Talking Heads, goede tweede. alleen ben ik dan vooral idolaat van Stop Making Sense. Hoewel The Name of this Band er zeer weniig voor onder doet.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:24 schreef ranja het volgende:
Talking Heads - The Name of this Band
ook Stop making Sense is erg goed maar die eerdere nog nét even beter
en Heather Nova - Blow, ik vind sowieso van Heather Nova de live albums beter dan de studio albums.
Wat aan dit album zo geinig is is dat er soms 3 lagen aan melodieën door elkaar heen lopen, 2 gitaristen, 1 bassist.quote:
John Mayer is goed live, maar dan vind ik 'Where the light' leuker. Weet eerlijk gezegd niet of daar echt een CD bij zitquote:Op maandag 5 januari 2009 18:49 schreef cerror het volgende:
Ik ben erg te spreken van: John Mayer Trio - Try! live
Deze helemaal vergeten.
p'sies. En:quote:Op maandag 5 januari 2009 21:28 schreef cafca het volgende:
Nog een paar die eigenlijk niet mogen ontbreken:
Deep Purple - Made in Japan
Rory Gallagher - Irish Tour '74
Ten Years After - Recorded Live
Neil Young - Live Rust
Japan - Oil on canvas
Grateful Dead - Live Dead
Agreed, eerstgenoemde is echt een wereldplaat.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:34 schreef pfaf het volgende:
Live in Massey Hall 1971 van Neil Young en Unplugged in New York van Nirvana moeten ook genoemd worden. Vooral de eerste is écht een pareltje. Zó zuiver, zo'n sterke setlist en heerlijk intiem. Alsof de meester himself in de kamer zit.
Krijgt hij de credits. Terwijl andere mensen t vuile werk opknappenquote:Op maandag 5 januari 2009 21:41 schreef Aschkael het volgende:
sjezus Tong....wat een pareltje van een topic weer
sar·cas·mequote:Op maandag 5 januari 2009 21:45 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Krijgt hij de credits. Terwijl andere mensen t vuile werk opknappen
parasiteren op andermans kennis. Schandelijk
Goh, dat was ook de eerste enige waar ik aan dacht.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:25 schreef pfaf het volgende:
Simpel
[ afbeelding ]
Zelfs het 4e beste album aller tijden. bron
quote:Op maandag 5 januari 2009 21:45 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Krijgt hij de credits. Terwijl andere mensen t vuile werk opknappen
parasiteren op andermans kennis. Schandelijk
Heb ik nog op Pinkpop gezien 30 jaar geledenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:43 schreef KlappernootatWork het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vond ik altijd wel plezant
Peter Wolf met zijn dichtgetimmerde gezichtquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb ik nog op Pinkpop gezien 30 jaar geleden
Ja? Ik ken eigenlijk maar 1 nummer van zequote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:43 schreef KlappernootatWork het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vond ik altijd wel plezant
Met een pleister op zijn neusquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:45 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Peter Wolf met zijn dichtgetimmerde gezicht
quote:Op maandag 5 januari 2009 19:19 schreef Slickk het volgende:
Alive 2007 van Daft Punk.![]()
[ afbeelding ]
etc.
Zeker niet hun beste nummerquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:53 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ja? Ik ken eigenlijk maar 1 nummer van ze
edit: en die heb ik nu weer in mn kop... je wordt bedankt, want t is een verschrikkelijk kutnummer als je dat de hele dag hebt (Centerfold)
Zo lachwekkend is dat niet. Ik vind die ook erg goedquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:02 schreef Sersjee het volgende:
[ afbeelding ]
Lach maar, maar dat vind ik echt het beste livealbum ooit...
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:46 schreef Zorro het volgende:
en iets heel anders maar wel geweldig:
DiMeola, McLaughlin & DeLucia - Friday Night In San Francisco
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:56 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
Raymond v/h Groenewoud - Kamiel in Belgie
iddquote:Op maandag 5 januari 2009 19:19 schreef Slickk het volgende:
[ afbeelding ]
etc.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:20 schreef emokid het volgende:
Wat een gaaf topic, mooi dat ik hem gevonden heb. Rory Gallagher, Donny Hathaway en Wilco allemaal cool maar iedereen weet wat de beste liveplaat ooit is. Namelijk:
[ afbeelding ]Neil Young & Crazy Horse - Live Rust
Maar hoe langer het topic open staat, hoe meer "mooiste live-albums ooit" ik erbij verzinquote:
When I get big I'm gonna get an electric guitar, when I get real big!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:23 schreef cafca het volgende:
[..]
[..]
Maar hoe langer het topic open staat, hoe meer "mooiste live-albums ooit" ik erbij verzin
Goeie! Die had ik zelfs nog niet eens bedacht. Als Can-adeptquote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:34 schreef pfaf het volgende:
Dan gooi ik er ook nog maar eens wat tegen aan:
[ afbeelding ]
Can, met hun live-box.
Daar moest ik nu ook ineens aan denken.quote:
Checkquote:
Hij is erg goed inderdaadquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:49 schreef cafca het volgende:
[..]
en dat we met z'n allen deze zijn vergeten!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 02:23 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Jerry Lee Lewis live at the Star Club, Hamburg 1964
Dezequote:
Die is ook érg goedf. Maar dan zou ik liever voor deze gaan:quote:Op zondag 11 januari 2009 08:17 schreef mrSPLIFFY het volgende:
u2 live @ redrocks dat die nog niet genoemd is
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 januari 2009 21:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Volgens mij heb ik hier trouwens nog een andere briljante plaat niet langs zien komen:
The Band - The Last Walz
[ afbeelding ]
Van Queen zijn bootlegs als Rainbow/Hyde Park/Earls court sowieso beter dan de uitgebrachte concerten imo.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:52 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Ik ga er van uit dat één van mijn passie's, de muzikale bootlegs, in dit geval niet meetellen als live albums. Maar er zitten juweeltjes tussen, zowel qua optreden als qua geluidskwaliteit.
Maar goed, het officielere spul:
Queen - Live in Budapest (als video/laserdisc uitgegeven) -
Dezelfde tour als het bekendere Wembley concert, en daarom ook zeker vergelijkbaar hiermee. Maar door de kennis van het unieke element dat er toen nog communistme daar heerste en de bezoekers dus weinig over de band konden weten voegt een stuk extra toe aan de geweldige sfeer.
Live Aid (als DVD set uitgegeven)
Geweldige bands op een uniek evenement.
Live Killers is wel redelijk briljant andersquote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:55 schreef Siniti het volgende:
[..]
Van Queen zijn bootlegs als Rainbow/Hyde Park/Earls court sowieso beter dan de uitgebrachte concerten imo.
He wij hebben dezelfde smaak. Althans het eerste album dan.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:40 schreef MrData het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna 3 uur foutloos gespeelde prog-metal/rock waarbij elk tijdperk van de band aan bod komt, een James LaBrie die perfect bij stem is en het gehele 6 Degrees Of Inner Turbulence conceptalbum met orkest.
P.U.L.S.E van Pink Floyd is ook geweldig, de lichtshow die ze daar neerzetten heeft toch geen enkele band geevenaard.
Wel merkwaardig voor n live-albumquote:Op zondag 11 januari 2009 22:40 schreef MrData het volgende:
[ afbeelding ]
P.U.L.S.E van Pink Floyd is ook geweldig, de lichtshow die ze daar neerzetten heeft toch geen enkele band geevenaard.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:35 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig is hij nu op DVD uit, CD was wat kort.quote:Op zondag 11 januari 2009 08:17 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[ afbeelding ]
Is niet geheel live.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:22 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Die is ook érg goedf. Maar dan zou ik liever voor deze gaan:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:40 schreef BOKA het volgende:
Dan wil ik, naast een hoop eerder genoemde parels, ook Alive in Athens van Iced Earth noemen.
[ afbeelding ]
Waar nietquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:34 schreef Adfundum het volgende:
U2 ,Rattle and Hum
Rare Earth, Get Ready (nummer duurt ruim 20 minuten), helemaal grijs gedraaid . Al gaan er geruchten dat het publiek er later bij gedubbed is.
[ afbeelding ]
Het is niet te tellen hoevaak deze bij mij thuis nog aanstaat!quote:Op maandag 5 januari 2009 19:19 schreef Slickk het volgende:
[ afbeelding ]
etc.
Inderdaad het eerste album dat me te binnen schoot.quote:Op zondag 11 januari 2009 08:17 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad, dat gejoel van het publiek erbij maakt het helemaal af. Elke morgen als ik naar school ga in de bus/trein staat die op en kan er geen genoeg van krijgen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:01 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Het is niet te tellen hoevaak deze bij mij thuis nog aanstaat!
Wat een geniaal album vol met mash-ups van eigen nummers...
kippenvel!
Had zeker al eerder gemeld moeten wordenquote:Op donderdag 26 november 2009 17:28 schreef Arn0 het volgende:
Voor mij met voorsprong Wings Over America, heerlijke band, heerlijke setlist.
Maar ook het Concert For Bangladesh en het Concert For george zijn tof, maar net iets anders.
Dat is dan ook al gebeurd, door de persoon van wie je het het meeste zou verwachtenquote:Op donderdag 26 november 2009 17:31 schreef blckbb het volgende:
[..]
Had zeker al eerder gemeld moeten worden
Kloptquote:Op donderdag 26 november 2009 17:31 schreef blckbb het volgende:
[..]
Had zeker al eerder gemeld moeten worden
Hands down: "Wings Over America", de beste live-band van de jaren '70 op hun hoogtepunt.quote:
Aangezien de Beatles gestopt zijn met live optreden omdat ze het geluid zo kut vonden door de schreeuwende fans...is dat wel een goed idee. In dit topic zeker.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:16 schreef blckbb het volgende:
Maar laten we 't hier maar geen 2e Beatlestopic maken![]()
quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:35 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben een groot muse fan, maar heb je ooit de DVD gezien van Hullaballoo, live in Le Zenith? Die is zoveel beter, rauwer, en gaver. (Plus, ze slaan hun instrumenten in puinquote:
quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:25 schreef tong80 het volgende:
Zag hem ooit in de bioscoop. Schitterende film idd
Oeeeh, kippenvel,quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:43 schreef defamai het volgende:
[..]
Ik ben een groot muse fan, maar heb je ooit de DVD gezien van Hullaballoo, live in Le Zenith? Die is zoveel beter, rauwer, en gaver. (Plus, ze slaan hun instrumenten in puin)
quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:35 schreef MuadDib het volgende:
[..]
In de grote zaal van Tuschinski, met dansende mensen in het gangpad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |