Mijn moeder was altijd al gek op osseworst.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
Oh men, ik werkte vroeger in een supermarkt op de vleeswarenafdeling en dan zelf filet maken, supervers dus en dan met vers brood van de broodafdeling...![]()
Levi, ik ben pas osseworst gaan eten sinds Sonja B.![]()
![]()
Soms heeft ze toch wel goeie dingen.![]()
![]()
Klopt, ook rauwe koe.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:06 schreef Suzanna het volgende:
Vooral heerlijk met uitjes erop en een gekookt eitje...dan geniet ik echt ten volle hoor!![]()
BE, wat grappig, ik zat ook aan filet americain in de topictitel te denken maar ik wist niks te bedenken!
(wat is osseworst trouwens ook alweer? Ik heb het een keer op, maar vond het erg op filet americain lijken, klopt dat?)
Geen idee.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:17 schreef Fuente het volgende:
Ik heb nog nooit osseworst gegeten. Smaakt het een beetje hetzelfde als filet americain dan?
hoi!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:54 schreef LovelyLady het volgende:
Op aanraden van BE:
* LovelyLady komt eens voorzichtig om een hoekje gluren en leest even mee
Magerder? Meen je dat nou? Ik vind het veel vetter smaken...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind van niet. Ik kan niet uitleggen wat het verschil is, maar ik vind het wel anders.
Mijn voorkeur is een beetje verschoven naar osseworst voor op brood omdat dat voor mijn gevoel magerder is omdat die saus er niet op zit zeg maar.
Ik had het puur over het idee van die saus als extra bovenop het vlees, maar goed... blijkbaar wordt osseworst van vetter vlees gemaakt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Magerder? Meen je dat nou? Ik vind het veel vetter smaken...
edit: even opgezocht: ossenworst 14.4 gram vet per ons en filet americain 8.7 gram vet per ons.
Welke saus heb je het over danquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had het puur over het idee van die saus als extra bovenop het vlees, maar goed... blijkbaar wordt osseworst van vetter vlees gemaakt.
Nou ja... ik mag het toch niet meer voorlopig.
Die oranje zooi die door het vlees gemengd word om het filet americain te laten zijn ipv hele magere, extra fijngedraaide tartaar.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Welke saus heb je het over dan? Ik heb nu ook maar weer een bakje filet americain meegenomen, wel bij de supermarkt en dus vetter dan bij de slager, maar ja, die had ook geen zin om speciaal voor mij tot acht uur open te blijven
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:38 schreef Liejannuh het volgende:
Dames en heren, stop maar met hardlopen, fietsen en zwemmen.
We moeten gaan darten!
Volgens www.valtaf.nl (waar ik vandaag dus heel braaf mijn lijstje aan het invullen was met wat ik heb gegeten en heb gesport), verbrand je met een uur darten 637 calorieen. Met een uur fietsen verbrand je slechts 318 calorieen. Met een uur intensieve sex (hebben jullie wel eens niet intensieve sex eigenlijk??) verbrand je slechts 119 calorieen. Een uur sauna staat gelijk aan 478 calorieen verbruiken.
Dartclubje oprichten maar?
Stel je voor dat ze zouden gaan fietsen! Dan waren ze nog dikker!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:13 schreef Levitation het volgende:
Gezien het gemiddelde postuur van topdarters durf ik de cijfers van valtaf ernstig in twijfel te trekken.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:13 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Stel je voor dat ze zouden gaan fietsen! Dan waren ze nog dikker!
*noteert dit voor de zomer*quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:17 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb net een bakje fruit en ijs van van der Poel op... juist, het hele bakje.
En nu het goede nieuws, het hele bakje bevat slechts 150 kcal!
[ afbeelding ]
Waar heb jij het vandaan? Ik heb het hier volgens mij nog nooit gezien...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:17 schreef Fannetje het volgende:
[ afbeelding ]
woehquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:17 schreef Fannetje het volgende:
[ afbeelding ]
500 mlquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:30 schreef Fannetje het volgende:
500 ml, 375 gram
Ik heb het gekocht bij de Super de Boer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |