abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65125317
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:45 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nee, nu koop ik hier op het statio een kaartje tot ergens in het oosten. Dan ben ik klaar.
Omdat ik tegenwoordig (gelukkig) weer in de auto zit ga ik dus geen ovchip abbo nemen, maar ik vind het wel leuk om af en toe tijdens de gratis reisdag (dat is een NS 'reisproduct') van mijn moeder met haar mee te gaan.
Dus dan heb ik de keuze tussen óf de maximale hoofdprijs betalen óf niet met haar meegaan.
Met de OV chipkaart kun je ook gewoon een kaartje tot in het oosten kopen hoor. Geen probleem.

Tja, als jij er voor kiest om geen abbo te nemen is dat jouw goed recht. Net zoals het het goed recht van de NS is om jou dan geen korting te geven.
pi_65125431
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus zwartrijden daalt naar 0 % ?
saldo blijft saldo maar hoezo moet ik in de ene stad meer betalen per km dan in de andere ?
hogere slijtage bussen ofzo ?
Kun je niet lezen ofzo?

Ik zal het maar vast een paar keer herhalen
quote:
In de metro minder last van zwart reizigers.
quote:
In de metro minder last van zwart reizigers.
quote:
In de metro minder last van zwart reizigers.
Let vooral op het woordje MINDER. Ik herhaal Let vooral op het woordje MINDER

Nu betaal je in de ene stad ook al een andere bedrag per km. Alleen is dat niet duidelijk door het zonesysteem.
pi_65125464
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:53 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Kun je niet lezen ofzo?

Ik zal het maar vast een paar keer herhalen
[..]


[..]


[..]

Let vooral op het woordje MINDER. Ik herhaal Let vooral op het woordje MINDER

Nu betaal je in de ene stad ook al een andere bedrag per km. Alleen is dat niet duidelijk door het zonesysteem.
ja minder zeg je

maar mensen die niet betalen kunnen niet meer binnen toch ? Hoe kan je dan zwartrijden ?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:54:15 #29
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65125470
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:41 schreef snowgoon het volgende:
Hogere inkomsten waardoor dan?
Zie eerdere reacties.
quote:
RET moet 70.000 betalen om teveel gekregen geld terug te geven aan de reizigers.
Zeker, maar hoeveel halen ze binnen van mensen die het erbij laten zitten?
quote:
Wat is het voordeel van tracking?
Waarom worden reisgegevens 7 jaar vastgehouden? Daar zal vast wel een reden voor zijn.
quote:
Gerichte marketing kun je bij de NS laten blokkeren.
marketing van de ns wel ja.
quote:
Checken wat mislukt lijkt me een prima voordeel.
Ja maar beetje lullig als de apparatuur weigert, waardoor er 4 euro wordt afgeschreven en je vervolgens zelf achter je geld aan moet.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65125510
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja minder zeg je

maar mensen die niet betalen kunnen niet meer binnen toch ? Hoe kan je dan zwartrijden ?
Het zal moeilijker worden om naar binnen te komen. Niemand kan garanderen dat er niemand meer gratis naar binnen komt.
pi_65125553
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:55 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het zal moeilijker worden om naar binnen te komen. Niemand kan garanderen dat er niemand meer gratis naar binnen komt.
Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.

eigen woorden

hoe kom je dan binnen zonder chipkaart ? dat gaat niet meer, dus betaal je
pi_65125599
geen reactie op de blijvende nadelen van de chipkaart ?

oh nee dat vind je geen nadelen he,
pi_65125707
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:54 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zie eerdere reacties.
[..]

Zeker, maar hoeveel halen ze binnen van mensen die het erbij laten zitten?
[..]

Waarom worden reisgegevens 7 jaar vastgehouden? Daar zal vast wel een reden voor zijn.
[..]

marketing van de ns wel ja.
[..]

Ja maar beetje lullig als de apparatuur weigert, waardoor er 4 euro wordt afgeschreven en je vervolgens zelf achter je geld aan moet.
Er zijn 8927809734089712983479827459872 eerdere reacties over dit onderwerp. Het zou fijn zijn als je wat duidelijker bent.

Geen idee hoeveel ze overhouden. Ze roepen iedereen op om hun geld terug te vragen. Dus ik denk dat het uiteindelijk niet zo veel kan zijn.

Ja maar ik weet het voordeel niet. En jij zegt dat er zoveel voordelen zijn. Dus dat wil ik dan wel eens weten wat het voordeel is van die gegevens 7 jaar opslaan.

Welke andere marketing kun je niet blokkeren?

Als je nu reist in de metro of trein en geen kaartje kon kopen omdat de apparaten het niet deden krijg je ook een boete en moet je maar zien dat je dat terugkrijgt. En die boete is meer dan 4 euro.
pi_65125740
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:56 schreef macca728 het volgende:
geen reactie op de blijvende nadelen van de chipkaart ?

oh nee dat vind je geen nadelen he,
Ow sorry. Heb ik 1 van jouw vele opmerkingen over het hoofd gezien. Mijn excuses.
pi_65125828
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.

eigen woorden

hoe kom je dan binnen zonder chipkaart ? dat gaat niet meer, dus betaal je
Denk jij echt dat er op alle stations een feilloos systeem te maken is waar niemand ongewenst naar binnen kan?

Ben je echt zo naïef?
pi_65125854
je wilde nadelen hebben

dan geef ik ze

zijn legitieme nadelen hoor, meer handelingen gaat meer tijd kosten. Als jij denkt dat iedereeen alles goed gaat doen. Dat is na 25 jaar met de strippenkaart niet eens het geval.
pi_65125904
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Denk jij echt dat er op alle stations een feilloos systeem te maken is waar niemand ongewenst naar binnen kan?

Ben je echt zo naïef?
Tuurlijk kan dat, waarom niet ? Hoeven alleen maar poortjes geplaats te worden, hoeft niet eens bij de ingang zelf, kan ook verderop
pi_65125978
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

oude situatie is wel beter, nu zijn er geen poortjes voor de strippenkaart, dus ook geen storingen

nadelen van de chipkaart ?
zijn al gezegd

- kost meer tijd door in-en uitchecken , ook dubbele handeling kopen kaartjes NS

- duurder reizen voor 95% van de mensen door verhogen instaptarief (van 0,40 naar 0,70) en kortere geldigheid, ook verdwijnen retours

- grotere kans op storingen automaten, poortjes

- slechtere verkrijgbaarheid chipkaarten, zeker persoonlijke

de laatste zal wel opgelost worden, de eerste 3 zijn blijvende nadelen
Herhaling van zetten....
- Strippenkaart op de juiste manier vouwen kost meer tijd dan je pasje langs een lezer halen. Tijd verschil is echt nihil.
- Dat de reizen in 95 van de gevallen duurder zijn is een bewering die je niet kunt onderbouwen, zoals de meeste van je beweringen.
- Kans op storingen is net zo groot. Nu zijn er ook al veel apparaten nodig om in OV te komen.
- Chipkaarten zijn net zo makkelijk te krijgen als nu strippenkaarten en abbo's.

Maar weer eens de vraag aan jou, waarom MOET jij alles tot in den treure herhalen?
pi_65126039
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:
je wilde nadelen hebben

dan geef ik ze

zijn legitieme nadelen hoor, meer handelingen gaat meer tijd kosten. Als jij denkt dat iedereeen alles goed gaat doen. Dat is na 25 jaar met de strippenkaart niet eens het geval.
Wat ?
Je gaat toch niet zeggen dat de strippenkaart geen perfect systeem is he

Je bent al dagen, maanden bezig om de afschaffing van strippenkaarten tegen te gaan en nu ga je zeggen dat niet iedereen er goed mee overweg kon na 25 jaar en dus niet perfect is
pi_65126066
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat, waarom niet ? Hoeven alleen maar poortjes geplaats te worden, hoeft niet eens bij de ingang zelf, kan ook verderop
Ah oke. Dus jij zegt dat het zwartrijden wel tot 0% zal dalen.
Ook goed.
pi_65126122
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Herhaling van zetten....
- Strippenkaart op de juiste manier vouwen kost meer tijd dan je pasje langs een lezer halen. Tijd verschil is echt nihil.
- Dat de reizen in 95 van de gevallen duurder zijn is een bewering die je niet kunt onderbouwen, zoals de meeste van je beweringen.
- Kans op storingen is net zo groot. Nu zijn er ook al veel apparaten nodig om in OV te komen.
- Chipkaarten zijn net zo makkelijk te krijgen als nu strippenkaarten en abbo's.

Maar weer eens de vraag aan jou, waarom MOET jij alles tot in den treure herhalen?
Ja hoor vouw jij je strippenkaart maar
Dan loop ik gauw langs je want geen poortjes en ik heb al gestempeld of een abonnement
Maar ja maar 10 mensen hebben een abonnement, de rest vouwt zijn strippenkaart

Nu moet je op iedereen wachten, zie jij NL in de rij lopen ?

welke apparaten heb je nu nodig dan ? kaartjesautomaat van de NS, zijn munt apparaten en/of pin,

nogmaals 2 of 4 handelingen gaat meer tijd kosten dan 1 of 0

ja chipkaarten zullen OP TERMIJN makkelijk verkrijgbaar zijn ja
NU NIET
pi_65126166
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ah oke. Dus jij zegt dat het zwartrijden wel tot 0% zal dalen.
Ook goed.
zeg jij eerder, als je niet betaalt kom je niet binnen.

Hoe kan je dan zwartrijden ? Poortje inbeuken ? ja dat kan
pi_65126285
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

zeg jij eerder, als je niet betaalt kom je niet binnen.

Hoe kan je dan zwartrijden ? Poortje inbeuken ? ja dat kan
Waarom moet alles tot in den treure herhaald worden bij jou?
pi_65126318
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja hoor vouw jij je strippenkaart maar
Dan loop ik gauw langs je want geen poortjes en ik heb al gestempeld of een abonnement
Maar ja maar 10 mensen hebben een abonnement, de rest vouwt zijn strippenkaart

Nu moet je op iedereen wachten, zie jij NL in de rij lopen ?

welke apparaten heb je nu nodig dan ? kaartjesautomaat van de NS, zijn munt apparaten en/of pin,

nogmaals 2 of 4 handelingen gaat meer tijd kosten dan 1 of 0

ja chipkaarten zullen OP TERMIJN makkelijk verkrijgbaar zijn ja
NU NIET
Waarom moet alles tot in den treure herhaald worden bij jou?
pi_65126344
gewoon vb

Ik ga van Ridderkerk naar Den Haag

ik stempel in bus, leg mijn strippenkaart bij de chauffeur, die stempelt. (NIET UITCHECKEN)
stap ik over op metro zonder poortje (NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN)
koop ik retour voor trein met mijn pinpas (NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN
ga terug (NIET WEER EEN ENKELTJE KOPEN TERUG)
ga met metro, stempel 5 strippen (NIET UITCHECKEN)
stap over op bus ( NIET INCHECKEN EN NIET UITCHECKEN
ben thuis

resultaat :3 handelingen nu strippen, retour kopen, strippen
resultaat straks 12 handelingen

Dat gaat geen tijd meer kosten ?
pi_65126426
Ik zal je niet lastig vallen met abonnement, dan hoef ik niet eens te stempelen
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:15:05 #47
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65126461
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:48 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Daar is NIKS subjectiefs aan. Dat is gewoon een feit dat het zonesysteem verdwijnt.
quote:
Het systeem zal nu de ene keer goedkoper uitvallen en de andere keer duurder.
Gast, daarom is het dus juist niet objectief. Jij wilt beweren dat het een algemeen voordeel is als iemand tientallen procenten meer moet betalen om in Amsterdam Centraal te komen?

Volgens mij heb jij geen flauw idee wat subjectief inhoudt.
quote:
In alle gevallen is het eerlijker.
Niet mee eens. De hemelsbrede afstand zou eerlijker zijn, niet het afgelegde traject dat met veel passen en meten in polderend Nederland is vastgesteld en verre van ideaal is. Waarom zou ik moeten betalen als de bus drie kilometer omrijdt om een afgelegen halte te bereiken? Ik zie daar helemaal niets eerlijks aan.
quote:
De OV chipkaart is op allerlei verschillende locaties verkrijgbaar. In Rotterdam in ieder geval bij de Postkantoren, Primera zaken en bij een andere sigaren keten.
Blijkbaar ben je niet goed op de hoogte.
Ja, alleen anonieme ov-chipkaarten.
quote:
Als je al moeite hebt met het meenemen van een kaartjes, is het OV denk ik wel een grote uitdaging voor je.
Ja lul er maar mooi omheen. Jij noemt het als voordeel dat je niet meer druk hoeft te maken om het vergeten van de strippenkaart, terwijl je dan nog steeds je ov-chipkaart kunt vergeten. Geen enkel voordeel dus.
quote:
Als je een gesloten systeem hebt wat alleen maar opengaat voor mensen die daarvoor betalen lijkt het me niet zo moeilijk te bedenken dat mensen die er niet voor betalen niet naar binnen kunnen.
Ja, want het wordt absoluut onmogelijk om het systeem te omzeilen. Er hoeft maar een vlinder tegen die dingen aan te vliegen en ze springen al open. En er gaan echt niet op elk station personeelsleden staan om de piepjes te controleren.

En laten we over het hacken maar niet beginnen.
quote:
Saldo blijft saldo. De 5 euro uit Rotterdam is evenveel waard als de 5 euro in Amsterdam. Je kunt ook vooraf kijken wat je reis kost via internet als je dat zo graag wilt weten.
Ik zie het al helemaal voor me. Ik ga naar de supermarkt en nergens staan prijskaartjes. Als ik wil afrekenen wordt mij de prijs niet duidelijk. Terwijl ik mijn pincode intik, verschijnt nergens het bedrag. Op mijn klacht bij de servicebalie nadat ik mijn bankafschrift bekeken heb krijg ik te horen dat ik de prijs vantevoren op internet had kunnen nakijken en dat de vijf euro die ik voor de boodschappen betaald heb, ook vijf euro bij een andere supermarkt waard is.

Omgekeerde wereld? Niet volgens meneer Snowgoon.
quote:
Wel grappig dat je om voordelen vraag maar die compleet negeert en met allerlei andere dingen komt.
Toppunt dit. Ik leg uit waarom de voordelen helemaal geen voordelen zijn of geen objectieve voordelen zijn, en dan kom jij erop uit dat ik die 'voordelen' compleet negeer. Lees mijn post nog eens, of heb je geen begrijpend lezen op school gehad?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:16:46 #48
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65126550
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:58 schreef snowgoon het volgende:
Er zijn 8927809734089712983479827459872 eerdere reacties over dit onderwerp. Het zou fijn zijn als je wat duidelijker bent.

Geen idee hoeveel ze overhouden. Ze roepen iedereen op om hun geld terug te vragen. Dus ik denk dat het uiteindelijk niet zo veel kan zijn.

Ja maar ik weet het voordeel niet. En jij zegt dat er zoveel voordelen zijn. Dus dat wil ik dan wel eens weten wat het voordeel is van die gegevens 7 jaar opslaan.

Welke andere marketing kun je niet blokkeren?

Als je nu reist in de metro of trein en geen kaartje kon kopen omdat de apparaten het niet deden krijg je ook een boete en moet je maar zien dat je dat terugkrijgt. En die boete is meer dan 4 euro.
Reizen wordt over het algemeen duurder, zeker als je geen abbo op naam hebt.
Veel mensen laten het erbij zitten. Reizigers hebben 150000 euro teveel betaald, jammer van de administratiekosten. nu.nl
Dacht dat de ns het al had aangegeven om de gegevens voor marketingdoeleinden te willen gebruiken. Dat zal zich vast niet beperken tot de ns zelf.
Als ik geen kaartje kan kopen dan stap ik niet in, nu kan ik niet uistappen en dat kost me vier euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hukkie op 16-01-2009 22:23:07 ]
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65126590
Die 1000.000.000 is allemaal belastinggeld geweest he?
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_65126654
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:16 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Reizen wordt over het algemeen duurder, zeker als je geen abbo op naam hebt.
Veel mensen laten het erbij zitten. Reizigers hebben 150000 euro teveel betaald, jammer van de administratiekosten. nu.nl
Dacht dat de ns het al had aangegeven om de gegevens voor marketingdoeleinden te willen gebruiken. Dat zal zich vast niet beperken tot de ns zelf.
Als ik geen kaartje kan kopen dan stap ik niet in, nu kan ik niet uistappen en dat kost me vier euro.
Reizigers die verkeerd uitchecken komen er vaak pas later achter ook nog.
Mensen die er weinig gebruik van maken. Je kan het zelf niet zien, tenzij je er moeite voor doet.
Elke dag op internet kijken bv !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')