abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65170268
Een Lis is ook een bloemetje

En dan moet ik nu ineens aan de scene in Bambi denken met het stinkdiertje: 'Jij mag mij wel Bloempje noemen hoor!'
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 18 januari 2009 @ 14:50:04 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65171292
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:22 schreef snoopy het volgende:

En dan moet ik nu ineens aan de scene in Bambi denken met het stinkdiertje: 'Jij mag mij wel Bloempje noemen hoor!'
Zo wilde ik een van mijn kittens noemen, maar mijn toenmalige vriendje vond het stom.
Ik heb er altijd een beetje spijt van gehad. Ik vind dat zo'n schattig beestje!
pi_65172086
Ah ja Bloempje is zo cute
En Happy, onze favo namen staan ook bijna allemaal in die namen top 10 of 20... Vind ik wel heel jammer, en toch wel een rede om nog ff verder te zoeken... (al kiezen we misschien toch uiteindelijk wel een van die namen...)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 18 januari 2009 @ 15:21:41 #129
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65172559
Ja voor de meisjesnaam blijven we ook nog wel even doorzoeken hoor. Heb nog wel effe de tijd
pi_65176878
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Marlieske, met een chromosomenonderzoek kan het idd niet mis zitten lijkt me.
Precies wat ik ook dacht
En snel kijken bij een 2D echo lijkt me ook niet echt zo ongelofelijk veel zekerheid geven. Als je misschien 6 echo's hebt gehad dan begint het wat meer zeker te worden, maar nu is het 2x snel kijken geweest, omdat het beide keren om een medische echo ging en niet een pretecho waar ze een half uur kunnen gaan draaien en bestuderen. Of een 3D echo waar het nog veel duidelijker is.
Ik denk dat ik toch nog maar even de gehele lijst erbij pak om te zien wat ik voor het andere geslacht ook al weer had, just in case
  zondag 18 januari 2009 @ 17:00:12 #131
108648 cattie
lieve moeder
pi_65177020
Bij ons was het wel erg duidelijk te zien dat de baby een meisje zou zijn, maar voor de zekerheid hadden we wel ook een jongensnaam. Die roze muur en de roze kleertjes zijn nog tot daar aan toe als het toch een jongen zou zijn (verven en shoppen), maar een jongen zonder naam dat risico wilden we niet lopen. En de gekozen jongensnaam zeg ik lekker niet, want die vinden we zo leuk dat we die misschien, als er uberhaupt een 3e komt, nog gaan gebruiken.
pi_65177041
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:22 schreef snoopy het volgende:
Lis vind ik echt prachtig!

"Bloempje" doe je je kind niet aan imo
  zondag 18 januari 2009 @ 17:05:22 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_65177221
Lis stond bij ons ook op het lijstje, maar klinkt echt niet met onze achternaam.
  zondag 18 januari 2009 @ 17:27:12 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65178062
Bloempje voor een kind zou ik ook niet doen hoor!
pi_65178118
Ik bedoelde Bloempje ook niet als naam voor mijn/een kind hoor Carmella Vind Bloempje uit Bambi gewoon super cute!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_65182954
quote:
Op zondag 18 januari 2009 17:28 schreef tessie het volgende:
Ik bedoelde Bloempje ook niet als naam voor mijn/een kind hoor Carmella Vind Bloempje uit Bambi gewoon super cute!
Ik zat al de posts te lezen of ik het nou écht goed las
  Moderator zondag 18 januari 2009 @ 20:44:34 #137
5428 crew  miss_sly
pi_65185257
Ik vind Lis ook een hele mooie naam

En inderdaad heeft ons lijstje meisjesnamen-die-het-net-niet-geworden-zijn wel een erg hoog bloemengehalte, maar ik vind het ook zulke lieve namen

Bambi is natuurlijk sowieso lief en schattig, en dat lieve stinkdier met die enorm mooie, lieve ogen is ook gewoon een Bloempje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 18 januari 2009 @ 22:28:07 #138
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_65190317
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Marlieske, met een chromosomenonderzoek kan het idd niet mis zitten lijkt me.
Maar de tweeling van een vriendin van mijn zus ging toch echt van 2 jongetjes, naar een jongetje en een meisje naar 2 meisjes wat uiteindelijk correct bleek te zijn! Het kan dus toch echt dat er steeds verkeerd gekeken wordt.
Zo ken ik iemand die al in kleuren en geuren de naam zat te verkondigen, de kaartjes klaar had liggen, de kamer blauwer dan blauw had geverfd en toen kwam er toch een meid uit in plaats van een jongen
Op alleen een echo zou ik dus ook niet vertrouwen hoor na dat verhaal

Overigens hier ook alleen medische echo's gehad maar toch door diverse gyn's te horen gekregen dat er wat extra goodies tussen de beentjes zit dat onze Isa niet heeft Ze kijken dus wel hoor ook al is het medisch en ik vroeg er niet zelf om want manlief en ik waren er nog niet helemaal over uit of we het wel wilde weten maar toen de gyn het voorstelde knikte manlief Lief hé

En bloempje is inderdaad een lieve naam voor een beestje
Mama van Isa en Ties
  zondag 18 januari 2009 @ 23:44:12 #139
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65193092
We zijn er uit!

Ik heb ook al een bestelling staan voor de kaartjes.
Nu even wat users ( ) PM'en Mochten die het er niet blij mee zijn hebben die toch nog een beetje pech. IRL staan de namen voor ons vast. (Dit was al moeilijk genoeg om samen over eens te worden ) Ik zal dan waarschijnlijk op inet gewoon een andere naam gebruiken.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65193205
ahjoh noli, zo'n vaart zal 't toch niet lopen, dat je die naam hier niet kunt gebruiken?
fijn dat jullie eruit zijn! ik zie je pm-etje wel tegemoet.
  zondag 18 januari 2009 @ 23:59:45 #141
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65193632
Vast niet.. Ik hoop het niet tenminste..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Licht Ontvlambaar maandag 19 januari 2009 @ 09:10:47 #142
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65198059
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:44 schreef Noli. het volgende:
We zijn er uit!

Ik heb ook al een bestelling staan voor de kaartjes.
Nu even wat users ( ) PM'en Mochten die het er niet blij mee zijn hebben die toch nog een beetje pech. IRL staan de namen voor ons vast. (Dit was al moeilijk genoeg om samen over eens te worden ) Ik zal dan waarschijnlijk op inet gewoon een andere naam gebruiken.
Waarom zou je dat nou doen? Dat voelt voor mij zo fout... Je geeft je kind een mooie naam en zou dan die naam niet wereld (FOK) kundig maken vanwege een internetpersoon?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_65198846
Gebruiken jullie voor een tweede nou namen die julie bij de eerste niet gebruikt hebben om een of andere reden?

Wij hadden met Mikael toen geen meisjesnaam dus dat kan niet gebruikt worden. Maar jongensnamen nog wel een paar. Maar ik wil die nu niet gebruiken Kan niet eens uitleggen waarom niet. Maar tis net of die namen toch beetje bij Mikael horen ofzo
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 19 januari 2009 @ 09:56:03 #144
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65198909
Ik heb die redenatie inderdaad wel eens vaker gehoord, MeNicole. Maar ik vind het altijd een beetje raar. Net alsof alleen je eerste recht heeft op de namen die jij het mooist vond en je tweede maar een tweede-keus naam moet krijgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 januari 2009 @ 09:56:52 #145
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65198929
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:10 schreef Sjeen het volgende:
Waarom zou je dat nou doen? Dat voelt voor mij zo fout... Je geeft je kind een mooie naam en zou dan die naam niet wereld (FOK) kundig maken vanwege een internetpersoon?
Snap ik ook niet helemaal. IRL kom je ook mensen tegen met dezelfde naam, dan ga je toch ook niet een andere gebruiken?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator maandag 19 januari 2009 @ 10:05:31 #146
5428 crew  miss_sly
pi_65199114
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:56 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Snap ik ook niet helemaal. IRL kom je ook mensen tegen met dezelfde naam, dan ga je toch ook niet een andere gebruiken?
Ik zie momenteel vaak zulke opmerkingen voorbijkomen, en ik neem aan dat dat even het 'grapje' is nav mijn vraag of mensen dat zouden melden cq vragen aan een regelmatige user in OUD als je met dezelfde naam zou zitten. Die vraag was kennelijk zo vreemd, dat daar nog regelmatig naar verwezen wordt. Ik ga er dus maar even vanuit dat je deze opmerkingen niet serieus moet nemen, maar als éen 'grapje' moet zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65199190
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:56 schreef livelink het volgende:
Ik heb die redenatie inderdaad wel eens vaker gehoord, MeNicole. Maar ik vind het altijd een beetje raar. Net alsof alleen je eerste recht heeft op de namen die jij het mooist vond en je tweede maar een tweede-keus naam moet krijgen.
Nee juist niet. De eerste heeft die naam niet gekregen omdat een andere naam juist iets leuker was. Als ik dan de tweede wel die naam ga geven geef ik een naam die ik eerst niet op de eerste plaats had staan.
Liefde
  maandag 19 januari 2009 @ 10:13:58 #148
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65199301
Nou, ik doelde meer op mensen die dezelfde redenatie gebruiken voor de naam van het andere geslacht. Als je dan een jongen hebt gekregen dat je de meisjesnaam die je had staan niet meer wil gebruiken voor de tweede, omdat die naam dus eigenlijk ook voor de eerste was. Een beetje krom uitgelegd, ik weet het.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar maandag 19 januari 2009 @ 10:15:14 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65199331
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zie momenteel vaak zulke opmerkingen voorbijkomen, en ik neem aan dat dat even het 'grapje' is nav mijn vraag of mensen dat zouden melden cq vragen aan een regelmatige user in OUD als je met dezelfde naam zou zitten. Die vraag was kennelijk zo vreemd, dat daar nog regelmatig naar verwezen wordt. Ik ga er dus maar even vanuit dat je deze opmerkingen niet serieus moet nemen, maar als éen 'grapje' moet zien.
Ah... zo had ik het nog niet eens gezien Och, een user even berichten van te voren vind ik heel netjes. Maar ik zou me verder niet laten leiden door het antwoord. Het zou puur ter kennisgeving zijn. Overigens vond ik het eigenlijk gewoon leuk dat nog iemand anders de naam Isa aan haar kindje gegeven heeft, zie het eigenlijk stiekem ook een beetje als comlimentje dat het gewoon een mooie naam is
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_65199357
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:13 schreef livelink het volgende:
Nou, ik doelde meer op mensen die dezelfde redenatie gebruiken voor de naam van het andere geslacht. Als je dan een jongen hebt gekregen dat je de meisjesnaam die je had staan niet meer wil gebruiken voor de tweede, omdat die naam dus eigenlijk ook voor de eerste was. Een beetje krom uitgelegd, ik weet het.
Oh ok ik snap wat je bedoelt ja. Nee het gaat mij meer om de namen die bij de eerste van het zelfde geslacht over zijn gebleven.
Liefde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')