Mijn moeder was altijd al gek op osseworst.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
Oh men, ik werkte vroeger in een supermarkt op de vleeswarenafdeling en dan zelf filet maken, supervers dus en dan met vers brood van de broodafdeling...![]()
Levi, ik ben pas osseworst gaan eten sinds Sonja B.![]()
![]()
Soms heeft ze toch wel goeie dingen.![]()
![]()
Klopt, ook rauwe koe.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:06 schreef Suzanna het volgende:
Vooral heerlijk met uitjes erop en een gekookt eitje...dan geniet ik echt ten volle hoor!![]()
BE, wat grappig, ik zat ook aan filet americain in de topictitel te denken maar ik wist niks te bedenken!
(wat is osseworst trouwens ook alweer? Ik heb het een keer op, maar vond het erg op filet americain lijken, klopt dat?)
Geen idee.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:17 schreef Fuente het volgende:
Ik heb nog nooit osseworst gegeten. Smaakt het een beetje hetzelfde als filet americain dan?
hoi!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:54 schreef LovelyLady het volgende:
Op aanraden van BE:
* LovelyLady komt eens voorzichtig om een hoekje gluren en leest even mee
Magerder? Meen je dat nou? Ik vind het veel vetter smaken...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind van niet. Ik kan niet uitleggen wat het verschil is, maar ik vind het wel anders.
Mijn voorkeur is een beetje verschoven naar osseworst voor op brood omdat dat voor mijn gevoel magerder is omdat die saus er niet op zit zeg maar.
Ik had het puur over het idee van die saus als extra bovenop het vlees, maar goed... blijkbaar wordt osseworst van vetter vlees gemaakt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Magerder? Meen je dat nou? Ik vind het veel vetter smaken...
edit: even opgezocht: ossenworst 14.4 gram vet per ons en filet americain 8.7 gram vet per ons.
Welke saus heb je het over danquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had het puur over het idee van die saus als extra bovenop het vlees, maar goed... blijkbaar wordt osseworst van vetter vlees gemaakt.
Nou ja... ik mag het toch niet meer voorlopig.
Die oranje zooi die door het vlees gemengd word om het filet americain te laten zijn ipv hele magere, extra fijngedraaide tartaar.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Welke saus heb je het over dan? Ik heb nu ook maar weer een bakje filet americain meegenomen, wel bij de supermarkt en dus vetter dan bij de slager, maar ja, die had ook geen zin om speciaal voor mij tot acht uur open te blijven
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:38 schreef Liejannuh het volgende:
Dames en heren, stop maar met hardlopen, fietsen en zwemmen.
We moeten gaan darten!
Volgens www.valtaf.nl (waar ik vandaag dus heel braaf mijn lijstje aan het invullen was met wat ik heb gegeten en heb gesport), verbrand je met een uur darten 637 calorieen. Met een uur fietsen verbrand je slechts 318 calorieen. Met een uur intensieve sex (hebben jullie wel eens niet intensieve sex eigenlijk??) verbrand je slechts 119 calorieen. Een uur sauna staat gelijk aan 478 calorieen verbruiken.
Dartclubje oprichten maar?
Stel je voor dat ze zouden gaan fietsen! Dan waren ze nog dikker!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:13 schreef Levitation het volgende:
Gezien het gemiddelde postuur van topdarters durf ik de cijfers van valtaf ernstig in twijfel te trekken.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:13 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Stel je voor dat ze zouden gaan fietsen! Dan waren ze nog dikker!
*noteert dit voor de zomer*quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:17 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb net een bakje fruit en ijs van van der Poel op... juist, het hele bakje.
En nu het goede nieuws, het hele bakje bevat slechts 150 kcal!
[ afbeelding ]
Waar heb jij het vandaan? Ik heb het hier volgens mij nog nooit gezien...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:17 schreef Fannetje het volgende:
[ afbeelding ]
woehquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:17 schreef Fannetje het volgende:
[ afbeelding ]
500 mlquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:30 schreef Fannetje het volgende:
500 ml, 375 gram
Ik heb het gekocht bij de Super de Boer.
Niets doen is slechter?quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:03 schreef LovelyLady het volgende:
Als je overgewicht hebt is hardlopen toch niet zo heel erg goed?
Ik heb gewoon stomme kuiten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:23 schreef teigan het volgende:
ik heb juist spierpijn in mijn bovenbenen. De spieren aan de voorkant van mijn benen, die naar de zijkant lopen zeg maar.....
Oeh, en ik vind kramp in 1 kuit al pijnlijk, laat staan allebei..quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:26 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb gewoon stomme kuiten.Mijn kuiten verkrampen heel snel. Ben zelfs een keer met zwemmen bijna verzopen voor de ogen van StormQueen, omdat allebei mijn kuiten plots verkrampten.
Die was alvast aan het oefenen om door een huilende baby heen te slapen, denk ik.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:10 schreef freecell het volgende:
Kramp is naarIk had het tijdens de zwangerschap bijna elke nacht wel een keer! En dan werd ik dus "auwauwauw" roepend wakker
En TARA sliep daar gewoon doorheen
quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die was alvast aan het oefenen om door een huilende baby heen te slapen, denk ik.
Dat kan hij nog steeds uitstekend. Tenzij Leander tussen ons in ligt, slaapt hij er gewoon doorheenquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die was alvast aan het oefenen om door een huilende baby heen te slapen, denk ik.
Gisteren heb ik ook direct magnesium genomen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:26 schreef teigan het volgende:
ik slik meestal een paar dagen van die vitaminepillen als ik last heb van kramp, dan is het ook snel weer over.
Ik heb wel eens gelezen dat het een tekort aan bepaalde mineralen zijn..
Tijdens de zwangerschap ja! toen had ik het heeeeel vaak. Oh bah, wat deed dat pijn zeg.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:10 schreef freecell het volgende:
Kramp is naarIk had het tijdens de zwangerschap bijna elke nacht wel een keer! En dan werd ik dus "auwauwauw" roepend wakker
En TARA sliep daar gewoon doorheen
Way to goquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:37 schreef Blinker het volgende:
Vandaag nog een keertje gewogen en maar liefst 1,5 kilo afgevallen
Stand is nu 102De < 100 kilo komt in de buurt!
Man, zeker?quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:56 schreef Blinker het volgende:
Hou je vast, vijf dagen
Ik snap er niks van dat het zo snel gaat, maar mijn levensstijl is dan ook wel drastisch veranderd.
Ik heb vaak ook last van jeugdpuistjes, maar het lijkt er toch op dat ik er nu minder last van heb. (ook zal zegt men dat het een fabeltje is)
Vanavond helaas wel chinezen, dus ik zal weer een beetje in moeten leveren.
Dat het bij de een werkt, wil helaas helemaal niet zeggen dat het bij een ander werkt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:58 schreef _aurum_ het volgende:
Ik eet amper zo niet nooit varkensvlees, ik eet 'schoon' maar ik zit nog steeds onder de pukkeltjesEn ik ben al even uitgepubert
Bijt je niet te erg vast op cijfertjes. Dat werkt heel demotiverend (zie ook je eigen reactie). Je doet het niet voor de weegschaal, maar voor jezelf. Je wilt lekker in je vel zitten en je gezond(er) voelen. Een weegschaal is niets meer dan een indicatie. Vergeet niet dat je van sporten ook spieren aan maakt en die zijn heel zwaar, je kunt dus zwaarder worden terwijl je wel bijvoorbeeld cm's op je buikomtrek verliest.quote:Ik hoop dat ik zaterdag wat ben afgevallen, heb nu al 't gevoel dat ik niet afval...En als dat gebeurt dan vraag ik me af waar ik 't allemaal voor doe
Oei, je lijkt mij wel! Dat is mijn grootste valkuil denk ik m.b.t. minder / gezonder eten, ik hou zo van avondeten dat ik echt niet genoeg lijk te hebben aan 1 portie... ik moet altijd nog even ervan snoepen o.i.d...quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:47 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn lijstje van gisteren:
T: nog een klein beetje spaghetti, het was zo lekker
Heb ik vooral als ik me misdragen heb.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:33 schreef kwakveense het volgende:
hebben jullie niet dat een dag ongezonder eten zich pas twee dagen later op de schaal laat zien? daar ben ik door dagelijks wegen wel achter gekomen, dat er bij mij altijd een dagje vertraging in zit (behalve als ik heel zout heb gegeten, dan zie ik het onmiddellijk)
Dat zat ik ook te denken, maar hoe lang blijft de krab nu nog goed?quote:
Wat had je gekozen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:40 schreef Fannetje het volgende:
Ik ben gisteren uit eten geweest en heb ook een lekker nagerecht genomen, zonder schuldgevoelens
BE, 4 dubbele tosti's, ach, het gaat er zo makkelijk in op die manier vind ik altijd. Wel errrrrg lekker! En tja, nog altijd een stuk beter dan een zak chips toch? En eigenlijk net zo lekker vind ik.quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:31 schreef Suzanna het volgende:
Lijstje voor vandaag (gelijk begonnen met iets verkeerds, maar ja, dochter wilde de boterham niet meer...)
O: halve kiwi, boterham met een klein beetje hagelslaghalve appel
T: ontbijtkoekreepje
L: 2 boterhammen met filet americain, sla, plakje 'flinterdun' runderrookvlees
T: sinaasappel
D; nog geen ideeZuurkoolschotel met gehakt met uitjes en paprika onderin, daarna kruidenzuurkool, daarna stukjes appel en ananas, daarna aardappelpuree en bovenop een beetje paneermeel met een klontje boter (ouderwetse manier van ovenschotel maken
). Was echt heel erg lekker!
Als toetje een klein beetje dubbelvla (mmm)
Wat eet jij veel fruit zeg! Maar als je zo'n honger hebt kan ik me dat zo voorstellen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:32 schreef Levitation het volgende:
Jummie, net snert gegeten.Had ik even ontzettende trek in.
![]()
Heb mijn "geen varkensvlees" regel dus maar ff een dagje opgeschort.
Zal meteen een lijstje doen:
T: 1 kiwi en 1 mineola
T: 2 pepermuntjes, 1 kiwi, 2 mandarijnen
Ik eet altijd wel veel fruit. Ik zorg altijd dat ik een heleboel bij me heb op mijn werk, dan grijp ik niet zo snel naar iets slechts.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:59 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Wat eet jij veel fruit zeg! Maar als je zo'n honger hebt kan ik me dat zo voorstellen.
Kipfilet is trouwens ook niet altijd lekker voor op brood. Waar had je die gehaald? Dan weet ik wat ik moet vermijden![]()
Maar is zoveel fruit ook niet slecht?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:07 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik eet altijd wel veel fruit. Ik zorg altijd dat ik een heleboel bij me heb op mijn werk, dan grijp ik niet zo snel naar iets slechts.![]()
De kipfilet was kipfilet met tuinkruiden van de Lidl. Over veel producten van de Lidl ben ik erg te spreken, maar deze koop in niet meer.
Ik vind het eigenlijk wel meevallen wat je eet. Ik neem namelijk ook best veel fruit, een yoghurtje en wat amandelen mee maar dat komt omdat zij op mijn werk m&m's verslaafd zijnquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:30 schreef Levitation het volgende:
Ik let op de kcal die ik binnenkrijg en zorg dat ik zeker niet te weinig groente en fruit eet. Verder let ik niet heel erg op koolhydraten enzo. Ik beweeg veel en gebruik de koolhydraten dus ook weer. En je kunt beter fruit eten dan koekjes of snoep.(en dat zou ik ongetwijfeld doen als ik geen fruit at!)
Ja de kcal telt dan wel snel op, ik zou ook de hele dag door fruit kunnen en willen eten maarja daar val je ook niet van afquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:28 schreef Suzanna het volgende:
Niet 'slecht' volgens mij, maar wel niet zo aan te raden vanwege de vele suikers. Al zijn het fruitsuikers, ook daarvan kun je teveel krijgen. 2 stuks per dag wordt aanbevolen, anders ga je ook snel over je max. aantal calorieėn heen.
Helaas zijn de kcal voor een zak chips en 2 tosti's bijna gelijk.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:56 schreef Suzanna het volgende:
[..]
BE, 4 dubbele tosti's, ach, het gaat er zo makkelijk in op die manier vind ik altijd. Wel errrrrg lekker! En tja, nog altijd een stuk beter dan een zak chips toch? En eigenlijk net zo lekker vind ik.
Zakken zijn max 150 gr.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:31 schreef Jojogirl het volgende:
Een zak chips 550 kcal? Ik dacht dat chips dat ongeveer per ons bevatte en dus 2x zoveel (want meestal 200gr) voor een zak.
quote:
quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:38 schreef Brighteyes het volgende:
Zonder ham, scheelt dat nog SHE?
Simpel volkoren brood en 1 plakje goudse belegen van de lidl.
Is dat niet gemeen van ons vrouwen, slechte dingen kopen die we niet lusten zodat onze gezondheid er geen last van heeft maar diegene waar we het meest van houden wel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:47 schreef Jojogirl het volgende:
Oe, beterschap freecell.
Dat is trouwens ook de reden waarom ik altijd naturel koop als ik het echt niet wil eten: ik vind ze veel te zout envindt ze wel lekker.
Ik heb hier een aantal zakken liggen voor meneer, maar die zijn allemaal 150?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:40 schreef Jojogirl het volgende:
[..]Volgensmij zijn alleen de "rare" smaken max. 150 gram, alle standaardsmaken zijn 200gr, zowel van Lays als C1000 huismerk iig. En volgens valtaf.nl zitten de meeste soorten chips tussen de 450 en 550 kcal per ons
Ben ik even blij dat we heel toevallig even geen chips in huis hebben, zou nu niet meer durven eten
Nou, aangezien mijn man 48 KG is bij zijn 1.81 denk ik niet dat het erg veel kwaad kanquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Is dat niet gemeen van ons vrouwen, slechte dingen kopen die we niet lusten zodat onze gezondheid er geen last van heeft maar diegene waar we het meest van houden wel.
Ja die is wel eng dun hequote:Op donderdag 15 januari 2009 22:09 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou, aangezien mijn man 48 KG is bij zijn 1.81 denk ik niet dat het erg veel kwaad kan
Als ik hem geen snacks meer voer wordt hij alleen maar dunner, dus haal ik wel snacks in huis, maar dan vooral de soort die hij geweldig vindt en ik niet
Of naar de MacDonald gaan en een megamenu bestellen, maar wel met een Cola Light er naastquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:10 schreef SHE het volgende:
Ik wel; slankie smeerkaas op een boterham met wat ui en tomaat.
Was verdikkeme nog lekker ook![]()
Then again, ik vind tosti's wel iets wat je maar gewoon moet eten. Een light tosti is eigenlijk net zo belachelijk als light chips. Eet dan niks.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:09 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou, aangezien mijn man 48 KG is bij zijn 1.81 denk ik niet dat het erg veel kwaad kan
Als ik hem geen snacks meer voer wordt hij alleen maar dunner, dus haal ik wel snacks in huis, maar dan vooral de soort die hij geweldig vindt en ik niet
Ja, maar het nadeel ervan is dat ik het nooit braaf bij 1 tosti kan laten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:10 schreef SHE het volgende:
Ik wel; slankie smeerkaas op een boterham met wat ui en tomaat.
Was verdikkeme nog lekker ook![]()
Then again, ik vind tosti's wel iets wat je maar gewoon moet eten. Een light tosti is eigenlijk net zo belachelijk als light chips. Eet dan niks.
En toch is het nuttig, bespaar je toch nog heel wat kcal.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:20 schreef Blinker het volgende:
[..]
Of naar de MacDonald gaan en een megamenu bestellen, maar wel met een Cola Light er naast
Doe ik toch écht (die ene keer per jaar dat ik er kom), ik vind gewone cola niet lekker en daarbij... als ik een vette maaltijd eet hoef ik daar toch niet ook nog eens 500ml suikerwater bij te drinken (210kcal).quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:20 schreef Blinker het volgende:
[..]
Of naar de MacDonald gaan en een megamenu bestellen, maar wel met een Cola Light er naast
Gezond is natuurlijk ook anders voor iedereenquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:29 schreef Levitation het volgende:
[..]
Doe ik toch écht (die ene keer per jaar dat ik er kom), ik vind gewone cola niet lekker en daarbij... als ik een vette maaltijd eet hoef ik daar toch niet ook nog eens 500ml suikerwater bij te drinken (210kcal).![]()
Volgens mij is bovenstaande redenering juist een reden dat veel mensen dik worden. De gedachte dat 'het dan toch niet meer uitmaakt' is best link.
En ja, Miss_S ik eet iedere doordeweekse dag meer dan 2 stuks fruit.Ben overigens niet gevoelig voor argumenten om dat niet te doen.
Mijn streven van dit jaar is een leefbare gezonde leefwijze ontwikkelen, niet snel afvallen.
Maar ik vind het dan ook niet TE.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Gezond is natuurlijk ook anders voor iedereenals er snoepen tegenover staat kan je inderdaad beter fruit eten. Maar bij alles is TE niet gezond natuurlijk.
Maar als dit wel normaal was dan is het wel redelijk tequote:Op donderdag 15 januari 2009 22:33 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar ik vind het dan ook niet TE.Vandaag was wel meer dan normaal, maar dat was omdat ik enorme honger had.
Alternatief is dat ik een snelle jelle ofzo ga halen in de kantine en voor de hoeveelheid suiker en kcal die daarin zit, kun je heel wat fruit eten.
Hij is een tijdje geleden geprikt en zijn bloedwaarden zijn totaal top, vooral doorgaan met volstoppen was de boodschapquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja die is wel eng dun hemaarja dan nog steeds kan je volgens mij het beste niet die ongezonde dingen eten (ookal zie je het niet aan de buitenkant)
Maarja ik heb makkelijk praten zowel mijn vriend en ik zijn niet van het snoepen, konden we nu maar alvast gaan samenwonen
Ik hou niet echt van magere jongens, zou bang zijn dat ie op een gegeven moment breektquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Hij is een tijdje geleden geprikt en zijn bloedwaarden zijn totaal top, vooral doorgaan met volstoppen was de boodschap
En hij is niet eng dun, hij is prachtigAlleen wel dun. Niks engs aan
Volstoppen met wat dan ook meerquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik hou niet echt van magere jongens, zou bang zijn dat ie op een gegeven moment breekt
Maarja jij bent ook slanker dan ik ben dus dan past het wel bij elkaar.
En volstoppen met ongezonden dingen?
Toch zou ik dat niet zo snel vertrouwen, maarja pessimistisch denken van mij altijdquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Volstoppen met wat dan ook meer
We hebben het een tijdje op een dietiste methode geprobeerd, dat was een gezond menu waar ik van aan zou komen, maar mooi niet dus, 3 KG er af in 2 weken en dat kan hij zich niet veroorloven. We zijn toen maar gauw weer terug gegaan naar de ongezonde zooi
Dat waren we dus aan het proberen met die dietistequote:Op donderdag 15 januari 2009 22:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Toch zou ik dat niet zo snel vertrouwen, maarja pessimistisch denken van mij altijd![]()
Als je nu niets ziet wil niet zeggen dat het over 20 jaar nog niets van te zien is.
En hij kan niet gewoon heel veel eten van gezonde dingen?
Die wordt vanzelf groterquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:54 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat waren we dus aan het proberen met die dietisteOp een gegeven moment is de maagruimte op
Ik ook hoor, maar er zijn mensen die light niet lekker vinden, maar het dan toch nemen voor de Kcal.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:17 schreef appelsap het volgende:
Ik ben weer aan het afvallen. 74 kg rond vanmorgen en dat is precies 12 kg eraf en 5 punten van mijn BMI. Zo licht heb ik nog niet gewogen. Nog 2 kg en dan heb ik een BMI van onder de 30.![]()
Hopelijk zet het verder door naar onderen. Ik probeer netjes te eten en tot nu toe lukt dat vrij goed.
Vandaag geen superlijstje. Weinig in huis en geen mogelijkheid gehad om boodschappen te doen.
O: Flinke bak yoghurt met banaan.
T: Banaan bij gebrek aan ander fruit.
L: 2 eitjes met 2 boterhammen.
D: aardappels, groente en vlees
T: yoghurt
T: cracker met pindakaas
Ik ben trouwens wel zo iemand die bij de Mac cola light neemt, die 2 keer in het jaar dat ik er eens kom. Dan heb ik gewoon zin in frietjes en een Big Mac ofzo. Ik proef het verschil tussen cola light niet echt, dus voor de smaak hoef ik het niet te doen. Toch handig om op die manier de Kcal te beperken.
Ik snap sowieso niet waarom mensen hier zich druk over maken.
Valt wel mee, is toch zo'n 15-20% van de kcal bij zo'n maaltijd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:21 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar er zijn mensen die light niet lekker vinden, maar het dan toch nemen voor de Kcal.
Dat is als een druppel op een gloeiende plaat.
Ahh das niet fijnquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:34 schreef Levitation het volgende:
Ik hou zo ontzettend veel vocht vast momenteel dat ik mijn trouwring maar heb afgedaan, begon echt te knellen.
Ja, maar het ging eigenlijk al een tijdje redelijk goed.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ahh das niet fijnhou je vaker veel vocht vast?
Ik heb net de laatste stukjes krab opgegeten als ontbijt op brood, nu voorlopig even geen vis meer voor mij
maar...als je nou eens gewoon een tosti neemt met een plak 20+ kaas ertussen, dan krijg je echt niet meer vet binnen dan een gewone boterham met 20+kaas. Mijn tosti-ijzer werkt tenminste niet met extra vet ofzo, dat is niet nodig. Dus eet ik gerust een paar tosti's hoor!quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar het nadeel ervan is dat ik het nooit braaf bij 1 tosti kan laten.
The good thing is dan wel dat er alleen nog ketchup bij gaat, meer niet.
Ach... zo af en toe eens...
Daar heb je toch geen consumentenbond test voor nodig!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:59 schreef Suzanna het volgende:
Even uit een test van de Consumentenbond (deze maand) gehaald:
Cola cola light: 0 calorieėn
Coca cola regular: 99 calorieėn per longdrinkglas
Dat scheelt dus nogal! Ook werd de smaak getest, en de light-versie werd over het algemeen zelfs lekkerder gevonden dan gewone cola.
Mijn punt was gewoon dat het in schril contrast staat met zo'n groot menu.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Daar heb je toch geen consumentenbond test voor nodig!Gewoon ff op het etiket kijken, staat er gewoon op: iets van 42kcal per 100ml.
Naja, je moet alles in perspectief zien. Ik kom er hooguit 1 keer per jaar. Zoveel schade brengt dat niet toe. Gewoon beetje "balansen" en het is weer goed.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:07 schreef Blinker het volgende:
[..]
Mijn punt was gewoon dat het in schril contrast staat met zo'n groot menu.
Met al die Kcal en al die vetten maakt het weinig verschil,
Tuurlijk kan je wel beter light drinken, maar je kan het beter gewoon helemaal niet doen.
(tenzij je een paar dagen voortgang wilt weggooien)
Ik koop nooit Coca Cola regularquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Daar heb je toch geen consumentenbond test voor nodig!Gewoon ff op het etiket kijken, staat er gewoon op: iets van 42kcal per 100ml.
je zag echt op sommige plekken zo'n witte ijzige laag op het wegdek...quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
Echt glad joh Teigan? Dan loopt he took niet echt lekker. Wel goed dat het weer zo lekker gaat!
Mag ik dat recept misschien van jou hebben?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:28 schreef Sanne het volgende:
Een standbeeld voor Liejannuh en haar couscoussalade.
Heb vanavond een nieuwe variatie gemaakt met paprika erbij en hij is weer geweldig.
Ik heb een bak eten waar je U tegen zegt.
Ik doe er geen feta kaas door, tel alleen de couscous en een beetje olijfolie. Alle groente is gratis.
Volgende keer probeer ik een variatie met kikkererwten.
Asjeblieft.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:06 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Mag ik dat recept misschien van jou hebben?Ben al lang op zoek naar een lekker couscousrecept!
Die paprika heb ik weer van YouTube. Ik heb wat gezocht op "couscous salad" en werd door alle filmpjes geļnspireerd met andere ingrediėnten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:53 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben ook niet zo'n couscous liefhebber. Maar ik maak wel regelmatig couscoussalade!
Je maakt couscous klaar, plet er een berg tomaten, komkommer, lente ui, koriander, peterselie en munt doorheen. Citroen of limoen raspen en uitpersen en er doorheen roeren en je hebt een geweldige salade!![]()
Ik gooi er vaak ook nog wat feta doorheen, maar dat is calorie technisch misschien minder slim.
Makkelijker dan in een schaaltje gooien en heet water er overheen?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:11 schreef Sanne het volgende:
Sinds gisteren couscous in builtjesvorm ontdekt bij de lokale islam groenteboer. Nu is het nog makkelijker klaar te maken.![]()
Dan wordt het inderdaad wat lastiger om erop te letten... Ik neem aan dat je naast je werk nog wel wat tijd voor ontspanning hebt? Misschien dat je dan nog even een stuk kan gaan lopen ofzo... Blijf je toch in beweging...quote:Op zondag 18 januari 2009 00:50 schreef _aurum_ het volgende:
Er zijn geen buffettenEn ik ga niet op vakantie...was dat maar waar
Het is voor werk
Ik vind 't dan altijd lastig om goed te eten. Ik word dan een beetje geleefd, zit in een andere tijdszone en voor je het weet sterf ik van de honger![]()
Ik hoef niet af te vallen deze week, als ik maar niet bijkom
quote:Deprimerendste dag van het jaar
RIJSWIJK- Niemand ontkomt eraan: maandag 19 januari is het weer ’blue Monday’, oftewel de meest deprimerende dag van het jaar.
De vader van ’blauwe maandag’ is de in depressies gespecialiseerde Engelse psycholoog Cliff Arnall. Hij bedacht een paar jaar geleden een wetenschappelijke formule waaruit bleek dat de derde maandag in januari de dag is waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen.
Het slechte weer in januari brengt sowieso al velen aan het somberen. Bovendien realiseren mensen zich in de derde week van januari dat zij hun goede voornemens alweer hebben verbroken en dat het nog heel lang duurt voordat zij weer vakantie hebben. Daarnaast zijn de meesten in januari nog redelijk blut door de feestdagen, terwijl in de derde week wel weer de maandelijkse rekeningen binnenstromen.
Arnall heeft overigens ook de vrolijkste dag van het jaar berekend. Dit is volgens zijn formule de vrijdag in juni die het dichtst bij de dag ligt waarop de zomer officieel begint. Op vrijdag zijn veel mensen blij dat het weekend voor de deur staat en als de zomer begint, beseffen veel mensen dat zij bijna op vakantie gaan.
(ANP)
quote:Op zondag 18 januari 2009 11:04 schreef teigan het volgende:
Lekker Sanne!
Ik hoorde net het volgende op het nieuws..
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
quote:Op zondag 18 januari 2009 13:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik ken iemand die precies op die dag 30 wordt.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 18 januari 2009 13:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik ken iemand die precies op die dag 30 wordt.
![]()
Het is een teken Levi~!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben weer wat fitter dan gister gelukkig. Ik had het echt belachelijk benauwd.
Maar dank jullie wel, het was erg tof gister, met het dieetclubweekendje maken we wel een volledig koken met Karin diner.
Stuur eens een kind naar school, steun Madalief!
Kerstactie: Fok! voor Madalief, deel 4: ¤ 2000 and counting!
[Madalief] Speciale acties voor een goed doel! + de V&A topics
Ow heerlijkquote:Op zondag 18 januari 2009 13:05 schreef YPPY het volgende:
Gisteren hebben we onze vakantie geboekt. 12 dagen naar Kreta. Zon! Zwembad! Zon!
naah, da's het lastige. Het is heel de dag vergaderen en cursussen in een andere taal. Dus ik ben 's avonds blij als ik naar 't hotel kan. Begrijp me niet verkeerd, maar het is erg vermoeiend om je de hele dag in een andere taal uit te drukken. Dus mijn lopen zal beperkt zijn rond het hotelquote:Op zondag 18 januari 2009 10:39 schreef teigan het volgende:
Dan wordt het inderdaad wat lastiger om erop te letten... Ik neem aan dat je naast je werk nog wel wat tijd voor ontspanning hebt? Misschien dat je dan nog even een stuk kan gaan lopen ofzo... Blijf je toch in beweging...
Geen idee.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:01 schreef teigan het volgende:
Wij hadden eigenlijk het plan om naar Zwitserland te gaan dit jaar, en daar wandelen..
Welk eiland gaan jullie naartoe freecell?
Doen! Nu is het betaalbaar. En het is er zo gaaf.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:28 schreef dyna18 het volgende:
Zoooo jullie gaan snel
Ik ben een beetje druk de laatste week (wat eigenlijk opmerkelijk is aangezien ik thuis zonder werk zit). Maar dus erg druk bezig met een keuken uitzoeken voor mijn nieuwe huis en het kiezen van een verre zomervakantie. Ik zit te denken aan een rond-reis van 23 dagen door (het wilde) westen van Amerika.
Hoezo kredietcrisis zeg maar
Sporten blijft helaas een beetje achter.
en hier sluit ik mij bij aan!quote:Op maandag 19 januari 2009 09:39 schreef Liejannuh het volgende:
Gefeliciteerd Levitation op deze uitermate deprimerende dag!![]()
Ik ga duimen dat je tentamen vanavond goed gaat. Ter compensatie zeg maar.
ik niet, ik ben niet gaan wandelen in mijn pauze en ivm het ophalen van vlaai bij de multivlaai ben ik ook al met de auto naar mijn werk gegaan.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:16 schreef appelsap het volgende:
Ik ben wel blij dat het pokkeweer is. Ik had vanmiddag zoveel zin in appelflappen, worstenbroodjes en nog zoveel meer. Maar omdat ik geen zin had om door de regen te gaan heb ik nu netjes gegeten.
Is een doosje met daarin een boekje met uitleg over pilates en een heleboel grote kaarten (ongeveer A5 formaat) met oefeningen, een aantal kaarten met een trainingsschema en CD met ontspannende muziek.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:59 schreef appelsap het volgende:
Ooh nee, helemaal geen beweging is ook niet prettig. Ik heb wel het een en ander aan het huishouden gedaan dus wel wat beweging gehad.
Instructiesetje van Pilates ? Dan ga ik komende week ook eens kijken bij de LIdl hier of ze die hebben, dat lijkt mij ook leuk en handig.
quote:Op maandag 19 januari 2009 17:47 schreef freecell het volgende:
Lijstje vandaag:
Ontbijt: Peer
Lunch: Appel
Tussendoor: klein blokje kaas
Taart lekkerquote:Op maandag 19 januari 2009 19:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dan komen wij samen gemiddeld best goed uit.
![]()
Jarig zijn.Taart eten.
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik blijf ook nog steeds netjes constant. En daar ben ik best wel heel blij mee. Heb het idee dat mijn broeken bij mijn benen losser gaan zitten en dat ze alleen maar blijven hangen omdat mijn buik al wel een klein beetje uitgezet is. Dus met een beetje mazzel kan ik idd een maatje kleiner in de positiekleding over een weekje of wat.
Dus.....quote:Op maandag 19 januari 2009 20:09 schreef freecell het volgende:
Taart lekker![]()
Ik heb ook wel honger, dus zonet de rest van TARA's rookworst opgegeten. En er weer uit
Was misschien ook niet zo slim
Nouquote:Op maandag 19 januari 2009 20:49 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dus.....![]()
flauw maar kon het niet laten
mompelmompelmompelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:38 schreef Levitation het volgende:
Teigan: Je kwam voor in mijn droom vannacht!![]()
![]()
We waren samen ergens in een ver land (don't ask why), denk dat het China (er stond een bordje Beijing: 4 km) was en we waren aan het hardlopen (don't ask why).
Dat hardlopen ging heel goed, we hadden al een heleboel kilometers gelopen en waren nog steeds vrolijk er bij aan het kletsen.
En toen werd ik wakker met het idee dat het wel goed zat met mijn conditie... duurde een paar seconden voor ik besefte dat ik 't gedroomd had.
![]()
![]()
Dromen zijn zo maf he!
Droom opzich was al vreemd, maar ik heb echt geen flauw idee hoe Teigan er in terecht is gekomen.quote:
Hi!quote:
Ik kan in mijn dromen altijd goed hardlopen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:13 schreef YPPY het volgende:
Wel een goede droom Levi als het hardlopen zo goed ging.
Eraf is eraf en dat is goed Suzanna.
Niet?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof niet dat hier mensen leven op rijstwafels en worteltjes
Jaquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:11 schreef Isabeau het volgende:
Mannen zijn vervelende lijnersJe moet ook nooit tegelijk met je vriend willen afvallen, is alleen maar frustrerend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een gezonde vrouw Klonk? dan ben ik dat kennelijk niet![]()
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Jamaarja niets aan te doen
Alleen maar goed voor zemischien had ik beter gemiddeld in plaats van gezond kunnen gebruiken, sollieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een gezonde vrouw Klonk? dan ben ik dat kennelijk niet
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
Hier wordt altijd best lacherig over gedaan, maar eerlijk gezegd vind ik het juist heel verstandig. Dat je niet denkt 'ik eet nu toch al ongezond en dan kan ik de rest van alle goede voornemens ook wel direct in de prullenbak gooien', maar dat je maar 1 ongezond/calorierijk iets neemt en daarnaast niet nņg meer calorieėn neemt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:14 schreef Blinker het volgende:
Ik heb een BigMac gehad![]()
![]()
Met een Cola Light
Ik vind het eigenlijk wel frustrerend allemaal, want wanneer eet je genoeg, en wanneer te weinig.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:15 schreef appelsap het volgende:
LovelyLady, volgens mij kom je met dat lijstje net aan 1000 Kcal. Het ziet er in ieder geval uit als erg weinig.
Let je wel op dat je genoeg eet, zeker als je gaat sporten?
Te weinig eten levert je op langer termijn ook niets op.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:25 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel frustrerend allemaal, want wanneer eet je genoeg, en wanneer te weinig.
En moet je op zo'n dag als vandaag meer eten omdat je gaat sporten? Zo val ik toch nooit af?![]()
Vrijdag iig afspraak bij de dokter voor verwijzing diėtiste.
dat dus, maar de dokter en dietiste is al een heel goed idee, zo heb ik het ook gedaan, niet schrikken trouwens, ik moest van sommige dingen juist meer gaan etenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:28 schreef Levitation het volgende:
[..]
Te weinig eten levert je op langer termijn ook niets op.Je moet een manier vinden die je langdurig (heel lang!) vol kunt houden. Veel gezonder en op de lange termijn de enige echte optie.
Dat is alleen maar goed :pquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:37 schreef Klonk het volgende:
dat dus, maar de dokter en dietiste is al een heel goed idee, zo heb ik het ook gedaan, niet schrikken trouwens, ik moest van sommige dingen juist meer gaan eten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb module B dus wordt dan niet vergoed![]()
Je bent terugquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben begonnen met een slim healthy cursus van mijn sportschool, ben benieuwd of ik ook iets leerZie het vooral als een stok achter de deur
Het duurt 10 weken en begint officieel morgen, maar ik heb vandaag het trainingsschema al gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |