Met de OV chipkaart kun je ook gewoon een kaartje tot in het oosten kopen hoor. Geen probleem.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee, nu koop ik hier op het statio een kaartje tot ergens in het oosten. Dan ben ik klaar.
Omdat ik tegenwoordig (gelukkig) weer in de auto zit ga ik dus geen ovchip abbo nemen, maar ik vind het wel leuk om af en toe tijdens de gratis reisdag (dat is een NS 'reisproduct') van mijn moeder met haar mee te gaan.
Dus dan heb ik de keuze tussen óf de maximale hoofdprijs betalen óf niet met haar meegaan.
Kun je niet lezen ofzo?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus zwartrijden daalt naar 0 % ?
saldo blijft saldo maar hoezo moet ik in de ene stad meer betalen per km dan in de andere ?
hogere slijtage bussen ofzo ?
quote:In de metro minder last van zwart reizigers.
quote:In de metro minder last van zwart reizigers.
Let vooral op het woordje MINDER. Ik herhaal Let vooral op het woordje MINDERquote:In de metro minder last van zwart reizigers.
ja minder zeg jequote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kun je niet lezen ofzo?
Ik zal het maar vast een paar keer herhalen
[..]
[..]
[..]
Let vooral op het woordje MINDER. Ik herhaal Let vooral op het woordje MINDER
Nu betaal je in de ene stad ook al een andere bedrag per km. Alleen is dat niet duidelijk door het zonesysteem.
Zie eerdere reacties.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:41 schreef snowgoon het volgende:
Hogere inkomsten waardoor dan?
Zeker, maar hoeveel halen ze binnen van mensen die het erbij laten zitten?quote:RET moet 70.000 betalen om teveel gekregen geld terug te geven aan de reizigers.
Waarom worden reisgegevens 7 jaar vastgehouden? Daar zal vast wel een reden voor zijn.quote:Wat is het voordeel van tracking?
marketing van de ns wel ja.quote:Gerichte marketing kun je bij de NS laten blokkeren.
Ja maar beetje lullig als de apparatuur weigert, waardoor er 4 euro wordt afgeschreven en je vervolgens zelf achter je geld aan moet.quote:Checken wat mislukt lijkt me een prima voordeel.
Het zal moeilijker worden om naar binnen te komen. Niemand kan garanderen dat er niemand meer gratis naar binnen komt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja minder zeg je
maar mensen die niet betalen kunnen niet meer binnen toch ? Hoe kan je dan zwartrijden ?
Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het zal moeilijker worden om naar binnen te komen. Niemand kan garanderen dat er niemand meer gratis naar binnen komt.
Er zijn 8927809734089712983479827459872 eerdere reacties over dit onderwerp. Het zou fijn zijn als je wat duidelijker bent.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:54 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zie eerdere reacties.
[..]
Zeker, maar hoeveel halen ze binnen van mensen die het erbij laten zitten?
[..]
Waarom worden reisgegevens 7 jaar vastgehouden? Daar zal vast wel een reden voor zijn.
[..]
marketing van de ns wel ja.
[..]
Ja maar beetje lullig als de apparatuur weigert, waardoor er 4 euro wordt afgeschreven en je vervolgens zelf achter je geld aan moet.
Ow sorry. Heb ik 1 van jouw vele opmerkingen over het hoofd gezien. Mijn excuses.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:56 schreef macca728 het volgende:
geen reactie op de blijvende nadelen van de chipkaart ?
oh nee dat vind je geen nadelen he,
Denk jij echt dat er op alle stations een feilloos systeem te maken is waar niemand ongewenst naar binnen kan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.
eigen woorden
hoe kom je dan binnen zonder chipkaart ? dat gaat niet meer, dus betaal je
Tuurlijk kan dat, waarom niet ? Hoeven alleen maar poortjes geplaats te worden, hoeft niet eens bij de ingang zelf, kan ook verderopquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Denk jij echt dat er op alle stations een feilloos systeem te maken is waar niemand ongewenst naar binnen kan?
Ben je echt zo naïef?
Herhaling van zetten....quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
oude situatie is wel beter, nu zijn er geen poortjes voor de strippenkaart, dus ook geen storingen
nadelen van de chipkaart ?
zijn al gezegd
- kost meer tijd door in-en uitchecken , ook dubbele handeling kopen kaartjes NS
- duurder reizen voor 95% van de mensen door verhogen instaptarief (van 0,40 naar 0,70) en kortere geldigheid, ook verdwijnen retours
- grotere kans op storingen automaten, poortjes
- slechtere verkrijgbaarheid chipkaarten, zeker persoonlijke
de laatste zal wel opgelost worden, de eerste 3 zijn blijvende nadelen
Wat ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:
je wilde nadelen hebben
dan geef ik ze
zijn legitieme nadelen hoor, meer handelingen gaat meer tijd kosten. Als jij denkt dat iedereeen alles goed gaat doen. Dat is na 25 jaar met de strippenkaart niet eens het geval.
Ah oke. Dus jij zegt dat het zwartrijden wel tot 0% zal dalen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, waarom niet ? Hoeven alleen maar poortjes geplaats te worden, hoeft niet eens bij de ingang zelf, kan ook verderop
Ja hoor vouw jij je strippenkaart maarquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Herhaling van zetten....
- Strippenkaart op de juiste manier vouwen kost meer tijd dan je pasje langs een lezer halen. Tijd verschil is echt nihil.
- Dat de reizen in 95 van de gevallen duurder zijn is een bewering die je niet kunt onderbouwen, zoals de meeste van je beweringen.
- Kans op storingen is net zo groot. Nu zijn er ook al veel apparaten nodig om in OV te komen.
- Chipkaarten zijn net zo makkelijk te krijgen als nu strippenkaarten en abbo's.
Maar weer eens de vraag aan jou, waarom MOET jij alles tot in den treure herhalen?
zeg jij eerder, als je niet betaalt kom je niet binnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ah oke. Dus jij zegt dat het zwartrijden wel tot 0% zal dalen.
Ook goed.
Waarom moet alles tot in den treure herhaald worden bij jou?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
zeg jij eerder, als je niet betaalt kom je niet binnen.
Hoe kan je dan zwartrijden ? Poortje inbeuken ? ja dat kan
Waarom moet alles tot in den treure herhaald worden bij jou?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor vouw jij je strippenkaart maar
Dan loop ik gauw langs je want geen poortjes en ik heb al gestempeld of een abonnement
Maar ja maar 10 mensen hebben een abonnement, de rest vouwt zijn strippenkaart
Nu moet je op iedereen wachten, zie jij NL in de rij lopen ?
welke apparaten heb je nu nodig dan ? kaartjesautomaat van de NS, zijn munt apparaten en/of pin,
nogmaals 2 of 4 handelingen gaat meer tijd kosten dan 1 of 0
ja chipkaarten zullen OP TERMIJN makkelijk verkrijgbaar zijn ja
NU NIET
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Daar is NIKS subjectiefs aan. Dat is gewoon een feit dat het zonesysteem verdwijnt.
Gast, daarom is het dus juist niet objectief. Jij wilt beweren dat het een algemeen voordeel is als iemand tientallen procenten meer moet betalen om in Amsterdam Centraal te komen?quote:Het systeem zal nu de ene keer goedkoper uitvallen en de andere keer duurder.
Niet mee eens. De hemelsbrede afstand zou eerlijker zijn, niet het afgelegde traject dat met veel passen en meten in polderend Nederland is vastgesteld en verre van ideaal is. Waarom zou ik moeten betalen als de bus drie kilometer omrijdt om een afgelegen halte te bereiken? Ik zie daar helemaal niets eerlijks aan.quote:In alle gevallen is het eerlijker.
Ja, alleen anonieme ov-chipkaarten.quote:De OV chipkaart is op allerlei verschillende locaties verkrijgbaar. In Rotterdam in ieder geval bij de Postkantoren, Primera zaken en bij een andere sigaren keten.
Blijkbaar ben je niet goed op de hoogte.
Ja lul er maar mooi omheen. Jij noemt het als voordeel dat je niet meer druk hoeft te maken om het vergeten van de strippenkaart, terwijl je dan nog steeds je ov-chipkaart kunt vergeten. Geen enkel voordeel dus.quote:Als je al moeite hebt met het meenemen van een kaartjes, is het OV denk ik wel een grote uitdaging voor je.
Ja, want het wordt absoluut onmogelijk om het systeem te omzeilen.quote:Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.
Ik zie het al helemaal voor me. Ik ga naar de supermarkt en nergens staan prijskaartjes. Als ik wil afrekenen wordt mij de prijs niet duidelijk. Terwijl ik mijn pincode intik, verschijnt nergens het bedrag. Op mijn klacht bij de servicebalie nadat ik mijn bankafschrift bekeken heb krijg ik te horen dat ik de prijs vantevoren op internet had kunnen nakijken en dat de vijf euro die ik voor de boodschappen betaald heb, ook vijf euro bij een andere supermarkt waard is.quote:Saldo blijft saldo. De 5 euro uit Rotterdam is evenveel waard als de 5 euro in Amsterdam. Je kunt ook vooraf kijken wat je reis kost via internet als je dat zo graag wilt weten.
Toppunt dit. Ik leg uit waarom de voordelen helemaal geen voordelen zijn of geen objectieve voordelen zijn, en dan kom jij erop uit dat ik die 'voordelen' compleet negeer. Lees mijn post nog eens, of heb je geen begrijpend lezen op school gehad?quote:Wel grappig dat je om voordelen vraag maar die compleet negeert en met allerlei andere dingen komt.
Reizen wordt over het algemeen duurder, zeker als je geen abbo op naam hebt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:58 schreef snowgoon het volgende:
Er zijn 8927809734089712983479827459872 eerdere reacties over dit onderwerp. Het zou fijn zijn als je wat duidelijker bent.
Geen idee hoeveel ze overhouden. Ze roepen iedereen op om hun geld terug te vragen. Dus ik denk dat het uiteindelijk niet zo veel kan zijn.
Ja maar ik weet het voordeel niet. En jij zegt dat er zoveel voordelen zijn. Dus dat wil ik dan wel eens weten wat het voordeel is van die gegevens 7 jaar opslaan.
Welke andere marketing kun je niet blokkeren?
Als je nu reist in de metro of trein en geen kaartje kon kopen omdat de apparaten het niet deden krijg je ook een boete en moet je maar zien dat je dat terugkrijgt. En die boete is meer dan 4 euro.
Reizigers die verkeerd uitchecken komen er vaak pas later achter ook nog.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:16 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Reizen wordt over het algemeen duurder, zeker als je geen abbo op naam hebt.
Veel mensen laten het erbij zitten. Reizigers hebben 150000 euro teveel betaald, jammer van de administratiekosten. nu.nl
Dacht dat de ns het al had aangegeven om de gegevens voor marketingdoeleinden te willen gebruiken. Dat zal zich vast niet beperken tot de ns zelf.
Als ik geen kaartje kan kopen dan stap ik niet in, nu kan ik niet uistappen en dat kost me vier euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |