abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65007031
En het is nog lekker ook!
pi_65008122
Klinkt goed Fannetje!

Heb net les 5 van Evy gelopen! Dat terwijl ik 'm al bijna helemaal indoor had gedaan, 3 uur eerder.
Heb wel kramp!! Ai! Longen en hart kunnen het wel nog prima aan.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_65010524
Was het ook lekker, dat ijs?

(ik heb pas eens een dieet-ijsje op en dat was niet zo bijzonder)
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:03:33 #54
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65011069
Oe, dat ijs klinkt goed!

Wat wordt het hier gezellig druk trouwens
pi_65018349
Ik wist ook niet wat osseworst was Aan de andere kant, ik was pas twintig toen ik voor het eerst filet americain at

Ik schrok van de opmerking dat je geen rood vlees mag als je zwanger bent. Eerste reactie was oh noes, mijn vlees Totdat bleek dat je 't goed moet doorbakken en dat 't dan wel mag
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_65018352
Levitation, dat merkte ik maandag met les 4. Mijn hart/longen kunnen het prima hebben, mijn spieren niet zo. Ik begon dinsdag met een klein beetje spierpijn, en gisteravond kon ik bijna niet lopen van de spierpijn..

nu is het weer beter, dus ik ga vandaag les 5 doen denk ik.. Straks eerst een hoop afspraken afhandelen.

Gisteravond patat gehad, en vandaag ga ik weer lekker verder zoals ik de afgelopen week bezig was. Aangezien ik nu toch niet kan wegen is mijn streven om gewoon goed te eten en zo dus ook goed voor mijzelf te zijn.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 januari 2009 @ 08:53:21 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65018430
Vandaag eindelijk de tijd om een batterij te halen voor de weegschaal, na een week afzien... Ik ben stiekem toch wel een beetje verslaafd aan die weegschaal
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_65018439
Ik heb flinke spierpijn in mijn kuiten.
Morgen weer hardlopen! Denk dat ik dan voor les 7 ga, even in hoog tempo mijn conditie weer opbouwen.
Hardlopen is toch zo fijn.
***Levi was here***
pi_65018613
Als je overgewicht hebt is hardlopen toch niet zo heel erg goed?
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:08:32 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65018696
Of het echt niet goed is weet ik niet, maar ik krijg heel erg snel last van mijn schenen dan, en dan kan ik daarna dus niks meer een tijd lang. Dus ik ben er snel mee gestopt. Eerst maar fietsen en zwemmen en wandelen.

Ik liet vanmorgen mijn bakje brinta-poeder vallen hier op mijn werk.
Gelukkig had ik mijn boterhammen van gisteren hier nog liggen en ik heb altijd pindakaas staan dus ik had gewoon lekker boterhammen als ontbijt.
pi_65018820
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:03 schreef LovelyLady het volgende:
Als je overgewicht hebt is hardlopen toch niet zo heel erg goed?
Niets doen is slechter?
Daarbij heb ik vorig jaar ook 5km kunnen hardlopen en dat ging prima, was toen wel een kg of 6 lichter, maar had toen ook een BMI boven de 30.

En eerlijk gezegd heb ik gemerkt dat het in mijn geval erg goed voor mijn lijf is. Ik heb veel problemen met mijn benen, veel pijn in mijn spieren. Een paar jaar geleden was het zo erg dat ik amper kon lopen (wandelen, niet rennen!). Door toch steeds meer te gaan lopen en uiteindelijk in oktober 2007 te beginnen met hardlopen werd de pijn steeds minder. Ik heb geen slijmbeursontstekingen meer gehad sinds ik mijn benen zwaarder belast, terwijl ik in de jaren daarvoor regelmatig ontstekingen had. Ik kan nu ook veel beter wandelen, benen zijn sterk en voelen goed.
***Levi was here***
pi_65018926
Op de sportschool werd mij eerst aangeraden flink te gaan lopen (en ik doe nu ook steeds 20 of 25 minuten lopen en daarna of ervoor fietsen) Gewoon om conditie op te bouwen enzo.
Ik moet zeggen dat sinds ik sport ook steeds minder last krijg van mijn heup (slijmbeursontsteking)
pi_65019052
Vakantie anekdote:
Eigenlijk 2 verhalen. Van 2 zomers na elkaar.

Zomer 2007: Zware wandeltocht in een kloof in China. Toen ik na een uur wandelen met de groep beneden was, had ik zo erge kramp dat de weg terug naar boven een regelrechte hel was. Ik was als allerlaatste boven en mijn man en de reisleider zijn de hele weg bezig geweest mij boven te krijgen. Ik schaamde me zo verschrikkelijk, het dikkertje dat niet bovenkomt, vreselijk.

Toen we thuis waren ben ik begonnen met hardlopen om mijn conditie te verbeteren, zo groot was de schaamte! Afgelopen zomer op vakantie weer ontdekt hoe groot het verschil is.

Zomer 2008: Zware tocht gewandeld in Guatemala, die helemaal niet bedoeld was zwaar te zijn. We begonnen aan een wandeling van 11km over een goede weg, berg af. Eitje, dachten we. We begonnen om 12 uur te lopen en zouden lunchen in het dorp aan het einde van de tocht.
Maar het zat enorm tegen. De weg was door orkaan Dolly volledig gesloopt en na 3,5 uur wandelen en door de (enkeldiepe) modder ploeteren moesten we omkeren omdat de weg op dat punt ingestort was. Op dat moment zaten de meesten er volledig doorheen, zowel lichamelijk als qua motivatie. Ik was ook aardig onthutst, we zagen het eindpunt liggen! Half uurtje lopen, hooguit!

Het verbazingwekkende voor mij was dat mijn benen gewoon nog konden en ik heb zelfs iemand anders rugzak overgenomen omdat hij niet meer kon. Dat was mij echt totaal onbekend! Ik had zeker niet de slechtste conditie en al was ik wel de enige in de groep met flink overgewicht, ik kon gewoon mee komen! Gaf eigenlijk best wel een kick.

Moraal van dit -iets wat lange- verhaal: it works for me!
***Levi was here***
pi_65019072
ik heb juist spierpijn in mijn bovenbenen. De spieren aan de voorkant van mijn benen, die naar de zijkant lopen zeg maar.....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65019160
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:23 schreef teigan het volgende:
ik heb juist spierpijn in mijn bovenbenen. De spieren aan de voorkant van mijn benen, die naar de zijkant lopen zeg maar.....
Ik heb gewoon stomme kuiten. Mijn kuiten verkrampen heel snel. Ben zelfs een keer met zwemmen bijna verzopen voor de ogen van StormQueen, omdat allebei mijn kuiten plots verkrampten.
***Levi was here***
pi_65019464
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:26 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik heb gewoon stomme kuiten. Mijn kuiten verkrampen heel snel. Ben zelfs een keer met zwemmen bijna verzopen voor de ogen van StormQueen, omdat allebei mijn kuiten plots verkrampten.
Oeh, en ik vind kramp in 1 kuit al pijnlijk, laat staan allebei..
Ik had laatst een keer kramp aan de achterkant van mijn bovenbeen, dan weet je ook niet meer welke kant je uitmoet..
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:11:08 #67
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65020355
ik krijg soms bij t zwemmen kramp in mn voeten/tenen. nou dan kun je ook geen kant meer uit... naarste is dat het dan vaak er wel uit rekt, maar als ik dan door wil zwemmen schiet t er steeds weer in. meestal houdt t wel een uurtje aan of zo, en kan ik dus niet door met sporten.... daarom loop ik tegenwoordig liever hard...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:12:04 #68
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65020380
@ levi: ik heb gek genoeg ook minde rlast van mn gewrichten en spieren als ik lekker hardloop dan wanneer ik lang wandel. als ik een flikse wandeling maak op een "nromaal" (=voor mij snel) tempo maak dan gaat alles zeer doen, en krijg ik echt last van mn kuiten enkels en knieën, maar met hardlopen dus niet...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_65025208
Ik heb nooit last van kramp, want ik sport niet maar ben het wel van plan te gaan doen, het zou voor mij echt zo'n verbetering zijn. Ik ben nu zo snel moe na een eindje fietsen (wel zwaar belast hoor, want twee kinderen op de fiets, en zo klein zijn ze niet meer, en een fietskar erachter met nog 1 kind erin) en dat is niet leuk! Dus ik wil ook weer conditie!
pi_65025806
Gewoon vaker gaan fietsen Suzanna!
Of lekker een stuk gaan wandelen met de kinderen.
pi_65026737
Kramp is naar Ik had het tijdens de zwangerschap bijna elke nacht wel een keer! En dan werd ik dus "auwauwauw" roepend wakker
En TARA sliep daar gewoon doorheen
pi_65026845
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:10 schreef freecell het volgende:
Kramp is naar Ik had het tijdens de zwangerschap bijna elke nacht wel een keer! En dan werd ik dus "auwauwauw" roepend wakker
Die was alvast aan het oefenen om door een huilende baby heen te slapen, denk ik.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 januari 2009 @ 13:13:42 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65026874
Kramp is inderdaad niet fijn, sinds de zwangerschap gelukkig geen last meer van gehad...

De nieuwe batterij is binnen en de weegschaal was lief een halve kilo minder dan vorige week woensdagmorgen en nu om 13 uur gewogen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:37:47 #74
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_65027765
Vandaag nog een keertje gewogen en maar liefst 1,5 kilo afgevallen
Stand is nu 102 De < 100 kilo komt in de buurt!
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2009 @ 13:40:08 #75
43556 miss_dynastie
pi_65027819
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef Levitation het volgende:

[..]

Die was alvast aan het oefenen om door een huilende baby heen te slapen, denk ik.
pi_65028138
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dat kan hij nog steeds uitstekend. Tenzij Leander tussen ons in ligt, slaapt hij er gewoon doorheen
Al sinds hij 3 dagen oud is

Ik heb net geluncht met een hele bak optimel perzikkwark En een flinke kop bouillon. Trouwens erg lekker, tomatenbouillon en dan met een schepje chilipeper er door
pi_65028155
Ik heb regelmatig last van kuitkramp. Voor mijn zwangerschappen ook al. Vreselijk, maar het is niet anders helaas..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65029560
ik slik meestal een paar dagen van die vitaminepillen als ik last heb van kramp, dan is het ook snel weer over.

Ik heb wel eens gelezen dat het een tekort aan bepaalde mineralen zijn..
pi_65029718
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:26 schreef teigan het volgende:
ik slik meestal een paar dagen van die vitaminepillen als ik last heb van kramp, dan is het ook snel weer over.

Ik heb wel eens gelezen dat het een tekort aan bepaalde mineralen zijn..
Gisteren heb ik ook direct magnesium genomen. Vanmorgen weer.
Kuiten zijn nog heel hard en als ik stil heb gezeten moet ik echt op gang komen.
Maar ik heb nu meer een soort langdurige kramp, niet van die accute waarbij je niet meer op je benen kan staan. Kuiten zijn gewoon kei en kei hard.
***Levi was here***
pi_65029819
Hm, klinkt alsof er dus ook veel zooi inzit... Veel drinken en blijven bewegen lijkt mij het verstandigste dan..
pi_65031434
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:10 schreef freecell het volgende:
Tijdens de zwangerschap ja! toen had ik het heeeeel vaak. Oh bah, wat deed dat pijn zeg.
pi_65031486
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:37 schreef Blinker het volgende:
Vandaag nog een keertje gewogen en maar liefst 1,5 kilo afgevallen
Stand is nu 102 De < 100 kilo komt in de buurt!
Way to go Dat klinkt goed! Hoe lang heb je over die 1,5 kilo gedaan? Ik val volgens mij helemaal niets af ...
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:56:05 #84
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_65033727
Hou je vast, vijf dagen
Ik snap er niks van dat het zo snel gaat, maar mijn levensstijl is dan ook wel drastisch veranderd.

Ik heb vaak ook last van jeugdpuistjes, maar het lijkt er toch op dat ik er nu minder last van heb. (ook zal zegt men dat het een fabeltje is)

Vanavond helaas wel chinezen, dus ik zal weer een beetje in moeten leveren.
pi_65033882
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:56 schreef Blinker het volgende:
Hou je vast, vijf dagen
Ik snap er niks van dat het zo snel gaat, maar mijn levensstijl is dan ook wel drastisch veranderd.

Ik heb vaak ook last van jeugdpuistjes, maar het lijkt er toch op dat ik er nu minder last van heb. (ook zal zegt men dat het een fabeltje is)

Vanavond helaas wel chinezen, dus ik zal weer een beetje in moeten leveren.
Man, zeker? Die gaan altijd zo enorm rap!
Gefeliciteerd dat het zo snel gaat! Lekker is dat, hè?

Ik heb ook -ondanks mijn leeftijd- nog steeds last van jeugdpuistjes. Maar ik heb de indruk dat het laten staan van varkensvlees bij mij helpt. Werkt bij mijn broer echt geweldig, hij had tot zijn 38ste puistjes, stopte met varkensvlees eten en na een aantal maanden had hij een super mooie huid. (ok, de schade van 25 jaar puistjes is te zien, maar hij heeft zelden meer een nieuwe plek)
***Levi was here***
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:03:42 #86
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_65034033
Klopt
Ik ben nu ook totaal gestopt met varkensvlees eten. Sowieso vet eten laten staan.
Vroeger at ik ook nogal vaak diepvriesmaaltijden e.d. onder het mom van lekker makkelijk.
Nu eet ik veel gezonder, dus misschien dat het daar ook allemaal mee te maken heeft.

Al die positieve dingen rondom het afvallen maakt het wel een stuk makkelijker.
Dit ritme kan ik voorlopig nog zeker wel volhouden
pi_65034197
Zorg wel dat je nog iets aan (goede)vetten binnen krijgt! Je hebt vetten nodig. Bijvoorbeeld om vitamines A,D,E & K op te nemen.
***Levi was here***
pi_65037338
Vetten hoeven niet slecht te zijn, en olijfolie is zelf nog lekkerder dan bakboter vind ik persoonlijk.

Heb mij echte gewicht er maar eens terug in gezet. ben begin december gestart aan 100kg, dan 3kg eraf, maar door de feestdagen zijn die er helaas weer bij aan gekomen. Ik heb ooit meer gewogen zoals sommigen zich wel herinneren, maar ik wil echt NOOIT meer over de 100kg gaan.
pi_65037550
Wat is wijsheid:
Ik zit even op dat dieet-web enzo. nou moet ik een streefgewicht invullen maar ik had eerst in gedachte onder de 100 te komen en dan weer een nieuw streefgewicht in te vullen... Kan dat?
pi_65037665
Lovely, dat kan geloof ik wel, zo heb ik het in ieder geval wel bedacht
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65040295
Lovely, dat kan je zo aanpassen ja..

ik heb ooit als eerste streef 95 gezet, toen 90 en zo elke keer 5 kilo omlaag. ik sta nu niet in het lijstje, maar mijn streef staat nu op 75 kilo...
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:28:26 #92
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_65045140

Voor het eerst sinds heel lang weer in de sportschool geweest.

Niets gesnoept, behalve worteltjes.

En nog steeds gestopt met roken.

Hij gaat keigoed!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:47:35 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65045899
Goed bezig Sanne!
pi_65049445
Ik eet amper zo niet nooit varkensvlees, ik eet 'schoon' maar ik zit nog steeds onder de pukkeltjes En ik ben al even uitgepubert

Ik hoop dat ik zaterdag wat ben afgevallen, heb nu al 't gevoel dat ik niet afval...En als dat gebeurt dan vraag ik me af waar ik 't allemaal voor doe
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_65053054
Fijn Sanne

Ik houd niet van varkensvlees , eet het zelden eigenlijk.

Hier gaat het goed, alleen ben ik soms zo druk dat ik gewoon niet aan tussendoortjes toekom. Morgen ga ik er echt beter op letten en wat meer eten.

Lijstje voor vandaag:

Ontbijt: kom cornflakes met melk
Lunch: 2 boterhammen filet americain
Diner: aardappels, veel broccoli en een rosbieflapje
Tussendoor: enorme peer

Niet genoeg tussendoortjes dus, morgen beter!
Sara
Merel
Ukje
pi_65058551
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:58 schreef _aurum_ het volgende:
Ik eet amper zo niet nooit varkensvlees, ik eet 'schoon' maar ik zit nog steeds onder de pukkeltjes En ik ben al even uitgepubert
Dat het bij de een werkt, wil helaas helemaal niet zeggen dat het bij een ander werkt. Ieder lijf is nu eenmaal anders... én je weet ook niet hoe erg het zou zijn als je wél varkensvlees zou eten.
quote:
Ik hoop dat ik zaterdag wat ben afgevallen, heb nu al 't gevoel dat ik niet afval...En als dat gebeurt dan vraag ik me af waar ik 't allemaal voor doe
Bijt je niet te erg vast op cijfertjes. Dat werkt heel demotiverend (zie ook je eigen reactie). Je doet het niet voor de weegschaal, maar voor jezelf. Je wilt lekker in je vel zitten en je gezond(er) voelen. Een weegschaal is niets meer dan een indicatie. Vergeet niet dat je van sporten ook spieren aan maakt en die zijn heel zwaar, je kunt dus zwaarder worden terwijl je wel bijvoorbeeld cm's op je buikomtrek verliest.
Laat nooit je weegschaal bepalen hoe je je voelt. Je bent goed bezig en dat is wat telt!

Daarbij, als je het gevoel hebt (te) veel moeite te doen, kijk dan nog eens kritisch naar je aanpak. Probeer en levensstijl te ontwikkelen die je vol kunt houden. Langzaam afvallen en daarna netjes stabiliseren is lastig en er is geduld voor nodig, maar het is verre weg de gezondste manier en de enige manier om definitief met de kilo's af te rekenen.

Nu klink dit allemaal wel heel wijs, maar het heeft mij ook 20 jaar gekost om tot dit inzicht te komen en ik moet het mezelf ook telkens weer vertellen. Heb ook nog steeds de neiging om me op de verkeerde dingen te focussen.
***Levi was here***
pi_65059131
Lijstje voor vandaag (gelijk begonnen met iets verkeerds, maar ja, dochter wilde de boterham niet meer...)
O: kiwi, boterham met een klein beetje hagelslag halve appel
T: ontbijtkoekreepje
L: boterhammen met rookvlees, sla, kaas
T: sinaasappel
D; nog geen idee

En gisteren heb ik gegeten:
O: kom met havermout plus melk en rozijnen, beetje zoetstof
T: ontbijtkoekreepje
L: 2 boterhammen met filet americain en sla, 1 met honing
T: sinaasappel
D: aardappels, broccoli met saus van 1 paprika, 2 uien, het groente- en aardappelnat erbij gedaan en een bouillonblokje. Gehaktballetjes erbij en een beetje kaas over de broccoli.
T: sultana, mandarijn
pi_65059254
Goedemorgen
Ik zit alvast aan de thee, ontbijt komt zo wel
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:47:08 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65059367
Mijn lijstje van gisteren:

T: appel
O: 2 boterhammen met pindakaas en een beker melk
T: vitalinea yoghurtje
L: 4 tosti's
D: spaghetti met extra veel groenten in de saus
T: nog een klein beetje spaghetti, het was zo lekker

Vandaag:
O: Brinta
L: 4 boterhammen, 2 met kalkoen, 2 met kaasspread
T: minneola
T: appel in de trein
D: Aardappels, sperziebonen, tartaartje
T: minneola en vitalinea yoghurtje
pi_65059542
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 08:47 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn lijstje van gisteren:

T: nog een klein beetje spaghetti, het was zo lekker
Oei, je lijkt mij wel! Dat is mijn grootste valkuil denk ik m.b.t. minder / gezonder eten, ik hou zo van avondeten dat ik echt niet genoeg lijk te hebben aan 1 portie... ik moet altijd nog even ervan snoepen o.i.d...

Maarre, 4 tosti's is toch niet verkeerd? Eigenlijk gewoon vier boterhammen toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')