SPOILER: schokkendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie ondertitel :)
Jaja, nu kan je praten wat je wil, maar eerst beweert Israel te zijn beschoten vanuit het gebouw, daarna zijn er raketten afgevuurd vanaf het schoolplein, en nu opeens werden vanuit een "aangrenzende zone" mortieren afgevuurd?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hoe kan een school nou gebruikt worden als menselijk schild?
Ik denk dat je doelt op de mogelijkheid dat er misschien mensen de school aanwezig waren die Hamas misschien heeft gebruikt als menselijk schild?
Waar zou jij gaan zitten als Hamas strijder? Waar denk je dat je veilig bent om je mortier neer te zetten en eens lekker kunt gaan knallen en de kans redelijk klein is dat Israël op je durft te schieten of in ieder geval een plek waar een hoop gezeik van komt als ze er op schieten.
En als blijkt dat Israël zonder duidelijke reden of alleen ter destructie en het maken van burgerslachtoffers op de school geschoten heeft mogen ze van mij allemaal het gevang in. Maar ik acht de kans redelijk klein dat het zo is en redelijk de kans redelijk groot dat Israël een goede reden had om het vuur te openen op zo'n politiek lastig doelwit.
Maar ik ga uit van het goede van de mens, en das ook niet altijd even slim....
Dat kan niet, want ze zijn niet te richten. Eenmaal in de lucht weet je niet exact waar zo'n raket terecht komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:48 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Niet om iets goed te praten oid maar vallen die kassamraketten daar ook niet onder? Die werden overigens wel doelbewust op burgers afgevuurd.
Ach, jij weet ook wel dat de Hamas en Hezbollah niet vies zijn van het gebruik van menselijke schilden. Het heeft dus zo zijn geschiedenis waaruit ik het e.e.a concludeer. Ik kan je wel bronnen geven van Amnesty, HRW en ook de VN.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan vertrouw ik de VN-ers zelf wat meer. Die stellen dat er nogal een groot verschil is tussen "in de buurt van de school" en "vanuit de school". Oftewel, ik vertrouw dat dan niet.![]()
Echt een heldendaad, beetje dit soort zaken goedpraten.![]()
Reageer eens op mijn post Mylene.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ach, jij weet ook wel dat de Hamas en Hezbollah niet vies zijn van het gebruik van menselijke schilden. Het heeft dus zo zijn geschiedenis waaruit ik het e.e.a concludeer. Ik kan je wel bronnen geven van Amnesty, HRW en ook de VN.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:48 schreef Reki het volgende:
Witte fosor geen chemisch wapen? . Kijk maar hoe de slachtoffers eruit zien (irak) . Het is ook gebruikt in libanon.Het is alleen een chemisch wapen als Saddam het gebruikt. Als Israël het gebruikt is het niet meer chemisch.SPOILER: schokkendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allah Al Watan Al Malik
22 dode Israeliers door die raketten sinds 2000 (Bron: Reuters)quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:48 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Niet om iets goed te praten oid maar vallen die kassamraketten daar ook niet onder? Die werden overigens wel doelbewust op burgers afgevuurd.
Doe maar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ach, jij weet ook wel dat de Hamas en Hezbollah niet vies zijn van het gebruik van menselijke schilden. Het heeft dus zo zijn geschiedenis waaruit ik het e.e.a concludeer. Ik kan je wel bronnen geven van Amnesty, HRW en ook de VN.
Ik heb dat nooit goed gepraat. Hoe kom je daar nu bijquote:
Of juist wel, en wil jij daar gewoon niet aan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:51 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit goed gepraat. Hoe kom je daar nu bij
Het is alleen niet zo zwart/wit als jij denkt.
Israël sloopt huizen van de ouders/ familie van Palestijnse zelfmoord terroristen. Deze familie krijgt vaak een 'groot' geldbedrag voor de daad van het familielid, dit om jonge martelaars aan te moedigen om zichzelf in Israël op te blazen. Israël heeft daartegenover geplaatst dat ze de huizen van (bekende) familieleden zal slopen om het weer minder aantrekkelijk te maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Onee? Israel bombardeert vaak genoeg huizen van onschuldige Palestijnen enkel omdat ze banden zouden hebben met Palestijnen die zich in Israel opblazen.
De Duitse represailles van vroeger kan je makkelijk vergelijken met de Israelische vergeldingsacties van nu.
Net zoals de Israëliërs er niet vies van zijn burgers het leven zuur te maken, al dan niet doormiddel van het bouwen van muren, het afsluiten van alle toevoerwegen en het bombarderen van scholen, huizen, vliegvelden en het stopzetten van tegoeden van Palestijnse banken, zodat niemand meer iets kan kopen? Dan geloof ik Amnesty, HRW en de VN ook als het gaat om Israël.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik ook van jou!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:48 schreef Salvad0R het volgende:
Ze liegen dat ze barsten en iedereen die het hier voor ze opneemt is de zuurstof op planeet Aarde onwaardig.
Ah ja, dan is het goed gepraat bij deze.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want ze zijn niet te richten. Eenmaal in de lucht weet je niet exact waar zo'n raket terecht komt.
Juist. 22 doden aan Israëls kant sinds 2000 door Hamas. Er zijn sinds 2000 in Israël meer doden door verkeersongelukken gevallen dan door Hamas.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
22 dode Israeliers door die raketten sinds 2000 (Bron: Reuters)
Dat aantal viel het eerste uur van Israel's onmenselijke offensief al in het niet bij het aantal Palestijnse slachtoffers.
Natuurlijk weet je dat wel, althans bij benadering. Feit blijft dat deze weldoelbewust op burgers werden afgeschoten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want ze zijn niet te richten. Eenmaal in de lucht weet je niet exact waar zo'n raket terecht komt.
Tja, ik praat het gewoon goed op dezelfde manier als Mylene.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah ja, dan is het goed gepraat bij deze.
Dat is contra-terreur volgens het tekstboek.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:47 schreef AryaMehr het volgende:
Israel bombardeert vaak genoeg huizen van onschuldige Palestijnen enkel omdat ze banden zouden hebben met Palestijnen die zich in Israel opblazen.
Nee, want de duitsers pakten niet familie van aanslagplegers, maar echt willekeurige mensen.quote:De Duitse represailles van vroeger kan je makkelijk vergelijken met de Israelische vergeldingsacties van nu.
Je kan het met allerlei leuke woorden proberen goed te praten maar zo werkt het niet. Feit is dat de Israeliers huizen slopen van onschuldige mensen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Israël sloopt huizen van de ouders/ familie van Palestijnse zelfmoord terroristen. Deze familie krijgt vaak een 'groot' geldbedrag voor de daad van het familielid, dit om jonge martelaars aan te moedigen om zichzelf in Israël op te blazen. Israël heeft daartegenover geplaatst dat ze de huizen van (bekende) familieleden zal slopen om het weer minder aantrekkelijk te maken.
Beetje hakken met de botte bijl wel, dat klopt, maar niet geheel willekeurig.
Ik heb het nooit over dwingen gehad hè? Wel eerlijk blijven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Doe maar.
En dan vooral de bronnen waarin staat dat Hamas haar bevolking DWINGT om als menselijk schild te fungeren, bitte.
quote:U.N. humanitarian chief accused Hezbollah on Monday of "cowardly blending" among Lebanese civilians and causing the deaths of hundreds during two weeks of cross-border violence with Israel.
"Consistently, from the Hezbollah heartland, my message was that Hezbollah must stop this cowardly blending ... among women and children," he said. "I heard they were proud because they lost very few fighters and that it was the civilians bearing the brunt of this. I don't think anyone should be proud of having many more children and women dead than armed men."
En Human Right Watch heeft Israël als zowel Hamas inmiddels opgeroepen om geen gebruik te maken van menselijk eschilden. Ik kan dat raport niet vinden.quote:Amnesty kritiseert Hamas en Fatah
In het heetst van de strijd gebruikten Hamas-strijders appartementencomplexen en ziekenhuizen als uitvalsbases voor hun aanvallen en werden aanhangers van de tegenpartij zelfs in hun ziekenhuisbed doodgeschoten. Er werd zwaar gevochten in dichtbevolkte buurten, waarbij kogels en granaten vanuit de ramen werden afgeschoten.
Dat betwijfel ik zeer, of ze doelbewust de burgers willen raken. Ik kan niet in hun hoofd kijken, noch in de hoofd van de Israëliërs. Ik kan slechts feiten opnoemen en dat is dat ze netzoals bij de bombardementen die Israëliërs uitvoeren, doorgaans burgers raken. DAT is wat telt, of ze het doelbewust doen of niet, kan mij geen reet schelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:54 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk weet je dat wel, althans bij benadering. Feit blijft dat deze weldoelbewust op burgers werden afgeschoten.
Zo hee, durven ze wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:54 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk weet je dat wel, althans bij benadering. Feit blijft dat deze weldoelbewust op burgers werden afgeschoten.
Per definitie slecht? Onzin. Dat ik ze met nazi's vergelijk is zo gek nog niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is contra-terreur volgens het tekstboek.
Je mag jezelf ook de vraag stellen hoe onschuldig Mo senior en Fatima zijn als ze wensen hun ogen te sluiten voor het feit dat Mo junior een enkeltje martelaarschap ambieert.
[..]
Nee, want de duitsers pakten niet familie van aanslagplegers, maar echt willekeurige mensen.
Maar dat in jou boek israel per definitie slecht is, en ze vanzelfsprekend met de nazi's vergelijkt kunnen worden, what else is new
Ah dus zolang ze maar missen is het okee?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
22 dode Israeliers door die raketten sinds 2000 (Bron: Reuters)
Nou ja, jij praat over dingen die je als feit aanneemt. Zie ik Mylene niet doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, ik praat het gewoon goed op dezelfde manier als Mylene.
Ik wil het je nog wel een keer vragen:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb het nooit over dwingen gehad hè? Wel eerlijk blijven.
Ten tijde van de Hezbollah oorlog:
[..]
[..]
En Human Right Watch heeft Israël als zowel Hamas inmiddels opgeroepen om geen gebruik te maken van menselijk eschilden. Ik kan dat raport niet vinden.
Nee, zolang de Israëliërs een MOAB gebruiken om een terroristje neer te knallen, is het ok.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:56 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Ah dus zolang ze maar missen is het okee?
Ik zeg fuck Hamas, ze weten waar ze aan beginnen; de kans dat ze Israel echt schade berokkenen is minimaal, de kans dat ze er iets mee bereiken is nihil, en de kans dat Israel keihard en volledig disproportioneel reageert is gegarandeerd. Toch vallen ze aan, tsja, dikke bult.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:54 schreef Goelie het volgende:
[..]
Juist. 22 doden aan Israëls kant sinds 2000 door Hamas. Er zijn sinds 2000 in Israël meer doden door verkeersongelukken gevallen dan door Hamas.
En dan toch deze vergeldingsacties, grond invasie, het gebruik van witte fosfor, bombardementen, 700+ doden bij de Palestijnen.
Ik zeg: Fuck Israël.
Om even een nuance aan te geven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:56 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Ah dus zolang ze maar missen is het okee?
Niet? Ik raad je aan wat beter de posts van Schatje te inspecteren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, jij praat over dingen die je als feit aanneemt. Zie ik Mylene niet doen.
Nee, ik geloof niet dat het zo wart/wit is als jij denkt. Jij ziet enkel de Joden als de grote boemannen en de Hamas als een stel lieverdjes die het zo goed voor hebben met de Palestijnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:51 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Of juist wel, en wil jij daar gewoon niet aan.
Pot - Ketel. Maar goed, dat was al vanaf het begin duidelijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee, ik geloof niet dat het zo wart/wit is als jij denkt. Jij ziet enkel de Joden als de grote boemannen en de Hamas als een stel lieverdjes die het zo goed voor hebben met de Palestijnen.
Ja, want het is natuurlijk een veel betere optie om gewoon je land weg te geven en de oppressors hun gang te laten gaan met al hun wapentuig.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zeg fuck Hamas, ze weten waar ze aan beginnen; de kans dat ze Israel echt schade berokkenen is minimaal, de kans dat ze er iets mee bereiken is nihil, en de kans dat Israel keihard en volledig disproportioneel reageert is gegarandeerd. Toch vallen ze aan, tsja, dikke bult.
Je loopt toch ook niet op een tijger af om hem te porren met een stokje tot hij reageert? Zelfs al heeft hij net je moeder opgegeten.
Ik kan niet alles tegelijk hè? Ik heb ook nog een ander venster open staan van een forum dat ik moet modereren. Ik probeer het nog wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik wil het je nog wel een keer vragen:
Reageer eens op mijn post.
Hey, dat jij dat soort dingen goed wil praten is je eigen set van normen en waarden. Kijk dan niet raar op als ik het inderdaad niet normaal vind om gelijk maar naar geweld te grijpen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zo hee, durven ze wel.
Zomaar thuisgemaakte raketten afvuren op een volk wat daar zonder hun stem hun land heeft overgenomen en ze vervolgens als dieren behandelt. Hoe durven ze zeg.
Hé sinds die hitlerverering van een kudde marokkanen in utrecht gisteren kan dat onderschrift er wel weer eens vanaf!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Pot - Ketel. Maar goed, dat was al vanaf het begin duidelijk.
Nou, ik denk dat je set van normen en waarden niet meer hetzelfde zal zijn na decennia lang getreiter van de staat Israël.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey, dat jij dat soort dingen goed wil praten is je eigen set van normen en waarden. Kijk dan niet raar op als ik het inderdaad niet normaal vind om gelijk maar naar geweld te grijpen.
Wel eerlijk blijven he!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Om even een nuance aan te geven.
In 9 jaar 22 dooien, Israel maakt 22 Palestijnen dood in 9 minuten.
Neuh, ik hou ervan mensen belachelijk te maken. Dus die blijft mooi staan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:01 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hé sinds die hitlerverering van een kudde marokkanen in utrecht gisteren kan dat onderschrift er wel weer eens vanaf!
Tsja, als een oplossing gemakkelijk te verzinnen was zou het niet al 60 jaar aan de gang zijn. Punt blijft dat Hamas weet dat voor elke Jood die sneuvelt Israel zonder blikken of blozen honderden Palestijnen wegvaagt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja, want het is natuurlijk een veel betere optie om gewoon je land weg te geven en de oppressors hun gang te laten gaan met al hun wapentuig.
Is dat nou niet juist het onderscheid tussen bananenrepublieken en beschaving?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je set van normen en waarden niet meer hetzelfde zal zijn na decennia lang getreiter van de staat Israël.
Hij had blijkbaar wel een vooruitziende blik toen hij dat postte, of bedoelden ze gisteren in Utrecht wat anders met hun nazi gebaartjes? Hadden ze jeuk, of moesten ze iets aanwijzen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, ik hou ervan mensen belachelijk te maken. Dus die blijft mooi staan.
Als Israel het echt goed heeft gedaan, dan is 20% van de overledenen terrorist. En 80% dus burgerslachtoffer.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wel eerlijk blijven he!
Dan moet je dus tellen hoeveel dode Palestijnse burgers er zijn gevallen vanwege moedwillig op burgers geschoten Israëlische raketten.
Het beleid van Israel naar Palestijnen in de loop der decennia is nou niet echt "constructief" te noemen, lijkt me.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Tsja, als een oplossing gemakkelijk te verzinnen was zou het niet al 60 jaar aan de gang zijn. Punt blijft dat Hamas weet dat voor elke Jood die sneuvelt Israel zonder blikken of blozen honderden Palestijnen wegvaagt.
Maarja, misschien hebben ze het idee dat ze echt geen andere keuze hebben.
Gingen die raketten per ongeluk af dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wel eerlijk blijven he!
Dan moet je dus tellen hoeveel dode Palestijnse burgers er zijn gevallen vanwege moedwillig op burgers geschoten Israëlische raketten.
Als jij 300 mensen waarvan 10 mensen iets raars doen zo weet te generaliseren - op een volk van 34 miljoen, dan hoor jij wat mij betreft bij dezelfde mate van randdebieliteit als de persoon in sig.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij had blijkbaar wel een vooruitziende blik toen hij dat postte, of bedoelden ze gisteren in Utrecht wat anders met hun nazi gebaartjes? Hadden ze jeuk, of moesten ze iets aanwijzen?
Daar lijkt het wel een beetje op, helaas.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is alleen een chemisch wapen als Saddam het gebruikt. Als Israël het gebruikt is het niet meer chemisch.
Nee, want om de beschaving te behouden, vervalt menig land tot bananenrepubliek. De termen zijn inwisselbaar. Beschaving is slechts het moment waarop er een status quo is bereikt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is dat nou niet juist het onderscheid tussen bananenrepublieken en beschaving?
De Duitsers pakten zowel familie van de aanslagplegers als willekeurige mensen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is contra-terreur volgens het tekstboek.
Je mag jezelf ook de vraag stellen hoe onschuldig Mo senior en Fatima zijn als ze wensen hun ogen te sluiten voor het feit dat Mo junior een enkeltje martelaarschap ambieert.
[..]
Nee, want de duitsers pakten niet familie van aanslagplegers, maar echt willekeurige mensen.
Maar dat in jou boek israel per definitie slecht is, en ze vanzelfsprekend met de nazi's vergelijkt kunnen worden, what else is new
Verzetstrijders die familie van collaborateurs executeren. Het lijken wel Hamas strijders die de Joodse bezetters aanpakken? Ik hoor niemand die het verzet iets kwalijk neemt. Of het nou in Nederland of Belgie is. Het verzet verstopte zich trouwens ook onder de bevolking (onschuldige mensen).quote:Begin 1943 is het Belgische verzet begonnen met het plegen van aanslagen op (militaire) collaborateurs en hun familie. En omdat het Duitse militaire bestuur in België volgens de nazi's niet hard genoeg optreedt, wil de SS een 'sterke man', die volledig de lijn van de SS volgt, een leidersfiguur die met ijzeren hand en zonder scrupules terugslaat.
Als jouw ass jaren lang gebombardeerd werd door F16's en Apache's, Als jouw familie uitgemoord is, als jij geen huis, geen kleding, geen eten hebt door het toedoen van Israël, en geen mogelijkheid hebt om te verkassen door blokkades, als jouw gas water en electriciteit en hulp door VN wordt afgesloten, en je in een gebied woont wat door zware onderdrukking uberhaupt geen toekomst of mogelijkheden biedt, en de omstandigheden bar slecht zijn, wat doe jij dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zeg fuck Hamas, ze weten waar ze aan beginnen; de kans dat ze Israel echt schade berokkenen is minimaal, de kans dat ze er iets mee bereiken is nihil, en de kans dat Israel keihard en volledig disproportioneel reageert is gegarandeerd. Toch vallen ze aan, tsja, dikke bult.
Je loopt toch ook niet op een tijger af om hem te porren met een stokje tot hij reageert? Zelfs al heeft hij net je moeder opgegeten.
Dat zou heel jammer zijn. Maar ik vrees dat je schatting te ruim is. Hoewel terroristen en burgerslachtoffers nog wel een door elkaar gehaald worden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:04 schreef Mutant01 het volgende:
Als Israel het echt goed heeft gedaan, dan is 20% van de overledenen terrorist. En 80% dus burgerslachtoffer.
Ze zijn in ieder geval niet 'op hoop van zege' Gaza ingeknald.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Gingen die raketten per ongeluk af dan?
Vraag de Israelische ambassade die hebben zo een antwoord en een draaiboek voor je klaar. hoe je moet reageren tegen de vredestichters en hoe je sterk moet zijn als Pro-israel zijndequote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb het nooit over dwingen gehad hè? Wel eerlijk blijven.
Ten tijde van de Hezbollah oorlog:
[..]
[..]
En Human Right Watch heeft Israël als zowel Hamas inmiddels opgeroepen om geen gebruik te maken van menselijk eschilden. Ik kan dat raport niet vinden.
In ieder geval niet met stenen gaan gooien!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:08 schreef Goelie het volgende:
[..]
Als jouw ass jaren lang gebombardeerd werd door F16's en Apache's, Als jouw familie uitgemoord is, als jij geen huis, geen kleding, geen eten hebt door het toedoen van Israël, en geen mogelijkheid hebt om te verkassen door blokkades, als jouw gas water en electriciteit en hulp door VN wordt afgesloten, en je in een gebied woont wat door zware onderdrukking uberhaupt geen toekomst of mogelijkheden biedt, en de omstandigheden bar slecht zijn, wat doe jij dan?
Gaat hetzelfde generalisatieverhaal niet op voor Israeliers?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als jij 300 mensen waarvan 10 mensen iets raars doen zo weet te generaliseren - op een volk van 34 miljoen, dan hoor jij wat mij betreft bij dezelfde mate van randdebieliteit als de persoon in sig.
wat zou je wèl doen dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:09 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
In ieder geval niet met stenen gaan gooien!
Als ik kijk naar de schattingen van de Noorse arts die momenteel in Gaza zit, dan heb ik het nog echt zeer positief voor Israël ingeschat.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zou heel jammer zijn. Maar ik vrees dat je schatting te ruim is. Hoewel terroristen en burgerslachtoffers nog wel een door elkaar gehaald worden.
[..]
Ze zijn in ieder geval niet 'op hoop van zege' Gaza ingeknald.
Je bent het dus niet eens met mijn stelling dat moedwillig in gevaar brengen van vrouwen en kinderen is verwerpelijk is omdat het Nederlandse verzet dat toen ook deed? Of vind je het hypocriet? Is dat je punt?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Alsof Nederlandse verzetstrijders in de Tweede Wereldoorlog niet voor represailles (hedendaagse vergeldingsacties) hebben gezorgd door aanslagen te plegen op de Duitsers en zich te begeven onder de Nederlandse bevolking. Represailles waarbij veel onschuldige Nederlanders zijn omgekomen. Ik hoor geen enkele Nederlander die de schuld bij de verzetstrijders legt.
Represailles Westergracht:
[..]
Ken je geschiedenis.
Die discussie moet je voeren met de personen die Israëliërs nazi's noemen en niet met mij.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gaat hetzelfde generalisatieverhaal niet op voor Israeliers?
Ok, en als je nu ook nog aannemelijk maakt dat Israel echt willekeurige doelen pakt, heb je helemaal gelijkquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Duitsers pakten zowel familie van de aanslagplegers als willekeurige mensen.
Maar dat neemt niet weg dat er veel onvereenkomsten zijn tussen verzetstrijders uit de Tweede Wereldoorlog en de Hamas strijders van nu.
Nog een leuke vergelijking (weliswaar Belgische verzetstrijders, maar dat maakt niet zoveel uit) :
[..]
Verzetstrijders die familie van collaborateurs executeren. Het lijken wel Hamas strijders die de Joodse bezetters aanpakken? Ik hoor niemand die het verzet iets kwalijk neemt. Of het nou in Nederland of Belgie is. Het verzet verstopte zich trouwens ook onder de bevolking (onschuldige mensen).
Verwerpelijk, doch begrijpelijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:11 schreef Mylene het volgende:
[..]
Je bent het dus niet eens met mijn stelling dat moedwillig in gevaar brengen van vrouwen en kinderen is verwerpelijk is omdat het Nederlandse verzet dat toen ook deed? Of vind je het hypocriet? Is dat je punt?
Ik denk dat je willekeurige livebeelden uit een ziekenhuis in Gaza ook wel zelf kunt bekijken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok, en als je nu ook nog aannemelijk maakt dat Israel echt willekeurige doelen pakt, heb je helemaal gelijk![]()
Want familie van daders aanpakken is zo ongeveer pagina 1 van het contra terreur handboek.
Ik heb het raport gevonden:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Vraag de Israelische ambassade die hebben zo een antwoord en een draaiboek voor je klaar. hoe je moet reageren tegen de vredestichters en hoe je sterk moet zijn als Pro-israel zijnde
Israël begon op 27 december een offensief in de Gazastrook na herhaaldelijke raketaanvallen van de Palestijnse beweging Hamas.quote:JERUZALEM - Israëlische soldaten hebben meer dan honderd Palestijnen geëvacueerd naar een gebouw in Zeitun in de Gazastrook, dat 24 uur later meermalen beschoten werd. Daarbij kwamen zeker dertig mensen om het leven. Dat meldde de VN-organisatie voor humanitaire hulp OCHA vrijdag op basis van ooggetuigen.
Palestijnse bewoners van Gaza maken de lichamen van een groot aantal slachoffers gereed om te begraven. De slachtoffers vielen na een luchtaanval van Israël op een woning in Zeitun in de Gaza-strook.
Militairen zouden de Palestijnen zondag naar het gebouw hebben gebracht. Ze kregen de waarschuwing vooral binnen te blijven. De groep zou voor de helft hebben bestaan uit kinderen. Volgens OCHA gaat het om „een van de zwaarste incidenten sinds het begin van de operatie”.
Hypocriet inderdaad. Ik hoor al die mensen die het argument gebruiken dat Hamas zich onder de bevolking zou verstoppen niet over het feit dat de Nederlandse verzetstrijders - die zo gerespecteerd worden - hetzelfde deden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:11 schreef Mylene het volgende:
[..]
Je bent het dus niet eens met mijn stelling dat moedwillig in gevaar brengen van vrouwen en kinderen is verwerpelijk is omdat het Nederlandse verzet dat toen ook deed? Of vind je het hypocriet? Is dat je punt?
Daarover verschillen we van mening.quote:
Als dit bericht waar is, dan kunnen we spreken van genocide imo.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:13 schreef Meki het volgende:
Israel verzamelt burgers en schiet daarna op ze
[..]
Israël begon op 27 december een offensief in de Gazastrook na herhaaldelijke raketaanvallen van de Palestijnse beweging Hamas.
Dat komt me zeer bekend voor
60 jaar geleden bracht iemand ook vluchtelingen naar een kamer en ging ze daar ook afmaken
dit is de bewijs dat Israel alsnog nazipraktijken uitvoert!
Dat kan ik moeilijk beantwoorden natuurlijk. Ik probeer er ook geen waardeoordeel over te geven, over geen van de partijen, maar het is wel de realiteit.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:08 schreef Goelie het volgende:
[..]
Als jouw ass jaren lang gebombardeerd werd door F16's en Apache's, Als jouw familie uitgemoord is, als jij geen huis, geen kleding, geen eten hebt door het toedoen van Israël, en geen mogelijkheid hebt om te verkassen door blokkades, als jouw gas water en electriciteit en hulp door VN wordt afgesloten, en je in een gebied woont wat door zware onderdrukking uberhaupt geen toekomst of mogelijkheden biedt, en de omstandigheden bar slecht zijn, wat doe jij dan?
Dat zegt helaas niets.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je willekeurige livebeelden uit een ziekenhuis in Gaza ook wel zelf kunt bekijken.
Ik vrees het ook, en ik ben het met je eens dat het om te huilen is, maar het is niet alleen Israël's schuld.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de schattingen van de Noorse arts die momenteel in Gaza zit, dan heb ik het nog echt zeer positief voor Israël ingeschat.Dat is niet jammer, dat is om te janken.
Geen idee, dan zou ik in die situatie moeten zitten. Ik wil ook best begrijpen en geloven dat de Palestijnen door een combinatie van dit alles + een laagje propaganda en goedgeplaatste haatzaaierij blind geworden zijn voor rede... en dat je dus rare dingen gaat doen. Maar wederom niet alleen de schuld van Israël.quote:
Ik doel meer op het feit dat er veel overeenkomsten zijn tussen verzetstrijders uit de Tweede Wereldoorlog en Hamas strijders. En iedereen weet hoe gerespecteerd de verzetstrijders worden, wat natuurlijk volledig terecht is, laat daar geen misverstanden over bestaan. Maar je denkt dat Hamas zich ook onder de bevolking zou begeven als zij militair sterker zouden zijn dan de Israeliers? Kijk de geschiedenis er maar op na, elk verzetsorganisatie camoufleert zich onder de bevolking wanneer ze militair gezien zwakker zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok, en als je nu ook nog aannemelijk maakt dat Israel echt willekeurige doelen pakt, heb je helemaal gelijk![]()
Want familie van daders aanpakken is zo ongeveer pagina 1 van het contra terreur handboek.
Dat was gisteren toch?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:19 schreef Salvad0R het volgende:
Attack on Israel from Lebanon threatens 2nd front
http://apnews.myway.com/article/20090108/D95IV5BG0.html
Israel fires five rockets into Lebanon
Thu, 08 Jan 2009 07:22:39 GMT
Tel Aviv has fired five rockets into Lebanon, claiming that the assault was in retaliation for rocket attacks on its northern towns.
http://www.presstv.com/detail.aspx?id=81162§ionid=351020202
Een dichtbevolkt gebied als Gaza bombarderen, heeft consequenties. Die consequenties neemt Israël voor lief. Ze bombardeert naar hartenlust. Dat er incidenten zijn met soft targets als shield, dat wil ik best geloven, maar ontneemt de verantwoordelijkheid van Israël nimmer. Je kan niet heel Dresden platgooien omdat het in handen van de Nazi's is. Je kan niet Hiroshima bombarderen omdat de Japanse staat rare dingen doet. Je kan niet Gaza bombarderen, vanwege een paar terroristen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zegt helaas niets.
Is het mogelijk dat die arme stumpers (en dat is gemeend, ik gun iedereen zijn gezondheid) botweg ergens in the line of fire liepen?
Als het antwoord 'Nee' is, zijn we klaar.
Maar ik weet niet of je al zo 'ver' bent, maar praktijken als soft targets als schild gebruiken, komen daar echt voor. 'Ja' en 'Nee' zijn beide realistische opties.
De waarheid sneuvelt zonder uitzondering het eerst in dit soort conflicten, en de proliferatie van moderne media verergerd dat nog eens.
Ja aan de datum te zien wel, zal hier wel gepost zijn, maarja, achja, gewoon even voor de gein.quote:
Retorische vragen hoef je niet te herhalen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:21 schreef Salvad0R het volgende:
Nog maar een keer:
Stel dat ik vind dat Israel recht heeft op dat stuk land, in verband met duizenden jaren geschiedenis en al die crap.
Wat geeft hun het recht om Palestijnen als dieren te behandelen?
Ja, dat wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:20 schreef AryaMehr het volgende:
Kijk de geschiedenis er maar op na, elk verzetsorganisatie camoufleert zich onder de bevolking wanneer ze militair gezien zwakker zijn.
Ik vind het stupide. Ze gooien hun eigen ruiten in zo.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:23 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Retorische vragen hoef je niet te herhalen.
Helaas is het 'human nature'.
Wel degelijk hoor.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat wel.
Schuilen wel, maar het offensief inzetten, niet.
Welnee,quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
Human nature gaat er nog eens voor zorgen dat wij massaal uitsterven. Daar ben ik me inmiddels van bewust.
Wat was het nou dan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat wel.
Schuilen wel, maar het offensief inzetten, niet.
Niet noodzakelijk, aan human nature zit ook een positieve keerzijde. Maar wereldvrede ofzo geloof ik in ieder geval niet in.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
Human nature gaat er nog eens voor zorgen dat wij massaal uitsterven. Daar ben ik me inmiddels van bewust.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
http://www.independent.co(...)ext-one-1225816.htmlquote:Bruce Anderson: Israel is in danger of fighting the last war, not the next one
As this century progresses – if that is the right word – it will become steadily easier to manufacture nuclear weapons. So we are back to species pseudo-differentiation. There is a terrorist who hates Jews and is prepared to blow himself up. Why should he restrict himself to a bus queue, when he could take Tel Aviv with him?
The world wrings its hands, anxious and despairing. Israel presses on, grim and resolute. There are a number of interesting short-term questions. Would the Israelis have acted now if their election were six months away, not two, and if Mr Obama had already taken office? What led Hamas to end its ceasefire and fire hundreds of rockets, killing hardly any Israelis but infuriating almost all of them, providing Israel with an ideal pretext? Clearly, Israel had a plan for war in Gaza. There is nothing sinister in that: a country in Israel's circumstances ought to have contingency plans for all conceivable threats. But if you are up against an adversary as ruthless as Israel, forethought would be sensible, it is not clear that the Hamas leadership understands that concept.
Yet the longer-term consequences are far more important. If the rest of Operation Cast Lead goes as well for the Israelis as the bombing campaign – a risky assumption, given the hazards of combat in built-up areas – it is to be hoped that General Ehud Barak is aiming for an early end: some symbolic climax, after which he could declare a victory and pull back. Then the hard thinking needs to begin. The Israelis will, no doubt, draw conclusions. Their country's future depends on those being the right conclusions.
An Israeli hawk would have obvious reasons for self-satisfaction. If Gaza ends as well as it began, this will expunge the memories of Lebanon in 2006. Then, Israel suffered a strategic defeat. Worse still, a lot of foreign obsevers – and a fair few Israelis – wondered whether the Israeli army had lost its edge. It seems unlikely that anyone would think that this time.
Apart from applauding the IDF, our hawk would point to the number of dogs which have not barked in the night: southern Lebanon has been quiet; Hizbollah has done nothing to relieve the pressure on Hamas; perhaps Lebanon was not such a defeat after all. There has been minimal trouble in the West Bank, or in the rest of the Arab world. Our increasingly scornful hawk would insist that the idea of the Arab street ready to explode, sweeping away regimes friendy to the West and replacing them with psychopathic theocrats, is a fantasy dreamt up by bed-wetting European liberals. The hawk has grounds for confidence and many Israeli voters would agree with him. There is a background to this: the suicide bombings, especially when the bombers were children. It is impossible to overestimate the effect which that had on Israeli opinion. There is a phrase which was and is endlessly repeated, often by Israelis who are far from hawkish: "What sort of people are these, who send their children to murder our children?" Military historians have invented a phrase which is as ugly as it is indispensable; then again, it describes an ugly reality. "Species pseudo-differentiation": if you decide that your enemy is from a different and lower species, it is much easier to kill him in battle.
Over the past 60 years, the Israelis have been far less guilty of species pseudo-differentiation vis-à-vis the Arabs than the Arabs have towards them. They have occasionally been guilty of exploiting the Holocaust for emotional blackmail. This time, they have a point. Child suicide bombers almost seem to justify species pseudo-differentation and they inevitably reawaken memories of the Holocaust – not that those are ever asleep.
Facile moral judgements are even less useful here than they are normally. It is no use dismissing our hawk and those he appeals to. Their anger is understandable, as is their pride in their young men's valour. But if the hawks have their way, Israel will not survive the century.
The Crusader kingdom lasted for a century, nearly twice as long as Israel has been in existence, and the Crusaders had a problem which Israel shares. Both of them resemble organ transplants into a body whose immune system was determined to reject the intruders. The Israelis may have a far more powerful armoury than the Frankish knights of Outremer, but like the Crusaders, they are only the masters of a tiny littoral enclave, surrounded by much larger territories whose inhabitants resent their existence. What Prince Hassan of Jordan said of his own country applies equally to Israel: "We live in a dangerous neighbourhood." As long as those dangers could merely express themselves in conventional weaponry, the situation was manageable. But we can be certain of one thing. As this century progresses – if that is the right word – it will become steadily easier to manufacture nuclear weapons. So we are back to species pseudo-differentiation. There is a terrorist who hates Jews and is prepared to blow himself up. Why should he restrict himself to a bus queue, when he could take Tel Aviv with him?
There is no way in which Israel can guarantee that this will not happen: no way of removing all the danger from the neighbourhood. As long as the state of Israel exists, some Muslims will hate it. But the risks can be mitigated, or enhanced. As long as Israel occupies the West Bank, Palestine will be the Arab world's sore tooth. It will also be the Arabs' excuse for their failure to make political, social and economic progress. "Westerners lecture us on democracy and human rights. But look at the way they allow Israel to treat the Palestinians. What hypocrites."
That statement may be a gross over-simplification, but it is still a potent one. Up to now, Egypt, Jordan and Saudi Arabia have proved to be much more durable and resilient than was feared. Iraq has been far less effective than Nasserism in undermining friendly Arab states. Yet there must be limits. The longer Palestine is unresolved, the nearer we will come to breaking point. Unless Israel's neighbours enjoy stability, Israel can never enjoy security. One can hear the Israeli protests already. Most Israelis, including many hawks, are in favour of a Palestinian state. In the Camp David negotiations at the end of Mr Clinton's Presidency, when Ehud Barak, now the hammer of Gaza, was Prime Minister, he offered generous terms. Who rejected them? Arafat.
But it is not only liberals who have fantasies. So do some Israeli hawks, who believe that there can be no deal on Palestine until the Palestinian leadership recognises the state of Israel. That would have been like asking the IRA to begin the Ulster peace process by recognising the legitimacy of Northern Ireland. Moreover, even the Camp David terms would only have handed over around 91 per cent of the pre-1967 West Bank. Forget the wretched Arafat: it would be very hard for any Palestinian leader to put his name to a loss of territory and survive. The Irish revolutionary leader Michael Collins did a deal with the British and was assassinated. He was a much more powerful figure than Mr Abbas or his likely successors. The hawks who claim that Palestinian intransigence is blocking a deal have a point. They ought also to recognise that a compliant Palestinian would not find it easy to buy life insurance.
That said, we are not in an impasse. There is a way out. Israel should despair of signing a deal with the Palestinians and act unilaterally to implement the Camp David terms, preferably with a small territorial sweetener, taking the new nation up to about 95 per cent of the pre-67 acreage. This would not be easy, for it would involve the removable of at least 100,000 Israeli settlers: in many cases, a forcible removal. That would place the Israeli political system under immense strain, but it would be a price worth paying.
Yet it will probably not be paid. The likelihood is that the Israelis will learn the wrong lessons from Gaza, comforting themselves with the thought that we can always beat them if we have to. If so, there is trouble ahead and every likelihood of a ghastly ending. Israel was created partly to ensure that there could never be another holocaust. Generals are sometimes accused of planning for the last war. Israel is in danger of planning to avert the last Holocaust and ignoring the threat of the next one.
We did.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:22 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan niet heel Dresden platgooien omdat het in handen van de Nazi's is.
We did.quote:Je kan niet Hiroshima bombarderen omdat de Japanse staat rare dingen doet.
Ik snap dat Israel geen trek heeft om risico te lopen. En dat de hogere bodycount onder de pallestijnen ze dat ruim waard is. Zat ik in het IDF, had ik de generaalssterren op me schouder, zou ik dezelfde beslissing nemen. Omdat ik te maken heb/werk voor de Israeli's, niet voor de pallestijnen.quote:Je kan niet Gaza bombarderen, vanwege een paar terroristen.
Aangezien je het zo goed weet, dan weet je vast ook wel waarom de Israeliers dat wilden doen, om het vervolgens breed uitgemeten te krijgen in de media, om zodoende nog minder goodwill te krijgen van de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:27 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat was het nou dan.
Vuurde hamas vanuit de ramen van die school, schoten ze raketten af vanaf het plein of schoten ze mortieren af vanaf een naastgelegen gebied.
Want ik weet door de verschillende fucking kankerexcuusjes van Israel nu niet meer wat er gebeurd is.
Wat mij betreft hebben ze die school gewoon met opzet met de grond gelijk gemaakt, anders hadden ze wel een eenduidige verklaring voor hetgeen wat er gebeurd is.
Dat is die waarheid, die altijd als eerste sneuvelt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:27 schreef Salvad0R het volgende:
Want ik weet door de verschillende fucking kankerexcuusjes van Israel nu niet meer wat er gebeurd is.
Het zijn jouw suggesties, niet de mijne.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aangezien je het zo goed weet, dan weet je vast ook wel waarom de Israeliers dat wilden doen, om het vervolgens breed uitgemeten te krijgen in de media, om zodoende nog minder goodwill te krijgen van de rest van de wereld.
Zijn het bloeddorstige vampieren die leven op het bloed van lieve, onschuldige Palestijnse kindertjes en ouderen? Vertel het mij maar
Wat Salvad0r vergeet is, dat rapporten vanaf het slagveld altijd vaag zijn. Pas nadat er mensen zijn gehoord, er onderzoek is gedaan, er verhalen naast elkaar gelegd zijn, pas dan kan je praten van iets dat lijkt op "de waarheid".quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is die waarheid, die altijd als eerste sneuvelt.
Kunnen we van leren dat meer nieuwsbronnen niet perse vooruitgang is.
Je bedoelt: Eerst verhalen over een school vernietigd omdat ze uit die school werden beschoten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat Salvad0r vergeet is, dat rapporten vanaf het slagveld altijd vaag zijn. Pas nadat er mensen zijn gehoord, er onderzoek is gedaan, er verhalen naast elkaar gelegd zijn, pas dan kan je praten van iets dat lijkt op "de waarheid".
Wat dat betreft volgt het verhaal redelijk goed de lijn: eerst vage verhalen over een school beschoten, toen verhalen dat er Hamas leden in zaten, toen details over waar die Hamas leden zich bevonden.
Je kan ook stoppen met schelden, wil je dat ik je uberhaupt nog serieus neem.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je bedoelt: Eerst verhalen over een school vernietigd omdat ze uit die school werden beschoten.
Toen het verhaal dat er raketten vanaf de school werden afgevuurd.
Nu het verhaal dat er "in de buurt" mortieren werden afgevuurd.
Die verschillende verklaringen betekenen per definitie dat Israel twee verklaringen gewoon heeft gelogen.
Opkankeren met dat achtergestelde kankerland.
Waarom moet er weer met ziektes worden gesmeten?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je bedoelt: Eerst verhalen over een school vernietigd omdat ze uit die school werden beschoten.
Toen het verhaal dat er raketten vanaf de school werden afgevuurd.
Nu het verhaal dat er "in de buurt" mortieren werden afgevuurd.
Die verschillende verklaringen betekenen per definitie dat Israel twee verklaringen gewoon heeft gelogen.
Opkankeren met dat achtergestelde kankerland.
Wat dan, doet het je tere judenzieltje zeer als ik Israel vergelijk met een kanker?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan ook stoppen met schelden, wil je dat ik je uberhaupt nog serieus neem.
Hoax.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:47 schreef Salvad0R het volgende:
Mossad posing as Hamas (verwijderd door mods) :
[ afbeelding ]
Omdat Israël met bommen smijt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom moet er weer met ziektes worden gesmeten?
Nee, het irriteert mij mateloos dat jouw intelligentieniveau en jouw kinderachtige gedrag een normale discussie in de weg staat.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:48 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat dan, doet het je tere judenzieltje zeer als ik Israel vergelijk met een kanker?
Alsof er een normale discussie met mensen die het bombarderen van kinderen, het gebruik van chemische wapens en het uitroeien van hele bloedlijnen rationaliseren mogelijk is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, het irriteert mij mateloos dat jouw intelligentieniveau en jouw kinderachtige gedrag een normale discussie in de weg staat.
Je kunt ook prima discussieren en je standpunten verdedigen zonder te te schelden. Het siert je niet zo, het staat alleen maar dommer.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:48 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat dan, doet het je tere judenzieltje zeer als ik Israel vergelijk met een kanker?
Iig een betere dan dat jij aanlevertquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Bron?
http://www.wariscrime.com(...)s-founded-by-mossad/
Holy shit, hamas is false flag mossad!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Bron?
http://www.wariscrime.com(...)s-founded-by-mossad/
Ahw, wat een ramp, wie weet kom ik wel dom over !quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kunt ook prima discussieren en je standpunten verdedigen zonder te te schelden. Het siert je niet zo, het staat alleen maar dommer.
Rationaliseren? Waar zie je iemand het rationaliseren? Het enige wat ik heb gezegd is dat de lijn van verhalen die nu door Israel gegeven over het incident best te verklaren valt. Ik zeg niks over de slachtoffers, aangezien ik dat natuurlijk ook vreselijk en onnodig vind.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Alsof er een normale discussie met mensen die het bombarderen van kinderen, het gebruik van chemische wapens en het uitroeien van hele bloedlijnen rationaliseren mogelijk is.
Zeker weten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:52 schreef Goelie het volgende:
[..]
Holy shit, hamas is false flag mossad!
Hier zijn ze eensgezinder dan daar:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Rotterdam vanmiddag Filmpje
http://www.ad.nl/video/2901446/Vlaggen_Isral_in_de_fik.html
quote:vr 09 jan 2009, 17:36 Palestijnen met elkaar slaags over Gazastrook
Twingly blog zoekenJouw blog hier
RAMALLAH - Moslims op de Palestijnse Westelijke Jordaanoever zijn vrijdag met elkaar slaags geraakt tijdens protesten tegen het Israëlische offensief in de Gazastrook.
Aanhangers van het radicaalislamitische Hamasregime, dat de Gazastrook beheerst, gingen de confrontatie aan met leden van de als gematigd geldende Fatahbeweging van de Palestijnse president Mahmoud Abbas.
Volgens ooggetuigen moesten ruim tien personen in het ziekenhuis worden opgenomen. Andere betogers zouden zijn aangehouden.
De VN gaat dit onderzoeken, jij noch ik zijn volledig op de hoogte van wat er nu allemaal precies is gebeurd daar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ahw, wat een ramp, wie weet kom ik wel dom over !
Neemt niet weg dat Israel per definitie over twee verklaringen heeft gelogen. Ga daar eens opin, in plaats van op mijn conclusies wat betreft de passende metafoor voor Israel.
Ik ben ook benieuwd, het lijkt me sterk dat de wereldleiders hun pro-israel standpunt kunnen blijven aanhouden. Overal ontspringen protest acties, Iran roept wereld leiders op om de mensen in Gaza te bevrijden, en de Israëlische oppressie te beëindigen. Zelfs de VN zegt dat Israël terug moet trekken,quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maarre... even ontopic: het gaat lekker zo.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren en wat de wereld gaat doen als dit nog lang blijft doorgaan.
jammer dat ik dat niet wist dan had ik daar wel even heen gelopen en gevraagd wat ze eigenlijk hier doen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Rotterdam vanmiddag Filmpje
http://www.ad.nl/video/2901446/Vlaggen_Isral_in_de_fik.html
Wat Amerika en de huidige machthebbers en Nederland etc daar doen is ook volledig illegaal en er gaan mensen voor Genuremburgd worden. Zonder twijfel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De VN gaat dit onderzoeken, jij noch ik zijn volledig op de hoogte van wat er nu allemaal precies is gebeurd daar.
Geloof me, mijn hart breekt als ik die foto's zie van die dode en gewonde kinderen, maar met een hoop 'gekanker' is niemand een stap dichter bij vrede.
Maar ik vind dat Israel het niet zo goed aanpakt. Toen de Amerikanen Afganistan en Irak binnenvielen zijn ze lijkt het zorgvuldiger te werk gegaan om kinderen en burgerslachtoffers te sparen. Waarom kan Israel dat nu niet? Want ook in Irak en Afganistan bevinden zich terroristen onder de gewone bevolking.
En de Amerikanen en alle andere 'bezetters' investeren wel in de bevolking daar, op die manier staan er toch al minder nieuwe terroristen op?
Als Israel ze nu doodt, en een hele samenleving kapot maakt, voedt tot nog meer armoede en haat, staan er weer tig strijders op met als doel Israel van de kaart te vegen. De prijs hiervoor zal Israel vroeg of laat toch weer gaan betalen.
Dus jij zou graag zien dat Nederland een soortgelijk beleid voert als je zogenaamde willekeurige 'moslim land'? Je vindt het goed dat je opgepakt wordt en uit het land gestuurd, simpelweg omdat je het niet eens bent met de politiek? Je gaat nog verder, politieke dissidenten moeten verdronken worden?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
jammer dta ik dat niet wist dan had ik dar wel even heen gelopen en gevraagd wat ze eigenlijk hier doen?
Waar is de ME en het leger nu .....
Want ik vind dit gewoon te achterlijk voor woorden dat DIT zo toegelaten wordt in Nederland
Er zijn mensen opgepakt die veel minder haat dragend waren en hier nu om vast zitten.
Dit blijkt maar weer een hoe mak de Nederlandse politiek is ...
Als je dit in een moslim land zou doen tegen hun beleid zou protesteren dan wordt je opgepakt wegens verraad.
Dus op pakken die lui en dumpen in land van herkomst zo niet dan verzuipen met die lui.
Dat maakt je eigenlijk nog slechter dan de mensen tegen wie je een vooroordeel hebt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
jammer dat ik dat niet wist dan had ik daar wel even heen gelopen en gevraagd wat ze eigenlijk hier doen?
Waar is de ME en het leger nu .....
Want ik vind dit gewoon te achterlijk voor woorden dat DIT zo toegelaten wordt in Nederland
Er zijn mensen opgepakt die veel minder haat dragend waren en hier nu om vast zitten.
Dit blijkt maar weer een hoe mak de Nederlandse politiek is ...
Als je dit in een moslim land zou doen tegen hun beleid zou protesteren dan wordt je opgepakt wegens verraad.
Dus op pakken die lui en dumpen in land van herkomst zo niet dan verzuipen met die lui.
Wie hier wist dat in 2007 in Libanon een stad vol Palestijnen met de grond gelijk is gemaakt door het Libanese leger ?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:08 schreef Verluste het volgende:
Ik vond die demonstratie vandaag in Den Haag vóór Israël echt dikke onzin. Ze klagen dat Israël onevenredige negatieve aandacht krijgt in de media. Dat is A. Niet waar
Zo hypocriet ook weer van die Israeliërs. Ze roepen: "AL JAZEERA IS NOT WANTED HERE!"quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:11 schreef Meki het volgende:
Israelische extreministen hinderen Al Jazeera in Noord-Israel
grote lijnen ben ik het met je eens ....quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:10 schreef Goelie het volgende:
[..]
Dus jij zou graag zien dat Nederland een soortgelijk beleid voert als je zogenaamde willekeurige 'moslim land'? Je vindt het goed dat je opgepakt wordt en uit het land gestuurd, simpelweg omdat je het niet eens bent met de politiek? Je gaat nog verder, politieke dissidenten moeten verdronken worden?
Gelukkig hebben we hier vrijheid van meningsuiting, en zijn de protest acties vreedzaam verlopen.
En de Nederlandse politiek is inderdaad mak, mak tegenover Israël. Verhagen en Balkenende steunen Israël immers wat er ook gebeurt, ook al zijn het een stel hypocriete oorlogscriminelen.
Heb je daar een bron over?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:13 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Wie hier wist dat in 2007 in Libanon een stad vol Palestijnen met de grond gelijk is gemaakt door het Libanese leger ?
Dat snap ik niet. Al Jazeera is juist niet echt pro-Arabië of conta-Israël te noemen, meer een soort Arabische BBC. Ze zijn juist bang dat Al Jazeera de wereld laat zien aan de wereld zoals hij werkelijk is, en niet zoals Israëlische regering/media wilt laten voorkomen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:14 schreef Goelie het volgende:
[..]
Zo hypocriet ook weer van die Israeliërs. Ze roepen: "AL JAZEERA IS NOT WANTED HERE!"
Ze vergeten voor het gemak even dat de nazi's hetzelfde riepen over de joden tussen 1933-1945.
Een mens wordt niet slecht geboren maar die wordt slecht gemaakt en drie maal raden hoe ik slecht ben gewordenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:11 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dat maakt je eigenlijk nog slechter dan de mensen tegen wie je een vooroordeel hebt.
Je bent gewoon badass!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
Een mens wordt niet slecht geboren maar die wordt slecht gemaakt en drie maal raden hoe ik slecht ben geworden
Als ik het al bent trouwens![]()
quote:
Goed idee, behalve de camera's. Juist geen aandacht aan besteden. Laten we gewoon over een jaartje eens over het hek kijken of ze er al uit zijnquote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
grote lijnen ben ik het met je eens ....
maar waar het hier omgaat en wat veel mensen niet willen in zien ....
Israël is een bondgenoot van ons.
En dat kan je over duidelijk niet van hamas zeggen.
Dus vandaar dat ik het raar vind dat er niets tegen gedaan wordt ...
Ik ben het er ook niet mee eens wat er in de GAZA allemaal gebeurd maar ik zal nooit mijn land of bond genoten verraden
Zelf zie ik dat de oorlog nu direct beëindigt wordt door beide partijen en dat alle onschuldige burgen daar weggehaald worden en dan mogen ze van mij part de gaza hermetisch afsluiten met PRO hamas lui en Pro Israël lui.
een paar camera's er op en we hebben leuke tv
Het zou veel leuker zijn als ze inderdaad man op man de strijd zouden aangaan en niet dat de ene groep zich verschuilt achter de nieuwste technologie.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik ben het er ook niet mee eens wat er in de GAZA allemaal gebeurd maar ik zal nooit mijn land of bond genoten verraden
Zelf zie ik dat de oorlog nu direct beëindigt wordt door beide partijen en dat alle onschuldige burgen daar weggehaald worden en dan mogen ze van mij part de gaza hermetisch afsluiten met PRO hamas lui en Pro Israël lui.
Als je het niet eens bent met het beleid van een van je bondgenoten, betekent dat nog niet direct dat je je bondgenoten verraadt toch?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
idd ja, dat heeft Israël nog steeds niet gedaan. Die derde fase moet nog komen, als die ooit nog komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het zou veel leuker zijn als ze inderdaad man op man de strijd zouden aangaan en niet dat de ene groep zich verschuilt achter de nieuwste technologie.
Ja, de kids worden goed geëxploiteerd daarquote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:20 schreef Meki het volgende:
Met vrede en rechtvaardigheid.
Palestina will be free !!
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Palestijnen met elkaar slaags
http://www.spitsnieuws.nl(...)t_elkaar_slaags.html
Moslims op de Palestijnse Westelijke Jordaanoever zijn vandaag met elkaar slaags geraakt tijdens protesten tegen het Israëlische offensief in de Gazastrook.
Aanhangers van het radicaalislamitische Hamasregime, dat de Gazastrook beheerst, gingen de confrontatie aan met leden van de als gematigd geldende Fatahbeweging van de Palestijnse president Mahmoud Abbas.
Ziekenhuis
Volgens ooggetuigen moesten ruim tien personen in het ziekenhuis worden opgenomen. Andere betogers zouden zijn aangehouden.
Als Hammas over 2 weken nog bestaatquote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou ja, adviseurs van Obama zeggen dat hij overweegt te gaan praten met Hamas. Het zou een stap in de goede richting zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |