abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 19:54:40 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64622590
Om de zijdelingse discussie die hier ontstond: Vreselijk dilemma: welke poes moet het veld ruimen? voort te zetten hier even een apart topic

De posts:
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Laat die beesten eens gewoon naar buiten, hoogst waarschijnlijk is je probleem opgelost.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:24 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik zou mijn katten (als ik die had) ook nooit verder dan mijn achtertuin laten hoor
Maar dat is een hele andere discussie
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja dan moet je niet klagen als ze elkaar de tent uitvechten. Katten zijn geen kudde/roedel/sociale dieren, maar solitair levende beesten met een territorium. In het beste geval gedogen ze elkaar, en die kans wordt groter naarmate die beesten de ruimte hebben om hun eigen gang te gaan. En dat lukt niet in de gemiddelde doorzon woning in Nederland.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:11 schreef senesta het volgende:

[..]

Je moet gewoon ook mazzel hebben denk ik, een vriendin van mij had zes katten en die konden het prima vinden samen. Soms gaat het gewoon niet
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan vind ik je nog steeds een dierenbeul. En daar schijnt nogal zwaar aan getild te worden in dit subforum.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:16 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb ze niet Ik ben allergisch

Maar die katten hadden het goed hoor Ze hadden buiten de normale huiskamer een grote kamer boven die helemaal voor de katten was ingericht en een grote ren buiten
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan hadden die katten het helemaal niet goed
Katten willen niet in een ren en een speciaal ingerichte kattenkamer met z'n 6'en. Katten willen alleen de kattenbak bevuilen, slapen op de warme radiator en buiten achter muizen aan jagen.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:21 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik zal ze vertellen de volgende keer dat ze niet zo tevreden mogen zijn
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je kan je vriendin beter vertellen dat ze beter voor de katten moet zorgen. Of denk je nu werkelijk dat je uit 'de tevreden blik' aan de kat kan aflezen dat hij tevreden is?

Ik vind die houding nog storender dan iemand die voorstelt om 1 van de katten maar een spuitje te geven. Dat is humaner dan dit soort zachte heelmeester situaties waarbij het belang van de kat niet voorop staat.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

We zijn nu met een zijstraat bezig, maar wilde wel even aanhaken.
Wist je dat een kat ( buiten) een actieradius heeft van een kleine 10 km?
Katten zwerven graag, checken graag Tha Park en willen graag kat zijn.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, das makkelijk. Wat ben je niet met me eens dan? Twijfel je aan de natuurlijke driften van katten zoals ik ze spiegel? Of denk je dat katten die natuurlijke driften gewoon onderdrukken omdat wij mensen ze zo graag op een vierkante meter met een 'ren' willen houden?
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens denk ik helemaal niet dat het offtopic is. Ik denk dat een groot deel van de problemen met katten komen doordat mensen niet de natuurlijk leefwereld van katten in de gaten houden.

Toen ik hier net woonde, kwamen de buren godbetert aanbellen omdat een van mijn katten 'zoe zielig tegen de regen zat te schuilen' onder een auto. Eh ja... het beest wil naar buiten, schuilt voor de regen en struint weer verder als het droog is.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:47 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik open wel een nieuw topic
En nu zie hier
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:55:17 #2
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_64622625
Wij hebben drie binnenkatten en die vermaken zich goed. Dus niets zielig aan.
pi_64622671
In mijn ouderlijk huis kwamen/komen de katten altijd buiten en de katten in mijn huis komen niet buiten op het balkon na (zijn van jongs af aan binnenkatten geweest).
Ik heb niet het gevoel dat het qua geluk veel voor ze uitmaakt.
Ze doen toch wel waar ze zin in hebben
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:57:46 #5
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_64622704
Hier oude kat die altijd buiten is geweest en nu niet meer daar buiten wil. Ik ga em niet naar buiten trappen
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 19:59:54 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64622781
De betreffende vriendin had zelf vier katten en kreeg er omverwachts twee hoogbejaarde katten van haar moeder bij, dat ging prima, de katten hadden toegang tot het hele huis behalve de slaapkamers en hadden een grote slaapkamer speciaal ingericht met allerlei katten speelgoed. Bovendien gaf het kattenluikje hen toegang tot een grote ren.

Volgens mij waren het heerlijk tevreden katten, de twee oude dames lagen inderdaad meestal samen heerlijk in de hangmand voor de verwarming en de anderen vermaakten zich prima.
Het was wel echt best een groot huis en een grote tuin/ren.
pi_64622820
Mijn katten mogen niet eens naar buiten.En zij vermaken zich wel.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2009 @ 20:02:27 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64622872
Ik weet niet wat TS verwacht? Dat mensen met binnenkatten opeens gaan verkondigen dat ze inderdaad die beesten wat te kort doen?

Nee natuurlijk niet. En mensen zullen redeneren dat 'wat niet weet wat niet deert' Maar het is heel simpel... het is tegennatuurlijk.

Katten zijn solitaire beesten met een territorium van, zoals yvonne ook opmerkt, kilometers groot. Katten binnen houden, en vooral met meer katten, is hoe dan ook wreed. Ja natuurlijk overleven ze wel. Je kan mensen ook tientallen jaren opsluiten en die overleven het ook. Of het humaan is is een tweede.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:07:10 #9
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_64623032
TVP
  Admin zaterdag 3 januari 2009 @ 20:08:04 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64623059
Ik heb de eer en het genoegen deze man te kennen, deze man is een van de bitter weinige biologen die zich met katten bezighoudt, meestal zijn katten voor biologen niet zo interessant,
hij heeft er een stel boeken over geschreven die wel degelijk sence maken.
Gewoon ter info, doe ermee wat je wilt, of niet.
Bedenk alleen dat het grootste gedeelte van de kattenproblematiek door ons komt:
quote:
he single main reason for the real increase that has occurred in domestic cat "behavioural problems" over the last 2 decades has been attributable to a significant reduction in home range and territory size. This has been due to a noticeable tendency for owners to keep more than one cat in a household, whereas 20 years ago multicat households were relatively uncommon. It has also been due to the confinement of household cats particularly in the United States over the same period, which previously was also uncommon, being mainly restricted to breeders.

When a cat no longer can set its own territorial limits, or they are just restricted by the local high density of cats, it is more likely to "cause problems" by its normal response to territorial intrusion of marking, by spraying, clawing furniture, "missing the litter" [fouling], becoming aggressive, or introverted.

We cause most "cat behaviour problems" by decreasing a cat's confidence in its territorial integrity, which increases its stress levels, and make it feel driven to assert its territorial presence by marking.
RogerTabor, katkenner bij uitstek.
http://www.worldofcats.co.uk/cat_facts.html
http://www.rogertabor.co.uk/
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_64623084
Tuurlijk komt het door ons.
Katten zijn ook wilde beesten die door ons geprobeerd zijn tam te maken.

Maar gelukkig kennen mijn katten geen (zichtbare) problemen.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:21:35 #12
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_64623623
Als de omgeving het toeliet dan zou ik mijn kat ook het liefste lekker buiten spelen gunnen Ik woon echter aan een parkeerplaats (drukbezocht, dus veel auto's) en aan een drukke weg. En auto's in combinatie met katten is niet altijd de meest succesvolle, dus ik durf het niet aan... Daarnaast kan ik nergens een kattenluik plaatsen (mijn deuren zijn ook aan de onderzijde van glas, dus zonder grote aanpassingen is het niet te realiseren). Maar nu is mijn kat alleen en heeft in haar eentje 3 verdiepingen tot haar beschikking Ik geloof dat ze dat prima vindt, en ze vermaakt zich goed
Wie weet, als ik ooit een huis met een tuin heb dat het anders wordt (nu woon ik in een bovenwoning).
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:21:47 #13
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_64623630
Ik heb 2 (binnen)katten. Ze zijn nooit buiten geweest en weten daarom niet beter.

Het is misschien een beetje zielig dat ze niet naar buiten kunnen maar ik woon in een redelijk drukke wijk met veel verkeer. De kans dat mijn katten, als ik ze naar buiten laat, worden doodgereden is zoon beetje 100%.
En aangezien ik dit in het verleden met (meerdere) katten heb meegemaakt laat ik mijn katten niet naar buiten.

Ze vermaken zich prima binnen. Ze hebben uiteraard wel eens ruzie maar dat valt meestal wel mee. Volgens mij scheelt het enorm dat ze broertje en zusje zijn.
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_64624308
Hoe groot is het territorium van een kat dan?
I HATE MUSIC
pi_64624380
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:37 schreef FictionalFenna het volgende:
Hoe groot is het territorium van een kat dan?
Een beetje kater heeft zeker een territorium met een straal van 3km.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:41:04 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_64624457
Wij hadden vroeger op een 3e verdieping 2 katten, beide genomen rond 6 weken, 6 weken na elkaar (en een paar jaar later nog een kleine hond). Een huiskamer, eetkamer, 2 slaapkamers waren hun domein, met de verbindende gang (goed voor rennen). Het was thuis voldoende druk dat ze voldoende aandacht hadden als ze dat nodig hadden, maar ook voldoende rust indien gewenst. Ze lijken gelukkige katten te zijn geweest, een van beide heeft een paar dozijn mussen van de waslijnen afgevangen, dus ook wat dat betreft gedroegen ze zich natuurlijk. Toen deze jager op zijn 14e als overblijver uiteindelijk bij mij in een rijteshuis kwam te wonen (moeder naar ziekenhuis en overleden), vond hij buitenlopen wel leuk, maar hij is nooit erg ver weg geweest.

Dat katten geen sociale beesten zijn, is kolder. Een huiskat kan zich aanpassen aan de situatie, en kan leven in elke vorm van contacten die je bij de verschillende wilde katten-rassen ziet.

Boerderij-katten leven als leeuwen, in een grote troep met een aantal, vaak verwante, poezen, met kroost, en 1 kater aan het hoofd. Net zoals bij leeuwen worden, als de kater wordt afgezet door een sterkere, de kittens van de laatste generatie afgeslacht door de nieuwe top-kater, om de poezen sneller krols te krijgen, en geen moeite te investeren in kroost van de verliezer.

Katten uit een nest die bij elkaar worden geplaatst gedragen zich als cheetahs, waarbij met name broertjes uit een nest een groot deel van hun leven samenwerken. Mijn relatie met mijn beide Burmees-broertjes lijkt daar het meeste op.

1-kat-1-mens relaties lijken veel op katten die aan paar-vorming doen (jaguars).

En andere katten gedragen zich inderdaad als de solitair levende katten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:42:33 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_64624508
groot huis, 5 katten die overal mogen komen en genoeg ruimte hebben om te klooien, te slapen en te rennen en te doen, en ik kan me niet voorstellen dat ze ongelukkig zijn.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:54:11 #18
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64625010
hier 2 binnenkatten, die buiten alleen kennen van de reisjes naar de Dierenarts, en het balkon met kattennet (zodat ze niet van 2 hoog naar beneden stuiteren)

Zijn niet anders gewend, en gaat prima! met dit koude weer willen ze niet eens naar buiten..... naja, als de deur los gaat rennen ze naar buiten, om 2x zo hard weer naar binnen te rennen!
pi_64625099
Ik heb twee katten. De jongste is nooit buiten de tuin geweest en lijkt daar ook absoluut geen behoefte aan te hebben (zit me nu gruwelijk in de weg vóór het beeldscherm, dus excuses voor evt. typfouten).
De oudste is haar leven begonnen als boerderijkat.

Met een moeder die nest na nest na nest kreeg, wat haar lichamelijk sloopte en waarvan meer dan de helft van de katjes het niet overleefde, maar da's weer een andere discussie.
Zij heeft de eerste 6 jaren van haar leven buiten rond kunnen wandelen, zo ver als ze maar wilde en had ook niet veel behoefte om binnen te zijn. Maar als het regende of erg koud was vond ze menselijk gezelschap en een verwarming niet echt vervelend. Ten minste... een knorrende kat voor de verwarming is voor mij een tevreden kat. Haar (inmiddels overleden) broer ging ook regelmatig naar buiten maar was vaker binnen, niet alleen voor warmte, maar ook voor knuffels en andere vormen van aandacht.

Toen ging ik op mezelf wonen, zus en broer gingen mee en mochten op een flat proberen te wennen. Met de voorwaarde dat mijn ouders ze terug zouden nemen als ze ongelukkig waren.
Resultaat: beide katten, en vooral zus, werden een stuk aanhankelijker. Ze aten goed, gebruikten de kattebak vanaf dag 1, deden geen ontsnappingingspogingen. Het leken mij geen ongelukkige katten.
Gedurende deze periode overleed broer en kwam mijn jongste kat erbij. Zijn moeder is een verwilderde zwerfkat en hij is als 2 weken oud kitten bij een opvang binnen gebracht. Hij heeft het buitenleven dus nooit gekend, maar als de mens niet ingegrepen had vraag ik me af of hij nu nog had rondgelopen.

Nu woon ik in een huis met een tuin waar de katten buiten kunnen. Er staat een hek omheen, maar ze kunnen er zo overheen klimmen als ze dat zouden willen. De eerste maand heeft de oudste (de ex buitenpoes) drie pogingen ondernomen, na een uur was ze telkens weer terug. En daarna had ze het wel gezien daarbuiten, binnen = goed. De jongste heeft er nooit naar getaald.

Naar mijn idee hebben ze the best of both worlds: in de zomer lekker buiten in de zon liggen bakken en vogeltjes kijken (en soms vangen), maar ook de garantie dat hun voerbakje klaar staat. In de winter een warme plek binnen. Vooral de oudste poes is met dit vriesweer echt niet naar buiten te krijgen, die plakt liever voor de kachel of lekker zacht op de bank.

Moraal van dit (lange) verhaal:
Zouden mijn katten ongelukkig worden van een buitenleven? Wellicht niet, ik heb hen nu immers zo gevormd dat ze het binnen prettig vinden. Maar de oudste heeft wel de geneugten van het buitenleven gekend en grijpt nu niet haar kans om weer zwerftochten te maken. Dat zegt toch wel iets. Over haar, in ieder geval. Ze lijkt het in ieder geval niet nodig te hebben in haar katteleven.
Zijn binnenkatten zielig? Nee, niet per definitie, al zullen er vast katten zijn die hunkeren naar de vrijheid buiten. Maar zo zijn er ook katten die juist liever binnen zitten. Het zijn soms net mensen. Men dicht ze soms echt menselijke eigenschappen toe.
Zijn buitenkatten zielig? Ook niet per definitie. Maar als ik kijk naar de moeder van mijn oudste (mager, uitgeleefd, keer op keer haar nestje overleden) dan lijkt het me niet dat zij zo'n geweldig leven heeft gehad. Maar natuurlijk zijn er ook buitenkatten die elke avond naar binnen kunnen, gesteriliseerd worden en andere benodigde zorg krijgen. En hun leventje zal wellicht niet onaangenaam zijn.

Maar een stuk beter als het leven van mijn katten? Nee, dat geloof ik niet. Het is gewoon anders.

als je dit helemaal hebt gelezen!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:56:18 #20
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_64625102
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:42 schreef Klonk het volgende:
groot huis, 5 katten die overal mogen komen en genoeg ruimte hebben om te klooien, te slapen en te rennen en te doen, en ik kan me niet voorstellen dat ze ongelukkig zijn.
Op je fotoboek staat klein kuthuis.. heb je er 2?
Trotse mamma :)
pi_64625150
Mijn ouders hebben 4 binnenkatten, gaat ook prima (geen ruzies e.d.), maar wat Swetsenegger is wel interessant: hoe weet je nu dat een kat tevreden is? Afgaan op een tevreden blik? En dat terwijl een kat dus een groot territorium nodig heeft... Heeft een kat zich aangepast aan menselijke "normen" of kan je het beest uit de kat niet halen?
I HATE MUSIC
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:58:57 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_64625200
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:56 schreef Faithz het volgende:

[..]

Op je fotoboek staat klein kuthuis.. heb je er 2?
huizen kunnen altijd groter
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:01:00 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_64625286
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:57 schreef FictionalFenna het volgende:
Mijn ouders hebben 4 binnenkatten, gaat ook prima (geen ruzies e.d.), maar wat Swetsenegger is wel interessant: hoe weet je nu dat een kat tevreden is? Afgaan op een tevreden blik? En dat terwijl een kat dus een groot territorium nodig heeft... Heeft een kat zich aangepast aan menselijke "normen" of kan je het beest uit de kat niet halen?
als katten altijd bij je in de buurt zijn, waar je ook bent of wat je ook doet dan denk ik dat je van gelukkige katten kunt spreken, ze kunnen bij ons in huis overal slapen, maar als ze het liefst bij jou op schoot slapen dat doen ze heus niet als ze niet blij zouden zijn.

onze katten zijn nooit buiten geweest, buiten is eng, leuk om door de hordeur of het raam te bekijken maar daar houd het dan ook op.
pi_64625450
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:01 schreef Klonk het volgende:

[..]

als katten altijd bij je in de buurt zijn, waar je ook bent of wat je ook doet dan denk ik dat je van gelukkige katten kunt spreken, ze kunnen bij ons in huis overal slapen, maar als ze het liefst bij jou op schoot slapen dat doen ze heus niet als ze niet blij zouden zijn.

onze katten zijn nooit buiten geweest, buiten is eng, leuk om door de hordeur of het raam te bekijken maar daar houd het dan ook op.
Ze zeggen dat katten niet echt aan het baasje hechten, maar meer aan het huis/eten...
I HATE MUSIC
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:05:26 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_64625480
zou me niets verbazen, het zijn eigenwijze mormels
pi_64625614
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:05 schreef Klonk het volgende:
zou me niets verbazen, het zijn eigenwijze mormels
En vooral tegen je benen aanhalen als ze iets denken te horen wat met eten te maken heeft.

De 4 katten van m'n ouders zijn of binnen- of buitenkat: 2 daarvan zitten altijd binnen en in de achtertuin, hebben verder ook geen behoefte om te vluchten en de andere 2 leven in en buiten huis, dus ook buiten de achtertuin.
I HATE MUSIC
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:02:15 #27
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64629873
Mijne mag alleen de tuin in, aan t touw. En zo vaak gebeurt dat niet, vindt ie niet erg.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:21:26 #28
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_64630632
DIe van mij mag naar buiten in een hele grote tuin.
Echter ik ben zijn 2e baasje, en hij heeft hiervoor op een flat gewoond en is dus anders gewend.

Gevolg : hij wil vrij weinig van buiten weten.
Dus zo zielig zal het wel niet zijn. Zelfs nu hij al jaren de optie heeft, heeft hij er amper interesse voor.

Mijn vorige kat kon je echter geen halve dag binnenhouden.

Denk dat het echt ligt aan de kat in kwestie, en je dus niet voor alle katten kunt zeggen dat binnen moeten blijven zielig is.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zondag 4 januari 2009 @ 02:28:10 #29
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64636236
Volgens mijn DA is het waar dat katten ongelukkig worden als ze de vierkante meters teveel moeten delen. Dan krijgen ze mot & kwalen.

Wij hebben er 4. Naar mijn idee zijn ze wel happy; ze zoeken elkaar op, zijn gezond en er is eigenlijk nooit serieuze mot in de keet. 's Zomers zijn ze veel buiten (in elk geval 3 van de 4), maar in de winter hoeven ze wat minder.

Het zal best waar wezen dat een kat van nature een alleengaande buitenganger is. Maar of ik het nou direct zielig vind dat er katten zijn die binnen wonen? Nee, ik geloof het niet.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 4 januari 2009 @ 03:49:50 #30
19242 yavanna
Results may vary.
pi_64637526
Dat een kat een solitair dier is, is ondertussen wel achterhaald. Welliswaar zijn ze niet 'sociaal' zoals b.v. honden of leeuwen, maar contact met soortgenoten is wel degelijk van belang.

Ik heb binnenkatten. Ze kunnen hun gang gaan door het hele huis en ogen zeer tevreden. Natuurlijk had ik graag gezien dat ik ergens woonde met kilometers afgezet land om mijn huis heen, want ik ben wel van mening dat ( veilig ) buiten lopen heel erg fijn is voor katten, maar helaas. In Nederland zul je maar weinig plekken hebben waar katten veilig buiten kunnen lopen en dan is het allemaal niet altijd zo prettig, naast de risico's van aangereden worden, vergiftiging, verdrinking, zijn er ook de vechtpartijen met andere katten treiterij/ opjagen door b.v. kinderen, honden, mishandeld worden door mensen die overlast hebben van de katten enz enz.

Doen alsof binnenkatten mishandeld worden en buitenkatten het altijd zo geweldig hebben is dus nogal onzinnig.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_64664790
Wij hebben 3 binnenkatten die hier niet naar buiten talen. Als ze uit logeren zijn bij mijn ouders mogen ze in de afgeschermde tuin vinden ze prachtig. Zet ik hier een raam open doen ze nog geen poging weg te komen. Ze hebben binnenshuis genoeg klim mogelijkheden heb niet het idee dat ze zich vervelen. laat ik ze naar buitenm grote kans dat ik ze nooit meer terug zie. Ze schrikken buiten van al het verkeer en dan? je dode kat van de straat schrapen nee dank je dan toch liever veilig binnen.
  maandag 5 januari 2009 @ 14:16:27 #32
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_64685387
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet niet wat TS verwacht? Dat mensen met binnenkatten opeens gaan verkondigen dat ze inderdaad die beesten wat te kort doen?

Nee natuurlijk niet. En mensen zullen redeneren dat 'wat niet weet wat niet deert' Maar het is heel simpel... het is tegennatuurlijk.

Katten zijn solitaire beesten met een territorium van, zoals yvonne ook opmerkt, kilometers groot. Katten binnen houden, en vooral met meer katten, is hoe dan ook wreed. Ja natuurlijk overleven ze wel. Je kan mensen ook tientallen jaren opsluiten en die overleven het ook. Of het humaan is is een tweede.
Jarenlang heb ik ook zo gedacht. Terwijl toch maar 1 van mijn katers (heb 2 katers en 1 poes) echt op pad ging. Lekker een uurtje wandelen, beetje ruig door de buurt sjouwen. Mjin andere kater ging niet verder dan op het dak van de schuur in de zon zitten en mijn poes kwam gewoon niet eens van de plaats af.

Totdat de kater die altijd lekker op pad ging ziek werd. Een paar keer naar de dierenarts geweest. Beestje was echt goed ziek, wilde niet eten, waste zichzelf niet, had koorts, wilde alleen maar liggen... zo sneu. Er is uiteindelijk een bloedonderzoek gedaan en daaruit bleek dat hij FIV had, kattenaids... waarschijnlijk door vechten met een andere kat. Hij was inderdaad een aantal weken daarvoor thuis gekomen met een flinke wond aan zijn poot en sindsdien ziek geworden.

Hij mocht niet meer naar buiten. Ik moest zelf bedenken of ik hem niet liever liet inslapen... maar aangezien het een ware drie eenheid is en ze niet met elkaar vechten, maar elkaar hooguit eens opjagen hebben mijn man en besloten dat niet te doen.
Maar goed, hij mocht niet meer naar buiten en juist de kat binnenhouden die altijd zo graag naar buiten ging... en dan de rest lekker op de plaats, dat vonden we ook niets. Dus hebben het in huis heel gezellig gemaakt: een extra grote krabpaal, een extra krabpaal in de slaapkamer, een extra kattenbak in huis en we hebben de hele plaats afzet. Ze kunnen dus wel naar buiten, maar alleen op de plaats en niet ervan af.

De eerste week keken ze een beetje vreemd. Het lijkt ook een beetje op alcatraz, maar na een week waren ze wel gewend. Dit alles was in 2005 en de kater met FIV maakt het nog steeds prima. Hij komt zelfs helemaal niet meer buiten, heel soms in de zomer als we met zijn allen buiten zijn en anders zit hij het liefste lekker binnen. Hij geniet er wel van om lekker in een doos voor het raam te zitten.

Achteraf denk ik, als ik alles had geweten...dan had ik meteen vanaf kleins aan zo'n omheining gemaakt. Ik had toen ook een buurman die niet van katten hield en hij was gelukkig heel vriendelijk, maar voor het zelfde geldt is het een idioot die ze wat aandoet. Bovendien heb ik ook weleens met ze op zondag bij de dierenarts gezeten omdat er iemand had gevochten en een wond aan zijn oog had of aan zijn poot... dat had ik ze allemaal kunnen besparen. En zielig? Nou wat ik al zei, de eerste week keken ze een beetje raar naar me en nu ze niet beter weten leven ze net zo lekker als daarvoor.
Niet mieten! Door gieten!
pi_64690500
Mijn zusje 'heeft' een kat die toen ze heel jong was een ongeluk heeft gehad, met 6 maanden bij mijn zusje terecht is gekomen en nu nog steeds een klein beetje mank is. Mijn zusje wilde indertijd specifiek deze kat in huis nemen omdat er geen mogelijkheid was om naar buiten te kunnen en deze kat dat ook niet te veel mag, omdat ze naast het mank lopen gewoon niet helemaal 100% in orde is (geestelijk). Deze kat lijkt ook totaal niet ongelukkig binnen, en is uiteraard ook weinig anders gewend.
Ik heb sinds een paar maanden een zwerfkat bij me wonen, en dat beestje wordt al bijna gek wanneer ze de nacht binnen moet blijven (wat helaas niet anders kan, want ze gaat bij andere mensen naar binnen door het raam, wat overdag niet erg is, maar waar mensen 's nachts niet op zitten te wachten), haar alleen maar binnen houden in een huis dat niet heel erg groot is zou wel dicht tegen dierenmishandeling aan staan, zij heeft haar vrijheid echt nodig.
Kortom, het verschilt per kat, en hangt ook heel erg af van wat de kat gewend is.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_64690835
@seilram ik wil je geen schrik aanjagen maar je weet dat fip besmettelijk kan zijn voor je andere katten? Wij hebben vroeger thuis ook een fip katje gehad. Wij zeiden altijd tegen mijn zus die kat van jouw is liever lui dan moe 1x achter een balletje aanrennen en ze gaat liggen. Ze heeft zelfs nog een nestje gehad wat finaal misgelopen is. Wij wisten absoluut niet dat ze fip had anders had dat nooit gemogen. Ze is uiteindelijk op 3jarige leeftijd aan de gevolgen ervan overleden. We waren in het weekend naar een andere DA gegaan omdat die van ons niet wist wat ze mankeerde. En daar zeiden ze of astma of fip bloed geprikt en 's maandags moesten we haar al laten inslapen. Volgende de DA daar had ze anders hoogtens nog een week geleefd met alle pijn van dien. Geniet van jouw kat. Nogmaals ik wil je geen schrik aanjagen alleen maar waarschuwen dat de ziekte in 1x heel snel kan gaan.
pi_64694174
Onze katten komen ook niet buiten, behalve in de tuin. Dan liggen ze heerlijk te spelen en zijn ze helemaal gek met de vijver. Daarna geven ze zelf aan wanneer ze weer naar binnen willen.
We wonen bij een drukke weg, en zie regelmatig katten oversteken. Dan vraag ik mij af wat beter is, een kort leven beëindigd met een naar ongeluk, of verminkt, of veilig binnen en in de tuin.
Natuurlijk is naar buiten gaan natuurlijk en zit het in hun aard, maar auto's en andere gevaarlijke voertuigen/kattenhaters loeren nu overal.
pi_64695201
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 23:02 schreef Harajuku. het volgende:
Mijne mag alleen de tuin in, aan t touw. En zo vaak gebeurt dat niet, vindt ie niet erg.
Is dat aan te raden? Ik heb een gemeentschappelijke tuin, maar die is niet helemaal afgesloten. Dus het zou af en toe wel kunnen met een riempje, maar ik ben bang dat de kat dan juist vaker naar buiten wilt (nu is die dat helemaal niet gewend).
Klussen deel 1 en 2
pi_64701126
ferrari-rood, er is idd lang gedacht dat fip besmettelijk is, maar volgens de nieuwste inzichten is dat gelukkig niet het geval.
zelfs bij meerdere gevallen van fip blijkt het om verschillende coronastammen te gaan.
het blijft trouwens een rotziekte.
verder had seilram het over fiv, oftewel kattenaids.
toen mijn katten nog buiten kwamen, hebben er twee fiv opgelopen.
gelukkig hebben ze nog best een tijd goed meegedraaid.
nu kunnen m'n (5) katten wel buiten, maar alleen op een groot overgaasd balkon.
ben er van overtuigd dat ze goed in hun vel zitten, op 1 na.
maar dat is een stresskippie, en ik geloof niet dat die op zou knappen mocht hij vrij buiten komen.
pi_64701206
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:10 schreef miepert het volgende:
ferrari-rood, er is idd lang gedacht dat fip besmettelijk is, maar volgens de nieuwste inzichten is dat gelukkig niet het geval.
zelfs bij meerdere gevallen van fip in een huishouden blijkt het om verschillende coronastammen te gaan.
het blijft trouwens een rotziekte.
verder had seilram het over fiv, oftewel kattenaids.
toen mijn katten nog buiten kwamen, hebben er twee fiv opgelopen.
gelukkig hebben ze nog best een tijd goed meegedraaid.
nu kunnen m'n (5) katten wel buiten, maar alleen op een groot overgaasd balkon.
ben er van overtuigd dat ze goed in hun vel zitten, op 1 na.
maar dat is een stresskippie, en ik geloof niet dat die op zou knappen mocht hij vrij buiten komen.
pi_64701289
sorry, dubbel neergezet.
moet hier nog wat wennen
wilde wat veranderen.
pi_64702949
Mijn kat is eigenlijk een hond.

Ik geloof eigenlijk best dat katten ook binnenshuis heel happy kunnen zijn, als ze maar een beetje ruimte hebben en niet met tig andere katten op elkaars lip zitten.
Je hebt gewoon katten die het liefst op de verwarming blijven liggen, en katten die als je naar de tuindeur kijkt al hijgend aan komens sjezen.

Mijn katje wil graag naar buiten, heeft een behoorlijk gebied tot z'n beschikking en heeft daar duidelijk behoefte aan en dat hou ik graag zo want dat hoort imo bij het kat-zijn.
Jagen op vogeltjes, klimmen in bomen (daar heeft ie z'n nagels tenslotte voor) en hooghartig zijn gebied overzien vanaf de schuur.
Af en toe krijgt ie een piepkuiken, en als je ziet hoe hij daarmee aan de gang gaat weet je weer hoe het zit met dat instinct, het zit er in en het mot er uit.

Maar als ik ooit zonder tuin kom te zitten en een kat wil, dan zou ik in het asiel wel heel bewust een kat uitzoeken die meer huismusserig is, want eenmaal gewend aan buiten, dán vind ik het wel sneu om dat terug te draaien.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  Moderator / Miss SHO maandag 5 januari 2009 @ 20:47:15 #41
22592 crew  Ole
pi_64703188
Tja, ik heb hier één kerel van 14, die sinds 2 maanden de enige kat in huis is. Hij is erg aanhankelijk (nog aanhankelijker) sinds zijn vriendje er niet meer is, Ze waren eigenlijk altijd samen.

Ze hebben in het begin op een bovenwoning gewoond. Ik vond dat vooral toen ze jong waren wel zielig. De oude kat die ik destijds van het asiel heb gered had echt meer dan genoeg aan het balkonnetje (was toen ook al 14 of 15)
De twee jongere katten wilden graag naar buiten! Ik heb de laatste toen ook alleen genomen omdat ik al wist dat ik een tuin zou krijgen.
Nu woon ik midden in de stad, maar in een benedenwoning en een grote binnentuin (ongeveer 100m bij 15 meter). In de zomer is het heerlijk! De overgebleven kat ging toch al niet ver, en met dit weer komt ie alleen even buiten om zijn behoefte te doen

Straks kan ie weer lekker de hele dag in zijn stoel in de zon genieten
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_64703265
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:43 schreef shmoopy het volgende:

Maar als ik ooit zonder tuin kom te zitten en een kat wil, dan zou ik in het asiel wel heel bewust een kat uitzoeken die meer huismusserig is, want eenmaal gewend aan buiten, dán vind ik het wel sneu om dat terug te draaien.
Maar het kán wel. Mijn twee katten zijn er zonder noemenswaardige problemen aan gewend. Dus ik zou het bij een verhuizing altijd proberen. Wie weet is je kat meer aan jou gehecht dan aan zijn buitenleven. Maar het is in zo'n geval wel goed om een back-up adres te hebben waar ze naartoe kunnen als het niet blijkt te gaan.

En bij nieuwe katten is het dan wel heel logisch en verstandig naar een huismus-typje te zoeken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Miss SHO maandag 5 januari 2009 @ 20:53:43 #43
22592 crew  Ole
pi_64703535
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:43 schreef shmoopy het volgende:
Mijn kat is eigenlijk een hond.

Jaaah!
-Zo hoog mogelijk komen
-balanceren over het randje van de schutting
-te brutale buurkatten de tuin uit meppen
- en als het koud is lekker bovenop het baasje gaan liggen, lekker knus

goed, we zijn het eens, je moet het ook per dier bekijken. Van de drie katten die ik nu gehad heb, waren er 2 absoluut banjers die lekker buiten wilden spelen.
Eentje had er totaal geen moeite mee
pi_64703640
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:48 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maar het kán wel. Mijn twee katten zijn er zonder noemenswaardige problemen aan gewend. Dus ik zou het bij een verhuizing altijd proberen. Wie weet is je kat meer aan jou gehecht dan aan zijn buitenleven. Maar het is in zo'n geval wel goed om een back-up adres te hebben waar ze naartoe kunnen als het niet blijkt te gaan.

En bij nieuwe katten is het dan wel heel logisch en verstandig naar een huismus-typje te zoeken.
Oh, dan zou ik mijn kat sowieso niet wegdoen, hoor.
Ik verzin wel wat om hem z'n instincten te laten botvieren, maar wegdoen zou echt debiel zijn.

Hij zit nl als een zuignap vastgeplakt aan mijn oudste zoon, dus die 2 kun je niet meer scheiden.
pi_64710058
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:55 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Oh, dan zou ik mijn kat sowieso niet wegdoen, hoor.
Ik verzin wel wat om hem z'n instincten te laten botvieren, maar wegdoen zou echt debiel zijn.

Hij zit nl als een zuignap vastgeplakt aan mijn oudste zoon, dus die 2 kun je niet meer scheiden.
Je zou ze ook als koppel weg kunnen doen als het echt niet gaat in je theoretische tuinloze huis.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_64710765
Hmm, ik voel een verhuizing aankomen...

Overigens vind ik een hond op een bovenwoning pas echt zielig, en niet te vergelijken met binnenkatten.
Katten worden altijd zo geprezen om hun karakter, elke kat is weer anders, net als bij mensen.
En er zijn mensen zat die liever lekker op de bank een boek lezen dan allerlei feestjes aflopen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 08:51:56 #47
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_64718327
quote:
Op maandag 5 januari 2009 16:25 schreef ferrari_rood het volgende:
@seilram ik wil je geen schrik aanjagen maar je weet dat fip besmettelijk kan zijn voor je andere katten? Wij hebben vroeger thuis ook een fip katje gehad. Wij zeiden altijd tegen mijn zus die kat van jouw is liever lui dan moe 1x achter een balletje aanrennen en ze gaat liggen. Ze heeft zelfs nog een nestje gehad wat finaal misgelopen is. Wij wisten absoluut niet dat ze fip had anders had dat nooit gemogen. Ze is uiteindelijk op 3jarige leeftijd aan de gevolgen ervan overleden. We waren in het weekend naar een andere DA gegaan omdat die van ons niet wist wat ze mankeerde. En daar zeiden ze of astma of fip bloed geprikt en 's maandags moesten we haar al laten inslapen. Volgende de DA daar had ze anders hoogtens nog een week geleefd met alle pijn van dien. Geniet van jouw kat. Nogmaals ik wil je geen schrik aanjagen alleen maar waarschuwen dat de ziekte in 1x heel snel kan gaan.
Ik schrijf FIV, dat is wat anders dan FIP. Gelukkig voor mijn kater
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 09:56:06 #48
163650 Greys
pi_64719575
Ik denk dat het gewoon per kat verschilt.
Wij hebben een huis met een tuin in een vrij rustige straat (aan de voorkant helemaal vrij) en we hebben op 20 september Boris de Bengaal (zie sig) uit het asiel gehaald. De vorige eigenaars hadden aan het asiel gemeld dat Boris graag hele dagen buiten wilde zwerven. Nou, dat hebben ze dan zeker zélf liever gehad, want hij is nu meer dan drie maanden bij ons en hij wil ECHT niet naar buiten
Grote ren voor hem besteld, in elkaar geknutseld, bomen en klimpalen er in. Hij vindt er geen bal aan en zit te gillen, net zo lang tot hij weer naar binnen mag. Dan is hij weer tevreden. Ook staat hij nooit bij de deur of bij het raam 'verlangend naar buiten te kijken'. Misschien is die kat vroeger zo vaak naar buiten geschopt dat hij het nu niet meer wil?

Als het minder koud is gaan we het uiteraard gewoon weer proberen in de ren. Maar voorlopig ligt ie het allerliefst op de verwarming te grillen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64719678
Jamaar Greys, je moet ook rose wantjes voor hem breien, dan wil hij vast wel buiten flaneren ipv op de verwarming flamberen.
pi_64719787
*uche* bedreiging inheemse flora en fauna, geen wild dier, komt van nature niet in Nederland voor.

Binnen houden dus.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_64719825
wij hebben een asielkat die in het asiel is geboren, een zogeheten probleemkat.
Als je in je vingers knipt ligt hij onder bed.
Als er en auto door de straat rijd rent hij weg.
Als je die kat naar buiten laat is hij direct dood.
Voices tell me I'm the shit.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:16:20 #52
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_64720123
Ik denk dat het erg van het beestje afhangt of het zielig is.
Wij hebben 3 katten die niet *meer* buiten mogen, en voor 1tje vind ik het echt zielig. Dat is een echt buitenbeest. Maar ik verkies de knowledge dat ze binnen niet genapt of platgereden wordt & de vrede met onze buren net boven dat Noortje af en toe merkbaar naar buiten wil. Van de andere 2 is er 1 te bang om buiten te komen, en 1tje te dom om zich in stand te houden buiten. Kortom, daar heb ik helemaal geen medelijden mee.

Ik vind overigens katteneigenaren die hun katten de straat op jagen ook al geven buren/omwonenden aan dat ze last van die beesten hebben redelijk asociaal.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:36:18 #53
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64720677
Ik hoef trouwens ook niet 20 katten van jullie in mijn tuin
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 10:37:29 #54
163650 Greys
pi_64720713
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:36 schreef Harajuku. het volgende:
Ik hoef trouwens ook niet 20 katten van jullie in mijn tuin
Nee inderdaad, ik heb zelf een kat, maar ik hoef ook geen andermans katten in mijn tuin.
Daarbij heeft onze achterbuurman duiven waar ik nooit last van heb, maar ik moet er niet aan denken dat mijn kat daar even een duifje komt smikkelen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64720919
zodra wij ooit verhuizen naar een huis met een tuin mogen ze van mij lekker naar buiten, tot die tijd moeten ze het met het balkon doen

Kat bij mn ouders van mij is een in-uit kat, die echt om de 5 minuten naar binnen en buiten wil (en ze willen nog steeds geen kattenluik ) maar die is sociaal gezien een stuk minder 'begaafd' maar dat geeft niet, want je moet zo'n beest lekker z'n gang laten gaan...

maargoed, nu dus twee binnenkatten die alles behalve ongelukkig ogen en die straks als wij rijker zijn lekker naar buiten mogen
Ja doei.
pi_64721280
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
zodra wij ooit verhuizen naar een huis met een tuin mogen ze van mij lekker naar buiten, tot die tijd moeten ze het met het balkon doen

Kat bij mn ouders van mij is een in-uit kat, die echt om de 5 minuten naar binnen en buiten wil (en ze willen nog steeds geen kattenluik ) maar die is sociaal gezien een stuk minder 'begaafd' maar dat geeft niet, want je moet zo'n beest lekker z'n gang laten gaan...

maargoed, nu dus twee binnenkatten die alles behalve ongelukkig ogen en die straks als wij rijker zijn lekker naar buiten mogen
Ja, lekker zn gang laten gaan in de tuin van de buren, zijn ze vast heel gelukkig mee
pi_64721305
Ik vraag mij altijd af hoe dergelijke bekrompen kattenbezitters zouden reageren als ik het hondje van mn ouders (47 kg) los zou laten lopen, en af en toe bij iemand in de tuin zou laten schijten. En als die even lekker in de zon gaat liggen soezelen op het dak van een auto. Moet kunnen toch? Heeft het beestje tenminste zn vrijheid
pi_64721317
die hebben wij nog nooit horen klagen, en geloof me, dat doen ze wel als er iets mis is
Ja doei.
pi_64721344
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
die hebben wij nog nooit horen klagen, en geloof me, dat doen ze wel als er iets mis is
Of de buren van vier huizen verder weten niet dat het om jullie kat gaat, kan ook nog natuurlijk.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:00:25 #60
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64721362
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vraag mij altijd af hoe dergelijke bekrompen kattenbezitters zouden reageren als ik het hondje van mn ouders (47 kg) los zou laten lopen, en af en toe bij iemand in de tuin zou laten schijten. En als die even lekker in de zon gaat liggen soezelen op het dak van een auto. Moet kunnen toch? Heeft het beestje tenminste zn vrijheid
Daar zijn ook al tig topics over geweest, en 't schijnt dat katten dat alleenrecht hebben

" "
pi_64721420
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Of de buren van vier huizen verder weten niet dat het om jullie kat gaat, kan ook nog natuurlijk.
als die na 11 jaar nog niet weten dat die kat bij ons hoort verdienen ze het om ondergescheten te worden

wij 'kennen' alle buren, 15 naar links, 15 naar rechts en ook de rest van de buurt ziet ons regelmatig met die kat lopen (hij loopt mee naar het winkelcentrum, vindtie leuk)

de meeste van zijn behoeftes doet hij voor zover wij weten op 'eigen territorium': eigen tuin

en hoe verzuurd ben jij in hemelsnaam? Zeker een katten hater en meer een 'hondenpersoon' die vast niet netjes al de drollen van zijn hond in een zakje deponeert tijdens het uitlaten?
Ja doei.
pi_64721567
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Katten zijn solitaire beesten met een territorium van, zoals yvonne ook opmerkt, kilometers groot. Katten binnen houden, en vooral met meer katten, is hoe dan ook wreed.
Zoals altijd ben ik het niet met je eens. Je hebt altijd van die harde uitspraken en laat geen ruimte voor enige nuance. In iedergeval geef je geen reden om in discussie te gaan, jouw gedachten zijn de juiste en je staat niet open voor de mening van anderen.

van mijn binnenkatten
pi_64721615
maargoed, ik had natuurlijk mijn katten beter in een klein hokje in het asiel kunnen laten zitten daar hebben ze het altijd nog beter dan hier binnen bij ons thuis
Ja doei.
pi_64721803
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als die na 11 jaar nog niet weten dat die kat bij ons hoort verdienen ze het om ondergescheten te worden

wij 'kennen' alle buren, 15 naar links, 15 naar rechts en ook de rest van de buurt ziet ons regelmatig met die kat lopen (hij loopt mee naar het winkelcentrum, vindtie leuk)

de meeste van zijn behoeftes doet hij voor zover wij weten op 'eigen territorium': eigen tuin

en hoe verzuurd ben jij in hemelsnaam? Zeker een katten hater en meer een 'hondenpersoon' die vast niet netjes al de drollen van zijn hond in een zakje deponeert tijdens het uitlaten?
Opgegroeid in een buurt met veel huisdieren, katten en honden En consequent een zandbak (gezamelijke zandbak in de straat) en tuin vol kattenstront.

En nee, ik ga niet als mijn hond 15 meter de struiken/het bos in loopt er achteraan om zn drol terug te zoeken in de struiken. Die ligt daar prima, daar komt verder toch niemand.
pi_64721845
nou, net zoals jouw hond dat braaf in de bosjes doet, doet niet elke kat dat in de tuin van de buren
Ja doei.
pi_64722088
Dus jij bent altijd in de buurt van je kat als hij buiten loopt?
pi_64722243
wat een kansloze discussie dit, als wij nooit klachten van de buren krijgen die dondersgoed weten dat het onze kat is (die niet verder komt dan die tuinen), dan weet ík genoeg, basta
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:33:36 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64722402
Het is gewoon asociaal om katten buiten rond te laten struinen.

Zadel de buurt maar op met JOUW kat, wel de lusten maar niet de lasten hè. Zo werkt dat niet natuurlijk.
Huilen dan.
pi_64722482
ga punniken
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:36:46 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64722516
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
ga punniken
Reageer inhoudelijk of zeg niks.
Huilen dan.
pi_64722537
ik heb mijn zegje hierboven al gedaan, ik blijf niet in herhaling vallen
Ja doei.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 6 januari 2009 @ 11:39:38 #72
22592 crew  Ole
pi_64722624
mijn buren profiteren van de functie van katten in de stad.
Geen muis meer te bekkennen hier!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:40:05 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64722645
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb mijn zegje hierboven al gedaan, ik blijf niet in herhaling vallen
Nou, zeg dan niks?
Huilen dan.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:41:09 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64722690
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:16 schreef motorbloempje het volgende:
nou, net zoals jouw hond dat braaf in de bosjes doet, doet niet elke kat dat in de tuin van de buren
Wat weet jij over wat jouw kat doet wanneer hij buiten rondstruint?
Huilen dan.
pi_64722694
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:39 schreef Ole het volgende:
Kattenkeutels zijn toch echt groter dan muizenkeutels
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 11:42:37 #76
163650 Greys
pi_64722750
Isdatzo, vecht het even achter de schermen uit anders?
Wat een kinderachtig gedoe dit?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64722758
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
wat een kansloze discussie dit, als wij nooit klachten van de buren krijgen die dondersgoed weten dat het onze kat is (die niet verder komt dan die tuinen), dan weet ík genoeg, basta
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:43:40 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64722785
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Kattenkeutels zijn toch echt groter dan muizenkeutels
En een muis bekrast mijn auto niet, jaagt 'mijn' inheemse dieren niet op, schijt -niet merkbaar- in mijn tuin.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:42 schreef Greys het volgende:
Huilen dan.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 11:44:46 #79
163650 Greys
pi_64722829
Joehoe, het gaat er over of het binnen houden van katten zielig is.
Niet of je buren last hebben van de keutels.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64722867
deze mensen vínden blijkbaar dat je je kat binnen MOET houden

ach, ik vind ook dat ze sommige mensen beter binnen kunnen houden
Ja doei.
pi_64722926
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En een muis bekrast mijn auto niet, jaagt 'mijn' inheemse dieren niet op, schijt -niet merkbaar- in mijn tuin.
Wat heb jij voor kutlak op je auto zitten?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 11:47:25 #82
163650 Greys
pi_64722935
Ik vind ook dat je je kat binnen moet houden of binnen je eigen tuin.
Maar als er katten zijn die geen overlast in de buurt geven, dan val ik daar ook absoluut niet over.
Dan heeft niemand er last van namelijk
Als ik mijn kat buiten de tuin laat, dan vreet ie de jonge duifjes van de buurman op waarschijnlijk (of als hij over de schutting bij de buren in de tuin zou vallen - hij is nogal lomp en onhandig - dan eet de hond van de buren hem op als die in de tuin loopt waarschijnlijk).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:47:36 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64722939
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
deze mensen vínden blijkbaar dat je je kat binnen MOET houden
Een van jouw mening afwijkende mening hebben mag niet?
quote:
ach, ik vind ook dat ze sommige mensen beter binnen kunnen houden
Erg grappig, hilarisch. Wérkelijk.

Sneu hoor.
Huilen dan.
pi_64722949
Weer een topic verneukt door de bekende topic verkloter(s).
Hopelijk is er een moderator aanwezig die het topic een beetje opschoont zodat de oorspronkelijke discussie weer naar voren komt.
pi_64722961
we voeren toch een discussie? anders had ik wel een TR aangevraagd, NSB-er die ik ben
Ja doei.
pi_64722980
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
we voeren toch een discussie? anders had ik wel een TR aangevraagd, NSB-er die ik ben
Heb ik al gedaan, sta toch al als NSB'er bekend
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 11:49:30 #87
163650 Greys
pi_64723007
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een van jouw mening afwijkende mening hebben mag niet?
[..]

Erg grappig, hilarisch. Wérkelijk.

Sneu hoor.
Afwijkende meningen zijn juist interessant.
Maar je kunt er toch ook normaal over discussiëren in plaats van dat gekat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64723009
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:47 schreef Greys het volgende:
Ik vind ook dat je je kat binnen moet houden of binnen je eigen tuin.
Maar als er katten zijn die geen overlast in de buurt geven, dan val ik daar ook absoluut niet over.
Dan heeft niemand er last van namelijk
Als ik mijn kat buiten de tuin laat, dan vreet ie de jonge duifjes van de buurman op waarschijnlijk (of als hij over de schutting bij de buren in de tuin zou vallen - hij is nogal lomp en onhandig - dan eet de hond van de buren hem op als die in de tuin loopt waarschijnlijk).
ik durf te wedden dat mijn Kawa ook meteen achter de vogels en muizen en andere beesten van de buren aan zou gaan als ze die zouden hebben, dus dan zou ik met hem naar buiten laten ook wat voorzichtiger doen, misschien de tuin goed afbakenen etc.

Maar dat mormel bij m'n ouders is te sloom en lomp tegenwoordig om nog met een muis thuis te kunnen komen
Ja doei.
pi_64723021
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:48 schreef Juup© het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, sta toch al als NSB'er bekend
*grin*
Ja doei.
pi_64723057
Ontopic:

Kat in de tuin, kan er niet uit vanwege schrikdraad (althans hij kan er wel uit maar probeert het niet vanwege het schrikdraad ).
Na een paar minuten buiten willen onze katten graag weer naar binnen (sowieso met dit weer), het zijn gewoon heerlijke binnenkatten.
pi_64723142
ach, ik vind als de katten duidelijk de hele dag voor het raam geplakt zitten en zitten te mauwen en krabbelen, dat ze naar buiten willen, dan vind ik 't wel zielig.. vooral als er echt de mogelijkheid is om een kat naar buiten te laten.

Als je bang bent dat ze anderen tot last zijn is schrikdraad idd een goede oplossing, misschien kunnen wij daar ook hier iets op balkon mee!, maar als een kat gewoon binnen leeft, en ook als hij even buiten is weer graag naar binnen wil, dan zie ik er geen misdaad in je kat lekker binnen te laten...
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:53:56 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64723185
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:47 schreef Juup© het volgende:
Weer een topic verneukt door de bekende topic verkloter(s).
Hopelijk is er een moderator aanwezig die het topic een beetje opschoont zodat de oorspronkelijke discussie weer naar voren komt.
Op een discussieforum kan het zo zijn dat de discussie een andere richting inslaat, wat is daar mis mee?

Daarnaast is de hier gevoerde disussie wel degelijk relevant wanneer er besloten wordt om een kat al dan niet naar buiten te laten.

Dat jij een andere mening toebedeeld bent dan de mijne doet daar niks aan af.
Huilen dan.
pi_64723195
quote:
Ik kan de TT verkeerd interpreteren hoor, maar die roept toch op tot een discussie of katten binnen danwel buiten moeten?

En dat is imho heel simpel: Jouw beest in jouw huis. Zo niet, dan laat ik morgen lekker mn hondje door de tuin van een kattenbezitter rennen.
pi_64723207
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
ach, ik vind als de katten duidelijk de hele dag voor het raam geplakt zitten en zitten te mauwen en krabbelen, dat ze naar buiten willen, dan vind ik 't wel zielig.. vooral als er echt de mogelijkheid is om een kat naar buiten te laten.

Als je bang bent dat ze anderen tot last zijn is schrikdraad idd een goede oplossing, misschien kunnen wij daar ook hier iets op balkon mee!, maar als een kat gewoon binnen leeft, en ook als hij even buiten is weer graag naar binnen wil, dan zie ik er geen misdaad in je kat lekker binnen te laten...
Vandaar dat onze katten als ze het echt zouden willen gewoon de achtertuin in kunnen als ik het luikje van de ren opendoe. In de zomer willen ze dat nog wel eens, maar met dit weer is alleen Gijs een beetje geïnteresseerd in de sneeuw e.d.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 11:55:31 #95
163650 Greys
pi_64723250
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik kan de TT verkeerd interpreteren hoor, maar die roept toch op tot een discussie of katten binnen danwel buiten moeten?

En dat is imho heel simpel: Jouw beest in jouw huis. Zo niet, dan laat ik morgen lekker mn hondje door de tuin van een kattenbezitter rennen.
Dat laatste is JOUW mening (ook toevallig de mijne, maar oke).
Ik zal wel een te teer zieltje hebben, ik vond het gewoon een beetje een kutsfeer worden in dit topic
En daarbij ging het er voornamelijk om of katten die altijd binnen zitten zielig zijn of niet. Het ging er nu alleen nog maar over of je buren last hebben van jouw kat. Daar hebben we het al zo vaak over gehad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64723256
prachtige foto overigens
Ja doei.
pi_64723260
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Kom maar op met jouw hondje Mijn katten blijven binnen als ik dat wil en verder mogen ze fijn de deur uit in de tuin.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:55:59 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64723274
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Afwijkende meningen zijn juist interessant.
Maar je kunt er toch ook normaal over discussiëren in plaats van dat gekat?
Dat moet je dan tegen motorbloempje zeggen. Ik stel voor dat je haar reacties op mijn posts nog eens doorleest.
Huilen dan.
pi_64723295
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
prachtige foto overigens
De kleur van zijn vacht weerkaatst in de sneeuw door de zon e.d. Dacht eerst dat het een fout was van de camera maar dat bleek niet zo te zijn.
pi_64723321
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat moet je dan tegen motorbloempje zeggen. Ik stel voor dat je haar reacties op mijn posts nog eens doorleest.
nou, schahahandalig

ik zou er ook helemaal van ondersteboven zijn?

vent, gedraag je als een vent, als je dit al 'niet vindt kunnen' zou ik toch op zoek gaan naar tweedehands tenen die iets minder lang zijn
Ja doei.
pi_64723341
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nou, schahahandalig

vent, gedraag je als een vent, als je dit al 'niet vindt kunnen' zou ik toch op zoek gaan naar tweedehands tenen die iets minder lang zijn
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:58:52 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64723387
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nou, schahahandalig

Ik kan het prima hebben hoor, ik vind het alleen jammer dat je je zo laat kennen. Reageer voor de grap een keer inhoudelijk, want dat heb ik je sinds ik 'hier' ben nog niet één keer zien doen.

Bovenstaande post is daar een príma voorbeeld van.
Huilen dan.
pi_64723403
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:55 schreef Juup© het volgende:

[..]

Kom maar op met jouw hondje Mijn katten blijven binnen als ik dat wil en verder mogen ze fijn de deur uit in de tuin.
Dat mogen ze dus niet. Het is zelfs wettelijk zo dat als een jager in het zuiden van het land een kat wil afschieten, hij er zich eerst zeker van moet maken dat het niet om een naar het noorden getrokken europese boskat gaat, maar om een huiskat. Die eerste zijn nl. beschermd.

Katten worden gezien als en zijn een directe bedreiging voor de inheemse F&F (en daarnaast schijten ze nog andermans bezittingen onder, zijn ze een ware terreur voor vijvers en voilleres, komen ze regelmatig binnengeslopen bij niet-kattenbezitters, ...).

Kan het best zijn dat jij je kat graag buiten hebt. Dan bouw je een giga-katten-voillere. Iemand op fok hier heeft daar ooit hele gave foto's van gepost. Een dakterras compleet "behekt", zodat de katten naar buiten, maar niet weg kunnen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 11:59:33 #104
163650 Greys
pi_64723411
Euh Mo, ik was meer degene die dit niet vond kunnen hoor
Maar ik zal mijn lange tenen uit dit kattekoppentopic halen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64723430
ik heb al 3 keer gezegd dat 'mijn' kat zich blijkbaar aan de 'regels' houdt en ik me daar dus niet druk om hoef te maken dat jij met je hond in mijn (ok, die van mijn ouders) tuin komt schijten, dat jullie dat niet 'geloven' is toch jullie probleem en niet het mijne? Ik kan het tot in den treure blijven herhalen, maar ik heb geen zin om weer als derde in de dagstats te eindigen
Ja doei.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 12:00:34 #106
163650 Greys
pi_64723444
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat mogen ze dus niet. Het is zelfs wettelijk zo dat als een jager in het zuiden van het land een kat wil afschieten, hij er zich eerst zeker van moet maken dat het niet om een naar het noorden getrokken europese boskat gaat, maar om een huiskat. Die eerste zijn nl. beschermd.

Katten worden gezien als en zijn een directe bedreiging voor de inheemse F&F (en daarnaast schijten ze nog andermans bezittingen onder, zijn ze een ware terreur voor vijvers en voilleres, komen ze regelmatig binnengeslopen bij niet-kattenbezitters, ...).

Kan het best zijn dat jij je kat graag buiten hebt. Dan bouw je een giga-katten-voillere. Iemand op fok hier heeft daar ooit hele gave foto's van gepost. Een dakterras compleet "behekt", zodat de katten naar buiten, maar niet weg kunnen.
Pssst. De katten van Juup blijven ALLEEN in zijn eigen tuin en hij heeft dus zo'n prachtige ren met tunnel en al er naar toe
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64723487
dat dus ook nog 's

en geloof me, wij hebben echt azijnpissers van buren die de katten inderdaad neer zouden schieten als ze in hun tuin zouden schijten, dus we waren al lang een kat armer geweest als hij dat had gedaan
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:02:04 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64723492
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb al 3 keer gezegd dat 'mijn' kat zich blijkbaar aan de 'regels' houdt en ik me daar dus niet druk om hoef te maken dat jij met je hond in mijn (ok, die van mijn ouders) tuin komt schijten, dat jullie dat niet 'geloven' is toch jullie probleem en niet het mijne? Ik kan het tot in den treure blijven herhalen, maar ik heb geen zin om weer als derde in de dagstats te eindigen
Waarom reageer je dan nog? Je had je punt toch gemaakt? Trek je dan terug uit de discussie en ga niet zo kinderachtig lopen doen.
Huilen dan.
pi_64723507
ik doe wat ik wil, jij blijft ook doordiscussieren
Ja doei.
pi_64723512
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe wéét je dat? Jij volgt je kat 24/7 om te kijken waar hij wel en niet schijt, of hij niet met een poot door een voillere een paar straten verderop iemand zn vogelcollectie omzeep helpt, of hij niet een mus/kikker/pad/... omzeep helpt, .... ?

T' is niet voor niks dat ze als bedreiging voor de F&F gezien worden. Kan jij wel vinden dat dat niet zo is voor jouw poezelbeest, maar dat is natuurlijk een beetje het ontkennen van de problemen.
pi_64723530
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Lees mijn postings nog eens, onze tuin is omheind met schrikdraad en JA ik heb een kattenren inclusief tunnel.

Dus voordat jij gaat blaten verdiep jij je eerst even in mijn situatie die hier volop op FOK! te vinden is.

Maar om jou van dienst te zijn zal ik een paar foto's posten.

Ren is op de foto's nog niet af want de kattenbak is nu beschut door een omtimmering en er zitten deuren in de ren zodat ik de kattenbak kan verwijderen voor het reinigen en een klein deurtje om zo nu en dan de katten in de tuin te laten. En het schrikdraad was op de foto's nog niet gemonteerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Juup© op 06-01-2009 12:12:36 (Typefoutje aangepast) ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:03:22 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64723534
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
dat dus ook nog 's

en geloof me, wij hebben echt azijnpissers van buren die de katten inderdaad neer zouden schieten als ze in hun tuin zouden schijten, dus we waren al lang een kat armer geweest als hij dat had gedaan
Dan snapt die kat wellicht dat hij zich niet in hún tuin moet vertonen, daar is 'ie slim genoeg voor. Blijven er nog zat tuinen over.
Huilen dan.
pi_64723541
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
Ja doei.
pi_64723574
aan de drollen in eigen tuin te zien zou hij een ziekte moeten hebben om ook nog ergens anders te kunnen schijten
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:04:48 #115
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64723586
Ga gewoon even op normale toon verder allemaal man

ANDERS ROEP IK SENESTA
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:04:58 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64723591
Oké, ik ga de bus opzoeken. Ik lees vanmiddag, als ik terug ben, wel weer verder.
Huilen dan.
pi_64723608
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:04 schreef Harajuku. het volgende:

ANDERS ROEP IK SENESTA
*shiver*
Ja doei.
pi_64723614
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:04 schreef Harajuku. het volgende:

ANDERS ROEP IK SENESTA
ZOu tijd worden dat jij dat eens doet. TR staat er al weer een tijdje.
pi_64723637
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:03 schreef Juup© het volgende:

[..]

Lees mijn postings nog eens, onze tuin is omheind met schrikdraad en JA ik heb een kattenren inclusief tunnel.

Dus voordat jij gaat blaten verdiep jij je eerst even in mijn situatie die hier vollop op FOK! te vinden is.

Maar om jou van dienst te zijn zal ik een paar foto's posten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ren is op de foto's nog niet af want de kattenbak is nu beschut door een omtimmering en er zitten deuren in de ren zodat ik de kattenbak kan verwijderen voor het reinigen en een klein deurtje om zo nu en dan de katten in de tuin te laten.
Had even over jouw situatie heengelezen Hoef je niet gelijk zo geprikkeld te doen

Zoiets is idd een toffe, nette, oplossing. Los laten lopen niet, dat is imho gewoon laks
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:06:52 #120
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64723656
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:05 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik moet alle TRs op fok in de gaten houden? Als Senesta aanwezig was zou ze hier al wel geweest zijn.
pi_64723673
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:05 schreef Juup© het volgende:

[..]

Omdat er een ontopic discussie gaande is?
pi_64723733
ik vind wel dat je niet moet janken dat je kat dood is als 't onder een auto is gekomen als je je kat naar buiten laat in de stad ofzo.

die van ons had ook al 100 keer dood kunnen zijn, maar als we hem binnen hadden gehouden hadden we hem beter in kunnen laten slapen (kommaar kommaar kommaar) omdat hij dan echt doodongelukkig zou zijn geworden, maargoed, dan loop je het risico dat er wat gebeurt...

Maargoed, de stelling is: zijn binnenkatten ZIELIG?

En nee, ik denk niet dat ze zielig zijn, als ze niet zielig ógen en niet tegen het raam/de deur aangeplakt zitten te mauwen de hele dag omdat ze naar buiten willen en binnen ongelukkig zijn.

De oplossing van Juup en Duchess vind ik echt geweldig en wie weet als wij ooit een tuin hebben komt dat er ook, vindt René's pa vast leuk om in elkaar te timmeren heeftie man ook wat te doen tijdens z'n pensioen
Ja doei.
pi_64723764
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Had even over jouw situatie heengelezen Hoef je niet gelijk zo geprikkeld te doen

Zoiets is idd een toffe, nette, oplossing. Los laten lopen niet, dat is imho gewoon laks
Sorry maar ik raak geprikkeld door bepaalde mensen die denken het beter te weten zonder feiten te kennen.

Maar goed:
Reden 1: Ik heb er zelf een gruwelijke hekel aan als katten zich in onze tuin zouden ontlasten, vandaar dat ik ook niet wil dat onze katten dat bij andere mensen zouden doen.
Reden 2: is dat er bij ons in de buurt een aantal wegen zijn waar ze plat gereden kunnen worden en dat willen wij niet.
Reden 3 is dat katten idd jagen op vogels e.d. en ik dat dus niet wil hebben om de reden die jij al eerder aangaf.
pi_64723806
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:06 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik moet alle TRs op fok in de gaten houden? Als Senesta aanwezig was zou ze hier al wel geweest zijn.
Nee maar als jij dit topic ziet zie jij ook de TR en kun jij die lezen en aan de hand daarvan achter de schermen hulp vragen.
Maar goed, zo zit ik in elkaar
pi_64723822
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Omdat er een ontopic discussie gaande is?
Nu weer wel ja. Dus de TR mag in de prullenbak
pi_64723847
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Juup© het volgende:

[..]

Nee maar als jij dit topic ziet zie jij ook de TR en kun jij die lezen en aan de hand daarvan achter de schermen hulp vragen.
Superjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup
Ja doei.
pi_64723886
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:

Maargoed, de stelling is: zijn binnenkatten ZIELIG?

En nee, ik denk niet dat ze zielig zijn, als ze niet zielig ógen en niet tegen het raam/de deur aangeplakt zitten te mauwen de hele dag omdat ze naar buiten willen en binnen ongelukkig zijn.

Eensch.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:15:10 #128
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64723948
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik kom net in het topic. Ik kan ,als vaste FF user, zien welke kant dit opgaat en een post achterlaten dat jullie ook normaal kunnen discussieren, ipv gelijk naar Senesta te rennen die op afwezig staat waardoor het topic misschien verder ontspoort.

Thank you very much.

Ontopic:

Maar als je een kat hebt die blijkbaar zo nodig naar buiten moet, waarom dan gelijk de hele buurt? Waarom niet ren/touw/stroom/noem wat op je eigen terrein?
pi_64724111
als ik het 'over' mocht doen had ik ook iets van een ren gemaakt of een betere afbakening, al was het maar omdat ik het eng vind omdat mijn ouders in de stad wonen.

Maar hij mocht wel meteen naar de buren (dat vonden ze goed) en zo is hij elke keer een stapje verder gegaan
Omdat we nooit klachten hebben gehoord en verder wel goed contact hebben met de hele rij hebben we ons nooit zorgen gemaakt over 't beest en zijn reilen en zeilen, máár, mochten er wel klachten binnengekomen zijn, dan had in ieder geval ík er wel wat aan gedaan doormiddel van tuin afsluiten enzo, of mijn ouders het er nu mee eens waren geweest of niet

maargoed, hij woont bij mn ouders en niet bij mij (150km verderop ) en hij is nu hun verantwoording. Hij komt op dit moment alleen buiten de tuin als hij mensen hoort aankomen die hij kent en gaat dan meteen weer mee naar binnen hij herkent mij ook nog steeds maar mocht ik in de toekomst zelf een tuin hebben dan zal ik er wel voor zorgen dat ze geen overlast kúnnen veroorzaken, omdat ik mn katten binnen al een bedreiging vind voor mn eigen planten die ik dus ook niet heb
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:27:06 #130
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64724357
Ik zou het dus sowieso al niet willen want stel dat ie onder een auto komt, vergif, noem t allemaal maar op. Daarnaast zou ik 't ook niet waarderen als ik allemaal katten in de tuin kreeg en dat dus ook een ander niet aan willen doen.

Jazz vermaakt zich binnen ook uitstekend.
pi_64724389
Ik vind het zielig ja, al zal het met de afnemende tollerantie in Nederland een steeds meer voorkomend verschijnsel worden....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_64724733
Ik weet niet meer zeker of Tinka fip of fiv had. Is al weer 10jaar geleden. Het was in ieder geval besmettelijk onze ander katten moesten nl ook getest worden.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:41:04 #133
36431 bleiblei
pi_64724773
Wat een fricking huilies hier .
- Als je weet dat je omgeving er geen problemen mee heeft en je vind het zelf ook prima, laat dat beest gewoon loslopen. Zelfde geldt voor honden .
- Als je een nette kattenbezitter bent die weet dat mensen in de buurt er wel problemen mee hebben, laat je het beest binnen of in je tuin.
- Als je een hekel hebt aan katten, redelijk normaal in elkaar zit, en er zit regelmatig een kat in je tuin. Dan is het een koud kunstje om te achterhalen of het beest uit de buurt komt en wie de eigenaars zijn. Dan is het een kwestie van hopen dat de eigenaren van de categorie hierboven is. Of je mikt er een paar keer een emmer water overheen. Dan blijft het beest ook wel weg.
- Als je een hekel hebt aan katten en wat sociale vaardigheden mist ga je je frustraties op een domme manier botvieren in een topic.
- En last but not least, een asociale kattenbezitter doet er niets tegen en laat zijn beest gewoon de buurt terroriseren. Maar goed. Deze mensen zijn net zo achterlijk als hondenbezitters die honden laten schijten op trapveldjes en op de stoep.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:44:02 #134
36431 bleiblei
pi_64724869
Ik heb overigens het gevoel dat de kattenbezitters in dit topic redelijke mensen zijn die best instaan voor kritiek op hun dieren en daar ook passende maatregelen voor willen treffen. Kan ik van sommige *dan laat ik mijn hondjes in jullie tuin los* (moet je vooral doen, die vliegen in no time jankend over de schutting ) niet zeggen .
  Moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 12:59:48 #135
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64725336
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Op een discussieforum kan het zo zijn dat de discussie een andere richting inslaat, wat is daar mis mee?

Daarnaast is de hier gevoerde disussie wel degelijk relevant wanneer er besloten wordt om een kat al dan niet naar buiten te laten.

Dat jij een andere mening toebedeeld bent dan de mijne doet daar niks aan af.
Mja de oorspronkelijke discussie was of het voor een kat zielig of vervelend is om hem/haar binnen te houden, word een kat daar echt ongelukkig van?

De ongemakken van een buitenkat voor de omgeving is al in zoveel topics behandeld dat ik het wel jammer vind dat OOK dit topic die kant op gaat.

Dus ja, een topic kan een andere kant op gaan, maar deze discussie zou ik wel graag over de invloed van binnen houden van katten willen houden

Bovendien vind ik dat er best wat vriendelijker gepost mag worden, een discussie voern staat niet gelijk aan naar elkaar uithalen
En nu ga ik alles even terug lezen
pi_64725388
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:44 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb overigens het gevoel dat de kattenbezitters in dit topic redelijke mensen zijn die best instaan voor kritiek op hun dieren en daar ook passende maatregelen voor willen treffen. Kan ik van sommige *dan laat ik mijn hondjes in jullie tuin los* (moet je vooral doen, die vliegen in no time jankend over de schutting ) niet zeggen .
je vindt mij redelijk

en die terrorbeesten van jullie zou ik ook bang van worden
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:17:31 #137
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64725927
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

je vindt mij redelijk

en die terrorbeesten van jullie zou ik ook bang van worden
Ik vind hoe jij erover denkt ook redelijk, hoor.

Maar met wat ie verder post ben ik het niet geheel eens. 'kwestie van hopen en anders jammer dan' Ben je nu helemaal van de pot gerukt.

Maar goed, ik vind niet dat een kat in huis per sé ongelukkig is.
pi_64726966
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:44 schreef bleiblei het volgende:
Das toch knap, dat je tegen de 50kg aan spieren vliegles kan geven
pi_64727003
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:59 schreef senesta het volgende:

[..]

Mja de oorspronkelijke discussie was of het voor een kat zielig of vervelend is om hem/haar binnen te houden, word een kat daar echt ongelukkig van?

Wat helemaal geen punt is om ter discussie te stellen, aangezien je de beesten binnen of in elk geval in eigen tuin moet houden
pi_64727039
men 'moet' helemaal niets, en dat is het probleem in zulks een discussie

mensen zéggen dat andere mensen dingen 'moeten', terwijl zeggen 'nou, ik vind dat je dat zou moeten doen' al een stuk discussie-waardiger klinkt

Houd het bij een mening, gooi het niet op een feit
Ja doei.
pi_64727254
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
men 'moet' helemaal niets, en dat is het probleem in zulks een discussie

mensen zéggen dat andere mensen dingen 'moeten', terwijl zeggen 'nou, ik vind dat je dat zou moeten doen' al een stuk discussie-waardiger klinkt

Houd het bij een mening, gooi het niet op een feit
Het is een feit dat katten niet buiten mogen lopen in Nederland, en dat verwacht wordt dat de eigenaar er actief werk van maakt om zijn kat weer binnen te krijgen.

Het is ook een feit dat veel katteneigenaren daar te laks voor zijn, en hun kat vrolijk los laten, met alle gevolgen, voor kat en voor buren vandien
  Moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 13:57:57 #142
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64727284
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wat helemaal geen punt is om ter discussie te stellen, aangezien je de beesten binnen of in elk geval in eigen tuin moet houden
Dude

Waarom nou zo moeilijk doen? Zoek of open dan zelf een topic met klachten over eigenaren die hun katten naar buiten laten of open er desnoods één in KLB maar ga niet hier zo door lopen drijven
pi_64727302
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het is een feit dat katten niet buiten mogen lopen in Nederland,
Is dat zo?
pi_64727315
Dat door de Flora en Fauna wet-aanpassing mensen ook op katten mogen schieten, zegt niet dat ze niet los rond mogen lopen
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:59:47 #145
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64727351
Okay!

Degene die het met Swets eens zijn, waarom moet de kat dan gelijk de hele wereld krijgen ipv je eigen tuin, bijvoorbeeld?
pi_64727384
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Dude

Waarom nou zo moeilijk doen? Zoek of open dan zelf een topic met klachten over eigenaren die hun katten naar buiten laten of open er desnoods één in KLB maar ga niet hier zo door lopen drijven
Omdat het te maken heeft met het topic?

Binnenkatten zielig? Nee, buitenkatten zijn zielig want die worden aan poezenmoes gereden, krijgen aids, schijten de buurt onder, vangen vogeltjes, etc., dus binnenpoezen zijn niet zielig, buitenpoezen wel
pi_64727433
katten zijn zielig omdat ze ergens schijten?

ik heb daar nog nooit een kat ongelukkiger van zien worden?
Ja doei.
pi_64727453
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:58 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Is dat zo?
Het is verboden exotische diersoorten in de natuur los te laten

Katten zijn exoten, en worden tot een bedreiging gezien (net als de muskusrat, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld boeroendoeks, papegaaien en schildpadden, welke ook als exoot in Nederland voorkomen maar niet tot weinig invloed hebben op de rest van de natuur)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 14:05:52 #149
163650 Greys
pi_64727596
*schildpadden uit tuin van de buren terugfluit*

Grapje
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64727604
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:05 schreef Greys het volgende:

Grapje
jij hebt geen schildpadden?
Ja doei.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 14:08:50 #151
163650 Greys
pi_64727716
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

jij hebt geen schildpadden?
Ik hád ze wel, van die hele grote ninja turtles met lange nagels!
Maar die wonen nog bij mijn ouders tot volle tevredenheid van beide partijen.

En ontopic: als ik Bink (hondje, voor de meelezers) even in de tuin laat scharrelen en de deur naar de tuin open doe, dan komt Boris (kat) dus totaal niet aanrennen om mee naar buiten te gaan. Hij WIL gewoon niet!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64727798
onze buren in Den Haag lieten trouwens wel hun honden in de tuin schijten en dat een paar dagen liggen
Ja doei.
pi_64728324
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:05 schreef Greys het volgende:

Grapje
in het dorp waar ik opgegroeid ben zijn dus mensen die van hun ninja-turtles afwilde, en deze in de sloot hebben gepleurt

Beesten doen het daar prima, maar kunnen niet voortplanten door de kou
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 15:03:03 #154
163650 Greys
pi_64729896
Bink doet ook wel eens per ongeluk een poepje in de tuin
Maar ik ben er altijd bij als hij in de tuin is, dus dan schep ik het direct in de vuilnisbak, braaf he?
(Als ik het niet doe krijg ik van heer Greys op mijn lazer omdat hij er dan in het donker in trapt).

LeeHO, zouden die deze temperaturen ook overleven dan denk je?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:08:49 #155
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64730104
In het begin mochten ze hier ook in de tuin poepen. Moeilijk zindelijk maken als je eerst 50 meter naar de bosjes moet lopen. Maar goed, daarna wel oprapen uiteraard
pi_64730424
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:03 schreef Greys het volgende:
Bink doet ook wel eens per ongeluk een poepje in de tuin
Maar ik ben er altijd bij als hij in de tuin is, dus dan schep ik het direct in de vuilnisbak, braaf he?
(Als ik het niet doe krijg ik van heer Greys op mijn lazer omdat hij er dan in het donker in trapt).

LeeHO, zouden die deze temperaturen ook overleven dan denk je?
Of ze er nog zitten weet ik niet, maar ze hebben er in elk geval mn hele jeugd rond gezwommen en toen was het regelmatig kouder dan nu 2 jaar terug heb ik nog wel eens 1 voorbij zien komen. Volgens mij zijn het van die roodwang dingen, 20 cm lang ofzo. Je weet echt niet wat je ziet als zo'n ding voorbij komt
  Admin dinsdag 6 januari 2009 @ 15:44:53 #157
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64731616
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:39 schreef Ole het volgende:
Dan moet je het boek van de eerder aangehaalde auteur lezen!
Gaat een stuk over A'dam!
Uit m'n hoofd: wildlife of the domestic cat

Nu even de correcte titel zoeken

Edit: was goed.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Moderator / Miss SHO dinsdag 6 januari 2009 @ 16:07:48 #158
22592 crew  Ole
pi_64732690
ok zal ik even doen!
pi_64735209
Hmm, nog steeds geen antwoord op mijn vraag ... Is het aan te raden om de kat die nooit buiten geweest is, af en toe naar een tuin mee te nemen (begeleid zeg maar), of is dat juist zielig omdat de kat dat ziet wat ze mist?
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:09:20 #160
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_64735370
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:05 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Hmm, nog steeds geen antwoord op mijn vraag ... Is het aan te raden om de kat die nooit buiten geweest is, af en toe naar een tuin mee te nemen (begeleid zeg maar), of is dat juist zielig omdat de kat dat ziet wat ze mist?
Ik heb een keer mijn kat meegenomen naar mijn ouders (waar hij zich binnen gewoon prima op z'n gemak voelt) en heb hem toen aan een tuigje mee de tuin ingenomen. Zodra hij buiten kwam werd hij echt ontzettend bang en wilde hij alleen maar vluchten (thank god voor het tuigje)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 6 januari 2009 @ 17:40:12 #161
22592 crew  Ole
pi_64736596
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dan moet je het boek van de eerder aangehaalde auteur lezen!
Gaat een stuk over A'dam!
Uit m'n hoofd: wildlife of the domestic cat

Nu even de correcte titel zoeken

Edit: was goed.
Ik ben nog aan het zoeken, maar kom vooralsnog vooral dingen over de US tegen, waar katten pas veel later zijn komen 'wonen'
  Admin dinsdag 6 januari 2009 @ 17:49:40 #162
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64736978
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:40 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik ben nog aan het zoeken, maar kom vooralsnog vooral dingen over de US tegen, waar katten pas veel later zijn komen 'wonen'
http://www.worldofcats.co.uk/Secondindex.html
Onderaan staan z'n boeken, "wildlife of the domestic cat" is wel in de bieb, het gaat een heel deel over amsterdam, a'dam heeft nl door zijn opbouw een geheel andere kattenpopulatie dan andere steden.
Nou ja kijk maar

pi_64737743
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:09 schreef supkaa het volgende:

[..]

Ik heb een keer mijn kat meegenomen naar mijn ouders (waar hij zich binnen gewoon prima op z'n gemak voelt) en heb hem toen aan een tuigje mee de tuin ingenomen. Zodra hij buiten kwam werd hij echt ontzettend bang en wilde hij alleen maar vluchten (thank god voor het tuigje)
Dat is te verwachten, maar waarschijnlijk zou hij daaraan wennen als je het vaker deed?
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:12:40 #164
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64737830
quote:
Daar hebben wij geen last van. Zo vaak gaat ie niet naar buiten, zeker met dit weer niet, en zit eigenlijk maar sporadisch voor de deur of zo. En dat is na 20 seconden dan ook alweer over.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 18:22:34 #165
163650 Greys
pi_64738209
Ik heb Boris ook een paar keer aan een tuigje meegenomen de tuin in.
In het begin leek hij het wel een beetje leuk te vinden, maar daarna heeft hij toch nooit meer voor de deur gestaan of naar buiten zitten turen. Het is hem gewoon te koud nu

Hier was het nog interessant...

Hier werd het al iets minder leuk

DOE... MIJ... NAAR... BINNÈÈÈÈÈNNNNNNNN!!!!!!

Op de vensterbank boven de verwarming is veel beter!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64738638
quote:
Onze katten vinden het heerlijk als ze lekker de tuin in mogen, maar je hebt wel dikke kans dat ze daarna steeds vaker willen. Je moet dus wel bereid zijn om dan ook vaak met ze naar buiten te gaan of als je er voor kiest los te laten op straat.
pi_64738645
Leuke foto's trouwens Greys, mooie kat!
pi_64739084
Greys, wat een práchtige kat!
pi_64739129
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:22 schreef Greys het volgende:
Ik heb Boris ook een paar keer aan een tuigje meegenomen de tuin in.
In het begin leek hij het wel een beetje leuk te vinden, maar daarna heeft hij toch nooit meer voor de deur gestaan of naar buiten zitten turen. Het is hem gewoon te koud nu

Hier was het nog interessant...
[ afbeelding ]

Hier werd het al iets minder leuk
[ afbeelding ]

DOE... MIJ... NAAR... BINNÈÈÈÈÈNNNNNNNN!!!!!!
[ afbeelding ]

Op de vensterbank boven de verwarming is veel beter!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boris
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 18:52:14 #170
163650 Greys
pi_64739237
Dank u allen voor de lieve complimenten!
Ook namens Boris, die vanmiddag in zijn slaap van de vensterbank af viel en daarna heel koddig keek

Die beauty heb ik uit het asiel!
Nu drie maandjes

Zie ook mijn sig
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64739419
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:34 schreef Franneh het volgende:

[..]

Onze katten vinden het heerlijk als ze lekker de tuin in mogen, maar je hebt wel dikke kans dat ze daarna steeds vaker willen. Je moet dus wel bereid zijn om dan ook vaak met ze naar buiten te gaan of als je er voor kiest los te laten op straat.
Hmm, lastig... Los op straat wordt het trouwens echt niet, te veel verkeer. Bij de C1000 in de buurt zijn er per week 1/2 nieuwe advertenties van verdwenen katten
Klussen deel 1 en 2
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 18:58:42 #172
163650 Greys
pi_64739511
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Hmm, lastig... Los op straat wordt het trouwens echt niet, te veel verkeer. Bij de C1000 in de buurt zijn er per week 1/2 nieuwe advertenties van verdwenen katten
En een ren zoals op mijn foto?
Werd kant en klaar geleverd in panelen, je hoefde alleen de panelen nog aan elkaar te zetten, heel makkelijk! Kostte als ik het wel heb 239 euro.
Dat Boris er weinig aan vind is jammer, maar ik heb goede hoop dat hij het van de zomer in het zonnetje heerlijk vindt om op de plankjes in de zon te basken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 18:59:46 #173
163650 Greys
pi_64739574
Oh en wij hebben niet eens een luikje of een tunnel naar de ren toe ofzo.
Wij zijn niet zo creatief en handy als Juup

We tillen Boris er gewoon af en toe in!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:32:24 #174
33954 ElisaB
pi_64741048
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:22 schreef Greys het volgende:DOE... MIJ... NAAR... BINNÈÈÈÈÈNNNNNNNN!!!!!!
[ afbeelding ]
Wat een stuk is het toch
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:43:12 #175
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_64741616
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:10 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Dat is te verwachten, maar waarschijnlijk zou hij daaraan wennen als je het vaker deed?
Als hij nou ook niet zo lastig zou doen bij het aantrekken van het tuigje..als het eenmaal aan is geen probleem, maar eer je zover bent... zucht
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 19:48:12 #176
163650 Greys
pi_64741867
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:43 schreef supkaa het volgende:

[..]

Als hij nou ook niet zo lastig zou doen bij het aantrekken van het tuigje..als het eenmaal aan is geen probleem, maar eer je zover bent... zucht
Zoiets?

Sorry hoor, nu stop ik met de Borie-spam
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:50:25 #177
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64741979
quote:

Voorkennis?
Huilen dan.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 19:53:43 #178
163650 Greys
pi_64742138
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Voorkennis?
Heuj! Je bent blauw!
Feli! En inderdaad, ik voelde al zoiets aan!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:48:38 #179
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_64747568
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:48 schreef Greys het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]

Sorry hoor, nu stop ik met de Borie-spam
Wat een mooierd

Maar zoiets ongeveer ja Soms heb je pas 1 van die 2 dingetjes vastgeklikt en dan ontsnapt hij al en dan raakt hij totaal in paniek omdat hij 'achtervolgd' wordt door het tuigje..
pi_64747636
quote:
Uit ervaring kan ik je dit afraden. Het kan goed gaan, maar als de kat het heel leuk vind zit hij vervolgens altijd bij de deur en als je dan binnenkomt vliegt hij naar buiten en kan je er achteraan. Een van onze katten heeft zo een paar weken bij die deur gepost, om gek van te worden. Dat doen we nooit meer.

Gelukkig is hij het nu vergeten en speelt weer lekker in huis ipv op de drukke straten met auto's hier. En nee, het is niet zielig. Alle vrienden met katten die dit wel vonden hebben inmiddels geen kat meer omdat ze doodgereden zijn. En dat waren er een stuk of 6 in 1,5 jaar tijd! Nee, dat is fijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 januari 2009 @ 21:52:08 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64747732
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:49 schreef Darkenrahl het volgende:
maar als de kat het heel leuk vind zit hij vervolgens altijd bij de deur en als je dan binnenkomt vliegt hij naar buiten en kan je er achteraan. Een van onze katten heeft zo een paar weken bij die deur gepost, om gek van te worden. Dat doen we nooit meer.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:07 schreef Darkenrahl het volgende:
van mijn binnenkatten
pi_64752080
Ok bedankt voor de reacties Ik zal het denk ik niet doen (de kat kan ook niet echt ontsnappen hier als ze bij de deur gaat wachten, maar toch wel zielig als ze naar buiten wil maar niet kan)
Klussen deel 1 en 2
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 januari 2009 @ 23:36:38 #183
163650 Greys
pi_64752674
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Scherpe Sherlock!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64763603
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:36 schreef Greys het volgende:
Scherpe Sherlock!
Vind je?

Ik houd mijn katten gewoon binnen, klaar uit. Mag een swetsenegger, vent van in de 40 die nog op fok zit van vinden wat hij wilt, ik heb er maling aan.
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:47:20 #185
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64763669
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Heuj! Je bent blauw!
Feli! En inderdaad, ik voelde al zoiets aan!
Ik schrok, "hoe weet Greys dat nu"
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:23 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ok bedankt voor de reacties Ik zal het denk ik niet doen (de kat kan ook niet echt ontsnappen hier als ze bij de deur gaat wachten, maar toch wel zielig als ze naar buiten wil maar niet kan)
En een ren of zo dan? Of dat stroom op de schutting gebeuren of zo.
  Admin woensdag 7 januari 2009 @ 11:47:54 #186
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64763689
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:45 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Vind je?

Ik houd mijn katten gewoon binnen, klaar uit. Mag een swetsenegger, vent van in de 40 die nog op fok zit van vinden wat hij wilt, ik heb er maling aan.
Sterke terugkomer
Ik ben 53 en zit nog op FOK!, und
Je bitcht zonder argumenten te geven, precies wat je Swetz verwijt

woensdag 7 januari 2009 @ 11:48:05 #187
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64763699
Ok, edit !
pi_64763786
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:47 schreef yvonne het volgende:
Ik ben 53 en zit nog op FOK!

Iets om trots op te zijn
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:50:59 #189
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64763818
Ik had dat 40 deel helemaal gemist
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:51:21 #190
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64763830
Yvonne, had jij nu ook katten?
pi_64763873
quote:

[..]

Sterke terugkomer
Je moet een boekschrijven, Online voor Senioren
pi_64764101
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:51 schreef Harajuku. het volgende:
Ze kan het goed en ze heeft er boeken over gelezen.
pi_64764199
quote:

[..]

Sterke terugkomer
Daar gaat mijn illusie dat yvonne echt 33 is

pi_64764313
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:51 schreef Harajuku. het volgende:
Sterker nog, 1 van Yvonne's eerste topics op FOK! was een kattenvraagbaaktopic.
Kon je allemaal vragen stellen aan Yvonne het poezenvrouwtje.
  Admin woensdag 7 januari 2009 @ 12:06:26 #195
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64764328
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:02 schreef Juup© het volgende:

[..]

Daar gaat mijn illusie dat yvonne echt 33 is

Tikfoutje
Ja, ik heb katten en ja ik heb jaren voor een stichting in amsterdam gewerkt die zich inzette voor zwerfkatten en ja m'n katten komen buiten en ja dat is een bewuste keuze en nu ga ik werken

woensdag 7 januari 2009 @ 12:07:07 #196
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64764357
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:06 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Admin woensdag 7 januari 2009 @ 12:07:14 #197
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64764359
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:06 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik ben de stichtster van die reeks
Dat jij dat nog weet

pi_64764361
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

Tikfoutje

Opgelucht
pi_64764380
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:07 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat jij dat nog weet
smhoops heeft volgens mij een fotografisch geheugen.
pi_64764438
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:07 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat jij dat nog weet
Ik heb plannen jou mettertijd op te volgen als FOK!-geheugen.
pi_64764467
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:09 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik heb plannen jou mettertijd op te volgen als FOK!-geheugen.
Human Neurologic Back-Up
pi_64764577
Zo lief nog. katten vraagbaak
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:15:16 #203
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64764612
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:14 schreef shmoopy het volgende:
Ooooooooooh, dat ga ik lezen
pi_64764644
quote:
Dat is voor mijn tijd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 januari 2009 @ 12:17:48 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64764688
quote:

[..]

Vind je?

Je argument was toch dat je katten het zo fijn vinden binnen. Toch gek dat het beest dan weeeeeken alle mogelijke moeite doet om buiten te komen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:24:43 #206
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64764947
mijn katten komen niet buiten. Ik verdenk ze er sterk van dat ze niet eens weten dat "buiten" bestaat (ze zijn niet zo heel slim).
Ze zijn niet ziek, zien er niet slecht uit, lijken heel tevreden.. dus het zal wel goed zijn
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_64765900
Wij hebben altijd katten gehad,7 hoog,kwamen niet verder dan het balkon en nooit geen problemen mee gehad.
01-08-2008
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 januari 2009 @ 14:32:42 #208
163650 Greys
pi_64769727
quote:

[..]

Vind je?

Ik bedoelde het heel niet aanvallend naar jou
Moest alleen lachen om Swets die - vind ik - toch wel een klein puntje had dat je katten het klaarblijkelijk toch niet altijd even leuk vinden dat ze binnen moeten blijven.

Maar nogmaals, ik verwijt je niets, ik hou mijn kat ook binnen.
Al heeft die wel een flinke ren in de tuin met speelbomen en toestanden waar hij in zou mogen, maar hij blijft liever binnen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 januari 2009 @ 20:20:35 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64784938
Overigens ben ik 38
pi_64786599
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:32 schreef Greys het volgende:
Moest alleen lachen om Swets die - vind ik - toch wel een klein puntje had dat je katten het klaarblijkelijk toch niet altijd even leuk vinden dat ze binnen moeten blijven.
Heeft hij ook, maar mijn katten hebben het niet voor het zeggen en ik wel. Ze worden hier zo doodgereden of vallen in de singel omdat ik midden in de stad woon. Vaak genoeg meegemaakt bij vrienden die net als Swetz aangeven dat kattten liever naar buiten willen en dat binnenhouden zielig is en tegen de natuur van de kat. Ik krijg zelfs voor mijn voeten geworpen dat een kat meer plezier heeft als hij 1 jaar buiten mag spelen en dan wordt doodgereden dan 17 jaar een lekker leven in ons grote huis zonder naar buiten te gaan. Toen een paar maanden later zijn eigen kat was doodgereden heb ik mijn mond maar gehouden...
pi_64786658
maar, die kat had wel fun, tot het moment van aanrijden dan
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 januari 2009 @ 21:14:25 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64787095
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:01 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Heeft hij ook, maar mijn katten hebben het niet voor het zeggen en ik wel. Ze worden hier zo doodgereden of vallen in de singel omdat ik midden in de stad woon. Vaak genoeg meegemaakt bij vrienden die net als Swetz aangeven dat kattten liever naar buiten willen en dat binnenhouden zielig is en tegen de natuur van de kat. Ik krijg zelfs voor mijn voeten geworpen dat een kat meer plezier heeft als hij 1 jaar buiten mag spelen en dan wordt doodgereden dan 17 jaar een lekker leven in ons grote huis zonder naar buiten te gaan. Toen een paar maanden later zijn eigen kat was doodgereden heb ik mijn mond maar gehouden...
Ja goed argument. Tis echt vervelend dat je van leven dood kan gaan.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 januari 2009 @ 21:32:36 #213
163650 Greys
pi_64787928
Oke, maar is er geen tussenweg dan?
Ik ben het even kwijt, had je nou wel of niet een tuin? En is een ren dan geen optie?
Het hoeft echt niet heel veel geld te kosten of heel veel kluswerk, kijk maar naar mij met mijn twee linkerhanden!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 januari 2009 @ 21:34:12 #214
163650 Greys
pi_64788001
Mo en Swets, als je op een plek woont waar je zo goed als zeker bent dat je kat platgereden wordt binnen korte tijd, dan is er wel iets voor te zeggen toch?
En dan kan je zeggen 'neem dan geen kat', maar er zitten in het asiel katten die duidelijk als 'binnenkat' worden betiteld en niet eens mogen worden geadopteerd door mensen die het dier naar buiten willen laten. Die zijn dan wel weer een stuk beter af in een fijn huis dan in het asiel
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64788059
ik heb binnenkatten die als ze de kans krijgen ook echt wel naar buiten gaan mogen als we later verhuizen naar een huis met een tuin ook gaan we het balkon aanpassen en een andere deur regelen waar we wél een kattenluik in kunnen maken (huurhuis ey )
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 januari 2009 @ 22:05:07 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64789595
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:34 schreef Greys het volgende:
Mo en Swets, als je op een plek woont waar je zo goed als zeker bent dat je kat platgereden wordt binnen korte tijd, dan is er wel iets voor te zeggen toch?
En dan kan je zeggen 'neem dan geen kat', maar er zitten in het asiel katten die duidelijk als 'binnenkat' worden betiteld en niet eens mogen worden geadopteerd door mensen die het dier naar buiten willen laten. Die zijn dan wel weer een stuk beter af in een fijn huis dan in het asiel
Ach kom nou toch Woont elke katte liefhebber aan de A12 ofzo? Zoals gezegd hebben katten een territorium van een aantal kilometers. Elke buitenkat passeert drukke wegen. Ja natuurlijk lopen ze de kans een ongeluk te krijgen als ze naar buiten gaan. Net als jij....

Punt is, katten zijn simpelweg geen binnen dieren. Natuurlijk zal de kat zich aanpassen en prima oud kunnen worden binnen. Maar dat is NIET wat de kat in eerste instantie wil.

Tuurlijk, als een kat 10 jaar binnen heeft gezeten zal hij niet meer naar buiten durven. Doet me een beetje denken aan Red in The Shawshank Redemption
quote:
These walls are kind of funny. First you hate 'em, then you get used to 'em. Enough time passes, gets so you depend on them. That's institutionalized.
Maar of dat nou een argument is....
pi_64791185
quote:
Nu heb je in 1x mn beeld van Yvonne veranderd in dat van een AnimalPlanet kattenvrouwtje, dat per dag 4 dollar te besteden heeft waarvan 3 opgaat aan kattenvoer
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:10:58 #218
8252 mvdejong
pi_64803545
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zoals gezegd hebben katten een territorium van een aantal kilometers. Elke buitenkat passeert drukke wegen. Ja natuurlijk lopen ze de kans een ongeluk te krijgen als ze naar buiten gaan. Net als jij....
Mijn beide Burmezen hebben altijd buiten kunnen lopen. Toen ik ze net had (ik heb ze op een leeftijd van 9,5 jaar overgenomen van een gezin waar het niet lekker meer liep) heb ik ze eerst aan de lijn meegenomen, zodat zij de buurt leerden kennen, en de buren wisten dat die 2 bij mij hoorden. Toen ze na een paar weken op eigen houtje naar buiten gingen, is hun uiteindelijke territorium zelfs kleiner geworden dan de omgeving waarin ik met ze liep, alleen de grote parkeerplaats is hun domein, alle andere katten worden verjaagd, maar dat is dus maximaal zo'n 100m vanaf ons huis.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 11:13:15 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64803627
Mensen die hier uitzonderingen posten alsof het regel is....

DISCLAIMER: JA IK WEET DAT ER KATTEN ZIJN DIE ECHT GEEN BEHOEFTE HEBBEN AAN LEBENSRAUM. DAT ZIJN ECHTER UITZONDERINGEN. UITERAARD HEBBEN JULLIE ALLEMAAL EEN UITZONDERING.
  Moderator / Miss SHO donderdag 8 januari 2009 @ 11:16:37 #220
22592 crew  Ole
pi_64803731
Ik verhuis niet meer naar een bovenhuis zolang ik mijn kat nog heb.
Dan wordt ie heel boos op me Hij snapt nu al niet waarom ik er niet even voor kan zorgen dat het buiten weer lekker warm wordt, en dat ie weer lekker de hele dag in de tuin in het zonnetje kan chillen
  Admin donderdag 8 januari 2009 @ 11:21:58 #221
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64803947
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Mensen die hier uitzonderingen posten alsof het regel is....

DISCLAIMER: JA IK WEET DAT ER KATTEN ZIJN DIE ECHT GEEN BEHOEFTE HEBBEN AAN LEBENSRAUM. DAT ZIJN ECHTER UITZONDERINGEN. UITERAARD HEBBEN JULLIE ALLEMAAL EEN UITZONDERING.
Die ook nog eens geen van allen enige gedrags of andere problematiek hebben.
Ik vind het jammer dat er niet eens een keer objectief naar de kat gekeken wordt.

Geen aanval, geen niks, ik zou het al heel wat vinden als er gepost zou worden dat je je ervan bewust bent dat we De Kat tot soort kind cq speelgoed hebben gebombardeerd en dat dat ook niet ideaal is, maar de loop der dingen ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door yvonne op 08-01-2009 11:27:05 ]

donderdag 8 januari 2009 @ 11:26:24 #222
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64804105
Jazz gister nog de tuin in geschopt, na een klein uurtje ga ik dan altijd zelf even naar buiten en dan rent ie naar binnen.

Maar uiteraard zit ie liever buiten, hij doet net alsof hij t binnen leuker vindt.
pi_64804159
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Die ook nog eens geen van allen enige gedrags of andere problematiek hebben.
Ik vind het jammer dat er niet eens een keer objectief naar de kat gekeken wordt.

Geen aanval, geen niks, ik zou het al heel wat vinden als er gepost zou worden dat je je ervan bewust bent dat we De Kat tot soort kind cq speelgoed hebben gebombardeerd en dat dat ook niet ideaal is, maar de loop der dingen ofzo.
Dus: Dan maar geen katten nemen? Immers, je kat buiten laten lopen is niet toegestaan (exoot loslaten in de inheemse F&F) asociaal (stront in tuin van buren, zandbakken, krassen op auto's, ...) en eigenlijk gewoon lui.

Dan maar een ander huisdier?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 11:28:27 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64804172
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:26 schreef Harajuku. het volgende:
Jazz gister nog de tuin in geschopt, na een klein uurtje ga ik dan altijd zelf even naar buiten en dan rent ie naar binnen.

Maar uiteraard zit ie liever buiten, hij doet net alsof hij t binnen leuker vindt.
Ja het vriest fucking 20 graden. Niet zo gek dat ze nu graag de warmte opzoeken

Sjezus, ignorance is bliss zullen we maar zeggen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:30:26 #225
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64804237
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja het vriest fucking 20 graden. Niet zo gek dat ze nu graag de warmte opzoeken

Sjezus, ignorance is bliss zullen we maar zeggen.
Dat is dus elke keer zo, ook in de zomer, lente en herfst. En t was boven nul
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:30:54 #226
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64804249
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dus: Dan maar geen katten nemen? Immers, je kat buiten laten lopen is niet toegestaan (exoot loslaten in de inheemse F&F) asociaal (stront in tuin van buren, zandbakken, krassen op auto's, ...) en eigenlijk gewoon lui.

Nee, dat boeit hen toch allemaal niet dus doen ze dat gewoon.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 11:32:11 #227
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64804285
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:30 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat is dus elke keer zo, ook in de zomer, lente en herfst. En t was boven nul
Zie mijn disclaimer.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:33:31 #228
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64804331
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zie mijn disclaimer.
Oh ja, je sarcastische opmerking. Daar had ik inderdaad zwaar aan moeten tillen.
pi_64804351
hè, gezellig
Ja doei.
  Admin donderdag 8 januari 2009 @ 11:34:31 #230
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64804374
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nope, niets van dit alles zeg ik noch vraag ik, gewoon eens naar De Kat kijken vraag ik, utopie, ik weet het.

pi_64804405
ik blijf erbij dat ik mijn katjes beter in een asielhokje had kunnen laten zitten met 2 keer per dag even rondrennen in een ren met nog 50 katten
Ja doei.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:36:56 #232
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64804457
Anyway, als mijn kat buiten nodig zou hebben dan zou ik de tuin afzetten. Zou hem nóóit helemaal los laten. Kreng dat ik ben
pi_64804473
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:36 schreef Harajuku. het volgende:
Anyway, als mijn kat buiten nodig zou hebben dan zou ik de tuin afzetten. Zou hem nóóit helemaal los laten. Kreng dat ik ben
dierenbeul

Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 11:38:08 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64804494
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
ik blijf erbij dat ik mijn katjes beter in een asielhokje had kunnen laten zitten met 2 keer per dag even rondrennen in een ren met nog 50 katten
Nee, maar je wil niet erkennen dat die kat NOG beter had gehad als hij bij een liefhebbende eigenaar terecht zou kunnen komen EN naar buiten zou kunnen?

Er is toch niemand die roept dat katten beter afgemaakt of in een asiel gestopt kunnen worden. Maar het is simpelweg nog beter als ze naar buiten kunnen. Dat is namelijk de natuur van het beest.
pi_64804517
euh... nee

mijn katten hebben het prima, ondanks dat 't een stel mongolen is krijgen ze alles wat ik ze kán geven, en dat is 't belangrijkste, m.i.

als ik straks een tuin heb, dan mogen ze naar buiten, maar tot die tijd is een balkon álles wat ik ze kán geven, en daar zijn ze vast veel blijer mee dan in een hokje zitten
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 11:40:44 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64804592
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
euh... nee
'Eh nee, ze zouden het niet NOG beter hebben als ze naar buiten kunnen' of 'eh nee, ik denk dat mijn katten het inderdaad beter kunnen krijgen dan nu'?
quote:
mijn katten hebben het prima, ondanks dat 't een stel mongolen is krijgen ze alles wat ik ze kán geven, en dat is 't belangrijkste, m.i.
Maar je denkt niet dat ze het net een tikkie beter hebben als ze naar buiten kunnen, spoortjes kunnen besnuffelen, muizen kunnen vangen, etc?
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:42:02 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64804644
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, maar je wil niet erkennen dat die kat NOG beter had gehad als hij bij een liefhebbende eigenaar terecht zou kunnen komen EN naar buiten zou kunnen?

Er is toch niemand die roept dat katten beter afgemaakt of in een asiel gestopt kunnen worden. Maar het is simpelweg nog beter als ze naar buiten kunnen. Dat is namelijk de natuur van het beest.
Lekker even een stukje wandelen, de neus in de wind steken, achter een blaadje aan, in een boom klimmen, op een muurtje zitten. En dan weer lekker naar binnen, even poepen op de bak en weer in de warme vensterbank.
The love you take is equal to the love you make.
pi_64804693
omdat ze nu niet beter weten, nee
straks, als ik ze naar buiten laat en ze vervolgens binnen laat, dan wel

die mormels van mij zijn nog nooit naar buiten geweest en hebben 't dus prima, uit de categorie 'wat niet weet, wat niet deert', maar als ik buitenkatten had geadopteerd had ik 't wel degelijk zielig gevonden, omdat ik dus bij mijn ouders een kat heb zitten die ik onder geen enkele voorwaarde ooit nog binnen zou willen houden...
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 11:45:26 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64804765
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
omdat ze nu niet beter weten, nee
straks, als ik ze naar buiten laat en ze vervolgens binnen laat, dan wel

die mormels van mij zijn nog nooit naar buiten geweest en hebben 't dus prima, uit de categorie 'wat niet weet, wat niet deert', maar als ik buitenkatten had geadopteerd had ik 't wel degelijk zielig gevonden, omdat ik dus bij mijn ouders een kat heb zitten die ik onder geen enkele voorwaarde ooit nog binnen zou willen houden...
omdat ze het niet weten kunnen ze het niet beter hebben?

Ik zie niet in wat het een met het ander te maken heeft eigenlijk.
pi_64804830
het is meer het idee:

als ik ze alles geef wat ik ze kán geven, is het al beter en hebben ze het naar hun zin, ook binnen.

Als ik ze van iets weerhoud waar ze in feite wél de mogelijkheid toe hebben, dán vind ik dat ik mijn katten niet waardig ben.

Natuurlijk vind ik het heerlijk voor ze als ze straks/ooit lekker buiten kunnen struinen en muizen kunnen vangen! Ik vind dat een echte kattenliefhebber het instinkt en de voorkeuren van zo'n beest moet respecteren, dus in zekere zin heb jij hier de 'ja, ze kunnen het beter hebben', maar als ik ook soms zie wat voor mensen katten hebben en hoezeer ze verwaarloosd worden (geen aandacht etc) dan denk ik dat die van mij het zo rot nog niet hebben.

Omdat ik wéét dat we ooit een écht huis zullen hebben met een tuin gaan ze ook echt ooit wel lekker naar buiten en jagen, maar tot die tijd, bied ik ze alles wat ik kan thuis, binnen, en op balkon. het balkon verbouwen wordt ook geen goedkoop grapje hoor, en dat voor een huurhuis, zeg maar
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 11:48:48 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64804867
Overigens hebben mijn katten het ook niet optimaal. Vooral de komst van 3 kinderen in redelijk korte tijd heeft hun stresslevels verhoogd. Zeker de kater heeft er last van gehad, die ging ook sproeien in huis en dergelijk. Dat is eigenlijk wel vreemd omdat die juist gek is op de kinderen, ze steevast opzoekt en het niet erg vind als er iets te hardhandig met 'm omgegaan wordt.

De poes vermijd de kinderen gewoon. Alleen de oudste kan ze nu een beetje waarderen.

Maar ik erken dat ze te kort zijn gedaan. Het was een samenloop van omstandigheden en er is erg weinig wat ik er aan doen kon, maar dat betekent niet dat het niet zo was/is.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 11:50:00 #242
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64804899
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
het is meer het idee:

als ik ze alles geef wat ik ze kán geven, is het al beter en hebben ze het naar hun zin, ook binnen.

Als ik ze van iets weerhoud waar ze in feite wél de mogelijkheid toe hebben, dán vind ik dat ik mijn katten niet waardig ben.

Natuurlijk vind ik het heerlijk voor ze als ze straks/ooit lekker buiten kunnen struinen en muizen kunnen vangen! Ik vind dat een echte kattenliefhebber het instinkt en de voorkeuren van zo'n beest moet respecteren, dus in zekere zin heb jij hier de 'ja, ze kunnen het beter hebben', maar als ik ook soms zie wat voor mensen katten hebben en hoezeer ze verwaarloosd worden (geen aandacht etc) dan denk ik dat die van mij het zo rot nog niet hebben.

Omdat ik wéét dat we ooit een écht huis zullen hebben met een tuin gaan ze ook echt ooit wel lekker naar buiten en jagen, maar tot die tijd, bied ik ze alles wat ik kan thuis, binnen, en op balkon. het balkon verbouwen wordt ook geen goedkoop grapje hoor, en dat voor een huurhuis, zeg maar
Dus... ze zouden het beter hebben als ze naar buiten konden.
pi_64804914
JA! ok?

Maar ze hebben het niet slecht ik ben geen dierenmishandelaar ofzo
Ja doei.
pi_64804930
kan je nu weer verder leven?
Ja doei.
pi_64804956
ze hebben overigens de voordeur eens opengekregen toen we weg waren, ik in paniek omdat ik dacht dat ze'm gepeerd waren maar ze lagen gewoon binnen op de bank
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 11:52:50 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64804974
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
kan je nu weer verder leven?
Ik ben niet degene die dit topic geopend heeft. Dat was iemand met een binnenkat.
pi_64804992
binnenkatten
Ja doei.
pi_64805792
ik bergrijp heel goed dat mensen hun katten binnenhouden, uit angst, omdat ze kunnen worden doodgereden, of omdat ze niet willen dat ze overlast bezorgen.
maar ik ben het wel eens met b.v.swetsenegger dat het veel prettiger voor de poezen is als ze lekker naar buiten kunnen, om rond te struinen, en hun behoefte te doen.
mijn "logeerpoezen"kwamen de eerste 7 maanden van hun leven ook nooit buiten, ze vonden het ook best wel eng als de deur openstond, maar nieuwsgierig waren ze wel en nu ze er eenmaal van gesnoept hebben, vinden ze het vanzelfsprekend om naar buiten te gaan als ze daar zin in hebben. natuurlijk kunnen ze aangereden worden, maar het is een straf voor ze om binnen te moeten blijven. ik neem aan dat dit voor iedere kat geldt.
  Moderator / Miss SHO donderdag 8 januari 2009 @ 12:40:26 #249
22592 crew  Ole
pi_64806493
Onze kroegkat

Was natuurlijk geen doen om die binnen te houden. Hij is in de eerste paar jaar dan ook ongeveer 30 keer bijna onder een auto gekomen, 4 keer in de gracht gelazerd/gegooid, 2 keer meegenomen door iemand.

Maar hé, een kat heeft 9 levens, en deze het dubbele waarschijnlijk
Hij moet alleen binnenblijven met koninginnedag, Gay pride en Oud en Nieuw. Verder heeft ie zo'n beetje het hele blok als territorium.
pi_64806567
whehe
Ja doei.
  Admin donderdag 8 januari 2009 @ 13:20:09 #251
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64807756
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens hebben mijn katten het ook niet optimaal. Vooral de komst van 3 kinderen in redelijk korte tijd heeft hun stresslevels verhoogd. Zeker de kater heeft er last van gehad, die ging ook sproeien in huis en dergelijk. Dat is eigenlijk wel vreemd omdat die juist gek is op de kinderen, ze steevast opzoekt en het niet erg vind als er iets te hardhandig met 'm omgegaan wordt.

De poes vermijd de kinderen gewoon. Alleen de oudste kan ze nu een beetje waarderen.

Maar ik erken dat ze te kort zijn gedaan. Het was een samenloop van omstandigheden en er is erg weinig wat ik er aan doen kon, maar dat betekent niet dat het niet zo was/is.
Eerlijke post

donderdag 8 januari 2009 @ 14:30:50 #252
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_64810726
Over dat muizen vangen... twee van mijn katten hebben het instinct van een mier... die zien een muis en denken: eeuhm, ik lig lekker. Ik heb er ééntje die ze vangt (ze zitten buiten in de schuur, die k*tmuizen) en vindt het niet alleen leuk om ze te vangen, maar ook om ze op te vreten.

Ik denk inderdaad ook dat de meeste katten graag naar buiten gaan, maar goed, vrije wil hebben ze niet en volgens mij storen de meeste zich absoluut niet aan een leven binnen, mits genoeg uitdagingen aanwezig.
pi_64811905
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:30 schreef seilram het volgende:

Ik denk inderdaad ook dat de meeste katten graag naar buiten gaan, maar goed, vrije wil hebben ze niet en volgens mij storen de meeste zich absoluut niet aan een leven binnen, mits genoeg uitdagingen aanwezig.
Nou ja, die hebben ze wel, wij beknotten die allen, vinden dat we het recht hebben ze op te sluiten.
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:00:36 #254
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_64814607
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:59 schreef As_33 het volgende:

[..]

Nou ja, die hebben ze wel, wij beknotten die allen, vinden dat we het recht hebben ze op te sluiten.
Ja, laat ik het anders zeggen, een kat heeft niet het bewust zijn dat ze niet naar buiten kunnen... ze weten niet eens meer wat ze gisteren hebben gedaan.
pi_64836013
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:00 schreef seilram het volgende:

[..]

Ja, laat ik het anders zeggen, een kat heeft niet het bewust zijn dat ze niet naar buiten kunnen... ze weten niet eens meer wat ze gisteren hebben gedaan.
Denk je? Mijn ervaring is dat katten wel bepaalde patronen herkennen, daar is toch wel enige herinnering voor nodig. Poes weet waar het eten staat bijvoorbeeld, ze weet ook heel goed de weg hier, naar buiten en weer naar binnen, op verschillende manieren, dat is toch ook herinnering. Ik merkte gisteren nog dat ze nog wist dat ik weken geleden boos ben geworden toen ze op het aanrecht sprong, een enkele beweging van mij was al genoeg voor haar om weer angstig weg te springen.
Als ik haar niet naar buiten laat dan vertoont ze tekenen van ongelukkig zijn, veel miauwen, constant op haar hoede zodat ze naar butien kan schieten als daar ook maar enige kans voor is en dan niet naar binnen willen.
Maar goed, ik ben dan ook iemand die katten best hoog inschat, als gelijke.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:32:56 #256
33954 ElisaB
pi_64836031
quote:
De jouwe misschien niet, maar de mijne wel hoor
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 januari 2009 @ 04:22:21 #257
22592 crew  Ole
pi_64838566
quote:
en daarbij! al die lievvvvve postertjes
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 januari 2009 @ 04:23:25 #258
22592 crew  Ole
pi_64838571
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:42 schreef motorbloempje het volgende:
whehe
hij was vanavond weer super! ik ga binnenkort meer fotos plaatsen van deze topkat!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:35:08 #259
8252 mvdejong
pi_64844972
quote:

[..]

Je verwart katten met goudvissen (en zelfs daarvan hebben ze bij Mythbusters aangetoond dat je die kunt trainen, en de training tenminste enkele dagen blijft hangen).
pi_64857688
quote:

[..]

Ik zou bijna zeggen: relpost.

Mijn katten hebben ieder hun eigen dieet. De een eet beneden, de ander boven.
Het is vast toeval dat 'bovenkat' iedere ochtend de trap op sprint terwijl 'benedenkat' trouw beneden blijft wachten op de plek waar hij eten krijgt.
pi_64858549
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 04:23 schreef Ole het volgende:

[..]

hij was vanavond weer super! ik ga binnenkort meer fotos plaatsen van deze topkat!
Topcat?

Ja doei.
pi_64943326
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:56 schreef Cat22 het volgende:
Mijn katten hebben ieder hun eigen dieet. De een eet beneden, de ander boven.
Het is vast toeval dat 'bovenkat' iedere ochtend de trap op sprint terwijl 'benedenkat' trouw beneden blijft wachten op de plek waar hij eten krijgt.
Kan je niet de andere kat hetzelfde dieet geven? Bij ons eten alle katten voer Feline C/D (ter voorkoming van blaasgruis), mag ook gegeten worden door katten die hiervoor geen aanleg hebben. Kost wel meer (40 euro ongeveer voor 5 kilo voer), maar dan kunnen ze gewoon allemaal bij elkaar in de keuken eten en hoef ik niet erop te letten (kan gewoon voer hele dag laten staan).

Jouw methode werkt trouwens niet als je de katten beiden beneden neerzet. Het is wel degelijk zo dat katten heel snel vergeten, al is het niet gelijk de volgende dag. Maar na 2 weken wel. Volgens mij kan je een kat ook gewoon mishandelen en komt hij toch weer bij je terug om kopjes te geven na een tijdje. Ze zijn gewoon niet al te slim.
pi_64956696
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:50 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Kan je niet de andere kat hetzelfde dieet geven? Bij ons eten alle katten voer Feline C/D (ter voorkoming van blaasgruis), mag ook gegeten worden door katten die hiervoor geen aanleg hebben. Kost wel meer (40 euro ongeveer voor 5 kilo voer), maar dan kunnen ze gewoon allemaal bij elkaar in de keuken eten en hoef ik niet erop te letten (kan gewoon voer hele dag laten staan).
Bij mij kan dat niet.
De één zit op nierdieetvoer = laag in eiwitten en fosfor, rijk in vet, zodat ze hopelijk een beetje aankomt.
De ander moet afvallen en krijgt light voer = laag in vet.
quote:
Jouw methode werkt trouwens niet als je de katten beiden beneden neerzet. Het is wel degelijk zo dat katten heel snel vergeten, al is het niet gelijk de volgende dag. Maar na 2 weken wel. Volgens mij kan je een kat ook gewoon mishandelen en komt hij toch weer bij je terug om kopjes te geven na een tijdje. Ze zijn gewoon niet al te slim.
Het zou niet werken als ik ze onbegeleid samen neerzet. Maar dat heeft simpelweg ermee te maken dat beiden het voer van de ander veel interessanter vinden dan hun eigen hap en wachten tot ik er niet bij ben om hun slag te slaan.
Maar als dikzakje boven is en het nierpatiëntje ziet eten zal hij niet meteen met zijn kop erbij gaan. Nee, hij is veel listiger en gebruikt z'n poot. Want hij weet best dat hij er eigenlijk niet van mag eten.

As can be seen here. Hoezo, dom?
pi_64958244
Katten lopen na een verhuizing soms kilometers terug naar het oude huis, lijkt me sterk dat ze dan vergeetachtig zijn Ik ben op ons terrein 50m verderop gaan wonen, maar de eerste dagen zat ie gewoon in ons oude huisje (tot ie doorhad dat het eten toch echt hier was )
Whatever you're about to discover we off that.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')