abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65589284
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:22 schreef Chan het volgende:
Wij zijn er uit

Ons kind krijgt geen naam

Manlief zn smaak is nogal ehm... anders dan die van mij.. Wat best vreemd is, want normaal hebben we juist bijna altijd dezelfde smaak of in elk geval iets wat veel op elkaar lijkt..
whaha die van ons geloof ik ook niet...

dinsdag in het zwembad een jongetje met de naam Rutmer...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 31 januari 2009 @ 09:02:17 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65589306
Simmu: is Apollo niet de tegenhanger van Diana?

Diaan, gefeliciteerd met Lennon! Toffe naam
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 09:17:41 #253
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65589395
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 08:57 schreef Vicky het volgende:

[..]

dinsdag in het zwembad een jongetje met de naam Rutmer...
Weet je zeker dat het zo geschreven werd? Want Redmer is wel een enigszins gangbare kindernaam.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_65589404
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 09:17 schreef livelink het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het zo geschreven werd? Want Redmer is wel een enigszins gangbare kindernaam.
weet niet hoe het geschreven werd, zijn moeder zei elke keer wel heel erg duidelijk Rutmer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65589779
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:20 schreef simmu het volgende:
misschien kunnen jullie helpen met suggesties
niet gezegd dat er een tweede simmu-ofspring komt, maar sangdrax wil wel graag en ik twijfel nog.

selene is een naast godin van de maan een verwijzing naar artemis, is een verwijzing van de jacht. een volgend kindje wil ik graag 'analoog' noemen. voor een meisje is dat niet zo moeilijk: diana natuurlijk! maar voor een jongetje vinden we het zooooo moeilijk. vorige keer al! toen kwamen we uiteindelijk uit op 'luc'. (ik wilde quinten, vond sangdrax niks, sangdrax wilde zebedeus...... duh)

edit: of jullie suggesties hebben voor een jongetjesnaam binnen de gegeven parameters dus
In dat geval vind ik Amon of een variant daarop wel okay bij Selene klinken als tegenhanger van het maan-symbolisme dan zeg maar.
En anders misschien Thorsten als variant op Thor?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65589821
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 09:17 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik vind Rutmer wel een heel normale naam hoor, ken wel meer jongens die zo heten.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:21:39 #257
37150 livelink
pi_65589942
Ik heb het even opgezocht in de svb-lijst.

Rutmer in 2008 2x gegeven
Rudmer in 2008 2x gegeven
Redmer in 2008 5x gegeven
Redmar in 2008 1x gegeven.

Elke variant komt dus wel voor, ja. Overigens kwam ik ook nog 2x de naam Stoffer tegen voor een jongen
En de naam Skylar voor een jongen. Ik dacht dat dat een meisjesnaam was, eigenlijk

Mag die link trouwens in de OP opgenomen worden? http://www.svb.nl/interne(...)indernamen/index.jsp
Ik vind het echt geweldig om af en toe even in te snuffelen.
pi_65590769
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 21:51 schreef chacama het volgende:

[..]

Kizona (brug in cambodja) voor een meisje en Kinzon (iets Japans) voor een jongen.
voor een meisje is Kiyona in 2008 een keer gegeven en voor een jongen zou het dan Kingston worden, ik zal t eens voorstellen
pi_65591506
ik vind Rutmer/Rudmer wel erg lelijk qua klank.
pi_65591560
Skylar is een mannelijk personage uit Heroes, dus misschien is dat de reden?
pi_65591589
ik vind 'm ook best jongensachtig.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 12:13:13 #262
37150 livelink
pi_65591870
Ik moet bij Skylar altijd denken aan Skylab. Dat was zo'n onbemand ruimtestation dat op een gegeven moment op aarde dreigde neer te storten. Ik weet nog hoe bang ik daarvoor was. Hele nachtmerries gehad over de skylab die op mijn hoofd viel

Ik heb het net weer even opgezocht en één en ander bleek in 1979 te zijn gebeurd, en uiteindelijk is hij ver weg van Nederland in de Indische Oceaan en West-Australie terecht te zijn gekomen.
Maar dit geheel terzijde natuurlijk
pi_65592992
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:21 schreef livelink het volgende:

Elke variant komt dus wel voor, ja. Overigens kwam ik ook nog 2x de naam Stoffer tegen voor een jongen

Stoffer vind ik dus helemaal fantastisch!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_65593236
Dat was Sylar, LadyS Maar Skylar is in Amerika een unisexnaam, ik ken twee jongens die zo heten.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 31 januari 2009 @ 13:51:18 #266
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_65594275
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:58 schreef LadyS het volgende:
Skylar is een mannelijk personage uit Heroes, dus misschien is dat de reden?
Maar om je kind nu naar een seriemoordenaar uit een fantasieserie te noemen.

En hij heet sylar inderdaad.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_65594393
Stoffer is wel een oude naam. Het neefje van mijn oma dan moeten we denken in de jaren 20 a 30 vorige eeuw uit Drenthe heette ook zo.
pi_65594523
Skylar vind ik echt een leuke naam (komt van Schuyler- dus nederlandse origine)
Ik had deze ook in gedachten, maar wel snel afgekeurd door manlief.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 31 januari 2009 @ 15:39:24 #269
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65596573
Denk nog maar eens goed na allemaal
quote:
Jongens met ongewone naam gaan vaker criminele pad op

AMSTERDAM - Amerikaanse jongens met normale namen als Michael en David hebben minder kans misdaden te begaan dan degenen die Ernest of Ivan heten.

De Amerikaanse onderzoekers vergeleken de voornamen van jeugdcriminelen met die van de rest van de mannelijke bevolking. Daaruit bleek dat jongens met onpopulaire namen als Alec, Ernest, Ivan, Kareem en Malcolm meer kans hebben om in de criminaliteit verzeild te raken dan populaire namen als Michael en David.

Misdaad verhogen

Hoewel het duidelijk is dat de namen niet de oorzaak zijn van de misdaden, is je naam wel verbonden aan factoren als je gezinssituatie en het sociaal milieu die wel de kans op het plegen van een misdaad verhogen.

Daarnaast worden jongens met een ongewone naam anders behandeld dan hun leeftijdsgenoten, waardoor het voor hen moeilijker wordt om vrienden te maken.

Onbewust

Sommige jongeren met ongewone namen zullen ook rebelleren omdat ze bewust of onbewust hun naam haten. De onderzoekers menen dat dit onderzoek kan helpen om misdaadpreventie effectiever te maken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 16:29:32 #270
233721 Vero-Mama
*~Proud mommy to be~*
pi_65598044
Ik zag dat de naam van mijn dochter nog niet in het rijtje voorkwam.
Zelf ben ik er natuurlijk wel helemaal weg van dus wou hem even delen (al is die niet eens zo speciaal)

Daisy

Voluit heet ze Daisy Sophie
Ik vond vroeger zelf Madelief altijd zo'n leuke naam, daar vanuit ben ik erop gekomen.
Op haar kamer hangt ook een hele mooie grote Anna Geddes prent met madeliefjes erop, had er wel moeite mee om niet te verklappen waarom ik deze prent toen de tijd heb gekozen.
Was zo stom om te zeggen dat ik een andere mooier vond :S , dan staan ze wel raar te kijken als je toch voor een andere kiest.
Ik kwam er mee weg door te zeggen dat die beter bij haar kamertje paste
My declaration of independence, l'm not dumb and I'm not blind
  maandag 2 februari 2009 @ 19:43:26 #271
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_65667741
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 02-02-2009 21:02:22 ]
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
pi_65667943
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:43 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
knip
Ja
  Licht Ontvlambaar maandag 2 februari 2009 @ 21:03:07 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65671312
Zo, dat leest beslist beter
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_65671600

Rust voor mn scroll-vinger!

Kindje van mn docente heet Rina (meisje). Heel slim gekozen vind ik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Zo, dat hoefde niet in google haha.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 februari 2009 @ 21:17:17 #275
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_65671978
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:09 schreef huuphuup het volgende:

Rust voor mn scroll-vinger!

Kindje van mn docente heet Rina (meisje). Heel slim gekozen vind ik
SPOILER

Zo, dat hoefde niet in google haha.
Oh leuk ik ken Japanse mensen met een Ina, zelfde overweging was het bij hun.
Of nee, de moeder is Japans en de vader Nederlands.
Hun zoon daarentegen, die heet Ricky.
En zij zegt echt Dicky
Tis ook nog een echt lekker dik Japannertje
Het betekent ook nog iets in het Japans.
Als mijn broertje een meisje geweest was hadden mijn zusje en ik de naam mogen bedenken en dan was hij een Rina of een Radna geweest.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')