abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:34:38 #1
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65121747
Het vorige topic vind je hier.

De nog steeds bestaande discussie of de OV-chipkaart die ondanks de vele bezwaren en problemen, toch wordt ingevoerd, daarbij gesteund door de overheid die zoals gewoonlijk van niets afweet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65121861
Leuke discussie. Anti-OVchipper hier.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:40:18 #3
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65121986
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:09 schreef snowgoon het volgende:

[..]

wat snap je niet aan het feit dat Rotterdam test gebied is voor de OV kaart in heel Nederland?
Gezien de al jaren bestaande problemen die niet worden opgelost maar wel de overstap maken naar het afschaffen van de strippenkaart lijkt het er niet op dat ze de test ooit zullen beeindigen. Misschien zie jij dat anders, maar je zegt er niet veel over.
quote:
Zozo. Snel geirriteerd dat als je iemand op zijn fouten aanspreken al "op de man spelen" noemt.
Je legt verschillende mensen hier woorden in de mond, verdraait uitspraken, negeert opmerkingen, feiten en logisch nadenken, maar ik ben snel geïrriteerd?
quote:
Zijn dat problemen die er al vanaf het begin zijn, of zijn het nieuwe problemen?
Als je eens probeert te begrijpen wat er staat, dan hoef je deze vraag niet te stellen.
quote:
En tja, een automaat valt wel eens uit. Dat zal niet veel anders zijn dan nu het geval is. Maar als je het een beetje goed plant hoef je niet zo vaak van die apparaten gebruik te maken.
Hoe had jij dat voorgesteld als enkel de chipkaart gebruikt kan worden?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65122588
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Gezien de al jaren bestaande problemen die niet worden opgelost maar wel de overstap maken naar het afschaffen van de strippenkaart lijkt het er niet op dat ze de test ooit zullen beeindigen. Misschien zie jij dat anders, maar je zegt er niet veel over.
[..]

Je legt verschillende mensen hier woorden in de mond, verdraait uitspraken, negeert opmerkingen, feiten en logisch nadenken, maar ik ben snel geïrriteerd?

[..]

Als je eens probeert te begrijpen wat er staat, dan hoef je deze vraag niet te stellen.
[..]

Hoe had jij dat voorgesteld als enkel de chipkaart gebruikt kan worden?
Ik denk dat de problemen zoals die hier geschetst worden over het algemeen overdreven zijn. Tuurlijk zullen er wel eens automaten stuk zijn. Maar als je goed gebruik van maakt (automatisch opladen, abbo er op zetten) van de OV chipkaart zul je daar weinig hinder van hebben.
In deze situatie heb ik ook nog nooit kaarten gekocht in de bus of op de kleine stations maar er altijd voor gezorgd dat ik een strippenkaart had of die op een groot station kocht.

Jij kunt er niet tegen dat iemand jou op een duidelijke fout betrapt. Dat kwam op mij als geirriteerd over.

Ik probeer al 2 dagen te begrijpen wat je zegt maar ik zie jou en anderen geen problemen aandragen die niet opgelost kunnen worden. Meeste problemen zijn verzonnen, komen maar zelden voor of hebben te maken met de 2 systemen die nu naast elkaar lopen.
pi_65122669
En als er al irritatie aan mijn kant is, is dat doordat er hier een paar figuren zijn die koste wat het kost de chipkaart af willen zeiken, problemen verzinnen en niet willen luisteren naar wat ik zeg.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:15:40 #6
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65123561
quote:
Is het een dwangmatig iets dat er alleen maar gekeken kan worden naar de negatieve dingen?
Nee, dat is niet dwangmatig. Als er geen positieve dingen op te noemen zijn, verlegt de focus zich automatisch naar de negatieve dingen. Nogal wiedes.
pi_65123666
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:15 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, dat is niet dwangmatig. Als er geen positieve dingen op te noemen zijn, verlegt de focus zich automatisch naar de negatieve dingen. Nogal wiedes.


Als je niks positief aan de chipkaart ziet kijk je wel heel erg selectief.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:18:00 #8
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65123683
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]



Als je niks positief aan de chipkaart ziet kijk je wel heel erg selectief.
Nou, noem maar dan.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:20:02 #9
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65123775
Het lijkt erop dat de voordelen zich vooral beperken tot de ov- bedrijven, en dat de voordelen voor de klant slechts marginaal zijn. Zeker als het straks ook nog landelijk ingevoerd gaat worden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65123949
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:18 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nou, noem maar dan.
Zonesysteem afgeschaft, nooit meer betalen voor 2 zones terwijl je maar 2 haltes overschrijd.
Nooit meer zorgen hoeven te maken of je genoeg strippen bij je hebt.
In de metro minder last van zwart reizigers.
Uiteindelijk 1 pas voor alle OV bedrijven.

En wat zijn de nadelen?
pi_65123971
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:20 schreef Hukkie het volgende:
Het lijkt erop dat de voordelen zich vooral beperken tot de ov- bedrijven, en dat de voordelen voor de klant slechts marginaal zijn. Zeker als het straks ook nog landelijk ingevoerd gaat worden.
Wat zijn de voordelen van de OV bedrijven dan?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:28:49 #12
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65124263
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik denk dat de problemen zoals die hier geschetst worden over het algemeen overdreven zijn.
Leuk voor je dat jij (nog) geen problemen hebt.
quote:
Tuurlijk zullen er wel eens automaten stuk zijn.
Dat kan gebeuren, met elk systeem. Waar het hier om gaat is dat niet aan 1 poortje dat toevallig stuk is, maar aan tig poortjes die met enige regelmaat dezelfde fouten hebben.
quote:
Maar als je goed gebruik van maakt (automatisch opladen, abbo er op zetten) van de OV chipkaart zul je daar weinig hinder van hebben.
Misschien wel. Probeer het eens uit of meld het bij een gebruikersgroep, dan kan het op grote schaal getest worden.
quote:
In deze situatie heb ik ook nog nooit kaarten gekocht in de bus of op de kleine stations maar er altijd voor gezorgd dat ik een strippenkaart had of die op een groot station kocht.

Ik probeer al 2 dagen te begrijpen wat je zegt maar ik zie jou en anderen geen problemen aandragen die niet opgelost kunnen worden.
Waarom zijn die fouten er dan nog steeds?
quote:
Meeste problemen zijn verzonnen, komen maar zelden voor of hebben te maken met de 2 systemen die nu naast elkaar lopen.
quote:
Jij kunt er niet tegen dat iemand jou op een duidelijke fout betrapt. Dat kwam op mij als geirriteerd over.
Ik vergis me met 1 week, als jij dat een fout noemt, tsja, veel plezier ermee.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65124448
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:28 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Leuk voor je dat jij (nog) geen problemen hebt.
[..]

Dat kan gebeuren, met elk systeem. Waar het hier om gaat is dat niet aan 1 poortje dat toevallig stuk is, maar aan tig poortjes die met enige regelmaat dezelfde fouten hebben.
[..]

Misschien wel. Probeer het eens uit of meld het bij een gebruikersgroep, dan kan het op grote schaal getest worden.
[..]

Waarom zijn die fouten er dan nog steeds?
[..]


[..]

Ik vergis me met 1 week, als jij dat een fout noemt, tsja, veel plezier ermee.
Hoevaak kom jij in Rotterdam vanuit Zuid Limburg?

En bij tientallen poortjes in gebruik zullen er vast wel een aantal regelmatig stuk zijn. Ook dat zijn dingen die in de test naar voren komen en dan aangepast kunnen worden.

Welke fouten van 3 jaar terug zijn er nog steeds? Wees eens concreet.
Ik denk ook niet dat de huidige apparatuur nooit fouten vertoonden en ook regelmatig buiten gebruik waren. Wat dat betreft zal de oude situatie echt niet beter zijn dan de nieuwe situatie.

Ik hoef het niet aan te melden op een gebruiksersgroep, over 2 weken gaat het gewoon gebeuren.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:34:10 #14
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65124519
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:23 schreef snowgoon het volgende:
Zonesysteem afgeschaft, nooit meer betalen voor 2 zones terwijl je maar 2 haltes overschrijd.[quote]
Hmm, met de bus naar het station, dat was hemelsbreed 1,5 km en 2 strippen. Die bus rijdt wel een paar kilometer om om alle haltes te pakken, grote kans dat ik nu duurder uit ben.
[quote]Nooit meer zorgen hoeven te maken of je genoeg strippen bij je hebt.
Maar wel om de haverklap naar een saldo oplader moeten lopen om je saldo bij te laden.
quote:
In de metro minder last van zwart reizigers.
Geen ervaring met de metro.
quote:
Uiteindelijk 1 pas voor alle OV bedrijven.
En voor iedere maatschappij verschillende tarieven. Dus stel dat je naar het oosten van het land wil, dan moet je eerst een reisplan opstellen van waar en wanneer je je ovchip moet opladen.
quote:
En wat zijn de nadelen voordelen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65124604
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:34 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Maar wel om de haverklap naar een saldo oplader moeten lopen om je saldo bij te laden.
[..]

Geen ervaring met de metro.
[..]

En voor iedere maatschappij verschillende tarieven. Dus stel dat je naar het oosten van het land wil, dan moet je eerst een reisplan opstellen van waar en wanneer je je ovchip moet opladen.
[..]


De ene keer zal je duurder uit zijn, de andere keer goedkoper. Het is sowieso eerlijker, je betaalt alleen voor de gereden kilometers en niet teveel omdat je toevallig in de buurt van een zonegrens instapt.
Hoe dan ook, het zone sy

Je hoeft helemaal niet om de haverklap naar een saldo oplader, je kunt dat automatisch laten doen.

Ga je nu al gewoon op de bonnefooi ineens naar het oosten van het land zonder te kijken hoe dat moet?

Nogmaals, wat zijn de nadelen?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:39:19 #16
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65124763
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:23 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Zonesysteem afgeschaft, nooit meer betalen voor 2 zones terwijl je maar 2 haltes overschrijd.
Uiterst subjectief, zeker ook omdat de overstaptijd wordt teruggebracht naar een schandalige 35 minuten en je niet meer terugkunt op dezelfde strippen. En bovendien kan het hectometertarief juist in veel gevallen bijzonder ongunstig uitvallen. Lees bijvoorbeeld eens de stukken van Frans Mensonides.
quote:
Desondanks lijken veel Amsterdamse reizigers erop achteruit te gaan bij het gebruik van de chipkaart. De drukste metrostations, zoals Amsterdam CS, Sloterdijk en Amstel, bevinden zich aan het eind van een zone (het eerste zelfs letterlijk aan het eind van de tunnel); het kost doorgaans veel kilometers om er te geraken. De inwoners van Amstelveen zijn in ieder geval de klos. De smalle en langgerekte gemeente vormt één zone. Voor een ritje van Amstelveen Westwijk naar het hart van Amsterdam betaal je met de chipkaart tientallen procenten meer dan met de strippenkaart.
quote:
Nooit meer zorgen hoeven te maken of je genoeg strippen bij je hebt.
En je hoeft je geen zorgen te maken of je je ov-chipkaart wel bij je hebt?
Zo'n strippenkaart haal je nog bij de sigarenboer op de hoek als het moet. De ov-chipkaart zal echter maar zeer beperkt verkrijgbaar zijn.

En stel dat je nu met je vrouw met vier kinderen even een keer de stad in wil. Dan moet je dus opletten of je echt wel alle zes mensen de ov-chipkaart bij zich hebben. Dan neem ik toch echt liever één 45-strippenkaart mee waarbij je heel makkelijk de stad door kan crossen.
quote:
In de metro minder last van zwart reizigers.
Bron? Dat moet allemaal nog maar blijken natuurlijk. En bovendien heb ik nog nooit last gehad 'in de metro' van een zwartreiziger. Van die poortjes daarentegen heb ik wel degelijk last.
quote:
Uiteindelijk 1 pas voor alle OV bedrijven.
Waar je nog steeds bij elke vervoerder een ander tarief aantreft en/of reisproducten moet laden. Wat schiet ik daarmee op dan? Ik koop liever twee keer een kaartje en dat ik dan vantevoren weet wat het gaat kosten, dan dat ik de godganse dag sta in- en uit te checken en iedere keer moet controleren wat ik betaald heb en of dat wel klopt.

Achteraf pas weten wat je reis kostte, kan het nog achterlijker?
quote:
En wat zijn de nadelen?
Lees bijvoorbeeld mijn andere reacties in de ov-chipkaarttopics eens. Maar als ik echt alles zou moeten opnoemen, dan ben je over drie uur nog niet klaar met lezen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:39:24 #17
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65124767
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:23 schreef snowgoon het volgende:
Wat zijn de voordelen van de OV bedrijven dan?
Tracking, gerichte marketing, uitchecken wat mislukt, hogere inkomsten bijvoorbeeld.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:39:38 #18
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65124785
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoevaak kom jij in Rotterdam vanuit Zuid Limburg?

En bij tientallen poortjes in gebruik zullen er vast wel een aantal regelmatig stuk zijn. Ook dat zijn dingen die in de test naar voren komen en dan aangepast kunnen worden.

Welke fouten van 3 jaar terug zijn er nog steeds? Wees eens concreet.
Ik denk ook niet dat de huidige apparatuur nooit fouten vertoonden en ook regelmatig buiten gebruik waren. Wat dat betreft zal de oude situatie echt niet beter zijn dan de nieuwe situatie.

Ik hoef het niet aan te melden op een gebruiksersgroep, over 2 weken gaat het gewoon gebeuren.
Nou, als je nu eens braaf gaat lezen wat er wordt gezegd ipv de bal telkens bij de ander neer te leggen.
Tot die tijd veel plezier en wijsheid

(goh, dejavu van Houtworm, ook zo'n persoon met oogkleppen, zou het besmettelijk zijn?)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65124860
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:39 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Tracking, gerichte marketing, uitchecken wat mislukt, hogere inkomsten bijvoorbeeld.
Hogere inkomsten waardoor dan?
RET moet 70.000 betalen om teveel gekregen geld terug te geven aan de reizigers.
Wat is het voordeel van tracking?
Gerichte marketing kun je bij de NS laten blokkeren.
Checken wat mislukt lijkt me een prima voordeel.
pi_65124904
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nou, als je nu eens braaf gaat lezen wat er wordt gezegd ipv de bal telkens bij de ander neer te leggen.
Tot die tijd veel plezier en wijsheid

(goh, dejavu van Houtworm, ook zo'n persoon met oogkleppen, zou het besmettelijk zijn?)
Ik lees prima wat er gezegd wordt. Telkens wordt gezegd dat ik iets anders moet gaan lezen
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:45:23 #21
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65125059
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:35 schreef snowgoon het volgende:
Je hoeft helemaal niet om de haverklap naar een saldo oplader, je kunt dat automatisch laten doen.

Ga je nu al gewoon op de bonnefooi ineens naar het oosten van het land zonder te kijken hoe dat moet?

Nogmaals, wat zijn de nadelen?
Nee, nu koop ik hier op het statio een kaartje tot ergens in het oosten. Dan ben ik klaar.
Omdat ik tegenwoordig (gelukkig) weer in de auto zit ga ik dus geen ovchip abbo nemen, maar ik vind het wel leuk om af en toe tijdens de gratis reisdag (dat is een NS 'reisproduct') van mijn moeder met haar mee te gaan.
Dus dan heb ik de keuze tussen óf de maximale hoofdprijs betalen óf niet met haar meegaan.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65125076
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nou, als je nu eens braaf gaat lezen wat er wordt gezegd ipv de bal telkens bij de ander neer te leggen.
Tot die tijd veel plezier en wijsheid

(goh, dejavu van Houtworm, ook zo'n persoon met oogkleppen, zou het besmettelijk zijn?)
oude situatie is wel beter, nu zijn er geen poortjes voor de strippenkaart, dus ook geen storingen

nadelen van de chipkaart ?
zijn al gezegd

- kost meer tijd door in-en uitchecken , ook dubbele handeling kopen kaartjes NS

- duurder reizen voor 95% van de mensen door verhogen instaptarief (van 0,40 naar 0,70) en kortere geldigheid, ook verdwijnen retours

- grotere kans op storingen automaten, poortjes

- slechtere verkrijgbaarheid chipkaarten, zeker persoonlijke

de laatste zal wel opgelost worden, de eerste 3 zijn blijvende nadelen
pi_65125123
oh sorry verkeerde gequote !!
pi_65125170
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Uiterst subjectief, zeker ook omdat de overstaptijd wordt teruggebracht naar een schandalige 35 minuten en je niet meer terugkunt op dezelfde strippen. En bovendien kan het hectometertarief juist in veel gevallen bijzonder ongunstig uitvallen. Lees bijvoorbeeld eens de stukken van Frans Mensonides.
[..]


[..]

En je hoeft je geen zorgen te maken of je je ov-chipkaart wel bij je hebt?
Zo'n strippenkaart haal je nog bij de sigarenboer op de hoek als het moet. De ov-chipkaart zal echter maar zeer beperkt verkrijgbaar zijn.

En stel dat je nu met je vrouw met vier kinderen even een keer de stad in wil. Dan moet je dus opletten of je echt wel alle zes mensen de ov-chipkaart bij zich hebben. Dan neem ik toch echt liever één 45-strippenkaart mee waarbij je heel makkelijk de stad door kan crossen.
[..]

Bron? Dat moet allemaal nog maar blijken natuurlijk. En bovendien heb ik nog nooit last gehad 'in de metro' van een zwartreiziger. Van die poortjes daarentegen heb ik wel degelijk last.
[..]

Waar je nog steeds bij elke vervoerder een ander tarief aantreft en/of reisproducten moet laden. Wat schiet ik daarmee op dan? Ik koop liever twee keer een kaartje en dat ik dan vantevoren weet wat het gaat kosten, dan dat ik de godganse dag sta in- en uit te checken en iedere keer moet controleren wat ik betaald heb en of dat wel klopt.

Achteraf pas weten wat je reis kostte, kan het nog achterlijker?
[..]

Lees bijvoorbeeld mijn andere reacties in de ov-chipkaarttopics eens. Maar als ik echt alles zou moeten opnoemen, dan ben je over drie uur nog niet klaar met lezen.
Daar is NIKS subjectiefs aan. Dat is gewoon een feit dat het zonesysteem verdwijnt.
Het systeem zal nu de ene keer goedkoper uitvallen en de andere keer duurder. In alle gevallen is het eerlijker.

De OV chipkaart is op allerlei verschillende locaties verkrijgbaar. In Rotterdam in ieder geval bij de Postkantoren, Primera zaken en bij een andere sigaren keten.
Blijkbaar ben je niet goed op de hoogte.

Als je al moeite hebt met het meenemen van een kaartjes, is het OV denk ik wel een grote uitdaging voor je.

Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.

Saldo blijft saldo. De 5 euro uit Rotterdam is evenveel waard als de 5 euro in Amsterdam. Je kunt ook vooraf kijken wat je reis kost via internet als je dat zo graag wilt weten.

Wel grappig dat je om voordelen vraag maar die compleet negeert en met allerlei andere dingen komt.

Kom maar op met al die andere nadelen, print ik ze wel uit en ga ik ze in bed lezen.
pi_65125278
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:48 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Daar is NIKS subjectiefs aan. Dat is gewoon een feit dat het zonesysteem verdwijnt.
Het systeem zal nu de ene keer goedkoper uitvallen en de andere keer duurder. In alle gevallen is het eerlijker.

De OV chipkaart is op allerlei verschillende locaties verkrijgbaar. In Rotterdam in ieder geval bij de Postkantoren, Primera zaken en bij een andere sigaren keten.
Blijkbaar ben je niet goed op de hoogte.

Als je al moeite hebt met het meenemen van een kaartjes, is het OV denk ik wel een grote uitdaging voor je.

Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.

Saldo blijft saldo. De 5 euro uit Rotterdam is evenveel waard als de 5 euro in Amsterdam. Je kunt ook vooraf kijken wat je reis kost via internet als je dat zo graag wilt weten.

Wel grappig dat je om voordelen vraag maar die compleet negeert en met allerlei andere dingen komt.

Kom maar op met al die andere nadelen, print ik ze wel uit en ga ik ze in bed lezen.
dus zwartrijden daalt naar 0 % ?
saldo blijft saldo maar hoezo moet ik in de ene stad meer betalen per km dan in de andere ?
hogere slijtage bussen ofzo ?
pi_65125317
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:45 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nee, nu koop ik hier op het statio een kaartje tot ergens in het oosten. Dan ben ik klaar.
Omdat ik tegenwoordig (gelukkig) weer in de auto zit ga ik dus geen ovchip abbo nemen, maar ik vind het wel leuk om af en toe tijdens de gratis reisdag (dat is een NS 'reisproduct') van mijn moeder met haar mee te gaan.
Dus dan heb ik de keuze tussen óf de maximale hoofdprijs betalen óf niet met haar meegaan.
Met de OV chipkaart kun je ook gewoon een kaartje tot in het oosten kopen hoor. Geen probleem.

Tja, als jij er voor kiest om geen abbo te nemen is dat jouw goed recht. Net zoals het het goed recht van de NS is om jou dan geen korting te geven.
pi_65125431
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus zwartrijden daalt naar 0 % ?
saldo blijft saldo maar hoezo moet ik in de ene stad meer betalen per km dan in de andere ?
hogere slijtage bussen ofzo ?
Kun je niet lezen ofzo?

Ik zal het maar vast een paar keer herhalen
quote:
In de metro minder last van zwart reizigers.
quote:
In de metro minder last van zwart reizigers.
quote:
In de metro minder last van zwart reizigers.
Let vooral op het woordje MINDER. Ik herhaal Let vooral op het woordje MINDER

Nu betaal je in de ene stad ook al een andere bedrag per km. Alleen is dat niet duidelijk door het zonesysteem.
pi_65125464
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:53 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Kun je niet lezen ofzo?

Ik zal het maar vast een paar keer herhalen
[..]


[..]


[..]

Let vooral op het woordje MINDER. Ik herhaal Let vooral op het woordje MINDER

Nu betaal je in de ene stad ook al een andere bedrag per km. Alleen is dat niet duidelijk door het zonesysteem.
ja minder zeg je

maar mensen die niet betalen kunnen niet meer binnen toch ? Hoe kan je dan zwartrijden ?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:54:15 #29
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65125470
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:41 schreef snowgoon het volgende:
Hogere inkomsten waardoor dan?
Zie eerdere reacties.
quote:
RET moet 70.000 betalen om teveel gekregen geld terug te geven aan de reizigers.
Zeker, maar hoeveel halen ze binnen van mensen die het erbij laten zitten?
quote:
Wat is het voordeel van tracking?
Waarom worden reisgegevens 7 jaar vastgehouden? Daar zal vast wel een reden voor zijn.
quote:
Gerichte marketing kun je bij de NS laten blokkeren.
marketing van de ns wel ja.
quote:
Checken wat mislukt lijkt me een prima voordeel.
Ja maar beetje lullig als de apparatuur weigert, waardoor er 4 euro wordt afgeschreven en je vervolgens zelf achter je geld aan moet.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65125510
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja minder zeg je

maar mensen die niet betalen kunnen niet meer binnen toch ? Hoe kan je dan zwartrijden ?
Het zal moeilijker worden om naar binnen te komen. Niemand kan garanderen dat er niemand meer gratis naar binnen komt.
pi_65125553
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:55 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het zal moeilijker worden om naar binnen te komen. Niemand kan garanderen dat er niemand meer gratis naar binnen komt.
Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.

eigen woorden

hoe kom je dan binnen zonder chipkaart ? dat gaat niet meer, dus betaal je
pi_65125599
geen reactie op de blijvende nadelen van de chipkaart ?

oh nee dat vind je geen nadelen he,
pi_65125707
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:54 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zie eerdere reacties.
[..]

Zeker, maar hoeveel halen ze binnen van mensen die het erbij laten zitten?
[..]

Waarom worden reisgegevens 7 jaar vastgehouden? Daar zal vast wel een reden voor zijn.
[..]

marketing van de ns wel ja.
[..]

Ja maar beetje lullig als de apparatuur weigert, waardoor er 4 euro wordt afgeschreven en je vervolgens zelf achter je geld aan moet.
Er zijn 8927809734089712983479827459872 eerdere reacties over dit onderwerp. Het zou fijn zijn als je wat duidelijker bent.

Geen idee hoeveel ze overhouden. Ze roepen iedereen op om hun geld terug te vragen. Dus ik denk dat het uiteindelijk niet zo veel kan zijn.

Ja maar ik weet het voordeel niet. En jij zegt dat er zoveel voordelen zijn. Dus dat wil ik dan wel eens weten wat het voordeel is van die gegevens 7 jaar opslaan.

Welke andere marketing kun je niet blokkeren?

Als je nu reist in de metro of trein en geen kaartje kon kopen omdat de apparaten het niet deden krijg je ook een boete en moet je maar zien dat je dat terugkrijgt. En die boete is meer dan 4 euro.
pi_65125740
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:56 schreef macca728 het volgende:
geen reactie op de blijvende nadelen van de chipkaart ?

oh nee dat vind je geen nadelen he,
Ow sorry. Heb ik 1 van jouw vele opmerkingen over het hoofd gezien. Mijn excuses.
pi_65125828
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.

eigen woorden

hoe kom je dan binnen zonder chipkaart ? dat gaat niet meer, dus betaal je
Denk jij echt dat er op alle stations een feilloos systeem te maken is waar niemand ongewenst naar binnen kan?

Ben je echt zo naïef?
pi_65125854
je wilde nadelen hebben

dan geef ik ze

zijn legitieme nadelen hoor, meer handelingen gaat meer tijd kosten. Als jij denkt dat iedereeen alles goed gaat doen. Dat is na 25 jaar met de strippenkaart niet eens het geval.
pi_65125904
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Denk jij echt dat er op alle stations een feilloos systeem te maken is waar niemand ongewenst naar binnen kan?

Ben je echt zo naïef?
Tuurlijk kan dat, waarom niet ? Hoeven alleen maar poortjes geplaats te worden, hoeft niet eens bij de ingang zelf, kan ook verderop
pi_65125978
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

oude situatie is wel beter, nu zijn er geen poortjes voor de strippenkaart, dus ook geen storingen

nadelen van de chipkaart ?
zijn al gezegd

- kost meer tijd door in-en uitchecken , ook dubbele handeling kopen kaartjes NS

- duurder reizen voor 95% van de mensen door verhogen instaptarief (van 0,40 naar 0,70) en kortere geldigheid, ook verdwijnen retours

- grotere kans op storingen automaten, poortjes

- slechtere verkrijgbaarheid chipkaarten, zeker persoonlijke

de laatste zal wel opgelost worden, de eerste 3 zijn blijvende nadelen
Herhaling van zetten....
- Strippenkaart op de juiste manier vouwen kost meer tijd dan je pasje langs een lezer halen. Tijd verschil is echt nihil.
- Dat de reizen in 95 van de gevallen duurder zijn is een bewering die je niet kunt onderbouwen, zoals de meeste van je beweringen.
- Kans op storingen is net zo groot. Nu zijn er ook al veel apparaten nodig om in OV te komen.
- Chipkaarten zijn net zo makkelijk te krijgen als nu strippenkaarten en abbo's.

Maar weer eens de vraag aan jou, waarom MOET jij alles tot in den treure herhalen?
pi_65126039
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:
je wilde nadelen hebben

dan geef ik ze

zijn legitieme nadelen hoor, meer handelingen gaat meer tijd kosten. Als jij denkt dat iedereeen alles goed gaat doen. Dat is na 25 jaar met de strippenkaart niet eens het geval.
Wat ?
Je gaat toch niet zeggen dat de strippenkaart geen perfect systeem is he

Je bent al dagen, maanden bezig om de afschaffing van strippenkaarten tegen te gaan en nu ga je zeggen dat niet iedereen er goed mee overweg kon na 25 jaar en dus niet perfect is
pi_65126066
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat, waarom niet ? Hoeven alleen maar poortjes geplaats te worden, hoeft niet eens bij de ingang zelf, kan ook verderop
Ah oke. Dus jij zegt dat het zwartrijden wel tot 0% zal dalen.
Ook goed.
pi_65126122
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Herhaling van zetten....
- Strippenkaart op de juiste manier vouwen kost meer tijd dan je pasje langs een lezer halen. Tijd verschil is echt nihil.
- Dat de reizen in 95 van de gevallen duurder zijn is een bewering die je niet kunt onderbouwen, zoals de meeste van je beweringen.
- Kans op storingen is net zo groot. Nu zijn er ook al veel apparaten nodig om in OV te komen.
- Chipkaarten zijn net zo makkelijk te krijgen als nu strippenkaarten en abbo's.

Maar weer eens de vraag aan jou, waarom MOET jij alles tot in den treure herhalen?
Ja hoor vouw jij je strippenkaart maar
Dan loop ik gauw langs je want geen poortjes en ik heb al gestempeld of een abonnement
Maar ja maar 10 mensen hebben een abonnement, de rest vouwt zijn strippenkaart

Nu moet je op iedereen wachten, zie jij NL in de rij lopen ?

welke apparaten heb je nu nodig dan ? kaartjesautomaat van de NS, zijn munt apparaten en/of pin,

nogmaals 2 of 4 handelingen gaat meer tijd kosten dan 1 of 0

ja chipkaarten zullen OP TERMIJN makkelijk verkrijgbaar zijn ja
NU NIET
pi_65126166
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ah oke. Dus jij zegt dat het zwartrijden wel tot 0% zal dalen.
Ook goed.
zeg jij eerder, als je niet betaalt kom je niet binnen.

Hoe kan je dan zwartrijden ? Poortje inbeuken ? ja dat kan
pi_65126285
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

zeg jij eerder, als je niet betaalt kom je niet binnen.

Hoe kan je dan zwartrijden ? Poortje inbeuken ? ja dat kan
Waarom moet alles tot in den treure herhaald worden bij jou?
pi_65126318
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja hoor vouw jij je strippenkaart maar
Dan loop ik gauw langs je want geen poortjes en ik heb al gestempeld of een abonnement
Maar ja maar 10 mensen hebben een abonnement, de rest vouwt zijn strippenkaart

Nu moet je op iedereen wachten, zie jij NL in de rij lopen ?

welke apparaten heb je nu nodig dan ? kaartjesautomaat van de NS, zijn munt apparaten en/of pin,

nogmaals 2 of 4 handelingen gaat meer tijd kosten dan 1 of 0

ja chipkaarten zullen OP TERMIJN makkelijk verkrijgbaar zijn ja
NU NIET
Waarom moet alles tot in den treure herhaald worden bij jou?
pi_65126344
gewoon vb

Ik ga van Ridderkerk naar Den Haag

ik stempel in bus, leg mijn strippenkaart bij de chauffeur, die stempelt. (NIET UITCHECKEN)
stap ik over op metro zonder poortje (NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN)
koop ik retour voor trein met mijn pinpas (NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN
ga terug (NIET WEER EEN ENKELTJE KOPEN TERUG)
ga met metro, stempel 5 strippen (NIET UITCHECKEN)
stap over op bus ( NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN
ben thuis

resultaat :3 handelingen nu strippen, retour kopen, strippen
resultaat straks 12 handelingen

Dat gaat geen tijd meer kosten ?
pi_65126426
Ik zal je niet lastig vallen met abonnement, dan hoef ik niet eens te stempelen
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:15:05 #47
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65126461
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:48 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Daar is NIKS subjectiefs aan. Dat is gewoon een feit dat het zonesysteem verdwijnt.
quote:
Het systeem zal nu de ene keer goedkoper uitvallen en de andere keer duurder.
Gast, daarom is het dus juist niet objectief. Jij wilt beweren dat het een algemeen voordeel is als iemand tientallen procenten meer moet betalen om in Amsterdam Centraal te komen?

Volgens mij heb jij geen flauw idee wat subjectief inhoudt.
quote:
In alle gevallen is het eerlijker.
Niet mee eens. De hemelsbrede afstand zou eerlijker zijn, niet het afgelegde traject dat met veel passen en meten in polderend Nederland is vastgesteld en verre van ideaal is. Waarom zou ik moeten betalen als de bus drie kilometer omrijdt om een afgelegen halte te bereiken? Ik zie daar helemaal niets eerlijks aan.
quote:
De OV chipkaart is op allerlei verschillende locaties verkrijgbaar. In Rotterdam in ieder geval bij de Postkantoren, Primera zaken en bij een andere sigaren keten.
Blijkbaar ben je niet goed op de hoogte.
Ja, alleen anonieme ov-chipkaarten.
quote:
Als je al moeite hebt met het meenemen van een kaartjes, is het OV denk ik wel een grote uitdaging voor je.
Ja lul er maar mooi omheen. Jij noemt het als voordeel dat je niet meer druk hoeft te maken om het vergeten van de strippenkaart, terwijl je dan nog steeds je ov-chipkaart kunt vergeten. Geen enkel voordeel dus.
quote:
Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.
Ja, want het wordt absoluut onmogelijk om het systeem te omzeilen. Er hoeft maar een vlinder tegen die dingen aan te vliegen en ze springen al open. En er gaan echt niet op elk station personeelsleden staan om de piepjes te controleren.

En laten we over het hacken maar niet beginnen.
quote:
Saldo blijft saldo. De 5 euro uit Rotterdam is evenveel waard als de 5 euro in Amsterdam. Je kunt ook vooraf kijken wat je reis kost via internet als je dat zo graag wilt weten.
Ik zie het al helemaal voor me. Ik ga naar de supermarkt en nergens staan prijskaartjes. Als ik wil afrekenen wordt mij de prijs niet duidelijk. Terwijl ik mijn pincode intik, verschijnt nergens het bedrag. Op mijn klacht bij de servicebalie nadat ik mijn bankafschrift bekeken heb krijg ik te horen dat ik de prijs vantevoren op internet had kunnen nakijken en dat de vijf euro die ik voor de boodschappen betaald heb, ook vijf euro bij een andere supermarkt waard is.

Omgekeerde wereld? Niet volgens meneer Snowgoon.
quote:
Wel grappig dat je om voordelen vraag maar die compleet negeert en met allerlei andere dingen komt.
Toppunt dit. Ik leg uit waarom de voordelen helemaal geen voordelen zijn of geen objectieve voordelen zijn, en dan kom jij erop uit dat ik die 'voordelen' compleet negeer. Lees mijn post nog eens, of heb je geen begrijpend lezen op school gehad?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:16:46 #48
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65126550
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:58 schreef snowgoon het volgende:
Er zijn 8927809734089712983479827459872 eerdere reacties over dit onderwerp. Het zou fijn zijn als je wat duidelijker bent.

Geen idee hoeveel ze overhouden. Ze roepen iedereen op om hun geld terug te vragen. Dus ik denk dat het uiteindelijk niet zo veel kan zijn.

Ja maar ik weet het voordeel niet. En jij zegt dat er zoveel voordelen zijn. Dus dat wil ik dan wel eens weten wat het voordeel is van die gegevens 7 jaar opslaan.

Welke andere marketing kun je niet blokkeren?

Als je nu reist in de metro of trein en geen kaartje kon kopen omdat de apparaten het niet deden krijg je ook een boete en moet je maar zien dat je dat terugkrijgt. En die boete is meer dan 4 euro.
Reizen wordt over het algemeen duurder, zeker als je geen abbo op naam hebt.
Veel mensen laten het erbij zitten. Reizigers hebben 150000 euro teveel betaald, jammer van de administratiekosten. nu.nl
Dacht dat de ns het al had aangegeven om de gegevens voor marketingdoeleinden te willen gebruiken. Dat zal zich vast niet beperken tot de ns zelf.
Als ik geen kaartje kan kopen dan stap ik niet in, nu kan ik niet uistappen en dat kost me vier euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hukkie op 16-01-2009 22:23:07 ]
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65126590
Die 1000.000.000 is allemaal belastinggeld geweest he?
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_65126654
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:16 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Reizen wordt over het algemeen duurder, zeker als je geen abbo op naam hebt.
Veel mensen laten het erbij zitten. Reizigers hebben 150000 euro teveel betaald, jammer van de administratiekosten. nu.nl
Dacht dat de ns het al had aangegeven om de gegevens voor marketingdoeleinden te willen gebruiken. Dat zal zich vast niet beperken tot de ns zelf.
Als ik geen kaartje kan kopen dan stap ik niet in, nu kan ik niet uistappen en dat kost me vier euro.
Reizigers die verkeerd uitchecken komen er vaak pas later achter ook nog.
Mensen die er weinig gebruik van maken. Je kan het zelf niet zien, tenzij je er moeite voor doet.
Elke dag op internet kijken bv !!!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:19:14 #51
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65126658
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:53 schreef snowgoon het volgende:

Let vooral op het woordje MINDER. Ik herhaal Let vooral op het woordje MINDER
Je lult jezelf klem. Als er toch zwartreizigers zijn, is het dus überhaupt geen gesloten systeem zoals jij beweert. Waarom zou het aantal zwartrijders dan afnemen? Als mensen willen zwartrijden, lukt ze dat toch wel.
pi_65126847
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
gewoon vb

Ik ga van Ridderkerk naar Den Haag

ik stempel in bus, leg mijn strippenkaart bij de chauffeur, die stempelt. (NIET UITCHECKEN)
stap ik over op metro zonder poortje (NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN)
koop ik retour voor trein met mijn pinpas (NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN
ga terug (NIET WEER EEN ENKELTJE KOPEN TERUG)
ga met metro, stempel 5 strippen (NIET UITCHECKEN)
stap over op bus ( NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN
ben thuis

resultaat :3 handelingen nu strippen, retour kopen, strippen
resultaat straks 12 handelingen

Dat gaat geen tijd meer kosten ?
Ligt eraan wie het doet en of je slim genoeg bent om je pas bij de hand te houden.

Ik denk dat het in jouw geval een half uur extra zal kosten omdat je bij elke handeling iemand om uitleg moet gaan vragen en je allerlei problemen gaat verzinnen die het misschien moeilijker maken.
pi_65126850
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je lult jezelf klem. Als er toch zwartreizigers zijn, is het dus überhaupt geen gesloten systeem zoals jij beweert. Waarom zou het aantal zwartrijders dan afnemen? Als mensen willen zwartrijden, lukt ze dat toch wel.
Ja dat geloof ik ook
Dus dat voordeel is geen voordeel meer

Net als met fietsen, een beter slot dat niet te kraken is ? Maand later hebben ze al een loper daarvoor
pi_65126910
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:15 schreef Zelva het volgende:

Ja lul er maar mooi omheen. Jij noemt het als voordeel dat je niet meer druk hoeft te maken om het vergeten van de strippenkaart, terwijl je dan nog steeds je ov-chipkaart kunt vergeten. Geen enkel voordeel dus.
Waarschijnlijk zelfs een nadeel want je moet dadellijk natuurlijk op het station of bij de chauffeur een veel duurder wegwerpkaartje kopen. Terwijl je normalitair weer gewoon een normale strippenkaart kon kopen die hetzelfde koste wat dat kost wat je vergeten was.

Ja dus dan weer een voordeel voor de vervoerders.

Leuk stukje
quote:
http://www.wuz.nl/tag/ovchipknip
OV chipknip fraudebestrijding of volgsysteem?

07-10-08 | 09:44
WUZzerr: vakjury | Utrecht

Althans dat geld voor de overheid en de vervoersbedrijven.

Normaliter ga je bij een grote investering vooraf de kosten en de baten na. Zo zou je dat ook verwachten bij de ov chipknip. Niets blijkt echter minder waar.

De kosten waren geraamd op 249 miljoen euro. Dit zijn dus 12.205.883 strippenkaarten van 45 strippen. Deze zouden door de invoering van het systeem terugverdient moeten worden. Dat dat niet haalbaar was bleek al snel want reizen met de OV chipknip is fors duurder dan reizen met de strippenkaart.

Maar het is een project van de overheid. Zulke projecten lopen altijd uit de hand. Ook nu weer. Er is minimaal 100 miljoen euro extra nodig. Let wel dit is ruim 40% meer oftewel 4.901.961 strippenkaarten van 45 strippen.

Dit brengt het totaal op 17.107.844 strippenkaarten van 45 strippen is 769.852.980 strippen welke terugverdient moeten worden om dit systeem terug te verdienen.

Ik vraag mij werkelijk af of dat ooit zal lukken. Naar mijn mening is het meer een volgsysteem. De chip is te volgen en je weet waar mensen naar toe gaan. Daar wil je als overheid wel voor betalen. Dit sluit ook aan op het systeem rekeningrijden. Pure privacyschending. U en ik betalen daarvoor!
pi_65126937
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:23 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ligt eraan wie het doet en of je slim genoeg bent om je pas bij de hand te houden.

Ik denk dat het in jouw geval een half uur extra zal kosten omdat je bij elke handeling iemand om uitleg moet gaan vragen en je allerlei problemen gaat verzinnen die het misschien moeilijker maken.
Bullshit, verzin ik handelingen ?
Ik loop zo door met mijn abonnement man, dan kan straks niet meer, maar dat snap jij niet

Ga maar 1 dag staan bij Beurs hoeveel mensen hun strippenkaart of chipkaart op moeten zoeken
Moet ik op gaan wachten
pi_65126973
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je lult jezelf klem. Als er toch zwartreizigers zijn, is het dus überhaupt geen gesloten systeem zoals jij beweert. Waarom zou het aantal zwartrijders dan afnemen? Als mensen willen zwartrijden, lukt ze dat toch wel.
Ik zeg nergens dat het zwartrijden compleet uitgebannen zal worden. Ik zeg duidelijk dat het minder zal worden.

Als jij bewust mijn uitspraken verkeerd gaat lezen of de meest negatieve uitleg zoekt, ben ik snel klaar met je.
pi_65127009
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Bullshit, verzin ik handelingen ?
Ik loop zo door met mijn abonnement man, dan kan straks niet meer, maar dat snap jij niet

Ga maar 1 dag staan bij Beurs hoeveel mensen hun strippenkaart of chipkaart op moeten zoeken
Moet ik op gaan wachten
Nee ik snap jou inderdaad niet. Dat heb je goed.
pi_65127028
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:26 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het zwartrijden compleet uitgebannen zal worden. Ik zeg duidelijk dat het minder zal worden.

Als jij bewust mijn uitspraken verkeerd gaat lezen of de meest negatieve uitleg zoekt, ben ik snel klaar met je.
Je heb zelf gezegd, als je niet betaalt kom je niet binnen.

Hoe kom jij dan binnen ? Of en zwartrijder, hoe komt die binnen ?
pi_65127054
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:27 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee ik snap jou inderdaad niet. Dat heb je goed.
Heel simpel meer handelingen = meer tijd
pi_65127059
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfs een nadeel want je moet dadellijk natuurlijk op het station of bij de chauffeur een veel duurder wegwerpkaartje kopen. Terwijl je normalitair weer gewoon een normale strippenkaart kon kopen die hetzelfde koste wat dat kost wat je vergeten was.

Ja dus dan weer een voordeel voor de vervoerders.

Leuk stukje
[..]


Een kaartje in de bus is ook nu al altijd duurder dan een gewone strippenkaart.
Dus dat zal niet veranderen.
pi_65127077
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Heel simpel meer handelingen = meer tijd
Hoeveel meer tijd? Uren, minuten, seconden?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:29:10 #62
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65127093
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:26 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het zwartrijden compleet uitgebannen zal worden. Ik zeg duidelijk dat het minder zal worden.
quote:
Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:29:34 #63
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65127106
Minder zwartrijden is dus ook een voordeel voor de ov bedrijven.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65127107
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:27 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee ik snap jou inderdaad niet. Dat heb je goed.

hoeveel tijd kost het kopen van een kaartje voor de trein ?
1 min ? 2 min ? 3 min ?

dat x 2
pi_65127121
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:29 schreef Zelva het volgende:

[..]


[..]


Volgens mij heb ik mijn eerdere uitspraken daarover al vaak genoeg herhaald.
pi_65127140
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:29 schreef Hukkie het volgende:
Minder zwartrijden is dus ook een voordeel voor de ov bedrijven.
En voor de reiziger.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:31:09 #67
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65127175
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:30 schreef snowgoon het volgende:
En voor de reiziger.
Want?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65127177
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

hoeveel tijd kost het kopen van een kaartje voor de trein ?
1 min ? 2 min ? 3 min ?

dat x 2
Nu is het weer kaartje kopen voor de trein. Net had je nog een abbo die je alleen maar hoefde te laten zien...

Je springt ook alle kanten op he.
pi_65127195
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Want?
Ik vind het nooit zo'n prettig gevoel als er stinkende zwervers in de metro zitten.
pi_65127200
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nu is het weer kaartje kopen voor de trein. Net had je nog een abbo die je alleen maar hoefde te laten zien...

Je springt ook alle kanten op he.
ik geef voorbeelden sukkel, zodat jij het ook snapt
pi_65127242
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nu is het weer kaartje kopen voor de trein. Net had je nog een abbo die je alleen maar hoefde te laten zien...

Je springt ook alle kanten op he.
maar even antwoord

hoeveel tijd kost het kopen van een kaartje ?

en straks ?
pi_65127251
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik geef voorbeelden sukkel, zodat jij het ook snapt
Als je telkens van de tram naar de trein naar een strippenkaart naar een abbo springt, kan ik je niet bijhouden hoor
pi_65127274
Het oorsrponkelijke outrol scenario van de ovchipknip let even op de datums.
quote:
http://www.ontdekdeovchipkaart.nl/chipkaart/0103-invoering.htm

De invoering van de OV-chipkaart in heel Nederland is ingrijpend en vereist dan ook grondige voorbereiding. Daarom doen we het gefaseerd. Om te beginnen in regio Rotterdam. Hier werkt Connexxion nauw samen met NS en RET. Daarna volgt de introductie in andere delen van Nederland. Hieronder ziet u hoe dat zal verlopen. Overigens blijven alle huidige vervoerbewijzen gewoon in gebruik zolang de invoering nog niet compleet is.

2005
In september heeft de introductie plaatsgevonden in regio Rotterdam. De OV-chipkaart wordt gebruikt in alle Connexxion-bussen in de Hoeksche Waard en op Voorne-Putten, inclusief Ridderkerk en Barendrecht. En verder op alle RET-metrolijnen en het NS-traject tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland.

2006
Aan de eerst geïntroduceerde lijnen is het NS/traject Rotterdam Centraal / Hoek van Holland toegevoegd. Eind 2006 kan men in de Rotterdamse regio met de OV-chipkaart reizen op trein, bus en metro.

2007
In 2007 start de landelijke invoering. De OV-chipkaart kan daarna worden gebruikt in grote delen van het stads-, streek- en treinvervoer in de Randstad.

2008
Iedereen kan overal in Nederland in het hele openbaar vervoer betalen met de OV-chipkaart.

2009
Voortaan is de OV-chipkaart in heel Nederland het enige vervoerbewijs in het openbaar vervoer.
In 2007 zou de NS al er mee moeten werken, en dit jaar iedereen, nou dat zie ik nog niet zo snel gebeuren
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:33:39 #74
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65127284
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:
Ik vind het nooit zo'n prettig gevoel als er stinkende zwervers in de metro zitten.
Als die zwerver gewoon op zichzelf zit te stinken dan heb ik daar geen problemen mee, in hoeverre beinvloed dat de prijs van mijn kaartje?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65127292
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar even antwoord

hoeveel tijd kost het kopen van een kaartje ?

en straks ?
Zoals ik al zei, ik jouw geval zal het wel een lange tijd duren.
Mensen die zich wel goed voorbereiden en niet bij elke handeling uitgebreid gaan afvragen wat daar fout kan gaan zijn een stuk sneller.
pi_65127323
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:33 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Als die zwerver gewoon op zichzelf zit te stinken dan heb ik daar geen problemen mee, in hoeverre beinvloed dat de prijs van mijn kaartje?
Waarom zou het de prijs van jouw kaartje moeten beïnvloeden?

Ik zal de zwervers dan wel naar jou sturen.
pi_65127334
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:33 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik jouw geval zal het wel een lange tijd duren.
Mensen die zich wel goed voorbereiden en niet bij elke handeling uitgebreid gaan afvragen wat daar fout kan gaan zijn een stuk sneller.
nee in jouw geval kost het geen meer tijd he of wel ?
pi_65127354
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:33 schreef Basp1 het volgende:
Het oorsrponkelijke outrol scenario van de ovchipknip let even op de datums.
[..]

In 2007 zou de NS al er mee moeten werken, en dit jaar iedereen, nou dat zie ik nog niet zo snel gebeuren
Zoek daar ook even alle berichten en protesten van belangenorganisaties en politici bij. Dan weet je ook waarom het allemaal zo lang duurt.
pi_65127389
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:33 schreef Basp1 het volgende:
Het oorsrponkelijke outrol scenario van de ovchipknip let even op de datums.
[..]

In 2007 zou de NS al er mee moeten werken, en dit jaar iedereen, nou dat zie ik nog niet zo snel gebeuren
en in 2007 zijn Connexxion en Arriva er mee gestopt.
Connexxion zag het niet meer zitten al die ellende
pi_65127399
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik vind het nooit zo'n prettig gevoel als er stinkende zwervers in de metro zitten.
Ja want per defenitie zijn er geen witte boorden crmininelen.
pi_65127400
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee in jouw geval kost het geen meer tijd he of wel ?
Dat zal per situatie anders zijn.
Als je automatisch opladen heb, hoef je nooit meer een strippenkaart te gaan kopen. Bespaar je veel tijd mee.
pi_65127421
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja want per defenitie zijn er geen witte boorden crmininelen.
Die zijn er ook wel hoor.
pi_65127454
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

en in 2007 zijn Connexxion en Arriva er mee gestopt.
Connexxion zag het niet meer zitten al die ellende
Niet liegen. Die zijn er niet mee gestopt, die hebben zich uit TSL terug getrokken. De OV chipkaart gaat gewoon gebruikt worden bij beide bedrijven.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:37:50 #84
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65127462
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:34 schreef snowgoon het volgende:
Waarom zou het de prijs van jouw kaartje moeten beïnvloeden?

Ik zal de zwervers dan wel naar jou sturen.
Minder zwervers zie ik niet als voordeel, een wil een goedkoper anoniem kaartje.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65127480
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:36 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat zal per situatie anders zijn.
Als je automatisch opladen heb, hoef je nooit meer een strippenkaart te gaan kopen. Bespaar je veel tijd mee.
nee nee er niet om heen lullen. Ik kan met abonnement reizen ja, hoef ik ook geen kaartje te kopen

als jij kaartje koopt voor trein nu en straks, zit daar verschil tussen qua tijd ?
pi_65127506
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:37 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Minder zwervers zie ik niet als voordeel, een wil een goedkoper anoniem kaartje.
En ik wil een lekker wijf als conductrice in plaats van chagarijnige afgekeurde stadswachten.
Zo heeft iedereen wel iets wat die anders wilt.
pi_65127514
2005
In september heeft de introductie plaatsgevonden in regio Rotterdam. De OV-chipkaart wordt gebruikt in alle Connexxion-bussen in de Hoeksche Waard en op Voorne-Putten, inclusief Ridderkerk en Barendrecht. En verder op alle RET-metrolijnen en het NS-traject tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland.

Waarom is Connexxion er dan mee gestopt ?
Waarom is de NS op de genoemde traject er ook mee gestopt ?
pi_65127567
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee nee er niet om heen lullen. Ik kan met abonnement reizen ja, hoef ik ook geen kaartje te kopen

als jij kaartje koopt voor trein nu en straks, zit daar verschil tussen qua tijd ?
Hey jij vind die tijd zo belangrijk, waarom negeer je dan de situaties die juist veel tijd besparen?

Naar de sigaren boer lopen, wachten tot die Truus die die Story koop uitgeluld is en dan je strippenkaart kopen is heel wat kaartjes kopen tijd waard.
pi_65127569
en SNowgoon, ik had al een chipkaart toen, ik reisde er ook mee op de bus, totdat de automaten werden afgeplakt en uiteindelijk in veel bussen zelfs verwijderd zijn

Nu zijn er geen bussen met chipkaartpoortjes meer.
pi_65127606
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:40 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hey jij vind die tijd zo belangrijk, waarom negeer je dan de situaties die juist veel tijd besparen?

Naar de sigaren boer lopen, wachten tot die Truus die die Story koop uitgeluld is en dan je strippenkaart kopen is heel wat kaartjes kopen tijd waard.
allemaal bullshit. Het gaat gewoon meer tijd kosten, wat je ook doet en hoe goed jij het ook doet.
Indezelfde situatie. Geen strippenkaarten met abonnementen gaan vergelijken.
pi_65127622
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:40 schreef macca728 het volgende:
en SNowgoon, ik had al een chipkaart toen, ik reisde er ook mee op de bus, totdat de automaten werden afgeplakt en uiteindelijk in veel bussen zelfs verwijderd zijn

Nu zijn er geen bussen met chipkaartpoortjes meer.
Die gaan weer komen. Wees maar niet bang.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:42:55 #92
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65127642
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:39 schreef snowgoon het volgende:
En ik wil een lekker wijf als conductrice in plaats van chagarijnige afgekeurde stadswachten.
Zo heeft iedereen wel iets wat die anders wilt.
Zeker, maar 'minder zwartrijden' begint dus een non argument te worden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65127659
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

allemaal bullshit. Het gaat gewoon meer tijd kosten, wat je ook doet en hoe goed jij het ook doet.
Indezelfde situatie. Geen strippenkaarten met abonnementen gaan vergelijken.
Tuurlijk. Als de OV chipkaart veel tijd bespaard is het bullshit, als het een paar seconden meer tijd kost is het een grote ramp

Neem je jezelf wel serieus?
pi_65127679
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:42 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zeker, maar 'minder zwartrijden' begint dus een non argument te worden.
Dat het een non argument is, is jouw mening.
pi_65127772
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:43 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als de OV chipkaart veel tijd bespaard is het bullshit, als het een paar seconden meer tijd kost is het een grote ramp

Neem je jezelf wel serieus?
LUISTEREN EN LEZEN

ja ik wel, omdat anderen er ook zo over denken en jij alleen bent volgens mij.

in en uitchecken gaat tijd kosten, zeker in bussen straks, behalve voor jou, omdat je een abonnement heb voor het hele land en alles automatisch oplaadt
pi_65127816
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

LUISTEREN EN LEZEN

ja ik wel, omdat anderen er ook zo over denken en jij alleen bent volgens mij.

in en uitchecken gaat tijd kosten, zeker in bussen straks, behalve voor jou, omdat je een abonnement heb voor het hele land en alles automatisch oplaadt
Geen strippenkaart meer hoeven kopen gaat veel tijdswinst opleveren.
Je strippenkaart afstempelen kost nu ook tijd.
pi_65127824
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:43 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat het een non argument is, is jouw mening.
mijn mening ook, van jou ook want jij verwacht nog steeds zwartrijders

ik wacht de cijfers af na 1 jaar proefdraaien in Rotterdamse metro met 1 gesloten systeem
pi_65127829
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:35 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Zoek daar ook even alle berichten en protesten van belangenorganisaties en politici bij. Dan weet je ook waarom het allemaal zo lang duurt.
Als jij dat nu eens even doet want jij zegt dat het door protesten van belangenorganisaties en politici komt ik beweer dat nergens.

Verder kraam je veel regeltjes uit die als voordelen op al die ovchipsite genoemt worden, ik zal nog even qouten van dezelfde site met de optimistische planning. En dan zet ik mijn commetaar maar tegen die site want die luistert net zoveel als jij naar argumenten.
quote:
http://www.ontdekdeovchipkaart.nl/chipkaart/0101-voordelen.htm

Meer voordelen
Dankzij de OV-chipkaart wordt het straks makkelijker om in heel Nederland met bus, tram, metro en trein te reizen. En dat niet alleen - ook veiliger, vlugger, eerlijker, slimmer. Ontdek nu zelf ook hoeveel voordelen dit nieuwe betaalmiddel heeft.

Makkelijk: één vervoerbewijs
Eén betaalmiddel voor bus, trein, metro en tram. Niet meer in de rij voor een kaartje. En ook minder oponthoud bij instappen en overstappen. Altijd een geldig vervoerbewijs op zak, zonder te hoeven nadenken over zones en strippen. De OV-chipkaart brengt al dit gemak binnen uw bereik.
Dit is tot nu toe voor de consumenten (die wij zijn) nog steeds niet duidelijk en zoals het er nu voor staat is het het geval dat sommieg mensen met dubbele kaarten meotn werken omdat niet alles compatable is.
quote:
Veilig: minder agressie
De meeste gevallen van agressie in het openbaar vervoer hebben te maken met zwartrijden. Doordat de OV-chipkaart met poortjes en kaartlezers werkt, wordt het lastiger om zonder geldig vervoerbewijs te reizen. Dat draagt bij tot de algehele veiligheid.
Dan kunnen we ook net zo goed stellen maak het openbaar vervoer gratis en er komt nooit meer agressie voor want er zijn geen zwartrijders meer
quote:
[q]
Snel: betere doorstroming
Instappen en overstappen gaat sneller met het nieuwe betaalsysteem. Ook is er minder oponthoud, omdat minder reizigers contant zullen betalen. En als u kiest voor een OV-chipkaart die automatisch oplaadbaar is, hoeft u zelfs nooit meer in de rij te staan voor een kaartje. U heeft dan altijd voldoende saldo. Allemaal bevorderlijk voor een vlotte doorstroming.
Waarom zullen er minder reizigers contant betalen, omdat men door het forse prijsverschil wel bijna gedwongen wordt om van die ov-chipknip gebruik te maken
quote:
Eerlijk: minder zwartrijders
Dankzij poortjes en kaartlezers krijgen zwartrijders het met de komst van de OV-chipkaart extra moeilijk. Wel zo eerlijk tegenover reizigers die gewoon betalen. Bovendien worden de reiskosten voor metro, bus en tram straks exacter berekend. Niet per zone, maar net als bij de trein per afgelegde kilometer.
Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.
Het kan zelfs zo zijn dat als we gaan kijken naar de verdelign dat men door de invoering van dit nieuwe systeem opeens toch meer inkomsten genereerd omdat het voorheen nooit precies gemeten kon worden, omgekeerd kan natuurlijk ook straks het geval zijn. dan heb ik het alleen over de bus/tram en metro bedrijven. De NS weet precies al aan de kaartjes verkoop hoeveel individuele reizen gemaakt worden, allen de ov kaarten en de abbonomenten kan men nog niet traceren.
quote:
Slim: meer inzicht
De OV-chipkaart biedt meer inzicht. Bijvoorbeeld hoeveel mensen er precies op bepaalde lijnen en bepaalde tijden reizen. Met die informatie kunnen de OV-bedrijven hun vervoersaanbod beter afstemmen op uw behoeften als reiziger. Uiteraard geheel conform de wettelijke regels inzake privacy.
Ah daarom is er nu na zoveel jaar nog steeds discussie over.

Damn geen 1 goed argmunt hebben ze op die site..
pi_65127849
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Geen strippenkaart meer hoeven kopen gaat veel tijdswinst opleveren.
Je strippenkaart afstempelen kost nu ook tijd.
ja hoor je heb gelijk
pi_65127865
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

mijn mening ook, van jou ook want jij verwacht nog steeds zwartrijders

ik wacht de cijfers af na 1 jaar proefdraaien in Rotterdamse metro met 1 gesloten systeem


Dat is de meest verstandige opmerkingen die ik jou in de afgelopen dagen heb zien maken

Gewoon afwachten en oordelen aan de hand van echte problemen!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:49:10 #101
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65127867
Wat ik me afvraag, Snowgoon, waarom dit ongebreidelde optimisme over de ov chip?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65127917
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als jij dat nu eens even doet want jij zegt dat het door protesten van belangenorganisaties en politici komt ik beweer dat nergens.

Verder kraam je veel regeltjes uit die als voordelen op al die ovchipsite genoemt worden, ik zal nog even qouten van dezelfde site met de optimistische planning. En dan zet ik mijn commetaar maar tegen die site want die luistert net zoveel als jij naar argumenten.
[..]

Dit is tot nu toe voor de consumenten (die wij zijn) nog steeds niet duidelijk en zoals het er nu voor staat is het het geval dat sommieg mensen met dubbele kaarten meotn werken omdat niet alles compatable is.
[..]

Dan kunnen we ook net zo goed stellen maak het openbaar vervoer gratis en er komt nooit meer agressie voor want er zijn geen zwartrijders meer
[..]

Waarom zullen er minder reizigers contant betalen, omdat men door het forse prijsverschil wel bijna gedwongen wordt om van die ov-chipknip gebruik te maken
[..]

Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.
Het kan zelfs zo zijn dat als we gaan kijken naar de verdelign dat men door de invoering van dit nieuwe systeem opeens toch meer inkomsten genereerd omdat het voorheen nooit precies gemeten kon worden, omgekeerd kan natuurlijk ook straks het geval zijn. dan heb ik het alleen over de bus/tram en metro bedrijven. De NS weet precies al aan de kaartjes verkoop hoeveel individuele reizen gemaakt worden, allen de ov kaarten en de abbonomenten kan men nog niet traceren.
[..]

Ah daarom is er nu na zoveel jaar nog steeds discussie over.

Damn geen 1 goed argmunt hebben ze op die site..
Op zo'n manier is het ook kansloos om met jou een discussie te voeren.

Ik zou zeggen, ga lekker in de auto zitten. Dan hoef je je daar ook niet zo druk om te maken.
pi_65127950
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:49 schreef Hukkie het volgende:
Wat ik me afvraag, Snowgoon, waarom dit ongebreidelde optimisme over de ov chip?
Omdat het gewoon een goed systeem kan zijn.
Ik heb het meegemaakt in Londen en daar werkt het gewoon goed.

Al dat negatieve gezeur en problemen zoeken hier is zo typisch Nederlands gezeik...
pi_65127963
Snel: betere doorstroming
Instappen en overstappen gaat sneller met het nieuwe betaalsysteem. Ook is er minder oponthoud, omdat minder reizigers contant zullen betalen. En als u kiest voor een OV-chipkaart die automatisch oplaadbaar is, hoeft u zelfs nooit meer in de rij te staan voor een kaartje. U heeft dan altijd voldoende saldo. Allemaal bevorderlijk voor een vlotte doorstroming.

Is dus ook al flauwekul, als je bij de NS op saldo reist, ben je veel duurder uit. Waarschijnlijk snowgoon !!

Of je moet via internet 2 enkeltjes kunnen kopen, maar dat kan niet. Misschien in toekomst. Keep dreaming
pi_65128007
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:51 schreef macca728 het volgende:
Snel: betere doorstroming
Instappen en overstappen gaat sneller met het nieuwe betaalsysteem. Ook is er minder oponthoud, omdat minder reizigers contant zullen betalen. En als u kiest voor een OV-chipkaart die automatisch oplaadbaar is, hoeft u zelfs nooit meer in de rij te staan voor een kaartje. U heeft dan altijd voldoende saldo. Allemaal bevorderlijk voor een vlotte doorstroming.

Is dus ook al flauwekul, als je bij de NS op saldo reist, ben je veel duurder uit. Waarschijnlijk snowgoon !!

Of je moet via internet 2 enkeltjes kunnen kopen, maar dat kan niet. Misschien in toekomst. Keep dreaming
Waarschijnlijk... Misschien...

Zullen we eens gaan oordelen op feiten in plaats van vermoedens, aannames en verzonnen situaties?
pi_65128027
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Omdat het gewoon een goed systeem kan zijn.
Ik heb het meegemaakt in Londen en daar werkt het gewoon goed.

Al dat negatieve gezeur en problemen zoeken hier is zo typisch Nederlands gezeik...
het KAN zeker goed zijn

In Londen kan je ook niet meer betalen dan de prijs van een dagkaart, kan dat hier ook ?
Hoe is het geregeld met abonnementen in Londen ? Waarop zijn die gebaseerd ?
pi_65128080
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

het KAN zeker goed zijn

In Londen kan je ook niet meer betalen dan de prijs van een dagkaart, kan dat hier ook ?
Hoe is het geregeld met abonnementen in Londen ? Waarop zijn die gebaseerd ?
Kun je dat zelf niet uitzoeken?
Moeten anderen voor jou de antwoorden gaan vinden?
pi_65128085
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:53 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk... Misschien...

Zullen we eens gaan oordelen op feiten in plaats van vermoedens, aannames en verzonnen situaties?
prima

FEIT = geeb abonnementen online kopen
FEIT = geen retour straks, maar enkeltjes, die je niet op internet kan kopen

Ja laat de NS maar eens komen dan met hun visie
pi_65128112
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Kun je dat zelf niet uitzoeken?
Moeten anderen voor jou de antwoorden gaan vinden?
Jij bent er geweest, misschien weet jij het ?

Ik denk op zones c.q gebieden
pi_65128139
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

prima

FEIT = geeb abonnementen online kopen
FEIT = geen retour straks, maar enkeltjes, die je niet op internet kan kopen

Ja laat de NS maar eens komen dan met hun visie
FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
pi_65128147
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Op zo'n manier is het ook kansloos om met jou een discussie te voeren.

Ik zou zeggen, ga lekker in de auto zitten. Dan hoef je je daar ook niet zo druk om te maken.
Dat is net mijn probleem ik heb al jaren geen auto meer, en ben in principe ook niet van plan om er een te gaan aanschaffen. Dus word ik noodgedwongen opgezadeld met dingen waarop ik niet zit te wachten. En nee ik heb niets te verbergen, maar wat hebben ander mensen met mijn gedragingen te maken.

Ik wacht met smart op je bijdrage met nuttige links over de vertragings factoren van de verschillende organisaties en politiek die hieraan hebben bijgedragen.
pi_65128163
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jij bent er geweest, misschien weet jij het ?

Ik denk op zones c.q gebieden
Ik was daar voor vakantie.

Niet om het complete OV systeem daar uit te zoeken qau kosten
pi_65128182
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:

[..]

FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
ja punt 1 klopt
punt 2 zijn 2 handelingen, volgens het bericht zou het sneller gaan
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:58:29 #114
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65128197
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:48 schreef Basp1 het volgende:
Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.
Om hier nog maar even op terug te komen want Snowgoon is opeens opvallend stilzwijgend hierover, een quote van held Frans Mensonides:
quote:
Ik zette een Felix Meurders-bril op en sloeg aan het rekenen, als zo’n echte Nederlandse kritische consument, die zijn dubbeltjes zorgvuldig wil omdraaien. Een strippenkaart kost thans 44 cent per strip, als ik even uitga van reizen volgens voltarief op een 45-strippenkaart. Het basistarief bedraagt dus 44 cent; voor elke zone waarin je reist, betaal je ook 44 cent.

Voor een rit in één zone (inclusief eventuele overstap binnen een uur) betaal je dus 88 cent, hoe kort of lang die rit ook is. Straks met de Chipkaart pakt een rit van maximaal 1900 meter goedkoper uit (0,67+ 19*1,1= 87,9). Wie 2 kilometer of meer reist, is duurder uit. Nu reis ik zelden minder dan 2 kilometer met de stadsbus; dan ga ik liever lopen. De reiziger binnen één zone zal onder de OV-chipkaart vast en zeker meer geld in het laatje brengen dan nu.

Hetzelfde geldt voor de lange-afstandsreiziger. Op lange streeklijnen, zoals Connexxion lijn 133, die ik vorige week nam, kom je gemiddeld om de 4,5 kilometer een zonegrens tegen; die afstand is wettelijk vastgelegd bij de introductie van het zonesysteem in de jaren 70. Zo’n gemiddelde zone kost de reiziger thans 44 cent, maar straks 45*1,1=49,5 cent, een tariefsverhoging van ruim 10%. Ook het basistarief, om de bus alleen maar te mogen betreden, is in het OV-chipkaarttijdperk hoger dan nu: 67 tegen 44 cent, zoals gezegd.
pi_65128204
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:57 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik was daar voor vakantie.

Niet om het complete OV systeem daar uit te zoeken qau kosten
Jammer
pi_65128215
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is net mijn probleem ik heb al jaren geen auto meer, en ben in principe ook niet van plan om er een te gaan aanschaffen. Dus word ik noodgedwongen opgezadeld met dingen waarop ik niet zit te wachten. En nee ik heb niets te verbergen, maar wat hebben ander mensen met mijn gedragingen te maken.

Ik wacht met smart op je bijdrage met nuttige links over de vertragings factoren van de verschillende organisaties en politiek die hieraan hebben bijgedragen.
Als je je afhankelijk maakt van anderen, moet je niet raar opkijken dat andetren zich bezig houden met jouw gedragingen.
Als je zo graag compleet onafhankelijk wilt zijn moet je toch gaan fietsen ofzo.
pi_65128267
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja punt 1 klopt
punt 2 zijn 2 handelingen, volgens het bericht zou het sneller gaan
Heb jij al ervaring met het kopen van 2 enkeltjes voor je chipkaart?
Nee, dus je kunt helemaal niet oordelen of dat sneller of langzamer is.
pi_65128319
Ik zie het al

Tube, DLR, London Overground services. Your Travelcard must be valid for all the zones you travel through

jammer, zones blijven dus, oneerlijk zeg, ik wil een aboo voor de afsand die ik elke dag afleg. Nu blijf ik teveel betalen
  vrijdag 16 januari 2009 @ 23:02:05 #119
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65128332
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:

FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
Maastricht-Groningen, 2e klas.

Enkeltje: 37,80 euro
Retourtje 42,90 euro

Nee, scheelt niks hoor.

En het leuke is dat je straks niet eens met de ov-chipkaart van Groningen naar Maastricht kan. Er kan maximaal 30 euro worden geladen op dat ding.
pi_65128352
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Heb jij al ervaring met het kopen van 2 enkeltjes voor je chipkaart?
Nee, dus je kunt helemaal niet oordelen of dat sneller of langzamer is.
jongen 2 handelingen zijn altijd langzamer dan 1
pi_65128359
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Om hier nog maar even op terug te komen want Snowgoon is opeens opvallend stilzwijgend hierover, een quote van held Frans Mensonides:
[..]


Niet iedereen reist meer dan 1900 meter.
En mensen die nu altijd maar 2 haltes reizen en 3 strippen moeten betalen zullen ook goedkoper uit zijn.

Zoals al diverse malen gezegd, de ene keer pakt het voordeliger uit, de andere keer niet.
pi_65128384
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maastricht-Groningen, 2e klas.

Enkeltje: 37,80 euro
Retourtje 42,90 euro

Nee, scheelt niks hoor.

En het leuke is dat je straks niet eens met de ov-chipkaart van Groningen naar Maastricht kan. Er kan maximaal 30 euro worden geladen op dat ding.
De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.
En het max tarief uit gaan zoeken is ook niet bepaald sportief.
pi_65128397
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maastricht-Groningen, 2e klas.

Enkeltje: 37,80 euro
Retourtje 42,90 euro

Nee, scheelt niks hoor.

En het leuke is dat je straks niet eens met de ov-chipkaart van Groningen naar Maastricht kan. Er kan maximaal 30 euro worden geladen op dat ding.
Ja dan moet je hem halverwege even opnieuw opladen hahaha
Volgens NS reist er niemand van Groningen naar Maastricht, dus geen probleem toch ?
pi_65128447
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

jongen 2 handelingen zijn altijd langzamer dan 1
Wie zegt dat je 2 handelingen uit moet gaan voeren? Misschien komt er op die automaat wel een knop die vraagt of je ook een kaartje terug wilt.

Je hebt nog geen flauw idee hoe het gaat werken maar toch loop je al te gillen dat het helemaal kut is en veel te lang duurt.
pi_65128451
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.
feit of aanname ? Ik heb nog geen prijsverlaging gezien hoor

Let op hoor, papieren kaartjes worden eerst fors verhoogd, met een hoger % dan de chipkaart kaartjes
  vrijdag 16 januari 2009 @ 23:06:44 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65128494
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.
Ja, een enkeltje Maastricht-Groningen wordt straks echt 21 euro 45, geloof je het zelf?
quote:
En het max tarief uit gaan zoeken is ook niet bepaald sportief.
Want?
pi_65128517
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wie zegt dat je 2 handelingen uit moet gaan voeren? Misschien komt er op die automaat wel een knop die vraagt of je ook een kaartje terug wilt.

Je hebt nog geen flauw idee hoe het gaat werken maar toch loop je al te gillen dat het helemaal kut is en veel te lang duurt.
DUS ????

Ja dta kan, moet jij toch weer een extra handeling uitvoeren ? Op een knop drukken.

Voor jou en mij geen probleem, maar voor veel mensen wel. Serieus heb jij wel een kaartje gekocht uit een automaat. Staat er een of andere idioot, ben jij aan de beurt kan je eerst alles cancellen wat die gek voor je gedaan heeft
pi_65128565
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

feit of aanname ? Ik heb nog geen prijsverlaging gezien hoor

Let op hoor, papieren kaartjes worden eerst fors verhoogd, met een hoger % dan de chipkaart kaartjes
De enkeltjes worden ongeveer 9% goedkoper ten opzichte van nu.
Is in de media geweest. Iemand die er zo druk mee bezig is en al maanden loopt te klagen zou dat toch wel moeten weten.
pi_65128602
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:

FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
quote:
Prijs voor deze reis 2e klas
vol tarief reductie
Enkele reis ¤ 19,10 ¤ 11,50
Dagretour ¤ 32,50 ¤ 19,50
Tilburg <> haarlem morgen voor mij.

Strakt met opslag van mijn gegevens erbij voor 2* 19.10 = 38.20, nu met korting retour 19.50

Ok
Dan even zonder nu en straks situatie als ik nu anoniem wil reizen.
38.20- 32.50 = 5.70

met korting
23.00-19.50 = 3.50
Dit vind ik toch een aanzienelijk verschil. ((DAT IS PAS EEN FEIT)

Maar de NS is dan ook sneaky vanaf dit jaar begonnen om de tarieven meer naar elkaar toe te laten groeien, want nu komt men er al achter dat we alleen maar met enkeltjes kunnen gaan reizen. (of zou het moeten zijn mogen gaan reizen omdat het een mischien toch een keuze van de vervoerder is geweest vanuit kosten perspectief) De huidige geprivatiseerde en zogenaamd winstgevende moeten zijnde bedrijven zouden eens kijken naar wat de wensen van de klatn zijn.

In de sneaky link wordt onderaan nog even subtiel gezegd waarom de vervoerder toch alleen voor enkeltjes gekozen heeft.
quote:
Enkele reis is het meest verkochte treinkaartje

Eigenlijk wil ik wel eens de ns cijfers van kaartjes verkoop zien, zouden die openbaar zijn, kijken of dat klopt.
pi_65128664
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]


[..]

Tilburg <> haarlem morgen voor mij.

Strakt met opslag van mijn gegevens erbij voor 2* 19.10 = 38.20, nu met korting retour 19.50

Ok
Dan even zonder nu en straks situatie als ik nu anoniem wil reizen.
38.20- 32.50 = 5.70

met korting
23.00-19.50 = 3.50
Dit vind ik toch een aanzienelijk verschil. ((DAT IS PAS EEN FEIT)

Maar de NS is dan ook sneaky vanaf dit jaar begonnen om de tarieven meer naar elkaar toe te laten groeien, want nu komt men er al achter dat we alleen maar met enkeltjes kunnen gaan reizen. (of zou het moeten zijn mogen gaan reizen omdat het een mischien toch een keuze van de vervoerder is geweest vanuit kosten perspectief) De huidige geprivatiseerde en zogenaamd winstgevende moeten zijnde bedrijven zouden eens kijken naar wat de wensen van de klatn zijn.

In de sneaky link wordt onderaan nog even subtiel gezegd waarom de vervoerder toch alleen voor enkeltjes gekozen heeft.
[..]


Eigenlijk wil ik wel eens de ns cijfers van kaartjes verkoop zien, zouden die openbaar zijn, kijken of dat klopt.
ja dat merkte ik ook pas geleden, 2 enkeltjes ROtterdam-Den Haag waren ongeveer even duur als 1 retourtje, merkwaardig ja
pi_65128685
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, een enkeltje Maastricht-Groningen wordt straks echt 21 euro 45, geloof je het zelf?
[..]

Want?
De prijzen van enkeltjes worden 9% goedkoper dan nu.
Wat die prijzen precies gaan worden is nog niet bekend. Net zoals het niet bekend is of er ook een maximale prijs voor een enkele reis komt.

Bij jouw voorbeeld is het zo dat de prijs het max tarief is, hetzelfde als een dagkaart.
Bij kortere afstanden is er niet zo klein verschil tussen een enkele reis en een retourtje.
pi_65128757
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]


[..]

Tilburg <> haarlem morgen voor mij.

Strakt met opslag van mijn gegevens erbij voor 2* 19.10 = 38.20, nu met korting retour 19.50

Ok
Dan even zonder nu en straks situatie als ik nu anoniem wil reizen.
38.20- 32.50 = 5.70

met korting
23.00-19.50 = 3.50
Dit vind ik toch een aanzienelijk verschil. ((DAT IS PAS EEN FEIT)

Maar de NS is dan ook sneaky vanaf dit jaar begonnen om de tarieven meer naar elkaar toe te laten groeien, want nu komt men er al achter dat we alleen maar met enkeltjes kunnen gaan reizen. (of zou het moeten zijn mogen gaan reizen omdat het een mischien toch een keuze van de vervoerder is geweest vanuit kosten perspectief) De huidige geprivatiseerde en zogenaamd winstgevende moeten zijnde bedrijven zouden eens kijken naar wat de wensen van de klatn zijn.

In de sneaky link wordt onderaan nog even subtiel gezegd waarom de vervoerder toch alleen voor enkeltjes gekozen heeft.
[..]


Eigenlijk wil ik wel eens de ns cijfers van kaartjes verkoop zien, zouden die openbaar zijn, kijken of dat klopt.
Als jij ervoor kiest om geen korting te willen, moet je ook niet klagen dat het zo duur is.
Als ik er zelf voor kies om naar de AH te gaan in plaats van de Lidl dan is het ook mijn eigen schuld dat het duurder is.
pi_65128772
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:12 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De prijzen van enkeltjes worden 9% goedkoper dan nu.
Wat die prijzen precies gaan worden is nog niet bekend. Net zoals het niet bekend is of er ook een maximale prijs voor een enkele reis komt.

Bij jouw voorbeeld is het zo dat de prijs het max tarief is, hetzelfde als een dagkaart.
Bij kortere afstanden is er niet zo klein verschil tussen een enkele reis en een retourtje.
dus we gaan nooit meer dan een dagkaart betalen ?

wat gaat zon dagkaart kosten voor het hele OV in Nederland ?
Komt hij er ook ? Nooit iets van gelezen

Serieus, als je vergeet uit te checken, kreeg je toch ook boete van 20 euro van NS
Hoe kan dat dan als je max vol zit bij je anonieme chipkaart ?
pi_65128792
Nee geen boete sorry, administratiekosten
pi_65128879
en hoe zit dat nou met die zones, die gaan toch verdwijnen ?

In London niet of zijn er ook nog 2 systemen daar ? Nee toch

http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/1055.aspx


nou begrijp ik er niets mer van. Zones ? Hebben we het syteem van London ?
blijkbaar niet, daar werken ze nog met zones

Your guide to fares and tickets within Zones 1-6 (PDF 575KB)
Your guide to fares and tickets within 7-9 (PDF 231KB)
Large text version of Your guide to fares and tickets within Zones 1-6 (PDF 626KB)

http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/2930.aspx
pi_65128902
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:15 schreef snowgoon het volgende:

Als jij ervoor kiest om geen korting te willen, moet je ook niet klagen dat het zo duur is.
Als ik ervoor kies om korting te nemen en de NS daarmee mijn vertrouwen te geven dat ik vaak met de trien ga reizen vind ik het vreemd dat al mijn vervoers bewegingen als dank daarvoor 7 jaar verplicht worden opgeslagen zonder een opt out mogelijkheid.........

Verder komt de ns ook nog met een ander kortings abbonement , kan ik daarmee de helft van mijn privacy inleveren.
pi_65128932
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus we gaan nooit meer dan een dagkaart betalen ?

wat gaat zon dagkaart kosten voor het hele OV in Nederland ?
Komt hij er ook ? Nooit iets van gelezen

Serieus, als je vergeet uit te checken, kreeg je toch ook boete van 20 euro van NS
Hoe kan dat dan als je max vol zit bij je anonieme chipkaart ?
Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.

Die 20 euro van de NS zijn nog eerste plannen. Dus hoe dat precies uit gaat pakken is nog niet te zeggen. Heb eens geduld.
pi_65128957
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:18 schreef macca728 het volgende:
en hoe zit dat nou met die zones, die gaan toch verdwijnen ?

In London niet of zijn er ook nog 2 systemen daar ? Nee toch

http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/1055.aspx
Wat hebben de zones van Londen met zones in Nederland te maken?
pi_65128985
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wat hebben de zones van Londen met zones in Nederland te maken?
Die waren verdwenen

Je betaalt per afstand in NL remember
pi_65128998
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.

Die 20 euro van de NS zijn nog eerste plannen. Dus hoe dat precies uit gaat pakken is nog niet te zeggen. Heb eens geduld.
Volgens de plannig zouden we al met zijn allen met die ov chip knip moeten reizen wij zijn ongeduldig, is het dan zo vreemd dat er nu nog geen plannen bekend zijn.
pi_65129002
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik ervoor kies om korting te nemen en de NS daarmee mijn vertrouwen te geven dat ik vaak met de trien ga reizen vind ik het vreemd dat al mijn vervoers bewegingen als dank daarvoor 7 jaar verplicht worden opgeslagen zonder een opt out mogelijkheid.........

Verder komt de ns ook nog met een ander kortings abbonement , kan ik daarmee de helft van mijn privacy inleveren.
Leg nou eens uit, hoe merk jij dat de NS die gegevens op slaat? Welke last heb jij ervan?
Wat is nou precies het probleem van het opslaan van die reisgegevens?

En waarom mag de NS niks terugvragen voor die korting?
pi_65129048
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens de plannig zouden we al met zijn allen met die ov chip knip moeten reizen wij zijn ongeduldig, is het dan zo vreemd dat er nu nog geen plannen bekend zijn.
Het is vreemd om te verwachten dat een dergelijk complex systeem binnen de gestelde termijn gerealiseerd kan worden en daar dan steeds maar weer over blijven zeuren.
pi_65129063
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die waren verdwenen

Je betaalt per afstand in NL remember
Ja dat weet ik. Maar wat heeft Londen daar mee te maken?
pi_65129101
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.

Die 20 euro van de NS zijn nog eerste plannen. Dus hoe dat precies uit gaat pakken is nog niet te zeggen. Heb eens geduld.
heb ik ook, alleen vraag ik me af hoe ze dat gaan doen met een anonieme kaart met max 30 maar kan ook met minder natuurlijk

Ns heeft het zelf bekend gemaakt toch ? RET doet het toch ook.
pi_65129171
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:23 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Maar wat heeft Londen daar mee te maken?
quote In Londen werkt het systeem prima, dat eb ik zelf ondervonden quote

Geloof ik, maar hoezo zones ? Hou je die hier ook en zo nee, hoe gaan abonnementen dan werken, ok per afstand ?

Denk na, dat kan toch niet, dan hou je toch ook zons, netals in Londen
pi_65129183
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

heb ik ook, alleen vraag ik me af hoe ze dat gaan doen met een anonieme kaart met max 30 maar kan ook met minder natuurlijk

Ns heeft het zelf bekend gemaakt toch ? RET doet het toch ook.
Nou bel de NS eens op als je het zo graag wilt weten
pi_65129212
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:22 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Leg nou eens uit, hoe merk jij dat de NS die gegevens op slaat? Welke last heb jij ervan?
Wat is nou precies het probleem van het opslaan van die reisgegevens?

En waarom mag de NS niks terugvragen voor die korting?
In mijn geval is het 50 euro voor een kortings kaart die ik betaal dat vind ik al een mooie prijs. Mijn reisgegevens kunnen als de apparatuur slim genoeg was ook meteen geanonimiseerd worden voor hun meetdoeleinden.

Verder haalde iemand hier als voorbeeld een regulier abbonement aan, nu weet de ns allen dat je dat abbonement hebt, maar niet wanneer je ermee reist, deze persoon kan dus geen abbonement meer kopen.

Wederom totaal vanuit boekhouders perspectief benaderd, niet elke klant zit hierop te wachten. Ik niet , en met mij gelukig nog velen anderen. Ik hoop van harte dat in ieder geval de opslag van deze gegevens geen dorogang gaat vinden.

En NOGMAALS waar blijven je artikelen over de schudligen van het uitlopen van de wonderbaarlijke kaart.
pi_65129289
You can lend your card to anyone to travel at adult-rate when you are not using it


He datkan in Nederland ook, oh nee met de OV chipkaart kan dat niet
He we gebruiken toch het Londen systeem ? 2 min Googlelen en ik vind al 2 verschillen
pi_65129316
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

quote In Londen werkt het systeem prima, dat eb ik zelf ondervonden quote

Geloof ik, maar hoezo zones ? Hou je die hier ook en zo nee, hoe gaan abonnementen dan werken, ok per afstand ?

Denk na, dat kan toch niet, dan hou je toch ook zons, netals in Londen
Ach sorry wat dom. Ik had ook duidelijk moeten zeggen dat ik het toen alleen over het kaart systeem had en dat ik niet de zones, kwaliteit van de bussen, metro en personeel etc bedoelde.

Het is ook pas 786827364872634876 keer uitgelegd dat de zones in Nederland verdwijnen. Ik moet het nog 98787678686 keer zeggen voordat dat tot jou doordringt en blijft hangen.
pi_65129348
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:26 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nou bel de NS eens op als je het zo graag wilt weten
Ter jouwe info, ik heb al veel vragen die ik hier stel opgestuurd naar diverse OV bedrijven

Ze geven ontstellend weinig antwoord of sturen me een paste tekst van OV chipkaart site, zonder op mijn vraag in te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')