whaha die van ons geloof ik ook niet...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:22 schreef Chan het volgende:
Wij zijn er uit![]()
Ons kind krijgt geen naam![]()
Manlief zn smaak is nogal ehm... anders dan die van mij.. Wat best vreemd is, want normaal hebben we juist bijna altijd dezelfde smaak of in elk geval iets wat veel op elkaar lijkt..
Weet je zeker dat het zo geschreven werd? Want Redmer is wel een enigszins gangbare kindernaam.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 08:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
dinsdag in het zwembad een jongetje met de naam Rutmer...![]()
weet niet hoe het geschreven werd, zijn moeder zei elke keer wel heel erg duidelijk Rutmer.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het zo geschreven werd? Want Redmer is wel een enigszins gangbare kindernaam.
In dat geval vind ik Amon of een variant daarop wel okay bij Selene klinkenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:20 schreef simmu het volgende:
misschien kunnen jullie helpen met suggesties![]()
niet gezegd dat er een tweede simmu-ofspring komt, maar sangdrax wil wel graag en ik twijfel nog.
selene is een naast godin van de maan een verwijzing naar artemis, is een verwijzing van de jacht. een volgend kindje wil ik graag 'analoog' noemen. voor een meisje is dat niet zo moeilijk: diana natuurlijk!maar voor een jongetje vinden we het zooooo moeilijk. vorige keer al! toen kwamen we uiteindelijk uit op 'luc'. (ik wilde quinten, vond sangdrax niks, sangdrax wilde zebedeus...... duh)
edit: of jullie suggesties hebben voor een jongetjesnaam binnen de gegeven parameters dus
Ik vind Rutmer wel een heel normale naam hoor, ken wel meer jongens die zo heten.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het zo geschreven werd? Want Redmer is wel een enigszins gangbare kindernaam.
voor een meisje is Kiyona in 2008 een keer gegeven en voor een jongen zou het dan Kingston worden, ik zal t eens voorstellenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:51 schreef chacama het volgende:
[..]
Kizona (brug in cambodja) voor een meisje en Kinzon (iets Japans) voor een jongen.
Stoffer vind ik dus helemaal fantastisch!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:21 schreef livelink het volgende:
Elke variant komt dus wel voor, ja. Overigens kwam ik ook nog 2x de naam Stoffer tegen voor een jongen![]()
Maar om je kind nu naar een seriemoordenaar uit een fantasieserie te noemen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:58 schreef LadyS het volgende:
Skylar is een mannelijk personage uit Heroes, dus misschien is dat de reden?
quote:Jongens met ongewone naam gaan vaker criminele pad op
AMSTERDAM - Amerikaanse jongens met normale namen als Michael en David hebben minder kans misdaden te begaan dan degenen die Ernest of Ivan heten.
De Amerikaanse onderzoekers vergeleken de voornamen van jeugdcriminelen met die van de rest van de mannelijke bevolking. Daaruit bleek dat jongens met onpopulaire namen als Alec, Ernest, Ivan, Kareem en Malcolm meer kans hebben om in de criminaliteit verzeild te raken dan populaire namen als Michael en David.
Misdaad verhogen
Hoewel het duidelijk is dat de namen niet de oorzaak zijn van de misdaden, is je naam wel verbonden aan factoren als je gezinssituatie en het sociaal milieu die wel de kans op het plegen van een misdaad verhogen.
Daarnaast worden jongens met een ongewone naam anders behandeld dan hun leeftijdsgenoten, waardoor het voor hen moeilijker wordt om vrienden te maken.
Onbewust
Sommige jongeren met ongewone namen zullen ook rebelleren omdat ze bewust of onbewust hun naam haten. De onderzoekers menen dat dit onderzoek kan helpen om misdaadpreventie effectiever te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 02-02-2009 21:02:22 ]Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, dat hoefde niet in google haha.
quote:Op maandag 2 februari 2009 21:09 schreef huuphuup het volgende:![]()
Rust voor mn scroll-vinger!
Kindje van mn docente heet Rina (meisje). Heel slim gekozen vind ik
Oh leuk ik ken Japanse mensen met een Ina, zelfde overweging was het bij hun.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, dat hoefde niet in google haha.
Of nee, de moeder is Japans en de vader Nederlands.
Hun zoon daarentegen, die heet Ricky.
En zij zegt echt Dicky![]()
Tis ook nog een echt lekker dik Japannertje![]()
Het betekent ook nog iets in het Japans.
Als mijn broertje een meisje geweest was hadden mijn zusje en ik de naam mogen bedenken en dan was hij een Rina of een Radna geweest.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |