abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64764467
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:09 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik heb plannen jou mettertijd op te volgen als FOK!-geheugen.
Human Neurologic Back-Up
pi_64764577
Zo lief nog. katten vraagbaak
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:15:16 #203
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64764612
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:14 schreef shmoopy het volgende:
Ooooooooooh, dat ga ik lezen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_64764644
quote:
Dat is voor mijn tijd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 januari 2009 @ 12:17:48 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64764688
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:45 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Vind je?

Ik houd mijn katten gewoon binnen, klaar uit. Mag een swetsenegger, vent van in de 40 die nog op fok zit van vinden wat hij wilt, ik heb er maling aan.
Je argument was toch dat je katten het zo fijn vinden binnen. Toch gek dat het beest dan weeeeeken alle mogelijke moeite doet om buiten te komen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:24:43 #206
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64764947
mijn katten komen niet buiten. Ik verdenk ze er sterk van dat ze niet eens weten dat "buiten" bestaat (ze zijn niet zo heel slim).
Ze zijn niet ziek, zien er niet slecht uit, lijken heel tevreden.. dus het zal wel goed zijn
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_64765900
Wij hebben altijd katten gehad,7 hoog,kwamen niet verder dan het balkon en nooit geen problemen mee gehad.
01-08-2008
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 januari 2009 @ 14:32:42 #208
163650 Greys
pi_64769727
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:45 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Vind je?

Ik houd mijn katten gewoon binnen, klaar uit. Mag een swetsenegger, vent van in de 40 die nog op fok zit van vinden wat hij wilt, ik heb er maling aan.
Ik bedoelde het heel niet aanvallend naar jou
Moest alleen lachen om Swets die - vind ik - toch wel een klein puntje had dat je katten het klaarblijkelijk toch niet altijd even leuk vinden dat ze binnen moeten blijven.

Maar nogmaals, ik verwijt je niets, ik hou mijn kat ook binnen.
Al heeft die wel een flinke ren in de tuin met speelbomen en toestanden waar hij in zou mogen, maar hij blijft liever binnen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 januari 2009 @ 20:20:35 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64784938
Overigens ben ik 38
pi_64786599
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:32 schreef Greys het volgende:
Moest alleen lachen om Swets die - vind ik - toch wel een klein puntje had dat je katten het klaarblijkelijk toch niet altijd even leuk vinden dat ze binnen moeten blijven.
Heeft hij ook, maar mijn katten hebben het niet voor het zeggen en ik wel. Ze worden hier zo doodgereden of vallen in de singel omdat ik midden in de stad woon. Vaak genoeg meegemaakt bij vrienden die net als Swetz aangeven dat kattten liever naar buiten willen en dat binnenhouden zielig is en tegen de natuur van de kat. Ik krijg zelfs voor mijn voeten geworpen dat een kat meer plezier heeft als hij 1 jaar buiten mag spelen en dan wordt doodgereden dan 17 jaar een lekker leven in ons grote huis zonder naar buiten te gaan. Toen een paar maanden later zijn eigen kat was doodgereden heb ik mijn mond maar gehouden...
pi_64786658
maar, die kat had wel fun, tot het moment van aanrijden dan
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 januari 2009 @ 21:14:25 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64787095
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:01 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Heeft hij ook, maar mijn katten hebben het niet voor het zeggen en ik wel. Ze worden hier zo doodgereden of vallen in de singel omdat ik midden in de stad woon. Vaak genoeg meegemaakt bij vrienden die net als Swetz aangeven dat kattten liever naar buiten willen en dat binnenhouden zielig is en tegen de natuur van de kat. Ik krijg zelfs voor mijn voeten geworpen dat een kat meer plezier heeft als hij 1 jaar buiten mag spelen en dan wordt doodgereden dan 17 jaar een lekker leven in ons grote huis zonder naar buiten te gaan. Toen een paar maanden later zijn eigen kat was doodgereden heb ik mijn mond maar gehouden...
Ja goed argument. Tis echt vervelend dat je van leven dood kan gaan.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 januari 2009 @ 21:32:36 #213
163650 Greys
pi_64787928
Oke, maar is er geen tussenweg dan?
Ik ben het even kwijt, had je nou wel of niet een tuin? En is een ren dan geen optie?
Het hoeft echt niet heel veel geld te kosten of heel veel kluswerk, kijk maar naar mij met mijn twee linkerhanden!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 januari 2009 @ 21:34:12 #214
163650 Greys
pi_64788001
Mo en Swets, als je op een plek woont waar je zo goed als zeker bent dat je kat platgereden wordt binnen korte tijd, dan is er wel iets voor te zeggen toch?
En dan kan je zeggen 'neem dan geen kat', maar er zitten in het asiel katten die duidelijk als 'binnenkat' worden betiteld en niet eens mogen worden geadopteerd door mensen die het dier naar buiten willen laten. Die zijn dan wel weer een stuk beter af in een fijn huis dan in het asiel
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64788059
ik heb binnenkatten die als ze de kans krijgen ook echt wel naar buiten gaan mogen als we later verhuizen naar een huis met een tuin ook gaan we het balkon aanpassen en een andere deur regelen waar we wél een kattenluik in kunnen maken (huurhuis ey )
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 januari 2009 @ 22:05:07 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64789595
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:34 schreef Greys het volgende:
Mo en Swets, als je op een plek woont waar je zo goed als zeker bent dat je kat platgereden wordt binnen korte tijd, dan is er wel iets voor te zeggen toch?
En dan kan je zeggen 'neem dan geen kat', maar er zitten in het asiel katten die duidelijk als 'binnenkat' worden betiteld en niet eens mogen worden geadopteerd door mensen die het dier naar buiten willen laten. Die zijn dan wel weer een stuk beter af in een fijn huis dan in het asiel
Ach kom nou toch Woont elke katte liefhebber aan de A12 ofzo? Zoals gezegd hebben katten een territorium van een aantal kilometers. Elke buitenkat passeert drukke wegen. Ja natuurlijk lopen ze de kans een ongeluk te krijgen als ze naar buiten gaan. Net als jij....

Punt is, katten zijn simpelweg geen binnen dieren. Natuurlijk zal de kat zich aanpassen en prima oud kunnen worden binnen. Maar dat is NIET wat de kat in eerste instantie wil.

Tuurlijk, als een kat 10 jaar binnen heeft gezeten zal hij niet meer naar buiten durven. Doet me een beetje denken aan Red in The Shawshank Redemption
quote:
These walls are kind of funny. First you hate 'em, then you get used to 'em. Enough time passes, gets so you depend on them. That's institutionalized.
Maar of dat nou een argument is....
pi_64791185
quote:
Nu heb je in 1x mn beeld van Yvonne veranderd in dat van een AnimalPlanet kattenvrouwtje, dat per dag 4 dollar te besteden heeft waarvan 3 opgaat aan kattenvoer
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:10:58 #218
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_64803545
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zoals gezegd hebben katten een territorium van een aantal kilometers. Elke buitenkat passeert drukke wegen. Ja natuurlijk lopen ze de kans een ongeluk te krijgen als ze naar buiten gaan. Net als jij....
Mijn beide Burmezen hebben altijd buiten kunnen lopen. Toen ik ze net had (ik heb ze op een leeftijd van 9,5 jaar overgenomen van een gezin waar het niet lekker meer liep) heb ik ze eerst aan de lijn meegenomen, zodat zij de buurt leerden kennen, en de buren wisten dat die 2 bij mij hoorden. Toen ze na een paar weken op eigen houtje naar buiten gingen, is hun uiteindelijke territorium zelfs kleiner geworden dan de omgeving waarin ik met ze liep, alleen de grote parkeerplaats is hun domein, alle andere katten worden verjaagd, maar dat is dus maximaal zo'n 100m vanaf ons huis.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 11:13:15 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64803627
Mensen die hier uitzonderingen posten alsof het regel is....

DISCLAIMER: JA IK WEET DAT ER KATTEN ZIJN DIE ECHT GEEN BEHOEFTE HEBBEN AAN LEBENSRAUM. DAT ZIJN ECHTER UITZONDERINGEN. UITERAARD HEBBEN JULLIE ALLEMAAL EEN UITZONDERING.
  Moderator / Miss SHO donderdag 8 januari 2009 @ 11:16:37 #220
22592 crew  Ole
pi_64803731
Ik verhuis niet meer naar een bovenhuis zolang ik mijn kat nog heb.
Dan wordt ie heel boos op me Hij snapt nu al niet waarom ik er niet even voor kan zorgen dat het buiten weer lekker warm wordt, en dat ie weer lekker de hele dag in de tuin in het zonnetje kan chillen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Admin donderdag 8 januari 2009 @ 11:21:58 #221
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64803947
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Mensen die hier uitzonderingen posten alsof het regel is....

DISCLAIMER: JA IK WEET DAT ER KATTEN ZIJN DIE ECHT GEEN BEHOEFTE HEBBEN AAN LEBENSRAUM. DAT ZIJN ECHTER UITZONDERINGEN. UITERAARD HEBBEN JULLIE ALLEMAAL EEN UITZONDERING.
Die ook nog eens geen van allen enige gedrags of andere problematiek hebben.
Ik vind het jammer dat er niet eens een keer objectief naar de kat gekeken wordt.

Geen aanval, geen niks, ik zou het al heel wat vinden als er gepost zou worden dat je je ervan bewust bent dat we De Kat tot soort kind cq speelgoed hebben gebombardeerd en dat dat ook niet ideaal is, maar de loop der dingen ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door yvonne op 08-01-2009 11:27:05 ]
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:26:24 #222
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64804105
Jazz gister nog de tuin in geschopt, na een klein uurtje ga ik dan altijd zelf even naar buiten en dan rent ie naar binnen.

Maar uiteraard zit ie liever buiten, hij doet net alsof hij t binnen leuker vindt.
pi_64804159
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Die ook nog eens geen van allen enige gedrags of andere problematiek hebben.
Ik vind het jammer dat er niet eens een keer objectief naar de kat gekeken wordt.

Geen aanval, geen niks, ik zou het al heel wat vinden als er gepost zou worden dat je je ervan bewust bent dat we De Kat tot soort kind cq speelgoed hebben gebombardeerd en dat dat ook niet ideaal is, maar de loop der dingen ofzo.
Dus: Dan maar geen katten nemen? Immers, je kat buiten laten lopen is niet toegestaan (exoot loslaten in de inheemse F&F) asociaal (stront in tuin van buren, zandbakken, krassen op auto's, ...) en eigenlijk gewoon lui.

Dan maar een ander huisdier?
La derecha oprime, la izquierda libera
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 11:28:27 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64804172
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:26 schreef Harajuku. het volgende:
Jazz gister nog de tuin in geschopt, na een klein uurtje ga ik dan altijd zelf even naar buiten en dan rent ie naar binnen.

Maar uiteraard zit ie liever buiten, hij doet net alsof hij t binnen leuker vindt.
Ja het vriest fucking 20 graden. Niet zo gek dat ze nu graag de warmte opzoeken

Sjezus, ignorance is bliss zullen we maar zeggen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:30:26 #225
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64804237
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja het vriest fucking 20 graden. Niet zo gek dat ze nu graag de warmte opzoeken

Sjezus, ignorance is bliss zullen we maar zeggen.
Dat is dus elke keer zo, ook in de zomer, lente en herfst. En t was boven nul
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')