Ik rook niet zo maar bij iemand thuis, maar in de kroeg.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij ontregelt met je asociale gedrag andermans prive leven
Dan ontregel je dus iemands leven door willens en wetens de wet te overtreden en jouw asociale en overlastgevende gewoonte op te dringen aan derden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik rook niet zo maar bij iemand thuis, maar in de kroeg.
Dat is een argument waarvoor? Ik vind dat niet heel Nederland een mening hoeft te hebben over de bezigheden van personeel en bezoekers in een kroeg.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:38 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Newsflash... je stemt ook niet op een kabinet, je stemt op een partij, sterkers zelfs, een partijlid!
Ja, in de kroeg, aan de bar.quote:. neem een peuk en relax
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat als jij niet in de rook wil zitten je naar een cafe gaat waar er niet gerookt wordt net zoals je bv. niet naar een stripclub moet gaan als je geen blote tieten wil zien. Dan ga jij gezellig naar het cafeetje waar niet gerookt wordt en alle stasi's zitten, dan hobbelen ik en papierversnipperaar wel naar een stripclub waar er gerookt mag worden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:42 schreef Halcon het volgende:
Het lijkt me niet meer dan normaal dat de asociaal (de roker) zijn asociale gewoonte achterwege laat en zich aanpast.
Het ging toch om een rookvrije werkplek, welk privéleven?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:34 schreef Halcon het volgende:
Jij ontregelt met je asociale gedrag andermans prive leven en daardoor dient een overheid in actie te komen. Dat heeft de overheid in Nederland gedaan en nu jank jij!
Wat een vergelijking zeg.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat als jij niet in de rook wil zitten je naar een cafe gaat waar er niet gerookt wordt net zoals je bv. niet naar een stripclub moet gaan als je geen blote tieten wil zien. Dan ga jij gezellig naar het cafeetje waar niet gerookt wordt en alle stasi's zitten, dan hobbelen ik en papierversnipperaar wel naar een stripclub waar er gerookt mag worden.![]()
Dan hoeft niemand zich aan te passen, jij blij, ik blij.
Omdat het een asociale en ongezonde gewoonte is die opgedrongen werd aan derden (andere bezoekers en medewerkers) en daar wilde de regering vanaf.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:47 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het ging toch om een rookvrije werkplek, welk privéleven?
Bovendien vindt een heel groot deel van het uitgaanspubliek helemaal niet dat roken asociaal is.
Waarom moet er dan zo'n rigide regelgeving ingevoerd worden?
Nou... voor 30% van het volk zal het wel HEEL erg zwaar meetellen denk ikquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
alsof heet Nederland zijn stem laat afhangen van het feit of een partij wel of niet voor het rookverbod is...
quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:48 schreef Halcon het volgende:
Omdat het een asociale en ongezonde gewoonte is die opgedrongen werd aan derden (andere bezoekers en medewerkers) en daar wilde de regering vanaf.
Ja, roken in het openbaar zou sowieso verboden moeten worden en eigenlijk zou het helemaal verboden moeten worden. Dat laatste zal niet gebeuren.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:51 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ah oke, dat ik daar zelf nog niet opgekomen was.
Maar jij vind dus dat roken asociaal is en daarom moet het verboden worden in kroegen.
Het lijkt me heel normaal dat je naar een gelegenheid gaat waar je wilt zijn. Ik ga niet naar een kerk om daar te zeiken over het stomme gezang en eisen dat het verboden word.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan normaal dat de asociaal (de roker) zijn asociale gewoonte achterwege laat en zich aanpast.
De wet is geen argument in een discussie over die wet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan ontregel je dus iemands leven door willens en wetens de wet te overtreden en jouw asociale en overlastgevende gewoonte op te dringen aan derden.
Het is nog veel asocialer om een kroeg binnen te stappen, te zeiken over de muziek die je niet bevalt en vervolgens een verbod eist.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat een vergelijking zeg.Het is behoorlijk asociaal als iemand die geen last wil hebben van het asociale gedrag van rokers een eigen kroeg zou moeten openen.
Het is nog veel asocialer om een kroeg binnen te stappen, te zeiken over de muziek die je niet bevalt en vervolgens een verbod eisen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat een vergelijking zeg.Het is behoorlijk asociaal als iemand die geen last wil hebben van het asociale gedrag van rokers een eigen kroeg zou moeten openen.
Er word niets opgedrongen aan medewerkers en klanten die vrijwillig in de kroeg komen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat het een asociale en ongezonde gewoonte is die opgedrongen werd aan derden (andere bezoekers en medewerkers) en daar wilde de regering vanaf.
Het probleem is gezelligheid. Zowel rokers als niet- rokers willen terug naar de oude situatie omdat dat gezelliger was.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:53 schreef Halcon het volgende:
Ik zie het probleem er ook niet van in om een tijdje niet te roken. Mensen kunnen dat op bezoek bij familie of in het vliegtuig wel en men zou dat in de kroeg dan niet kunnen.
Ik ga naar de kroeg voor mijn plezier en daar hoort een peuk bij. Jij mag naar je eigen kroeg met je eigen muziek en je eigen homofiele barsukkel. Is keuzevrijheid niet heerlijk?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, roken in het openbaar zou sowieso verboden moeten worden en eigenlijk zou het helemaal verboden moeten worden. Dat laatste zal niet gebeuren.
Ik zie het probleem er ook niet van in om een tijdje niet te roken. Mensen kunnen dat op bezoek bij familie of in het vliegtuig wel en men zou dat in de kroeg dan niet kunnen.
"een keer een ontevreden werknemer" het is gewoon wachten op zoiets er is er maar 1 nodig. Als het om geld draait maakt gezelligheid echt niet uit.Hoeveel kreeg die meid bij de PTT ondanks dat de PTT bijvoorbaat al geschikt heeft vanwege de slechte publiciteitquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:37 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. De werknemers maken in de praktijk mee hoe het rookverbod uitpakt en zijn daar niet blij mee. Ook al roken ze zelf niet, liever een gezellige volle tent waar gerookt wordt, dan een soort perron met in- en uitlopende mensen.
Heb ik ook al in 1 van de eerste topics gezegd het is wachten op een APV vanwege de overlast die het buiten veroorzaakt. Net zoals als een roker geen zin heeft in de rookwet heeft een omwonende geen zin in extra overlast omdat een kroegeigenaar zich niet aan de regels houd. Zo'n omwonenden interesseert het geen zier of jij binnen niet kan roken vanwege een gebrek aan een rookruimte oid.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:58 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe die omstanders, omwonenden en anderszins betrokkenen dan over het rookverbod denken, en dan met name over de overlast die het teweeg brengt. Zou me niets verbazen als die ook liever hebben dat er weer gewoon binnen gerookt wordt.
Horeca binnen de bebouwde kom verbieden!quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:43 schreef vipergts het volgende:
[..]
Heb ik ook al in 1 van de eerste topics gezegd het is wachten op een APV vanwege de overlast die het buiten veroorzaakt.
Stop! Wie heeft in de lijn van de causaliteit voor dit probleem gezorgd? Pas sinds 1 juni bestaat dit probleem, en mensen hadden sowieso toch al last van horecagangers. Dat is hetzelfde dan om te zeggen dat rookgeluidsoverlast door de kredietcrisis wordt veroorzaakt..quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:43 schreef vipergts het volgende:
[..]
Heb ik ook al in 1 van de eerste topics gezegd het is wachten op een APV vanwege de overlast die het buiten veroorzaakt. Net zoals als een roker geen zin heeft in de rookwet heeft een omwonende geen zin in extra overlast omdat een kroegeigenaar zich niet aan de regels houd. Zo'n omwonenden interesseert het geen zier of jij binnen niet kan roken vanwege een gebrek aan een rookruimte oid.
Toevallig kom ik nog wel eens bij gemeenteraadsvergaderingen voor mn werk en ik weet dat de eerste klachten al zijn binnengekomen bij diverse gemeenten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:43 schreef vipergts het volgende:
[..]
Heb ik ook al in 1 van de eerste topics gezegd het is wachten op een APV vanwege de overlast die het buiten veroorzaakt. Net zoals als een roker geen zin heeft in de rookwet heeft een omwonende geen zin in extra overlast omdat een kroegeigenaar zich niet aan de regels houd. Zo'n omwonenden interesseert het geen zier of jij binnen niet kan roken vanwege een gebrek aan een rookruimte oid.
Dus mensen moeten zich maar aanpassen aan jouw asociale gedrag? Zo werkt het gelukkig niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga naar de kroeg voor mijn plezier en daar hoort een peuk bij. Jij mag naar je eigen kroeg met je eigen muziek en je eigen homofiele barsukkel. Is keuzevrijheid niet heerlijk?
Natuurlijk wel. Een ander argument is jouw asociale verslaving.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De wet is geen argument in een discussie over die wet.
Heb je daar een bron van?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:03 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het probleem is gezelligheid. Zowel rokers als niet- rokers willen terug naar de oude situatie omdat dat gezelliger was.
DIe vergelijking gaat compleet mank.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is nog veel asocialer om een kroeg binnen te stappen, te zeiken over de muziek die je niet bevalt en vervolgens een verbod eisen.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:03 schreef Halcon het volgende:
Heb je daar een bron van?
quote:Op zondag 28 december 2008 12:26 schreef AchJa het volgende:
Minder stappen sinds het rookverbod
Uitgegeven: 28 december 2008 11:41
Laatst gewijzigd: 28 december 2008 11:59
AMSTERDAM - Nederlanders gaan minder vaak en minder lang op stap sinds de invoering van het rookverbod. Dat geldt zowel voor rokers als niet-rokers, zo blijkt uit onderzoek van Club Judge, een onafhankelijk keurmerk voor uitgaansgelegenheden.
10.000 Stappers in de leeftijd van 18 tot 35 jaar werden over hun uitgaansgedrag ondervraagd.
Uit het onderzoek blijkt dat 70 procent van de niet-rokers terug wil naar de oude situatie, voor het rookverbod. Het is niet verrassend dat vrijwel alle rokers (94 procent) terugverlangen naar de periode voor 1 juli, de invoering van het rookverbod in de horeca.
Rokers gaan gemiddeld één keer in de maand minder uit door het verbod en voor zowel rokers als niet-rokers geldt dat ze gemiddeld 20 minuten korter op stap gaan.
© ANP
nu.nl
Ze moeten de correlatie met het rookverbod nog maar eens aantonen dan. Er zijn namelijk best wel andere factoren te bedenken waardoor mensen minder gaan stappen.quote:
En daarom verlangt 70% van de niet-rokers terug naar de tijd voor het rookverbod.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze moeten de correlatie met het rookverbod nog maar eens aantonen dan. Er zijn namelijk best wel andere factoren te bedenken waardoor mensen minder gaan stappen.
Volgens mij was het horecabezoek sowieso al een aflopende zaak. Ook voor de invoering van het rookverbod.
Bijvoorbeeld een Pils die opeens 2,50 euro kostquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze moeten de correlatie met het rookverbod nog maar eens aantonen dan. Er zijn namelijk best wel andere factoren te bedenken waardoor mensen minder gaan stappen.
Volgens mij was het horecabezoek sowieso al een aflopende zaak. Ook voor de invoering van het rookverbod.
Of roken asociaal gedrag dat staat natuurlijk open voor discussie, dat is voor iedereen anders. Dat jij nou een uitermate intolerant persoon bent, dat is jouw feest, dat betekent natuurlijk niet dat de rest van de niet-rokende kroegbezoekers dat ook is. Bovendien kan ik het ook zo zien: ik moet mij aanpassen aan jou, dat is ook niet eerlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus mensen moeten zich maar aanpassen aan jouw asociale gedrag? Zo werkt het gelukkig niet.
Precies en 1 euro om en plasje te plegen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:20 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld een Pils die opeens 2,50 euro kost
Zoiets denk ik ook ja, maar wat gebeurd er dan?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:43 schreef vipergts het volgende:
Onzin. ik ga naar een kroerg waar mijn "asociale gedrag" toegestaan is. Als jij ergens anders behoefte aan hebt moet je ergens anders naartoe. Ga je ook naar de Efteling om te zeuren over te veel attracties?quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus mensen moeten zich maar aanpassen aan jouw asociale gedrag? Zo werkt het gelukkig niet.
Dat is wel eerlijk. Roken is de overlastgevende gewoonte. Het is logisch dat de mensen die overlast veroorzaken zich moeten aanpassen aan de mensen die dat niet doen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of roken asociaal gedrag dat staat natuurlijk open voor discussie, dat is voor iedereen anders. Dat jij nou een uitermate intolerant persoon bent, dat is jouw feest, dat betekent natuurlijk niet dat de rest van de niet-rokende kroegbezoekers dat ook is. Bovendien kan ik het ook zo zien: ik moet mij aanpassen aan jou, dat is ook niet eerlijk.
quote:asociaal
[bijvoeglijk naamwoord]
als je geen rekening houdt met anderen
vb:het is asociaal om geen rekening te houden met je buren
tegenstelling: sociaal
bijvoeglijk naamwoord: a-so-ci-aal
asocialer
asociaalst
Wederom een vergelijking die compleet mank gaat.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin. ik ga naar een kroerg waar mijn "asociale gedrag" toegestaan is. Als jij ergens anders behoefte aan hebt moet je ergens anders naartoe. Ga je ook naar de Efteling om te zeuren over te veel attracties?
De wet is geen argument in een discussie over de wet. dat is een cirkelredenering.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Een ander argument is jouw asociale verslaving.
Dat is toch niet zo moeilijk. Als na 1 juli het bezoekersaantal is gedaald, hoe zou dat komen? Rara politiepetje. Wat zijn dan de andere factoren? De prijs van een biertje? Laat me niet lachen man, een biertje kost al jaren rond de twee euro.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lees de post dan nog eens. Buiten dat het asociaal is om andere mensen lastig te vallen met jouw verslaving is het buitengewoon asociaal om willens en wetens de wet te overtreden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De wet is geen argument in een discussie over de wet. dat is een cirkelredenering.
Als je met alles rekening moet houden met anderen, berg je dan maar vast. Ons staat nog een leuke toekomst te wachten. Je kunt niet zomaar alles verbieden wat iemand beschouwd als asociaal. Het is beangstigend om te zien waar ons land heen gaat.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is wel eerlijk. Roken is de overlastgevende gewoonte. Het is logisch dat de mensen die overlast veroorzaken zich moeten aanpassen aan de mensen die dat niet doen.
Trouwens, heb je de definitie van asociaal weleens opgezocht?
[..]
Heb jij dan iets waaruit blijkt dat zonder een rookverbod het aantal bezoekers niet zou zijn gedaald?quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo moeilijk. Als na 1 juli het bezoekersaantal is gedaald, hoe zou dat komen? Rara politiepetje. Wat zijn dan de andere factoren? De prijs van een biertje? Laat me niet lachen man, een biertje kost al jaren rond de twee euro.
Ook in tijden zonder rookverbod was er al sprake van een daling van de omzet: http://www.zibb.nl/102039(...)et-dalende-omzet.htmquote:VOORBURG - De horeca heeft in het tweede kwartaal minder verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. Het volume daalde met 3,5 procent. De prijzen stegen met 4,1 procent, hetgeen resulteerde in een omzetstijging van 0,5 procent.
Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag bekend.
Consumentenvertrouwen
Het zou volgens CBS-econoom Michiel Vergeer "wellicht een eerste signaal kunnen zijn dat het gedaalde consumentenvertrouwen de consumentenbestedingen beïnvloedt".
Het is het vierde kwartaal op rij dat het volume afneemt. De daling is beduidend groter dan in voorgaande kwartalen. "De cijfers vallen tegen. De vertraging in de economie zien we nu terug in de horeca", aldus Vergeer.
Daling
Restaurants en cafetaria's incasseerden als enige branche een omzetdaling, van 1,6 procent. De omzet bij cafés steeg met 0,4 procent. De hotels boekten met een omzetgroei van 4,8 procent het beste resultaat.
In de cijfers zijn de effecten van het rookverbod nog niet zichtbaar, omdat dat pas per 1 juli inging. Het tweede kwartaal loopt tot eind juni. CBS publiceert de cijfers over het derde kwartaal in november.
Het is niet zo dat zomaar iemand roken beschouwd als asociaal. Roken is gewoon asociaal. Ik heb zelf ook gerookt en het is gewoon een verslaving waar anderen veel last van hebben. Sinds ik niet-roker ben merk ik eigenlijk pas hoe asociaal rokers zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je met alles rekening moet houden met anderen, berg je dan maar vast. Ons staat nog een leuke toekomst te wachten. Je kunt niet zomaar alles verbieden wat iemand beschouwd als asociaal. Het is beangstigend om te zien waar ons land heen gaat.
Het is helemaal niet asociaal want mensen kiezen er zelf voor om naar een rookkroeg te gaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lees de post dan nog eens. Buiten dat het asociaal is om andere mensen lastig te vallen met jouw verslaving is het buitengewoon asociaal
In een discussie over een wet is de wet geen argument. Dat is een cirkelredenering.quote:om willens en wetens de wet te overtreden.
Wat begrijp je daar niet aan.quote:![]()
Wat begrijp je hier niet aan?
Uitstekende vergelijking. Jij komt een rookkroeg binnen om te klagen over de rook. je kan er ook gewoon wegblijven.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wederom een vergelijking die compleet mank gaat.
Begrijp je de definitie van asociaal?quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:36 schreef Hukkie het volgende:
Beste Halcon, misschien zou het handig kunnen zijn dat je inziet dat rook en roken door heel veel café gangers niet als overlast wordt gezien.
Dat jij het asociaal vind, is dan toch helemaal niet relevant meer.
Dat betekent dat ik me moet aanpassen aan jouw asociale gedrag en zo werkt het niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Uitstekende vergelijking. Jij komt een rookkroeg binnen om te klagen over de rook. je kan er ook gewoon wegblijven.
Lees de post eens goed en vraag desnoods aan je moeder of ze ´m ook wil lezen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is helemaal niet asociaal want mensen kiezen er zelf voor om naar een rookkroeg te gaan.
[..]
In een discussie over een wet is de wet geen argument. Dat is een cirkelredenering.
[..]
Wat begrijp je daar niet aan.
Ja hoor, ik probeer rekening te houden met de doelgroep, jij wil alleen je definitie erdoor drukken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:43 schreef Halcon het volgende:
Begrijp je de definitie van asociaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |