Human Neurologic Back-Upquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:09 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik heb plannen jou mettertijd op te volgen als FOK!-geheugen.
Je argument was toch dat je katten het zo fijn vinden binnen. Toch gek dat het beest dan weeeeeken alle mogelijke moeite doet om buiten te komen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:45 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Vind je?
Ik houd mijn katten gewoon binnen, klaar uit. Mag een swetsenegger, vent van in de 40 die nog op fok zitvan vinden wat hij wilt, ik heb er maling aan.
Ik bedoelde het heel niet aanvallend naar jouquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:45 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Vind je?
Ik houd mijn katten gewoon binnen, klaar uit. Mag een swetsenegger, vent van in de 40 die nog op fok zitvan vinden wat hij wilt, ik heb er maling aan.
Heeft hij ook, maar mijn katten hebben het niet voor het zeggen en ik wel. Ze worden hier zo doodgereden of vallen in de singel omdat ik midden in de stad woon. Vaak genoeg meegemaakt bij vrienden die net als Swetz aangeven dat kattten liever naar buiten willen en dat binnenhouden zielig is en tegen de natuur van de kat. Ik krijg zelfs voor mijn voeten geworpen dat een kat meer plezier heeft als hij 1 jaar buiten mag spelen en dan wordt doodgereden dan 17 jaar een lekker leven in ons grote huis zonder naar buiten te gaan. Toen een paar maanden later zijn eigen kat was doodgereden heb ik mijn mond maar gehouden...quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:32 schreef Greys het volgende:
Moest alleen lachen om Swets die - vind ik- toch wel een klein puntje had dat je katten het klaarblijkelijk toch niet altijd even leuk vinden dat ze binnen moeten blijven.
Ja goed argument. Tis echt vervelend dat je van leven dood kan gaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:01 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Heeft hij ook, maar mijn katten hebben het niet voor het zeggen en ik wel. Ze worden hier zo doodgereden of vallen in de singel omdat ik midden in de stad woon. Vaak genoeg meegemaakt bij vrienden die net als Swetz aangeven dat kattten liever naar buiten willen en dat binnenhouden zielig is en tegen de natuur van de kat. Ik krijg zelfs voor mijn voeten geworpen dat een kat meer plezier heeft als hij 1 jaar buiten mag spelen en dan wordt doodgereden dan 17 jaar een lekker leven in ons grote huis zonder naar buiten te gaan. Toen een paar maanden later zijn eigen kat was doodgereden heb ik mijn mond maar gehouden...
Ach kom nou tochquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:34 schreef Greys het volgende:
Mo en Swets, als je op een plek woont waar je zo goed als zeker bent dat je kat platgereden wordt binnen korte tijd, dan is er wel iets voor te zeggen toch?
En dan kan je zeggen 'neem dan geen kat', maar er zitten in het asiel katten die duidelijk als 'binnenkat' worden betiteld en niet eens mogen worden geadopteerd door mensen die het dier naar buiten willen laten. Die zijn dan wel weer een stuk beter af in een fijn huis dan in het asiel
Maar of dat nou een argument is....quote:These walls are kind of funny. First you hate 'em, then you get used to 'em. Enough time passes, gets so you depend on them. That's institutionalized.
Nu heb je in 1x mn beeld van Yvonne veranderd in dat van een AnimalPlanet kattenvrouwtje, dat per dag 4 dollar te besteden heeft waarvan 3 opgaat aan kattenvoerquote:
Mijn beide Burmezen hebben altijd buiten kunnen lopen. Toen ik ze net had (ik heb ze op een leeftijd van 9,5 jaar overgenomen van een gezin waar het niet lekker meer liep) heb ik ze eerst aan de lijn meegenomen, zodat zij de buurt leerden kennen, en de buren wisten dat die 2 bij mij hoorden. Toen ze na een paar weken op eigen houtje naar buiten gingen, is hun uiteindelijke territorium zelfs kleiner geworden dan de omgeving waarin ik met ze liep, alleen de grote parkeerplaats is hun domein, alle andere katten worden verjaagd, maar dat is dus maximaal zo'n 100m vanaf ons huis.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals gezegd hebben katten een territorium van een aantal kilometers. Elke buitenkat passeert drukke wegen. Ja natuurlijk lopen ze de kans een ongeluk te krijgen als ze naar buiten gaan. Net als jij....
Die ook nog eens geen van allen enige gedrags of andere problematiek hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Mensen die hier uitzonderingen posten alsof het regel is....
DISCLAIMER: JA IK WEET DAT ER KATTEN ZIJN DIE ECHT GEEN BEHOEFTE HEBBEN AAN LEBENSRAUM. DAT ZIJN ECHTER UITZONDERINGEN. UITERAARD HEBBEN JULLIE ALLEMAAL EEN UITZONDERING.
Dus: Dan maar geen katten nemen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die ook nog eens geen van allen enige gedrags of andere problematiek hebben.
Ik vind het jammer dat er niet eens een keer objectief naar de kat gekeken wordt.
Geen aanval, geen niks, ik zou het al heel wat vinden als er gepost zou worden dat je je ervan bewust bent dat we De Kat tot soort kind cq speelgoed hebben gebombardeerd en dat dat ook niet ideaal is, maar de loop der dingen ofzo.
Ja het vriest fucking 20 graden. Niet zo gek dat ze nu graag de warmte opzoekenquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:26 schreef Harajuku. het volgende:
Jazz gister nog de tuin in geschopt, na een klein uurtje ga ik dan altijd zelf even naar buiten en dan rent ie naar binnen.
Maar uiteraard zit ie liever buiten, hij doet net alsof hij t binnen leuker vindt.
Dat is dus elke keer zo, ook in de zomer, lente en herfst. En t was boven nulquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja het vriest fucking 20 graden. Niet zo gek dat ze nu graag de warmte opzoeken
Sjezus, ignorance is bliss zullen we maar zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |