Daar denken ambtenaren in elk geval naquote:Ouders mogen zoon geen 'Q' noemen
JÄMTLAND - Een Zweedse rechter heeft besloten dat de ouders van een jongen zijn naam niet mogen veranderen in Q.
De burgerlijke stand gaf de vader en moeder uit het Zweedse Jämtland geen goedkeuring om de naam te veranderen. Ze lieten het er niet bij zitten en begonnen een gerechtelijke procedure.
"We noemen hem al Q sinds zijn geboorte", vertellen de ouders van de Zweed. "In principe kent iedereen onze zoon als Q."
Maar een rechter oordeelde dat de naam Q niet voldoet aan de taalkundige vereisten volgens de wet. "Letters zijn geen namen", besluit de rechter.
Ja, hier is dat blijkbaar nog niet zo want op bovengenoemde site (zie post hierboven van mij) is er blijkbaar 1 iemand geweest die zijn kind 'A' heeft genoemd. Kijk maar in die lijst....quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Als ze dat hier ook eens gaan doen. Sommige namen kunnen echt niet hoor.
Of het zusje van Antwan...quote:Op maandag 26 januari 2009 22:39 schreef Poppedein het volgende:
O god, in het kader van mn eerder genoemde Raytsjell, zie ik nu op de SVB lijst Leezette staan.... het zouden maar zo zusjes kunnen zijn!
Ja heel leuk, ik vind het echt een supertoffe naam!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:50 schreef Diaan73 het volgende:
Mag de naam Lennon Thom Jeb aan het lijstje in de OP toegevoegd worden? Geweldig die "discussie" hier onlangs over de naam Lennon..heb me echt moeten inhouden.
Nogmaals!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:50 schreef Diaan73 het volgende:
Mag de naam Lennon Thom Jeb aan het lijstje in de OP toegevoegd worden? Geweldig die "discussie" hier onlangs over de naam Lennon..heb me echt moeten inhouden.
KZN!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:22 schreef Chan het volgende:
Wij zijn er uit![]()
Ons kind krijgt geen naam![]()
Manlief zn smaak is nogal ehm... anders dan die van mij.. Wat best vreemd is, want normaal hebben we juist bijna altijd dezelfde smaak of in elk geval iets wat veel op elkaar lijkt..
Kinzon doet mij erg veel aan gereedschappen denken...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:51 schreef chacama het volgende:
[..]
Kizona (brug in cambodja) voor een meisje en Kinzon (iets Japans) voor een jongen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |