Cato wordt Catootje.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:11 schreef marlieske het volgende:
Voor meisjes kan ik mijn namenlijstje wel dumpen![]()
Iris
Jill
Renske (hadden we ook nog maar tja je hebt als zoveel Rens, Renze enz in de familie das nie zo'n best idee);)
Pien
Cato
En dan te bedenken dat we bij Isa echt een lijstje hadden met 1 meiden naam .... kon verder niets bedenken.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Isa en Brent klinkt wel erg goed (maar ik heb graag het alleenrecht dus doe maar niet)
Wij wisten dat we een meisje zouden krijgen na een echo met 18 weken. Voor de zekerheid hadden we wel nagedacht over een jongensnaam, maar DE naam hebben we nooit gevonden. Op het einde van de zwangerschap kreeg ik nog meer echo's omdat ze dachten dat F aan de kleine kant was. In totaal hebben we nog 3 keer gehoord / gezien dat het een meisje was dus de zorg over een jongensnaam was wel helemaal verdwenenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:40 schreef Carmella het volgende:
[..]
!
En Isa en Brent klinkt idd erg leuk
Even een vraagje tussendoor voor diegene die het geslacht wisten voor de geboorte.
Heb je dan alsnog een reserve naam uitgezocht voor het geval dat het geslacht tóch anders bleek te zijn?
Ik heb een 20-weken echo en een groei-echo gehad, waaruit hetzelfde geslacht kwam, maar het is ook geen 3D natuurlijk en er is maar snel naar gekeken (denk dat dat ook best wel uitmaakt, dat je met 3D meer ziet). Nu zei iemand vorige week dat ik toch wel een reservenaam moet hebben voor als het dus niet het voorspelde geslacht is.
Hebben jullie dat ook gedaan of gewoon maar op hoop van zegen?
Zelf was ik het niet van plan, maar nu ben ik toch aan het twijfelen gebracht
Grappig, ken toevallig 2 broertjes, Twan en Bob, met als grote broer Maarten...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:56 schreef Diaan73 het volgende:
miss, dat hadden wij ook met Mick, ons neefje heet Kick... lijkt ook teveel op elkaar en Bob lijkt teveel op Peacemans echte naam... anders was die het denk ik wel geworden... ik vind Bob altijd vrolijk klinkenTwan is natuurlijk ook een erg leuke naam.
![]()
Nee ze woonden er al toen wij hier kwamen en wij wonen er alweer bijna 3 jaarquote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:56 schreef bixister het volgende:
ik vind anemoon ook niet zo heel erg mooi. maar dat je nu pas weet hoe je buurmeisje heet, da's wel bizar tex!of wonen ze er net?
Dat hoor je idd wel vaker. Grappigquote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:04 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Grappig, ken toevallig 2 broertjes, Twan en Bob, met als grote broer Maarten...
Blijkbaar meer mensen die dat een leuke combi vinden
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:03 schreef RockabeIIa het volgende:
Carmella, als jij een jochie krijgt mag je hem wel Brent noemen hoorpast wel bij zo stoere mama
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Jill vind ik echt de meest vreselijke naam ever!
Soms vind ik jou zo stom! :pquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:33 schreef beefcake het volgende:
[..]
! Ik ken iemand met een Brent en een Jill!
Mwah Jill zou het hier ook niet worden ook al werd het een meidquote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Jill vind ik echt de meest vreselijke naam ever!
Blijkbaar nu nog een populaire naam aan het worden ook
Maar lees ik het goed? Je krijgt een kleine vent derbij? Van harte Marlieske!
Isa en Brent klinkt wel erg goed (maar ik heb graag het alleenrecht dus doe maar niet)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
quote:Op zondag 18 januari 2009 14:22 schreef snoopy het volgende:
Een Lis is ook een bloemetje![]()
En dan moet ik nu ineens aan de scene in Bambi denken met het stinkdiertje: 'Jij mag mij wel Bloempje noemen hoor!'![]()
![]()
![]()
Precies wat ik ook dachtquote:Op zondag 18 januari 2009 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Marlieske, met een chromosomenonderzoek kan het idd niet mis zitten lijkt me.
quote:Op zondag 18 januari 2009 17:28 schreef tessie het volgende:
Ik bedoelde Bloempje ook niet als naam voor mijn/een kind hoor CarmellaVind Bloempje uit Bambi gewoon super cute!
Zo ken ik iemand die al in kleuren en geuren de naam zat te verkondigen, de kaartjes klaar had liggen, de kamer blauwer dan blauw had geverfd en toen kwam er toch een meid uit in plaats van een jongenquote:Op zondag 18 januari 2009 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Marlieske, met een chromosomenonderzoek kan het idd niet mis zitten lijkt me.
Maar de tweeling van een vriendin van mijn zus ging toch echt van 2 jongetjes, naar een jongetje en een meisje naar 2 meisjes wat uiteindelijk correct bleek te zijn!Het kan dus toch echt dat er steeds verkeerd gekeken wordt.
Waarom zou je dat nou doen? Dat voelt voor mij zo fout... Je geeft je kind een mooie naam en zou dan die naam niet wereld (FOK) kundig maken vanwege een internetpersoon?quote:Op zondag 18 januari 2009 23:44 schreef Noli. het volgende:
We zijn er uit!![]()
![]()
Ik heb ook al een bestelling staan voor de kaartjes.
Nu even wat users () PM'en
Mochten die het er niet blij mee zijn hebben die toch nog een beetje pech. IRL staan de namen voor ons vast. (Dit was al moeilijk genoeg om samen over eens te worden
) Ik zal dan waarschijnlijk op inet gewoon een andere naam gebruiken.
Snap ik ook niet helemaal. IRL kom je ook mensen tegen met dezelfde naam, dan ga je toch ook niet een andere gebruiken?quote:Op maandag 19 januari 2009 09:10 schreef Sjeen het volgende:
Waarom zou je dat nou doen? Dat voelt voor mij zo fout... Je geeft je kind een mooie naam en zou dan die naam niet wereld (FOK) kundig maken vanwege een internetpersoon?
Ik zie momenteel vaak zulke opmerkingen voorbijkomen, en ik neem aan dat dat even het 'grapje' is nav mijn vraag of mensen dat zouden melden cq vragen aan een regelmatige user in OUD als je met dezelfde naam zou zitten. Die vraag was kennelijk zo vreemd, dat daar nog regelmatig naar verwezen wordt. Ik ga er dus maar even vanuit dat je deze opmerkingen niet serieus moet nemen, maar als éen 'grapje' moet zien.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Snap ik ook niet helemaal. IRL kom je ook mensen tegen met dezelfde naam, dan ga je toch ook niet een andere gebruiken?
Nee juist niet. De eerste heeft die naam niet gekregen omdat een andere naam juist iets leuker was. Als ik dan de tweede wel die naam ga geven geef ik een naam die ik eerst niet op de eerste plaats had staan.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:56 schreef livelink het volgende:
Ik heb die redenatie inderdaad wel eens vaker gehoord, MeNicole. Maar ik vind het altijd een beetje raar. Net alsof alleen je eerste recht heeft op de namen die jij het mooist vond en je tweede maar een tweede-keus naam moet krijgen.
Ah... zo had ik het nog niet eens gezienquote:Op maandag 19 januari 2009 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie momenteel vaak zulke opmerkingen voorbijkomen, en ik neem aan dat dat even het 'grapje' is nav mijn vraag of mensen dat zouden melden cq vragen aan een regelmatige user in OUD als je met dezelfde naam zou zitten. Die vraag was kennelijk zo vreemd, dat daar nog regelmatig naar verwezen wordt. Ik ga er dus maar even vanuit dat je deze opmerkingen niet serieus moet nemen, maar als éen 'grapje' moet zien.
Oh ok ik snap wat je bedoelt ja. Nee het gaat mij meer om de namen die bij de eerste van het zelfde geslacht over zijn gebleven.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:13 schreef livelink het volgende:
Nou, ik doelde meer op mensen die dezelfde redenatie gebruiken voor de naam van het andere geslacht. Als je dan een jongen hebt gekregen dat je de meisjesnaam die je had staan niet meer wil gebruiken voor de tweede, omdat die naam dus eigenlijk ook voor de eerste was. Een beetje krom uitgelegd, ik weet het.
Mooi toch...quote:Op maandag 19 januari 2009 11:22 schreef Noli. het volgende:
Ik wil gewoon niet onnodig mensen tegen me in het harnas jagen, nergens voor nodig.
En ik zou dan heus niet de enige zijn die haar kind hier anders noemt (zie bijv. Maneki al is dat om iets andere reden, maar toch)
De users vonden het gelukkig erg leuk.![]()
En nu hou ik me verder stil want anders ga ik weer veeeeel te veel weggeven. Jullie zien het straks wel!
Maar dat gebeurt toch sowieso al?quote:Op maandag 19 januari 2009 09:56 schreef livelink het volgende:
Ik heb die redenatie inderdaad wel eens vaker gehoord, MeNicole. Maar ik vind het altijd een beetje raar. Net alsof alleen je eerste recht heeft op de namen die jij het mooist vond en je tweede maar een tweede-keus naam moet krijgen.
Was de naam van je oma geen afkorting van een langere naam? 't Is geen geweldige naam maar als je wilt vernoemen wordt het best lastig jaquote:Op maandag 19 januari 2009 19:05 schreef texelonia het volgende:
Bij ons wordt de baby naar mijn oma vernoemd. De 2e naam althans. Niesje. Vind ik ook geen mooie naam en erg pestgevoelig waarschijnlijk. Maar ik wil graag naar haar vernoemen en ben inmiddels aan de naam gewend. Een leuke afgeleide ervan kon ik niet bedenken, en eigenlijk voelt het dan ook niet alsof ik naar mijn oma vernoem. En het is 'maar' de 2e naam.
Nee voor zover ik weet niet. Het is ook nog een familienaam die generaties terug gaat. Ik ben inmiddels wel aan de naam gewend, en vind het geen vreselijke naam ofzow. Maar als roepnaam zou ik het niet snel kiezen.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Was de naam van je oma geen afkorting van een langere naam? 't Is geen geweldige naam maar als je wilt vernoemen wordt het best lastig ja
Joosquote:Op maandag 19 januari 2009 19:07 schreef S_oepstengel het volgende:
Wij hebben al een roepnaam en 2e naam (2e naam wordt misschien dan 3e naam als dat mooier klinkt). Mijn vaders roepnaam is echt Joseph, dus geen Jos ofzo. Ik vind Joseph opzich ook wel mooi en zou goed kunnen, maar andere opties die hier zijn genoemd zijn ook erg mooi als Melle en Seppe bijv.Meer opties zijn welkom! Willem vind ik trouwens echt verschrikkelijk
Nou, Bas en Bram dacht ikquote:Op maandag 19 januari 2009 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en namenraders, denk eens meer. Mensen die de naam Daan hebben laten vallen als eerste keuze naam, waar gaan die voor? Ik denk Stijn, Tijn, Stan...
Andere suggesties? Luuk valt ook af.
Niesje komt van Agnes, *klik*quote:Op maandag 19 januari 2009 19:05 schreef texelonia het volgende:
Bij ons wordt de baby naar mijn oma vernoemd. De 2e naam althans. Niesje. Vind ik ook geen mooie naam en erg pestgevoelig waarschijnlijk. Maar ik wil graag naar haar vernoemen en ben inmiddels aan de naam gewend. Een leuke afgeleide ervan kon ik niet bedenken, en eigenlijk voelt het dan ook niet alsof ik naar mijn oma vernoem. En het is 'maar' de 2e naam.
Dat kan wel zijn, maar mijn oma heette Niesje en niet Agnesquote:
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en namenraders, denk eens meer. Mensen die de naam Daan hebben laten vallen als eerste keuze naam, waar gaan die voor? Ik denk Stijn, Tijn, Stan...
Andere suggesties? Luuk valt ook af.
Bij ons zou dat Bas en Stijn zijnquote:
Haha, kijk aan!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:54 schreef Grijs het volgende:
[..]
[..]
Bij ons zou dat Bas en Stijn zijn
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:54 schreef Grijs het volgende:
[..]
[..]
Bij ons zou dat Bas en Stijn zijn
Nee dat niet. Mss een iets gekalmeerd nieuwsgierigheids gevoel...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:11 schreef bixister het volgende:
BE, 't zou ook nog Thijs, Niek, Koen, Dirk, Gijs, of Teun kunnen zijn.
kun je er iets mee winnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |