quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Laat die beesten eens gewoon naar buiten, hoogst waarschijnlijk is je probleem opgelost.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:24 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik zou mijn katten (als ik die had) ook nooit verder dan mijn achtertuin laten hoor![]()
Maar dat is een hele andere discussie
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja dan moet je niet klagen als ze elkaar de tent uitvechten. Katten zijn geen kudde/roedel/sociale dieren, maar solitair levende beesten met een territorium. In het beste geval gedogen ze elkaar, en die kans wordt groter naarmate die beesten de ruimte hebben om hun eigen gang te gaan. En dat lukt niet in de gemiddelde doorzon woning in Nederland.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:11 schreef senesta het volgende:
[..]
Je moet gewoon ook mazzel hebben denk ik, een vriendin van mij had zes katten en die konden het prima vinden samen. Soms gaat het gewoon niet
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan vind ik je nog steeds een dierenbeul. En daar schijnt nogal zwaar aan getild te worden in dit subforum.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:16 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb ze nietIk ben allergisch
![]()
Maar die katten hadden het goed hoorZe hadden buiten de normale huiskamer een grote kamer boven die helemaal voor de katten was ingericht en een grote ren buiten
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan hadden die katten het helemaal niet goed
Katten willen niet in een ren en een speciaal ingerichte kattenkamer met z'n 6'en. Katten willen alleen de kattenbak bevuilen, slapen op de warme radiator en buiten achter muizen aan jagen.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:21 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik zal ze vertellen de volgende keer dat ze niet zo tevreden mogen zijn
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan je vriendin beter vertellen dat ze beter voor de katten moet zorgen. Of denk je nu werkelijk dat je uit 'de tevreden blik' aan de kat kan aflezen dat hij tevreden is?
Ik vind die houding nog storender dan iemand die voorstelt om 1 van de katten maar een spuitje te geven. Dat is humaner dan dit soort zachte heelmeester situaties waarbij het belang van de kat niet voorop staat.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
We zijn nu met een zijstraat bezig, maar wilde wel even aanhaken.
Wist je dat een kat ( buiten) een actieradius heeft van een kleine 10 km?
Katten zwerven graag, checken graag Tha Park en willen graag kat zijn.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, das makkelijk. Wat ben je niet met me eens dan? Twijfel je aan de natuurlijke driften van katten zoals ik ze spiegel? Of denk je dat katten die natuurlijke driften gewoon onderdrukken omdat wij mensen ze zo graag op een vierkante meter met een 'ren' willen houden?
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens denk ik helemaal niet dat het offtopic is. Ik denk dat een groot deel van de problemen met katten komen doordat mensen niet de natuurlijk leefwereld van katten in de gaten houden.
Toen ik hier net woonde, kwamen de buren godbetert aanbellen omdat een van mijn katten 'zoe zielig tegen de regen zat te schuilen' onder een auto. Eh ja... het beest wil naar buiten, schuilt voor de regen en struint weer verder als het droog is.
En nu zie hierquote:
RogerTabor, katkenner bij uitstek.quote:he single main reason for the real increase that has occurred in domestic cat "behavioural problems" over the last 2 decades has been attributable to a significant reduction in home range and territory size. This has been due to a noticeable tendency for owners to keep more than one cat in a household, whereas 20 years ago multicat households were relatively uncommon. It has also been due to the confinement of household cats particularly in the United States over the same period, which previously was also uncommon, being mainly restricted to breeders.
When a cat no longer can set its own territorial limits, or they are just restricted by the local high density of cats, it is more likely to "cause problems" by its normal response to territorial intrusion of marking, by spraying, clawing furniture, "missing the litter" [fouling], becoming aggressive, or introverted.
We cause most "cat behaviour problems" by decreasing a cat's confidence in its territorial integrity, which increases its stress levels, and make it feel driven to assert its territorial presence by marking.
Een beetje kater heeft zeker een territorium met een straal van 3km.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:37 schreef FictionalFenna het volgende:
Hoe groot is het territorium van een kat dan?
Op je fotoboek staat klein kuthuis.. heb je er 2?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:42 schreef Klonk het volgende:
groot huis, 5 katten die overal mogen komen en genoeg ruimte hebben om te klooien, te slapen en te rennen en te doen, en ik kan me niet voorstellen dat ze ongelukkig zijn.
huizen kunnen altijd groterquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:56 schreef Faithz het volgende:
[..]
Op je fotoboek staat klein kuthuis.. heb je er 2?
als katten altijd bij je in de buurt zijn, waar je ook bent of wat je ook doet dan denk ik dat je van gelukkige katten kunt spreken, ze kunnen bij ons in huis overal slapen, maar als ze het liefst bij jou op schoot slapen dat doen ze heus niet als ze niet blij zouden zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:57 schreef FictionalFenna het volgende:
Mijn ouders hebben 4 binnenkatten, gaat ook prima (geen ruzies e.d.), maar wat Swetsenegger is wel interessant: hoe weet je nu dat een kat tevreden is? Afgaan op een tevreden blik? En dat terwijl een kat dus een groot territorium nodig heeft... Heeft een kat zich aangepast aan menselijke "normen" of kan je het beest uit de kat niet halen?
Ze zeggen dat katten niet echt aan het baasje hechten, maar meer aan het huis/eten...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:01 schreef Klonk het volgende:
[..]
als katten altijd bij je in de buurt zijn, waar je ook bent of wat je ook doet dan denk ik dat je van gelukkige katten kunt spreken, ze kunnen bij ons in huis overal slapen, maar als ze het liefst bij jou op schoot slapen dat doen ze heus niet als ze niet blij zouden zijn.
onze katten zijn nooit buiten geweest, buiten is eng, leuk om door de hordeur of het raam te bekijken maar daar houd het dan ook op.
En vooral tegen je benen aanhalen als ze iets denken te horen wat met eten te maken heeft.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:05 schreef Klonk het volgende:
zou me niets verbazen, het zijn eigenwijze mormels
Jarenlang heb ik ook zo gedacht. Terwijl toch maar 1 van mijn katers (heb 2 katers en 1 poes) echt op pad ging. Lekker een uurtje wandelen, beetje ruig door de buurt sjouwen. Mjin andere kater ging niet verder dan op het dak van de schuur in de zon zitten en mijn poes kwam gewoon niet eens van de plaats af.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet niet wat TS verwacht? Dat mensen met binnenkatten opeens gaan verkondigen dat ze inderdaad die beesten wat te kort doen?
Nee natuurlijk niet. En mensen zullen redeneren dat 'wat niet weet wat niet deert' Maar het is heel simpel... het is tegennatuurlijk.
Katten zijn solitaire beesten met een territorium van, zoals yvonne ook opmerkt, kilometers groot. Katten binnen houden, en vooral met meer katten, is hoe dan ook wreed. Ja natuurlijk overleven ze wel. Je kan mensen ook tientallen jaren opsluiten en die overleven het ook. Of het humaan is is een tweede.
Is dat aan te raden? Ik heb een gemeentschappelijke tuin, maar die is niet helemaal afgesloten. Dus het zou af en toe wel kunnen met een riempje, maar ik ben bang dat de kat dan juist vaker naar buiten wilt (nu is die dat helemaal niet gewend).quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:02 schreef Harajuku. het volgende:
Mijne mag alleen de tuin in, aan t touw. En zo vaak gebeurt dat niet, vindt ie niet erg.
quote:Op maandag 5 januari 2009 20:10 schreef miepert het volgende:
ferrari-rood, er is idd lang gedacht dat fip besmettelijk is, maar volgens de nieuwste inzichten is dat gelukkig niet het geval.
zelfs bij meerdere gevallen van fip in een huishouden blijkt het om verschillende coronastammen te gaan.
het blijft trouwens een rotziekte.
verder had seilram het over fiv, oftewel kattenaids.
toen mijn katten nog buiten kwamen, hebben er twee fiv opgelopen.
gelukkig hebben ze nog best een tijd goed meegedraaid.
nu kunnen m'n (5) katten wel buiten, maar alleen op een groot overgaasd balkon.
ben er van overtuigd dat ze goed in hun vel zitten, op 1 na.
maar dat is een stresskippie, en ik geloof niet dat die op zou knappen mocht hij vrij buiten komen.
Maar het kán wel. Mijn twee katten zijn er zonder noemenswaardige problemen aan gewend. Dus ik zou het bij een verhuizing altijd proberen. Wie weet is je kat meer aan jou gehecht dan aan zijn buitenleven. Maar het is in zo'n geval wel goed om een back-up adres te hebben waar ze naartoe kunnen als het niet blijkt te gaan.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:43 schreef shmoopy het volgende:
Maar als ik ooit zonder tuin kom te zitten en een kat wil, dan zou ik in het asiel wel heel bewust een kat uitzoeken die meer huismusserig is, want eenmaal gewend aan buiten, dán vind ik het wel sneu om dat terug te draaien.
Jaaah!quote:
Oh, dan zou ik mijn kat sowieso niet wegdoen, hoor.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar het kán wel. Mijn twee katten zijn er zonder noemenswaardige problemen aan gewend. Dus ik zou het bij een verhuizing altijd proberen. Wie weet is je kat meer aan jou gehecht dan aan zijn buitenleven. Maar het is in zo'n geval wel goed om een back-up adres te hebben waar ze naartoe kunnen als het niet blijkt te gaan.
En bij nieuwe katten is het dan wel heel logisch en verstandig naar een huismus-typje te zoeken.
Je zou ze ook als koppel weg kunnen doen als het echt niet gaat in je theoretische tuinloze huis.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:55 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Oh, dan zou ik mijn kat sowieso niet wegdoen, hoor.
Ik verzin wel wat om hem z'n instincten te laten botvieren, maar wegdoen zou echt debiel zijn.
Hij zit nl als een zuignap vastgeplakt aan mijn oudste zoon, dus die 2 kun je niet meer scheiden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik schrijf FIV, dat is wat anders dan FIP. Gelukkig voor mijn katerquote:Op maandag 5 januari 2009 16:25 schreef ferrari_rood het volgende:
@seilram ik wil je geen schrik aanjagen maar je weet dat fip besmettelijk kan zijn voor je andere katten? Wij hebben vroeger thuis ook een fip katje gehad. Wij zeiden altijd tegen mijn zus die kat van jouw is liever lui dan moe 1x achter een balletje aanrennen en ze gaat liggen. Ze heeft zelfs nog een nestje gehad wat finaal misgelopen is. Wij wisten absoluut niet dat ze fip had anders had dat nooit gemogen. Ze is uiteindelijk op 3jarige leeftijd aan de gevolgen ervan overleden. We waren in het weekend naar een andere DA gegaan omdat die van ons niet wist wat ze mankeerde. En daar zeiden ze of astma of fip bloed geprikt en 's maandags moesten we haar al laten inslapen. Volgende de DA daar had ze anders hoogtens nog een week geleefd met alle pijn van dien. Geniet van jouw kat. Nogmaals ik wil je geen schrik aanjagen alleen maar waarschuwen dat de ziekte in 1x heel snel kan gaan.
Nee inderdaad, ik heb zelf een kat, maar ik hoef ook geen andermans katten in mijn tuin.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:36 schreef Harajuku. het volgende:
Ik hoef trouwens ook niet 20 katten van jullie in mijn tuin
Ja, lekker zn gang laten gaan in de tuin van de buren, zijn ze vast heel gelukkig meequote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
zodra wij ooit verhuizen naar een huis met een tuin mogen ze van mij lekker naar buiten, tot die tijd moeten ze het met het balkon doen
Kat bij mn ouders van mij is een in-uit kat, die echt om de 5 minuten naar binnen en buiten wil (en ze willen nog steeds geen kattenluik) maar die is sociaal gezien een stuk minder 'begaafd' maar dat geeft niet, want je moet zo'n beest lekker z'n gang laten gaan...
maargoed, nu dus twee binnenkatten die alles behalve ongelukkig ogen en die straks als wij rijker zijn lekker naar buiten mogen
Of de buren van vier huizen verder weten niet dat het om jullie kat gaat, kan ook nog natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
die hebben wij nog nooit horen klagen, en geloof me, dat doen ze wel als er iets mis is
Daar zijn ook al tig topics over geweest, en 't schijnt dat katten dat alleenrecht hebbenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vraag mij altijd af hoe dergelijke bekrompen kattenbezitters zouden reageren als ik het hondje van mn ouders (47 kg) los zou laten lopen, en af en toe bij iemand in de tuin zou laten schijten. En als die even lekker in de zon gaat liggen soezelen op het dak van een auto. Moet kunnen toch? Heeft het beestje tenminste zn vrijheid
als die na 11 jaar nog niet weten dat die kat bij ons hoort verdienen ze het om ondergescheten te wordenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of de buren van vier huizen verder weten niet dat het om jullie kat gaat, kan ook nog natuurlijk.
Zoals altijd ben ik het niet met je eens. Je hebt altijd van die harde uitspraken en laat geen ruimte voor enige nuance. In iedergeval geef je geen reden om in discussie te gaan, jouw gedachten zijn de juiste en je staat niet open voor de mening van anderen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Katten zijn solitaire beesten met een territorium van, zoals yvonne ook opmerkt, kilometers groot. Katten binnen houden, en vooral met meer katten, is hoe dan ook wreed.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als die na 11 jaar nog niet weten dat die kat bij ons hoort verdienen ze het om ondergescheten te worden
wij 'kennen' alle buren, 15 naar links, 15 naar rechtsen ook de rest van de buurt ziet ons regelmatig met die kat lopen (hij loopt mee naar het winkelcentrum, vindtie leuk)
de meeste van zijn behoeftes doet hij voor zover wij weten op 'eigen territorium': eigen tuin
en hoe verzuurd ben jij in hemelsnaam? Zeker een katten hater en meer een 'hondenpersoon' die vast niet netjes al de drollen van zijn hond in een zakje deponeert tijdens het uitlaten?
Nou, zeg dan niks?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb mijn zegje hierboven al gedaan, ik blijf niet in herhaling vallen
Wat weet jij over wat jouw kat doet wanneer hij buiten rondstruint?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:16 schreef motorbloempje het volgende:
nou, net zoals jouw hond dat braaf in de bosjes doet, doet niet elke kat dat in de tuin van de buren
Kattenkeutels zijn toch echt groter dan muizenkeutelsquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:39 schreef Ole het volgende:
mijn buren profiteren van de functie van katten in de stad.
Geen muis meer te bekkennen hier!
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
wat een kansloze discussie dit, als wij nooit klachten van de buren krijgen die dondersgoed weten dat het onze kat is (die niet verder komt dan die tuinen), dan weet ík genoeg, basta
En een muis bekrast mijn auto niet, jaagt 'mijn' inheemse dieren niet op, schijt -niet merkbaar- in mijn tuin.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kattenkeutels zijn toch echt groter dan muizenkeutels
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:42 schreef Greys het volgende:
Isdatzo, vecht het even achter de schermen uit anders?![]()
Wat een kinderachtig gedoe dit?
Wat heb jij voor kutlak op je auto zitten?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En een muis bekrast mijn auto niet, jaagt 'mijn' inheemse dieren niet op, schijt -niet merkbaar- in mijn tuin.
Een van jouw mening afwijkende mening hebben mag niet?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
deze mensen vínden blijkbaar dat je je kat binnen MOET houden
Erg grappig, hilarisch. Wérkelijk.quote:ach, ik vind ook dat ze sommige mensen beter binnen kunnen houden
Heb ik al gedaan, sta toch al als NSB'er bekendquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
we voeren toch een discussie? anders had ik wel een TR aangevraagd, NSB-er die ik ben
Afwijkende meningen zijn juist interessant.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een van jouw mening afwijkende mening hebben mag niet?
[..]
Erg grappig, hilarisch. Wérkelijk.
Sneu hoor.
ik durf te wedden dat mijn Kawa ook meteen achter de vogels en muizen en andere beesten van de buren aan zou gaanquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:47 schreef Greys het volgende:
Ik vind ook dat je je kat binnen moet houden of binnen je eigen tuin.
Maar als er katten zijn die geen overlast in de buurt geven, dan val ik daar ook absoluut niet over.
Dan heeft niemand er last van namelijk
Als ik mijn kat buiten de tuin laat, dan vreet ie de jonge duifjes van de buurman op waarschijnlijk (of als hij over de schutting bij de buren in de tuin zou vallen - hij is nogal lomp en onhandig - dan eet de hond van de buren hem op als die in de tuin loopt waarschijnlijk).
*grin*quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:48 schreef Juup© het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan, sta toch al als NSB'er bekend
Op een discussieforum kan het zo zijn dat de discussie een andere richting inslaat, wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:47 schreef Juup© het volgende:
Weer een topic verneukt door de bekende topic verkloter(s).
Hopelijk is er een moderator aanwezig die het topic een beetje opschoont zodat de oorspronkelijke discussie weer naar voren komt.
Ik kan de TT verkeerd interpreteren hoor, maar die roept toch op tot een discussie of katten binnen danwel buiten moeten?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:42 schreef Greys het volgende:
Vandaar dat onze katten als ze het echt zouden willen gewoon de achtertuin in kunnen als ik het luikje van de ren opendoe. In de zomer willen ze dat nog wel eens, maar met dit weer is alleen Gijs een beetje geïnteresseerd in de sneeuw e.d.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
ach, ik vind als de katten duidelijk de hele dag voor het raam geplakt zitten en zitten te mauwen en krabbelen, dat ze naar buiten willen, dan vind ik 't wel zielig.. vooral als er echt de mogelijkheid is om een kat naar buiten te laten.
Als je bang bent dat ze anderen tot last zijn is schrikdraad idd een goede oplossing, misschien kunnen wij daar ook hier iets op balkon mee!, maar als een kat gewoon binnen leeft, en ook als hij even buiten is weer graag naar binnen wil, dan zie ik er geen misdaad in je kat lekker binnen te laten...
Dat laatste is JOUW mening (ook toevallig de mijne, maar oke).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik kan de TT verkeerd interpreteren hoor, maar die roept toch op tot een discussie of katten binnen danwel buiten moeten?
En dat is imho heel simpel: Jouw beest in jouw huis. Zo niet, dan laat ik morgen lekker mn hondjedoor de tuin van een kattenbezitter rennen.
Kom maar op met jouw hondjequote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik kan de TT verkeerd interpreteren hoor, maar die roept toch op tot een discussie of katten binnen danwel buiten moeten?
En dat is imho heel simpel: Jouw beest in jouw huis. Zo niet, dan laat ik morgen lekker mn hondjedoor de tuin van een kattenbezitter rennen.
Dat moet je dan tegen motorbloempje zeggen. Ik stel voor dat je haar reacties op mijn posts nog eens doorleest.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Afwijkende meningen zijn juist interessant.
Maar je kunt er toch ook normaal over discussiëren in plaats van dat gekat?
De kleur van zijn vacht weerkaatst in de sneeuw door de zon e.d. Dacht eerst dat het een fout was van de camera maar dat bleek niet zo te zijn.quote:
nou, schahahandaligquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat moet je dan tegen motorbloempje zeggen. Ik stel voor dat je haar reacties op mijn posts nog eens doorleest.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou, schahahandalig
ik zou er ook helemaal van ondersteboven zijn?
vent, gedraag je als een vent, als je dit al 'niet vindt kunnen' zou ik toch op zoek gaan naar tweedehands tenen die iets minder lang zijn
Ik kan het prima hebben hoor, ik vind het alleen jammer dat je je zo laat kennen. Reageer voor de grap een keer inhoudelijk, want dat heb ik je sinds ik 'hier' ben nog niet één keer zien doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou, schahahandalig
ik zou er ook helemaal van ondersteboven zijn?
vent, gedraag je als een vent, als je dit al 'niet vindt kunnen' zou ik toch op zoek gaan naar tweedehands tenen die iets minder lang zijn
Dat mogen ze dus niet. Het is zelfs wettelijk zo dat als een jager in het zuiden van het land een kat wil afschieten, hij er zich eerst zeker van moet maken dat het niet om een naar het noorden getrokken europese boskat gaat, maar om een huiskat. Die eerste zijn nl. beschermd.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:55 schreef Juup© het volgende:
[..]
Kom maar op met jouw hondjeMijn katten blijven binnen als ik dat wil en verder mogen ze fijn de deur uit in de tuin.
Pssst. De katten van Juup blijven ALLEEN in zijn eigen tuin en hij heeft dus zo'n prachtige ren met tunnel en al er naar toequote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat mogen ze dus niet. Het is zelfs wettelijk zo dat als een jager in het zuiden van het land een kat wil afschieten, hij er zich eerst zeker van moet maken dat het niet om een naar het noorden getrokken europese boskat gaat, maar om een huiskat. Die eerste zijn nl. beschermd.
Katten worden gezien als en zijn een directe bedreiging voor de inheemse F&F (en daarnaast schijten ze nog andermans bezittingen onder, zijn ze een ware terreur voor vijvers en voilleres, komen ze regelmatig binnengeslopen bij niet-kattenbezitters, ...).
Kan het best zijn dat jij je kat graag buiten hebt. Dan bouw je een giga-katten-voillere. Iemand op fok hier heeft daar ooit hele gave foto's van gepost. Een dakterras compleet "behekt", zodat de katten naar buiten, maar niet weg kunnen.
Waarom reageer je dan nog? Je had je punt toch gemaakt? Trek je dan terug uit de discussie en ga niet zo kinderachtig lopen doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb al 3 keer gezegd dat 'mijn' kat zich blijkbaar aan de 'regels' houdt en ik me daar dus niet druk om hoef te maken dat jij met je hond in mijn (ok, die van mijn ouders) tuin komt schijten, dat jullie dat niet 'geloven' is toch jullie probleem en niet het mijne? Ik kan het tot in den treure blijven herhalen, maar ik heb geen zin om weer als derde in de dagstats te eindigen
Hoe wéét je dat?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb al 3 keer gezegd dat 'mijn' kat zich blijkbaar aan de 'regels' houdt en ik me daar dus niet druk om hoef te maken dat jij met je hond in mijn (ok, die van mijn ouders) tuin komt schijten, dat jullie dat niet 'geloven' is toch jullie probleem en niet het mijne? Ik kan het tot in den treure blijven herhalen, maar ik heb geen zin om weer als derde in de dagstats te eindigen
Lees mijn postings nog eens, onze tuin is omheind met schrikdraad en JA ik heb een kattenren inclusief tunnel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat mogen ze dus niet. Het is zelfs wettelijk zo dat als een jager in het zuiden van het land een kat wil afschieten, hij er zich eerst zeker van moet maken dat het niet om een naar het noorden getrokken europese boskat gaat, maar om een huiskat. Die eerste zijn nl. beschermd.
Katten worden gezien als en zijn een directe bedreiging voor de inheemse F&F (en daarnaast schijten ze nog andermans bezittingen onder, zijn ze een ware terreur voor vijvers en voilleres, komen ze regelmatig binnengeslopen bij niet-kattenbezitters, ...).
Kan het best zijn dat jij je kat graag buiten hebt. Dan bouw je een giga-katten-voillere. Iemand op fok hier heeft daar ooit hele gave foto's van gepost. Een dakterras compleet "behekt", zodat de katten naar buiten, maar niet weg kunnen.
Dan snapt die kat wellicht dat hij zich niet in hún tuin moet vertonen, daar is 'ie slim genoeg voor. Blijven er nog zat tuinen over.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
dat dus ook nog 's![]()
en geloof me, wij hebben echt azijnpissers van buren die de katten inderdaad neer zouden schieten als ze in hun tuin zouden schijten, dus we waren al lang een kat armer geweest als hij dat had gedaan
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
en geloof me, wij hebben echt azijnpissers van buren die de katten inderdaad neer zouden schieten als ze in hun tuin zouden schijten, dus we waren al lang een kat armer geweest als hij dat had gedaan
*shiver*quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:04 schreef Harajuku. het volgende:
Ga gewoon even op normale toon verder allemaal man![]()
ANDERS ROEP IK SENESTA
ZOu tijd worden dat jij dat eens doet. TR staat er al weer een tijdje.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:04 schreef Harajuku. het volgende:
Ga gewoon even op normale toon verder allemaal man![]()
ANDERS ROEP IK SENESTA
Had even over jouw situatie heengelezenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:03 schreef Juup© het volgende:
[..]
Lees mijn postings nog eens, onze tuin is omheind met schrikdraad en JA ik heb een kattenren inclusief tunnel.
Dus voordat jij gaat blaten verdiep jij je eerst even in mijn situatie die hier vollop op FOK! te vinden is.
Maar om jou van dienst te zijn zal ik een paar foto's posten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ren is op de foto's nog niet af want de kattenbak is nu beschut door een omtimmering en er zitten deuren in de ren zodat ik de kattenbak kan verwijderen voor het reinigen en een klein deurtje om zo nu en dan de katten in de tuin te laten.
Ik moet alle TRs op fok in de gaten houden?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:05 schreef Juup© het volgende:
[..]
ZOu tijd worden dat jij dat eens doet. TR staat er al weer een tijdje.
Omdat er een ontopic discussie gaande is?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:05 schreef Juup© het volgende:
[..]
ZOu tijd worden dat jij dat eens doet. TR staat er al weer een tijdje.
Sorry maar ik raak geprikkeld door bepaalde mensen die denken het beter te weten zonder feiten te kennen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Had even over jouw situatie heengelezenHoef je niet gelijk zo geprikkeld te doen
![]()
Zoiets is idd een toffe, nette, oplossing. Los laten lopen niet, dat is imho gewoon laks
Nee maar als jij dit topic ziet zie jij ook de TR en kun jij die lezen en aan de hand daarvan achter de schermen hulp vragen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:06 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik moet alle TRs op fok in de gaten houden?Als Senesta aanwezig was zou ze hier al wel geweest zijn.
Nu weer wel ja. Dus de TR mag in de prullenbakquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Omdat er een ontopic discussie gaande is?
Superjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuupquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nee maar als jij dit topic ziet zie jij ook de TR en kun jij die lezen en aan de hand daarvan achter de schermen hulp vragen.
Maar goed, zo zit ik in elkaar
Eensch.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
Maargoed, de stelling is: zijn binnenkatten ZIELIG?
En nee, ik denk niet dat ze zielig zijn, als ze niet zielig ógen en niet tegen het raam/de deur aangeplakt zitten te mauwen de hele dag omdat ze naar buiten willen en binnen ongelukkig zijn.
Ik kom net in het topic. Ik kan ,als vaste FF user, zien welke kant dit opgaatquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nee maar als jij dit topic ziet zie jij ook de TR en kun jij die lezen en aan de hand daarvan achter de schermen hulp vragen.
Maar goed, zo zit ik in elkaar
Mja de oorspronkelijke discussie was of het voor een kat zielig of vervelend is om hem/haar binnen te houden, word een kat daar echt ongelukkig van?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op een discussieforum kan het zo zijn dat de discussie een andere richting inslaat, wat is daar mis mee?
Daarnaast is de hier gevoerde disussie wel degelijk relevant wanneer er besloten wordt om een kat al dan niet naar buiten te laten.
Dat jij een andere mening toebedeeld bent dan de mijne doet daar niks aan af.
je vindt mij redelijkquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:44 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb overigens het gevoel dat de kattenbezitters in dit topic redelijke mensen zijn die best instaan voor kritiek op hun dieren en daar ook passende maatregelen voor willen treffen. Kan ik van sommige *dan laat ik mijn hondjes in jullie tuin los* (moet je vooral doen, die vliegen in no time jankend over de schutting) niet zeggen
.
Ik vind hoe jij erover denkt ook redelijk, hoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je vindt mij redelijk![]()
en die terrorbeesten van jullie zou ik ook bang van worden![]()
Das toch knap, dat je tegen de 50kg aan spieren vliegles kan gevenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:44 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb overigens het gevoel dat de kattenbezitters in dit topic redelijke mensen zijn die best instaan voor kritiek op hun dieren en daar ook passende maatregelen voor willen treffen. Kan ik van sommige *dan laat ik mijn hondjes in jullie tuin los* (moet je vooral doen, die vliegen in no time jankend over de schutting) niet zeggen
.
Wat helemaal geen punt is om ter discussie te stellen, aangezien je de beesten binnen of in elk geval in eigen tuin moet houdenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:59 schreef senesta het volgende:
[..]
Mja de oorspronkelijke discussie was of het voor een kat zielig of vervelend is om hem/haar binnen te houden, word een kat daar echt ongelukkig van?
Het is een feit dat katten niet buiten mogen lopen in Nederland, en dat verwacht wordt dat de eigenaar er actief werk van maakt om zijn kat weer binnen te krijgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
men 'moet' helemaal niets, en dat is het probleem in zulks een discussie
mensen zéggen dat andere mensen dingen 'moeten', terwijl zeggen 'nou, ik vind dat je dat zou moeten doen' al een stuk discussie-waardiger klinkt![]()
Houd het bij een mening, gooi het niet op een feit
Dudequote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat helemaal geen punt is om ter discussie te stellen, aangezien je de beesten binnen of in elk geval in eigen tuin moet houden
Is dat zo?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is een feit dat katten niet buiten mogen lopen in Nederland,
Omdat het te maken heeft met het topic?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:57 schreef senesta het volgende:
[..]
Dude![]()
Waarom nou zo moeilijk doen? Zoek of open dan zelf een topic met klachten over eigenaren die hun katten naar buiten laten of open er desnoods één in KLB maar ga niet hier zo door lopen drijven
Het is verboden exotische diersoorten in de natuur los te latenquote:
jij hebt geen schildpadden?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:05 schreef Greys het volgende:
*schildpadden uit tuin van de buren terugfluit*
Grapje
Ik hád ze wel, van die hele grote ninja turtles met lange nagels!quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:05 schreef Greys het volgende:
*schildpadden uit tuin van de buren terugfluit*
Grapje
Of ze er nog zitten weet ik niet, maar ze hebben er in elk geval mn hele jeugd rond gezwommen en toen was het regelmatig kouder dan nuquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:03 schreef Greys het volgende:
Bink doet ook wel eens per ongeluk een poepje in de tuin
Maar ik ben er altijd bij als hij in de tuin is, dus dan schep ik het direct in de vuilnisbak, braaf he?
(Als ik het niet doe krijg ik van heer Greys op mijn lazer omdat hij er dan in het donker in trapt).
LeeHO, zouden die deze temperaturen ook overleven dan denk je?
Dan moet je het boek van de eerder aangehaalde auteur lezen!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:39 schreef Ole het volgende:
mijn buren profiteren van de functie van katten in de stad.
Geen muis meer te bekkennen hier!
Ik heb een keer mijn kat meegenomen naar mijn ouders (waar hij zich binnen gewoon prima op z'n gemak voelt) en heb hem toen aan een tuigje mee de tuin ingenomen. Zodra hij buiten kwam werd hij echt ontzettend bang en wilde hij alleen maar vluchten (thank god voor het tuigje)quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:05 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Hmm, nog steeds geen antwoord op mijn vraag... Is het aan te raden om de kat die nooit buiten geweest is, af en toe naar een tuin mee te nemen (begeleid zeg maar), of is dat juist zielig omdat de kat dat ziet wat ze mist?
Ik ben nog aan het zoeken, maar kom vooralsnog vooral dingen over de US tegen, waar katten pas veel later zijn komen 'wonen'quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan moet je het boek van de eerder aangehaalde auteur lezen!
Gaat een stuk over A'dam!
Uit m'n hoofd: wildlife of the domestic cat
Nu even de correcte titel zoeken
Edit: was goed.
http://www.worldofcats.co.uk/Secondindex.htmlquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:40 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het zoeken, maar kom vooralsnog vooral dingen over de US tegen, waar katten pas veel later zijn komen 'wonen'
Dat is te verwachten, maar waarschijnlijk zou hij daaraan wennen als je het vaker deed?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:09 schreef supkaa het volgende:
[..]
Ik heb een keer mijn kat meegenomen naar mijn ouders (waar hij zich binnen gewoon prima op z'n gemak voelt) en heb hem toen aan een tuigje mee de tuin ingenomen. Zodra hij buiten kwam werd hij echt ontzettend bang en wilde hij alleen maar vluchten (thank god voor het tuigje)
Daar hebben wij geen last van. Zo vaak gaat ie niet naar buiten, zeker met dit weer niet, en zit eigenlijk maar sporadisch voor de deur of zo. En dat is na 20 seconden dan ook alweer over.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:05 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Hmm, nog steeds geen antwoord op mijn vraag... Is het aan te raden om de kat die nooit buiten geweest is, af en toe naar een tuin mee te nemen (begeleid zeg maar), of is dat juist zielig omdat de kat dat ziet wat ze mist?
Onze katten vinden het heerlijk als ze lekker de tuin in mogen, maar je hebt wel dikke kans dat ze daarna steeds vaker willen. Je moet dus wel bereid zijn om dan ook vaak met ze naar buiten te gaan of als je er voor kiest los te laten op straat.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:05 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Borisquote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:22 schreef Greys het volgende:
Ik heb Boris ook een paar keer aan een tuigje meegenomen de tuin in.
In het begin leek hij het wel een beetje leuk te vinden, maar daarna heeft hij toch nooit meer voor de deur gestaan of naar buiten zitten turen. Het is hem gewoon te koud nu
Hier was het nog interessant...
[ afbeelding ]
Hier werd het al iets minder leuk
[ afbeelding ]
DOE... MIJ... NAAR... BINNÈÈÈÈÈNNNNNNNN!!!!!!
[ afbeelding ]
Op de vensterbank boven de verwarming is veel beter!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmm, lastig... Los op straat wordt het trouwens echt niet, te veel verkeer. Bij de C1000 in de buurt zijn er per week 1/2 nieuwe advertenties van verdwenen kattenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:34 schreef Franneh het volgende:
[..]
Onze katten vinden het heerlijk als ze lekker de tuin in mogen, maar je hebt wel dikke kans dat ze daarna steeds vaker willen. Je moet dus wel bereid zijn om dan ook vaak met ze naar buiten te gaan of als je er voor kiest los te laten op straat.
En een ren zoals op mijn foto?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Hmm, lastig... Los op straat wordt het trouwens echt niet, te veel verkeer. Bij de C1000 in de buurt zijn er per week 1/2 nieuwe advertenties van verdwenen katten
Wat een stuk is het tochquote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:22 schreef Greys het volgende:DOE... MIJ... NAAR... BINNÈÈÈÈÈNNNNNNNN!!!!!!
[ afbeelding ]
Als hij nou ook niet zo lastig zou doen bij het aantrekken van het tuigje..als het eenmaal aan is geen probleem, maar eer je zover bent... zuchtquote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:10 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Dat is te verwachten, maar waarschijnlijk zou hij daaraan wennen als je het vaker deed?
Zoiets?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:43 schreef supkaa het volgende:
[..]
Als hij nou ook niet zo lastig zou doen bij het aantrekken van het tuigje..als het eenmaal aan is geen probleem, maar eer je zover bent... zucht
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:42 schreef Greys het volgende:
Wat een mooierdquote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
Sorry hoor, nu stop ik met de Borie-spam
Uit ervaring kan ik je dit afraden. Het kan goed gaan, maar als de kat het heel leuk vind zit hij vervolgens altijd bij de deur en als je dan binnenkomt vliegt hij naar buiten en kan je er achteraan. Een van onze katten heeft zo een paar weken bij die deur gepost, om gek van te worden. Dat doen we nooit meer.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:05 schreef sheonlydreams86 het volgende:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:49 schreef Darkenrahl het volgende:
maar als de kat het heel leuk vind zit hij vervolgens altijd bij de deur en als je dan binnenkomt vliegt hij naar buiten en kan je er achteraan. Een van onze katten heeft zo een paar weken bij die deur gepost, om gek van te worden. Dat doen we nooit meer.
quote:
Vind je?quote:
Ik schrok, "hoe weet Greys dat nu"quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Heuj! Je bent blauw!
Feli! En inderdaad, ik voelde al zoiets aan!
En een ren of zo dan? Of dat stroom op de schutting gebeuren of zo.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:23 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ok bedankt voor de reactiesIk zal het denk ik niet doen (de kat kan ook niet echt ontsnappen hier als ze bij de deur gaat wachten, maar toch wel zielig als ze naar buiten wil maar niet kan)
Sterke terugkomerquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:45 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Vind je?
Ik houd mijn katten gewoon binnen, klaar uit. Mag een swetsenegger, vent van in de 40 die nog op fok zitvan vinden wat hij wilt, ik heb er maling aan.
Je moet een boekschrijven, Online voor Seniorenquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Sterke terugkomer
Ik ben 53 en zit nog op FOK!, und
Je bitcht zonder argumenten te geven, precies wat je Swetz verwijt
Ze kan het goed en ze heeft er boeken over gelezen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:51 schreef Harajuku. het volgende:
Yvonne, had jij nu ook katten?
Daar gaat mijn illusie dat yvonne echt 33 isquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Sterke terugkomer
Ik ben 53 en zit nog op FOK!, und
Je bitcht zonder argumenten te geven, precies wat je Swetz verwijt
Sterker nog, 1 van Yvonne's eerste topics op FOK! was een kattenvraagbaaktopic.quote:
Tikfoutjequote:Op woensdag 7 januari 2009 12:02 schreef Juup© het volgende:
[..]
Daar gaat mijn illusie dat yvonne echt 33 is
quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:06 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Sterker nog, 1 van Yvonne's eerste topics op FOK! was een kattenvraagbaaktopic.
Kon je allemaal vragen stellen aan Yvonne het poezenvrouwtje.
Ik ben de stichtster van die reeksquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:06 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Sterker nog, 1 van Yvonne's eerste topics op FOK! was een kattenvraagbaaktopic.
Kon je allemaal vragen stellen aan Yvonne het poezenvrouwtje.
smhoops heeft volgens mij een fotografisch geheugen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben de stichtster van die reeks
Dat jij dat nog weet
Ik heb plannen jou mettertijd op te volgen als FOK!-geheugen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben de stichtster van die reeks
Dat jij dat nog weet
Human Neurologic Back-Upquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:09 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik heb plannen jou mettertijd op te volgen als FOK!-geheugen.
Je argument was toch dat je katten het zo fijn vinden binnen. Toch gek dat het beest dan weeeeeken alle mogelijke moeite doet om buiten te komen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:45 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Vind je?
Ik houd mijn katten gewoon binnen, klaar uit. Mag een swetsenegger, vent van in de 40 die nog op fok zitvan vinden wat hij wilt, ik heb er maling aan.
Ik bedoelde het heel niet aanvallend naar jouquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:45 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Vind je?
Heeft hij ook, maar mijn katten hebben het niet voor het zeggen en ik wel. Ze worden hier zo doodgereden of vallen in de singel omdat ik midden in de stad woon. Vaak genoeg meegemaakt bij vrienden die net als Swetz aangeven dat kattten liever naar buiten willen en dat binnenhouden zielig is en tegen de natuur van de kat. Ik krijg zelfs voor mijn voeten geworpen dat een kat meer plezier heeft als hij 1 jaar buiten mag spelen en dan wordt doodgereden dan 17 jaar een lekker leven in ons grote huis zonder naar buiten te gaan. Toen een paar maanden later zijn eigen kat was doodgereden heb ik mijn mond maar gehouden...quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:32 schreef Greys het volgende:
Moest alleen lachen om Swets die - vind ik- toch wel een klein puntje had dat je katten het klaarblijkelijk toch niet altijd even leuk vinden dat ze binnen moeten blijven.
Ja goed argument. Tis echt vervelend dat je van leven dood kan gaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:01 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Heeft hij ook, maar mijn katten hebben het niet voor het zeggen en ik wel. Ze worden hier zo doodgereden of vallen in de singel omdat ik midden in de stad woon. Vaak genoeg meegemaakt bij vrienden die net als Swetz aangeven dat kattten liever naar buiten willen en dat binnenhouden zielig is en tegen de natuur van de kat. Ik krijg zelfs voor mijn voeten geworpen dat een kat meer plezier heeft als hij 1 jaar buiten mag spelen en dan wordt doodgereden dan 17 jaar een lekker leven in ons grote huis zonder naar buiten te gaan. Toen een paar maanden later zijn eigen kat was doodgereden heb ik mijn mond maar gehouden...
Ach kom nou tochquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:34 schreef Greys het volgende:
Mo en Swets, als je op een plek woont waar je zo goed als zeker bent dat je kat platgereden wordt binnen korte tijd, dan is er wel iets voor te zeggen toch?
En dan kan je zeggen 'neem dan geen kat', maar er zitten in het asiel katten die duidelijk als 'binnenkat' worden betiteld en niet eens mogen worden geadopteerd door mensen die het dier naar buiten willen laten. Die zijn dan wel weer een stuk beter af in een fijn huis dan in het asiel
Maar of dat nou een argument is....quote:These walls are kind of funny. First you hate 'em, then you get used to 'em. Enough time passes, gets so you depend on them. That's institutionalized.
Nu heb je in 1x mn beeld van Yvonne veranderd in dat van een AnimalPlanet kattenvrouwtje, dat per dag 4 dollar te besteden heeft waarvan 3 opgaat aan kattenvoerquote:
Mijn beide Burmezen hebben altijd buiten kunnen lopen. Toen ik ze net had (ik heb ze op een leeftijd van 9,5 jaar overgenomen van een gezin waar het niet lekker meer liep) heb ik ze eerst aan de lijn meegenomen, zodat zij de buurt leerden kennen, en de buren wisten dat die 2 bij mij hoorden. Toen ze na een paar weken op eigen houtje naar buiten gingen, is hun uiteindelijke territorium zelfs kleiner geworden dan de omgeving waarin ik met ze liep, alleen de grote parkeerplaats is hun domein, alle andere katten worden verjaagd, maar dat is dus maximaal zo'n 100m vanaf ons huis.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals gezegd hebben katten een territorium van een aantal kilometers. Elke buitenkat passeert drukke wegen. Ja natuurlijk lopen ze de kans een ongeluk te krijgen als ze naar buiten gaan. Net als jij....
Die ook nog eens geen van allen enige gedrags of andere problematiek hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Mensen die hier uitzonderingen posten alsof het regel is....
DISCLAIMER: JA IK WEET DAT ER KATTEN ZIJN DIE ECHT GEEN BEHOEFTE HEBBEN AAN LEBENSRAUM. DAT ZIJN ECHTER UITZONDERINGEN. UITERAARD HEBBEN JULLIE ALLEMAAL EEN UITZONDERING.
Dus: Dan maar geen katten nemen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die ook nog eens geen van allen enige gedrags of andere problematiek hebben.
Ik vind het jammer dat er niet eens een keer objectief naar de kat gekeken wordt.
Geen aanval, geen niks, ik zou het al heel wat vinden als er gepost zou worden dat je je ervan bewust bent dat we De Kat tot soort kind cq speelgoed hebben gebombardeerd en dat dat ook niet ideaal is, maar de loop der dingen ofzo.
Ja het vriest fucking 20 graden. Niet zo gek dat ze nu graag de warmte opzoekenquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:26 schreef Harajuku. het volgende:
Jazz gister nog de tuin in geschopt, na een klein uurtje ga ik dan altijd zelf even naar buiten en dan rent ie naar binnen.
Maar uiteraard zit ie liever buiten, hij doet net alsof hij t binnen leuker vindt.
Dat is dus elke keer zo, ook in de zomer, lente en herfst. En t was boven nulquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja het vriest fucking 20 graden. Niet zo gek dat ze nu graag de warmte opzoeken
Sjezus, ignorance is bliss zullen we maar zeggen.
Nee, dat boeit hen toch allemaal niet dus doen ze dat gewoon.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus: Dan maar geen katten nemen?Immers, je kat buiten laten lopen is niet toegestaan (exoot loslaten in de inheemse F&F) asociaal (stront in tuin van buren, zandbakken, krassen op auto's, ...) en eigenlijk gewoon lui.
Dan maar een ander huisdier?
Zie mijn disclaimer.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:30 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat is dus elke keer zo, ook in de zomer, lente en herfst. En t was boven nul
Oh ja, je sarcastische opmerking. Daar had ik inderdaad zwaar aan moeten tillen.quote:
Nope, niets van dit alles zeg ik noch vraag ik, gewoon eens naar De Kat kijken vraag ik, utopie, ik weet het.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus: Dan maar geen katten nemen?Immers, je kat buiten laten lopen is niet toegestaan (exoot loslaten in de inheemse F&F) asociaal (stront in tuin van buren, zandbakken, krassen op auto's, ...) en eigenlijk gewoon lui.
Dan maar een ander huisdier?
dierenbeulquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:36 schreef Harajuku. het volgende:
Anyway, als mijn kat buiten nodig zou hebben dan zou ik de tuin afzetten. Zou hem nóóit helemaal los laten. Kreng dat ik ben
Nee, maar je wil niet erkennen dat die kat NOG beter had gehad als hij bij een liefhebbende eigenaar terecht zou kunnen komen EN naar buiten zou kunnen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
ik blijf erbij dat ik mijn katjes beter in een asielhokje had kunnen laten zitten met 2 keer per dag even rondrennen in een ren met nog 50 katten![]()
![]()
'Eh nee, ze zouden het niet NOG beter hebben als ze naar buiten kunnen' of 'eh nee, ik denk dat mijn katten het inderdaad beter kunnen krijgen dan nu'?quote:
Maar je denkt niet dat ze het net een tikkie beter hebben als ze naar buiten kunnen, spoortjes kunnen besnuffelen, muizen kunnen vangen, etc?quote:mijn katten hebben het prima, ondanks dat 't een stel mongolen is krijgen ze alles wat ik ze kán geven, en dat is 't belangrijkste, m.i.
Lekker even een stukje wandelen, de neus in de wind steken, achter een blaadje aan, in een boom klimmen, op een muurtje zitten. En dan weer lekker naar binnen, even poepen op de bak en weer in de warme vensterbank.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, maar je wil niet erkennen dat die kat NOG beter had gehad als hij bij een liefhebbende eigenaar terecht zou kunnen komen EN naar buiten zou kunnen?
Er is toch niemand die roept dat katten beter afgemaakt of in een asiel gestopt kunnen worden. Maar het is simpelweg nog beter als ze naar buiten kunnen. Dat is namelijk de natuur van het beest.
omdat ze het niet weten kunnen ze het niet beter hebben?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
omdat ze nu niet beter weten, nee![]()
straks, als ik ze naar buiten laat en ze vervolgens binnen laat, dan wel
die mormels van mij zijn nog nooit naar buiten geweest en hebben 't dus prima, uit de categorie 'wat niet weet, wat niet deert', maar als ik buitenkatten had geadopteerd had ik 't wel degelijk zielig gevonden, omdat ik dus bij mijn ouders een kat heb zitten die ik onder geen enkele voorwaarde ooit nog binnen zou willen houden...
Dus... ze zouden het beter hebben als ze naar buiten konden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
het is meer het idee:
als ik ze alles geef wat ik ze kán geven, is het al beter en hebben ze het naar hun zin, ook binnen.
Als ik ze van iets weerhoud waar ze in feite wél de mogelijkheid toe hebben, dán vind ik dat ik mijn katten niet waardig ben.
Natuurlijk vind ik het heerlijk voor ze als ze straks/ooit lekker buiten kunnen struinen en muizen kunnen vangen! Ik vind dat een echte kattenliefhebber het instinkt en de voorkeuren van zo'n beest moet respecteren, dus in zekere zin heb jij hier de 'ja, ze kunnen het beter hebben', maar als ik ook soms zie wat voor mensen katten hebben en hoezeer ze verwaarloosd worden (geen aandacht etc) dan denk ik dat die van mij het zo rot nog niet hebben.
Omdat ik wéét dat we ooit een écht huis zullen hebben met een tuin gaan ze ook echt ooit wel lekker naar buiten en jagen, maar tot die tijd, bied ik ze alles wat ik kan thuis, binnen, en op balkon. het balkon verbouwen wordt ook geen goedkoop grapje hoor, en dat voor een huurhuis, zeg maar
Eerlijke postquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens hebben mijn katten het ook niet optimaal. Vooral de komst van 3 kinderen in redelijk korte tijd heeft hun stresslevels verhoogd. Zeker de kater heeft er last van gehad, die ging ook sproeien in huis en dergelijk. Dat is eigenlijk wel vreemd omdat die juist gek is op de kinderen, ze steevast opzoekt en het niet erg vind als er iets te hardhandig met 'm omgegaan wordt.
De poes vermijd de kinderen gewoon. Alleen de oudste kan ze nu een beetje waarderen.
Maar ik erken dat ze te kort zijn gedaan. Het was een samenloop van omstandigheden en er is erg weinig wat ik er aan doen kon, maar dat betekent niet dat het niet zo was/is.
Nou ja, die hebben ze wel, wij beknotten die allen, vinden dat we het recht hebben ze op te sluiten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:30 schreef seilram het volgende:
Ik denk inderdaad ook dat de meeste katten graag naar buiten gaan, maar goed, vrije wil hebben ze niet en volgens mij storen de meeste zich absoluut niet aan een leven binnen, mits genoeg uitdagingen aanwezig.
Ja, laat ik het anders zeggen, een kat heeft niet het bewust zijn dat ze niet naar buiten kunnen... ze weten niet eens meer wat ze gisteren hebben gedaan.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:59 schreef As_33 het volgende:
[..]
Nou ja, die hebben ze wel, wij beknotten die allen, vinden dat we het recht hebben ze op te sluiten.
Denk je? Mijn ervaring is dat katten wel bepaalde patronen herkennen, daar is toch wel enige herinnering voor nodig. Poes weet waar het eten staat bijvoorbeeld, ze weet ook heel goed de weg hier, naar buiten en weer naar binnen, op verschillende manieren, dat is toch ook herinnering. Ik merkte gisteren nog dat ze nog wist dat ik weken geleden boos ben geworden toen ze op het aanrecht sprong, een enkele beweging van mij was al genoeg voor haar om weer angstig weg te springen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:00 schreef seilram het volgende:
[..]
Ja, laat ik het anders zeggen, een kat heeft niet het bewust zijn dat ze niet naar buiten kunnen... ze weten niet eens meer wat ze gisteren hebben gedaan.
De jouwe misschien niet, maar de mijne wel hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:00 schreef seilram het volgende:
Ja, laat ik het anders zeggen, een kat heeft niet het bewust zijn dat ze niet naar buiten kunnen... ze weten niet eens meer wat ze gisteren hebben gedaan.
en daarbij! al die lievvvvve postertjesquote:
hij was vanavond weer super! ik ga binnenkort meer fotos plaatsen van deze topkat!quote:
Je verwart katten met goudvissen (en zelfs daarvan hebben ze bij Mythbusters aangetoond dat je die kunt trainen, en de training tenminste enkele dagen blijft hangen).quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:00 schreef seilram het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen: relpost.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:00 schreef seilram het volgende:
[..]
Topcat?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 04:23 schreef Ole het volgende:
[..]
hij was vanavond weer super! ik ga binnenkort meer fotos plaatsen van deze topkat!
Kan je niet de andere kat hetzelfde dieet geven? Bij ons eten alle katten voer Feline C/D (ter voorkoming van blaasgruis), mag ook gegeten worden door katten die hiervoor geen aanleg hebben. Kost wel meer (40 euro ongeveer voor 5 kilo voer), maar dan kunnen ze gewoon allemaal bij elkaar in de keuken eten en hoef ik niet erop te letten (kan gewoon voer hele dag laten staan).quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:56 schreef Cat22 het volgende:
Mijn katten hebben ieder hun eigen dieet. De een eet beneden, de ander boven.
Het is vast toeval dat 'bovenkat' iedere ochtend de trap op sprint terwijl 'benedenkat' trouw beneden blijft wachten op de plek waar hij eten krijgt.
Bij mij kan dat niet.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:50 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Kan je niet de andere kat hetzelfde dieet geven? Bij ons eten alle katten voer Feline C/D (ter voorkoming van blaasgruis), mag ook gegeten worden door katten die hiervoor geen aanleg hebben. Kost wel meer (40 euro ongeveer voor 5 kilo voer), maar dan kunnen ze gewoon allemaal bij elkaar in de keuken eten en hoef ik niet erop te letten (kan gewoon voer hele dag laten staan).
Het zou niet werken als ik ze onbegeleid samen neerzet. Maar dat heeft simpelweg ermee te maken dat beiden het voer van de ander veel interessanter vinden dan hun eigen hap en wachten tot ik er niet bij ben om hun slag te slaan.quote:Jouw methode werkt trouwens niet als je de katten beiden beneden neerzet. Het is wel degelijk zo dat katten heel snel vergeten, al is het niet gelijk de volgende dag. Maar na 2 weken wel. Volgens mij kan je een kat ook gewoon mishandelen en komt hij toch weer bij je terug om kopjes te geven na een tijdje. Ze zijn gewoon niet al te slim.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |