abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65028155
Ik heb regelmatig last van kuitkramp. Voor mijn zwangerschappen ook al. Vreselijk, maar het is niet anders helaas..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65029560
ik slik meestal een paar dagen van die vitaminepillen als ik last heb van kramp, dan is het ook snel weer over.

Ik heb wel eens gelezen dat het een tekort aan bepaalde mineralen zijn..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65029718
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:26 schreef teigan het volgende:
ik slik meestal een paar dagen van die vitaminepillen als ik last heb van kramp, dan is het ook snel weer over.

Ik heb wel eens gelezen dat het een tekort aan bepaalde mineralen zijn..
Gisteren heb ik ook direct magnesium genomen. Vanmorgen weer.
Kuiten zijn nog heel hard en als ik stil heb gezeten moet ik echt op gang komen.
Maar ik heb nu meer een soort langdurige kramp, niet van die accute waarbij je niet meer op je benen kan staan. Kuiten zijn gewoon kei en kei hard.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_65029819
Hm, klinkt alsof er dus ook veel zooi inzit... Veel drinken en blijven bewegen lijkt mij het verstandigste dan..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65031434
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:10 schreef freecell het volgende:
Kramp is naar Ik had het tijdens de zwangerschap bijna elke nacht wel een keer! En dan werd ik dus "auwauwauw" roepend wakker
En TARA sliep daar gewoon doorheen
Tijdens de zwangerschap ja! toen had ik het heeeeel vaak. Oh bah, wat deed dat pijn zeg.
pi_65031486
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:37 schreef Blinker het volgende:
Vandaag nog een keertje gewogen en maar liefst 1,5 kilo afgevallen
Stand is nu 102 De < 100 kilo komt in de buurt!
Way to go Dat klinkt goed! Hoe lang heb je over die 1,5 kilo gedaan? Ik val volgens mij helemaal niets af ...
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:56:05 #84
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_65033727
Hou je vast, vijf dagen
Ik snap er niks van dat het zo snel gaat, maar mijn levensstijl is dan ook wel drastisch veranderd.

Ik heb vaak ook last van jeugdpuistjes, maar het lijkt er toch op dat ik er nu minder last van heb. (ook zal zegt men dat het een fabeltje is)

Vanavond helaas wel chinezen, dus ik zal weer een beetje in moeten leveren.
pi_65033882
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:56 schreef Blinker het volgende:
Hou je vast, vijf dagen
Ik snap er niks van dat het zo snel gaat, maar mijn levensstijl is dan ook wel drastisch veranderd.

Ik heb vaak ook last van jeugdpuistjes, maar het lijkt er toch op dat ik er nu minder last van heb. (ook zal zegt men dat het een fabeltje is)

Vanavond helaas wel chinezen, dus ik zal weer een beetje in moeten leveren.
Man, zeker? Die gaan altijd zo enorm rap!
Gefeliciteerd dat het zo snel gaat! Lekker is dat, hè?

Ik heb ook -ondanks mijn leeftijd- nog steeds last van jeugdpuistjes. Maar ik heb de indruk dat het laten staan van varkensvlees bij mij helpt. Werkt bij mijn broer echt geweldig, hij had tot zijn 38ste puistjes, stopte met varkensvlees eten en na een aantal maanden had hij een super mooie huid. (ok, de schade van 25 jaar puistjes is te zien, maar hij heeft zelden meer een nieuwe plek)
***Levi was here***
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:03:42 #86
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_65034033
Klopt
Ik ben nu ook totaal gestopt met varkensvlees eten. Sowieso vet eten laten staan.
Vroeger at ik ook nogal vaak diepvriesmaaltijden e.d. onder het mom van lekker makkelijk.
Nu eet ik veel gezonder, dus misschien dat het daar ook allemaal mee te maken heeft.

Al die positieve dingen rondom het afvallen maakt het wel een stuk makkelijker.
Dit ritme kan ik voorlopig nog zeker wel volhouden
pi_65034197
Zorg wel dat je nog iets aan (goede)vetten binnen krijgt! Je hebt vetten nodig. Bijvoorbeeld om vitamines A,D,E & K op te nemen.
***Levi was here***
pi_65037338
Vetten hoeven niet slecht te zijn, en olijfolie is zelf nog lekkerder dan bakboter vind ik persoonlijk.

Heb mij echte gewicht er maar eens terug in gezet. ben begin december gestart aan 100kg, dan 3kg eraf, maar door de feestdagen zijn die er helaas weer bij aan gekomen. Ik heb ooit meer gewogen zoals sommigen zich wel herinneren, maar ik wil echt NOOIT meer over de 100kg gaan.
pi_65037550
Wat is wijsheid:
Ik zit even op dat dieet-web enzo. nou moet ik een streefgewicht invullen maar ik had eerst in gedachte onder de 100 te komen en dan weer een nieuw streefgewicht in te vullen... Kan dat?
pi_65037665
Lovely, dat kan geloof ik wel, zo heb ik het in ieder geval wel bedacht
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65040295
Lovely, dat kan je zo aanpassen ja..

ik heb ooit als eerste streef 95 gezet, toen 90 en zo elke keer 5 kilo omlaag. ik sta nu niet in het lijstje, maar mijn streef staat nu op 75 kilo...
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:28:26 #92
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_65045140

Voor het eerst sinds heel lang weer in de sportschool geweest.

Niets gesnoept, behalve worteltjes.

En nog steeds gestopt met roken.

Hij gaat keigoed!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:47:35 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65045899
Goed bezig Sanne!
pi_65049445
Ik eet amper zo niet nooit varkensvlees, ik eet 'schoon' maar ik zit nog steeds onder de pukkeltjes En ik ben al even uitgepubert

Ik hoop dat ik zaterdag wat ben afgevallen, heb nu al 't gevoel dat ik niet afval...En als dat gebeurt dan vraag ik me af waar ik 't allemaal voor doe
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_65053054
Fijn Sanne

Ik houd niet van varkensvlees , eet het zelden eigenlijk.

Hier gaat het goed, alleen ben ik soms zo druk dat ik gewoon niet aan tussendoortjes toekom. Morgen ga ik er echt beter op letten en wat meer eten.

Lijstje voor vandaag:

Ontbijt: kom cornflakes met melk
Lunch: 2 boterhammen filet americain
Diner: aardappels, veel broccoli en een rosbieflapje
Tussendoor: enorme peer

Niet genoeg tussendoortjes dus, morgen beter!
Sara
Merel
Ukje
pi_65058551
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:58 schreef _aurum_ het volgende:
Ik eet amper zo niet nooit varkensvlees, ik eet 'schoon' maar ik zit nog steeds onder de pukkeltjes En ik ben al even uitgepubert
Dat het bij de een werkt, wil helaas helemaal niet zeggen dat het bij een ander werkt. Ieder lijf is nu eenmaal anders... én je weet ook niet hoe erg het zou zijn als je wél varkensvlees zou eten.
quote:
Ik hoop dat ik zaterdag wat ben afgevallen, heb nu al 't gevoel dat ik niet afval...En als dat gebeurt dan vraag ik me af waar ik 't allemaal voor doe
Bijt je niet te erg vast op cijfertjes. Dat werkt heel demotiverend (zie ook je eigen reactie). Je doet het niet voor de weegschaal, maar voor jezelf. Je wilt lekker in je vel zitten en je gezond(er) voelen. Een weegschaal is niets meer dan een indicatie. Vergeet niet dat je van sporten ook spieren aan maakt en die zijn heel zwaar, je kunt dus zwaarder worden terwijl je wel bijvoorbeeld cm's op je buikomtrek verliest.
Laat nooit je weegschaal bepalen hoe je je voelt. Je bent goed bezig en dat is wat telt!

Daarbij, als je het gevoel hebt (te) veel moeite te doen, kijk dan nog eens kritisch naar je aanpak. Probeer en levensstijl te ontwikkelen die je vol kunt houden. Langzaam afvallen en daarna netjes stabiliseren is lastig en er is geduld voor nodig, maar het is verre weg de gezondste manier en de enige manier om definitief met de kilo's af te rekenen.

Nu klink dit allemaal wel heel wijs, maar het heeft mij ook 20 jaar gekost om tot dit inzicht te komen en ik moet het mezelf ook telkens weer vertellen. Heb ook nog steeds de neiging om me op de verkeerde dingen te focussen.
***Levi was here***
pi_65059131
Lijstje voor vandaag (gelijk begonnen met iets verkeerds, maar ja, dochter wilde de boterham niet meer...)
O: kiwi, boterham met een klein beetje hagelslag halve appel
T: ontbijtkoekreepje
L: boterhammen met rookvlees, sla, kaas
T: sinaasappel
D; nog geen idee

En gisteren heb ik gegeten:
O: kom met havermout plus melk en rozijnen, beetje zoetstof
L: 2 boterhammen met filet americain en sla, 1 met honing
D: aardappels, broccoli met saus van 1 paprika, 2 uien, het groente- en aardappelnat erbij gedaan en een bouillonblokje. Gehaktballetjes erbij en een beetje kaas over de broccoli.
T: sultana, mandarijn
pi_65059254
Goedemorgen
Ik zit alvast aan de thee, ontbijt komt zo wel
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:47:08 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65059367
Mijn lijstje van gisteren:

T: appel
O: 2 boterhammen met pindakaas en een beker melk
T: vitalinea yoghurtje
L: 4 tosti's
D: spaghetti met extra veel groenten in de saus
T: nog een klein beetje spaghetti, het was zo lekker

Vandaag:
O: Brinta
L: 4 boterhammen, 2 met kalkoen, 2 met kaasspread
T: minneola
T: appel in de trein
D: Aardappels, sperziebonen, tartaartje
T: minneola en vitalinea yoghurtje
pi_65059542
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 08:47 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn lijstje van gisteren:

T: nog een klein beetje spaghetti, het was zo lekker
Oei, je lijkt mij wel! Dat is mijn grootste valkuil denk ik m.b.t. minder / gezonder eten, ik hou zo van avondeten dat ik echt niet genoeg lijk te hebben aan 1 portie... ik moet altijd nog even ervan snoepen o.i.d...

Maarre, 4 tosti's is toch niet verkeerd? Eigenlijk gewoon vier boterhammen toch?
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:05:24 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65059654
Neuh... 8. Nou ja, met een flink stuk eraf anders past het niet in het tosti ding.
Op zich niet heel erg en de weegschaal blijft neutraal, dus het kan blijkbaar wel.

Dat van dat avondeten doe ik vrijwel nooit. Eig. alleen bij spaghetti en bijv. bij chili con carne als er wat overblijft. Daar kan ik me echt helemaal klem aan eten.
Maar het is idd wel verleidelijk als je lekker gegeten hebt en er blijft nog wat over.
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:33:09 #102
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65060242
hebben jullie niet dat een dag ongezonder eten zich pas twee dagen later op de schaal laat zien? daar ben ik door dagelijks wegen wel achter gekomen, dat er bij mij altijd een dagje vertraging in zit (behalve als ik heel zout heb gegeten, dan zie ik het onmiddellijk)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_65060925
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:33 schreef kwakveense het volgende:
hebben jullie niet dat een dag ongezonder eten zich pas twee dagen later op de schaal laat zien? daar ben ik door dagelijks wegen wel achter gekomen, dat er bij mij altijd een dagje vertraging in zit (behalve als ik heel zout heb gegeten, dan zie ik het onmiddellijk)
Heb ik vooral als ik me misdragen heb. Dan lijkt het de volgende dag best mee te vallen en een paar dagen later komt de weegschaalkater dan pas.
***Levi was here***
pi_65062073
Bij mij gaat het meestal heel snel erop, dat zie je echt de volgende dag al. Het duurt altijd veeeel langer dan een dag om het er weer af te krijgen
pi_65062193
Deze week niets afgevallen (tenminste niet te zien op mijn weegschaal die afrond op halve kilo's)
Vandaag weer lekker gezond doen met sushi zelf maken
pi_65062702
Ik ga enorm veel vitamines eten ofzo. Ik bevind mij weer in een fysieke dip geloof ik. Ondanks dat het fietsen al een stuk makkelijker gaat.

Als ik een paar dagen slecht heb gegeten dan negeer ik mijn weegschaal gewoon een tijdje. En aangezien ik er nu toch nog echt 5 kilo af wil (iets met broeken die een half jaar geleden nog wel pastten maar nu niet meer) sta ik weer braaf iedere ochtend op de weegschaal en let ik op mijn werkdagen gewoon extra goed op wat ik eet. Ik probeer het onder de 1800 calorieen te houden als ik 2 keer een uur fiets.

Owja, ik kan de dartvraag niet stellen op Valt Af, want ik heb geen special care abbo.
pi_65063569
Nou de sushi is klaar heb nu alleen nog krab en mango over......de mango kan ik zo wel op eten maar weet iemand nog iets lekkers met krab?
pi_65068158
Thanks Levi

Volgens mij had ik gister even een dipje

@ Miss_S: Krabsalade?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:32:32 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65068278
kwak, bij mij lijkt het juist extra hard te gaan als ik me een dagje heb laten gaan. Frietjes ofzo, juist met zout, want dat eet ik tegenwoordig heel weinig. Daar ga ik me toch een partij van plassen. Echt vaag.
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2009 @ 14:13:06 #110
43556 miss_dynastie
pi_65069839
Nou, over plassen gesproken... ik kreeg me gister toch een partij last van m'n blaas, ik dacht zelf dat het een blaasontsteking was, maar het is nu al bijna over, dat kan volgens mij niet? Ik kon er gewoon niet van slapen, elke keer als ik ging liggen moest ik weer, dus maar weer opgestaan. Wat van de vitamine C die ik eigenlijk voor de kat had gekocht weggewerkt en vannacht om een uur of vier ging het wel weer, dus nog maar even naar bed gegaan, en nu is het aardig over. Maar man, wat voelde ik me beroerd...
pi_65071887
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:29 schreef _aurum_ het volgende:
@ Miss_S: Krabsalade?
Dat zat ik ook te denken, maar hoe lang blijft de krab nu nog goed?
Heb voor vandaag namelijk wel genoeg te eten aan de sushi en mango

En over plassen gesproken, heb bijna 1 maand lang last gehad maar toch niet echt een blaasontsteking. Nu elke dag een cranberry tablet en gaat gelukkig weer goed
pi_65080395
Jummie, net snert gegeten. Had ik even ontzettende trek in.
Heb mijn "geen varkensvlees" regel dus maar ff een dagje opgeschort.

Zal meteen een lijstje doen:
O: 2 boterhammen halvajam
T: 1 kiwi en 1 mineola
L: 2 boterhammen kipfilet (die naar Linera smaakt ) en 1 boterham met kaas
T: 2 pepermuntjes , 1 kiwi, 2 mandarijnen
D: 450ml erwtensoep van de Hema en 2 knackerbrodjes
T: nog op de planning: sla en toetje.

Voor het feit dat ik de hele dag "honger" heb gehad, vind ik dat ik me keurig gedragen heb.
* Geeft zichzelf een schouderklopje
***Levi was here***
pi_65082900
Ik ben gisteren uit eten geweest en heb ook een lekker nagerecht genomen, zonder schuldgevoelens
pi_65082944
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:40 schreef Fannetje het volgende:
Ik ben gisteren uit eten geweest en heb ook een lekker nagerecht genomen, zonder schuldgevoelens
Wat had je gekozen?
pi_65083487
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 08:31 schreef Suzanna het volgende:
Lijstje voor vandaag (gelijk begonnen met iets verkeerds, maar ja, dochter wilde de boterham niet meer...)
O: halve kiwi, boterham met een klein beetje hagelslag halve appel
L: 2 boterhammen met filet americain, sla, plakje 'flinterdun' runderrookvlees
D; nog geen idee Zuurkoolschotel met gehakt met uitjes en paprika onderin, daarna kruidenzuurkool, daarna stukjes appel en ananas, daarna aardappelpuree en bovenop een beetje paneermeel met een klontje boter (ouderwetse manier van ovenschotel maken ). Was echt heel erg lekker!
Als toetje een klein beetje dubbelvla (mmm)
BE, 4 dubbele tosti's, ach, het gaat er zo makkelijk in op die manier vind ik altijd. Wel errrrrg lekker! En tja, nog altijd een stuk beter dan een zak chips toch? En eigenlijk net zo lekker vind ik.
pi_65083607
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:32 schreef Levitation het volgende:
Jummie, net snert gegeten. Had ik even ontzettende trek in.
Heb mijn "geen varkensvlees" regel dus maar ff een dagje opgeschort.

Zal meteen een lijstje doen:

T: 1 kiwi en 1 mineola

T: 2 pepermuntjes , 1 kiwi, 2 mandarijnen
Wat eet jij veel fruit zeg! Maar als je zo'n honger hebt kan ik me dat zo voorstellen.
Kipfilet is trouwens ook niet altijd lekker voor op brood. Waar had je die gehaald? Dan weet ik wat ik moet vermijden
pi_65083933
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:59 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Wat eet jij veel fruit zeg! Maar als je zo'n honger hebt kan ik me dat zo voorstellen.
Kipfilet is trouwens ook niet altijd lekker voor op brood. Waar had je die gehaald? Dan weet ik wat ik moet vermijden
Ik eet altijd wel veel fruit. Ik zorg altijd dat ik een heleboel bij me heb op mijn werk, dan grijp ik niet zo snel naar iets slechts.
De kipfilet was kipfilet met tuinkruiden van de Lidl. Over veel producten van de Lidl ben ik erg te spreken, maar deze koop in niet meer.
***Levi was here***
pi_65084252
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:07 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik eet altijd wel veel fruit. Ik zorg altijd dat ik een heleboel bij me heb op mijn werk, dan grijp ik niet zo snel naar iets slechts.
De kipfilet was kipfilet met tuinkruiden van de Lidl. Over veel producten van de Lidl ben ik erg te spreken, maar deze koop in niet meer.
Maar is zoveel fruit ook niet slecht?
pi_65084742
Niet 'slecht' volgens mij, maar wel niet zo aan te raden vanwege de vele suikers. Al zijn het fruitsuikers, ook daarvan kun je teveel krijgen. 2 stuks per dag wordt aanbevolen, anders ga je ook snel over je max. aantal calorieën heen.
pi_65084827
Ik let op de kcal die ik binnenkrijg en zorg dat ik zeker niet te weinig groente en fruit eet. Verder let ik niet heel erg op koolhydraten enzo. Ik beweeg veel en gebruik de koolhydraten dus ook weer. En je kunt beter fruit eten dan koekjes of snoep. (en dat zou ik ongetwijfeld doen als ik geen fruit at!)
***Levi was here***
pi_65085198
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:30 schreef Levitation het volgende:
Ik let op de kcal die ik binnenkrijg en zorg dat ik zeker niet te weinig groente en fruit eet. Verder let ik niet heel erg op koolhydraten enzo. Ik beweeg veel en gebruik de koolhydraten dus ook weer. En je kunt beter fruit eten dan koekjes of snoep. (en dat zou ik ongetwijfeld doen als ik geen fruit at!)
Ik vind het eigenlijk wel meevallen wat je eet. Ik neem namelijk ook best veel fruit, een yoghurtje en wat amandelen mee maar dat komt omdat zij op mijn werk m&m's verslaafd zijn . Gisteren werd er trouwens binnen een dag een doos luxe koekjes (met chocola enzo) opgegeten . Dit om maar even aan te geven hoe erg het is op die afdeling waar ik werk .

Mijn lijstje:
Ontbijt: glas optimel en 2 boterhammen met kipfilet
Lunch: groentensoep met een pistolet + 2 wasacrackers met salade
Tussendoor 1: banaan + appel
Tussendoor 2: ontbijtkoek + vitalinea
Tussendoor: pilates
Diner: maaltijdsalade met kip
Toe: yoghurttoetje
pi_65086922
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:28 schreef Suzanna het volgende:
Niet 'slecht' volgens mij, maar wel niet zo aan te raden vanwege de vele suikers. Al zijn het fruitsuikers, ook daarvan kun je teveel krijgen. 2 stuks per dag wordt aanbevolen, anders ga je ook snel over je max. aantal calorieën heen.
Ja de kcal telt dan wel snel op, ik zou ook de hele dag door fruit kunnen en willen eten maarja daar val je ook niet van af
Levi eet je altijd ruim boven die 2 stuks fruit op een dag?
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:29:03 #123
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65087149
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:56 schreef Suzanna het volgende:

[..]

BE, 4 dubbele tosti's, ach, het gaat er zo makkelijk in op die manier vind ik altijd. Wel errrrrg lekker! En tja, nog altijd een stuk beter dan een zak chips toch? En eigenlijk net zo lekker vind ik.
Helaas zijn de kcal voor een zak chips en 2 tosti's bijna gelijk.

Tosti levert gemiddeld 240kcal en een zak chips 550
2 tosti's zijn dus bijna 500kcal

Bummer
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:31:22 #124
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65087263
Een zak chips 550 kcal? Ik dacht dat chips dat ongeveer per ons bevatte en dus 2x zoveel (want meestal 200gr) voor een zak.
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:33:00 #125
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65087336
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:31 schreef Jojogirl het volgende:
Een zak chips 550 kcal? Ik dacht dat chips dat ongeveer per ons bevatte en dus 2x zoveel (want meestal 200gr) voor een zak.
Zakken zijn max 150 gr.
Kcal varieren per soort natuurlijk, een gemiddelde van 550 per zak is wel ruim.

Zelfde geld voor tosti's; ook weer afhankelijk van de hoeveelheid kaas/ham/soort brood, maar 240 is het gemiddelde.
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:37:32 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65087521
Ik heb het even gecheckt. Heb hier zo'n croky zakje friet-sticks liggen.
507Kcal per 100 gram.
Geen idee hoeveel er in zo'n grote zak chips zitten. Dit zakje is 150 gram.

En nu durf ik niet eens meer...
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:38:23 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65087556
Zonder ham, scheelt dat nog SHE?
Simpel volkoren brood en 1 plakje goudse belegen van de lidl.
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:40:59 #128
4177 Jojogirl
pi_65087673
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:33 schreef SHE het volgende:

[..]

Zakken zijn max 150 gr.
Volgensmij zijn alleen de "rare" smaken max. 150 gram, alle standaardsmaken zijn 200gr, zowel van Lays als C1000 huismerk iig. En volgens valtaf.nl zitten de meeste soorten chips tussen de 450 en 550 kcal per ons

Ben ik even blij dat we heel toevallig even geen chips in huis hebben, zou nu niet meer durven eten
pi_65087778
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:38 schreef Brighteyes het volgende:
Zonder ham, scheelt dat nog SHE?
Simpel volkoren brood en 1 plakje goudse belegen van de lidl.

Ik eet nooit tosti met ham, bij mijn vriendje kreeg ik er eentje met cheddar kaas maar dat vond ik ook niet lekker.
Doe maar gewoon slankie kaas op mijn tosti en verder niets
Vandaag wel teveel gegeten maar dan vooral vis, het snoepen/snacken van de feestdagen is er nu echt uit
pi_65087816
De zak naturelchips die hier in de kast ligt is ongeveer 800 Kcal voor de hele zak
(ik houd gelukkig niet van naturel en voor TARA is veel Kcal alleen maar goed!)

* freecell is hard aan het verbranden... koorts
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:47:35 #131
4177 Jojogirl
pi_65087973
Oe, beterschap freecell.

Dat is trouwens ook de reden waarom ik altijd naturel koop als ik het echt niet wil eten: ik vind ze veel te zout en vindt ze wel lekker.
pi_65088092
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:47 schreef Jojogirl het volgende:
Oe, beterschap freecell.

Dat is trouwens ook de reden waarom ik altijd naturel koop als ik het echt niet wil eten: ik vind ze veel te zout en vindt ze wel lekker.
Is dat niet gemeen van ons vrouwen, slechte dingen kopen die we niet lusten zodat onze gezondheid er geen last van heeft maar diegene waar we het meest van houden wel.
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:53:55 #133
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65088236
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:40 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Volgensmij zijn alleen de "rare" smaken max. 150 gram, alle standaardsmaken zijn 200gr, zowel van Lays als C1000 huismerk iig. En volgens valtaf.nl zitten de meeste soorten chips tussen de 450 en 550 kcal per ons

Ben ik even blij dat we heel toevallig even geen chips in huis hebben, zou nu niet meer durven eten
Ik heb hier een aantal zakken liggen voor meneer, maar die zijn allemaal 150?

Is 200gr geen familiezak? Of gaat dat echt per smaak? Voor zover je van smaak kunt spreken natuurlijk.

@ BE : alles scheelt, maar ipv de ham zou ik eerder de kaas weglaten Maar goed, dan is het geen tosti meer.
Lidl heeft trouwens wel lekkere light smeltkaas in kant en klare tostiplakjes. Scheelt toch weer.

Light sjips scheelde dan weer niet zoveel met de gewone meen ik me te herinneren.
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:06:45 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65088811
Yak, zo'n warme boterham met een plakje lauwe ham ertussen!

Die tosti's komen niet vaak voor hoor. Meestal heb ik gewoon geen kaas meer in huis tegenwoordig. Kom ik ook niet in de verleiding.
En nee... ik ben nog niet zo gek geweest om een boterham met slankie smeerkaas in het ijzer te stoppen.
pi_65088964
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Is dat niet gemeen van ons vrouwen, slechte dingen kopen die we niet lusten zodat onze gezondheid er geen last van heeft maar diegene waar we het meest van houden wel.
Nou, aangezien mijn man 48 KG is bij zijn 1.81 denk ik niet dat het erg veel kwaad kan
Als ik hem geen snacks meer voer wordt hij alleen maar dunner, dus haal ik wel snacks in huis, maar dan vooral de soort die hij geweldig vindt en ik niet
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:10:43 #136
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65089002
Ik wel; slankie smeerkaas op een boterham met wat ui en tomaat.

Was verdikkeme nog lekker ook
Then again, ik vind tosti's wel iets wat je maar gewoon moet eten. Een light tosti is eigenlijk net zo belachelijk als light chips. Eet dan niks.
pi_65089194
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:09 schreef freecell het volgende:

[..]

Nou, aangezien mijn man 48 KG is bij zijn 1.81 denk ik niet dat het erg veel kwaad kan
Als ik hem geen snacks meer voer wordt hij alleen maar dunner, dus haal ik wel snacks in huis, maar dan vooral de soort die hij geweldig vindt en ik niet
Ja die is wel eng dun he maarja dan nog steeds kan je volgens mij het beste niet die ongezonde dingen eten (ookal zie je het niet aan de buitenkant)
Maarja ik heb makkelijk praten zowel mijn vriend en ik zijn niet van het snoepen, konden we nu maar alvast gaan samenwonen
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:20:53 #138
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_65089493
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:10 schreef SHE het volgende:

Then again, ik vind tosti's wel iets wat je maar gewoon moet eten. Een light tosti is eigenlijk net zo belachelijk als light chips. Eet dan niks.
Of naar de MacDonald gaan en een megamenu bestellen, maar wel met een Cola Light er naast
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:22:14 #139
4177 Jojogirl
pi_65089568
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:09 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat dus, alleen dan +20 kilo en 13 cm.
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:22:29 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65089584
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:10 schreef SHE het volgende:

Ja, maar het nadeel ervan is dat ik het nooit braaf bij 1 tosti kan laten.
The good thing is dan wel dat er alleen nog ketchup bij gaat, meer niet.
Ach... zo af en toe eens...
pi_65089626
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:20 schreef Blinker het volgende:

[..]

Of naar de MacDonald gaan en een megamenu bestellen, maar wel met een Cola Light er naast
En toch is het nuttig, bespaar je toch nog heel wat kcal.
Maarja Mac
pi_65089671
freecell, beterschap..

ik heb net nog even hardgelopen, maar het was glad op de weg, sommige stukken slipten mijn schoenen bij elke afzet weg..

Maarja, lekker op mijn gemakje les 5 van Evy uitgelopen, dus zo even douchen, en kijken hoelang het nu duurt voordat ik spierpijn krijg... hopelijk morgen na mijn lessen, anders ben ik daar zo chagrijnig, en ik was vandaag ook al niet zo aardig tegen een paar leerlingen(slecht geslapen door de studentenflat, die hadden een feest met veel geschreeuw)
pi_65089928
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:20 schreef Blinker het volgende:

[..]

Doe ik toch écht (die ene keer per jaar dat ik er kom), ik vind gewone cola niet lekker en daarbij... als ik een vette maaltijd eet hoef ik daar toch niet ook nog eens 500ml suikerwater bij te drinken (210kcal).
Volgens mij is bovenstaande redenering juist een reden dat veel mensen dik worden. De gedachte dat 'het dan toch niet meer uitmaakt' is best link.

En ja, Miss_S ik eet iedere doordeweekse dag meer dan 2 stuks fruit. Ben overigens niet gevoelig voor argumenten om dat niet te doen. Mijn streven van dit jaar is een leefbare gezonde leefwijze ontwikkelen, niet snel afvallen.
***Levi was here***
pi_65090011
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:29 schreef Levitation het volgende:

[..]

Doe ik toch écht (die ene keer per jaar dat ik er kom), ik vind gewone cola niet lekker en daarbij... als ik een vette maaltijd eet hoef ik daar toch niet ook nog eens 500ml suikerwater bij te drinken (210kcal).
Volgens mij is bovenstaande redenering juist een reden dat veel mensen dik worden. De gedachte dat 'het dan toch niet meer uitmaakt' is best link.

En ja, Miss_S ik eet iedere doordeweekse dag meer dan 2 stuks fruit. Ben overigens niet gevoelig voor argumenten om dat niet te doen. Mijn streven van dit jaar is een leefbare gezonde leefwijze ontwikkelen, niet snel afvallen.
Gezond is natuurlijk ook anders voor iedereen als er snoepen tegenover staat kan je inderdaad beter fruit eten. Maar bij alles is TE niet gezond natuurlijk.
pi_65090089
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Gezond is natuurlijk ook anders voor iedereen als er snoepen tegenover staat kan je inderdaad beter fruit eten. Maar bij alles is TE niet gezond natuurlijk.
Maar ik vind het dan ook niet TE. Vandaag was wel meer dan normaal, maar dat was omdat ik enorme honger had.
Alternatief is dat ik een snelle jelle ofzo ga halen in de kantine en voor de hoeveelheid suiker en kcal die daarin zit, kun je heel wat fruit eten.
***Levi was here***
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:34:22 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65090119
Echt glad joh Teigan? Dan loopt he took niet echt lekker. Wel goed dat het weer zo lekker gaat!
pi_65090194
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:33 schreef Levitation het volgende:

[..]

Maar ik vind het dan ook niet TE. Vandaag was wel meer dan normaal, maar dat was omdat ik enorme honger had.
Alternatief is dat ik een snelle jelle ofzo ga halen in de kantine en voor de hoeveelheid suiker en kcal die daarin zit, kun je heel wat fruit eten.
Maar als dit wel normaal was dan is het wel redelijk te
En snelle jelle moet je ook zeker niet vaak doen

Maar waarom wil je niet echt meer afvallen?
pi_65090263
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:14 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ja die is wel eng dun he maarja dan nog steeds kan je volgens mij het beste niet die ongezonde dingen eten (ookal zie je het niet aan de buitenkant)
Maarja ik heb makkelijk praten zowel mijn vriend en ik zijn niet van het snoepen, konden we nu maar alvast gaan samenwonen
Hij is een tijdje geleden geprikt en zijn bloedwaarden zijn totaal top, vooral doorgaan met volstoppen was de boodschap
En hij is niet eng dun, hij is prachtig Alleen wel dun. Niks engs aan
pi_65090362
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Hij is een tijdje geleden geprikt en zijn bloedwaarden zijn totaal top, vooral doorgaan met volstoppen was de boodschap
En hij is niet eng dun, hij is prachtig Alleen wel dun. Niks engs aan
Ik hou niet echt van magere jongens, zou bang zijn dat ie op een gegeven moment breekt
Maarja jij bent ook slanker dan ik ben dus dan past het wel bij elkaar.
En volstoppen met ongezonden dingen?
pi_65090462
Ik wil wel afvallen, maar ik wil niet meer al mijn energie alleen maar in afvallen steken. Ben jaren lang geobeseerd geweest door mijn gewicht en van die last wil ik af. Ik heb nog zoveel andere dingen in mijn leven waar ik (veel) energie voor nodig heb, zoals mijn opleiding, werk, mijn man ( ) en sporten dat ik besloten heb de focus te verleggen.

Net trouwens met mijn beurse kuiten geprobeert les 7 van Evy te lopen. Ging niet echt geweldig. MP3 speler vond het halverwege welletjes en aangezien ik al volledig verkrampt was, werd het erg moeilijk om op eigen kracht verder te lopen (zonder stopwatch ook!). Zaterdag weer een poging doen. Ben niet voor 1 gat te vangen.
***Levi was here***
pi_65090880
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik hou niet echt van magere jongens, zou bang zijn dat ie op een gegeven moment breekt
Maarja jij bent ook slanker dan ik ben dus dan past het wel bij elkaar.
En volstoppen met ongezonden dingen?
Volstoppen met wat dan ook meer
We hebben het een tijdje op een dietiste methode geprobeerd, dat was een gezond menu waar ik van aan zou komen, maar mooi niet dus, 3 KG er af in 2 weken en dat kan hij zich niet veroorloven. We zijn toen maar gauw weer terug gegaan naar de ongezonde zooi
(hij eet trouwens ook heel veel gezonde dingen hoor Gewoon elke dag fruit en groente, niet dat hij alleen maar ongezonde dingen snaait )

Vandaag trouwens Evy 15 gelopen, ging prima, al was ik wel blij toen ze zei dat de les er op zat
pi_65090945
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Volstoppen met wat dan ook meer
We hebben het een tijdje op een dietiste methode geprobeerd, dat was een gezond menu waar ik van aan zou komen, maar mooi niet dus, 3 KG er af in 2 weken en dat kan hij zich niet veroorloven. We zijn toen maar gauw weer terug gegaan naar de ongezonde zooi
Toch zou ik dat niet zo snel vertrouwen, maarja pessimistisch denken van mij altijd
Als je nu niets ziet wil niet zeggen dat het over 20 jaar nog niets van te zien is.
En hij kan niet gewoon heel veel eten van gezonde dingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')