Waarom zou het de prijs van jouw kaartje moeten beïnvloeden?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:33 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Als die zwerver gewoon op zichzelf zit te stinken dan heb ik daar geen problemen mee, in hoeverre beinvloed dat de prijs van mijn kaartje?
nee in jouw geval kost het geen meer tijd he of wel ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik jouw geval zal het wel een lange tijd duren.
Mensen die zich wel goed voorbereiden en niet bij elke handeling uitgebreid gaan afvragen wat daar fout kan gaan zijn een stuk sneller.
Zoek daar ook even alle berichten en protesten van belangenorganisaties en politici bij. Dan weet je ook waarom het allemaal zo lang duurt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:33 schreef Basp1 het volgende:
Het oorsrponkelijke outrol scenario van de ovchipknip let even op de datums.
[..]
In 2007 zou de NS al er mee moeten werken, en dit jaar iedereen, nou dat zie ik nog niet zo snel gebeuren
en in 2007 zijn Connexxion en Arriva er mee gestopt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:33 schreef Basp1 het volgende:
Het oorsrponkelijke outrol scenario van de ovchipknip let even op de datums.
[..]
In 2007 zou de NS al er mee moeten werken, en dit jaar iedereen, nou dat zie ik nog niet zo snel gebeuren
Ja want per defenitie zijn er geen witte boorden crmininelen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik vind het nooit zo'n prettig gevoel als er stinkende zwervers in de metro zitten.
Dat zal per situatie anders zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee in jouw geval kost het geen meer tijd he of wel ?
Die zijn er ook wel hoor.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja want per defenitie zijn er geen witte boorden crmininelen.
Niet liegen. Die zijn er niet mee gestopt, die hebben zich uit TSL terug getrokken. De OV chipkaart gaat gewoon gebruikt worden bij beide bedrijven.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
en in 2007 zijn Connexxion en Arriva er mee gestopt.
Connexxion zag het niet meer zitten al die ellende
Minder zwervers zie ik niet als voordeel, een wil een goedkoper anoniem kaartje.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:34 schreef snowgoon het volgende:
Waarom zou het de prijs van jouw kaartje moeten beïnvloeden?
Ik zal de zwervers dan wel naar jou sturen.
nee nee er niet om heen lullen. Ik kan met abonnement reizen ja, hoef ik ook geen kaartje te kopenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat zal per situatie anders zijn.
Als je automatisch opladen heb, hoef je nooit meer een strippenkaart te gaan kopen. Bespaar je veel tijd mee.
En ik wil een lekker wijf als conductrice in plaats van chagarijnige afgekeurde stadswachten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:37 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Minder zwervers zie ik niet als voordeel, een wil een goedkoper anoniem kaartje.
Hey jij vind die tijd zo belangrijk, waarom negeer je dan de situaties die juist veel tijd besparen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee nee er niet om heen lullen. Ik kan met abonnement reizen ja, hoef ik ook geen kaartje te kopen
als jij kaartje koopt voor trein nu en straks, zit daar verschil tussen qua tijd ?
allemaal bullshit. Het gaat gewoon meer tijd kosten, wat je ook doet en hoe goed jij het ook doet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:40 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hey jij vind die tijd zo belangrijk, waarom negeer je dan de situaties die juist veel tijd besparen?
Naar de sigaren boer lopen, wachten tot die Truus die die Story koop uitgeluld is en dan je strippenkaart kopen is heel wat kaartjes kopen tijd waard.
Die gaan weer komen. Wees maar niet bang.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:40 schreef macca728 het volgende:
en SNowgoon, ik had al een chipkaart toen, ik reisde er ook mee op de bus, totdat de automaten werden afgeplakt en uiteindelijk in veel bussen zelfs verwijderd zijn
Nu zijn er geen bussen met chipkaartpoortjes meer.
Zeker, maar 'minder zwartrijden' begint dus een non argument te worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:39 schreef snowgoon het volgende:
En ik wil een lekker wijf als conductrice in plaats van chagarijnige afgekeurde stadswachten.
Zo heeft iedereen wel iets wat die anders wilt.
Tuurlijk. Als de OV chipkaart veel tijd bespaard is het bullshit, als het een paar seconden meer tijd kost is het een grote rampquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
allemaal bullshit. Het gaat gewoon meer tijd kosten, wat je ook doet en hoe goed jij het ook doet.
Indezelfde situatie. Geen strippenkaarten met abonnementen gaan vergelijken.
Dat het een non argument is, is jouw mening.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:42 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker, maar 'minder zwartrijden' begint dus een non argument te worden.
LUISTEREN EN LEZENquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als de OV chipkaart veel tijd bespaard is het bullshit, als het een paar seconden meer tijd kost is het een grote ramp
Neem je jezelf wel serieus?
Geen strippenkaart meer hoeven kopen gaat veel tijdswinst opleveren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
LUISTEREN EN LEZEN
ja ik wel, omdat anderen er ook zo over denken en jij alleen bent volgens mij.
in en uitchecken gaat tijd kosten, zeker in bussen straks, behalve voor jou, omdat je een abonnement heb voor het hele land en alles automatisch oplaadt
mijn mening ook, van jou ook want jij verwacht nog steeds zwartrijdersquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat het een non argument is, is jouw mening.
Als jij dat nu eens even doet want jij zegt dat het door protesten van belangenorganisaties en politici komt ik beweer dat nergens.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoek daar ook even alle berichten en protesten van belangenorganisaties en politici bij. Dan weet je ook waarom het allemaal zo lang duurt.
Dit is tot nu toe voor de consumenten (die wij zijn) nog steeds niet duidelijk en zoals het er nu voor staat is het het geval dat sommieg mensen met dubbele kaarten meotn werken omdat niet alles compatable is.quote:http://www.ontdekdeovchipkaart.nl/chipkaart/0101-voordelen.htm
Meer voordelen
Dankzij de OV-chipkaart wordt het straks makkelijker om in heel Nederland met bus, tram, metro en trein te reizen. En dat niet alleen - ook veiliger, vlugger, eerlijker, slimmer. Ontdek nu zelf ook hoeveel voordelen dit nieuwe betaalmiddel heeft.
Makkelijk: één vervoerbewijs
Eén betaalmiddel voor bus, trein, metro en tram. Niet meer in de rij voor een kaartje. En ook minder oponthoud bij instappen en overstappen. Altijd een geldig vervoerbewijs op zak, zonder te hoeven nadenken over zones en strippen. De OV-chipkaart brengt al dit gemak binnen uw bereik.
Dan kunnen we ook net zo goed stellen maak het openbaar vervoer gratis en er komt nooit meer agressie voor want er zijn geen zwartrijders meerquote:Veilig: minder agressie
De meeste gevallen van agressie in het openbaar vervoer hebben te maken met zwartrijden. Doordat de OV-chipkaart met poortjes en kaartlezers werkt, wordt het lastiger om zonder geldig vervoerbewijs te reizen. Dat draagt bij tot de algehele veiligheid.
Waarom zullen er minder reizigers contant betalen, omdat men door het forse prijsverschil wel bijna gedwongen wordt om van die ov-chipknip gebruik te makenquote:[q]
Snel: betere doorstroming
Instappen en overstappen gaat sneller met het nieuwe betaalsysteem. Ook is er minder oponthoud, omdat minder reizigers contant zullen betalen. En als u kiest voor een OV-chipkaart die automatisch oplaadbaar is, hoeft u zelfs nooit meer in de rij te staan voor een kaartje. U heeft dan altijd voldoende saldo. Allemaal bevorderlijk voor een vlotte doorstroming.
Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.quote:Eerlijk: minder zwartrijders
Dankzij poortjes en kaartlezers krijgen zwartrijders het met de komst van de OV-chipkaart extra moeilijk. Wel zo eerlijk tegenover reizigers die gewoon betalen. Bovendien worden de reiskosten voor metro, bus en tram straks exacter berekend. Niet per zone, maar net als bij de trein per afgelegde kilometer.
Ah daarom is er nu na zoveel jaar nog steeds discussie over.quote:Slim: meer inzicht
De OV-chipkaart biedt meer inzicht. Bijvoorbeeld hoeveel mensen er precies op bepaalde lijnen en bepaalde tijden reizen. Met die informatie kunnen de OV-bedrijven hun vervoersaanbod beter afstemmen op uw behoeften als reiziger. Uiteraard geheel conform de wettelijke regels inzake privacy.
ja hoor je heb gelijkquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen strippenkaart meer hoeven kopen gaat veel tijdswinst opleveren.
Je strippenkaart afstempelen kost nu ook tijd.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
mijn mening ook, van jou ook want jij verwacht nog steeds zwartrijders
ik wacht de cijfers af na 1 jaar proefdraaien in Rotterdamse metro met 1 gesloten systeem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |