Ik krijg meteen medelijden met de juffen van tegenwoordig, dit onthoud je toch nooitquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:42 schreef Sjeen het volgende:
Ik was dinsdag bij Isa in de klas helpen en kwam daar nog wat aparte namen tegen:
Moos (m)
Niké (m)
Manyana (m) als ik het goed onthouden heb
Pamir (j)
Danyon (j)
Voor een meisje?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:17 schreef oh-oh het volgende:
Manyana, hasta manyana!
Moos is toch een hele normale naam?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Voor een meisje?
Op zich valt het me in de klas van Isa nog best mee met de namen, zo heeft ze ook een Sjoerd, Lara, Sven, Amber en Carlijn in de klas zitten
Carlijn vind ik een mooie naam! Maar ik vind hem als Karlijn geschreven nog iets mooier.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Voor een meisje?
Op zich valt het me in de klas van Isa nog best mee met de namen, zo heeft ze ook een Sjoerd, Lara, Sven, Amber en Carlijn in de klas zitten
Lotte staat ook in de top 20 van namen hoor, volgens mij zelfs op 7..quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:16 schreef oh-oh het volgende:
Karlijn past in het rijtje Lotte Anna en Sara en zo, even lief alleen net iets minder populair.
Karlijntjes moeten wel van die leuke blonde meisjes met krullen zijn imo
Hier bij ons ook rood moos en wit moos en zoer moosquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:58 schreef cattie het volgende:
In mijn dialect betekent moos boerenkool.![]()
Ik dacht trouwens dat de juiste uitspraak bij Nike Niekeh was, met een korte e, zeg maar.
Mag Fee Anne Reine in de op?
Boerenkool is in het Fries uitgesproken als "Moes"quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:58 schreef cattie het volgende:
In mijn dialect betekent moos boerenkool.![]()
Nike is idd Grieks, ze is de godin van de overwinning ...quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Nike is grieks dacht is. Spreek je uit als niekee. Een zus van een oud klasgenoot heet zo. De eerste keer dacht ik dat er nike zoals dat schoenenmerk stond. Voor mij als leerkracht zijn sommige namen echt niet te doen. Vooral bij allochtonen namen breek ik mijn tong nog weleens.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:09 schreef bixister het volgende:
ooh da's lelijk, snaykelaydey!
en manyana vind ik ook echt stom.
vlindur, is carlijn niet iets voor jou ipv carla?
(karlijn was onze 2e meisjesnaam trouwens.).
Jeetje wat een namen...quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:42 schreef Sjeen het volgende:
Ik was dinsdag bij Isa in de klas helpen en kwam daar nog wat aparte namen tegen:
Moos (m)
Niké (m)
Manyana (m) als ik het goed onthouden heb
Pamir (j)
Danyon (j)
Sieuwert, die naam lijkt wel wat op een uit de hand gelopen "Sjoerd"quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Jeetje wat een namen...![]()
De bak met geboortekaartjes bij de verloskundige brengt soms ook wonderlijke namen. Ik vergeet ze alleen steeds.Ow ik herinner me nog wel een Sieuwert en een Brooklynn.
Hmm, Karlijn is wel errrug mooiquote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:09 schreef bixister het volgende:
ooh da's lelijk, snaykelaydey!
en manyana vind ik ook echt stom.
vlindur, is carlijn niet iets voor jou ipv carla?
(karlijn was onze 2e meisjesnaam trouwens.).
Ben erg benieuwd Diaan!quote:[b]Op vrijdag 16 januari 2009 11:18 schreef Diaan73 het volgende:[/b
De naam die wij bedacht hebben, is zo wereldwijd bekend dat bijna niemand het verkeerd uitspreekt of schrijft. Denken wij....En het is niet te verkleinen
![]()
![]()
Ehm... Siewert was er eerst hoor! Het is een Friese naam (afgeleid van de Germaanse naam Siward) die later verhollandst is tot Sjoerd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:54 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Sieuwert, die naam lijkt wel wat op een uit de hand gelopen "Sjoerd"![]()
Hoe bedenken ze die namen denk ik dan!
quote:
Ik hou dus helemaal niet van Friese namen... mijn schoonvader heeft een Friese naam Tjebbe en de baby gaan we naar hem vernoemen (3e naam) maar we hebben hem wel een beetje aangepast.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:08 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ehm... Siewert was er eerst hoor! Het is een Friese naam (afgeleid van de Germaanse naam Siward) die later verhollandst is tot Sjoerd.
Hoe heet die andere ook al weer?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:50 schreef Diaan73 het volgende:
De zoon van Gerard Ekdom heet zo, misschien was het wel zijn zoon
Lennon.. Lemon.. Limoen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:06 schreef oh-oh het volgende:
Lennon vind ik best leuk eigenlijk![]()
Beter dan m dan maar gewoon John noemen toch?
Fiene (fyn) is fries voor christelijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:14 schreef Rewimo het volgende:
Hier geboren de afgelopen paar weken: Fiene, Rosalie en Arda (jongetje, Turkse naam).
Jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:18 schreef oh-oh het volgende:
Naja bij Lennon leg je toch wel meteen de link naar de Beatles?
Of ben ik nu gewoon echt te oud aan het worden
Jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:18 schreef oh-oh het volgende:
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja![]()
Maar ik ook dan hoor.(ter geruststelling) Het is beter dan John en McCartney, maar toch meer iets voor een hond vind ik.
Die koter van Dooske Ragas heet toch ook zo?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:20 schreef oh-oh het volgende:
Fiene is echt zo een semi bekakt hippe naam hier nu, ik ken een paar van die yuppenstellen met Fiene's.
Geen idee , maar goed, als je eigen moeder Tooske heet dan is je eigen naam hoe dan ook altijd een meevaller toch?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:23 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Die koter van Dooske Ragas heet toch ook zo?
Rosalie vind ik leuk, al zou ik hem zelf niet kiezen. Fiene vind ik niet denderend. Arda kende ik alleen als meisjesnaam, maar dat blijkt in het Turks dus een jongensnaam te zijnquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:18 schreef bixister het volgende:
en rewimo, vind je dat rare/lelijke namen of juist mooie?
Wat niet is kan nog komen toch? of is ie chopped?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Damn.
De vader van een van mijn honden heet trouwens Beatle, stom dat ik toen niet aan Lennon heb gedacht voor de pup zeg
Beatle is inmiddels chopchop helaasch , en ik hoop de komende 10 jaar ook geen pup meer nodig te hebben terwijl de naam plus stamboomnaam voor de eerstvolgende wel al klaar ligt...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Wat niet is kan nog komen toch? of is ie chopped?
En wat te denken van Siebolt? Het went wel moet ik zeggen, maar om het nou mooi te vinden. Neu...
quote:Tooske en Bastiaan Ragas krijgen dochter Fiene
28 mei 2008 |
Presentatrice Tooske is vanmiddag bevallen van dochter Feline Hanneke Grietje Ragas.Maar ze noemen haar Fiene. Het meisje weegt zes pond en moeder en dochter maken het goed.
Bastiaan en Tooske hadden samen al dochtertje Leentje van bijna anderhalf. Bastiaan heeft tevens een zoontje, Sem, uit zijn eerdere relatie met Laura Vlasblom.
Grietje in het Fries vind ik dan wel weer leuk, dan wordt het Grytsje.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:31 schreef oh-oh het volgende:
Ze heeft vet mazzel, ze had ook Grietje als roepnaam kunnen hebben , dat is echt even erg of nog erger dan Tooske
![]()
En Leentje, noem dat kind dan toch gewoon Lena, das een mooie naam, zo sneu.
Behalve Limoni dan toch?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:34 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Grietje in het Fries vind ik dan wel weer leuk, dan wordt het Grytsje.
En Lena was idd beter geweest.. Maar dat was toen hip toch? Al die rare namen. Goddank is die hype weer over, want nu hebben de BN'er kindjes weer normale namen.
Renato (jongen) vind ik ook niet echt normaal...quote:Cabaretiere Tineke Schouten is de trotse oma van kleine Renato.
Jezus wat een naam. Arm kind. En van wie is Limoni dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:38 schreef cattie het volgende:
[..]
Behalve Limoni dan toch?
edit: ouders geen bekende Nederlanders, maar oma wel:
[..]
Renato (jongen) vind ik ook niet echt normaal...
nee hoor.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:18 schreef oh-oh het volgende:
jochem meyer dacht ikquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:56 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Jezus wat een naam. Arm kind. En van wie is Limoni dan?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:04 schreef Igraine het volgende:
[..]
nee hoor.
Ik ken ook een lennon, dus ik vind het niet zo vreemd zijn tweede naam is Morrison geloof ik, vind ook wel leuk.
Ik vond Dylan leuk voor een meisje, maar manlief wilde er niet aan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:28 schreef oh-oh het volgende:
Net als Dylan, dat vind ik ook zo een leuke naam.
Dylan en Lennon, leuk voor twee broers!
als Drietonquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:24 schreef oh-oh het volgende:
En spreken ze dat uit als Drieton of als Draaiton???
Goofjequote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:49 schreef Brighteyes het volgende:
Het overbuurmeisje van mijn zusje heet Pum.
Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.
En vanmiddag hoorde ik van een pasgeboren Govert.
Als ze een zusje krijgt kan ze Poem heten, net als in een van de Jip & Janneke verhaaltjesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:49 schreef Brighteyes het volgende:
Het overbuurmeisje van mijn zusje heet Pum.
Ik ben erg benieuwd Diaan!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:18 schreef Diaan73 het volgende:
De naam die wij bedacht hebben, is zo wereldwijd bekend dat bijna niemand het verkeerd uitspreekt of schrijft. Denken wij....En het is niet te verkleinen
![]()
![]()
Moet ik ook altijd. Je went er wel aan.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:16 schreef tessie het volgende:
en dan moet ie voor de rest van zn leven altijd én zijn voornaam én zijn achternaam spellen... vind ik dan ook weer zo lullig
Ach, het wentquote:Op zaterdag 17 januari 2009 08:17 schreef texelonia het volgende:
Bij mij gaat het spellen al automatisch bij het naam opgeven. "Tessel N...... - met een 'T' in het midden" bijv
Ik vind dat niet irritant, ben eraan gewend. Maar als ze het daarna nog verkeerd doen vind ik wel irritant. Micha's achternaam eindigt met dubbel F en dat doen ze ook altijd verkeerd. Dus kregen we post van school, Noah's naam dus al meteen verkeerd. Dan denk ik ook, hallo, je krijgt van ons een inschrijving met de juiste gegevens, je hoeft het alleen maar te lezen en over te nemenDát vind ik dus wel irritant.
Haha hier in het dorp wonen twee zúsjes die Dylan en Lennon heten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:28 schreef oh-oh het volgende:
Net als Dylan, dat vind ik ook zo een leuke naam.
Dylan en Lennon, leuk voor twee broers!
Haha, lollig. Mijn zwager en schoonzus hebben 2 meiden en die heten Roos en Sophie. Die vinden wij dus ook heel leuk. Jouw lijstje is dus wel de richting die wij zoeken en er staan er al een paar op ons lijstje.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:24 schreef miss_sly het volgende:
OK, ik hou de 3 meisjesnamen die we voor onszelf bovenaan hebben staan, even voor onszelf nog
Verder vonden wij wel mooi:
Madelief
Roos
Fleur
Floor
Tessa
Sofie
Tirza
Kyra
Wat betreft het soort naam dat we zoeken: geen echt engelse naam, want dat wordt in nederland te vreselijk voor woorden uitgesproken waarschijnlijk. Een naam die niet verkeerd u itgesproken kan worden, mag dan weer wel. Verder hebben we eigenlijk niet heel veel eisen, het moet gewoon de juiste naam zijn, zo moet het voelen.
Jongensnamen vinden wij sowieso ook al lastiger, en daar komt ook nog bij dat we al 4 neefjes hebben. Allemaal redelijk dichtbij, dus die namen vallen af, en ook geen namen die erop lijken. Zo vallen Rens/Renze, Rik en ook Mick bijvoorbeeld al af, omdat de twee van mijn zus Jens en Nick heten.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:29 schreef Diaan73 het volgende:
miss, ik kan je helaas niet helpen... wij vonden het ook verrekt moeilijk om een leuke jongensnaam te vinden.
Namen die wij nog wel leuk vonden, maar om de een of andere reden het niet werden:
Otis
Bob
Mick
kort lijstje... maar we vonden gewoon heel veel namen niet mooi
Voor een meisje vind ik Tess erg leuk en de namen natuurlijk die wij bedacht hadden: Marley Sarai Angee. Ik vind ze nog steeds erg mooi
Ben en Bram vind ik dus echt heel erg leuk, maar zie vorige post, helaas.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:36 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Haha, lollig. Mijn zwager en schoonzus hebben 2 meiden en die heten Roos en Sophie. Die vinden wij dus ook heel leuk. Jouw lijstje is dus wel de richting die wij zoeken en er staan er al een paar op ons lijstje.
Nog meer jongensnamen:
- Bram
- Tim
- Ruben
- Niels
- Jelle
- Ben
Ik vind heel veel jongensnamen leuk. Maar ze moeten niet al te lang zijn (als is Bastiaan een uitzondering).
Ja, maar goed, dat is pas vier maandenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:01 schreef tessie het volgende:
Ik moet sinds 4 maanden ofzo (zolang ben ik getrouwd) steeds mijn achternaam spellen, en vind het echt wel irritant. Mensen willen toch altijd Feijen horen ipv Fijen, dus ook na het spellen. En dan ook nog een moeilijke voornaam erbij.... lijkt me zelf wel irritant. Maar die naam is wel heel leuk. Lastig!
Echt niet.quote:
Cato wordt Catootje.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:11 schreef marlieske het volgende:
Voor meisjes kan ik mijn namenlijstje wel dumpen![]()
Iris
Jill
Renske (hadden we ook nog maar tja je hebt als zoveel Rens, Renze enz in de familie das nie zo'n best idee);)
Pien
Cato
En dan te bedenken dat we bij Isa echt een lijstje hadden met 1 meiden naam .... kon verder niets bedenken.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Isa en Brent klinkt wel erg goed (maar ik heb graag het alleenrecht dus doe maar niet)
Wij wisten dat we een meisje zouden krijgen na een echo met 18 weken. Voor de zekerheid hadden we wel nagedacht over een jongensnaam, maar DE naam hebben we nooit gevonden. Op het einde van de zwangerschap kreeg ik nog meer echo's omdat ze dachten dat F aan de kleine kant was. In totaal hebben we nog 3 keer gehoord / gezien dat het een meisje was dus de zorg over een jongensnaam was wel helemaal verdwenenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:40 schreef Carmella het volgende:
[..]
!
En Isa en Brent klinkt idd erg leuk
Even een vraagje tussendoor voor diegene die het geslacht wisten voor de geboorte.
Heb je dan alsnog een reserve naam uitgezocht voor het geval dat het geslacht tóch anders bleek te zijn?
Ik heb een 20-weken echo en een groei-echo gehad, waaruit hetzelfde geslacht kwam, maar het is ook geen 3D natuurlijk en er is maar snel naar gekeken (denk dat dat ook best wel uitmaakt, dat je met 3D meer ziet). Nu zei iemand vorige week dat ik toch wel een reservenaam moet hebben voor als het dus niet het voorspelde geslacht is.
Hebben jullie dat ook gedaan of gewoon maar op hoop van zegen?
Zelf was ik het niet van plan, maar nu ben ik toch aan het twijfelen gebracht
Grappig, ken toevallig 2 broertjes, Twan en Bob, met als grote broer Maarten...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:56 schreef Diaan73 het volgende:
miss, dat hadden wij ook met Mick, ons neefje heet Kick... lijkt ook teveel op elkaar en Bob lijkt teveel op Peacemans echte naam... anders was die het denk ik wel geworden... ik vind Bob altijd vrolijk klinkenTwan is natuurlijk ook een erg leuke naam.
![]()
Nee ze woonden er al toen wij hier kwamen en wij wonen er alweer bijna 3 jaarquote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:56 schreef bixister het volgende:
ik vind anemoon ook niet zo heel erg mooi. maar dat je nu pas weet hoe je buurmeisje heet, da's wel bizar tex!of wonen ze er net?
Dat hoor je idd wel vaker. Grappigquote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:04 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Grappig, ken toevallig 2 broertjes, Twan en Bob, met als grote broer Maarten...
Blijkbaar meer mensen die dat een leuke combi vinden
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:03 schreef RockabeIIa het volgende:
Carmella, als jij een jochie krijgt mag je hem wel Brent noemen hoorpast wel bij zo stoere mama
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Jill vind ik echt de meest vreselijke naam ever!
Soms vind ik jou zo stom! :pquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:33 schreef beefcake het volgende:
[..]
! Ik ken iemand met een Brent en een Jill!
Mwah Jill zou het hier ook niet worden ook al werd het een meidquote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Jill vind ik echt de meest vreselijke naam ever!
Blijkbaar nu nog een populaire naam aan het worden ook
Maar lees ik het goed? Je krijgt een kleine vent derbij? Van harte Marlieske!
Isa en Brent klinkt wel erg goed (maar ik heb graag het alleenrecht dus doe maar niet)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
quote:Op zondag 18 januari 2009 14:22 schreef snoopy het volgende:
Een Lis is ook een bloemetje![]()
En dan moet ik nu ineens aan de scene in Bambi denken met het stinkdiertje: 'Jij mag mij wel Bloempje noemen hoor!'![]()
![]()
![]()
Precies wat ik ook dachtquote:Op zondag 18 januari 2009 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Marlieske, met een chromosomenonderzoek kan het idd niet mis zitten lijkt me.
quote:Op zondag 18 januari 2009 17:28 schreef tessie het volgende:
Ik bedoelde Bloempje ook niet als naam voor mijn/een kind hoor CarmellaVind Bloempje uit Bambi gewoon super cute!
Zo ken ik iemand die al in kleuren en geuren de naam zat te verkondigen, de kaartjes klaar had liggen, de kamer blauwer dan blauw had geverfd en toen kwam er toch een meid uit in plaats van een jongenquote:Op zondag 18 januari 2009 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Marlieske, met een chromosomenonderzoek kan het idd niet mis zitten lijkt me.
Maar de tweeling van een vriendin van mijn zus ging toch echt van 2 jongetjes, naar een jongetje en een meisje naar 2 meisjes wat uiteindelijk correct bleek te zijn!Het kan dus toch echt dat er steeds verkeerd gekeken wordt.
Waarom zou je dat nou doen? Dat voelt voor mij zo fout... Je geeft je kind een mooie naam en zou dan die naam niet wereld (FOK) kundig maken vanwege een internetpersoon?quote:Op zondag 18 januari 2009 23:44 schreef Noli. het volgende:
We zijn er uit!![]()
![]()
Ik heb ook al een bestelling staan voor de kaartjes.
Nu even wat users () PM'en
Mochten die het er niet blij mee zijn hebben die toch nog een beetje pech. IRL staan de namen voor ons vast. (Dit was al moeilijk genoeg om samen over eens te worden
) Ik zal dan waarschijnlijk op inet gewoon een andere naam gebruiken.
Snap ik ook niet helemaal. IRL kom je ook mensen tegen met dezelfde naam, dan ga je toch ook niet een andere gebruiken?quote:Op maandag 19 januari 2009 09:10 schreef Sjeen het volgende:
Waarom zou je dat nou doen? Dat voelt voor mij zo fout... Je geeft je kind een mooie naam en zou dan die naam niet wereld (FOK) kundig maken vanwege een internetpersoon?
Ik zie momenteel vaak zulke opmerkingen voorbijkomen, en ik neem aan dat dat even het 'grapje' is nav mijn vraag of mensen dat zouden melden cq vragen aan een regelmatige user in OUD als je met dezelfde naam zou zitten. Die vraag was kennelijk zo vreemd, dat daar nog regelmatig naar verwezen wordt. Ik ga er dus maar even vanuit dat je deze opmerkingen niet serieus moet nemen, maar als éen 'grapje' moet zien.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Snap ik ook niet helemaal. IRL kom je ook mensen tegen met dezelfde naam, dan ga je toch ook niet een andere gebruiken?
Nee juist niet. De eerste heeft die naam niet gekregen omdat een andere naam juist iets leuker was. Als ik dan de tweede wel die naam ga geven geef ik een naam die ik eerst niet op de eerste plaats had staan.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:56 schreef livelink het volgende:
Ik heb die redenatie inderdaad wel eens vaker gehoord, MeNicole. Maar ik vind het altijd een beetje raar. Net alsof alleen je eerste recht heeft op de namen die jij het mooist vond en je tweede maar een tweede-keus naam moet krijgen.
Ah... zo had ik het nog niet eens gezienquote:Op maandag 19 januari 2009 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie momenteel vaak zulke opmerkingen voorbijkomen, en ik neem aan dat dat even het 'grapje' is nav mijn vraag of mensen dat zouden melden cq vragen aan een regelmatige user in OUD als je met dezelfde naam zou zitten. Die vraag was kennelijk zo vreemd, dat daar nog regelmatig naar verwezen wordt. Ik ga er dus maar even vanuit dat je deze opmerkingen niet serieus moet nemen, maar als éen 'grapje' moet zien.
Oh ok ik snap wat je bedoelt ja. Nee het gaat mij meer om de namen die bij de eerste van het zelfde geslacht over zijn gebleven.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:13 schreef livelink het volgende:
Nou, ik doelde meer op mensen die dezelfde redenatie gebruiken voor de naam van het andere geslacht. Als je dan een jongen hebt gekregen dat je de meisjesnaam die je had staan niet meer wil gebruiken voor de tweede, omdat die naam dus eigenlijk ook voor de eerste was. Een beetje krom uitgelegd, ik weet het.
Mooi toch...quote:Op maandag 19 januari 2009 11:22 schreef Noli. het volgende:
Ik wil gewoon niet onnodig mensen tegen me in het harnas jagen, nergens voor nodig.
En ik zou dan heus niet de enige zijn die haar kind hier anders noemt (zie bijv. Maneki al is dat om iets andere reden, maar toch)
De users vonden het gelukkig erg leuk.![]()
En nu hou ik me verder stil want anders ga ik weer veeeeel te veel weggeven. Jullie zien het straks wel!
Maar dat gebeurt toch sowieso al?quote:Op maandag 19 januari 2009 09:56 schreef livelink het volgende:
Ik heb die redenatie inderdaad wel eens vaker gehoord, MeNicole. Maar ik vind het altijd een beetje raar. Net alsof alleen je eerste recht heeft op de namen die jij het mooist vond en je tweede maar een tweede-keus naam moet krijgen.
Was de naam van je oma geen afkorting van een langere naam? 't Is geen geweldige naam maar als je wilt vernoemen wordt het best lastig jaquote:Op maandag 19 januari 2009 19:05 schreef texelonia het volgende:
Bij ons wordt de baby naar mijn oma vernoemd. De 2e naam althans. Niesje. Vind ik ook geen mooie naam en erg pestgevoelig waarschijnlijk. Maar ik wil graag naar haar vernoemen en ben inmiddels aan de naam gewend. Een leuke afgeleide ervan kon ik niet bedenken, en eigenlijk voelt het dan ook niet alsof ik naar mijn oma vernoem. En het is 'maar' de 2e naam.
Nee voor zover ik weet niet. Het is ook nog een familienaam die generaties terug gaat. Ik ben inmiddels wel aan de naam gewend, en vind het geen vreselijke naam ofzow. Maar als roepnaam zou ik het niet snel kiezen.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Was de naam van je oma geen afkorting van een langere naam? 't Is geen geweldige naam maar als je wilt vernoemen wordt het best lastig ja
Joosquote:Op maandag 19 januari 2009 19:07 schreef S_oepstengel het volgende:
Wij hebben al een roepnaam en 2e naam (2e naam wordt misschien dan 3e naam als dat mooier klinkt). Mijn vaders roepnaam is echt Joseph, dus geen Jos ofzo. Ik vind Joseph opzich ook wel mooi en zou goed kunnen, maar andere opties die hier zijn genoemd zijn ook erg mooi als Melle en Seppe bijv.Meer opties zijn welkom! Willem vind ik trouwens echt verschrikkelijk
Nou, Bas en Bram dacht ikquote:Op maandag 19 januari 2009 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en namenraders, denk eens meer. Mensen die de naam Daan hebben laten vallen als eerste keuze naam, waar gaan die voor? Ik denk Stijn, Tijn, Stan...
Andere suggesties? Luuk valt ook af.
Niesje komt van Agnes, *klik*quote:Op maandag 19 januari 2009 19:05 schreef texelonia het volgende:
Bij ons wordt de baby naar mijn oma vernoemd. De 2e naam althans. Niesje. Vind ik ook geen mooie naam en erg pestgevoelig waarschijnlijk. Maar ik wil graag naar haar vernoemen en ben inmiddels aan de naam gewend. Een leuke afgeleide ervan kon ik niet bedenken, en eigenlijk voelt het dan ook niet alsof ik naar mijn oma vernoem. En het is 'maar' de 2e naam.
Dat kan wel zijn, maar mijn oma heette Niesje en niet Agnesquote:
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en namenraders, denk eens meer. Mensen die de naam Daan hebben laten vallen als eerste keuze naam, waar gaan die voor? Ik denk Stijn, Tijn, Stan...
Andere suggesties? Luuk valt ook af.
Bij ons zou dat Bas en Stijn zijnquote:
Haha, kijk aan!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:54 schreef Grijs het volgende:
[..]
[..]
Bij ons zou dat Bas en Stijn zijn
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:54 schreef Grijs het volgende:
[..]
[..]
Bij ons zou dat Bas en Stijn zijn
Nee dat niet. Mss een iets gekalmeerd nieuwsgierigheids gevoel...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:11 schreef bixister het volgende:
BE, 't zou ook nog Thijs, Niek, Koen, Dirk, Gijs, of Teun kunnen zijn.
kun je er iets mee winnen?
Ik las even dat het om de dochter van Bas(sie) en Adriaan zou gaanquote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:33 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik zag vandaag een kaartje met allemaal muzieknootjes erop. De tekst aan de binnenkant was iets in de strekking van "muziek heeft ons samengebracht" en "dit is ons eerste meesterstuk".
Geboren:
<insert naam>
Dochter van Bas en Aria.
Ik vond het zo lief staan.
Dochter had overigens een niet muziek gerelateerde naam.
Op z'n engels dan, Violet ofzo.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:20 schreef Grijs het volgende:
Of Viool (Iris, Madelief, Margriet, dan moet Viool ook kunnen, toch?)
Daarom zei ik dus ook dat ik het niet wist.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:53 schreef texelonia het volgende:
Toch is zwangerschappen vergelijken niet altijd bepalend hoor BE. Er zijn zat mensen met 2 totaal verschillende zwangerschappen maar wel 2 kindjes van hetzelfde geslacht. Of juist andersom, gelijke zwangerschappen en dan een jongen en een meisje. Dus het hoeft helemaal niks te zeggen.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Melodie heeft hier nog heel even op het lijstje gestaan voor oudste, als dat een meisje zou blijken te zijnGawd ik word echt kreezy als ik zwanger ben
zoals hier. Bij Amber wel wat misselijk maar niet zo erg als nu. BIj Amber niet echt zere boobies, nu lijkt er soms 1 te ontploffen..quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:53 schreef texelonia het volgende:
Toch is zwangerschappen vergelijken niet altijd bepalend hoor BE. Er zijn zat mensen met 2 totaal verschillende zwangerschappen maar wel 2 kindjes van hetzelfde geslacht. Of juist andersom, gelijke zwangerschappen en dan een jongen en een meisje. Dus het hoeft helemaal niks te zeggen.
Ja, maar daar heb je dan een man/vriend of iemand voor om jou van die "gekke hormorale" namen af te helpen neem ik aan! Maar lastig heh, namen kiezen? Met 33 weken zwangerschap waren wij er eindelijk uitquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:05 schreef tessie het volgende:
[..]
![]()
Ben ik trouwens ook wel bang voor hoor, dat ik door hormonen enzo een naam kies die ik dan later echt niet meer leuk vind ofzo...
Ik ook niet hoor, vandaar ook mijn: denk ik, denk ikquote:Op woensdag 21 januari 2009 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daarom zei ik dus ook dat ik het niet wist.
De X was te moeilijk?quote:
Ja, maar die noemt soms ook wel namen waarvan ik denkquote:Op woensdag 21 januari 2009 11:42 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ja, maar daar heb je dan een man/vriend of iemand voor om jou van die "gekke hormorale" namen af te helpen neem ik aan! Maar lastig heh, namen kiezen? Met 33 weken zwangerschap waren wij er eindelijk uit
Daar denken ambtenaren in elk geval naquote:Ouders mogen zoon geen 'Q' noemen
JÄMTLAND - Een Zweedse rechter heeft besloten dat de ouders van een jongen zijn naam niet mogen veranderen in Q.
De burgerlijke stand gaf de vader en moeder uit het Zweedse Jämtland geen goedkeuring om de naam te veranderen. Ze lieten het er niet bij zitten en begonnen een gerechtelijke procedure.
"We noemen hem al Q sinds zijn geboorte", vertellen de ouders van de Zweed. "In principe kent iedereen onze zoon als Q."
Maar een rechter oordeelde dat de naam Q niet voldoet aan de taalkundige vereisten volgens de wet. "Letters zijn geen namen", besluit de rechter.
Ja, hier is dat blijkbaar nog niet zo want op bovengenoemde site (zie post hierboven van mij) is er blijkbaar 1 iemand geweest die zijn kind 'A' heeft genoemd. Kijk maar in die lijst....quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Als ze dat hier ook eens gaan doen. Sommige namen kunnen echt niet hoor.
Of het zusje van Antwan...quote:Op maandag 26 januari 2009 22:39 schreef Poppedein het volgende:
O god, in het kader van mn eerder genoemde Raytsjell, zie ik nu op de SVB lijst Leezette staan.... het zouden maar zo zusjes kunnen zijn!
Ja heel leuk, ik vind het echt een supertoffe naam!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:50 schreef Diaan73 het volgende:
Mag de naam Lennon Thom Jeb aan het lijstje in de OP toegevoegd worden? Geweldig die "discussie" hier onlangs over de naam Lennon..heb me echt moeten inhouden.
Nogmaals!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:50 schreef Diaan73 het volgende:
Mag de naam Lennon Thom Jeb aan het lijstje in de OP toegevoegd worden? Geweldig die "discussie" hier onlangs over de naam Lennon..heb me echt moeten inhouden.
KZN!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:22 schreef Chan het volgende:
Wij zijn er uit![]()
Ons kind krijgt geen naam![]()
Manlief zn smaak is nogal ehm... anders dan die van mij.. Wat best vreemd is, want normaal hebben we juist bijna altijd dezelfde smaak of in elk geval iets wat veel op elkaar lijkt..
Kinzon doet mij erg veel aan gereedschappen denken...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:51 schreef chacama het volgende:
[..]
Kizona (brug in cambodja) voor een meisje en Kinzon (iets Japans) voor een jongen.
whaha die van ons geloof ik ook niet...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:22 schreef Chan het volgende:
Wij zijn er uit![]()
Ons kind krijgt geen naam![]()
Manlief zn smaak is nogal ehm... anders dan die van mij.. Wat best vreemd is, want normaal hebben we juist bijna altijd dezelfde smaak of in elk geval iets wat veel op elkaar lijkt..
Weet je zeker dat het zo geschreven werd? Want Redmer is wel een enigszins gangbare kindernaam.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 08:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
dinsdag in het zwembad een jongetje met de naam Rutmer...![]()
weet niet hoe het geschreven werd, zijn moeder zei elke keer wel heel erg duidelijk Rutmer.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het zo geschreven werd? Want Redmer is wel een enigszins gangbare kindernaam.
In dat geval vind ik Amon of een variant daarop wel okay bij Selene klinkenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:20 schreef simmu het volgende:
misschien kunnen jullie helpen met suggesties![]()
niet gezegd dat er een tweede simmu-ofspring komt, maar sangdrax wil wel graag en ik twijfel nog.
selene is een naast godin van de maan een verwijzing naar artemis, is een verwijzing van de jacht. een volgend kindje wil ik graag 'analoog' noemen. voor een meisje is dat niet zo moeilijk: diana natuurlijk!maar voor een jongetje vinden we het zooooo moeilijk. vorige keer al! toen kwamen we uiteindelijk uit op 'luc'. (ik wilde quinten, vond sangdrax niks, sangdrax wilde zebedeus...... duh)
edit: of jullie suggesties hebben voor een jongetjesnaam binnen de gegeven parameters dus
Ik vind Rutmer wel een heel normale naam hoor, ken wel meer jongens die zo heten.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het zo geschreven werd? Want Redmer is wel een enigszins gangbare kindernaam.
voor een meisje is Kiyona in 2008 een keer gegeven en voor een jongen zou het dan Kingston worden, ik zal t eens voorstellenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:51 schreef chacama het volgende:
[..]
Kizona (brug in cambodja) voor een meisje en Kinzon (iets Japans) voor een jongen.
Stoffer vind ik dus helemaal fantastisch!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:21 schreef livelink het volgende:
Elke variant komt dus wel voor, ja. Overigens kwam ik ook nog 2x de naam Stoffer tegen voor een jongen![]()
Maar om je kind nu naar een seriemoordenaar uit een fantasieserie te noemen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:58 schreef LadyS het volgende:
Skylar is een mannelijk personage uit Heroes, dus misschien is dat de reden?
quote:Jongens met ongewone naam gaan vaker criminele pad op
AMSTERDAM - Amerikaanse jongens met normale namen als Michael en David hebben minder kans misdaden te begaan dan degenen die Ernest of Ivan heten.
De Amerikaanse onderzoekers vergeleken de voornamen van jeugdcriminelen met die van de rest van de mannelijke bevolking. Daaruit bleek dat jongens met onpopulaire namen als Alec, Ernest, Ivan, Kareem en Malcolm meer kans hebben om in de criminaliteit verzeild te raken dan populaire namen als Michael en David.
Misdaad verhogen
Hoewel het duidelijk is dat de namen niet de oorzaak zijn van de misdaden, is je naam wel verbonden aan factoren als je gezinssituatie en het sociaal milieu die wel de kans op het plegen van een misdaad verhogen.
Daarnaast worden jongens met een ongewone naam anders behandeld dan hun leeftijdsgenoten, waardoor het voor hen moeilijker wordt om vrienden te maken.
Onbewust
Sommige jongeren met ongewone namen zullen ook rebelleren omdat ze bewust of onbewust hun naam haten. De onderzoekers menen dat dit onderzoek kan helpen om misdaadpreventie effectiever te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 02-02-2009 21:02:22 ]Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, dat hoefde niet in google haha.
quote:Op maandag 2 februari 2009 21:09 schreef huuphuup het volgende:![]()
Rust voor mn scroll-vinger!
Kindje van mn docente heet Rina (meisje). Heel slim gekozen vind ik
Oh leuk ik ken Japanse mensen met een Ina, zelfde overweging was het bij hun.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, dat hoefde niet in google haha.
Of nee, de moeder is Japans en de vader Nederlands.
Hun zoon daarentegen, die heet Ricky.
En zij zegt echt Dicky![]()
Tis ook nog een echt lekker dik Japannertje![]()
Het betekent ook nog iets in het Japans.
Als mijn broertje een meisje geweest was hadden mijn zusje en ik de naam mogen bedenken en dan was hij een Rina of een Radna geweest.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
ik had 'Licky' verwachtquote:Op maandag 2 februari 2009 21:17 schreef oh-oh het volgende:
Oh leuk ik ken Japanse mensen met een Ina, zelfde overweging was het bij hun.
Of nee, de moeder is Japans en de vader Nederlands.
Hun zoon daarentegen, die heet Ricky.
En zij zegt echt Dicky![]()
Al lang. Al voor ik zwanger raakte zeg maar.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:43 schreef huuphuup het volgende:
Linkje van mij?![]()
oh, bedoel je die van LiveLink?
Ben je al uit dé namen BE?
haha idd zat ik gister ook te denkenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:16 schreef bixister het volgende:
[..]
ik had 'Licky' verwachtdus dan valt Dicky nog wel mee.
er staat toch nergens dat je ze voor je moet houdenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:19 schreef huuphuup het volgende:
Hahaha BixDat dacht ik ook ja, maar deze mevrouw kent duidelijk haar eigen gebreken dan hihi
BE, ja wij zijn er ook alláng uit, maar ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk om de namen nog zo lang voor me te houden. Echt pfff. Ik vind ze zo mooi
Nou vooruit... dan mag je ze wel aan mij verklappen. Ik offer me wel op.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:19 schreef huuphuup het volgende:
Hahaha BixDat dacht ik ook ja, maar deze mevrouw kent duidelijk haar eigen gebreken dan hihi
BE, ja wij zijn er ook alláng uit, maar ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk om de namen nog zo lang voor me te houden. Echt pfff. Ik vind ze zo mooi
je bent de goedheid zelve, echtquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou vooruit... dan mag je ze wel aan mij verklappen. Ik offer me wel op.
Je weet hoe je de PM moet gebruiken he?
Sorry dit is echt totaal offtopic maar ik kan het antwoord zo ook niet echt vinden.quote:
jah, geloof het of nie, maar is ook een hele normale naam daarquote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:51 schreef pinquit het volgende:
een vriend van mn broer heeft een vriendinnetje in Japan, ze heet Erika
Jepquote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:13 schreef innepin het volgende:
Zweefvliegje, dan moet je even de nieuwe layout gebruiken, die maakt 'm inklapbaar ipv dat het er uitziet als een quote. Ik neem aan dat je dat bedoelt?
Zo heet het zoontje van Martijn Krabbe... is nog niet zo heel oud, misschien is t m wel!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:23 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha kreeg vandaag een traktatie van een groepsgenootje op het kdv: Achilis
Hmhmhmmmm zeg maar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |