodschappen betaald heb, ook vijf euro bij een andere supermarkt waard is.quote:Saldo blijft saldo. De 5 euro uit Rotterdam is evenveel waard als de 5 euro in Amsterdam. Je kunt ook vooraf kijken wat je reis kost via internet als je dat zo graag wilt weten.
Toppunt dit. Ik leg uit waarom de voordelen helemaal geen voordelen zijn of geen objectieve voordelen zijn, en dan kom jij erop uit dat ik die 'voordelen' compleet negeer. Lees mijn post nog eens, of heb je geen begrijpend lezen op school gehad?quote:Wel grappig dat je om voordelen vraag maar die compleet negeert en met allerlei andere dingen komt.
Reizen wordt over het algemeen duurder, zeker als je geen abbo op naam hebt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:58 schreef snowgoon het volgende:
Er zijn 8927809734089712983479827459872 eerdere reacties over dit onderwerp. Het zou fijn zijn als je wat duidelijker bent.
Geen idee hoeveel ze overhouden. Ze roepen iedereen op om hun geld terug te vragen. Dus ik denk dat het uiteindelijk niet zo veel kan zijn.
Ja maar ik weet het voordeel niet. En jij zegt dat er zoveel voordelen zijn. Dus dat wil ik dan wel eens weten wat het voordeel is van die gegevens 7 jaar opslaan.
Welke andere marketing kun je niet blokkeren?
Als je nu reist in de metro of trein en geen kaartje kon kopen omdat de apparaten het niet deden krijg je ook een boete en moet je maar zien dat je dat terugkrijgt. En die boete is meer dan 4 euro.
Reizigers die verkeerd uitchecken komen er vaak pas later achter ook nog.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:16 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Reizen wordt over het algemeen duurder, zeker als je geen abbo op naam hebt.
Veel mensen laten het erbij zitten. Reizigers hebben 150000 euro teveel betaald, jammer van de administratiekosten. nu.nl
Dacht dat de ns het al had aangegeven om de gegevens voor marketingdoeleinden te willen gebruiken. Dat zal zich vast niet beperken tot de ns zelf.
Als ik geen kaartje kan kopen dan stap ik niet in, nu kan ik niet uistappen en dat kost me vier euro.
Je lult jezelf klem. Als er toch zwartreizigers zijn, is het dus überhaupt geen gesloten systeem zoals jij beweert. Waarom zou het aantal zwartrijders dan afnemen? Als mensen willen zwartrijden, lukt ze dat toch wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:53 schreef snowgoon het volgende:
Let vooral op het woordje MINDER. Ik herhaal Let vooral op het woordje MINDER
Ligt eraan wie het doet en of je slim genoeg bent om je pas bij de hand te houden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
gewoon vb
Ik ga van Ridderkerk naar Den Haag
ik stempel in bus, leg mijn strippenkaart bij de chauffeur, die stempelt. (NIET UITCHECKEN)
stap ik over op metro zonder poortje (NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN)
koop ik retour voor trein met mijn pinpas (NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN
ga terug (NIET WEER EEN ENKELTJE KOPEN TERUG)
ga met metro, stempel 5 strippen (NIET UITCHECKEN)
stap over op bus ( NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN
ben thuis
resultaat :3 handelingen nu strippen, retour kopen, strippen
resultaat straks 12 handelingen
Dat gaat geen tijd meer kosten ?
Ja dat geloof ik ookquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je lult jezelf klem. Als er toch zwartreizigers zijn, is het dus überhaupt geen gesloten systeem zoals jij beweert. Waarom zou het aantal zwartrijders dan afnemen? Als mensen willen zwartrijden, lukt ze dat toch wel.
Waarschijnlijk zelfs een nadeel want je moet dadellijk natuurlijk op het station of bij de chauffeur een veel duurder wegwerpkaartje kopen. Terwijl je normalitair weer gewoon een normale strippenkaart kon kopen die hetzelfde koste wat dat kost wat je vergeten was.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:15 schreef Zelva het volgende:
Ja lul er maar mooi omheen. Jij noemt het als voordeel dat je niet meer druk hoeft te maken om het vergeten van de strippenkaart, terwijl je dan nog steeds je ov-chipkaart kunt vergeten. Geen enkel voordeel dus.
quote:http://www.wuz.nl/tag/ovchipknip
OV chipknip fraudebestrijding of volgsysteem?
07-10-08 | 09:44
WUZzerr: vakjury | Utrecht
Althans dat geld voor de overheid en de vervoersbedrijven.
Normaliter ga je bij een grote investering vooraf de kosten en de baten na. Zo zou je dat ook verwachten bij de ov chipknip. Niets blijkt echter minder waar.
De kosten waren geraamd op 249 miljoen euro. Dit zijn dus 12.205.883 strippenkaarten van 45 strippen. Deze zouden door de invoering van het systeem terugverdient moeten worden. Dat dat niet haalbaar was bleek al snel want reizen met de OV chipknip is fors duurder dan reizen met de strippenkaart.
Maar het is een project van de overheid. Zulke projecten lopen altijd uit de hand. Ook nu weer. Er is minimaal 100 miljoen euro extra nodig. Let wel dit is ruim 40% meer oftewel 4.901.961 strippenkaarten van 45 strippen.
Dit brengt het totaal op 17.107.844 strippenkaarten van 45 strippen is 769.852.980 strippen welke terugverdient moeten worden om dit systeem terug te verdienen.
Ik vraag mij werkelijk af of dat ooit zal lukken. Naar mijn mening is het meer een volgsysteem. De chip is te volgen en je weet waar mensen naar toe gaan. Daar wil je als overheid wel voor betalen. Dit sluit ook aan op het systeem rekeningrijden. Pure privacyschending. U en ik betalen daarvoor!
Bullshit, verzin ik handelingen ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ligt eraan wie het doet en of je slim genoeg bent om je pas bij de hand te houden.
Ik denk dat het in jouw geval een half uur extra zal kosten omdat je bij elke handeling iemand om uitleg moet gaan vragen en je allerlei problemen gaat verzinnen die het misschien moeilijker maken.
Ik zeg nergens dat het zwartrijden compleet uitgebannen zal worden. Ik zeg duidelijk dat het minder zal worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je lult jezelf klem. Als er toch zwartreizigers zijn, is het dus überhaupt geen gesloten systeem zoals jij beweert. Waarom zou het aantal zwartrijders dan afnemen? Als mensen willen zwartrijden, lukt ze dat toch wel.
Nee ik snap jou inderdaad niet. Dat heb je goed.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bullshit, verzin ik handelingen ?
Ik loop zo door met mijn abonnement man, dan kan straks niet meer, maar dat snap jij niet
Ga maar 1 dag staan bij Beurs hoeveel mensen hun strippenkaart of chipkaart op moeten zoeken
Moet ik op gaan wachten
Je heb zelf gezegd, als je niet betaalt kom je niet binnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het zwartrijden compleet uitgebannen zal worden. Ik zeg duidelijk dat het minder zal worden.
Als jij bewust mijn uitspraken verkeerd gaat lezen of de meest negatieve uitleg zoekt, ben ik snel klaar met je.
Heel simpel meer handelingen = meer tijdquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee ik snap jou inderdaad niet. Dat heb je goed.
Een kaartje in de bus is ook nu al altijd duurder dan een gewone strippenkaart.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zelfs een nadeel want je moet dadellijk natuurlijk op het station of bij de chauffeur een veel duurder wegwerpkaartje kopen. Terwijl je normalitair weer gewoon een normale strippenkaart kon kopen die hetzelfde koste wat dat kost wat je vergeten was.
Ja dus dan weer een voordeel voor de vervoerders.
Leuk stukje
[..]
Hoeveel meer tijd? Uren, minuten, seconden?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Heel simpel meer handelingen = meer tijd
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het zwartrijden compleet uitgebannen zal worden. Ik zeg duidelijk dat het minder zal worden.
quote:Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee ik snap jou inderdaad niet. Dat heb je goed.
En voor de reiziger.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:29 schreef Hukkie het volgende:
Minder zwartrijden is dus ook een voordeel voor de ov bedrijven.
Want?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:30 schreef snowgoon het volgende:
En voor de reiziger.
Nu is het weer kaartje kopen voor de trein. Net had je nog een abbo die je alleen maar hoefde te laten zien...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoeveel tijd kost het kopen van een kaartje voor de trein ?
1 min ? 2 min ? 3 min ?
dat x 2
ik geef voorbeelden sukkel, zodat jij het ook snaptquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nu is het weer kaartje kopen voor de trein. Net had je nog een abbo die je alleen maar hoefde te laten zien...
Je springt ook alle kanten op he.
maar even antwoordquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nu is het weer kaartje kopen voor de trein. Net had je nog een abbo die je alleen maar hoefde te laten zien...
Je springt ook alle kanten op he.
Als je telkens van de tram naar de trein naar een strippenkaart naar een abbo springt, kan ik je niet bijhouden hoorquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik geef voorbeelden sukkel, zodat jij het ook snapt
In 2007 zou de NS al er mee moeten werken, en dit jaar iedereen, nou dat zie ik nog niet zo snel gebeurenquote:http://www.ontdekdeovchipkaart.nl/chipkaart/0103-invoering.htm
De invoering van de OV-chipkaart in heel Nederland is ingrijpend en vereist dan ook grondige voorbereiding. Daarom doen we het gefaseerd. Om te beginnen in regio Rotterdam. Hier werkt Connexxion nauw samen met NS en RET. Daarna volgt de introductie in andere delen van Nederland. Hieronder ziet u hoe dat zal verlopen. Overigens blijven alle huidige vervoerbewijzen gewoon in gebruik zolang de invoering nog niet compleet is.
2005
In september heeft de introductie plaatsgevonden in regio Rotterdam. De OV-chipkaart wordt gebruikt in alle Connexxion-bussen in de Hoeksche Waard en op Voorne-Putten, inclusief Ridderkerk en Barendrecht. En verder op alle RET-metrolijnen en het NS-traject tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland.
2006
Aan de eerst geïntroduceerde lijnen is het NS/traject Rotterdam Centraal / Hoek van Holland toegevoegd. Eind 2006 kan men in de Rotterdamse regio met de OV-chipkaart reizen op trein, bus en metro.
2007
In 2007 start de landelijke invoering. De OV-chipkaart kan daarna worden gebruikt in grote delen van het stads-, streek- en treinvervoer in de Randstad.
2008
Iedereen kan overal in Nederland in het hele openbaar vervoer betalen met de OV-chipkaart.
2009
Voortaan is de OV-chipkaart in heel Nederland het enige vervoerbewijs in het openbaar vervoer.
Als die zwerver gewoon op zichzelf zit te stinken dan heb ik daar geen problemen mee, in hoeverre beinvloed dat de prijs van mijn kaartje?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:
Ik vind het nooit zo'n prettig gevoel als er stinkende zwervers in de metro zitten.
Zoals ik al zei, ik jouw geval zal het wel een lange tijd duren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar even antwoord
hoeveel tijd kost het kopen van een kaartje ?
en straks ?
Waarom zou het de prijs van jouw kaartje moeten beïnvloeden?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:33 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Als die zwerver gewoon op zichzelf zit te stinken dan heb ik daar geen problemen mee, in hoeverre beinvloed dat de prijs van mijn kaartje?
nee in jouw geval kost het geen meer tijd he of wel ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik jouw geval zal het wel een lange tijd duren.
Mensen die zich wel goed voorbereiden en niet bij elke handeling uitgebreid gaan afvragen wat daar fout kan gaan zijn een stuk sneller.
Zoek daar ook even alle berichten en protesten van belangenorganisaties en politici bij. Dan weet je ook waarom het allemaal zo lang duurt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:33 schreef Basp1 het volgende:
Het oorsrponkelijke outrol scenario van de ovchipknip let even op de datums.
[..]
In 2007 zou de NS al er mee moeten werken, en dit jaar iedereen, nou dat zie ik nog niet zo snel gebeuren
en in 2007 zijn Connexxion en Arriva er mee gestopt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:33 schreef Basp1 het volgende:
Het oorsrponkelijke outrol scenario van de ovchipknip let even op de datums.
[..]
In 2007 zou de NS al er mee moeten werken, en dit jaar iedereen, nou dat zie ik nog niet zo snel gebeuren
Ja want per defenitie zijn er geen witte boorden crmininelen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik vind het nooit zo'n prettig gevoel als er stinkende zwervers in de metro zitten.
Dat zal per situatie anders zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee in jouw geval kost het geen meer tijd he of wel ?
Die zijn er ook wel hoor.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja want per defenitie zijn er geen witte boorden crmininelen.
Niet liegen. Die zijn er niet mee gestopt, die hebben zich uit TSL terug getrokken. De OV chipkaart gaat gewoon gebruikt worden bij beide bedrijven.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
en in 2007 zijn Connexxion en Arriva er mee gestopt.
Connexxion zag het niet meer zitten al die ellende
Minder zwervers zie ik niet als voordeel, een wil een goedkoper anoniem kaartje.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:34 schreef snowgoon het volgende:
Waarom zou het de prijs van jouw kaartje moeten beïnvloeden?
Ik zal de zwervers dan wel naar jou sturen.
nee nee er niet om heen lullen. Ik kan met abonnement reizen ja, hoef ik ook geen kaartje te kopenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat zal per situatie anders zijn.
Als je automatisch opladen heb, hoef je nooit meer een strippenkaart te gaan kopen. Bespaar je veel tijd mee.
En ik wil een lekker wijf als conductrice in plaats van chagarijnige afgekeurde stadswachten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:37 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Minder zwervers zie ik niet als voordeel, een wil een goedkoper anoniem kaartje.
Hey jij vind die tijd zo belangrijk, waarom negeer je dan de situaties die juist veel tijd besparen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee nee er niet om heen lullen. Ik kan met abonnement reizen ja, hoef ik ook geen kaartje te kopen
als jij kaartje koopt voor trein nu en straks, zit daar verschil tussen qua tijd ?
allemaal bullshit. Het gaat gewoon meer tijd kosten, wat je ook doet en hoe goed jij het ook doet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:40 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hey jij vind die tijd zo belangrijk, waarom negeer je dan de situaties die juist veel tijd besparen?
Naar de sigaren boer lopen, wachten tot die Truus die die Story koop uitgeluld is en dan je strippenkaart kopen is heel wat kaartjes kopen tijd waard.
Die gaan weer komen. Wees maar niet bang.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:40 schreef macca728 het volgende:
en SNowgoon, ik had al een chipkaart toen, ik reisde er ook mee op de bus, totdat de automaten werden afgeplakt en uiteindelijk in veel bussen zelfs verwijderd zijn
Nu zijn er geen bussen met chipkaartpoortjes meer.
Zeker, maar 'minder zwartrijden' begint dus een non argument te worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:39 schreef snowgoon het volgende:
En ik wil een lekker wijf als conductrice in plaats van chagarijnige afgekeurde stadswachten.
Zo heeft iedereen wel iets wat die anders wilt.
Tuurlijk. Als de OV chipkaart veel tijd bespaard is het bullshit, als het een paar seconden meer tijd kost is het een grote rampquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
allemaal bullshit. Het gaat gewoon meer tijd kosten, wat je ook doet en hoe goed jij het ook doet.
Indezelfde situatie. Geen strippenkaarten met abonnementen gaan vergelijken.
Dat het een non argument is, is jouw mening.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:42 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker, maar 'minder zwartrijden' begint dus een non argument te worden.
LUISTEREN EN LEZENquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als de OV chipkaart veel tijd bespaard is het bullshit, als het een paar seconden meer tijd kost is het een grote ramp
Neem je jezelf wel serieus?
Geen strippenkaart meer hoeven kopen gaat veel tijdswinst opleveren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
LUISTEREN EN LEZEN
ja ik wel, omdat anderen er ook zo over denken en jij alleen bent volgens mij.
in en uitchecken gaat tijd kosten, zeker in bussen straks, behalve voor jou, omdat je een abonnement heb voor het hele land en alles automatisch oplaadt
mijn mening ook, van jou ook want jij verwacht nog steeds zwartrijdersquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat het een non argument is, is jouw mening.
Als jij dat nu eens even doet want jij zegt dat het door protesten van belangenorganisaties en politici komt ik beweer dat nergens.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoek daar ook even alle berichten en protesten van belangenorganisaties en politici bij. Dan weet je ook waarom het allemaal zo lang duurt.
Dit is tot nu toe voor de consumenten (die wij zijn) nog steeds niet duidelijk en zoals het er nu voor staat is het het geval dat sommieg mensen met dubbele kaarten meotn werken omdat niet alles compatable is.quote:http://www.ontdekdeovchipkaart.nl/chipkaart/0101-voordelen.htm
Meer voordelen
Dankzij de OV-chipkaart wordt het straks makkelijker om in heel Nederland met bus, tram, metro en trein te reizen. En dat niet alleen - ook veiliger, vlugger, eerlijker, slimmer. Ontdek nu zelf ook hoeveel voordelen dit nieuwe betaalmiddel heeft.
Makkelijk: één vervoerbewijs
Eén betaalmiddel voor bus, trein, metro en tram. Niet meer in de rij voor een kaartje. En ook minder oponthoud bij instappen en overstappen. Altijd een geldig vervoerbewijs op zak, zonder te hoeven nadenken over zones en strippen. De OV-chipkaart brengt al dit gemak binnen uw bereik.
Dan kunnen we ook net zo goed stellen maak het openbaar vervoer gratis en er komt nooit meer agressie voor want er zijn geen zwartrijders meerquote:Veilig: minder agressie
De meeste gevallen van agressie in het openbaar vervoer hebben te maken met zwartrijden. Doordat de OV-chipkaart met poortjes en kaartlezers werkt, wordt het lastiger om zonder geldig vervoerbewijs te reizen. Dat draagt bij tot de algehele veiligheid.
Waarom zullen er minder reizigers contant betalen, omdat men door het forse prijsverschil wel bijna gedwongen wordt om van die ov-chipknip gebruik te makenquote:[q]
Snel: betere doorstroming
Instappen en overstappen gaat sneller met het nieuwe betaalsysteem. Ook is er minder oponthoud, omdat minder reizigers contant zullen betalen. En als u kiest voor een OV-chipkaart die automatisch oplaadbaar is, hoeft u zelfs nooit meer in de rij te staan voor een kaartje. U heeft dan altijd voldoende saldo. Allemaal bevorderlijk voor een vlotte doorstroming.
Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.quote:Eerlijk: minder zwartrijders
Dankzij poortjes en kaartlezers krijgen zwartrijders het met de komst van de OV-chipkaart extra moeilijk. Wel zo eerlijk tegenover reizigers die gewoon betalen. Bovendien worden de reiskosten voor metro, bus en tram straks exacter berekend. Niet per zone, maar net als bij de trein per afgelegde kilometer.
Ah daarom is er nu na zoveel jaar nog steeds discussie over.quote:Slim: meer inzicht
De OV-chipkaart biedt meer inzicht. Bijvoorbeeld hoeveel mensen er precies op bepaalde lijnen en bepaalde tijden reizen. Met die informatie kunnen de OV-bedrijven hun vervoersaanbod beter afstemmen op uw behoeften als reiziger. Uiteraard geheel conform de wettelijke regels inzake privacy.
ja hoor je heb gelijkquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen strippenkaart meer hoeven kopen gaat veel tijdswinst opleveren.
Je strippenkaart afstempelen kost nu ook tijd.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
mijn mening ook, van jou ook want jij verwacht nog steeds zwartrijders
ik wacht de cijfers af na 1 jaar proefdraaien in Rotterdamse metro met 1 gesloten systeem
Op zo'n manier is het ook kansloos om met jou een discussie te voeren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als jij dat nu eens even doet want jij zegt dat het door protesten van belangenorganisaties en politici komt ik beweer dat nergens.![]()
Verder kraam je veel regeltjes uit die als voordelen op al die ovchipsite genoemt worden, ik zal nog even qouten van dezelfde site met de optimistische planning. En dan zet ik mijn commetaar maar tegen die site want die luistert net zoveel als jij naar argumenten.![]()
[..]
Dit is tot nu toe voor de consumenten (die wij zijn) nog steeds niet duidelijk en zoals het er nu voor staat is het het geval dat sommieg mensen met dubbele kaarten meotn werken omdat niet alles compatable is.![]()
[..]
Dan kunnen we ook net zo goed stellen maak het openbaar vervoer gratis en er komt nooit meer agressie voor want er zijn geen zwartrijders meer![]()
[..]
Waarom zullen er minder reizigers contant betalen, omdat men door het forse prijsverschil wel bijna gedwongen wordt om van die ov-chipknip gebruik te maken![]()
[..]
Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.
Het kan zelfs zo zijn dat als we gaan kijken naar de verdelign dat men door de invoering van dit nieuwe systeem opeens toch meer inkomsten genereerd omdat het voorheen nooit precies gemeten kon worden, omgekeerd kan natuurlijk ook straks het geval zijn. dan heb ik het alleen over de bus/tram en metro bedrijven. De NS weet precies al aan de kaartjes verkoop hoeveel individuele reizen gemaakt worden, allen de ov kaarten en de abbonomenten kan men nog niet traceren.
[..]
Ah daarom is er nu na zoveel jaar nog steeds discussie over.![]()
Damn geen 1 goed argmunt hebben ze op die site..
Omdat het gewoon een goed systeem kan zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:49 schreef Hukkie het volgende:
Wat ik me afvraag, Snowgoon, waarom dit ongebreidelde optimisme over de ov chip?
Waarschijnlijk... Misschien...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:51 schreef macca728 het volgende:
Snel: betere doorstroming
Instappen en overstappen gaat sneller met het nieuwe betaalsysteem. Ook is er minder oponthoud, omdat minder reizigers contant zullen betalen. En als u kiest voor een OV-chipkaart die automatisch oplaadbaar is, hoeft u zelfs nooit meer in de rij te staan voor een kaartje. U heeft dan altijd voldoende saldo. Allemaal bevorderlijk voor een vlotte doorstroming.
Is dus ook al flauwekul, als je bij de NS op saldo reist, ben je veel duurder uit. Waarschijnlijk snowgoon !!
Of je moet via internet 2 enkeltjes kunnen kopen, maar dat kan niet. Misschien in toekomst. Keep dreaming
het KAN zeker goed zijnquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Omdat het gewoon een goed systeem kan zijn.
Ik heb het meegemaakt in Londen en daar werkt het gewoon goed.
Al dat negatieve gezeur en problemen zoeken hier is zo typisch Nederlands gezeik...
Kun je dat zelf niet uitzoeken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
het KAN zeker goed zijn
In Londen kan je ook niet meer betalen dan de prijs van een dagkaart, kan dat hier ook ?
Hoe is het geregeld met abonnementen in Londen ? Waarop zijn die gebaseerd ?
primaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk... Misschien...
Zullen we eens gaan oordelen op feiten in plaats van vermoedens, aannames en verzonnen situaties?
Jij bent er geweest, misschien weet jij het ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kun je dat zelf niet uitzoeken?
Moeten anderen voor jou de antwoorden gaan vinden?
FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
prima
FEIT = geeb abonnementen online kopen
FEIT = geen retour straks, maar enkeltjes, die je niet op internet kan kopen
Ja laat de NS maar eens komen dan met hun visie
Dat is net mijn probleem ik heb al jaren geen auto meer, en ben in principe ook niet van plan om er een te gaan aanschaffen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Op zo'n manier is het ook kansloos om met jou een discussie te voeren.
Ik zou zeggen, ga lekker in de auto zitten. Dan hoef je je daar ook niet zo druk om te maken.
Ik was daar voor vakantie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij bent er geweest, misschien weet jij het ?
Ik denk op zones c.q gebieden
ja punt 1 kloptquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:
[..]
FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
Om hier nog maar even op terug te komen want Snowgoon is opeens opvallend stilzwijgend hierover, een quote van held Frans Mensonides:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:48 schreef Basp1 het volgende:
Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.
quote:Ik zette een Felix Meurders-bril op en sloeg aan het rekenen, als zo’n echte Nederlandse kritische consument, die zijn dubbeltjes zorgvuldig wil omdraaien. Een strippenkaart kost thans 44 cent per strip, als ik even uitga van reizen volgens voltarief op een 45-strippenkaart. Het basistarief bedraagt dus 44 cent; voor elke zone waarin je reist, betaal je ook 44 cent.
Voor een rit in één zone (inclusief eventuele overstap binnen een uur) betaal je dus 88 cent, hoe kort of lang die rit ook is. Straks met de Chipkaart pakt een rit van maximaal 1900 meter goedkoper uit (0,67+ 19*1,1= 87,9). Wie 2 kilometer of meer reist, is duurder uit. Nu reis ik zelden minder dan 2 kilometer met de stadsbus; dan ga ik liever lopen. De reiziger binnen één zone zal onder de OV-chipkaart vast en zeker meer geld in het laatje brengen dan nu.
Hetzelfde geldt voor de lange-afstandsreiziger. Op lange streeklijnen, zoals Connexxion lijn 133, die ik vorige week nam, kom je gemiddeld om de 4,5 kilometer een zonegrens tegen; die afstand is wettelijk vastgelegd bij de introductie van het zonesysteem in de jaren 70. Zo’n gemiddelde zone kost de reiziger thans 44 cent, maar straks 45*1,1=49,5 cent, een tariefsverhoging van ruim 10%. Ook het basistarief, om de bus alleen maar te mogen betreden, is in het OV-chipkaarttijdperk hoger dan nu: 67 tegen 44 cent, zoals gezegd.
Jammerquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik was daar voor vakantie.
Niet om het complete OV systeem daar uit te zoeken qau kosten
Als je je afhankelijk maakt van anderen, moet je niet raar opkijken dat andetren zich bezig houden met jouw gedragingen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is net mijn probleem ik heb al jaren geen auto meer, en ben in principe ook niet van plan om er een te gaan aanschaffen.Dus word ik noodgedwongen opgezadeld met dingen waarop ik niet zit te wachten. En nee ik heb niets te verbergen, maar wat hebben ander mensen met mijn gedragingen te maken.
Ik wacht met smart op je bijdrage met nuttige links over de vertragings factoren van de verschillende organisaties en politiek die hieraan hebben bijgedragen.
Heb jij al ervaring met het kopen van 2 enkeltjes voor je chipkaart?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja punt 1 klopt
punt 2 zijn 2 handelingen, volgens het bericht zou het sneller gaan
Maastricht-Groningen, 2e klas.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
jongen 2 handelingen zijn altijd langzamer dan 1quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Heb jij al ervaring met het kopen van 2 enkeltjes voor je chipkaart?
Nee, dus je kunt helemaal niet oordelen of dat sneller of langzamer is.
Niet iedereen reist meer dan 1900 meter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Om hier nog maar even op terug te komen want Snowgoon is opeens opvallend stilzwijgend hierover, een quote van held Frans Mensonides:
[..]
De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maastricht-Groningen, 2e klas.
Enkeltje: 37,80 euro
Retourtje 42,90 euro
Nee, scheelt niks hoor.
En het leuke is dat je straks niet eens met de ov-chipkaart van Groningen naar Maastricht kan. Er kan maximaal 30 euro worden geladen op dat ding.
Ja dan moet je hem halverwege even opnieuw opladen hahahaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maastricht-Groningen, 2e klas.
Enkeltje: 37,80 euro
Retourtje 42,90 euro
Nee, scheelt niks hoor.
En het leuke is dat je straks niet eens met de ov-chipkaart van Groningen naar Maastricht kan. Er kan maximaal 30 euro worden geladen op dat ding.
Wie zegt dat je 2 handelingen uit moet gaan voeren? Misschien komt er op die automaat wel een knop die vraagt of je ook een kaartje terug wilt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
jongen 2 handelingen zijn altijd langzamer dan 1
feit of aanname ? Ik heb nog geen prijsverlaging gezien hoorquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.
Ja, een enkeltje Maastricht-Groningen wordt straks echt 21 euro 45, geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.
Want?quote:En het max tarief uit gaan zoeken is ook niet bepaald sportief.
DUS ????quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie zegt dat je 2 handelingen uit moet gaan voeren? Misschien komt er op die automaat wel een knop die vraagt of je ook een kaartje terug wilt.
Je hebt nog geen flauw idee hoe het gaat werken maar toch loop je al te gillen dat het helemaal kut is en veel te lang duurt.
De enkeltjes worden ongeveer 9% goedkoper ten opzichte van nu.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
feit of aanname ? Ik heb nog geen prijsverlaging gezien hoor![]()
Let op hoor, papieren kaartjes worden eerst fors verhoogd, met een hoger % dan de chipkaart kaartjes
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:
FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.![]()
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.![]()
Tilburg <> haarlem morgen voor mij.quote:Prijs voor deze reis 2e klas
vol tarief reductie
Enkele reis ¤ 19,10 ¤ 11,50
Dagretour ¤ 32,50 ¤ 19,50
quote:Enkele reis is het meest verkochte treinkaartje
ja dat merkte ik ook pas geleden, 2 enkeltjes ROtterdam-Den Haag waren ongeveer even duur als 1 retourtje, merkwaardig jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Tilburg <> haarlem morgen voor mij.
Strakt met opslag van mijn gegevens erbij voor 2* 19.10 = 38.20, nu met korting retour 19.50![]()
Ok
Dan even zonder nu en straks situatie als ik nu anoniem wil reizen.
38.20- 32.50 = 5.70
met korting
23.00-19.50 = 3.50
Dit vind ik toch een aanzienelijk verschil. ((DAT IS PAS EEN FEIT)![]()
Maar de NS is dan ook sneaky vanaf dit jaar begonnen om de tarieven meer naar elkaar toe te laten groeien, want nu komt men er al achter dat we alleen maar met enkeltjes kunnen gaan reizen. (of zou het moeten zijn mogen gaan reizen omdat het een mischien toch een keuze van de vervoerder is geweest vanuit kosten perspectief) De huidige geprivatiseerde en zogenaamd winstgevende moeten zijnde bedrijven zouden eens kijken naar wat de wensen van de klatn zijn.
In de sneaky link wordt onderaan nog even subtiel gezegd waarom de vervoerder toch alleen voor enkeltjes gekozen heeft.
[..]
Eigenlijk wil ik wel eens de ns cijfers van kaartjes verkoop zien, zouden die openbaar zijn, kijken of dat klopt.
De prijzen van enkeltjes worden 9% goedkoper dan nu.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, een enkeltje Maastricht-Groningen wordt straks echt 21 euro 45, geloof je het zelf?
[..]
Want?
Als jij ervoor kiest om geen korting te willen, moet je ook niet klagen dat het zo duur is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Tilburg <> haarlem morgen voor mij.
Strakt met opslag van mijn gegevens erbij voor 2* 19.10 = 38.20, nu met korting retour 19.50![]()
Ok
Dan even zonder nu en straks situatie als ik nu anoniem wil reizen.
38.20- 32.50 = 5.70
met korting
23.00-19.50 = 3.50
Dit vind ik toch een aanzienelijk verschil. ((DAT IS PAS EEN FEIT)![]()
Maar de NS is dan ook sneaky vanaf dit jaar begonnen om de tarieven meer naar elkaar toe te laten groeien, want nu komt men er al achter dat we alleen maar met enkeltjes kunnen gaan reizen. (of zou het moeten zijn mogen gaan reizen omdat het een mischien toch een keuze van de vervoerder is geweest vanuit kosten perspectief) De huidige geprivatiseerde en zogenaamd winstgevende moeten zijnde bedrijven zouden eens kijken naar wat de wensen van de klatn zijn.
In de sneaky link wordt onderaan nog even subtiel gezegd waarom de vervoerder toch alleen voor enkeltjes gekozen heeft.
[..]
Eigenlijk wil ik wel eens de ns cijfers van kaartjes verkoop zien, zouden die openbaar zijn, kijken of dat klopt.
dus we gaan nooit meer dan een dagkaart betalen ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De prijzen van enkeltjes worden 9% goedkoper dan nu.
Wat die prijzen precies gaan worden is nog niet bekend. Net zoals het niet bekend is of er ook een maximale prijs voor een enkele reis komt.
Bij jouw voorbeeld is het zo dat de prijs het max tarief is, hetzelfde als een dagkaart.
Bij kortere afstanden is er niet zo klein verschil tussen een enkele reis en een retourtje.
Als ik ervoor kies om korting te nemen en de NS daarmee mijn vertrouwen te geven dat ik vaak met de trien ga reizen vind ik het vreemd dat al mijn vervoers bewegingen als dank daarvoor 7 jaar verplicht worden opgeslagen zonder een opt out mogelijkheid.........quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:15 schreef snowgoon het volgende:
Als jij ervoor kiest om geen korting te willen, moet je ook niet klagen dat het zo duur is.
Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus we gaan nooit meer dan een dagkaart betalen ?
wat gaat zon dagkaart kosten voor het hele OV in Nederland ?
Komt hij er ook ? Nooit iets van gelezen
Serieus, als je vergeet uit te checken, kreeg je toch ook boete van 20 euro van NS
Hoe kan dat dan als je max vol zit bij je anonieme chipkaart ?
Wat hebben de zones van Londen met zones in Nederland te maken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:18 schreef macca728 het volgende:
en hoe zit dat nou met die zones, die gaan toch verdwijnen ?
In London niet of zijn er ook nog 2 systemen daar ? Nee toch
http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/1055.aspx
Die waren verdwenenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat hebben de zones van Londen met zones in Nederland te maken?
Volgens de plannig zouden we al met zijn allen met die ov chip knip moeten reizen wij zijn ongeduldig, is het dan zo vreemd dat er nu nog geen plannen bekend zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.
Die 20 euro van de NS zijn nog eerste plannen. Dus hoe dat precies uit gaat pakken is nog niet te zeggen. Heb eens geduld.
Leg nou eens uit, hoe merk jij dat de NS die gegevens op slaat? Welke last heb jij ervan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik ervoor kies om korting te nemen en de NS daarmee mijn vertrouwen te geven dat ik vaak met de trien ga reizen vind ik het vreemd dat al mijn vervoers bewegingen als dank daarvoor 7 jaar verplicht worden opgeslagen zonder een opt out mogelijkheid.........
Verder komt de ns ook nog met een ander kortings abbonement , kan ik daarmee de helft van mijn privacy inleveren.
Het is vreemd om te verwachten dat een dergelijk complex systeem binnen de gestelde termijn gerealiseerd kan worden en daar dan steeds maar weer over blijven zeuren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens de plannig zouden we al met zijn allen met die ov chip knip moeten reizen wij zijn ongeduldig, is het dan zo vreemd dat er nu nog geen plannen bekend zijn.
Ja dat weet ik. Maar wat heeft Londen daar mee te maken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die waren verdwenen
Je betaalt per afstand in NL remember
heb ik ook, alleen vraag ik me af hoe ze dat gaan doen met een anonieme kaart met max 30 maar kan ook met minder natuurlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.
Die 20 euro van de NS zijn nog eerste plannen. Dus hoe dat precies uit gaat pakken is nog niet te zeggen. Heb eens geduld.
quote In Londen werkt het systeem prima, dat eb ik zelf ondervonden quotequote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Maar wat heeft Londen daar mee te maken?
Nou bel de NS eens op als je het zo graag wilt wetenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
heb ik ook, alleen vraag ik me af hoe ze dat gaan doen met een anonieme kaart met max 30 maar kan ook met minder natuurlijk
Ns heeft het zelf bekend gemaakt toch ? RET doet het toch ook.
In mijn geval is het 50 euro voor een kortings kaart die ik betaal dat vind ik al een mooie prijs. Mijn reisgegevens kunnen als de apparatuur slim genoeg was ook meteen geanonimiseerd worden voor hun meetdoeleinden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Leg nou eens uit, hoe merk jij dat de NS die gegevens op slaat? Welke last heb jij ervan?
Wat is nou precies het probleem van het opslaan van die reisgegevens?
En waarom mag de NS niks terugvragen voor die korting?
Ach sorry wat dom. Ik had ook duidelijk moeten zeggen dat ik het toen alleen over het kaart systeem had en dat ik niet de zones, kwaliteit van de bussen, metro en personeel etc bedoelde.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
quote In Londen werkt het systeem prima, dat eb ik zelf ondervonden quote
Geloof ik, maar hoezo zones ? Hou je die hier ook en zo nee, hoe gaan abonnementen dan werken, ok per afstand ?
Denk na, dat kan toch niet, dan hou je toch ook zons, netals in Londen
Ter jouwe info, ik heb al veel vragen die ik hier stel opgestuurd naar diverse OV bedrijvenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou bel de NS eens op als je het zo graag wilt weten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |