Mooi toch...quote:Op maandag 19 januari 2009 11:22 schreef Noli. het volgende:
Ik wil gewoon niet onnodig mensen tegen me in het harnas jagen, nergens voor nodig.
En ik zou dan heus niet de enige zijn die haar kind hier anders noemt (zie bijv. Maneki al is dat om iets andere reden, maar toch)
De users vonden het gelukkig erg leuk.![]()
En nu hou ik me verder stil want anders ga ik weer veeeeel te veel weggeven. Jullie zien het straks wel!
Maar dat gebeurt toch sowieso al?quote:Op maandag 19 januari 2009 09:56 schreef livelink het volgende:
Ik heb die redenatie inderdaad wel eens vaker gehoord, MeNicole. Maar ik vind het altijd een beetje raar. Net alsof alleen je eerste recht heeft op de namen die jij het mooist vond en je tweede maar een tweede-keus naam moet krijgen.
Was de naam van je oma geen afkorting van een langere naam? 't Is geen geweldige naam maar als je wilt vernoemen wordt het best lastig jaquote:Op maandag 19 januari 2009 19:05 schreef texelonia het volgende:
Bij ons wordt de baby naar mijn oma vernoemd. De 2e naam althans. Niesje. Vind ik ook geen mooie naam en erg pestgevoelig waarschijnlijk. Maar ik wil graag naar haar vernoemen en ben inmiddels aan de naam gewend. Een leuke afgeleide ervan kon ik niet bedenken, en eigenlijk voelt het dan ook niet alsof ik naar mijn oma vernoem. En het is 'maar' de 2e naam.
Nee voor zover ik weet niet. Het is ook nog een familienaam die generaties terug gaat. Ik ben inmiddels wel aan de naam gewend, en vind het geen vreselijke naam ofzow. Maar als roepnaam zou ik het niet snel kiezen.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Was de naam van je oma geen afkorting van een langere naam? 't Is geen geweldige naam maar als je wilt vernoemen wordt het best lastig ja
Joosquote:Op maandag 19 januari 2009 19:07 schreef S_oepstengel het volgende:
Wij hebben al een roepnaam en 2e naam (2e naam wordt misschien dan 3e naam als dat mooier klinkt). Mijn vaders roepnaam is echt Joseph, dus geen Jos ofzo. Ik vind Joseph opzich ook wel mooi en zou goed kunnen, maar andere opties die hier zijn genoemd zijn ook erg mooi als Melle en Seppe bijv.Meer opties zijn welkom! Willem vind ik trouwens echt verschrikkelijk
Nou, Bas en Bram dacht ikquote:Op maandag 19 januari 2009 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en namenraders, denk eens meer. Mensen die de naam Daan hebben laten vallen als eerste keuze naam, waar gaan die voor? Ik denk Stijn, Tijn, Stan...
Andere suggesties? Luuk valt ook af.
Niesje komt van Agnes, *klik*quote:Op maandag 19 januari 2009 19:05 schreef texelonia het volgende:
Bij ons wordt de baby naar mijn oma vernoemd. De 2e naam althans. Niesje. Vind ik ook geen mooie naam en erg pestgevoelig waarschijnlijk. Maar ik wil graag naar haar vernoemen en ben inmiddels aan de naam gewend. Een leuke afgeleide ervan kon ik niet bedenken, en eigenlijk voelt het dan ook niet alsof ik naar mijn oma vernoem. En het is 'maar' de 2e naam.
Dat kan wel zijn, maar mijn oma heette Niesje en niet Agnesquote:
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en namenraders, denk eens meer. Mensen die de naam Daan hebben laten vallen als eerste keuze naam, waar gaan die voor? Ik denk Stijn, Tijn, Stan...
Andere suggesties? Luuk valt ook af.
Bij ons zou dat Bas en Stijn zijnquote:
Haha, kijk aan!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:54 schreef Grijs het volgende:
[..]
[..]
Bij ons zou dat Bas en Stijn zijn
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:54 schreef Grijs het volgende:
[..]
[..]
Bij ons zou dat Bas en Stijn zijn
Nee dat niet. Mss een iets gekalmeerd nieuwsgierigheids gevoel...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:11 schreef bixister het volgende:
BE, 't zou ook nog Thijs, Niek, Koen, Dirk, Gijs, of Teun kunnen zijn.
kun je er iets mee winnen?
Ik las even dat het om de dochter van Bas(sie) en Adriaan zou gaanquote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:33 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik zag vandaag een kaartje met allemaal muzieknootjes erop. De tekst aan de binnenkant was iets in de strekking van "muziek heeft ons samengebracht" en "dit is ons eerste meesterstuk".
Geboren:
<insert naam>
Dochter van Bas en Aria.
Ik vond het zo lief staan.
Dochter had overigens een niet muziek gerelateerde naam.
Op z'n engels dan, Violet ofzo.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:20 schreef Grijs het volgende:
Of Viool (Iris, Madelief, Margriet, dan moet Viool ook kunnen, toch?)
Daarom zei ik dus ook dat ik het niet wist.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:53 schreef texelonia het volgende:
Toch is zwangerschappen vergelijken niet altijd bepalend hoor BE. Er zijn zat mensen met 2 totaal verschillende zwangerschappen maar wel 2 kindjes van hetzelfde geslacht. Of juist andersom, gelijke zwangerschappen en dan een jongen en een meisje. Dus het hoeft helemaal niks te zeggen.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Melodie heeft hier nog heel even op het lijstje gestaan voor oudste, als dat een meisje zou blijken te zijnGawd ik word echt kreezy als ik zwanger ben
zoals hier. Bij Amber wel wat misselijk maar niet zo erg als nu. BIj Amber niet echt zere boobies, nu lijkt er soms 1 te ontploffen..quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:53 schreef texelonia het volgende:
Toch is zwangerschappen vergelijken niet altijd bepalend hoor BE. Er zijn zat mensen met 2 totaal verschillende zwangerschappen maar wel 2 kindjes van hetzelfde geslacht. Of juist andersom, gelijke zwangerschappen en dan een jongen en een meisje. Dus het hoeft helemaal niks te zeggen.
Ja, maar daar heb je dan een man/vriend of iemand voor om jou van die "gekke hormorale" namen af te helpen neem ik aan! Maar lastig heh, namen kiezen? Met 33 weken zwangerschap waren wij er eindelijk uitquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:05 schreef tessie het volgende:
[..]
![]()
Ben ik trouwens ook wel bang voor hoor, dat ik door hormonen enzo een naam kies die ik dan later echt niet meer leuk vind ofzo...
Ik ook niet hoor, vandaar ook mijn: denk ik, denk ikquote:Op woensdag 21 januari 2009 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daarom zei ik dus ook dat ik het niet wist.
De X was te moeilijk?quote:
Ja, maar die noemt soms ook wel namen waarvan ik denkquote:Op woensdag 21 januari 2009 11:42 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ja, maar daar heb je dan een man/vriend of iemand voor om jou van die "gekke hormorale" namen af te helpen neem ik aan! Maar lastig heh, namen kiezen? Met 33 weken zwangerschap waren wij er eindelijk uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |