abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:08:01 #201
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64858090
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is contra-terreur volgens het tekstboek.

Je mag jezelf ook de vraag stellen hoe onschuldig Mo senior en Fatima zijn als ze wensen hun ogen te sluiten voor het feit dat Mo junior een enkeltje martelaarschap ambieert.
[..]

Nee, want de duitsers pakten niet familie van aanslagplegers, maar echt willekeurige mensen.

Maar dat in jou boek israel per definitie slecht is, en ze vanzelfsprekend met de nazi's vergelijkt kunnen worden, what else is new
De Duitsers pakten zowel familie van de aanslagplegers als willekeurige mensen.

Maar dat neemt niet weg dat er veel overeenkomsten zijn tussen verzetstrijders uit de Tweede Wereldoorlog en de Hamas strijders van nu.

Nog een leuke vergelijking (weliswaar Belgische verzetstrijders, maar dat maakt niet zoveel uit) :
quote:
Begin 1943 is het Belgische verzet begonnen met het plegen van aanslagen op (militaire) collaborateurs en hun familie. En omdat het Duitse militaire bestuur in België volgens de nazi's niet hard genoeg optreedt, wil de SS een 'sterke man', die volledig de lijn van de SS volgt, een leidersfiguur die met ijzeren hand en zonder scrupules terugslaat.
Verzetstrijders die familie van collaborateurs executeren. Het lijken wel Hamas strijders die de Joodse bezetters aanpakken? Ik hoor niemand die het verzet iets kwalijk neemt. Of het nou in Nederland of Belgie is. Het verzet verstopte zich trouwens ook onder de bevolking (onschuldige mensen).
pi_64858114
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik zeg fuck Hamas, ze weten waar ze aan beginnen; de kans dat ze Israel echt schade berokkenen is minimaal, de kans dat ze er iets mee bereiken is nihil, en de kans dat Israel keihard en volledig disproportioneel reageert is gegarandeerd. Toch vallen ze aan, tsja, dikke bult.

Je loopt toch ook niet op een tijger af om hem te porren met een stokje tot hij reageert? Zelfs al heeft hij net je moeder opgegeten.
Als jouw ass jaren lang gebombardeerd werd door F16's en Apache's, Als jouw familie uitgemoord is, als jij geen huis, geen kleding, geen eten hebt door het toedoen van Israël, en geen mogelijkheid hebt om te verkassen door blokkades, als jouw gas water en electriciteit en hulp door VN wordt afgesloten, en je in een gebied woont wat door zware onderdrukking uberhaupt geen toekomst of mogelijkheden biedt, en de omstandigheden bar slecht zijn, wat doe jij dan?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:08:55 #203
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_64858122
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:04 schreef Mutant01 het volgende:
Als Israel het echt goed heeft gedaan, dan is 20% van de overledenen terrorist. En 80% dus burgerslachtoffer.
Dat zou heel jammer zijn. Maar ik vrees dat je schatting te ruim is. Hoewel terroristen en burgerslachtoffers nog wel een door elkaar gehaald worden.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Gingen die raketten per ongeluk af dan?
Ze zijn in ieder geval niet 'op hoop van zege' Gaza ingeknald.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_64858125
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:55 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb het nooit over dwingen gehad hè? Wel eerlijk blijven.

Ten tijde van de Hezbollah oorlog:
[..]

[..]

En Human Right Watch heeft Israël als zowel Hamas inmiddels opgeroepen om geen gebruik te maken van menselijk eschilden. Ik kan dat raport niet vinden.
Vraag de Israelische ambassade die hebben zo een antwoord en een draaiboek voor je klaar. hoe je moet reageren tegen de vredestichters en hoe je sterk moet zijn als Pro-israel zijnde
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:09:35 #205
116015 SicSicSics
pi_64858137
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:08 schreef Goelie het volgende:

[..]

Als jouw ass jaren lang gebombardeerd werd door F16's en Apache's, Als jouw familie uitgemoord is, als jij geen huis, geen kleding, geen eten hebt door het toedoen van Israël, en geen mogelijkheid hebt om te verkassen door blokkades, als jouw gas water en electriciteit en hulp door VN wordt afgesloten, en je in een gebied woont wat door zware onderdrukking uberhaupt geen toekomst of mogelijkheden biedt, en de omstandigheden bar slecht zijn, wat doe jij dan?
In ieder geval niet met stenen gaan gooien!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_64858143
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als jij 300 mensen waarvan 10 mensen iets raars doen zo weet te generaliseren - op een volk van 34 miljoen, dan hoor jij wat mij betreft bij dezelfde mate van randdebieliteit als de persoon in sig.
Gaat hetzelfde generalisatieverhaal niet op voor Israeliers?
pi_64858145
Trouwens.

Stel dat ik vind dat Israel recht heeft op dat stuk land, in verband met duizenden jaren geschiedenis en al die crap.

Wat geeft hun het recht om Palestijnen als dieren te behandelen?

Ik stel deze vraag nu al in een paar topics, maar geen enkele pro-Israel dude kan me een bevredigend antwoord geven, simpelweg omdat Israel daar geen goede reden voor heeft, behalve dat ze Palestijnen willen uitroeien.
pi_64858159
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

In ieder geval niet met stenen gaan gooien!
wat zou je wèl doen dan?
pi_64858167
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zou heel jammer zijn. Maar ik vrees dat je schatting te ruim is. Hoewel terroristen en burgerslachtoffers nog wel een door elkaar gehaald worden.
[..]

Ze zijn in ieder geval niet 'op hoop van zege' Gaza ingeknald.
Als ik kijk naar de schattingen van de Noorse arts die momenteel in Gaza zit, dan heb ik het nog echt zeer positief voor Israël ingeschat. Dat is niet jammer, dat is om te janken.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:11:16 #210
16715 Mylene
*schatje*
pi_64858178
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:45 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Alsof Nederlandse verzetstrijders in de Tweede Wereldoorlog niet voor represailles (hedendaagse vergeldingsacties) hebben gezorgd door aanslagen te plegen op de Duitsers en zich te begeven onder de Nederlandse bevolking. Represailles waarbij veel onschuldige Nederlanders zijn omgekomen. Ik hoor geen enkele Nederlander die de schuld bij de verzetstrijders legt.

Represailles Westergracht:
[..]

Ken je geschiedenis.
Je bent het dus niet eens met mijn stelling dat moedwillig in gevaar brengen van vrouwen en kinderen is verwerpelijk is omdat het Nederlandse verzet dat toen ook deed? Of vind je het hypocriet? Is dat je punt?
pi_64858189
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gaat hetzelfde generalisatieverhaal niet op voor Israeliers?
Die discussie moet je voeren met de personen die Israëliërs nazi's noemen en niet met mij.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:11:59 #212
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_64858199
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:08 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De Duitsers pakten zowel familie van de aanslagplegers als willekeurige mensen.

Maar dat neemt niet weg dat er veel onvereenkomsten zijn tussen verzetstrijders uit de Tweede Wereldoorlog en de Hamas strijders van nu.

Nog een leuke vergelijking (weliswaar Belgische verzetstrijders, maar dat maakt niet zoveel uit) :
[..]

Verzetstrijders die familie van collaborateurs executeren. Het lijken wel Hamas strijders die de Joodse bezetters aanpakken? Ik hoor niemand die het verzet iets kwalijk neemt. Of het nou in Nederland of Belgie is. Het verzet verstopte zich trouwens ook onder de bevolking (onschuldige mensen).
Ok, en als je nu ook nog aannemelijk maakt dat Israel echt willekeurige doelen pakt, heb je helemaal gelijk

Want familie van daders aanpakken is zo ongeveer pagina 1 van het contra terreur handboek.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_64858207
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Je bent het dus niet eens met mijn stelling dat moedwillig in gevaar brengen van vrouwen en kinderen is verwerpelijk is omdat het Nederlandse verzet dat toen ook deed? Of vind je het hypocriet? Is dat je punt?
Verwerpelijk, doch begrijpelijk.
pi_64858241
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ok, en als je nu ook nog aannemelijk maakt dat Israel echt willekeurige doelen pakt, heb je helemaal gelijk

Want familie van daders aanpakken is zo ongeveer pagina 1 van het contra terreur handboek.
Ik denk dat je willekeurige livebeelden uit een ziekenhuis in Gaza ook wel zelf kunt bekijken.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:13:08 #215
16715 Mylene
*schatje*
pi_64858246
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:08 schreef Meki het volgende:

[..]

Vraag de Israelische ambassade die hebben zo een antwoord en een draaiboek voor je klaar. hoe je moet reageren tegen de vredestichters en hoe je sterk moet zijn als Pro-israel zijnde
Ik heb het raport gevonden:

To the IDF:

* In the conduct of military operations, take constant care in accordance with the laws of war to spare the civilian population.
* Issue clear rules of engagement that adhere strictly to the laws of war prohibition against attacks that target or indiscriminately harm civilians and the requirement to distinguish at all times between civilians and combatants.
* Adhere to the prohibition against disproportionate attacks by not launching any attack that may be expected to cause harm to civilians or damage to civilian objects that would be excessive in relation to the concrete and direct military advantage anticipated.
* Ensure the unhindered movement of medical personnel and ambulances to carry out their duties and of wounded persons to access medical care. Any restrictions on movement for genuine security grounds must be temporary, subject to regular review, and imposed only to the extent absolutely necessary.
* Do not make coercive use of civilians to facilitate military operations, such as by using them as "human shields." Avoid compelling Palestinian civilians to remain inside homes or other structures taken over by the IDF for military operations.
* Take all necessary steps to ensure that the civilian population has access to sufficient food, medical care, and other essential humanitarian goods and services.
* Provide troops with non-lethal means to deal with possible crowd-control situations.
* Allow journalists and humanitarian agencies access to Gaza and ensure that any restrictions on access and movement for genuine security grounds be temporary, subject to regular review, and only imposed to the extent absolutely necessary.

To Hamas and other Palestinian armed groups:

* In the conduct of military operations, take constant care in accordance with the laws of war to spare the civilian population.
* Cease all deliberate and indiscriminate rocket attacks against Israeli population centers.
* Take all feasible precautions to protect the civilian population under their control against the effects of attacks, including by avoiding conducting military operations from or locating military objectives within or near densely populated areas, and, to the extent feasible, removing civilians from the vicinity of military objectives.
* Do not use civilians as "human shields" by using them for the purpose of protecting combatants or other military objectives from attack, or to favor or impede military operations.
pi_64858255
Israel verzamelt burgers en schiet daarna op ze
quote:
JERUZALEM - Israëlische soldaten hebben meer dan honderd Palestijnen geëvacueerd naar een gebouw in Zeitun in de Gazastrook, dat 24 uur later meermalen beschoten werd. Daarbij kwamen zeker dertig mensen om het leven. Dat meldde de VN-organisatie voor humanitaire hulp OCHA vrijdag op basis van ooggetuigen.

Palestijnse bewoners van Gaza maken de lichamen van een groot aantal slachoffers gereed om te begraven. De slachtoffers vielen na een luchtaanval van Israël op een woning in Zeitun in de Gaza-strook.

Militairen zouden de Palestijnen zondag naar het gebouw hebben gebracht. Ze kregen de waarschuwing vooral binnen te blijven. De groep zou voor de helft hebben bestaan uit kinderen. Volgens OCHA gaat het om „een van de zwaarste incidenten sinds het begin van de operatie”.
Israël begon op 27 december een offensief in de Gazastrook na herhaaldelijke raketaanvallen van de Palestijnse beweging Hamas.

Dat komt me zeer bekend voor
60 jaar geleden bracht iemand ook vluchtelingen naar een kamer en ging ze daar ook afmaken
dit is de bewijs dat Israel alsnog nazipraktijken uitvoert!
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:13:52 #217
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64858266
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Hypocriet inderdaad. Ik hoor al die mensen die het argument gebruiken dat Hamas zich onder de bevolking zou verstoppen niet over het feit dat de Nederlandse verzetstrijders - die zo gerespecteerd worden - hetzelfde deden.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:14:47 #218
16715 Mylene
*schatje*
pi_64858292
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:12 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Verwerpelijk, doch begrijpelijk.
Daarover verschillen we van mening.

Ik ga nu toch echtnaar het andere venster om LIF te modereren.

Later .
pi_64858304
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:13 schreef Meki het volgende:
Israel verzamelt burgers en schiet daarna op ze
[..]

Israël begon op 27 december een offensief in de Gazastrook na herhaaldelijke raketaanvallen van de Palestijnse beweging Hamas.

Dat komt me zeer bekend voor
60 jaar geleden bracht iemand ook vluchtelingen naar een kamer en ging ze daar ook afmaken
dit is de bewijs dat Israel alsnog nazipraktijken uitvoert!
Als dit bericht waar is, dan kunnen we spreken van genocide imo.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:15:09 #220
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64858311
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:08 schreef Goelie het volgende:

[..]

Dat kan ik moeilijk beantwoorden natuurlijk. Ik probeer er ook geen waardeoordeel over te geven, over geen van de partijen, maar het is wel de realiteit.

We kunnen wel zeuren dat Israels 'zelfverderdiging' buiten alle proportie is, maar dat had Hamas met net zoveel zekerheid kunnen voorspellen als dat morgen de zon weer op zou komen.

Ze zullen vast oprecht geloven dat ze goede redenen hebben, maar ze weten ook dat ze hiermee alleen maar meer ellende op de hals van de Palestijnen halen. Nogmaals, ik weet geen oplossing, maar dit is er zeker ook geen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:17:08 #221
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_64858357
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat je willekeurige livebeelden uit een ziekenhuis in Gaza ook wel zelf kunt bekijken.
Dat zegt helaas niets.

Is het mogelijk dat die arme stumpers (en dat is gemeend, ik gun iedereen zijn gezondheid ) botweg ergens in the line of fire liepen?

Als het antwoord 'Nee' is, zijn we klaar.

Maar ik weet niet of je al zo 'ver' bent, maar praktijken als soft targets als schild gebruiken, komen daar echt voor. 'Ja' en 'Nee' zijn beide realistische opties.

De waarheid sneuvelt zonder uitzondering het eerst in dit soort conflicten, en de proliferatie van moderne media verergerd dat nog eens.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:19:01 #222
116015 SicSicSics
pi_64858424
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als ik kijk naar de schattingen van de Noorse arts die momenteel in Gaza zit, dan heb ik het nog echt zeer positief voor Israël ingeschat. Dat is niet jammer, dat is om te janken.
Ik vrees het ook, en ik ben het met je eens dat het om te huilen is, maar het is niet alleen Israël's schuld.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:10 schreef Goelie het volgende:

[..]

wat zou je wèl doen dan?
Geen idee, dan zou ik in die situatie moeten zitten. Ik wil ook best begrijpen en geloven dat de Palestijnen door een combinatie van dit alles + een laagje propaganda en goedgeplaatste haatzaaierij blind geworden zijn voor rede... en dat je dus rare dingen gaat doen. Maar wederom niet alleen de schuld van Israël.

Nu ga ik in ieder geval naar huis!
Fine, fuck you then!
pi_64858452
Attack on Israel from Lebanon threatens 2nd front

http://apnews.myway.com/article/20090108/D95IV5BG0.html

Israel fires five rockets into Lebanon
Thu, 08 Jan 2009 07:22:39 GMT

Tel Aviv has fired five rockets into Lebanon, claiming that the assault was in retaliation for rocket attacks on its northern towns.

http://www.presstv.com/detail.aspx?id=81162§ionid=351020202
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:20:17 #224
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64858466
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik doel meer op het feit dat er veel overeenkomsten zijn tussen verzetstrijders uit de Tweede Wereldoorlog en Hamas strijders. En iedereen weet hoe gerespecteerd de verzetstrijders worden, wat natuurlijk volledig terecht is, laat daar geen misverstanden over bestaan. Maar je denkt dat Hamas zich ook onder de bevolking zou begeven als zij militair sterker zouden zijn dan de Israeliers? Kijk de geschiedenis er maar op na, elk verzetsorganisatie camoufleert zich onder de bevolking wanneer ze militair gezien zwakker zijn.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:20:56 #225
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64858495
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:19 schreef Salvad0R het volgende:
Attack on Israel from Lebanon threatens 2nd front

http://apnews.myway.com/article/20090108/D95IV5BG0.html

Israel fires five rockets into Lebanon
Thu, 08 Jan 2009 07:22:39 GMT

Tel Aviv has fired five rockets into Lebanon, claiming that the assault was in retaliation for rocket attacks on its northern towns.

http://www.presstv.com/detail.aspx?id=81162§ionid=351020202
Dat was gisteren toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')