abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64991115
Vorig topic: Fok! Dieetclub # 272, met zonder niks ;)

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_64991145
Ik heb geen inspiratie voor leuke topictitels. Misschien kan iemand anders die invullen?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:18:14 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64991495
Ik probeer iets te verzinnen met die filet americain, maar mijn inspiratie is ook op!

Maar het mag wel idd! En Osseworst ook!
En aan beide ben ik redelijk verslaafd en ik moet zeggen dat ik het deze keer nog jammerder vind dat ik het nu een paar maanden niet mag eten. Ik ben echt helemaal los gegaan na de bevalling de vorige keer.

Zo lekker!
pi_64991791
Net Red Bull Light op, vanavond maar eens met vodka proberen
pi_64991849
Osseworst.
Heb nog nooit filet americain gegeten. Als ik het zie liggen vind ik het er nooit lekker uitzien, osseworst ziet er veel smakelijker uit.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:42:00 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64992592
Oh men, ik werkte vroeger in een supermarkt op de vleeswarenafdeling en dan zelf filet maken, supervers dus en dan met vers brood van de broodafdeling...

Levi, ik ben pas osseworst gaan eten sinds Sonja B.
Soms heeft ze toch wel goeie dingen.
pi_64992889
Ik heb bij de lunch 2 cracottes met filet americain gegeven, mjammie! Ik vind dat zo onwijs lekker he!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64993779
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
Oh men, ik werkte vroeger in een supermarkt op de vleeswarenafdeling en dan zelf filet maken, supervers dus en dan met vers brood van de broodafdeling...

Levi, ik ben pas osseworst gaan eten sinds Sonja B.
Soms heeft ze toch wel goeie dingen.
Mijn moeder was altijd al gek op osseworst. Alleen was het vroeger (buiten Amsterdam) moeilijk te krijgen. Tegenwoordig is het gelukkig zelfs in Brabant te krijgen.
***Levi was here***
pi_64993818
Vooral heerlijk met uitjes erop en een gekookt eitje...dan geniet ik echt ten volle hoor!

BE, wat grappig, ik zat ook aan filet americain in de topictitel te denken maar ik wist niks te bedenken!

(wat is osseworst trouwens ook alweer? Ik heb het een keer op, maar vond het erg op filet americain lijken, klopt dat?)
pi_64994160
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:06 schreef Suzanna het volgende:
Vooral heerlijk met uitjes erop en een gekookt eitje...dan geniet ik echt ten volle hoor!

BE, wat grappig, ik zat ook aan filet americain in de topictitel te denken maar ik wist niks te bedenken!

(wat is osseworst trouwens ook alweer? Ik heb het een keer op, maar vond het erg op filet americain lijken, klopt dat?)
Klopt, ook rauwe koe. En zo jummie jummie.
Lidl verkoopt het, 3 kleine worstjes in een verpakking, erg smakelijk en (door de kleine verpakking) lang houdbaar.
***Levi was here***
pi_64994321
Ik heb nog nooit osseworst gegeten. Smaakt het een beetje hetzelfde als filet americain dan?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64994394
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:17 schreef Fuente het volgende:
Ik heb nog nooit osseworst gegeten. Smaakt het een beetje hetzelfde als filet americain dan?
Geen idee.
***Levi was here***
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:26:26 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64994780
Ik vind van niet. Ik kan niet uitleggen wat het verschil is, maar ik vind het wel anders.
Mijn voorkeur is een beetje verschoven naar osseworst voor op brood omdat dat voor mijn gevoel magerder is omdat die saus er niet op zit zeg maar.
pi_64994798
Welke saus?
Sara
Merel
Ukje
pi_64994953
Oh, trouwens! Wat vinden jullie eigenlijk van Sonja Bakker? of is dat een heel gevoelig onderwerp?
Wij hebben sinds kort een abo op de Consumentengids en daar stond een vergelijking van diëten in (populaire) en daaruit bleek dat Sonja Bakker het populairst is, en de Weight Watchers het beste vol te houden.
pi_64995748
Ik denk dat Sonja Bakker prima is, maar vul het aan. Ik heb zelf het boek ook, wij houden de richtlijnen aan, maar we eten wel in de hoofdmaaltijden extra, want met 1 krekker kan ik niet ontbijten, dan stort ik 2 uur later in
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:52:53 #17
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64995896
Dus Filet Americain mag wel?
Ik sta niet in de OP
pi_64995988
Op aanraden van BE:
* LovelyLady komt eens voorzichtig om een hoekje gluren en leest even mee
pi_64996381
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:54 schreef LovelyLady het volgende:
Op aanraden van BE:
* LovelyLady komt eens voorzichtig om een hoekje gluren en leest even mee
hoi!
***Levi was here***
pi_64997102
Fuente, 1 cracker voor het ontbijt? Dat lijkt me ook niet bepaald gezond eerlijk gezegd. Kan me voorstellen dat je dat niet doet ...

Hoi Lovely! Welkom hier
pi_64997269
Lovelylady

Ik heb wat spierpijn van het hardlopen van gisteren.. Morgen er maar weer even uitlopen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64999755
Filet Americain is lekker
Ossenworst heb ik nog nooit gehad
pi_65000368
Ossenworst ken ik ook niet, toch eens kijken bij de AH!

Filet Americain is wel heel lekker!
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 19:10:29 #24
43556 miss_dynastie
pi_65000810
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind van niet. Ik kan niet uitleggen wat het verschil is, maar ik vind het wel anders.
Mijn voorkeur is een beetje verschoven naar osseworst voor op brood omdat dat voor mijn gevoel magerder is omdat die saus er niet op zit zeg maar.
Magerder? Meen je dat nou? Ik vind het veel vetter smaken...
edit: even opgezocht: ossenworst 14.4 gram vet per ons en filet americain 8.7 gram vet per ons.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:10:49 #25
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65000821
tvpeeee ik raak jullie steeds kwijt omdat ik vaker in slank post

verschil is volgens mij dat er door filet americain mayo heen zit en door osseworst niet.
ik vind t allebei vies
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_65000911
Ossenworst ken ik niet echt, maar ik zou niet zonder filet americain kunnen leven en dat het ook nog eens niet slecht is is helemaal fijn (gaat leuk worden als ik zwanger word)
pi_65003480
Welkom hier LL.

Het idee achter Sonja Bakker is wel leuk denk ik, maar je moet het zelf wel aanvullen, anders eet je veel te weinig. WW dieet is wel goed, daar leer je zelf keuzes maken en je kijkt hoe het de rest van je leven kan en dat vind ik wel belangrijk.

Voor vandaag:
O: muesli
T: kersenflap
L: pistoletje
T: mandarijntjes
L: nasi
T: niks, ter compensatie van de kersenflap
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:16:32 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65003545
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Magerder? Meen je dat nou? Ik vind het veel vetter smaken...
edit: even opgezocht: ossenworst 14.4 gram vet per ons en filet americain 8.7 gram vet per ons.
Ik had het puur over het idee van die saus als extra bovenop het vlees, maar goed... blijkbaar wordt osseworst van vetter vlees gemaakt.
Nou ja... ik mag het toch niet meer voorlopig.

Oh, en even naar lovelylady zwaaien!

En over Sonja Bakker, ik heb het een tijdje gevolgd, wel idd ook aangevuld, honger is honger zeg maar, maar ik heb door haar menu's wel mijn eigen keuken-oeuvre een eind uitgebreid. Weer dingen herontdekt die ik alleen thuis at en sinds ik op mezelf woonde nooit meer. Ben sindsdien verslaafd aan witlof met ham en kaas bijvoorbeeld, jaren niet gegeten, maar zo lekker.
En zo zijn er veel meer dingen. Ik kan dus nu zelf veel meer variatie in mijn eten aanbrengen en dat vind ik echt wel prettig.

Toegegeven, voor veel mensen is het het wellicht gesneden koek, gevarieerd eten, maar bij mij was een saai eetpatroon er echt ingesleten. Nu geniet ik veel meer van de dingen die ik maak en de variatie.
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 20:18:44 #29
43556 miss_dynastie
pi_65003640
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik had het puur over het idee van die saus als extra bovenop het vlees, maar goed... blijkbaar wordt osseworst van vetter vlees gemaakt.
Nou ja... ik mag het toch niet meer voorlopig.
Welke saus heb je het over dan ? Ik heb nu ook maar weer een bakje filet americain meegenomen, wel bij de supermarkt en dus vetter dan bij de slager, maar ja, die had ook geen zin om speciaal voor mij tot acht uur open te blijven
pi_65003744
filet americain ultiem vies uitzien in een bakje over het algemeen is worst trouwens wel vet. Verkijk je er niet op! Maar af en toe als broodbeleg moet kunnen (geldt voor alles natuurlijk).

Miss S, ik denk dat jij het sowieso wel moeilijk gaat krijgen als je zwanger bent. Filet americain, wijn, vodka, rauwmelkse kaas
Ik zou denk ik een lekker rood biefstukje ook wel zou missen
pi_65004122
Mijn vraagt zich wel eens af hoe dat moet gaan als ik ooit zwanger zou worden..

er staat nu al standaard een grote pot augurken in de koelkast...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:30:51 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65004199
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Welke saus heb je het over dan ? Ik heb nu ook maar weer een bakje filet americain meegenomen, wel bij de supermarkt en dus vetter dan bij de slager, maar ja, die had ook geen zin om speciaal voor mij tot acht uur open te blijven
Die oranje zooi die door het vlees gemengd word om het filet americain te laten zijn ipv hele magere, extra fijngedraaide tartaar.
Ik las overigens ergens wel dat bijv. de voorverpakte filet van Compaxo magerder zou zijn dan die van een slager.... maar of dat echt zo is weet ik niet.
Wel constanter kan ik me zo voorstellen.
pi_65004429
Ik snap toch niet veel van die voedselvoorschriften als je zwanger bent. Ene vriendin van me mocht geen kaneel, maar wel rood vlees en een ander juist weer geen rood vlees en "geen kaneel?" daar had haar verloskundige nog nooit van gehoord. Vaag toch?
Anyway, wat ik zou missen.... rood vlees en misschien kaneel als dat niet zou mogen.
Verder drink ik vrijwel geen alcohol, ik rook niet, ik eet al geen rauwmelksekaas (want de franse kaas van de supermarkt is zelden rauwmelks).
Enige waar ik me zorgen om zou maken is dat ik dan geen pijnstillers wil slikken en die gebruik ik -helaas- nog al eens...
***Levi was here***
pi_65004503
Dames en heren, stop maar met hardlopen, fietsen en zwemmen.
We moeten gaan darten!

Volgens www.valtaf.nl (waar ik vandaag dus heel braaf mijn lijstje aan het invullen was met wat ik heb gegeten en heb gesport), verbrand je met een uur darten 637 calorieen. Met een uur fietsen verbrand je slechts 318 calorieen. Met een uur intensieve sex (hebben jullie wel eens niet intensieve sex eigenlijk?? ) verbrand je slechts 119 calorieen. Een uur sauna staat gelijk aan 478 calorieen verbruiken.

Dartclubje oprichten maar?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:44:34 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65004768
Je mag wel rood vlees, maar dan moet je het goed doorbakken eten, en daar wordt het meestal niet lekker van.
Rood vlees echt rood laten is gewoon niet slim, dan kunnen er bacterien in zitten waar je al volwassene niet ziek van wordt maar die voor je kindje zeer schadelijk zijn en zelfs tot een miskraam kan leiden.
Kaneel is men niet eenduidig over. Je moet er niet te veel van eten, maar een stuk appeltaart kan best. De vraag is 'wat is niet te veel'... Ik denk altijd maar zo, zolang je niet de hele dag hele eetlepels vol kaneel hapt zal het wel meevallen...

En verder alles heel goed wassen en zo vers mogelijk, dus geen voorverpakte gerookte zalm bijvoorbeeld, want daar kunnen ook bacterieen op groeien, maar gerookte zalm van de visboer, mits vers dus, kan gewoon wel.

En er zijn bepaalde pijnstillers die wel mogen in combinatie met een zwangerschap Levi, dus op zich kan het wel, maar ik snap dat je het zo min mogelijk zou willen doen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:45:53 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65004824
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:38 schreef Liejannuh het volgende:
Dames en heren, stop maar met hardlopen, fietsen en zwemmen.
We moeten gaan darten!

Volgens www.valtaf.nl (waar ik vandaag dus heel braaf mijn lijstje aan het invullen was met wat ik heb gegeten en heb gesport), verbrand je met een uur darten 637 calorieen. Met een uur fietsen verbrand je slechts 318 calorieen. Met een uur intensieve sex (hebben jullie wel eens niet intensieve sex eigenlijk?? ) verbrand je slechts 119 calorieen. Een uur sauna staat gelijk aan 478 calorieen verbruiken.

Dartclubje oprichten maar?
No way he!
Dat geloof ik echt niet! Tenzij ze daar voor fietsen echt een bejaardengangetje als uitgangspunt genomen hebben. In de eerste versnelling en dan nog bijna omvallen zeg maar.
pi_65005097
De lijstjes vond ik wel meevallen toen ik zwanger was. Alleen de wijn was wel jammer toen het in de zomer zo'n lekker weer was.

Ja, leuk! Darten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65005384
Tijdens de zwangerschap miste ik eigenlijk vooral de "rare" biefstuk en de alcohol
Ook heb ik (zeker in het begin v/d zwangerschap) heel weinig cafeïne genomen, er zijn aardig wat onderzoekjes die roepen dat cafeïne geen goed idee is bij zwangerschap.
Kaneel heb ik niet heel moeilijk over gedaan

Darten? Whehe
pi_65005502
Wat is er zo intensief aan darten? Ik heb 't weleens gedaan, maar daar kreeg ik niet echt het idee van dat ik me flink aan het inspannen was. Misschien deed ik het gewoon niet goed ...
Voor mij klinkt trouwens de sauna dan het meest aantrekkelijk hmm....lekker luieren en tegelijk calorieën verbranden - perfecte combi ...

Over 't Sonja Bakkeren - voor mij niks dus, ik heb al snel weer honger na een stevige lunch. Als ik dan nog minder zou eten zou ik wel HEEL erg in de verleiding komen te snoepen.

Ik heb trouwens vanavond na 't eten een klein bakje roomijs gegeten maar ja, ik kon het de kinderen natuurlijk niet in hun eentje laten eten he, dat kan niet ...
pi_65005892
Gezien het gemiddelde postuur van topdarters durf ik de cijfers van valtaf ernstig in twijfel te trekken.
***Levi was here***
pi_65005903
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:13 schreef Levitation het volgende:
Gezien het gemiddelde postuur van topdarters durf ik de cijfers van valtaf ernstig in twijfel te trekken.
Stel je voor dat ze zouden gaan fietsen! Dan waren ze nog dikker!

Maar iets zegt mij dat het lijstje op "valt af" niet klopt.
pi_65005947
Ik heb trouwens net bijna een hele Evy-les in de woonkamer gedaan!
Manlief was nog niet thuis, het regende, was klaar met koken en verveelde me. Ging eigenlijk best goed. Straks toch nog maar even een rondje "echt" rennen.
***Levi was here***
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 21:16:53 #43
43556 miss_dynastie
pi_65006043
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:13 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Stel je voor dat ze zouden gaan fietsen! Dan waren ze nog dikker!

pi_65006063
Ik heb net een bakje fruit en ijs van van der Poel op... juist, het hele bakje.

En nu het goede nieuws, het hele bakje bevat slechts 150 kcal!

pi_65006120
Volgens mij klopt dat ook niet, anders ga ik elke dag darten

Mijn lijstje voor vandaag:

ontbijt: 1 boterham linera pate
lunch: 1 roggebrood linera pate, 2 cracottes met filet americain
tussendoor: appel en kiwi
diner: lasagne met spinazie en magere rundergehakt en tomaten.

Had eigenlijk meer gevarieerd willen eten met de lunch, maar 1 kind ziek en 1 kind krampjes werkt niet mee, dus snel snel wat gesmeerd
Sara
Merel
Ukje
pi_65006151
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:17 schreef Fannetje het volgende:

[ afbeelding ]
*noteert dit voor de zomer*
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 21:22:53 #47
43556 miss_dynastie
pi_65006288
quote:

[ afbeelding ]
Waar heb jij het vandaan? Ik heb het hier volgens mij nog nooit gezien...
pi_65006567
quote:

[ afbeelding ]
woeh
Hoe groot zijn die bakjes?
pi_65006613
500 ml, 375 gram

Ik heb het gekocht bij de Super de Boer.
pi_65006660
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:30 schreef Fannetje het volgende:
500 ml, 375 gram

Ik heb het gekocht bij de Super de Boer.
500 ml
Ik ga dat spul halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')