Je lult jezelf klem. Als er toch zwartreizigers zijn, is het dus überhaupt geen gesloten systeem zoals jij beweert. Waarom zou het aantal zwartrijders dan afnemen? Als mensen willen zwartrijden, lukt ze dat toch wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:53 schreef snowgoon het volgende:
Let vooral op het woordje MINDER. Ik herhaal Let vooral op het woordje MINDER
Ligt eraan wie het doet en of je slim genoeg bent om je pas bij de hand te houden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
gewoon vb
Ik ga van Ridderkerk naar Den Haag
ik stempel in bus, leg mijn strippenkaart bij de chauffeur, die stempelt. (NIET UITCHECKEN)
stap ik over op metro zonder poortje (NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN)
koop ik retour voor trein met mijn pinpas (NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN
ga terug (NIET WEER EEN ENKELTJE KOPEN TERUG)
ga met metro, stempel 5 strippen (NIET UITCHECKEN)
stap over op bus ( NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN
ben thuis
resultaat :3 handelingen nu strippen, retour kopen, strippen
resultaat straks 12 handelingen
Dat gaat geen tijd meer kosten ?
Ja dat geloof ik ookquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je lult jezelf klem. Als er toch zwartreizigers zijn, is het dus überhaupt geen gesloten systeem zoals jij beweert. Waarom zou het aantal zwartrijders dan afnemen? Als mensen willen zwartrijden, lukt ze dat toch wel.
Waarschijnlijk zelfs een nadeel want je moet dadellijk natuurlijk op het station of bij de chauffeur een veel duurder wegwerpkaartje kopen. Terwijl je normalitair weer gewoon een normale strippenkaart kon kopen die hetzelfde koste wat dat kost wat je vergeten was.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:15 schreef Zelva het volgende:
Ja lul er maar mooi omheen. Jij noemt het als voordeel dat je niet meer druk hoeft te maken om het vergeten van de strippenkaart, terwijl je dan nog steeds je ov-chipkaart kunt vergeten. Geen enkel voordeel dus.
quote:http://www.wuz.nl/tag/ovchipknip
OV chipknip fraudebestrijding of volgsysteem?
07-10-08 | 09:44
WUZzerr: vakjury | Utrecht
Althans dat geld voor de overheid en de vervoersbedrijven.
Normaliter ga je bij een grote investering vooraf de kosten en de baten na. Zo zou je dat ook verwachten bij de ov chipknip. Niets blijkt echter minder waar.
De kosten waren geraamd op 249 miljoen euro. Dit zijn dus 12.205.883 strippenkaarten van 45 strippen. Deze zouden door de invoering van het systeem terugverdient moeten worden. Dat dat niet haalbaar was bleek al snel want reizen met de OV chipknip is fors duurder dan reizen met de strippenkaart.
Maar het is een project van de overheid. Zulke projecten lopen altijd uit de hand. Ook nu weer. Er is minimaal 100 miljoen euro extra nodig. Let wel dit is ruim 40% meer oftewel 4.901.961 strippenkaarten van 45 strippen.
Dit brengt het totaal op 17.107.844 strippenkaarten van 45 strippen is 769.852.980 strippen welke terugverdient moeten worden om dit systeem terug te verdienen.
Ik vraag mij werkelijk af of dat ooit zal lukken. Naar mijn mening is het meer een volgsysteem. De chip is te volgen en je weet waar mensen naar toe gaan. Daar wil je als overheid wel voor betalen. Dit sluit ook aan op het systeem rekeningrijden. Pure privacyschending. U en ik betalen daarvoor!
Bullshit, verzin ik handelingen ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ligt eraan wie het doet en of je slim genoeg bent om je pas bij de hand te houden.
Ik denk dat het in jouw geval een half uur extra zal kosten omdat je bij elke handeling iemand om uitleg moet gaan vragen en je allerlei problemen gaat verzinnen die het misschien moeilijker maken.
Ik zeg nergens dat het zwartrijden compleet uitgebannen zal worden. Ik zeg duidelijk dat het minder zal worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je lult jezelf klem. Als er toch zwartreizigers zijn, is het dus überhaupt geen gesloten systeem zoals jij beweert. Waarom zou het aantal zwartrijders dan afnemen? Als mensen willen zwartrijden, lukt ze dat toch wel.
Nee ik snap jou inderdaad niet. Dat heb je goed.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bullshit, verzin ik handelingen ?
Ik loop zo door met mijn abonnement man, dan kan straks niet meer, maar dat snap jij niet
Ga maar 1 dag staan bij Beurs hoeveel mensen hun strippenkaart of chipkaart op moeten zoeken
Moet ik op gaan wachten
Je heb zelf gezegd, als je niet betaalt kom je niet binnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het zwartrijden compleet uitgebannen zal worden. Ik zeg duidelijk dat het minder zal worden.
Als jij bewust mijn uitspraken verkeerd gaat lezen of de meest negatieve uitleg zoekt, ben ik snel klaar met je.
Heel simpel meer handelingen = meer tijdquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee ik snap jou inderdaad niet. Dat heb je goed.
Een kaartje in de bus is ook nu al altijd duurder dan een gewone strippenkaart.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zelfs een nadeel want je moet dadellijk natuurlijk op het station of bij de chauffeur een veel duurder wegwerpkaartje kopen. Terwijl je normalitair weer gewoon een normale strippenkaart kon kopen die hetzelfde koste wat dat kost wat je vergeten was.
Ja dus dan weer een voordeel voor de vervoerders.
Leuk stukje
[..]
Hoeveel meer tijd? Uren, minuten, seconden?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Heel simpel meer handelingen = meer tijd
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het zwartrijden compleet uitgebannen zal worden. Ik zeg duidelijk dat het minder zal worden.
quote:Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee ik snap jou inderdaad niet. Dat heb je goed.
En voor de reiziger.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:29 schreef Hukkie het volgende:
Minder zwartrijden is dus ook een voordeel voor de ov bedrijven.
Want?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:30 schreef snowgoon het volgende:
En voor de reiziger.
Nu is het weer kaartje kopen voor de trein. Net had je nog een abbo die je alleen maar hoefde te laten zien...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoeveel tijd kost het kopen van een kaartje voor de trein ?
1 min ? 2 min ? 3 min ?
dat x 2
ik geef voorbeelden sukkel, zodat jij het ook snaptquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nu is het weer kaartje kopen voor de trein. Net had je nog een abbo die je alleen maar hoefde te laten zien...
Je springt ook alle kanten op he.
maar even antwoordquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nu is het weer kaartje kopen voor de trein. Net had je nog een abbo die je alleen maar hoefde te laten zien...
Je springt ook alle kanten op he.
Als je telkens van de tram naar de trein naar een strippenkaart naar een abbo springt, kan ik je niet bijhouden hoorquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik geef voorbeelden sukkel, zodat jij het ook snapt
In 2007 zou de NS al er mee moeten werken, en dit jaar iedereen, nou dat zie ik nog niet zo snel gebeurenquote:http://www.ontdekdeovchipkaart.nl/chipkaart/0103-invoering.htm
De invoering van de OV-chipkaart in heel Nederland is ingrijpend en vereist dan ook grondige voorbereiding. Daarom doen we het gefaseerd. Om te beginnen in regio Rotterdam. Hier werkt Connexxion nauw samen met NS en RET. Daarna volgt de introductie in andere delen van Nederland. Hieronder ziet u hoe dat zal verlopen. Overigens blijven alle huidige vervoerbewijzen gewoon in gebruik zolang de invoering nog niet compleet is.
2005
In september heeft de introductie plaatsgevonden in regio Rotterdam. De OV-chipkaart wordt gebruikt in alle Connexxion-bussen in de Hoeksche Waard en op Voorne-Putten, inclusief Ridderkerk en Barendrecht. En verder op alle RET-metrolijnen en het NS-traject tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland.
2006
Aan de eerst geïntroduceerde lijnen is het NS/traject Rotterdam Centraal / Hoek van Holland toegevoegd. Eind 2006 kan men in de Rotterdamse regio met de OV-chipkaart reizen op trein, bus en metro.
2007
In 2007 start de landelijke invoering. De OV-chipkaart kan daarna worden gebruikt in grote delen van het stads-, streek- en treinvervoer in de Randstad.
2008
Iedereen kan overal in Nederland in het hele openbaar vervoer betalen met de OV-chipkaart.
2009
Voortaan is de OV-chipkaart in heel Nederland het enige vervoerbewijs in het openbaar vervoer.
Als die zwerver gewoon op zichzelf zit te stinken dan heb ik daar geen problemen mee, in hoeverre beinvloed dat de prijs van mijn kaartje?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:
Ik vind het nooit zo'n prettig gevoel als er stinkende zwervers in de metro zitten.
Zoals ik al zei, ik jouw geval zal het wel een lange tijd duren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar even antwoord
hoeveel tijd kost het kopen van een kaartje ?
en straks ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |