Ik krijg meteen medelijden met de juffen van tegenwoordig, dit onthoud je toch nooitquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:42 schreef Sjeen het volgende:
Ik was dinsdag bij Isa in de klas helpen en kwam daar nog wat aparte namen tegen:
Moos (m)
Niké (m)
Manyana (m) als ik het goed onthouden heb
Pamir (j)
Danyon (j)
Voor een meisje?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:17 schreef oh-oh het volgende:
Manyana, hasta manyana!
Moos is toch een hele normale naam?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Voor een meisje?
Op zich valt het me in de klas van Isa nog best mee met de namen, zo heeft ze ook een Sjoerd, Lara, Sven, Amber en Carlijn in de klas zitten
Carlijn vind ik een mooie naam! Maar ik vind hem als Karlijn geschreven nog iets mooier.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Voor een meisje?
Op zich valt het me in de klas van Isa nog best mee met de namen, zo heeft ze ook een Sjoerd, Lara, Sven, Amber en Carlijn in de klas zitten
Lotte staat ook in de top 20 van namen hoor, volgens mij zelfs op 7..quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:16 schreef oh-oh het volgende:
Karlijn past in het rijtje Lotte Anna en Sara en zo, even lief alleen net iets minder populair.
Karlijntjes moeten wel van die leuke blonde meisjes met krullen zijn imo
Hier bij ons ook rood moos en wit moos en zoer moosquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:58 schreef cattie het volgende:
In mijn dialect betekent moos boerenkool.![]()
Ik dacht trouwens dat de juiste uitspraak bij Nike Niekeh was, met een korte e, zeg maar.
Mag Fee Anne Reine in de op?
Boerenkool is in het Fries uitgesproken als "Moes"quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:58 schreef cattie het volgende:
In mijn dialect betekent moos boerenkool.![]()
Nike is idd Grieks, ze is de godin van de overwinning ...quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Nike is grieks dacht is. Spreek je uit als niekee. Een zus van een oud klasgenoot heet zo. De eerste keer dacht ik dat er nike zoals dat schoenenmerk stond. Voor mij als leerkracht zijn sommige namen echt niet te doen. Vooral bij allochtonen namen breek ik mijn tong nog weleens.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:09 schreef bixister het volgende:
ooh da's lelijk, snaykelaydey!
en manyana vind ik ook echt stom.
vlindur, is carlijn niet iets voor jou ipv carla?
(karlijn was onze 2e meisjesnaam trouwens.).
Jeetje wat een namen...quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:42 schreef Sjeen het volgende:
Ik was dinsdag bij Isa in de klas helpen en kwam daar nog wat aparte namen tegen:
Moos (m)
Niké (m)
Manyana (m) als ik het goed onthouden heb
Pamir (j)
Danyon (j)
Sieuwert, die naam lijkt wel wat op een uit de hand gelopen "Sjoerd"quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Jeetje wat een namen...![]()
De bak met geboortekaartjes bij de verloskundige brengt soms ook wonderlijke namen. Ik vergeet ze alleen steeds.Ow ik herinner me nog wel een Sieuwert en een Brooklynn.
Hmm, Karlijn is wel errrug mooiquote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:09 schreef bixister het volgende:
ooh da's lelijk, snaykelaydey!
en manyana vind ik ook echt stom.
vlindur, is carlijn niet iets voor jou ipv carla?
(karlijn was onze 2e meisjesnaam trouwens.).
Ben erg benieuwd Diaan!quote:[b]Op vrijdag 16 januari 2009 11:18 schreef Diaan73 het volgende:[/b
De naam die wij bedacht hebben, is zo wereldwijd bekend dat bijna niemand het verkeerd uitspreekt of schrijft. Denken wij....En het is niet te verkleinen
![]()
![]()
Ehm... Siewert was er eerst hoor! Het is een Friese naam (afgeleid van de Germaanse naam Siward) die later verhollandst is tot Sjoerd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:54 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Sieuwert, die naam lijkt wel wat op een uit de hand gelopen "Sjoerd"![]()
Hoe bedenken ze die namen denk ik dan!
quote:
Ik hou dus helemaal niet van Friese namen... mijn schoonvader heeft een Friese naam Tjebbe en de baby gaan we naar hem vernoemen (3e naam) maar we hebben hem wel een beetje aangepast.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:08 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ehm... Siewert was er eerst hoor! Het is een Friese naam (afgeleid van de Germaanse naam Siward) die later verhollandst is tot Sjoerd.
Hoe heet die andere ook al weer?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:50 schreef Diaan73 het volgende:
De zoon van Gerard Ekdom heet zo, misschien was het wel zijn zoon
Lennon.. Lemon.. Limoen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:06 schreef oh-oh het volgende:
Lennon vind ik best leuk eigenlijk![]()
Beter dan m dan maar gewoon John noemen toch?
Fiene (fyn) is fries voor christelijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:14 schreef Rewimo het volgende:
Hier geboren de afgelopen paar weken: Fiene, Rosalie en Arda (jongetje, Turkse naam).
Jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:18 schreef oh-oh het volgende:
Naja bij Lennon leg je toch wel meteen de link naar de Beatles?
Of ben ik nu gewoon echt te oud aan het worden
Jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:18 schreef oh-oh het volgende:
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja![]()
Maar ik ook dan hoor.(ter geruststelling) Het is beter dan John en McCartney, maar toch meer iets voor een hond vind ik.
Die koter van Dooske Ragas heet toch ook zo?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:20 schreef oh-oh het volgende:
Fiene is echt zo een semi bekakt hippe naam hier nu, ik ken een paar van die yuppenstellen met Fiene's.
Geen idee , maar goed, als je eigen moeder Tooske heet dan is je eigen naam hoe dan ook altijd een meevaller toch?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:23 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Die koter van Dooske Ragas heet toch ook zo?
Rosalie vind ik leuk, al zou ik hem zelf niet kiezen. Fiene vind ik niet denderend. Arda kende ik alleen als meisjesnaam, maar dat blijkt in het Turks dus een jongensnaam te zijnquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:18 schreef bixister het volgende:
en rewimo, vind je dat rare/lelijke namen of juist mooie?
Wat niet is kan nog komen toch? of is ie chopped?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Damn.
De vader van een van mijn honden heet trouwens Beatle, stom dat ik toen niet aan Lennon heb gedacht voor de pup zeg
Beatle is inmiddels chopchop helaasch , en ik hoop de komende 10 jaar ook geen pup meer nodig te hebben terwijl de naam plus stamboomnaam voor de eerstvolgende wel al klaar ligt...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Wat niet is kan nog komen toch? of is ie chopped?
En wat te denken van Siebolt? Het went wel moet ik zeggen, maar om het nou mooi te vinden. Neu...
quote:Tooske en Bastiaan Ragas krijgen dochter Fiene
28 mei 2008 |
Presentatrice Tooske is vanmiddag bevallen van dochter Feline Hanneke Grietje Ragas.Maar ze noemen haar Fiene. Het meisje weegt zes pond en moeder en dochter maken het goed.
Bastiaan en Tooske hadden samen al dochtertje Leentje van bijna anderhalf. Bastiaan heeft tevens een zoontje, Sem, uit zijn eerdere relatie met Laura Vlasblom.
Grietje in het Fries vind ik dan wel weer leuk, dan wordt het Grytsje.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:31 schreef oh-oh het volgende:
Ze heeft vet mazzel, ze had ook Grietje als roepnaam kunnen hebben , dat is echt even erg of nog erger dan Tooske
![]()
En Leentje, noem dat kind dan toch gewoon Lena, das een mooie naam, zo sneu.
Behalve Limoni dan toch?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:34 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Grietje in het Fries vind ik dan wel weer leuk, dan wordt het Grytsje.
En Lena was idd beter geweest.. Maar dat was toen hip toch? Al die rare namen. Goddank is die hype weer over, want nu hebben de BN'er kindjes weer normale namen.
Renato (jongen) vind ik ook niet echt normaal...quote:Cabaretiere Tineke Schouten is de trotse oma van kleine Renato.
Jezus wat een naam. Arm kind. En van wie is Limoni dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:38 schreef cattie het volgende:
[..]
Behalve Limoni dan toch?
edit: ouders geen bekende Nederlanders, maar oma wel:
[..]
Renato (jongen) vind ik ook niet echt normaal...
nee hoor.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:18 schreef oh-oh het volgende:
jochem meyer dacht ikquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:56 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Jezus wat een naam. Arm kind. En van wie is Limoni dan?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:04 schreef Igraine het volgende:
[..]
nee hoor.
Ik ken ook een lennon, dus ik vind het niet zo vreemd zijn tweede naam is Morrison geloof ik, vind ook wel leuk.
Ik vond Dylan leuk voor een meisje, maar manlief wilde er niet aan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:28 schreef oh-oh het volgende:
Net als Dylan, dat vind ik ook zo een leuke naam.
Dylan en Lennon, leuk voor twee broers!
als Drietonquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:24 schreef oh-oh het volgende:
En spreken ze dat uit als Drieton of als Draaiton???
Goofjequote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:49 schreef Brighteyes het volgende:
Het overbuurmeisje van mijn zusje heet Pum.
Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.
En vanmiddag hoorde ik van een pasgeboren Govert.
Als ze een zusje krijgt kan ze Poem heten, net als in een van de Jip & Janneke verhaaltjesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:49 schreef Brighteyes het volgende:
Het overbuurmeisje van mijn zusje heet Pum.
Ik ben erg benieuwd Diaan!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:18 schreef Diaan73 het volgende:
De naam die wij bedacht hebben, is zo wereldwijd bekend dat bijna niemand het verkeerd uitspreekt of schrijft. Denken wij....En het is niet te verkleinen
![]()
![]()
Moet ik ook altijd. Je went er wel aan.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:16 schreef tessie het volgende:
en dan moet ie voor de rest van zn leven altijd én zijn voornaam én zijn achternaam spellen... vind ik dan ook weer zo lullig
Ach, het wentquote:Op zaterdag 17 januari 2009 08:17 schreef texelonia het volgende:
Bij mij gaat het spellen al automatisch bij het naam opgeven. "Tessel N...... - met een 'T' in het midden" bijv
Ik vind dat niet irritant, ben eraan gewend. Maar als ze het daarna nog verkeerd doen vind ik wel irritant. Micha's achternaam eindigt met dubbel F en dat doen ze ook altijd verkeerd. Dus kregen we post van school, Noah's naam dus al meteen verkeerd. Dan denk ik ook, hallo, je krijgt van ons een inschrijving met de juiste gegevens, je hoeft het alleen maar te lezen en over te nemenDát vind ik dus wel irritant.
Haha hier in het dorp wonen twee zúsjes die Dylan en Lennon heten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:28 schreef oh-oh het volgende:
Net als Dylan, dat vind ik ook zo een leuke naam.
Dylan en Lennon, leuk voor twee broers!
Haha, lollig. Mijn zwager en schoonzus hebben 2 meiden en die heten Roos en Sophie. Die vinden wij dus ook heel leuk. Jouw lijstje is dus wel de richting die wij zoeken en er staan er al een paar op ons lijstje.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:24 schreef miss_sly het volgende:
OK, ik hou de 3 meisjesnamen die we voor onszelf bovenaan hebben staan, even voor onszelf nog
Verder vonden wij wel mooi:
Madelief
Roos
Fleur
Floor
Tessa
Sofie
Tirza
Kyra
Wat betreft het soort naam dat we zoeken: geen echt engelse naam, want dat wordt in nederland te vreselijk voor woorden uitgesproken waarschijnlijk. Een naam die niet verkeerd u itgesproken kan worden, mag dan weer wel. Verder hebben we eigenlijk niet heel veel eisen, het moet gewoon de juiste naam zijn, zo moet het voelen.
Jongensnamen vinden wij sowieso ook al lastiger, en daar komt ook nog bij dat we al 4 neefjes hebben. Allemaal redelijk dichtbij, dus die namen vallen af, en ook geen namen die erop lijken. Zo vallen Rens/Renze, Rik en ook Mick bijvoorbeeld al af, omdat de twee van mijn zus Jens en Nick heten.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:29 schreef Diaan73 het volgende:
miss, ik kan je helaas niet helpen... wij vonden het ook verrekt moeilijk om een leuke jongensnaam te vinden.
Namen die wij nog wel leuk vonden, maar om de een of andere reden het niet werden:
Otis
Bob
Mick
kort lijstje... maar we vonden gewoon heel veel namen niet mooi
Voor een meisje vind ik Tess erg leuk en de namen natuurlijk die wij bedacht hadden: Marley Sarai Angee. Ik vind ze nog steeds erg mooi
Ben en Bram vind ik dus echt heel erg leuk, maar zie vorige post, helaas.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:36 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Haha, lollig. Mijn zwager en schoonzus hebben 2 meiden en die heten Roos en Sophie. Die vinden wij dus ook heel leuk. Jouw lijstje is dus wel de richting die wij zoeken en er staan er al een paar op ons lijstje.
Nog meer jongensnamen:
- Bram
- Tim
- Ruben
- Niels
- Jelle
- Ben
Ik vind heel veel jongensnamen leuk. Maar ze moeten niet al te lang zijn (als is Bastiaan een uitzondering).
Ja, maar goed, dat is pas vier maandenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:01 schreef tessie het volgende:
Ik moet sinds 4 maanden ofzo (zolang ben ik getrouwd) steeds mijn achternaam spellen, en vind het echt wel irritant. Mensen willen toch altijd Feijen horen ipv Fijen, dus ook na het spellen. En dan ook nog een moeilijke voornaam erbij.... lijkt me zelf wel irritant. Maar die naam is wel heel leuk. Lastig!
Echt niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |